Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heftig he meiden, dat blijdschap en verdriet zo dicht bij elkaar liggen! Het ene moment ben je dolgelukkig dat je positief test en als het dan fout gaat zit je niet alleen met 't verdriet maar ook nog met de lichamelijke ellende die erop volgt. Zit je daar in het ziekenhuis tussen al die gelukkige dikbuikige zwangeren de onderzoeken af te wachten en als je die om je heen ziet voel je je zo mogelijk nog ongelukkiger. Mijn lief heeft al 2 kindjes verloren en ik vind het zo verschrikkelijk voor hem dat hij weer met lege handen staat. Was/ben zo boos op mezelf en mijn lijf dat 't gewoon niet mee wil werken.

Wij zouden maandag het traject van screening ingegaan zijn (nekplooimeting als start). Nu is alles anders. Iets in mij hoopt nog dat ze iets niet goed gezien hebben maar met m'n verstand weet ik dat dat onzin is. Ze hebben dubbel gecheckt met 2 verschillende echo apparaten.

Heb je meer pijn gekregen Henne of is het nog allemaal hetzelfde bij je vandaag? Zo ongelofelijk moeilijk moeten deze dagen voor jullie zijn! dikke knuffel

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie ik mocht in principe de tweede cyclus na de curettage verder. Maar dat was wel met een cryo, niet met stimuleren. Uiteindelijk heeft het langer geduurd omdat er extra onderzoeken werden gedaan en we drie maanden op de uitslagen moesten wachten.

Tochikweer wat vreselijk ook voor je vriend! Maar jij kan er echt niks aan doe meid. Ik geef mijn lijf nu ook de schuld hoor, dat is logisch, maar het ligt echt niet aan ons.

Ik heb nog steeds niet echt pijn. Voel me wel heel moe en ben misselijk, maar dat kan van de hcg komen. Ben wel bang dat die toch aan het stijgen is, omdat ik dus zo moe en misselijk ben. Vandaag tot nu toe nog geen bloedverlies. Het is echt volkomen onlogisch hier. En dan ken ik dat gevoel van toch stiekem hoop hebben Jessie......stel nou dat er maandag opeens wél iets te zien is... Weet dat het niet kan, maar tot het echt over is wil je gewoon niet opgeven/toegeven.....

Geplaatst

Het doet pijn om dit topic weer te zien!

Meiden, wat een ellende....

Henne, voor jou een hele dikke knuffel.

Tochikweer, voor jou ook slecht nieuws... voor jou heel veel sterkte, ook voor je mannetje.

Geplaatst

Lieve meiden,

Het doet me pijn jullie verhalen te lezen.....

Tochikweer: ik heb nu twee keer een miskraam gehad en heb het twee keer laten opwekken, een keer bij acht weken (lege vruchtzak) een een keer bij 13 weken (hartje met 11,5 week gestopt). Ik wilde liever de medicijnen proberen dan de curretage. Iedereen maakt zijn eigen afwegingnhierin en alsmik jou was zou ik ook vooral op je eigen gevoel afgaan. Je kunt heel veel uitgebreide ervaringsverhalen lezen, maar uiteindelijk moeten jij en je arts beslissen wat het beste is. Ik wens je heel veelmsterkte! Lief dat je zo aan je vriend denkt, maar stel jezelf nu maar even voorop!!!!

Henne: wat een onzekerheid hè... Overmorgen (pas) weer terug... Dikke knuffel!

Jessie, jeetje meid, bij jullie ook al zo'n verdriet... Vaak wil het ziekenhuis dat je een volledige menstruatiecyclus wacht voordat je verder gaat. Dus je wordt ongesteld na je miskraam en dan moet je nog 1 cyclus wachten. Ik heb zelf wat langer gewacht, maar dat lag er meer aan dat ik het emotioneel wat lastig vond en dat het ook praktisch lastig was om weer een behandeling in te plannen. Zolang je er 1 cyclus tussen laat zitten, dan ligt het wrs alleen aan jouw gevoel wanneer je verder kunt.

Veel sterkte allemaal meiden!

Ivfsh

Geplaatst

Henne, zou je anders vandaag al niet teruggaan naar het ziekenhuis als je zo misselijk bent? Misschien kunnen ze je er iets voor geven of nog een keer je nakijken? Ik ga heel hard voor je duimen morgen!

Jessie, hoe is het vandaag met jou? Heb je nog veel pijn?

Ivsh, ik denk ook dat ik voor de medicijnen ga. Ik weet het nog niet. Weet wel dat ik die krampen en steken niet nog wekenlang volhoudt. Vooral omdat je weet dat er toch niets meer zit waarvoor je het zou moeten ondergaan :(.

Worden jullie ook niet zo boos als je er mensen over hoort praten dat ze 'erover denken kinderen te nemen'? Ze zouden eens moeten weten wat sommige mensen hier er al voor hebben gedaan en gelaten om ze te proberen te krijgen!

Geplaatst

Tochikweer, ze hadden al gezegd dat ik iets tegen de misselijkheid kon krijgen. Maar ik wil liever zo weinig mogelijk medicijnen omdat ik een prikkelbare darm heb. Je weet bij mij nooit precies hoe iets gaat vallen.

Lastig om te beslissen wat je doet. Je blijft er nu ook letterlijk mee rondlopen.

En boos worden....tja....wij zijn inmiddels 4,5 jaar bezig en ik laat dat soort uitspraken steeds meer langs me heen gaan. Mensen weten niet beter. Ik heb zelf vroeger vast ook stomme opmerkingen gemaakt. Soms komt er wel weer iets heel stoms of bots voorbij, dat raakt me dan wel hoor, het is echt niet dat het me niets (meer) doet. Wat bij mij wel helpt is om er zelf open over te zijn. Als iemand zoiets zegt dan wil ik best nog eens opmerken dat het dan maar ent moet lukken oid.

Jessie hoe gaat het met jou vandaag?

Geplaatst

met mij gaat het niet goed

complete off day

voel me heel slecht

mis de baby in mijn buik (ook al heb ik haar of hem nooit gevoeld en geen symptomen gehad) en ben zo bang dat het niet meer zal lukken om ooit weer zwanger te geraken.

de eerste poging is alweer voorbij,, nog 5 maar.

ik ben echt op, van één kant zie ik het niet zitten om weer met behandelingen te beginnen, en langs de andere kant zou ik graag zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn, denk dat dat het enige manier zal zijn om deze miskraam een plaats te geven

Geplaatst

Ach Jessi,lieverd ik heb echt met je te doen. Herken zo wat je schrijft. Het enige wat ik na de ma wilde was weer zwanger zijn, ik wilde ons kindje terug.ook was ik heel erg bang dat het nooit meer zou lukken om zwanger te raken. Ik heb huilbuien gehad tot we weer mochten starten en toen de eerste tp niet lukte was ik kapot. Daarna ging het wat beter, stond weer met beide benen op de grond, realiseerde me dat we nog meer kansen hadden. Helaas gaat het nu dus weer fout, maar dat is een ander verhaal.

Wat je meegemaakt hebt is niet niks, geef het tijd en volg je gevoel. Als je snel weer mag beginnen en dat voelt goed, dan gewoon doen. Luister wel naar je lijf, is dat er weer klaar voor? En overweeg eventueel,om met iemand te gaan praten. Maar bovenal, geef gewoon toe aan je verdriet, dat is nu niet meer dan normaal.

Dikke knuffel

Henne

Geplaatst

Oh Jessi, wat naar dat je je zo rot voelt vandaag! Laat het er wel allemaal uitkomen, want als je het opkropt komt 't er later, veel heftiger uit. Kunnen jij en je man er samen goed over praten? Dat is wel belangrijk.

Henne, nee met darmproblemen kun je inderdaad zo weinig mogelijk medicijnen nemen. Wat een ramp he als je alle zwangerschapssymptomen nog zo hebt terwijl je weet dat 't fout zit! Ik zie net dat jij al 5 pogingen gehad hebt. Ongelofelijk veel en dan nog met lege handen staan. Heb je nu nog cryo's of ga je nog een poging wagen hierna?

Geplaatst

Dit was de achtste terugplaatsing... We hebben n nog een setje van twee cryo 's geen idee of we daarna nog door zouden gaan als nodig. Denk het wel eerlijk gezegd. We zinn twee keer zwanger geweest en het is twee keer door enorme pech misgegaan. Bovendien heb ik nog bijnavoldoende medicijnen voor een zesde poging, dus ja de kans is wel groot dat we doorgaan. Maar leeftijd begint inmiddels ook wel mee te spelen. En ook aan wa we mentaal (en ik fysiek) nog trekken... We bekijken het per keer.

Geplaatst

Lieve meiden,

eerste wil ik jullie allemaal heel veel sterkte wensen! Ik weet helaas hoe veel pijn kan zijn als je een miskraam moet opstarten....

Ik heb het met tabletten gedaan....uieindelijk toch een curettage gehad....MAAR,de baarmoedermond was al open door de pillen dus ze hoefden het niet open te doen.

Dus ja....moeilijk te beslissen,wel een voordeel van de pillen,maar het nadeel is de pijn....

En ik wil ook iets aan julllie vetrellen,na de miskraam zag ik het niet meer zitten.Ik dacht en nu als het nooit meer gaat gebeuren????Ik was heel bang,en over cryo's was ik echt niet positief ingesteld(omdat de kans kleiner is dan vers),en toen hoorde ik dat ons cryo door ging delen wist ik het gewoon dat het goed kan komen(makkelijk praten achter af,maar het voelde echt zo)

Dus wat ik wil zeggen is,blijf positief,praat erover en niet a.u.b. niet boos op jezelf zijn.Het is niet jou schuld!!!!!

En ja,ik moest 2 menstruatie afwachten voordat we weer begonnen.

Nog maals heel veel sterkte!

Geplaatst

Even een update van mijn kant. Op de echo vanochtend was iets te zien bij mijn eileider, mijn hcg bleek gestegen naar 2500 dus alles wijst nu op een bzz. Ik lig inmiddels in delft in het ziekenhuis te wachten op een kijkoperatie. Hoop dat ze me snel gaan helpen want begin nu ook aardig trek te krijgen, verder gaat het nog wel. Zie tegen de operatie op, maar ook blij dat het daarna voorbij is. Herstellen, uithuilen en opnieuw beginnen.....

Tochikweer heb jij al besloten wat je gaat doen?

Jessi gaat het vandaag iets beter?

Geplaatst

Oh Henne wat spannend weer voor je!! Heel veel sterkte met de kijkoperatie!! Ik hoop zo dat je nu eindelijk zekerheid krijgt! Niet precies weten wat er aan de hand is, is zo slopend!! Hele dikke knuffel voor je!

Violeta, bedankt voor je lieve reaktie! Wat fijn dat je na die ellendige tijd toch zwanger geworden bent!

Vandaag ben ik naar het ziekenhuis geweest omdat ik steeds zo'n kramp en steken heb, maar er verder niks gebeurde. Daar word je heel onzeker van. Ze hebben nog een echo gemaakt en daarop heb ik nu, heel bewust gezien dat het vruchtje echt dood is en dat er echt geen 2e vruchtje meer zit daarbinnen. Ik was donderdag zo van streek dat dat allemaal langs me heen is gegaan en ik hoef niet meer te twijfelen of er misschien toch nog ergens wat rondzweeft daar. Dat gaf rust.

Heb meteen de pillen meegenomen naar huis en die ingebracht. Nu maar afwachten of het wat gaat doen en hoe 't gaat worden. Is nu 2.5 uur terug en tot nog toe gebeurt er weinig.

Zo maf dit. Eerst zit je wekenlang baarmoederslijmvlies op te bouwen met injecties en bollen en alles eraan te doen dat 't kindje zich goed kan innestelen, nu moet alles er zsm uit. Die tegenstelling is zo groot dat het bijna niet te bevatten is.

Succes allemaal!!

Geplaatst

Sterkte trouwens! Hoop dat het allemaal goed loskomt en meevalt. Ik lig nog steeds te wachten, kan nog een uur duren. Komen steeds keizersnedes tussen grrrrrr...

Geplaatst

Henne en tochikweer, onwijs veel sterkte voor jullie allebei!

Henne, wanneer houdt deze rollercoaster voor jou eens op? Heb zo met je te doen, meid pas op jezelf. Take care, knuffel x

Geplaatst

O Henne, toch een bbz...... Wel goed dat het ontdekt is, om nog meer ellende te voorkomen. Veel sterkte weer!!!!

Tochikweer, jij sterkte met de pillen.

Geplaatst

Henne, ik hoop dat je inmiddels wat meer zekerheid hebt gekregen! Ik duim voor je!!

Hier beginnen de krampen flink op te komen nu. Zelfs in m'n bovenbenen heb ik kramp. Nou ja we wachten maar af!

Dee, Jose, Elke, bedankt meiden!! Lief dat jullie aan ons denken!!

Geplaatst

Tochikweer, hoop dat de medicijnen hun werk gaan doen, zodat je niet meer een curettage nodig hebt.

Die krampen is een goed teken, er gebeurt in ieder geval iets van binnen. Hoop dat de pijn draaglijk blijft en anders bellen hoor meid!

Geplaatst

Meiden, wat is het toch naar om al jullie verhalen weer te lezen!

Henne, wat vind ik het erg voor jullie!! Weet niet heel goed wat te zeggen, wens je heel veel sterkte toe.

Tochikweer, jij ook heel veel sterkte, en pak nog je rust zolang de pillen zijn werk nog niet doen...

Knuffel Lianne

Geplaatst

Henne, hoe is 't met jou gegaan?

De 1e x hebben de pillen hier weinig gedaan. Veel kramp, veel bloedverlies maar geen/nauwelijks weefsel. Ik ga zo straks maar weer het ziekenhuis bellen, dan zal ik vandaag wel voor de 2e keer ze in moeten brengen. Echt heel naar dit!

Geplaatst

Heel veel sterkte tochikweer, lijkt me echt heel heel vervelend. Ik hoop dat het snel loskomt vrouwke.

jessi hoe gaat het met je?

En met jou henne?

Hier nog veel bloedverlies maar geen stolsels. gek. bij de vorige curettage was het heel anders (ik zal je de details besparen). heb jij wel stolsels jessi?

Sterkte vandaag allemaal,

liefs

noor

Geplaatst

Tochikweer het is idd vreselijk,ik moest ze ook 2 keer inbrengen.

En bij de tweede keer ging ik plat liggen zodat ze goed in kunnen blijven.En 6uur later begon alles. Toch later curettage maar ik hoop dat het bij jou niet nodig is.

Heb je genoeg pijnstilers thuis?

Veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden