Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames

Ja heftig hoor die feestdagen maar we gaan allemaal met opgeheven hoofd er weer tegen aan.

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd ik heb even twee week niet op het forum geweest even aan me zelf denken.

Zara haha ja op deze foto zo zie ik er meestal uit die andere foto had ik een bril en daar heb ik zo'm hekel aan.

Iedereen heel veel sterkte en samen komen we er wel 2011 word ons jaar.

Een hele dikke knuffel

Liefs Jessica

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zooooo hé Zara, dat vind ik dus echt niet kunnen, wat je baas gedaan heeft! Ronduit schofterig om jouw privacy te schenden...... Wat een hork.

Hoe is het nu met je, hoe is de curretage (en de dagen erna) verlopen?

Megan, wat erg dat je je ook aan moet sluiten hier......

Heeft je lichaam inmiddels al zelf gereageerd of moet je weer naar het ziekenhuis?

Voor iedereen die het nodig heeft: STERKTE!!

Lfs Dee

Geplaatst

Heeej Meiden,

Ik kom me helaas ook aansluiten bij jullie.

Heb net 4 pillen ingebracht ben benieuwd wanneer alles op gang gaat komen.Hopelijk is een curettage niet nodig.

Het positieve nieuws is dat ik maar 1 cyclus hoef te wachten.Dus neem aan dat ik bij mijn eerstvolgende menstruatie direct weer kan starten.

Meiden heel erg veel succes.

Liefs Bianca

Geplaatst

Hee Bianca,

De echo bevestigde dus toch dat het niet goed zat. Eigenlijk wist je dat natuurlijk al.....

Reageert je lichaam al op de pillen?

Sterkte meid!!

Lfs Dee

Geplaatst

Hoi Dee,

Klopt de kans dat het ineens zou kloppen was 1 procent.

Ik zal even een stukje kopieren wat ik in de augustus topic geplaatst had.

Liefs Bianca

Gister om half 1 de pillen in genomen maar om 3 uur kwam er vreselijke pijn!!En moet zeggen dat mijn pijn grens heel hoog is,

Om kwart over 6 belde peet het ziekenhuis dat ik het niet meer trok.

Rond kwart voor 7 was ik in het ziekenhuis kreeg gelijk een echo en alles was nog het zelfde als voor dat ik de pillen had ik gebracht en mijn baarmoeder mond stond nog niet open.

Ze vroeg of ik in het ziekenhuis wilde blijven zodat ze de pijn onder controle konden brengen en mij konden checken.

Om 8 uur kreeg ik een bed en kreeg ik een spuit morfine in mijn been.Werd er enorm dizzy van maar heeft wel geholpen.voelde nog wel menstruatie achtige buikpijn maar dat was goed te doen.Rond 1 uur was ik wat stolsels verloren maar niet heel veel het bloeden daarna was ook heel minimaal dus dacht daar gaan we weer.

On 7.15 werd ik gehaald door de verpleegkundige voor een echo.De arts had er een hard hoofd in nu ze mijn verhaal hoorde.Maar de echo deed ons versteld staan!!!Alles was weg!!Baarmoeder slijm was weer mooi dun pffffff was zo blij!!!Om half 9 was ik weer lekker thuis en lag ik in mijn eigen bedje!!

Geplaatst

Zara, Megan, Dee en Jessica hoe is het met jullie?

Lieve Bianca, gelukkig ben je weer lekker thuis, wel zo fijn!! Gelukkig is een curettage je bespaard gebleven. Nu kun je gaan herstellen, zowel lichamelijk als emotioneel.

Ik spreek je vast nog wel even vandaag, maar voor eerst een hele, hele, hele dikke knuffel voor jou!!!

Laat je maar lekker vertroetelen door Peet en je hondjes.

Lfs

Heb nog niet alles gelezen, hoop dat ik even niet iemand ben vergeten, anders sorry daarvoor!!!!

Geplaatst

Even een vraagje voor de meiden die ook een curettage hebben gehad.

Inmiddels is mijn cyclus alweer helemaal regelmatig, 5 weken na de curettage werd ik weer ongesteld en daarna had ik een cyclus van 29 en nu van 27 dagen.

Heel netjes....

Alleen sindsdien ben ik steeds heel erg ongesteld, ik loop gewoon leeg. Mijn maandverband houdt het de 1e 2 dagen gewoon niet. Voorheen gebruikte ik altijd tampons, maar dat durf ik nog niet helemaal. Puur gevoel, maar toch...

Ervaren jullie het ook zo, dat het veel heftiger is? Ben wel erg benieuwd namelijk.

Geplaatst

Ik heb nog maar 1 menstruatie gehad sinds de curettage, maar die was heel erg heftig. Tenminste, alleen de tweede dag. Elk uur verschonen en dan nog maar net op tijd zijn. Walgelijk. De dagen erna was het normaal / weinig.

Geplaatst

Daar ben ik weer en dank jullie wel voor jullie interesse. Dat doet me goed!

Vorige week vrijdag dus de curettage gehad. Ik zag er eigenlijk toch wel erg tegenop maar aan de andere kant blij omdat het misschien weer een nieuw beginpunt betekent...

Ik had dezelfde arts die ook iedere keer de eicelpuncties heeft gedaan. Lieve man. Hij heeft me er echt doorgesleept door veel uit te leggen en af en toe een troostende hand.

De curettage is bij mij gegaan met hulp van een "roesje" omdat ik altijd heel slecht op narcose reageer. De ingreep zelf vond ik minder pijnlijk dan een eicelpunctie. Er is veel bloed, weefsel e.d. weggehaald. Dit wordt onderzocht door de patholoog-anatoom.

Nadien had ik wel pijn maar goed te doen. Eenmaal thuis voelde ik me zelfs bijna goed! Helaas was dit waarschijnlijk alleen door de pijnstilling want de volgende dag...

Voelde dat ik naar het toilet moest voor stoelgang maar dat lukte dus echt niet. Heel veel pijn, uiteindelijk met pijnstilling heel moeizaam. Ook steeds een soort van kramp op die plaats en ik moet voorzichtig gaan zitten.

De dag erna ging het weer redelijk en heb ik zelfs een stukje gelopen maar sinds maandag toch eigenlijk wel behoorlijk wat pijn.

Het vloeien is wisselend. Twee dagen eigenlijk niet of nauwelijks bloed verloren en de andere dagen juist meer bloedverlies dan anders.

Ik vraag me een beetje af of de pijn, endometriosepijn is. Stoelgang blijft enorm pijnlijk en sinds gisteren is plassen of rechtop zitten ook niet meer zo prettig. Ik verwen me vandaag dus maar met een bankdagje...

Bianca; helaas heb jij je hier ook aan moeten sluiten... Bij jou heeft de Cytotec dus wel geholpen?

Wat betreft je vraag over het verder mogen. Mij is verteld dat dit mede afhankelijk is van je HCG. Dit moet eerst op nul staan voor je verder mag. Daarnaast vertelden ze mij dat er ook eerst sprake geweest moet zijn van een normale menstruatie maar ik weet natuurlijk niet of in ieder ziekenhuis dezelfde regels gelden.

Heel veel sterkte!

Sowiebo en Henne; op het moment gebruik ik kraamverbanden (weer zo'n tegenstrijdigheid) of dikke nachtmaandverbanden. Dan nog is het idd soms snel vervangen.

Ik was ook nooit erg maandverbandachtig maar heb begrepen dat als je endometriose hebt, beter geen tampons kan gebruiken.

Voor jullie nu afwachten he? Lukt dat een beetje? Kunnen jullie jezelf hier al op richten of overheerst het verdriet nog?

Dee; gisteren moest ik voor het eerst naar de ARBO-arts. Deze schrok zichtbaar toen ik hem over de reacties van mijn baas vertelde. Hij gaf aan dat mijn baas hiermee helemaal buiten zijn boekje is gegaan en mijn privacy heeft geschonden. Was fijn om te horen maar je verandert er niets meer aan en als het wat beter gaat, zal ik toch weer met hem om moeten gaan. Wel fijn om te horen dat ik absoluut niet verplicht ben om hem iets te vertellen. Maar hoe doe je dat als je ondertussen ook de band werkbaar wilt houden?

Megan; heeft de Cytotec bij jou nog gewerkt? Lastig he om wel de zwangerschapsverschijnselen te hebben maar ondertussen te weten dat het niet goed is...

Als het je te zwaar wordt, moet je echt op je strepen gaan staan hoor!

Voor iedereen heel veel sterkte en liefs (en dat het maar weer snel mooi weer mag worden...)

Geplaatst

Hey dames,

Sowiebo het gaat nu wel goed begin weer grip op het leven te krijgen,

En ik voel me ook goed.

En alle andere dames wat is dit toch een hel wat moeten we veel doorstaan.

Om niemand te vergeten wens ik iedereen in het algemeen heel veel sterkte en moet om verder te gaan.

En dat we ondanks alle elende 2011 ons jaar mag worden.

Liefs Jessica

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zojuist terug uit het ziekenhuis voor de nacontrole. Aangezien ik nog steeds buikpijn heb en nog niet menstrueer is voor de 2e maal urine onderzoek om een blaasontsteking uit te sluiten. Lijkt er niet op. Moet mijn menstruatie afwachten en aan het eind van menstruatie terugkomen of een nacurettage nodig is. Indien er twijfels zijn dan zal men een hysteroscopie uitvoeren (camera in baarmoeder brengen en eventueel nacuretteren). Mocht ik na mijn menstruatie een schone baarmoeder hebben dan zijn de klachten helaas afkomstig van de endometriose. Bij de echo werd weer een cyste op mijn eierstok gevonden, die er voor de zwangerschap niet zat. Dus mijn eigen hormonen zijn weer bezig.... Laat die menstruatie nu maar komen, gelijk weer aan de cerazette maar wel duidelijkheid over hoe verder.... De weg is lang en voorzien van diverse opstakels pffff

Voordeel is wel dat ik nu om de week een inwendige echo heb, vandaag in zkh van curettage, volgende week bij fertiliteitsarts waar we IVF/ICSI doen en dan week daarop in zkh van curettage. Maar goed het feit dat het nodig is, is natuurlijk minder!

Dan zal ik afsluiten met een positief bericht van onze kant, we hebben sinds een paar dagen ons gouden sterretje (hangertje voor aan halsketting) in ons bezit. En dat is heel fijn, iets tastbaars om aan onze kleine maatje terug te denken. Aangezien we hem zelf hebben ontworpen zijn al onze wensen in het hangertje aanwezig. Een briljantje in het midden als teken van het hartje en op de achterkant een U (in het engels uit te spreken als you) aangezien we geen naam kunnen geven. Kortom een zeer waardevol aandenken.

Meiden heel veel sterkte en succes!

Geplaatst

Hoi Zara,

Jeetje meid maar het is hopelijk gelukkig allemaal achter de rug.

Hoe gaat het vandaag met je??Heb je heel veel las van plaasen of rechtop zitten?

Bij mij heeft de cytotec gelukkig wel geholpen!!

Was zo bang dat ik een curettage zou krijgen aangezien ik al veel endometriose heb.

Maar dat is me gelukkig bespaard gebleven.

Ik heb ook niet of nauwelijks bloed verloren.

Nu steeds buikpijn soort menstruatie buikpijn met af en toe steken.

Merk ook wel dat ik me niet te druk moet maken.

@Dublin,

Jeetje meid wat een drama toch steeds!

Je bent nu al zo lang bezig met de nasleep van de missed abortion!

Hopelijk is alles niet nodig en komt het restweefsel mee als je menstruatie komt!!

Hopelijk is je cyste dan ook weg hoeveel pech kan een mens hebben!

Wat een super mooi symbool!!Hebben jullie iets tastbaars van jullie kleine uk!

Zo is ie toch altijd bij jullie!!

Dublin en Zara heel veel sterkte!

Even een vraagje,De dag dat ik de cytotec had in genomen was ik heel de dag aan de diaree echt verschrikkelijk.

Ik kon niet meer en dit stopte pas toen ik de morfine kreeg.

Maar heb nu dus wo-do-vr nog sreeds geen ontlasting gehad!! Weet iemand hoe dit kan komen?

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey dames.

Dublin jeetje wat een gedoe, ik hoop dat je baarmoeder straks na je menstruatie mooi schoon is.

En wat een mooi idee dat hangertje.

Ons engeltje heeft bij ons een plekje in de tuin wat voor mij heel waardevol is en ga er nu niet vaak heen maar ik weet die tijd komt.

bianca ik kan je helaas geen antwoord geven op je ontlasting.

Maar gelukkig dat je niet gecuriteerd hoefd te worden het is allemaal al erg genoeg.

Ik wens iedereen heel veel sterkte toe die in het zelfde schuitje zitten.

Liefs Jessica

Geplaatst
Hoi Zara,

Even een vraagje,De dag dat ik de cytotec had in genomen was ik heel de dag aan de diaree echt verschrikkelijk.

Ik kon niet meer en dit stopte pas toen ik de morfine kreeg.

Maar heb nu dus wo-do-vr nog sreeds geen ontlasting gehad!! Weet iemand hoe dit kan komen?

Liefs Bianca

Even inbreken...

Bianca, omdat je darmen leeg zijn door de diarree, heb je de eerste dagen geen ontlasting.

Zo gaat het altijd na diarree.

Dit moet eerst weer helemaal op gang komen.

Heel veel sterkte met alles.

Liefs,

moi

Geplaatst

Ja Bianca, hoe gaat het nu met jou? Allemaal nog erg vers. Moeilijk he?

Op je vraag aan mij heb je al antwoord gekregen van Liz. Ik zou je hetzelfde antwoord hebben gegeven.

Sterkte!

Overigens is de pijn bij mij het ergst tijdens ontlasting en gaan zitten en wat minder tijdens plassen, lopen. Herken jij dit?

Dublin; pff, wat blijft het bij jou lang aanhouden zeg! Van september al lees ik in je onderschrift? Kunnen ze daar verder niets aan doen? Het lijkt me heel erg om zo lang te moeten blijven modderen. Ook voor jou heel veel sterkte!

Mooi idee trouwens van je hanger. Ga je er ook een foto van plaatsen hier?

Jessica; Hoe is het met jou?

Voor iedereen een heel fijn, hopelijk pijn- en verdrietloos weekeinde. xXx

Geplaatst

Bianca, lijkt mij ook ... datgene wat Liz en Zara zeggen... je bent gewoon even helemaal leeg nu!

Mooi idee van je hanger Dublin, hier ook gedaan. Heb ook een ontwerp laten maken en uit laten voeren. Deze hangt nu iedere dag om mijn nek/hals!!!

Zit ook een verhaal aan vast, of tenminste ons verhaal is erin verwerkt. Het zijn 2 harten ( die van mij en mijn man) en daarop 2 mooie vlindertjes. Oftewel... wij dragen onze vlindertjes voor altijd in onze harten.

Ben er ook erg blij mee!!!

Nou meiden, ik ga the voice kijken... ga voor een finale met BEN (!!!!), Kim, Pearl en Leonie... :)

Geplaatst

Ik heb na de miskraam ook een mooi hangertje gekocht. Een witgouden hartje met twee diamantjes. Niet zozeer als herinnering aan de miskraam of ons ukkie, maar vooral om mezelf eraan te helpen herinneren dat ik zwanger kan worden. Het geeft me nu moed en hoop als ik het draag (bijna altijd).

Geplaatst

Ja klopt, maar ik vond het zo donker met die zwarte achtergrond ;-) Wil graag licht, zon, voorjaar (en een nieuwe tp en zwangerschap)

Geplaatst

Ik sluit me ook aan Henne!

En de achtergrond van het forum mag wat mij betreft ook wel wat lente-achtig. Geeft weer moed.

Trusten meiden!

Geplaatst

Ja donker he ik ben ook toe aan goed fris en nieuw begin.

Ik denk dat ik ook iets specials wil als herindering.

ik baal was overtijd heelaas kon natuurlijk ook niet maar je hoopt het wel.

Fijn weekend liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden