Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden alleen even een kort vraagje,Later reageer ik even op de berichtjes.

Ik heb nu sinds een uur continu hevige ongi krampen.Als ik moet plassen of kracht zet om te poepen(dat moet ik weer heel de tijd pfff)

Dan krijg ik steken die me hele lijf door trekken maar vooral onderin mijn buik.Bloed verlies bij het plassen had ik niet meer.

Alleen met afvegen maar nu is het met plassen dus weer helder rood met zo nu en dan een stolsel.

Zou het kunnen dat het dus toch niet helemaal schoon is en mijn lichaam het nu zelf op wilt ruimen?

Word hier zo gek van!!Dacht dat we er klaar mee waren en nu dit :'(

Heb het ziekenhuis net even gebeld en word zo terug gebeld door een Arts.

Geplaatst
Meiden alleen even een kort vraagje,Later reageer ik even op de berichtjes.

Ik heb nu sinds een uur continu hevige ongi krampen.Als ik moet plassen of kracht zet om te poepen(dat moet ik weer heel de tijd pfff)

Dan krijg ik steken die me hele lijf door trekken maar vooral onderin mijn buik.Bloed verlies bij het plassen had ik niet meer.

Alleen met afvegen maar nu is het met plassen dus weer helder rood met zo nu en dan een stolsel.

Zou het kunnen dat het dus toch niet helemaal schoon is en mijn lichaam het nu zelf op wilt ruimen?

Word hier zo gek van!!Dacht dat we er klaar mee waren en nu dit :'(

Heb het ziekenhuis net even gebeld en word zo terug gebeld door een Arts.

Ben benieuwd hoe het met je gaat Bianca.

Ik denk inderdaad dat je baarmoeder nog niet helemaal schoon is/was, maar wellicht heeft je arts je ook al het een en ander verteld vandaag?

Geplaatst

Hallo Bianca, ik lees je vraag nu pas maar wat vervelend voor je! De omschrijving van je klachten komen me bekend voor. Het lijkt er inderdaad op dat je baarmoeder nog niet schoon is en dat je lichaam nu bezig is om dit alsnog te doen. En dat poepen kan best ook nog eens een reactie op de Cytotec zijn. Mij werd verteld dat ik paracetamol kan nemen tegen de pijn.

Heb jij inmiddels al reactie van je arts?

Ik wens je veel sterkte toe en een dikke knuffel.

Geplaatst

Hoi Meiden,

De pijn is gister avond afgenomen.

Het vele bloed verlies en stolsels ook.

Gelukkig maar!!De arts belde en vertelde dat zolang ik niet 3 maandverbanden per uur hoefde te verschonen ik me niet druk moest maken.

Waarschijnlijk was mijn baarmoeder nog niet schoon.

Wil nog wel even gaan bellen voor een controle echo.

Moeten jullie trouwens om de zoveel tijd je hcg laten prikken ik namelijk niet.Dag dag van de miskraam hebben ze dat gedaan omdat ik met veel pijn in het ziekenhuis kwam.

Maar dacht dat je hcg ook weer op 0 moest staan voor je verder mocht.

Hoe is het met jullie meiden?

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey Bianca,

Ff snel, reageer later wel even op iedereen. Maar bij mij is er ook geen hcg geprikt na de curettage. Ik ga er maar vanuit dat deze weer op 0 staat.

Ooit heb ik gehoord, dat zodra je weer 'gewoon' ongesteld wordt, je lichaam niet meer zwanger is en dus ook geen hcg meer hebt.

Misschien zit ik ernaast hoor, maar zolang je lichaam denkt dat je zwanger bent ( lees hcg in je bloed)... zal je ook niet ongesteld worden.

lfs

Geplaatst

Hey sowiebo

Dat is niet helemaal waar ik was twee x ongie geworden en mocht weer beginnen kreeg de echo en toen zei ze tegen mij volgens mijn zit er nog weefsel moest bloed laten prikken en ja hoor er zat nog weefsel.

De maand erna weer bloed prikken en toen was het gelukkig weg en mocht ik beginnen.

Wil jullie niet bang maken hoor maar ik hoop dat bij jullie alles weg is

Liefs Jessica

Geplaatst

Gelukkig dat het nu wat beter gaat en dat je gerust gesteld bent. Hopelijk blijft het hierbij voor jou.

Bij ons in het ziekenhuis moet je HCG op 0 staan voor je verder mag. Ik weet niet of dat voor alle ziekenhuizen geldt. A.s vrijdag heb ik weer een controlecho en dan wordt gelijk mijn HCG geprikt. Voor jou altijd het navragen waard toch?

Succes!

Geplaatst

Huh... toen ik net op Bianca reageerde stonden de reacties van Minoes en Sowiebo er nog niet. Nu dus wel.

Voor de duidelijkheid is mijn reactie dus rechtstreeks aan Bianca gericht zonder eerst jullie bericht gelezen te hebben.

Geplaatst

Denk dat het per ziekenhuis wisselt? Zoals zoveel.... Ik had zes weken na de curettage een controleecho, die zag er goed uit. Vlak daarna werd ik ongesteld. Ik heb geen bloed hoeven prikken.

Geplaatst

Ik hoefde ook niet bloed te prikken of wat dan ook.

Mocht de cyclus na de MK wel weer beginnen, maar heb zelf een maandje extra rust gepakt.

Nu hebben we 9 januari onze laatste cryo van de eerste ivf mogen ontvangen.

duimen maar weer!

liefs joske

Geplaatst

Ik hoefde ook geen bloed te prikken maar moest een maand wachten dat ik gewoon ongie was geworden maar toen ik weer wou beginnen zagen ze op de echo nog weefsel en toen moest ik well hcg laten prikken en ja hoor er zat wat balen maar de maand erna was het weg.

Joske spannend weer zal voor je duimen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Jeej, dan hoop ik maar dat bij mij de teller ook weer op 0 staat. Heb nooit een echo gehad na de tijd en bloedprikken is ook niet aan de orde geweest.

Heb 15 oktober de curettage gehad en ben inmiddels nu 3 keer ongesteld geweest, dan zal het toch haast wel?......

Geplaatst

Ja siwiebo dan is bij jou alles ook wel weg dat weet ik wel zeker ik heb geen curetage gehad.

Maar ik begon weer met icsi en toen ik heen ging voor de eerste fm zag ze dat er nog wat zat en moest ik bloed laten prikken en toen bleek dat ik nof hcg in mijn bloed had.

ik heb augu mk en nov konden we dan eindelijk van start dus ook drie x menstru gehad.

Maar ben nog niet op regel was weer 3 dagen overtijd en ja hoor zaterdag bloede ik als een rund baalde wel ik dacht zouden wonderen dan bestaan nou bij mij niet grrrr.

Maar goed op naar feb samen.

Liefs Jessica

Geplaatst

Sowiebo, na drie normale menstruaties moet je HCG toch haast wel op nul staan.

Morgen de dag van de uitslagen. Spannend joh! Ga voor je duimen dat alles goed is.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik heb geen bloed hoeven prikken. wij mochten ons bij de 3 menstruatie na de mk weer aanmelden. Wij hebben ervoor gekozen om bij de 4 menstruatie weer aan te melden.

Voordat ik mij weer ging aanmelden moest er eerst een echo gemaakt worden om te kijken of alles schoon was, dat is standaard bij het zh waar wij lopen.

Sonja, morgen de uitslag! Spannend hoor... Succes

Liefs Lianne

Geplaatst

Jep, spannend...alhoewel ik verwacht er niet teveel van hoor!!

Vandaag het dossier gekregen, moet ik nl. meenemen naar DD a.s. vrijdag. Daarin vond ik ook het pathologisch formulier met een verslag van het onderzoek.

Ben toch wel een beetje ongerust geworden hierdoor. Ze zeiden tegen mij dat alles goed was met de kindjes en dat er geen ontstekingen waren gevonden.

Maar nu staat er in het verslag dat ze trombose in de vaten hebben gevonden. Maar ja, nu weet ik niet in welke vaten... maar het klinkt niet goed.

Het kan in de kindjes geweest zijn, maar ook in de placenta...pffff.... vrijdag Dr. S. in DD maar eens vragen. Heb inmiddels wel een gesprek aangevraagd bij de gyn, dus dan ga ik het zeker navragen, want het zit me niet helemaal lekker.

Het chromosomenonderzoek zat er ook tussen ( hoefde ik even niet tot morgen te wachten) en dit is goed, zowel bij mij als bij mijn man. Ook wel weer een geruststelling :)

Ik heb wel om een echo gevraagd tijdens de nacontrole ( 4 weken na de curettage), maar omdat ik geen klachten had...hoefde het niet zei de gyn. Vond ik wel raar, maar op zo'n moment leg je je erbij neer. Alles komt altijd achteraf. Maar goed, ik ga er maar vanuit dat mijn teller weer op 0 staat.

Geplaatst

Hey sowiebo

Jeetje wat een toestand ik hoop dat alles goed is heel veel sterkte morgen.

Ik hoop op goed nieuws kunnen we wel gebruiken in 2011.

Liefs Jessica

Geplaatst

icon1.png

Meiden,

Ben net terug uit het ziekenhuis... heb de uitslagen gekregen nav de MA van onze tweeling.

Dubbel, dubbel, dubbel,... stelletje hufters. Mijn insuline is dus veel te hoog en daar zijn naar alle waarschijnlijkheid onze kindjes aan gestorven. Want voor hun komt het dan als gif binnen.

Het is toch.... ik word er zo boos van. Krijg nu medicijnen hiervoor, zodat het niet meer in de weg staat voor een volgende zwangerschap.

Waarom??? Ze hadden ons een hoop ellende kunnen besparen, eikels... wat voor werk is het nu, om van tevoren een extra buisje bloed te prikken... Dan hadden mijn vlindertjes er nog gezeten.

Aan de andere kant, ben ik ook 'blij' dat er iets uitgekomen is... zodat er iets aan gedaan kan worden.

Maar als klap op de vuurpijl.... vroeg ik naar een uitdraai ivm onze intake in DD a.s. vrijdag.... toen zei de arts ineens....er is nog iets!

( had dit anders dus niet gezegd hè?)

Mijn cardiolipine is positief en dit hoort negatief te zijn. Hieronder vallen 2 onderdelen die dan normaal gesproken dan allebei te hoog zijn. Bij mij is er 1 te hoog, dus hij wist niet zo goed wat hij hiermee moest :(

Zodra ik weer zwanger raak, moet ik een afspraak maken en gaan ze kijken........ of ik evt. aan bloedverdunners moet.

Dat verklaart ook het volgende.... met onze vlindertjes was niks mis, geen ontstekingen gevonden enz. Maar gisteren heb ik mijn dossier opgehaald en hier stond iets anders nl. dat er trombose in de vaatjes was gevonden.... ( zou dan te maken KUNNNEN hebben met die cardiolipine).

31 januari gesprek met onze gyn. dan wil ik het toch eens even horen, ze gaan het me maar even haarfijn uitleggen ipv onder de noemer 'er is niets aan de hand' te gooien.

Pffff, heel verhaal, maar ik ben aardig gefrustreerd op moment, toch wel even een klap in mijn gezicht wederom hoor!!! Deze ellende had allemaal bespaard kunnen blijven, k*tprotocollen hier in Nederland!!!

Ik moet ook afvallen ( ben er al mee begonnen), mijn buikomvang is to much....benen enz. is verder slank. Dus geen aardappelen, brood, rijst en pasta...dat is slecht!!! We zullen zien, want ik ben gek op Hollandse pot.

Btw, ik was vanmorgen bij een internist!

Zo ff lekker kunnen zeiken, maar lucht op dat ik het hier even kwijt kan....

Lfs

Geplaatst

Oooo wat erh sowiebo zit met tranen in mijn ogen wat een eikels zeg anders hadden je kindjes nog geleeft.

Ik weet niet wat ik zeggen moet ik wens jullie heel veel sterkte en dat je op al je vragen antwoord krijgt.

Liefs knuffel Jessica

Geplaatst

Sonja, weet niet goed wat te zeggen!!!! Je had nu nog steeds 2 mooie kindjes bij je kunnen hebben!!

31 jan inderdaad niet aflaten schepen met het fijt dat er niets aan te doen was of wat dan ook!! Kom voor jezelf op!

Ik hoop dat je bij je volgende zwangerschap goed in de gaten wordt gehouden en kunnen genieten van een mooie en goede zwangerscap!

Voor nu, heel veel sterkte!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Och Sonja meis....ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. het is zo dubbel. je hoopt altijd dat er niets uitkomt, maar je wilt ook een verklaring. Nu heb je die, maar dat maakt het alleen nog maar moeilijker. Het had zo ander kunnen en moeten lopen. Veel sterkte en liefs.

Geplaatst

Jeetje Sowiebo (Sonja) wat ontzettend moeilijk. Maar hoe moeilijk het ook is, je kan het verleden niet meer veranderen. Gelukkig kan er in de toekomst wel degelijk iets meegedaan worden, zodat er geen herhaling plaatsvindt om deze redenen. Heel veel sterkte en idd de 31e goed doorvragen!

Hier weer bij mijn eigen arts geweest voor een gesprek en uitleg gehad over een cryo terugplaatsing. Een terugplaatsing in de natuurlijke cyclus dus zonder hormonen. Nu is dat met de endo niet erg optimaal, mag namelijk zo weinig mogelijk een natuurlijke cyclus hebben, maar wel bijzonder dat het "puur" natuur kan gaan. Heerlijk geen spuiten en vooral GEEN BOLLETJES! Deze weg hebben we nog niet eerder gehad, dus weer een nieuwe uitdaging. Mocht de cryo natuurlijk goed ontdooien (dat voorop). Maar zover is het echt nog niet, moet eerst ongesteld worden en weer terug naar de gyn. waar ik de curettage heb gehad om te controleren of het nu wel echt schoon is.... Zo niet dan een hysteroscopie... En dan nog minimaal een cyclus aan de cerazette om de endo weer rustig te krijgen. Februari/maart op zijn vroegst.

Geplaatst

Dublin, ik vindt een cryo behandeling ook veel fijner!

vooraf de behandelingen dacht ik juist dat vers veel beter zou zijn.

maar ik merk dat mijn lijf veel beter reageerd zonder de deca en bollen.

liefs joske

Geplaatst

Mijn menstruatie is daar... goh dat ik daar een keer naar uit zou kijken. Nu hopen dat het ook een echte grote schoonmaak is. Donderdag naar het zkh ter controle of het restweefsel nu wel echt weg is.... Zou zo fijn zijn als het lichamelijk nu een keer afgesloten kan worden.

Wat betreft die cryo terugplaatsing, daar wachten we nog even mee. Moet vandaag weer aan de cerazette om de endo weer rustig te krijgen. Dus niet eerder dan februari/maart.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden