Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat is goed nieuws Dublin, hopen dat alles nu meekomt en je je weer kunt opladen voor een evt. volgende poging.

En zoals Jessica ook zegt, kom je gezellig aanschuiven in feb/maart.

Hopelijk goed nieuws voor jou a.s. donderdag, kun je het eindelijk gaan afsluiten.

Lfs

Geplaatst

Grrr..... hoe krijg je iemand boos? Al mijn berichten zijn weg. Niet alleen hier maar ook in andere topics en ik ben nu al voor de vierde keer bezig met dit bericht.

Staat er dat ik niet kan posten omdat ik niet ben ingelogd en ik ben wel ingelogd. Spookt het hier ofzo???

Nou, laatste poging voordat ik met mijn laptop ga gooien...

Sowiebo, ik had o.a. op jou gereageerd. Hoe is het nu met je? Fout op fout, met als gevolg het verlies van jullie twee kleintjes. Dat moet ontzettend moeilijk voor jullie zijn.

Hoe ga je hiermee om? Kun je het een plekje geven? Hebben jullie wel het vertrouwen in Düsseldorf?

Moet veel aan je denken. Een dikke digitale knuffel vanaf hier.

Natuurlijk gaat er veel goed maar als je hier zo eens leest, gaat er toch ook wel veel fout.

Zo heb ik het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik geen injectie had moeten krijgen na de curettage. Ik had hier nl. gelezen dat dat wel moet als je een negatieve bloedgroep hebt. Wacht nog steeds op het antwoord...

Minoes: Hoe is het met jou? Begrijp ik goed dat je binnenkort met een nieuwe poging start? Ga je weer voor de natuurlijke cyclus of wordt het een poging met hormonen?

Heel veel sterkte. Ik ga voor je duimen!

Joske; ik had nog een vraag over jouw opmerking wat betreft de bollen. Mij is altijd verteld dat je in een natuurlijke cyclus ook Utrogestan moet gebruiken omdat dit de innesteling bevorderd en zorgt dat je wondertjes blijven plakken. Als ik jouw bericht goed begrijp, is dit niet nodig. Zou je dat eens kort uit willen leggen?

Dublin; goed nieuws voor jou! Maar ook vreemd he? Eerst hopen we met zijn allen dat we niet ongesteld worden en in dit topic ben je juist blij als je je menstruatie krijgt.

Weet je al wanneer je verder wil/kan?

Mijn baarmoeder is leeg, hebben ze vrijdag gezien. De echoscopie was wel erg pijnlijk. Ook nu nog steeds pijn. Dit zou komen door verklevingen en endo die ze tijdens de echo hebben gezien. Had hier in het endo-topic een vraag over gesteld maar ook deze is dus weg.

Helaas kan ik nog niet verder omdat mijn HCG nog steeds te hoog is. Wachten dus tot dit op nul staat.

Overigens mis ik hier wel een aantal meiden. Weten jullie of het goed met hen gaat?

Nu op hoop van zegen posten.

Geplaatst

Gelukkig heeft je laptop het overleefd Zara..;)

Supernieuws dat je baarmoeder leeg is, maar had je al endo? Of hebben ze dat nu pas ontdekt?

Hopelijk staat jouw teller gauw weer op 0 en mag je weer beginnen. Dat je maar mag aansluiten in het feb/maart topic.

Hier gaat het wel goed, heb veel vertrouwen in DD!! Deze arts is een erg kundige man die weet waar hij het over heeft. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij vol goede moede en positiviteit naar huis zijn gegaan.

Ik ben nog geprikt op 2 dingen ( cardiolipine en schildklier), omdat hij het veel te hoog vond en vooral over de cardiolipine maakt hij zich zorgen, vandaar...

Morgen krijg ik de uitslag, spannend weer!!

Maar voor mijn gevoel is dan alles uitgesloten en kunnen we met een 'gerust' hart weer verder gaan.

Zara, voor jou ook een dikke knuffel meid!!! En alle meiden hier, want jullie verdienen hem allemaal.

Geplaatst

Zara ik had ook hormonen nog in mijn lichaam dat gaat wel weg.

Ik ben wel blij dat alles goed schoon is.

Ja heb ook weer zin om te beginnen.

Ik ben nu ook echt bezig met verwerken.

Sowiebo succes morgen hopen dat we met zijn allen kunnen beginnen in feb maart.

Liefs en een hele dikke knuffel jessica

Geplaatst

Goed moto Jessica, en dan ook alleen maar geslaagde kansen!

Sowiebo, ik had al endo maar daar was redelijk mee te leven. Sinds de IVF-behandelingen zijn gestart echter veel meer pijn en klachten en toegenomen endo haarden.

Voor jou heel veel succes vandaag en hopelijk weer goed nieuws!

Geplaatst

Zara posi is vanaf nu onze moto en vanaf nu alleen maar geluk en we zijn nu geworden met alle elende van dien sterke geworden en we gaan er voor.

Sowiebi toi toi toi

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor het succes wensen ;)

Vandaag het telefoontje gehad en niet veel wijzer. Op dit moment is mijn schildklierwaarde goed gelukkig. Maar het kan zijn dat deze verhoogt tijdens de zwangerschap, dus de volgende keer maar even vragen hoe en wat.

De rest was nog niet binnen, dus vrijdag word ik weer gebeld. En als de uitslag van de biochemie goed is ( mijn man) dan mogen we starten. Dan zal de uitgangsecho ergens volgende week zijn, verwacht en wordt ook het behandelschema besproken.

Dan gaat het weer hard :) Heb er zijn in, mag van mij nu ook echt wel weer.

lfs

Geplaatst

Fijn Sonja! Ik wil ook zo graag weer, maar niet zonder de bloeduitslagen, zeker niet na jouw ervaringen. Moet dit weekend ongesteld worden, merk wel dat het gemis rond die dagen groter is. Ga misschien bellen of ik onder voorbehoud met ovulatietesten mag beginnen. Een evt. tp zit nog geen week voor de belafspraak over de uitslagen.... Verder gaat het nog steeds met ups (steeds meer) en downs (steeds minder maar vaak zo onverwacht).

Geplaatst

Lieve Henne, ik begrijp dat mijn uitslagen jou ongerust maken, maar laat je niet gek maken meid!! De kans is normaal gesproken zo klein dat er iets uitkomt... maar ik kan het me zo voorstellen dat je nu je hart vasthoudt.

Goed te lezen, dat je ook weer open staat voor een volgende behandeling. En dat het stapje voor stapje steeds weer beter gaat.

Het wachten op de uitslagen duurt zo verschrikkelijk lang, maar het knaagt ook aan je... want je wilt zo graag verder. Je weer kunnen opladen, bezig zijn met de toekomst.

Misschien is het een idee om iets eerder te bellen, want hoogstwaarschijnlijk hebben ze de uitslagen wel eerder binnen. Ze nemen vaak een ruime marge om teleurstellingen te voorkomen.

Je kunt natuurlijk gaan beginnen ovb, hoop je dan dat de tp evt. net na de uitslagen is? Het is wel verstandig om de uitslagen af te wachten, het geeft je meer adem als je weet dat alles uitgesloten is voor je weer gaat beginnen.

En voor je gevoel kun je dan ook echt weer opnieuw beginnen. Het gemis heeft nu nog de overhand en dat zal straks beetje bij beetje een plekje gaan krijgen.

Ik merk aan mezelf dat het nu weer de goede kant opgaat met me, ik heb zo'n zin in de volgende poging, krijg er helemaal energie van.

Hopelijk mag je in het topic feb/maart aansluiten ... !!!

Lfs

Geplaatst

Even vlot een reactie van mijn kant. Zojuist in zkh geweest en mijn baarmoeder is schoon. Zag er netjes uit. Heb helaas wel weer 2 kleine cystes bij mijn eierstokken, de endo weer, maar doordat ik aan de cerazette zit hoop ik dat het "rustig" blijft.

Geen idee of ik nog HCG in mijn lijf heb, geen bloed geprikt maar moet toch nog ruim een maand aan de pil. Dus hier geen hysteroscopie gelukkig, maar wel weer toegenomen endo klachten.

Heb wel emotioneel een zwaardere week. Het heeft nog niet een plekje gekregen, gemis en boosheid komen met name 's avonds boven drijven. Plus merk ik dat ik zo'n tijdje in de wachtkamer zitten in het zkh met al die dikke buiken ook niet heel erg prettig vindt. Maar goed ik gun het een ander wel degelijk hoor...

Geplaatst

Over het algemeen wat positievere berichten hier. Dat is wel fijn.

Die emoties zijn overigens wel heel herkenbaar hoor Dublin. Ik schrik ook soms van mezelf. Lijkt wel of ik geen controle over mijn emoties heb. Nou ja, zal wel goed zijn dat ze er uit komen, denk ik dan.

Geplaatst

Zara... ik hoef geen bollen te gebruiken met een cryo. Ik weet wel dat in elk ziekenhuis het weer anders is.

tja en wat is beter..., ik denk dat bollen in iedergeval altijd wel kan..., en bij sommige zal het ook beter innestelen, maar ik ben 3x zwanger geworden zonder de bollen.

De keren dat ik die wel gebruikten niet, maar dat kan toeval zijn. Ik ben 2x via de natuurlijke weg zwanger geworden en 1 x van een cyo.

Het nadeel van de bollen vindt ik dat ik me er zo zwanger van voel..., met alle verwachtingen die je nu eenmaal toch hebt in de wachtweken, val je zo diep als je toch niet zwanger bent geworden.

Ik heb wel met de dok gesproken, en het feit dat het nu 3x mis is gegaan..., ligt echt aan mijn eicellen, dus mijn leeftijd. De kans is 1 op 1 dat het goed gaat. Ik heb nu eenmaal 3 keer pech gehad.

Ik ben nu 7 keer zwanger geweest, waarvan ik 3 voldragen heb.

ik hoop dat ik nog eenmaal mag meemaken, zwanger worden gaat gelukkig nog wel, nu nog blijven.

liefs joske

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie Joske!

En wat een verhaal... Begrijp ik goed dat je 3 maal spontaan zwanger bent geworden en drie kinderen hebt? En nu in de medische molen al zoveel tegenslagen. Meid, hoe houd je dat vol?

Mij vertelden ze dat het zwanger worden en de missed abortion voor een heel klein gedeelte met leeftijd te maken had maar veel meer met het verkeerde embryootje. En dan bedoelden ze dat een emmy er wel perfect uit kan zien maar het dus niet hoeft te zijn. Wij hebben op het oog steeds de perfecte embryo's maar zwangerschap blijft uit of gaat mis.

Ik hoop dat je binnenkort zwanger mag worden en blijven!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Gelukkig zijn er geen meiden meer bij gekomen in dit topic!

En gaat het met iedereen geloof ik wel redelijk.

Hier ook alles zn gangetje!Hoop dat ik heel snel weer mag starten.

Dat zal denk ik in Maart worden dan.

Donderdag heb ik bloed laten willen.Maandag kan ik bellen voor de uitslag.Ben benieuwd naar de waarde van mijn hcg.

Eindelijk werkte de dokter eens mee!!

Wanneer werden jullie na de miskraam weer ongesteld??

Ik heb nu sinds een week weer buikpijn.Alsof ik ongesteld moet worden.

Sinds vandaag ook een heel klein beetje bruine afscheiding alleen niet met afvegen.Herkend iemand dit??

Kan het zijn dat mijn menstruatie er aan zit te komen of zou het nog oud bloed kunnen wezen??

Heb nu al langer als een week geen drup bloed of oud bloed meer verloren.

Over 2 of 3 weken een gesprek met de gyn en dan ben ik er helemaal klaar voor!!

Hoe is het met de andere dames??!

Liefs Bianca

Geplaatst

Ik werd ongeveer na 5 week weer ongesteld.

Succes allemaal met de behandelingen en dat we weer een beetje voor uit kunnen kijken.

Liefs Jessica

Geplaatst

Ik werd 5 weken na de curettage ongesteld, heb 3 weken gevloeid. Vanaf toen ook weer een regelmatige cyclus ( afkloppen ;))

Met die bruine afscheiding kun je alle kanten op, het zou een voorbode van de menstruatie kunnen zijn, maar ook nog oud bloed inderdaad.

Afwachten meis!!!

Geplaatst

Hey meiden, wat fijn dat er langzaam aan weer goed nieuws hier komt met weer nieuwe pogingen inzicht, en ook met nieuwe zin en positiviteit, goed om te lezen.

De tijd gaat erg hard merk ik nu wel, volgende maand is het een jaar geleden dat ik zwanger werd wat een mk werd, en ik merk dat ik er steeds meer weer aan denk en een rot gevoel er van krijg, terwijl ik het toen heel goed kon loslaten, maar het knaagt nu wel weer aan me.

Het heeft wel een plekje gekregen maar toch knaagt het nu, zal vats komen omdat het bijna een jaar geleden is, hoop dat het snel weer over is.

Ik werd na 6 weken ongi en 3 maanden na de curretage begin ik weer met de volgende poging, bij ons keken ze niet naar de hcg waarde, ik moest eerst weer normaal 1 x ongi zijn geweest.

Geplaatst

Waar zijn de reacties van gisteren gebleven???? Ik weet namelijk zeker dat ik heb gereageerd, maar mijn post is niet meer aanwezig....

Geplaatst

Klopt Dublin, er is weer een probleem geweest met de server.... Jheroen heeft er een topic over geopend.

Kan gebeuren... er is een back-up gemaakt van zondag op maandag... dus alles erna is verloren.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Was op vakantie maar zojuist een beetje geprobeerd bij te lezen van de afgelopen weken. Zo te lezen zit er bij een aantal van jullie weer wat beweging in, en beginnen zich weer wat perspectieven te vormen voor het verdere traject. Fijn om weer wat positiviteit en energie in een aantal berichten te zien! Hier gelukkig ook, gister weer van start gegaan met het lange protocol.

Sowiebo: wil nog even kwijt dat ik schrok van je bericht over je uitslagen.... wat een harde boodschap, het besef dat het anders HAD kunnen lopen. Maar tegelijkertijd heb je niets meer aan die wetenschap, kun je er niets meer mee terug draaien. Natuurlijk wel voor de toekomst!! Wat dat betreft goed dat het nu ontdekt is, ik wens je alvast weer heel veel succes!!

Ik lees bij jullie ook regelmatig (vooral bij de mede-endo-ers) over veel en/of lang bloedverlies. Worden jullie het niet enorm zat? Hier komt het m'n neus uit (bijna letterlijk, haha): vanaf start miskraam 2,5 week bloedverlies (wel steeds minder), daarna anderhalve week zonder bloed (waarin eisprong), en toen weer ongesteld (4 dagen heftig en daarna modderde het nog zo'n 2 weken door, steeds een heel klein beetje oud bloed). Nu lijkt dat eindelijk redelijk over. Volgende week stoppen met de pil dus dan WEER ongesteld, en daarna wil ik toch echt geen bloed meer zien tot aan een bevalling!! *duimduimduim*

Zo, weer even lekker van me af kunnen zeiken ;-).

Iedereen die nog moet wachten, of misschien midden in een moeilijke periode zit... of weer even een dip-dag (herkenbaar hoor) heeft: veel sterkte!!

Lfs Dee

Geplaatst

Ja fijn dat er hier weer wat positiviteit is he? Was mij ook opgevallen.

We mogen onszelf wel een schouderklopje geven! T is allemaal niet niks en dan toch nog op zoek gaan naar de lichtpuntjes...

Medusa, zou het kunnen dat de verwerking bij jou nu pas komt? Neem je tijd ervoor hoor! Het is niet niks en het moet er toch een keer uit. Sterkte!

Dublin, ik heb je reactie gezien hoor en zelf ook gereageerd maar af en toe spookt het hier.

Sowiebo, hoe is het met jou? Las (en reageerde) in een ander topic dat je collega een doodgeboren kindje had. Moet ook moeilijk voor jou zijn.

Dee, heeft de vakantie je goed gedaan? Hopelijk mooi weer...

En dat bloedverlies is idd wat. Eerst hoop je absoluut geen bloed te zien en daarna wil je ongesteld worden zodat je weer verder kan.

Ik ga voor je duimen dat je de eerstkomende negen maanden geen bloed ziet!

Overigens valt dat van je afzeiken best wel mee hoor en t is beter dat je het eruit gooit!

• 3 weken later...
Geplaatst

Hi meiden,

Ook hier even snel een berichtje. Vandaag de bloeduitslagen gekregen. Blijk een kleine afwijking aan het NTHFR gen te hebben. Nu heeft een groot deel van de vrouwen dit, dus de miskraam is er officieel niet mee verklaard. Ook omdat het echt een kleine afwijking is, mijn homocysteine gehalte is normaal (is bij een grote afwijking verhoogd). In Voorburg vinden ze echter dat je er ook dan wel iets aan moet doen. Ik krijg nu dus hoge doseringen foliumzuur en B6 voorgeschreven (10x meer dan wat je normaal slikt). En zodra ik ongesteld word mag ik me weer aanmelden. Eigenlijk ben ik dus gewoon wel heel blij.

Groetjes!

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden