Ga naar inhoud

Hallo iedereen,even voorstellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb me een tijdje terug aangemeld bij dit forum,omdat ik het toevallig tegenkwam toen ik info aan het zoeken was.

Ik heb me toen niet voorgesteld maar dat wil ik nu bij deze alsnog doen.

Ook wil ik even kwijt dat ik dit een heel goed forum vind,zowel betreft de info maar ook hoe de mensen hier met elkaar meeleven,echt top!!

Ik ben Francis en door een fout van de huisarts aangewezen op ivf/icsi.

Ik heb in 1997 een half jaar met verschrikkelijke buikpijnen gelopen waarvan mijn huisarts zei dat het een zware blaasontsteking was,begin 1998 ben ik opgenomen in het ziekenhuis en heeft men een kijkoperatie gedaan.

Van de arts kreeg ik te horen dat ik een zware eierstok ontsteking had en dat daarom me eileiders dicht zouden komen te zitten,en ik moest maar een hsg maken als ik aan kinderen dacht.

Natuurlijk was ik veelste nieuwsgierig om daar op te wachten en heb toen hetzelfde jaar nog een hsg laten maken.

Resultaat: 1 dichte eileider en 1 die half dicht was,25% kans op een natuurlijke zwangerschap,en ik moest me maar melden voor ivf als ik kinderen wou.

In 2001 me gemeld voor ivf en we konden al vrij snel starten,1ste poging Augustus 2001,helaas geen resultaat,poging 2 November 2001 en helaas weer geen resultaat en slechte kwaliteit eicellen,embryo's.

Toe kregen we het advies om een pauze in te lassen en dat hebben we gedaan.

Uiteindelijk is de pauze die 1 a 2 jaar zou zijn een pauze van 9 jaar geworden door omstandigheden.

We hebben veel te maken gekregen met die verschrikkelijke ziekte genaamd kanker,en we zijn een hoop mensen verloren.

Maar de biologische klok tikt helaas door en het was altijd in onze gedachte gebleven en we hadden een klein beetje gehoopt dat die 25% genoeg zou zijn voor een wondertje,maar helaas.

Dus eind 2009 ons weer aangemeld,en na de nodige onderzoeken mochten we Maart dit jaar starten met onze 3de poging en deze keer icsi ipv ivf.

Groot was ons geluk toen bleek dat de poging gelukt was,helaas heeft het niet zo mogen zijn en kreeg ik een vroege miskraam met 6 weken.

In Juni zijn we gestart met de 4de poging,maar helaas weer een vroege miskraam,met 4 weekjes.

Nu zijn we aan het wachten tot ik op gesprek kan bij de gyneacoloog(30 Augustus) omdat ze op de ivfafdeling een hydrosalphinx(vocht in de eileider) hebben geconstateerd aan de linkerkant,hier zal ik aan geopereerd moeten worden voordat ik mag starten met de volgende poging nr 5.

Ze denken namelijk dat zo'n hydrosalphinx je innesteling kansen 50% verminderd,en als het al innesteld dan loert het gevaar voor een miskraam om de hoek omdat dat vocht giftig is voor de vrucht.

Dus wij hebben nu even een verplichte pauze en hopen eind dit jaar weer te kunnen starten.

Nou het is een heel verhaal geworden,sorry,haha

Verders wil ik iedereen heel veel succes wensen!!!

Liefs Francis

Geplaatst

Hoi Francis,

Wat een verhaal en wat een hoop al voor je kiezen gehad zeg!

Wat voor een operatie gaan ze nu doen? Bij mij zijn beide eileiders verwijderd. 1 door BBZ en 1 door hydrosalphinx. Hier kwamen ze achter na onderzoek.

En je ziet het resultaat in me handtekening!

Liefs Kim

Geplaatst

Jeetje, wat een lang traject en al veel meegemaakt.. meer dan 10 jaar al bezig zeg! Ik wens jou/jullie veel succes met alles...

Geplaatst

Welkom Francis,

jullie zijn geen onbekende met verdriet en tegenslag.

Ik hoop dat de operatie goed verloopt en jullie aan een succesvolle 5de poging kunnen beginnen.

Geplaatst

Welkom op dit forum francis.

Goh wat een geduld en kracht moet jij hebben met al die tegenslagen.

Heel veel succes met jullie poging eind dit jaar. Lijkt me moeilijk en spannend na twee miskramen. Dat het volgende wondertje lekker blijft zitten!!!

Geplaatst

Welkom Francis op dit forum. Hopelijk gaat de volgende poging jullie veel geluk geven.

Geplaatst

Hoi Francis,

Welkom hier. Wat een verhaal en een geschiedenis, poeh. Hopelijk gaat jullie wens uiteindelijk in vervulling.

Ik heb ook hydrosalpinx en wacht nu op een operatie voordat ze met de eerste ivf-poging kunnen beginnen. Ik loop in het vu en jij?

Ik heb inderdaad ook begrepen dat de kansen veel groter worden als deze operatie lukt. weet je al wanneer jij geopereerd wordt?

Veel succes!

Liefs Yolande

Geplaatst

Hoi Francis

Welkom hier op dit fijne forum en heel veel succes met de operatie.

Hopelijk dat jullie 5de poging daarna succesvol zal zijn.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Francis,

Welkom! Ik hoop de je na de operatie je 5de poging kan starten en dat het goed gaat lopen voor jullie.

Sonja

Geplaatst

hallo Francis

Welkom hier

jeetje wat een historie!!!! probeer toch even van je verplichte rust te genieten en heel veel succes voor julie komende behandeling!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Welkom op 't forum.

Alvast veel sterkte voor de operatie gewenst.

En daarna hopelijk op naar een succesvolle nieuwe icsi-poging.

Heel veel sterkte en succes gewenst.

Liefs, Wens

Geplaatst

Iedereen harstikke bedankt voor dit warme onthaal en alle lieve woorden.

Hoi Francis,

Wat een verhaal en wat een hoop al voor je kiezen gehad zeg!

Wat voor een operatie gaan ze nu doen? Bij mij zijn beide eileiders verwijderd. 1 door BBZ en 1 door hydrosalphinx. Hier kwamen ze achter na onderzoek.

En je ziet het resultaat in me handtekening!

Liefs Kim

Hoi Kim,ze gaan nu eerst een kijkoperatie doen,en aan de hand van wat ze daar aantreffen word er beslist wat er gaat gebeuren.

Tijdens de stimulatie periode is duidelijk vocht gezien op de echo,dus eigenlijk weten we al wat er is,maar ze willen toch kijken en eventueel word de eileider dan verwijderd.

Wat een mooi resultaat,gefeliciteerd!

Dat geeft me zeker weer moed als ik naar je handtekening kijk!!

Geplaatst
Hoi Francis,

Welkom hier. Wat een verhaal en een geschiedenis, poeh. Hopelijk gaat jullie wens uiteindelijk in vervulling.

Ik heb ook hydrosalpinx en wacht nu op een operatie voordat ze met de eerste ivf-poging kunnen beginnen. Ik loop in het vu en jij?

Ik heb inderdaad ook begrepen dat de kansen veel groter worden als deze operatie lukt. weet je al wanneer jij geopereerd wordt?

Veel succes!

Liefs Yolande

Hoi Yolande,Ik loop in Voorburg,bij het Diaconesse huis/Reinier de Graaf.

Ik moet nu ook eerst de operatie doen voordat ik verder mag,en de reden was vanwege de verminderde kansen en de vergrote kans op een miskraam.

Ik vind 50% minder kans best veel,en een miskraam is natuurlijk al helemaal geen pretje.

Dus ik zie wel het nut van deze operatie en van mij mag het zo snel mogelijk gaan gebeuren,alleen zo werkt het dus niet op het ziekenhuis haha.

Ik mag 30 Augustus langs de gyneacoloog en dan hoor ik meer over de operatie,ik hoop dat ik dan een datum hoor,dus het is nog even afwachten,en jij,weet jij wel al de datum?

En natuurlijk hoop ik dat jullie wens ook snel in vervulling mag gaan.

En wens ik je heel veel succes voor de operatie!

Liefs Frann

Geplaatst

Hallo Francis

Wat een verhaal het is zeer triest dat door het onvermogen /onkunde / onwetendheid van een medicus je kans op een natuurlijke zwangerschap worden verkleind.

Het is enorm dapper dat jij /jullie ondanks dit alles toch zo positief gaan voor het krijgen van een kindje.

Ik wens jouw je man het best voor de aankomende tijd en moge het wonder ook voor jullie komen.

Liefs Mika

Geplaatst

Hoi Francis,

Jeetje wat een geschiedenis hebben jullie achter de rug!

Ik hoop voor jullie dat straks na de operatie jullie wens in vervulling mag gaan

Veel sterkte en succes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden