Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Henne,

Wat schrik ik wanneer dit topic weer naar boven komt en ik zie dat jij hem hebt opgehaald........

Ik weet niet wat ik nu tegen je moet zeggen, vindt het zo oneerlijk en verdrietig voor jullie, en dat ook dit weer bij jullie gebeurt.

Voor nu wil ik je een hele dikke knuffel geven!! Meid, ik denk aan je en wens jou en je partner komende veel succes!!

Liefs Lianne

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee nee nee......... Dat is het enige dat ik kan denken nu ik lees dat het weer mis is gegaan bij je, Henne.........

Wat ongelooflijk hard en oneerlijk.

Ik heb even teruggezocht hoe hoog mijn hcg was toen het mis ging (bij 6wk4dgn): 532. Er was toen op de echo ook niets meer te zien in de baarmoeder; een paar dagen later verloor ik (in een paar delen) het vruchtzakje. Ze zeiden tegen mij dat ze bij een waarde boven de 1500 pas echt denken aan een bbz, maar ik weet natuurlijk niet of dat anders is als je korter zwanger bent/was.

Je hebt er weinig aan maar ik hoop dat het je toch een beetje steunt dat we hier op het forum met je meeleven. Veel sterkte toegewenst!

Liefs, Dee

Geplaatst

lieve Henne,

Vreselijk om dit topic weer te zien inderdaad.... Het biedt helaas teveel ervaringsverhalen. Heb net ook even terug zitten lezen en het grijpt me weer helemaal aan.

Sterkte meid!

Geplaatst

Dank je Dee! Dat soort informatie was ik erg naar op zoek, maar kon hier toch ook (gelukkig) niet zo heel veel vinden over een bbz. Ik begrijp uit de info online dat je bij een bbz vaak een te laag hcg hebt, maar wat is te laag? Vorige keer had ik op de testdag een hcg van 291, dus dat zou twee dagen later ruim boven de 500 hebben gezeten. En dat was een week vroeger in de zwangerschap dan nu. Het is allemaal zo vaag. Maar voorlopig hou ik het er maar even op dat dit nog redelijk positief lijkt. Als het vrijdag maar gezakt is! Ondertussen heb ik het idee dat ik meer bruin bloed verlies, dus misschien komt het er idd wel aan. Hoop het maar.

En je hebt gelijk IVFSH, het is echt aangrijpend om dit topic terug te lezen. Zoveel bekende namen die je tegenkomt. Sommigen inmiddels weer zwanger of zelfs al bevallen, maar anderen helaas nog steeds met lege handen en sommigen daarvan zelf definitief. Hartverscheurend....

Geplaatst

Lieve Henne,

Wat vreselijk...pieken en dalen heb echt met je te doen..weet zo hoe t voelt!

Al die verhalen hier...ozo bekent! En zoals ivfsh al zegt het grijpt je nog steeds weer aan...ook ik lees weer die bekende emoties met een brok in mijn keel.

Volgens mij hoef je niet altijd geopereerd te worden bij een bbz. Kan geloof ik ook met medicijnen?!

Sterkte meid!!

En natuurlijk ook alle andere meiden die met dit vreselijke verlies te maken hebben!

Liefs Daan

Geplaatst

teveel bekende namen hier inderdaad....

Ik had trouwens bij de vorige zwangerschap (waar met de 7 weken echo alleen een leeg vruchtzakje te zien was). Met 4 weken 2 dagen een HCG van 150, dat was aan de lage kant. Dus ik denk ook dat jouw HCG nu niet heel hoog is. Echt hopen dat het geen bbz is!

Geplaatst

Volgens mij hoef je niet altijd geopereerd te worden bij een bbz. Kan geloof ik ook met medicijnen?!

Klopt, maar dat is zulke ontzettende rommel (cytostatica, heb jij dat niet ook gehad) dat ik daar ook niet erg blij van word. Je mag daarna sowieso ook drie maanden niet zwanger worden, ook geen fijn idee. Want ondanks deze klap wil ik toch zo snel mogelijk weer verder. Het is opnieuw bewezen dat ik zwanger kan worden, dus het moet een keer goed gaan.

Geplaatst

Henne, wat vreselijk dat jij/jullie dit nu weer mee moeten maken. Wil je ook heel veel sterkte wensen.

Heb zelf helaas ook een bbz gehad en herken wat Dee schrijft; arts gaf bij mij toen ook aan dat ze pas aan een bbz denken bij een hcg boven de 1500 (in combinatie met dat er op de echo niets terug te vinden is in de baarmoeder). Heb het nog even terug gekeken; ik had bij 7wk, 2d een hcg van 2240, 2 dagen later was dit 2500 en weer 5 dagen later 3500. Helaas is het ook zo dat als het wel een bbz is, dit met een echo heel moeilijk vast te stellen is. Daarom is het fijn dat ze je oa met het bloed prikken goed in de gaten blijven houden. Voordat duidelijk was dat het bij mij een bbz was gaf arts aan dat het ook heel goed mogelijk was dat alles al weg was (en er daarom niets meer te zien was) omdat het nog zo vroeg in de zwangerschap was.

Nogmaals heel veel sterkte en hoop van harte dat het geen bbz is (wat niet weg neemt dat een miskraam ook erg heftig is, zeker als je dit al vaker is overkomen).

Geplaatst

Henne ik kan je helaas niet helpen met info,alleen ga ik voor je duimen dat je geen operatie nodig hebt.

Wat zal de tijd stil staan voor je,morgen lijkt zo ver te zijn.....pfff..... Sterkte!

Geplaatst
Klopt, maar dat is zulke ontzettende rommel (cytostatica, heb jij dat niet ook gehad) dat ik daar ook niet erg blij van word. Je mag daarna sowieso ook drie maanden niet zwanger worden, ook geen fijn idee. Want ondanks deze klap wil ik toch zo snel mogelijk weer verder. Het is opnieuw bewezen dat ik zwanger kan worden, dus het moet een keer goed gaan.

Henne...klopt is pruttel..soort van chemo! Ik had toen een partiele mola die gelukkig binnen de gestelde termijn door mijn lichaam was opgeruimd dus ik hoefde dat gelukkig niet.

Ik duim voor je..wat een ellende toch weer! Dat "gewoon" een miskraam al niet erg genoeg is!

Sterkte en ik hoop dat je snel weer verder mag.

Daan

Geplaatst

Vandaag alweer bloed laten prikken omdat het bloedverlies (oud bloed) toenam. Krijg na drie uur de uitslag. Allemaal duimen dat mn hcg gedaald is..... Idd Daan, "gewoon" een miskraam is erg genoeg en ik zie ook best op tegen wat er nog uit minn lijf moet komen zeg maar. Maar alles beter dan een acute operatie oid of zelfs een eileider kwijtraken.

Geplaatst

Ben net gebeld dat mn hcg dus wel stijgt. Zat nu op iets van 800.... Baal echt heel erg, ben ook best bang. Die onzekerheid is killing, je weet niet wat je te wachten staat en het kan zo opeens omslaan.. :-( Morgenochtend gelijk weer een echo. Hopen maar dat ze dan iets kunnen zien ergens en er duidelijkheid komt over wat en hoe. Wil zo echt het weekend niet in :-((((

Geplaatst

Nog steeds niks te zien op de echo.... Ze denken nu aan een TIR, een afbrekende zwangerschap waarvan het niet duidelijk is of deze in of buiten de baarmoeder zit. Alleen moet daar mijn hcg wel voor gaan dalen. Maandag dus weer echo en bloedprikken. En ondertussen kan ik helaas alleen maar afwachten met een zwanger lijf terwijl ik niet goed zwanger ben :-( Nog steeds de instructie om bij pijn naar de eerste hulp te gaan, ook een informatie brief meegekregen voor een evt spoedarts, voor het geval dat. Goed voorbereid, iets rustiger, maar de angst en onzekerheid blijven....

Geplaatst

hee henne,

ook hier even een dikke knuffel voor jou. Deze onzekerheid maakt het allemaal extra rot. Zo blijf je ermee bezig en kun je ook niet afsluiten en verder gaan...

Ik hoop echt dat de miskraam heel snel vanzelf op gang komt!! gekke zin om te typen, maar je snapt wat ik bedoel.

IVFSH

Geplaatst

Daantje daar weet jij natuurlijk van meet te praten, die angst en onzekerheid tot de hcg eindelijk daalt. Ik hoop echt dat het maandag lager is en dat een operatie me bespaard blijft. En ja ivfsh, ik hoop dus ook dat de miskraam dit weekend verder op gang komt. Hoe ellendig dat ook is, goed is het sowieso niet dus dan liever natuurlijk en snel dat een weken slepende onzekerheid.

Geplaatst

Henne, wat heb jij al veel meegemaakt en wat een ongelofelijke rotsituatie zit je nu in. Ik hoop dat je maandag eindelijk duidelijkheid krijgt.

Bij mij hebben ze gisteren geconstateerd dat het vruchtje geen hartslag meer had. We hebben 3 keuzes meegekregen. Afwachten of het zelf op gang kwam, tabletten of een curettage. Curettage raadden ze ons in het ziekenhuis alleen niet aan omdat het de baarmoeder nog meer zou kunnen beschadigen.

Nu, 1 dag later heb ik vreselijke steken en krampen maar verder gebeurt er niks. Weet echt niet wat ik moet gaan doen maar ik weet wel dat ik deze pijn te naar vind om heel lang te laten duren als er niks op gang komt. Moeilijk he dit. Niet alleen je verdriet om het verlies maar dan ook nog deze nasleep.

Geplaatst

Tochikweer wat vreselijk.... wij hebben dat in november meegemaakt. Omdat ik al 12 weken ver was, was het voor het ziekenhuis geen optie om het op te wekken. Zou te veel en te groot zijn. Heb uiteindelijk twee curettages gehad, maar daar zitten idd wel risico's aan. Aan de andere kant is afwachten gewoon hell, dat merk ik nu ook. Je weet dat het fout zit, maar je lichaam laat je op alle fronten in de steek. En door de nasleep is het ook hel moeilijk om het nu te verwerken, je zit er nog middenin. Bij mij kwam het verdriet pas na de curettages echt los, heb ook zes weken thuis gezeten van werk.

Wat ik wil zeggen: doe wat voor jou het beste voelt. Een curettage geeft risico's, maar afwachten is ook zenuwslopend. Tabletten kunnen een goede tussenoplossing zijn, al hoor je best vaak dat dan toch niet alles loskomt en je alsnog een curettage krijgt. Het is gewoon echt een rotsituatie :-(

Veel sterkte en hou ons hier op de hoogte, praat van je af, dat helpt...

Geplaatst

ik voel sterk mee met jullie allemaal

ik was na en kijkoperatie, 6 stimulatierondes en 5 mislukte iui's zwanger na mijn eerste ivf.

kreeg op 11 april het goede nieuws te horen.

Maar na 5 weken krampen en bloedverlies

ben naar ziekenhuis geweest voor echo, vruchtzakje was te klein, maar hartje klopte nog.

Krijg je toch weer hoop, er was 1 kans op 2 dat het slecht ging aflopen.

moest na 1 week terug op echo (geen bloedverlies meer gehad)

het was de langste week van mijn leven

eindelijk daar aangekomen,slecht nieuws, hartje klopt niet meer

mocht kiezen, wachten tot het natuurlijk loskwam (maar kon enkele weken duren) ofwel zuigcurettage

heb voor het laatste gekozen. gisteren curettage gehad.

Heb nu beetje bloedverlies en veel buikpijn.

moet 1 maand aan de pil ivm baarmoederslijmvlies

heeft nog iemand dat moeten doen?

en hoelang na de miskraam mocht je weer met ivf starten?

Geplaatst

Henne, Tochikweer en Jessi, zware tijden voor jullie...........

Veel sterkte met deze emotioneel en lichamelijk heftige gebeurtenissen.

Liefs Dee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden