Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne,

Ik ben er stil van.... ik wens je onwijs veel kracht en sterkte om dit een plekje te kunnen geven. En bovenal; vetrouwen voor de toekomst...

sterkte meid!

Snoeske

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ik denk dat we met elkaar wel kunnen zeggen dat dit meitopic echt het toppunt wel heeft bereikt. Ik had echt gehoopt dat ik de laatste was die in zo'n ver stadium het topic moest verlaten.

Wat een pech, oneerlijkheid heerst hier zeg! Gelukkig daarnaast ook nog steeds goed nieuws, maar toch....

Henne, je klinkt heel erg sterk... dat vind ik heel dapper en sterk.... maar geef het ook de tijd en ruimte... om dit grote verlies een plekje te geven.

Andere meiden, laat je inderdaad, zoals Henne zegt, jezelf niet gek maken. Geniet van je zwangerschap, ook al is het moeilijk als er weer zo'n triest bericht geschreven wordt.

En Henne, voor jou nogmaals een hele dikke knuffel!!!!

Lfs Sonja

Geplaatst

oh godogod wat lees ik hier nou.....dat kan toch niet waar zijn.....de tranen springen in mijn ogen!!!! Lieve lieve Henne.....ik wens je veel kracht om dit te verwerken....ik las altijd mee in dit topic en het was je ZO gegund......er zijn geen woorden voor.....heel veel sterkte....

Geplaatst

hallo meiden,

toen ik 12 weken was zij de gynaecoloog je ben safe pas na 9 maanden het kan altijd mis gaan geloof ik haar niet,

nu lees ik van henne wil ik het niet geloofen.hoe kan zo iets na 12 weken gebeuren . henne ik wens je heel veel sterkte samen.

ik ga volgende week voor een vruchtwaterpuntie dus ik zit vol spaning en niet helemaal lekker op dit moment.

henne nogmaal sterkte.

Jeannete.

Geplaatst

Ben ik nog even..... over dat safe zijn...

Kennisen van ons zijn met 38 weken hun dochtertje verloren. Het hartje was gestopt met kloppen en ze hebben nooit geweten waardoor, laat staan het waarom. Ik heb dat van dichtbij meegemaakt en zal er dan ook nooit van uitgaan dat je een gezond kind krijgt als je de 12 weken grens maar over bent. MAAR: dat is een uitzondering. Het gebeurt, het gebeurt te vaak, maar het gebeurt veel vaker niet. Net als wat ons is overkomen. Vandaag is nog eens bevestigd dat dit na een mooie 9 weken echo écht een uitzondering is. Dus meiden, ajb, maak jezelf niet gek, praat je geen angst aan. Ik snap het helemaal, maar focus je op de zwangerschappen waarbij het wél goed gaat.

Geplaatst

ik breek even in. Ik heb nog een mooi verhaal met een happy ending maar ook de weg daarnaar toe was niet zonder bobbels.Voor wie het wil lezen:

http://www.ottovay.nl/

Ik wil er mee laten weten dat nare dingen soms ook goed af kunnen lopen. Het bericht van Henne gaan jullie je hele zwangerschap niet meer vergeten, dat weet ik uit ervaring omdat Kata gelijk met mij en nog een paar meiden van hier zwanger was toen dit gebeurde, maar de leuke dingen hebben uiteindelijk de overhand...

Heb vertrouwen in een goede afloop!

ik wilde het alleen even delen met jullie :happy:

Geplaatst

jeetje henne ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

ik vind het zo erg voor jou en je man.

heel veel sterkte!

Sab ik heb het hele verhaal gelezen ook het bevallings verhaal de tranen staan in

mijn ogen.

Geplaatst

hallo meiden ik breek even in...

Lieve Henne en partner

ik weet gewoon niet wat te zeggen.....jeetje, wat een klap! safe is niemand op geen enkel moment maar verdomme toch!!! waarom moet dit nu gebeuren!???

de tranen rollen over mijn wangen, er gebeurt hier gelukkig zoveel moois maar ook zoveel intens verdrietige gebeurtenissen.

Henne je klinkt er sterk, petje af. Wil je via deze weg heel veel sterkte wensen , voor nu, de curretage en alles wat nog op je af komt...

verdomme zeg (sorry!)

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi meiden

Kan merken dat iedereen behoorlijk is aangedaan door het verdriet van Henne.

Ben wel met haar en anderen eens dat we moeten proberen zelf positief te zijn. Probeer ik ook, hoe moeilijk het soms ook is.

Mijn lieve man kwam net thuis met een soort Doppler apparaat en daarmee hebben we zowaar net het hartje van de baby gehoord (als een paard in galop). Hoorde eerst alleen mezelf en werd beetje onrustig, maar toen zocht ik vlak boven schaambeen bot en jawel daar was ie.

Voor nu ben ik weer even gerustgesteld. Overmorgen ook de 12 weken grens bereikt.

Ben benieuwd hoe het verder met iedereen is. Ook bijvoorbeeld met Kris?

Hoop dat alles goed gaat.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

Ik heb net een bericht achtergelaten voor Henne in haar eigen topic. Ik wist niet eens wat gebeurde want ik volg jullie niet meer dagelijks. (Doet mij toch meer pijn dan ik dacht.) Ik las het slechte nieuws toevallig in een andere topic. Ik schrok me kapot! Wat een drama! Zij was al zo ver!

Met mij gaat het een stuk beter. Ik ga volgende week beginnen met mijn opleiding tot doctersassistente,hopelijk kom ik ook snel aan een stageplaats en dan wordt mij leven weer lekker druk.

Volgende weekend ben ik jarig en wij gaan lekker een weekendje weg met mijn lieverd. Lekker in een wellness hotel....hmmmm.

Van de curretage is niets van gekomen want ik kreeg een flinke buikgrip vlak voor de afspraak. Curretage werd uitgesteld en en paar dagen daarna de miskraam zelf op de gang is gekomen. Dus lichamelijk gaat het best wel goed.

Geestelijk probeer ik steun te zoeken in spirituele dingen. (Ben best wel spiritueel ingesteld) Ik geloof wel dat er is een ziel die mij heeft gekozen als moeder ,alleen de tijd is er nog niet rijp voor.

Als alles goed gaat gaan we in het voorjaar de volgende poging wagen..... never give up!!

Meiden, geniet van jullie zwangerschap en geen enge nieuws meer,afgesproken?

groetjes,

Kris

Geplaatst

@ Kris,

Wat goed om weer wat van je te horen. Lijkt me logisch dat je even afstand probeert te nemen en even tijd voor jezelf nodig had. Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat en goed dat het vruchtje uiteindelijk vanzelf is losgekomen. Is de curretage toch niet meer nodig geweest.

Heel veel succes met je opleiding. Doktersassistente! Leuk hoor, ben ik van origine ook maar ik ben nu uiteindelijk verpleegkundige geworden (sinds 2 jaar alweer). Kom af en toe nog eens om het hoekje kijken en ik hoop het allerbeste voor jullie dit voorjaar!

@ Pauline,

Leuk hoor een doppler apparaat. Ik vroeg het net aan mijn man maar die wil het liever niet. Die wil er gewoon op vertrouwen dat het goed gaat. Vind ik ook goed. Ik kijk wel stiekum op het werk met het echo apparaat. VOrige week dinsdag was ons Klaasje nog erg druk. Dus ik geloof in hem/haar.

Ik heb zelf een nare week achter de rug. Voelde me totaal niet lekker. Veel hoofdpijn en gewoon zo moe. Het werken valt me erg zwaar. Ik werk ook van 8:00-17:30 en dat zijn lange dagen. Heb veel last van m'n rug, het lijkt wel of de kwaaltjes nu pas komen. Ik werk op de afdeling endoscopie en ben de hele dag of aan het staan of aan het lopen. Mijn bereikbaarheidsdiensten heb ik afgezegd. Ik heb er woensdag nog 1 staan maar ik hoop een collega bereid te vinden deze van mij over te nemen.

Ik krijg 26 maart vakantie, 11 april verlof en ga 29 augustus weer werken.

Klinkt goed of niet? :happy: Daar kan ik wel weer even op teren....

Meiden houd moed en vertrouw op je kleintje. Hij/zij gaat het redden en net wat Henne al zegt, het is echt een uitzondering wat er bij haar gebeurt is. Tuurlijk kan niemand jouw de garantie geven dat het 9 maanden goed gaat maar ik vind dat geen goed opmerking van een gyn. Onze gyn gaf aan met 9 weken dat het nu in 98% van de gevallen goed gaat, uitzonderingen daar gelaten. Ze horen het positief te benaderen met een stukje realisme en niet negatief.

Geplaatst

Hoi allemaal,

De schrik zit er bij mij ook nog in hoor! Het sppokt echt door mijn hoofd en denk steeds aan wat voor ellende Henne nu moet doormaken. Echt vreselijk!

Ik heb 3 dagen zeer negatief geleefd. Iedereen om me heen vroeg of ik me wel goed voelde. Ik was boos, heel erg onzeker en angstig. Niet leuk voor de directe omgeving, ik weet het. Ik vind dat ik nog veel te weinig groei (qua buikomvang) en zie dat ik bij mijn eerste kindje nu al echt een buikje had. Ik ben wel zwaarder geworden, en mijn buik is wel wat slapper, maar overtuigd ben ik niet. Gisteren weer geprobeerd mezelf op te peppen. Ik meende zelfs 's avonds af en toe wat te voelen in mijn buik. Dat geeft weer een positief gevoel!

@Kris > knap hoor, hoe je de draad weer op hebt gepakt. En heerlijk dat je je goed voelt bij sprituele dingen. Ik hoor vaker dat mensen daar erg gelukkig bij zijn! Ik wens je succes met je opleiding en natuurlijk alle goeds voor de toekomst wat betreft een lief wondertje!

@ Pauline/Boogie. Via mijn kraamzorg, mag ik bij babyplanet een luistertoeter ophalen. Helaas zijn ze momenteel op. Aan de ene kant lijkt het ons erg leuk, maar stel je voor dat het niet lukt... dan ga je ook twijfelen, en daar schiet je ook niks mee op. Een dopplerapparaat is natuurlijk wel erg cool! Zou het ook wel willen hebben!! Waar heeft je man die vandaag gehaald, als ik vragen mag?

Fijne zondag allemaal,

Jolieneke

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben er ook nog steeds van ontdaan moet ik zeggen, de zenuwen kwamen weer even in alle hevigheid terug! Erg herkenbaar Jolieneke...

IK weet ook wel dat het in 98 % van de gevallen gewoon goed blijft gaan en eind week 12 karakteriseerde de gyn onze uk zelfs nog als een 'zeer vitaal kind' maar ja, de angst blijft gewoon enorm groot.

Mijn echtgenoot vind dan ook dat ik ook alleen nog maar dit topic zou moeten lezen omdat ik anders teveel negatieve dingen tegenkom en dat is volgens hem niet goed. Misschien heeft hij wel een punt. Soms is wat afstand gevoelsmatig ook wat beter.

Volgende week woensdag mag ik in ieder geval weer naar de verloskundige, dus hopelijk weer en mooie geruststelling en een kloppend hartje!

Ik heb gisteren ook nog even gezocht op doppler-apparaten, maar ik wacht het geloof ik nog maar even af. Inderdaad ook vanweg de angst dat ik mezelf alleen maar nog meer gek maak als ik het zelf niet kan vinden. Het lijkt me ontzettend fijn als ik ons kindje over een maand of wat zelf kan voelen bewegen, dan heb je zelf meer contact.

Heel raar trouwens, ik heb zitten rekenen: 20 december ben ik precies 20 weken, dan zit ik al op de helft!!! Heel vreemd idee nog...

Mijn buik wordt trouwens wel veel zichtbaarder, het wordt nu wat duidelijker dat het een babybuikje is en niet dat ik alleen dikker ben geworden :S

Hij begint me nu zelfs af en toe al een beetje in de weg te zitten... en mijn rug begin ik ook wat meer te voelen, vooral laag in mijn rug wat pijntjes nu en dan.

@Kris: fijn om weer wat van je te lezen en dat het goed met je gaat. Ik wens je heel veel succes bij je opleiding en hoop dat je een heel mooi en vruchtbaar voorjaar tegemoet kan zien!

@Boogie: doe het rustig aan, hoor! Je lijf geeft toch signalen ag als je te druk bent. Als het niet gaat lekker eraan toegeven, je doet het nu niet alleen meer voor jezelf moet je maar denken!

Geplaatst

@Kris: goed om te horen dat je op zo'n positieve manier aan het verwerken bent. geniet van je weekend met je lief.

@Jolieneke: mijn man heeft hem bij Babydump vandaan. hij ging voor Angelsound maar die hadden ze niet meer, dus werd het een iets duurdere (luvicon ofzo).

Was inderdaad even zoeken, maar eenmaal gevonden ook echt herkenbaar als babyhartslag. Wat gaat dat hard.

@Boogie: jeetje jij maakt inderdaad lange dagen. Ik werk ook van 7.15 tot 17 uur, maar doe vooral zittend werk dus dat is wel anders. Hoop dat je je dienst kan ruilen.

@Henne: hoe is het met je? Hou je het nog een beetje vol? Ik denk veel aan je!

Vanochtend weer even geluisterd en dat maakt dat ik er toch wel weer positief insta. Wist nu ook waar ik moest zoeken dus sneller gevonden.

Vandaag ook voor het eerst weer baantjes getrokken in het zwembad, na 12 weken inactiviteit was dat wel weer lekker. Daarna ook met man en zoon nog gespeeld in het zwembad dus tot dusverre een heerlijk familiedagje. VAnochtend natuurlijk al grote pret dat de Sint was langsgeweest. Nu weer even weekje rust, want van de sint mag alleen op zaterdag de schoen worden gezet :-D

Ga nu wat huishoudelijke klusjes doen (wassen enzo, bah!).

Wens jullie heerlijke zondag toe.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey meiden, wat een schrik hier in het uitgerekend in mei 2011 topic!

Henne, eerst voor jou/jullie even een meelevend woordje (al schieten woorden altijd tekort in dergelijke situaties, het meeleven is écht gemeend!!!): een vreselijk moment lijkt me en vreselijk om 'na al die keren niet, nu wel en dan toch weer niet' mee te maken. Een achtbaan van emoties... Je hebt je nog nooit uit het veld laten slaan, dus hoop ik dat je de kracht vindt (samen) om dit een plaatsje te geven. Zet 'm op en succes met verwerken!

Voor de anderen; natuurlijk hakt een bericht als dit er in. Situaties zoals die van Henne geven moed omdat het laat zien dat de aanhouder wint/kan winnen en dan dit... zit je al op je roze wolk dan is het opletten geblazen dat je er niet afd#ndert... Probeer er z.s.m. weer op te klimmen en te genieten (gemakkelijker gezegd dan gedaan)!

Ik hoop op veel gezonde kindertjes in mei (en in maart natuurlijk!).

Geplaatst

Ik loop in het ziekenhuis en mag als ik onzeker ben langs de verpleegkundige om het hartje te luisteren. Ik heb dit nog niet gedaan omdat ik elke 2 weken een echo heb gehad. Maar ik denk dat ik morgen na het werk toch even ga luisteren.

Ik heb ook nog geen buikje, de gyn zei dat je dat meestal met 16/17 weken krijgt. Doordat mijn placenta ver ligt zal ik het kindje wel eerder voelen. Ik kan niet wachten!

Verder vind ik dat mijn vermoeidheid erger is dan in de eerste 3 maanden. Dit kan trouwens ook komen doordat ik minder goed eet.

Ik hoop dat alles bij iedereen geoed blijft gaan.

Niet dat het dit drama minder erg maakt, maar ik zag dat sommigen van jullie je zorgen maakte dat het op de 12 weken nog mis kan gaan. Helaas gebeurt dat wel, maar heel weinig. Als ik het goed heb gezien was het hartje bij Henne bij 10 weken gestopt. Nogmaals, niet dat het dan minder pijnlijk is maar ik kreeg het idee door veel berichten dat je jezelf wel degelijk zorgen moet maken na of op de 12 wken. je bent idd nooit safe, maar het zou niet goed zijn voor jou en de kleine om je zoveel zorgen te maken. Het gaat echt veel vaker wel dan niet goed, vooral na de 11 weken, als het beebje alles heeft. Ik ben zelf ook nog onzeker hoor. Maar ik hoop dat we allemaal verder van onze zwangerschap kunnen genieten.

Lieve henne, nogmaals heel veel sterke!

Liefs Junior

Geplaatst

Junior je hebt helemaal gelijk. Doordat wij er nu met 12 weken achterkwamen denken veel mensen dat het met 12 weken mis is gegaan. Maar dat is niet waar. Uit de echo maakten ze op dat het waarschijnlijk rond de 10 weken is gestopt met groeien, ik kan zelfs (achteraf) ook bijna de dag noemen omdat ik toen heel verbaasd was dat de kwaaltjes wel heel plotseling minder werden, terwijl ik twee dagen eerder nog doodlam was.

Geplaatst

Jee Henne,

Achteraf heb je dus waarschijnlijk gemerkt wanneer het over was. Heftig hoor!

Ik lees dat jullie (pas) in februari voor een cryo kunnen? Is dat eigen keus, of is er een wachtlijst? Sterkte de komende tijd. Al die feestelijke dagen zullen niet gemakkelijk zijn.

Jolieneke

Geplaatst

Hai Jolieneke, we moeten eerst twee normale menstruaties afwachten. Dus áls ik in december geoon ongesteld word, wat niet meteen hoeft natuurlijk na en curettage... dan zou in januari de tweede cyclus zijn. Eerlijk gezegd is het me niet helemáál duidelijk of dan januari al mag trouwens. Zou wel fijn zijn. Maar eerst morgen....brrrr.....

Geplaatst

Hey lieve Henne

Kan me zo goed voorstellen dat je tegen morgen opziet. Hoe gaat dat met verdoving enzo? Algehele narcose of niet?

Sterkte meissie, het zijn echt hele rottige en verdrietige tijden voor je!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Lieve Henne en man,

Wat een afschuwelijk nieuws. Ben er stil van. Heel veel sterkte vandaag en ik vind het super knap dat zo ontzettend sterk en strijdbaar bent.

Ik hoop zo dat het voor jullie uiteindelijk ook gaat lukken.

Marjo/surf

Geplaatst

Henne, heel veel succes morgen. De curettages op zich vielen me mee (het zijn meer de emoties eromheen die er flink inhakken), maar houd er wel rekening mee dat je wel een paar dagen echt niet 100% bent erna. Denk aan je...

Pauline, fijn dat je het hartje zo goed kan horen! Gaat goed dus met de kleine ;)

Hoe is het verder met iedereen? Boogie, fijn dat je op je werk af en toe even kan spieken. Wat een luxe voor mij dat ik elke twee weken mag kijken als ik jullie zo hoor (moet wel zeggen dat ik het tóch weer spannend vind voor morgen).

Junior, buikje komt vanzelf wel hoor... en dan gaat het ineens hard!

Ik ben afgelopen dagen wat ziek geweest (hard aan de paracetamol om de koorts de kop in te drukken) en beter worden schiet niet echt op, merk dat ik weinig reserve heb en al mijn energie naar de kleintjes gaat ipv naar beter worden - gelukkig ;). Daar bovenop is Miepman eergisteren met een klaplong opgenomen in het ziekenhuis, dus nog een hoop stress en geregel en zorgen erbij. Ga zo maar even twee uurtjes plat, vanmiddag weer naar het ziekenhuis.....

Geplaatst

Beste meiden,

Wat een schok weer. Ik dacht echt dat het klaar was met rot nieuws. Vanaf nu hoor je mij niet meer over kwaaltjes.

Hier gaat alles goed, al voelt het een beetje dubbel om dit nu te schrijven.

Wij zijn inmiddels 12 wk en 3 dagen en ontslagen bij het ivf centrum. Ook hebben we de nekplooimetingen van beide kindjes (onze werknaam: LOS DOS) laten meten en alles was prima. Ze schijnen het ontzettend goed te doen. Langzaam aan zijn wij toch begonnen met nadenken over de toekomst en heeft mijn vriend (André) het hele huis ondersteboven gezet. Zijn nestel drang neemt extreme vormen aan, maar ik vind het wel prima.

Verder mogen wij 22 november naar een arts hier in het ziekenhuis, zij zal ons verder begeleiden.

Ik heb nog een paar vragen:

Zwangerschapscursus: Welke cursus gaan jullie volgen?

Pien waar heeft die vent van jou zo'n doppler apparatus vandaan gehaald? Dat lijkt mij ook wel gezellig.

Meiden, zet hem op komende weken.

Ik heb gehoord dat sinterklaas dit jaar ook veel baby spullen heeft ingepakt.:clap2:

Liefs,

Marjo/surf

Geplaatst

Hoi Surf

Fijn dat het goed gaat en dat LOS DOS het goed doen (leuke werknamen trouwens)

Mijn man heeft het apparaat bij Babydump vandaan. Ze hadden daar niet Angelsound, maar een ander en duurder merk.

Angelsound kun je online bestellen en dan kost ie ongeveer 30 euro.

Vandaag ook 12 weken en net als bij 4 en 8 heb ik nu wat extra last van menstruatiekrampen. Normaliter zou ik nu ongesteld zijn, denk dat mijn lichaam daar aan moet wennen. Vandaag ook aantal mensen op de afdeling verteld dat ik in verwachting ben en iedereen reageert superenthousiast. Ze leven allemaal enorm mee. Heel leuk om te merken.

Aanstaande vrijdag nekplooimeting en bloedafname voor combinatietest. Zondag zijn man en ik 12 jaar samen en dan gaan we samen naar mijn vriendinnetje die radioloog is en kunnen we onze muppet samen aanschouwen (vrijdag kan hij niet mee, vandaar).

@ Miepie, wat rot dat je ziek bent, doe rustig aan. En wat schrikken dat miepman met klaplong is opgenomen, sterkte!!!

Werk ze allemaal vandaag.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

Bedankt voor de info... Ik ga mijn mannetje ermee verrassen. Wat een leuk idee om voor jullie 12-jarig samenzijn een echo te regelen, het blijft zo bijzonder om te zien dat er een baby in je buik zit. Wat leuk dat ze op je werk zo enthousiast waren. Bij mij wisten ze het de dag dat wij de zwangerschapstest hadden in het ziekenhuis. Ze hebben al die jaren zo meegeleefd dat ze nu ook het feest ten volle mee mogen vieren. Ze hadden voor mij een bureau versierd met ballonnen enzo.. heel schattig. Ik ga morgen trakteren omdat we de 3 maanden zijn gepasseerd.

Miep: wat vervelend dat je ziek bent en wat erg van je man. Ik kan me voorstellen dat je nu niet op alle extra spanning zit te wachten. Ik hoop voor jullie dat hij snel naar huis mag en dat jij je snel beter voelt. Was het een spontane klaplong?? Beterschap voor jullie alle twee. Heb je wel een beetje hulp?

groetjes, Marjo/surf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden