Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauline, ik had het ook vanaf een week of 2/3 geleden, maar daar zitten er dan ook 3 in ;). Voelde wel precies zo ja, dus denk toch echt dat het de bm al is.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Henne,

Bedankt voor je tips! Zal eens gaan kijken of die flikken hier ook te koop zijn. Heb 26 kinderen in de klas, moet kunnen voor 1 keertje, toch? Als het er niet is, dan kijk ik nog wel eens goed bij de snoepafdeling!

Vandaag alweer 13 weken! Wat gaat e tijd nu ineens snel. Ben blij dat ik woensdag weer heen mag!

Jolieneke

Geplaatst

Leuk idee om te trakteren, Jolieneke. Nog geen vragen gehad verder, naast het geroezemoes van de bovenbouwmeiden?

Ik zal het lijstje eens opzoeken en updaten....

Geplaatst

Echo:

1 november: Pauline (9wk6d) + 3 nov afspr gyn

3 november: Jolieneke (13 w, 4d)

10 november: Hellen(nekplooi 12w2d)

11 november: Henne (12w2d)

1 december: Hellen(15w2d)

6 december: Henne (15w6d) laatste afspraak gyn.

Verloskunde:

1 november: Hellen (11w)

2 november: Miepie80 (intake vk AMC)

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 31 mei 2011

Er staan inmiddels vast al weer meer echo's en vk-afspraken gepland toch?

Gisteren werd mij gevraagd of we wilden dat de datum bijgesteld werd (want volgens metingen was ik 10 mei uitgerekend, niet 13 mei). Heb gezegd dat het niet hoefde, omdat we precies weten wanneer de bevruchting is geweest maar zat nu te denken... is natuurlijk wel gunstiger het wél te laten doen. Als ze dan veel te vroeg komen, gaan ze al eerder helpen (daar houden ze heel strikt de 25 weken voor aan). Ga er niet van uit, maar toch.... misschien toch maar vragen of ze het nog willen bijstellen.

Geplaatst

Echo:

1 november: Pauline (9wk6d) + 3 nov afspr gyn

3 november: Jolieneke (13 w, 4d)

10 november: Hellen(nekplooi 12w2d)

11 november: Henne (12w2d)

1 december: Hellen(15w2d)

6 december: Henne (15w6d) laatste afspraak gyn.

Verloskunde:

1 november: Hellen (11w)

2 november: Miepie80 (intake vk AMC)

17 november: Aafke (15 wk, 2d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 31 mei 2011

Fijn dat het lijstje weer naar voren gehaald is! Ik had nog steeds mijn 2e afspraak bij de vk niet aangevuld.

Gisteren ben ik voor mijn laatste controle bij de gyn geweest en nu officieel 'ontslagen' uit het ziekenhuis! Vanaf nu word ik door de gewone verloskundige begeleid. Alleen voor de 20 weken-echo moet ik nog een keer terug, die zal ook wat uitgebreider zijn i.v.m. ICSI-achtergrond.

Nu nog even spannnend wat voor bericht we dinsdag krijgen, dan worden we gebeld over de uitslag van de combinatie-test. Gek eigenlijk, vooraf wist ik bijna zeker dat ik aanvullend onderzoek wilde, terwijl ik nu juist steeds sterker het gevoel heb dat ik dat juist niet meer wil. Het feit dat we onze uk nu al hebben kunnen zien rondspringen speelt daarin ook een grote rol! Gisteren was ie in ieder geval zeer actief, haha, heeeel schattig om te zien! Ik ben al helemaal verliefd!!!

Heel fijn ook dat steeds meer van ons de 12 weken gehaald hebben of er bijna zijn. Ik hoop ook dat de kwaaltjes gaan afnemen. Ik heb erg met een aantal van jullie te doen, maar net als Liselot herken ik het nauwelijks? Ik ben behalve een lichte weeiigheid in de testweek echt helemaal niet misselijk geweest. Wel wat vermoeider maar ook niet zo extreem als jullie beschrijven! Maar ik had ook al niet veel last van de bijwerkingen van de medicatie tijdens het behandeltraject, m.u.v. de deca (KOPPIJN!!!). En de laatste keer had ik het korte protocol dus ook daar geen last van, echt een verademing! Misschien dat ik het het laatste trimester dubbel ga bezuren...

Ik krijg nu trouwens ook steeds meer cadeautjes! Mensen durven het nu te geven zo lijkt het. Collegaatje had een buikband voor me gekocht en heb al wat speelgoed en rompertjes gekregen. En sambaballen! Lijkt me ook heel euk om straks mee te spelen! Vandaag ben ik jarig, dus ik vermoed dat cadeautjes een hoog 'baby-gehalte' hebben!

Allemaal een fijn weekend, lekker veel uitrusten en slapen ;)

Geplaatst

Van harte Aafke! Reken er maar op dat het een hoog baby-gehalte zal zijn!! Erg leuk hoor!

>> Wat heerlijk dat je je kindje zo hebt zien bewegen... ik blijf het tegen iederen zeggen: ben stikjaloers! Heerlijk dat je weinig klachten hebt, houden zo!

@ Miepie: heb deze week vakantie!!! Ze zien me niet, heb dus ook nog geen lastige vragen weer gehad! Komende week ga ik het vertellen. Mijn bedoeling is donderdag. Woensdag naar ziekenhuis 's middags. Kan het ze 's ochtends wel vertellen (werk op woe/do/vrij), maar ergens speelt er toch nog iets van: even zeker weten hoe het zit! Nu heb ik donderdag ook iemand in mijn klas te kijken naar het rekenonderwijs. Alle leerkrachten worden gevolgd en er wordt gekeken naar hoe we NOG beter rekenonderwijs kunnen geven. Ach, toe maar, denk ik dan! Misschien plan ik het erna, of 's middags. Expres heb ik het nog niet 'openbaar' kenbaar gemaakt. Wel weten veel meer mensen het nu, maar het staat nog niet met koeienletters op hyves ofzo.

En wat die datum betreft, misschien moet je dat inderdaad wel doen! Even naar vragen wat het meest gunstig is!

Jolieneke

Geplaatst

Aafke gefeliciteerd!

Miepie ik las laatst iets over het bijstellen van de uitgerekende datum, dat had te maken met het naar voren halen van het evt. inleiden e.d. Maar met een grote kans op vroeggeboorte kan drie dagen 'ofiicieel' natuurlijk ook veel uitmaken. Je hebt toch te maken emt regels en protocollen en elke dag is er dan eentje. Denk dat het helemaal geen kwaad kan om het op 10 mei te laten zetten. Heerlijk trouwens dat ze het alledrie zo goed doen!

Jolieneke kun je de klas niet uit laten rekenen wanneer de baby komt ;-) Als een soort puzzeltje? Als het 40 weken duurt voor een baby geboren wordt en de juf is nu 12 weken zwanger, wanneer komt dan de baby? Of: als je zoveel beschuitjes kunt beleggen met 1 pak muisjes en er zitten 13 beschuiten in een rol, hoeveel rollen beschuit en pakken muisjes moet de juf dan straks kopen :-) Of is dat te moeilijk voor 8/9 jaar, ik heb daar geen idee van eigenlijk...

Pauline wat grappig dat je het al voelt aan je buik! Ik heb het nog niet, maar ook nog niet bewust naar 'gezocht'. Voel wel een soort vetlaagje ontstaan.

Hier lijkt het....afkloppen....iets beter te gaan, iets minder moe. Maar heb ook 1,5 dag m'n moeder op bezoek gehad dus daar kan het ook mee te maken hebben. Gezellig, vertrouwd en vertroeteld voel je je als snel een stuk beter. Gisteren samen mijn kledingkast onder handen genomen. Alle voorjaars, winter- en zomerkleren die ik zwanger niet aan kan in een doos gestopt. De zwangerschapskleding die ik van mijn zus had gesorteerd in zomer en winter en toen alle zomerkleren bovenin en de winterkleren onderin de kast. Ik kan weer zonder klimpartijen iets pakken om aan te trekken haha. Wat me trouwens wel verbaasde was dat ik een heleboel broeken toch al niet meer dicht krijg in de taille! Heb de afgelopen twee weken vakantie gehad en veel in een makkelijker spijkerbroek rondgelopen, maar mijn nettere werkbroeken viel meer dan de helft opeens van af! Dus misschien binnenkort toch maar even wat positiekleding erbij halen. Niet zozeer voor m'n 'buik' maar wel voor m'n taille. Moet eerlijk zeggen dat ik het toch wel leuk vond, het is tastbaar en dat miste ik tot nu toe heel erg.

Inmiddels in mn moeder naar huis en ik ga de middag heerlijk op de bank doorbrengen. Stof negeren we, strijken doen we morgen wel, ukkie gaat nu voor :-)

Geplaatst

Hee Henne,

Ja, dat soort van dingen kan ik wel doen hoor met groep 4/5, al zijn ze voor sommige opdrachten nog wat te jong misschien. Dat vinden ze prachtig. Ik heb tijdens de vorige zwangerschap alle kinderen een eigen babyfoto mee laten nemen (in dichte envelop). Ik heb ze allemaal verzameld en toen opgehangen. Toen moesten we raden wie wie was. Ik had mijn eigen babyfoto er ook bij gedaan. Fantastisch was dat. Ze hebben het er nog over. Ben van plan nu een soort van weekmoment te pakken waarop ik met de kinderen bespreek hoe groot het kindje op dat moment is (en zichtbaar maken!). We krijgen in december in mijn klas een digibord, dat wordt extra cool natuurlijk!

Ik ben nog best onzeker.... ook al staat er nu 13 weken. Ik voel me moe enzo, maar verder niet echt duidelijk het gevoel dat het allemaal goed zit... zal wel van de hormonen komen, ben soms echt een doemdenker!

Jolieneke

Geplaatst

Bij mij wisselt het enorm. De ene dag heb ik er alle vertrouwen in en voel ik me echt 'zwanger'. De volgende dag kan ik helemaal in de put zitten en alleen maar bang zijn dat het fout gaat. En wat het verschil in die dagen is? Geen idee. Zullen de hormonen idd wel zijn.

Geplaatst

Hoi dames

wat fijn te lezen dat er steeds meer vertrouwen bij jullie komt!!! heerlijk, Henne, die onzekere momenten heeft iedereen wel denk ik als de postieve maar overheersen!

Miepie wat goed dat je 3 kanjers het zo goed doen!!! ik zou inderdaad de datum bij laten stellen, kost niets en kan geen kwaad toch? in ons ziekenhuis ondernemen ze actie bij 24 weken, maar ga er vanuit dat je je geen zorgen hoef te maken!!! haha Miep met haar 3 toppers, geweldig! ik las laatst je opmerking die mensen geven owww via ivf zeker, grrrrrrrrrrrrrrrrrr net of dat niets voorstelt! en daarbij, het gaat toch om de kinderen, niet op de manier waarop ze verwekt zijn?

dames, nog even en iedereen is de 12 weken gepasseerd

liefs

Babeth

Geplaatst

He Jolieneke,

Helemaal leuk dat je het de kids op school deze week gaat vertellen. Ik heb vandaag mini choco beschuitjes en voetjes met muisjes in jongens en meisjes variant gekocht bij de Jamin. Kost 2 euro nog wat voor 6 mini choco beschuitjes.

Ik had doosjes laten maken met die inhoud en aan familie gegeven die we het vandaag gingen vertellen. Errruggg leuk hun reactie.

Misschien ook een idee voor andere juffen of meiden die het aan familie of vrienden gaan vertellen.

Groeten Liselot

Geplaatst

he meiden,

hoe is het met iedereen op de druilerige zondagochtend?

miepie: je foto's zijn prachtig, wauw wat een wonder drie kiddies. GEWELDIG!!!

ik geloof dat we bijna allemaal de 12 wkn gaan passeren heel snel, het lijkt me een fantastisch gevoel.

Mijn misselijkheid is weer terug maar niet meer zo erg, verder ben ik nog snel moe, veel plassen, weinig eetlust en volle borsten.

Gisteren heel veel onrust in mijn onderbuik, geloof dat beebje weer groeit en dan voel ik steekjes, krampjes en gerommel

Morgen mogen we weer gaan kijken na drie lange weken. Wel pas om 20.45 uur. Dus nog een hele lange dag te gaan

Ik ben benieuwd

Geplaatst

Het gaat prima hoor op deze druilerige zondagmorgen! Heerlijk weer om lekker binnen te zitten en lekker bank te hangen. Vooral niets doen! Ons hondje doet niet aan wintertijd dus wij liepen al om 8:30 vanmorgen buiten.

Nu moet ik toch eens wat vragen. Ik weet namelijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. Maar onze buren hebben nogal een vreemde relatie. Dan zie je hem een paar weken niet en dan is zij een paar weken weg. Nu hebben ze zo'n leuk klein wit hondje (van die cesar reclame) en op dit moment is mijn buurman dus weer gevlogen wat dus betekent dat de buurvrouw alleen thuis is met hond en kind (haar zus ook dit weekend). Nu heeft die hond blijkbaar een huidaandoening want z'n hele rug is kaal en ook om de staart heen net of er aan gekrabbeld is. Maar zij laat het hondje niet eens uit. Vanmorgen ging de voordeur open en dan wordt de hond naar buiten gegooid. Die plast en poept bij ons voor op de groen strook en gaat weer naar binnen. Dit was gisteren ook en mijn man komt aanlopen met onze hond valt de buurhond ons hondje aan. Hij beet haar zo in haar rug! Mijn man gaf het buurhondje gauw een trap en is snel naar binnen gelopen maar die hond is duidelijk gefrustreerd. Heeft jeuk en wordt gewoon niet uitgelaten. Dit is toch dierenmishandeling of zie ik dat verkeerd? Als de buurman thuis is wordt er wel gewoon met het hondje gelopen maar zij heeft er gewoon geen zin in blijkbaar. Ik vind dat echt heel erg.

Nu baby stuff: hier gaat alles goed. Niet misselijk, af en toe pijn in m'n rug (trekt door naar mijn billen? ) en heel veel honger. Ik heb ook een raar gevoel onder in mijn buik soms. Net als jij Hellen. Net of er hard gewerkt wordt ;-) Fijn trouwens dat je morgen weer kunt gaan kijken. Wel lekker dat dat ook 's avonds kan zeg.

Wat een leuke ideeen om het de kindjes te vertellen op school. Ik werk gewoon in het ziekenhuis dus voor mij geen originele manieren.

Nog leuke plannen voor vandaag?

Geplaatst

Hee goedemorgen allen!

@Boogie: klinkt als ischias > ik heb het gehad aan het eind van de zwangerschap de vorige keer! Kan zeer pijnlijk zijn. Ik zou het in de gaten houden en anders even informeren bij de fysio ofzo.

>> dat hondje lijkt mij ook gefrustreerd. Erg hoor als mensen zo met hun dieren omgaan. Ik kan me ook druk maken om zulke dingen! Wat voor moeite is het nou om je hondje even uit te laten.

@ Liselot > leuk zeg! We hebben hier geen Jamin in de buurt.... zal nog even goed rondkijken!! Bedankt voor het meedenken!!

Zo, nu naar mijn opa en oma > dochter heeft een mooi shirt aan met de tekst: ik word grote zus! Ben benieuwd, ze vinden het vast prachtig!

Fijne dag!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie je kan een anonieme melding maken dan komen ze kijken. Ik heb dat ook een keer gehad met de hond van de buren, werd verwaarloosd en is weggehaald. Ze moeten geloof ik iets van € 500,- betalen voor onkosten om de hond terug te krijgen. Als mensen dit niet doen dan zegt dat meestal genoeg.

Ik zou bellen naar een meldpunt ik kon toenertijd anoniem melden.

Geplaatst

Hee!

Weer terug, en net zoals mijn andere oma waren ze blij voor ons en vroegen ze mij hoe het met me ging, maar verder werd er gauw over wat anders gepraat, haha. Alsof ze dan toch niet precies weten hoe ze moeten reageren. Ze vinden het erg leuk en genieten ook van onze dochter, echt prachtig vinden ze het! Ach, komt misschien nog wel, haha!

Een neef van mij en zijn vriendin proberen ook al een hele tijd kinderen te krijgen. Ik heb begrepen dat de 'problemen' bij haar liggen. Zij is dol op kinderen en geniet ook van onze dochter, je ziet gewoon dat ze zelf erg graag kindjes wil, en ze is er echt geschikt voor. Nu is het bij ons ook niet gemakkelijk gegaan, en ik vraag me af of ik ze er naar moet vragen of dat ik het vanuit hunzelf moet laten komen. Iedereen is daar anders in natuurlijk. Ook zal de boodschap dat wij weer zwanger zijn, misschien wel dubbel zo hard aankomen... lastige dingen zijn dat. Ook al zit je in hetzelfde schuitje, bij ons is het dus nu wel 2 keer gelukt.

Zo'n anonieme melding Sylvie, lijkt mij een goed plan. Ik wist niet dat zoiets bestond. Meld je dat bij de politie of bij de dierenbescherming? Het is dan ook veel beter als zo'n beestje een ander plekje krijgt, toch?

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke als je een beetje goed contact hebt met je neef en vriendin, dan zou ik er iets over zeggen. Vaak is het heel fijn om (h)erkenning te krijgen. Ik heb ook een nicht die ivf heeft gedaan. We hebben eigenlijk heel weinig contact, maar in het begin hebben we het er wel een keer over gehad en dat vond ik toen best fijn. Vaak houden mensen hun mond erover tot iemand anders er iets over zegt. Doordat wij er zelf zo open over zijn, hebben we pas goed gemerkt hoeveel mensen er eigenlijk in hetzelfde schuitje zitten: collega's, buren, vrienden... mensen van wie je het echt niet wist vaak.

Je hoeft niet gelijk te vragen hoe het bij hun zit, maar je kunt misschien als je vertelt dat je zwanger bent vertellen dat je zo blij bent dat het ondanks de 'problemen' toch voor een tweede keer gelukt is? Dan hebben zij alle gelegenheid om er op in te gaan. Het blijft heel moeilijk, ik merk ook dat nu ik zelf zwanger ben, ik me soms schuldig voel naar meiden hier waarbij het nog niet is gelukt. Een beetje alsof ik nu geen recht van spreken meer heb. Heb je dan deels ook natuurlijk niet meer, maar we weten wél allemaal hoe het is als het (nog) niet lukt. En dat maakt toch verschil.

Pfff, vandaag een slome dag. Gisteren ging het opeens heel goed, maar nu is de moeheid en dat nergens toe komen toch weer terug, grrrrr. Morgen start nieuwe baan (waar de baas dus óók net vader is geworden via ivf, je komt ze écht overal tegen). En overmorgen 11 weken zwanger! Die laatste week tot de magische 12 kan ik wel voorbij dénken.

Geplaatst

zo, vandaag het zwangerschapsdagboek ingevuld wat ik bij 3 weken en 5 dagen van mijn moeder heb gekregen.

ik heb de stap durven zetten. Echt wel een leuk boekje.

ik houd ook in word per dag of week alles bij wat ik voel, wat er gebeurt etc. En ik maak van alle cadeautjes en kaarten foto's. Tijdens mijn zwverlof wil ik daar een digitaal fotoboek van maken bij HEMA.

Heb er nu al zin in: vandaag heeft mijn mannetje het eens gelezen en bekeken. hij vindt het super.

Na lange tijd weer eens sex gehad: ik vond het dooreng maar het was toppie!! Wel echt anders nu je zwanger bent :)

gelukkig geen bloedverlies.

Geplaatst

Hihi, seks (het echte werk dan ;)) durven wij nog steeds niet aan... en moet ook zeggen dat ik 9 van de 10 keer al in diepe coma lig als Miepman naar bed komt.

Henne, heel veel succes met je eerste werkdag morgen, spannend! Fijn dat je baas in elk geval snapt in welke positie je zit.

Jolieneke, ik merk dat mensen om ons heen het heel fijn vinden als we er open over praten, maar dat ze er (al hebben wij dan wel een vermoeden) zelden zelf over evt. problemen bij het zwanger worden beginnen als wij het niet doen. Merk ook dat een aantal vrienden waar dus later bij bleek dan bij ons dat het niet lukte het heel fijn vinden bij ons terecht te kunnen met vragen enzo - en gelukkig ook echt oprecht blij voor ons zijn nu (terwijl ik zelf nog een heel heel heel klein beetje blijf denken " waarom dan niet voor hun ook een kindje en voor ons 1 minder" - al zou ik voor geen goud één van onze kleintjes afstaan ;)).

Buurhondje: wat zielig... zou idd een anonieme melding maken. Huidaandoeningen komen ook vaak door stress/slechte verzorging. Lijkt me moeilijk je buurhondje zo te zien en (bijna) niks te kunnen doen, dus zou zeker aan de bel trekken.

Even een heel vies, genant vraagje; ik heb af en toe echt heel veel afscheiding - en af en toe ook niet gewoon doorzichtig of wit, maar meer gelig, korrelig/klonterig. Zou dat een schimmelinfectie zijn, of is komt het gewoon door de hormonen (heb niet echt jeuk ofzo). Anderen die hier ook last van hebben (gebruik geen bolletjes, ook niet gedaan)?

Geplaatst

Miepie ik heb dat ook, geel, niet klonterig (leuke details toch). Vooral als ik actief bewogen heb. Na boodschappen of winkelen ren ik altijd naar de wc omdat ik bang ben dat het bloed is. Weet inmiddels beter hoor, maar toch. Denk dat het door de hormonen komt, maar als je het niet vertrouwd toch de dokter even bellen. Heb begrepen dat je van bijvoorbeeld en blaasontsteking ook geen pijn hoeft te hebben als je zwanger bent, dus of je van geen jeuk oid op aan kunt weet ik ook niet.

iets heel anders, minder genant ;-): Ik ben op zoek naar een leuke winterjas. Ik kan nu met gemak mijn normale jas nog aan, maar die is eigenlijk hard aan vervanging toe dus dan leek het me slimmer om gelijk maar een positiejas te kopen. Dat blijkt alleen zo makkelijk nog niet. Iemand tips? Ik vind de zwangerschapsmode over het algemeen nogal vreselijk eerlijk gezegd. Ik ben van mezelf heel slank en als je dan een jas krijgt met knopen op je nu grotere boezem, een riem boven je buik en achter een plooi die gegarrandeerd over mijn wel aanwezige kont gaat uitstaan.....nee, daar voel ik me niet erg prettig in. Het moet vooral op m'n rug echt wel een beetje slank vallen. Heb alleen online nog maar een beetje gekeken hoor, voor shoppen nog geen puf gehad. Maar benieuwd of jullie hier ook al naar gezocht hebben :-0

En nu ga ik lekker een tukkie doen!

Geplaatst

Dank je, Henne ;). Blaasontsteking die geen pijn had heb ik inderdaad ook gehoord (schoonzusje heeft tijdens de 2e zwangerschap 2x in het zh gelegen met nierbekkenontsteking). Vraag ik me ook elke keer af als ik voor de 5e keer in een nacht naar de wc moet, of ik geen blaasontsteking heb, haha. Misschien gewoon even bellen met de ha en even laten checken morgen op schimmel en blaasontsteking...

Jas; ik ben bang dat ik in de loop van mijn zwangerschap ook een gewone positiejas niet meer zal passen, dus ik ga voor een poncho heb ik besloten. Moet er wel nog een uit gaan zoeken die lekker groot en dik is en heb momenteel erg weinig puf om de stad in te gaan ... maar mijn gewone jas past ook nog wel even.

Geplaatst

Jolienke dat kan bij de dierenbescherming en als in dit geval een hond voor op straat wordt gezet kan het echt iedereen zijn die hiervoor belt.

Zelfs nog een passant. Ik moet zeggen dat ik het toen echt super vond hoe de dierenbescherming hiermee omging.

Ook meteen gedoneerd, ben toch al van red alle dieren, lekker softy typje...

Geplaatst

@ Sylvie,

Bedankt voor je reactie! Ik zit er inderdaad serieus over te denken om het te doen. Mijn man wil het niet maar ik vind het echt heel zielig. Ze wonen nu zo'n 4 jaar naast ons en het hondje is echt veranderd van een lief aaibaar beestje in een vals bijterig kalig hondje. Het zijn echt hele kale plekken, rondom zijn staart en op zijn rug.

@ Miepie, Henne,

Die afscheiding heb ik ook. Ben soms vies van mezelf! Vind het echt smerig en ik heb dan ook van die bruinige vegen erin zitten. Hoewel vandaag het bloedverlies weg lijkt te zijn. Na precies een week. Zal ik dan toch soort ongesteld zijn? Over een paar weken zie ik het dan waarschijnlijk weer.

Ik vind het moeilijk om over ons lange traject om zwanger te worden te praten merk ik. Laat staan om het aan anderen te vragen. Toch wil ik niet geheimzinnig doen dus gisteren vroeg iemand heel rechtstreeks of wij al lang kinderen wilden en toen heb ik het verteld. Zij was erg verbaasd en heeft ook nooit een idee gehad. Mijn nichtje is er in januari na mijn miskraam zelf over begonnen. Ik vertelde dat ik een miskraam had gehad en dat we al 1 1/2 jaar zwanger wilden worden en toen vertelde zij dat ook zij al 2 jaar bezig zijn. Niet in de MMM omdat zij dit niet willen maar evengoed is ook hun wens nog altijd niet vervuld. Dus ik heb pas gevraagd of ze wel over IUI hadden nagedacht omdat ze IVF geen optie vinden. Nu gaan ze hier toch mee beginnen. Nu hopen dat we straks samen zwanger zijn. Wat jij al zegt Henne, er zijn zoveel mensen die in het zelfde schuitje zitten als wij.

Ook vind ik het moeilijk om soms te reageren op dit forum omdat ik me soort schuldig voel (net als jij Henne) dat ik wel zwanger ben.

Wat een verhaal weer zeg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden