Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toch wel weer typisch hoe iedereen anders reageert, ik wilde juis dat ze m'n eileiders eruit zouden halen, dan kon het tenminste (in mijn ogen) niet nog een keer een bbz worden. Nu hebben wij zulk slech zaad dat een spontane zwangerschap ook vrijwel uitgesloten is, dus ik had ook echt het idee " ik heb die dingen niet nodig". Uiteindelijk heb ik meegedaan aan een onderzoek, waarbij geloot werd of de eileider wel of niet gespaard zou worden uiteraard indien mogelijk) en viel ik in de groep wel. Ik word nu de komende jaren gevolgd. Op die manier willen ze nagaan we op de lange termijn beter is bij een bbz, de eileider wel of niet proberen te sparen.

Okaasan ik hoop dat een curettage uiteindelijk de oplossing is, toch fysiek de minst heftige methode. Ontzettend alen de je hcg nog stijgt. Ik heb ook zo'n slopende week gehad met telkens echo's en bloedonderzoek tot het opeens dan wel acuut was. Rotgevoel is het, heel angstig. Vandaa waarschijnlijk ook mijn sloop het er maar uit reactie, wil echt nooit weer een bbz meemaken.

Knuffel en sterkte!!

Geplaatst

Uitleg vanuit het lab was goed, geen gekke dingen.

Vanmiddag kreeg ik weer zo'n pijn in mijn rug, nu begin ik weer te bloeden, en inmiddels wat stolsels verloren. Zo schiet het allemaal niet op. Morgen maar weer zkh bellen voor een echo.

Geplaatst

Oh Henne, begrijp me niet verkeerd (maar misschien doel je wel op het bericht van Breden. Maakt niet uit). Als een eileider aangetast is door een verdwaalde embryo, dan lijkt me dat een erg goede reden om hem er uit te halen. Maar de redenen van de arts, "als je bij hem blijft, kijkend naar mijn man" en "het is makkelijker voor mij (de arts dus) tijdens de operatie", schoten mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Dat zijn mijns inziens geen medische overwegingen. De arts die mij uiteindelijk geopereerd heeft, kon het me heel mooi beredeneerd uitleggen. Als ze dus zaterdagnacht iets gevonden hadden, dan was de boel er ook uitgegaan. En daar was ik het ook volledig mee eens.

Getver Guusje, zo word je wel weer heel erg met je neus op de (verdrietige) feiten gedrukt. Morgen wel bellen inderdaad en om een echo vragen. Hier moet je niet onnodig lang mee rond blijven lopen. Zorg goed voor jezelf!

Fijn dat het weefsel wel goed was. Domme pech dus. Niet dat de situatie daar nu beter van wordt, maar het helpt je wellicht om iets positiever een volgende cryo-poging in te gaan.

Henne, mijn tikkende tijdbom gevoel is wel een beetje weg. Niet geheel terecht, maar ik blijf ook wel alert, maar door al die echo's en de scopie is dat gelukkig een beetje verdwenen. Donderdag kon ik er gewoon niet van slapen. Heel naar inderdaad zoals je schrijft.

Morgen weer bloed prikken en daar ben ik best een beetje zenuwachtig voor.

Helaas zullen ze niet alleen een curettage doen, maar ook tegelijkertijd een scopie. De artsen geloven nog steeds in een EUG, terwijl ik denk dat er weefsel is achtergebleven bij de VMK.

We zullen het zien morgen. Ik heb me er al helemaal op ingesteld dat ik nog een keer onder narcose en onder het mes moet. Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen dat dat niet hoeft. Kan het dus alleen maar meevallen.

Gast Scorpio71
Geplaatst

Lieve dames,

Stiekem had ik gehoopt dat er hier geen nieuwe "gevallen " te lezen waren :(

Okaasan & Guusje heel veel knuffels van mij. Hoop dat jullie snel opknappen van dit alles.

Wij zijn deze week nog op vakantie en moet zeggen dat het heel goed gaat. Wij wachten nu op de menstruatie van februari om te beginnen met prikken.

De Mojito's gaan er goed in, en ook de zon doet n werk.

Ojaaaaa, zoals ik stiekem al dacht. Ik ben Gevraagdddd en wel op 00.00u 01-01-2012......

Wij gaan dus dit jaar nog trouwen en wel in de zomer, dus nu al aan t plannen.

Beetje lastig is het wel want ik wil wel rekening houden met t feit dat we weer zwanger worden en ik niet met een dikke buik in mn jurk wil staan....

Ach ja, we zien wel.

All the best wishes for 2012, moge dit jaar ons allen misselijkheid,overgeven,zere enkels, grote dikke buiken maar bovenal gezonde en lieve kindjes brengen :)

Liefs, Scorpio

Geplaatst

Nou meiden, een klote avond gehad,

Gisteravond was echt verschrikkelijk. Ik kreeg aan het einde van de middag wat last van mijn rug, 2 paracetamol in genomen en dacht dat het zakte. Maar in de loop van de avond nam het weer toe, en kreeg ook wat kramp in mijn buik. Om de paar minuten kwam de pijn terug en het werd steeds erger. Ik had nog wat diclofenac liggen, dus ook maar ingenomen, maar de pijn werd niet minder. Om 22.30 toch maar naar bed gegaan om te proberen te slapen, en nog eens 2 paracetamol ingenomen. De krampen kwamen om de minuut, en het was niet meer vol te houden. Ik heb mijn man geroepen, en zei zelfs dat hij 112 moest bellen, zo erg was het. Ineens voelde ik iets lopen, en ging als de donder naar de wc. Voor dat ik het wist verloor ik een enorm stuk weefsel. Het was behoorlijk groot. Gelukkig zakte de pijn gelijk. Ik heb het weefsel toch opgepakt, en zag duidelijk een soort zakje, met weefsel er aan. Ik hen gewoon (nog) een miskraam gehad. Blijkbaar is er toch een behoorlijk stuk blijven zitten. Jullie willen niet weten hoe ik mij voelde gister avond, enorm veel verdriet, dat dit moest gebeuren. Dit had ik niet mee willen maken.

Ik was wel erg blij dat de pijn weg was, en ben weer mijn bed ingekropen. Mijn man was enorm geschrokken, en gaf aan dat we er goed over na moeten gaan denken of we nog wel door willen gaan met onze wens. Het is zo heftig allemaal.

Ik ga zo het zkh maar weer eens bellen om een echo te vragen, en te vragen hoe dit kon gebeuren. Ik vind het zo raar allemaal!

Geplaatst

Scorpio, je gaat trouwen, gefeliciteerd meid :-)

En heerlijk dat je zo aan het genieten bent op vakantie.

Geplaatst

Okaasan natuurlijk mag een arts dat zo niet zeggen, dat is onwijs lomp en ongevoelig en niet medisch. Ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat dit ook mijn eigen eerste (emotionele) reactie was, weg met dat ding, heb het toch niet nodig. Terwijl dat natuurlijk onzin is. Een eileider heeft ook nog wel een functie, ook al word je niet spontaan zwanger.

Goed om te lezen dat je niet heel erg angstig bent. Ik vrees ook dat er nog een scopie gedaan zal worden. Klote.

Guusje ook hier nogmaal een dikke knuffel. Wat een ellendige ervaring. Heb je het ziekenhuis al gesproken?

Scorpio gefeliciteerd! Zo leuk, trouwen :-) Ik ben in 2010 in maart gevraagd en we zijn in augustus getrouwd, tussen twee pogingen door. Hebben alles in drie maanden uit de grond gestampt idd vanwege de planning haha. De dag na de bruiloft ging de eerste deca erin :-S Overigens denk ik (achteraf) dat je beter kunt trouwen met een dikke buik dan in de eerste drie maanden. Misselijk en moe en daardoor niet kunnen genieten is denk ik toch minder leuk dan misschien niet de meest waanzinnige strakke jurk aan kunnen ;-) Moet je je voorstellen hoe stralend je op foto's zult staan als je een buikje hebt....

Geplaatst

@Scorpio: Ja ik kan me nu nog beter voorstellen dat je zo hoopt dit topic niet omhoog te zien komen als je hier ooit zelf hebt gezeten. Bah, lijkt me ook wel weer wat confronterend. Daarom vind ik het ook wel extra lief en bewonderenswaardig van jou en Henne en alle anderen hier toch lieve en bemoedigende woorden voor de "nieuwe gevallen" te schrijven. Ik vind het ook heel waardevol wat jullie schrijven.

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. En zoals Henne ook al schrijft: TROUWEN IS LEUK. Zo jammer dat je het maar één keer doet. Althans, nou ja, daar gaan we maar niet van uit :-)

Oh lieve Guusjes, wat klinkt dit naar en heftig. Bah, bah, bah. Ben je al in het zkh geweest? Wat zeiden ze daar? Had je het weefsel ook nog mee genomen? Oh ik vind het echt heel naar voor je, want volgens mij had je heel bewust voor een curettage gekozen en dan krijg je dit er nog over heen. Gatver zeg. Ik kan me voorstellen in jouw situatie dat je je direct gaat afvragen of ze inderdaad maar 1 vruchtzak hebben verwijderd. Ik hoop dat dit niet zo was en dat het 'gewoon' grote stukken slijmvlies waren.

Ik kan me de reactie van je man goed voorstellen. Ik dacht ook tijdens mijn afgelopen verse poging, dit nooit meer. Maar nu het zwanger worden toch gelukt was kijk ik er weer heel anders tegen aan. Niet nu beslissingen nemen op dit gevoelige en emotionele moment, dat is echt niet goed. Het er over hebben en je angsten en gevoelens uitspreken naar elkaar lijkt me wel goed, maar beslissingen nemen kan altijd nog.

Ik hoop dat je een goed en duidelijk gesprek in het zkh hebt gehad en daardoor misschien weer een heel klein beetje bent opgknapt.

Wij gaan eerst even eten hier en dan komt mijn verslagje van toch ook wel weer en enerverend dagje.

Geplaatst

Nou ik heb weer eens iets absurds.

Op weg naar het zkh om bloed te prikken belde de gyn of ik toch nog even naar de afdeling wilde komen, want mijn geval was besproken en ze wilden toch nog een echo maken. Ik vond het ook al een beetje vreemd dat dat eigenlijk niet op de planning stond en wilde misschien toch nog even naar boven lopen om te vragen of het wellicht toch verstandig was een echo te maken. Die twijfel was dus ook weer verdwenen. Soms lossen problemen zich wel vanzelf op. :happy:

Op de echo waren nu i.p.v. het ene ringetje van do 29 dec en ma 2 jan nu 3 ringetjes te zien. Er is dus duidelijk iets aan het groeien. De echoscopist en de gyn raakten maar niet uitgepraat erover, maar kwamen wel tot de conclusie dat dit het dan moest zijn. Vervolgens zijn nog alle aanwezige gyns van vandaag geconsulteerd. We hielden de gemoederen goed bezig.

Het is dus wel een BBZ, maar op een vreemde plek. Het zit nl. in de spier van de baarmoederwand, of nog preciezer in het gedeelte van de eileider dat door de baarmoederwand heen gaat; een inter_stitiële zwangerschap. Het is redelijk zeldzaam en per jaar komt het bij iets meer dan 100 vrouwen voor in NL.

HcG was vandaag ook weer gestegen. En vanwege de niet bereikbare plek in de baarmoederwand, is MTX toch de enige behandeloptie. Die injectie heb ik ook direct gekregen en ben ik best belabberd van. Omdat het nog zo klein is, hoopt de gyn dat 1 prik genoeg is. Over een week dus weer terug naar het zkh voor HcG controle.

Ik moet nog steeds alert blijven, want de situatie is nog steeds potentieel erg gevaarlijk.

Op bijgaand plaatje kun je heel goed zien wat voor soorten BBZ's er allemaal zijn. Waar interstitial bij staat is de plek waar mijn zwangerschap zich bevindt.

[ATTACH=CONFIG]3237[/ATTACH]

Ik baal er zo verschrikkelijk van. Ik kan de hele tijd wel huilen en dan niet eens omdat deze zwangerschap mis is gegaan. Want deze zwangerschap had ik 11 dec al 'afgeschreven' bij de enorme bloeding, maar vooral omdat alles weer zo absurd gaat. Kan het dan niet gewoon eens een keertje normaal gaan?

Geplaatst

@ okaasan; wat een onzekerheid zeg. lijkt me inderdaad grote kans dat je nog een keer een scopie gaat krijgen. Sterkte komende dagen.

Bij mij viel de laparotomie fysiek gezien best wel mee. De eerste dagen redelijk veel pijn(vooral in mijn schouders), maar toch weer redelijk snel opgeknapt.

Een week na mijn operatie heb ik mijn vrijgezellendag gehad(wel beetje rustig aan gedaan; om 1 uur 's nachts al thuis, moe maar zeker niet willen missen!),1,5 week later aan het werk en 3 weken later getrouwd met daarna huwelijksreis (backpacken in thailand). Dus wat dat betreft was ik al heel blij dat ik niet die MTX injecties hoefde. Was ook geen optie meer geweest aangezien de eileider "op knappen" stond.

@guusje; wat een drama zeg!!! Kan me levendig voorstellen dat je helemaal van slag bent. Heb je het ziekenhuis al gebeld?? Lijkt me toch vreemd als ze zo'n groot stuk missen met de curettage. Sterkte meid.

Bij mij zat tussen diagnose en operatie 1,5 uur, dus veel tijd om na te denken had ik niet. We wisten ook nog niet dat het zaad zo slecht zou zijn anders zou ik denk ik wel gekozen hebben om de eileider weg te laten nemen.

@scorpio; PROFICIAT. super zeg dat jullie gaan trouwen. ben stiekem een beetje jaloers. Vond onze trouwdag echt supergeweldig.Zou het best nog eens over willen doen. (wel met dezelfde man natuurlijk:( )

Geplaatst

Jeetje okaasan, wat een verhaal. Wel scherp van de arts, maar erg klote dat het nu toch mtx is geworden. Ga voor je duimen dan eentje idd voldoende is.

Geplaatst

Okaasan, wat een elende zeg! Maar wel met duidelijkheid. Enorm balen dat je die injectie moest. Heel veel sterkte.

Oke, uiteindelijk ander half uur in het zkh gezeten. Ze was erg geschrokken van het weefsel dat ik gister verloren had. Ze gaan dit iig onderzoeken, maar het zag er uit als zwangerschaps weefsel. Ook gaf ze gelijk aan dat de curettage niet goed is gedaan, en dat ze er melding van gaan maken. Het komt er op neer dat ik (weer) een miskraam heb gehad, en de pijn die ik gister had, waren weeen.

Ze heeft een echo gemaakt, het zag er naar uit dat al het zwangerschapsweefsel weg is, maar de bms is veel te dik, dit moet 10 mm zijn en is bij mij 17 mm. In 1e instantie had ze het weer over een curettage, maar dit doen ze liever niet 2 x achter elkaar. Ik heb Cytotec (4x 200) meegekregen en moest deze thuis gelijk vaginaal inbrengen, en vrijdag weer terug komen.

Ook zag ze dat er bloed in mijn buik zat, en kon ze de eierstok niet vinden (echo inwendig en uitwendig) Hoe het bloed in mijn buik komt, kon ze me niet vertellen.

Het was/is weer allemaal erg emotioneel.Waarom kan, als er iets niet goed gaat, het gewoon niet goed gaan, en niet zo....

Geplaatst

Heb de laatste maanden ook genoeg meegemaakt maar op dit moment zit ik even onder een steen struisvogelpolitiek te spelen en ben ik er emo ff niet aan toe dit allemaal op te schrijven, staat ook stukje op me blog;)

Wilde alleen ff iedereen een *hug* geven en heel veel sterkte wensen!

Geplaatst

Jeetje Guusje wat een verhaal. Wel "fijn" dat direct werd toegegeven dat de curettage niet goed was gedaan. Dit is dus niet normaal dat je dit mee maakt. Dat lijkt me een kleine geruststelling.

Veel succes vandaag in het zkh.

Hier uiterst belabberd door de MTX en veel last van de hechtingen in mijn navel van de scopie. Ik heb echt geen energie meer over.

Man heeft net driekoningenbrood gebakken voor mij, want dat is het vandaag en ik ben jarig. Lief hè. Ik ben zo blij dat hij er is in deze verschrikkelijke rottijd.

Ik voel me er zo schuldig over hoeveel hij voor mij doet en dat ik voor mijn gevoel alleen maar kan klagen over hoe rot ik me voel . Gelukkig zei hij gisteren dat hij het fijn vind om voor me te doen, zodat hij ook nog iets kan doen.

Geplaatst

Okaasan, Wat een enorme lieve man heb jij :-) Ik herken het gelukkig, zo'n lieve man. Daar mogen we erg trots op zijn toch?

En ondanks alles, gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik ben net weer terug van controle, maar BSM was iets geslonken, maar niet genoeg. Ik heb weer 4 tabletten Cytotec meegekregen, en deze moet ik zondag weer inbrengen. Volgende week vrijdag weer controle. Maar dan bij mijn eigen gyn, wel zo fijn.

Dit alles doet me geen goed, wanneer is het nou eens klaar allemaal?

Geplaatst

Okaasan & Guusje, wat ellendig allemaal....... sterkte!!

Ook voor de andere meiden die in een vergelijkbare situatie zitten!

Lfs Dee

Gast Scorpio71
Geplaatst

Dames, bedankt voor de felicitaties

@Okaasan: Ooh wat een naar bericht. Wordt waarschijnlijk curettage?? Ik begrijp t dat je verdrietig bent, huil maar hoor daar knapte ik van op.

Heel veel sterkte meissie

Xx Scorpio

Gast Scorpio71
Geplaatst

@ Guusje, jeetje lees nu pas jouw verschrikkelijke verhaal :(

Jeetje wat een pech allemaal. Maar hoe kon dit nou gebeuren? Ik snap het niet zo goed.

Heel veel sterkte morgen, en hou een warme kruik bij de hand want ik had best veel last en de pillen werkten vrijwel meteen.

Gelukkig binnen een paar uur, was het ergste voorbij.

Zal een schietgebedje voor je doen, dat alles snel en goed mag verlopen !

Liefs Scorpio....

Geplaatst

Guusje sterkte morgen met de nieuwe pillen. Ik hoop dat het wel doet wat het moet doen, want nog een curettage lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Maar ik hoop ook dat het niet te veel klachten geeft.

Blijf je nu ook HcG aanmaken omdat de curettage niet goed is gedaan? Of blijft alleen het slijmvlies te dik?

@Scorpio: nee het wordt zeker geen curettage bij mij. Dat kan niet, omdat het zwangerschapsweefsel diep in de wand van de baarmoeder zit en niet in de baarmoederholte waar het hoort te zitten. Curetteren heeft dus geen zin. Het zou alleen verwijderd kunnen worden door een groot stuk uit de baarmoeder te snijden, maar dan is het bijna uitgesloten dat je nog zwanger kunt worden. Vandaar dat de MTX-injecties de enige optie is.

Geplaatst

Scorpio, hoe het kan? Ik heb geen idee, de curettage is gewoon domweg niet goed gedaan. Kruik ligt idd al klaar, had ik dinsdag ook op mijn buik gedaan, het verzacht iets. Het rare is dat ik gister en vandaag wel wat kramp had, geen idee of het nog van de Cyotec is. Hoelang zou dit nog doorwerken? Ik zie er enorm tegen op om ze weer in te brengen.

Okaasan, HCG is niet geprikt, maar volgens mij neemt het wel af. Mijn pijnlijke borsten zijn weg, en ben niet meer misselijk. Maar ik ga toch vragen of ze dit vrijdag willen nakijken. Maar als het goed is is al het zwangerschapsweefsel nu wel weg. Zover ze op de echo kunnen zien is alleen het BSM nog te dik.

Wel heftig zo'n MTX injectie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden