Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Minoes, ja spontaan of pillen, als het maar niet via curretage hoeft.

Wanneer was het bij jou nou begonnen vorige week vrijdag? Of de week ervoor?

Liefs

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

vorige week donderdag avond begon ik te bloeden vrijdag aan het aan de van de dag kwam de babytje.

ik was ook geen voorstander van curretage?

ze kunnen toch wat beschadigen.

woensdag heb ik de echo die stond al omdat ik anders afgelopen zondag zou beginnen met de pillen maar de dag na de tweede echo kwam het al ik was daar heel blij om

liefs jessica

Geplaatst

Ja dat was mijn angst ook met curretage. Je hoort toch vaak dat er complicaties bij komen. Als je dat kan vermijden heel graag.

Ik zie dat jullie ook 6 keer iUI hebben gehad en dit de 2e ronde IVF was.

Bij ons ook IUI hiervoor en nu 1ste ronde IVF.

Het is wel heel gemeen dit missed abortion gedoe, ik had er nog nooit van gehoord. Vreselijk.

Het enige waar ik me aan vast hou is dat het zwanger worden nu wel is gelukt. Ik weet nog niet of we na mijn volgende menstruatie gelijk doorgaan of nog even wachten.

Merk dat ik per dag kan verschillen hoe ik me voel en over dingen denk.

Liefs

Geplaatst

hey mik

ja ik had het ook nog nooit gehoord en ik hou me er ook heel erg aan vast dat ik zwanger kon worden en dat dit de 3 mooiste maanden van mijn leven waren.

en ik ben ook heel blij dat het niet bij 9 maanden gebeurd je hoord dat zoveel en dat dat ons dat bespaard is gebeleven daar hou ik me aan vast.

ik heb samen met mijn besloten als mijn lichaam dat toelaat gelijk weer door te gaan.

ik zit ook met ups en downs.

ik wens jou en je man heel veel sterkte toe.

ps je hebt toch een zoontje

dat las ik toen bij die topic voor hem een dikke knuffel.

liefs jessica

Geplaatst

Lieve meiden, heb net even een gedichtje geschreven...

27 augustus 2010

Wachten…..

Wachten tot we je mochten zien

Wachten tot we naar je hartje konden luisteren

Intens geluk dat je bij ons kwam

Dat we je zagen groeien

En je hartje konden horen kloppen

Zo mooi en compleet mini mens

Dan ineens….stilte….

Geen hartje meer, geen leven meer

Geluk verandert in intens verdriet

Zo kort mogen uitkijken naar jouw komst

Zo kort mogen genieten van jou in mijn buik

Nu weer wachten..

Wachten tot je mijn lichaam verlaat

Een waterval van tranen en steken van pijn

Dat je nooit in mijn armen maar alleen in mijn hart zal zijn…

Geplaatst

Mooi gedichtje, kreeg er tranen van in mijn ogen.

Liefs Guusje

Geplaatst

Lieve Mik,

Mooi gedichtje...

Gelukkig heb je niet al te veel last gehad.

Maar heb je het dan niet op kunnen vangen en ben je ook bijna geen stolsels verloren? Lijkt me best vervelend dat je het niet hebt kunnen zien.

En het bloeden kan inderdaad nog wel even duren (bij mij is het nog steeds niet voorbij).

Wij mogen ook pas beginnen na de volgende cyclus en ik wil dit wel heel graag, maar ik kan me ook voorstellen dat je dit eerst allemaal goed moet verwerken. Het is ook allemaal niet niks.

Blijf je eerst ook nog onder controle v.w.b. je hcg, of is dat bij jullie niet nodig?

In ieder geval wil ik je nog heel veel sterkte toewensen met de verwerking en hopelijk hersteld het lichaam zich snel.

Knuffel, Martha.

Geplaatst

lieve mik

heeeeel mooi gedichtje ben er stil van

neem al je tijd omdit een plekje te geven heel veel sterkte,

lieve martha

ik moet woensdag naar het zienenhuis en zal ook wle bloed moeten prikken

jij ook heel veel sterkte.

liefs knuff jessica

Geplaatst

Minoes, heel veel sterkte woensdag. Ik hoop voor je dat het hcg snel uit je bloed is. Dan kun je tenminste weer verder.

Geplaatst

lieve dames

ik wil graag nog iets kwijt ik deed mee voor moeders voor moeders en ik had toen gebelt dat ik moest stoppen door de mk.

en vandaag kreeg ik een bloemen bon en dat ze met me mee leefden en gevoel dat vreemden zo met je omgaan doet een mens goed.

ik had besloten als ik ooit weer zwanger zou zijn niet weer mee te doen nou die plannen zijn weg ik doe zeker mee!!!

liefs jessica

Geplaatst

Dank jullie wel.

Vandaag voel ik me heel erg rot. Echt emotioneel, net als gisteravond.

Ik heb wel krampen, daar ben ik blij mee want dan kan dat laatste weefsel er ook uit.

Op zich heb ik er nu wel vrede mee dat ik het niet op heb kunnen vangen. Alhoewel ik het wel jammer vind maar het is nu eenmaal zo. Het verandert mijn gevoel verder niet.

In principe hoef ik niet terug naar het ziekenhuis. Bloedprikken heb ik alleen moeten doen na de punctie toen ik last had van overstimulatie.

Misschien beginnen wij ook wel hoor na de volgende cyclus, ik zie het wel.

Hoor inderdaad vaker over MvM dat ze heel attent zijn enzo. Volgende keer ga ik (als ik zwanger mag zijn) ook direct mee doen. Nu ging ik natuurlijk op vakantie toen ik 5 weken was dus kwam het niet echt lekker uit.

Jullie nog plannen dit weekend?

Liefs

Geplaatst

ik ben gister even naar de kroeg geweest met mijn tante en man eerst voelde ik me opgelaten maar het ging wel later.

we hadden ook twee logees de hond van mijn moeder hebben we tot dinsdag echt heel leuk en mijn broertje heeft 1 nacht geslapen dat ik ook zo'n schat hij heeft hele zware epilepsie en pdd-nos maar hij is zo lief misschien komt die morgen nog een nachtje hij is 18.

we zijn nu bij mijn vader we gaan even lekker naar de chinees.

liefs jessica

PS en een fijn weekend allemaal ondanks alles

Geplaatst

Minoes toch goed dat je er weer uitgaat. We moeten toch allemaal door.

Lichamelijk ben ik nog niet tot veel in staat, hoop dat dat volgend weekend beter is.

Moet je morgen werken?

Liefs

Geplaatst

We moeten zeker door en ik pak ook zo veel uitjes mee als ik kan. Maar ik merk wel dat ik nog lang niet de ouwe ben, vooral niet nu ik nog steeds met bloedverlies te maken heb. Een paar biertjes zijn eigenlijk al te veel, terwijl ik daar normaal gesproken toch iets minder last van heb.

Geplaatst

hey dames

ja hier is het ook niet makelijk ik voel me ook heel ongemakelijk en heb weer heel erg last van paniek aan vallen.

en ben heel gauw boos.

ik ga nog niet aan het werk ik heb na de ziekte wet nog recht op twee week vakantie even er lekker uit met zijn tweeen.

ik slaap heel slecht en heb veell hoofdpijn.

mijn werk zou me vorige week weer bellen ja niet dus?

liefs jessica

ps ik heb ook nog last van afscheiding niks aan

Geplaatst

Hee meiden,

Het blijft echt wel een tijdje lastig he.... Vooral belangrijk dat ieder op zijn eigen manier doet wat goed voor haar is!

Hoop in elk geval dat de lichamelijke ogemakken snel weg zijn. Ik vond het echt super irritant om daardoor herinnert te worden aan wat er was gebeurd...

Minous: goed dat jij nog een aantal weken niet naar je werk hoeft, daar heb je geloof ik geen enkele behoefte aan, toch?

Hee, lieve groet voor jullie allemaal!

IVFSH

Geplaatst

hey ivfsh

nee mijn werk is ook niet begrip vol maar goed ik denk nu aan mezelf!!!

de ene x gaat het goed en de andere x barst ik in tranen uit.

en dan heb ik gelukkig ook twee week vakantie.

liefs jessica

Geplaatst

hey dames

ik moet even iets kwijt ik ben zo boos mijn leiding gevende belde vanmiddag eindelijk zo donderdag al bellen weet je wat ze zei dat ik van te voren kon weten dat het mis ging k***t wijf achhhhhhh en dat ze me niet ziek thuis kon houden om verdriet.

ik heb elke avond kop pijn migraine slaap niet en dan nu dit ik weet niet wat ik moet ik ben kapot om al maar te moeten vechten:worthy:

weten jullie wat ik hier tegen kan doen???

liefs jessica

Geplaatst

@Minoes, vervelend dat je het zo ervaart.

Bij mij op mijn werk ervaar ik het prettig. Ik hoop volgende week weer te beginnen, kan niet zo goed tegen thuis zitten. Voor mij is het dan een soort cirkel waar ik niet uitkom. En op mijn werk heb ik afleiding en als ik iets doe waar ik trots op ben krijg ik weer energie.

@Mart, hoe is het met jou? Waarom vraag je geen echo dan kan hij direct zien of er nog restweefsel in zit?

Geplaatst

hey dames

ja ik ga morgen even bellen ik vind dat echt niet normaal!!!

ik werk met oudere mensen dan kan ik toch moelijk in huilen uit barsten.

ik wil ook wel weer aan het werk maar ik heb nog recht op vakantie we willen graag even weg dit is gebeurd in mijn vakantie en toen de ziekte wet.

heel erg bedankt voor jullie berichtjes

Martha hoe gaat het ermee??

liefs jessica

Geplaatst

@Minoes, is er geen bedrijfarts waar je een afspraak mee kunt maken?

Het heeft alleen zin om met iemand te praten die je vertrouwt en zo te horen heb je dat met je leidinggevende niet?

Geplaatst

nee echt niet ben zo boos en verdrietig ik klapte dicht,

ik laat het er op aan komen dan moet ik naarde bedrijf arts ik zie door de bomen het bos niet mee

ik heb stres epilepsie en ik slaap niet en door dit voel ik me zo slecht veel migraine hoofd pijn ik ben heel eeg teleur gestelt.

ik wou mijn verhaal kwijt en jullie er niet mee lastig vallen maar ik kan met niemand praten over wat ik voel aleen met jullie

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden