Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Surf

Ik had ook al cup d en zit nu aan een grote E. Mij werd verteld dat je geen voedings BH's moet dragen omdat die te weinig steun geven (Zeker bij grote jopen zoals bij ons ;-) )

Ik heb gisteren een enorm oncharmante meegroei BH gekocht, maar daar zit ook geen beugel in, maar zit in ieder geval beter dan te krappe BH's die uitpuilen :-D

Blijft behelpen zo hè.

Groetjes Pauline

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi... wat zullen jullie mannen blij met jullie zijn... hihi ;)

>> Grapje hoor! Ikzelf heb normaal gesproken maat 85B (voor mijn eerste zwangerschap een 80C). Nu denk ik dat ik een cupmaat groter moet, dus een 85C. Maar ik zie die meegroeibh's echt niet zitten! Ik snap dat je met een grote boezem niet anders kunt (tja, het moet allemaal wel lekker zitten) maar zo lang ik het met de gewone bh volhoud, ben ik blij :)

Marjo: Ik heb gezien op marktplaats dat er zwangerschapsbadpakken zijn met cupmaten. Waar je ze kunt kopen, weet ik niet (ja op mp, 2e hands) maar wie weet kun je erachter komen om welk merk het gaat en dan eens kijken of je die badpakken past. Ik heb ook een badpak gekocht, maar heb zelf dus niet zo'n grote cupmaat.

Hier trappelt het kindje vrolijk door: een heerlijk gevoel. Volgende week maandag de 20 weken echo! Echt veel zin in, dan weten we of het onze jongensnaam gaat worden, of onze meisjesnaam!!! Spannend!!

Jolieneke

Geplaatst

@Marjo: die pijn tegen je rib herken ik wel, in ieder geval van de afgelopen dagen. Ik heb het alleen aan de voorkant

vooral rechts. Helaas ben ik er ook nog niet achter wat je eraan kunt doen (of wat het uberhaupt is), dus ook ik ben nieuwsgierig naar tips!

Pffffff, zit hier verder echt af te tellen tot de echo van morgen, zo zenuwachtig! Ik ben ook erg aangeslagen door het verschrikkelijke nieuws van Marlijn, temeer daar wij elkaar persoonlijk vanuit het ziekenhuis hebben leren kennen. Te bizar gewoon, dus al mijn angsten zijn ook weer in alle hevigheid opgelaaid. Kan er nou niet gewoon iets WEL goed blijven gaan? Ik durf er nauwelijks meer op te hopen dat onze echo morgen goed uitpakt...

Geplaatst

@ Aafke,

Ik kan me dat gevoel zo goed voorstellen maar ik probeer me toch voor te houden dat dat de uitzonderingen zijn. Hoe verdrietig het ook is, het komt gelukkig niet zoveel voor.

Geniet jij maar heerlijk van jullie 20 weken echo en ik hoop dat het allemaal goed is.

@ Marjo,

Ik heb eerlijk gezegd niet echt een verklaring voor je klachten dus kan je ook niet helpen. Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat je baarmoeder omhoog kom maar wat je eraan kunt doen... geen idee. Sterkte in ieder geval.

Ik had vandaag weer bloedverlies. Ik voelde ineens iets langs mijn benen lopen. Snel naar het toilet en ja hoor weer van die bruine smurrie. Weer gebeld met de verloskundige (dit was het advies de laatste keer) en ik mocht meteen komen.

Alles is goed, bloeddruk, beebje was actief aanwezig maar dan blijft de vraag waarom ik iedere keer bloed verlies. Daarom heb ik nu een verwijzing gekregen naar de gyn.

Dan zal ik wel van onderen onderzocht worden :clap2: kijk er nu al naar uit ;-)

Vrijdag moet ik naar de ARBO. Mijn baas maakt zich zorgen en wil advies. Omdat het allemaal niet vanzelf is gegaan (zo zei ze het) en ik me lichamelijk zo rot voel wil ze een goed advies om zo voorzichtig mogelijk met me om te springen. we moeten erg zuinig zijn op dit beebje. Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens dus we wachten af wat deze beste man te vertellen heeft.

Geplaatst

Boogie, ja vreemd dat je elke keer bruin bloedverlies hebt. Ik heb het ook een paar keer gehad maar nu niet meer bij mij dachten dat het kwam ondat de placenta voor de ingang/uitgang ligt. Ben benieuwd wat er vrijdag uit het gesprek met Arbo komt. Jij en je beebje zijn idd het belangrijjkst nu, werk echt niet hoor.

Aafke, heel veel succes morgen met de echo. Het verhaal van die Marlijn heb ik even gemist maar zo te horen is er iets vervelend gebeurd ?! Ga zo even verder met bijlezen.

Jolieneke, wat lijkt mij dat heerlijk om je kind te voelen trappelen. Ik kan niet wachten ik ben nu 16 weken maar merk nog niets.

Paulien, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb normaal E en moet nu naar F !!! Waar gaat dit eindigen ???? Waar vind ik nog BH die ook lekker zit met mijn cupmaat ??? ik draag normaal met beugel dus zonder wordt lachen dan hangen ze waarschijnlijk op m'n buik !

Vandaag had ik weer mazzel....ahum......het schoot ineens in m'n rug en heb nu mega last. Ik heb al vaker spit gehad maar ja toen had ik medicijnen ik durf dat nu niet aan en moet het maar uitzitten en hangen. Lopen kan ik maar een klein stukje. Zometeen met een kruik in m'n rug naar bed.

Geplaatst

Ik vergat net nog wat, iedereen bedankt voor alle lieve opstekers en woorden ivm die lullige opmerking van m'n oom. Mede doordat ik nog steeds misselijk ben en moet overgeven heb ik van die dagen dat ik er gewoon doorheen zit. Jullie trekken mij er wel door. Lieve mensen zitten hier !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@Jeanine: Aangezien jij in hetzelfde zkh loopt ga ik er even vanuit dat je in omgeving Utrecht woont. Op de lange Viestraat (ter hoogte van het Vredenburg) zit volgens mij een lingerie winkel voor grote maten. Misschien dat ze daar iets hebben?

Ga jij komende maandag nog naar die middag? Hoop niet dat het te lang duurt, want ik moet wel op tijd bij BSO van FInn zijn.

Vreselijk bericht inderdaad van Marlijn, dat verwacht je toch niet meer? Had er gisteren helemaal buikpijn van. Wat een vreselijk verdrietige tijd voor haar en haar man!

@Aafke, geniet vandaag van de 20-weken echo. Ga ervan uit dat je straks retour komt met goed nieuws!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, bedankt voor de tip ! Ik woon in Amersfoort dat is dus niet ver vanaf Utrecht. Ja wij komen maandag samen, ik vind het wel een rottijd hoor ook ivm de drukte op de weg. Ik hoop ook dat het niet zolang duurt ben nog steeds misselijk en kokhalzen en kotsen. Ik weet ook niet hoeveel er komen en hoe groot de ruimte is. Je herkent mij aan schouderlang bruin haar en m'n mannetje is kaal met hier en daar wat stekels ha ha !!!! en hij heeft de mooiste lach van de wereld hi hi !!! En jij ? Ben je blond , donker ?

Ik heb het nu ook gelezen van die Marlijn, wat in en in triest !

Geplaatst

Hé meiden! Hier ook flink ondersteboven van het bericht van Marlijn... onvoorstelbaar dat alles zo goed lijkt te gaan en dan zo laat zo fout gaat.

Jeanine, wat een rotopmerking zeg. Weet hij van jullie traject af, of niet (niet dat dat het goed maakt). En wat naar dat je zo beroerd blijft, hopelijk gaat het toch echt nog minder worden. Ik moet wel af en toe nog overgeven, maar ben er niet veel meer misselijk bij, lijkt me zo naar en frustrerend; je wilt gewoon kunnen genieten nu!

Pauline, leuke sinterklaasavond gehad met Finn?

Aafke, en, en en???? Alles goed met de kleine? En weten jullie of het een jongen of meisje gaat worden? (Sorry, heb geen idee wie het wel/niet wilden weten).

Boogie, wat naar dat je weer bruinverlies hebt, fijn dat je even een extra controle krijgt bij de gyn. Weet niet of ze dat inwendig doen hoor, kan ook heel goed dat ze het uitwendig kunnen bekijken. Denk dat ze vooral gaan kijekn naar de plaats en doorbloeding van de placenta en of daar ergens een afwijking ofzo in zit die bloedingen kan veroorzaken. Wat zei de arbo-arts?

Jolieneke, fijn dat je de kleine al zo goed voelt!

Marjo, hier van een kleine C naar een D die al krap begint te worden. Ik heb wel al een voedingsbh gekocht; vond ik lekkerder zitten dan de meegroeibh's.

Hier net weer een echo gehad; kleintjes doen het heel goed gelukkig - al heeft ze niet opgemeten hoe de bloeddruk in de slagaders naar het hoofd was. Ik lag toen al een tijdje en alles werd ineens zwart, rechtop gaan zitten en toen begon alles te draaien en suizen en net op tijd een bakje onder mijn neus gekregen. Buik knelt aders in mijn rug af als ik op mijn rug lig, dus volgende week moet de echo op mijn zij. Heb verder enorm jeukende tepels die heel erg lekken; iemand tips?

Buik groeit trouwens enorm hard op het moment - zat nu (niet schrikken) op de hoogte van 32-34 weken (!) bij een eenlingzwangerschap. Haha, ga hard richting de 60 weken zo!

Geplaatst

Jee Miepie,

Je bent dus al een flinke meid!! Haha... Je leest idd wel dat je niet op je rug moet slapen ivm afknellen aders. Bij een eenlingzwangerschap is dat soms al vervelend, laat staan bij een drieling!! Heftig zeg! Jij slaapt dus ook echt alleen op je zij, neem ik aan!

@ Boogie: het blijft schrikken zulke vervelende dingen. Wel fijn dat je meteen kunt komen. Ben benieuwd wat de gynaecoloog gaat vinden. Misschien is het idd iets van een voorliggende placenta. Ach ja, het kan natuurlijk van alles zijn. Bij mijn vorige zwangerschap lag de placenta eerst ook voor de uitgang en heb ik ook gevloeid. Op zich niks ernstigs, maar erg vervelend en wel iets wat je in de gaten moet houden (ivm werken ed). Mijn placenta lag een paar weken later niet meer ervoor.

Ik heb vorige week ook een inwendig onderzoek gehad. Ze heeft toen bij mij gekeken naar de lengte van de baarmoedermond.

Sterkte!

Aafke, hoop dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. Zeker na zo'n heftig bericht van Marlijne, zit ook hier de schrik er wel in. Zag er helemaal niet tegenop, nu word je weer even met beide benen op de grond gezet.

Jolieneke

Geplaatst

1 1/2 week geleden lag de placenta nog prima dus dat is het niet. Vorm + doorbloeding was normaal. Genoeg vruchtwater en ga zo maar door. Waarschijnlijk verwachten ze daarom dat het probleem wat 'lager' ligt. Ik wacht het maar af. Duurt nog een week en maak me over een inwendig onderzoek inmiddels niet meer druk. Wil graag weten waardoor dit veroorzaakt wordt. Word er namelijk erg onzeker van.

@ Miepie,

Na dat is wel even een ander verhaal zeg :laugh: zo'n dikke buik. Ik heb zo'n buik dat het ook nog een dikke vetrol kan zijn maar dat is bij jouw dan wel anders. Wel eng zeg dat je zo naar werd maar er is gelukkig een oorzaak voor gevonden

Geplaatst

20 weken-echo:

14 december: Aafke (GUO, 19 wk, 1d), geen bijzonderheden gevonden

17 december: Junior (20 weken Echo)

20 december: Jolieneke (20 weken echo)

22 december: Miepie80 (20-weken echo - 2 uur!)

22 december: Mama-Ree (20wk echo LUMC 45min.)

22 december: Boogie (20 weken echo)

29 decenber: Liselot (20 weken echo)

29 december: Hellen (GUO 19wk, 5d)

3 januari: Leeuw (GUO 20 wk 2 dgn)

6 januari: Pauline (19 wkn 3 dagen)

6 januari: Marjo/surf (19wk, 6 dagen)

Verloskunde / gynaecologie:

7 december: Mama-Ree (18w1d)

14 december: Miepie80 (18w3d)

15 december: Aafke (19 wk, 2d)

20 december: Hellen (18w, 3d)

24 december: Jolieneke (20 wk, 6 d)

5 januari: Liselot (21 wk, 6d)

6 januari: Boogie ( 22 wk, 1d)

6 januari: Pauline (19 wk 3d)

15 december: echo: surf (16 wk 4 dagen)

19 januari echo: surf

2 februari echo: surf

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: 1: 5200

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Nou meiden, we hadden het dus toch echt goed mis: It's a girl!!!

We waren echt heel erg verbaasd, erzo van overtuigd dat het een jongetje zou zijn...:) Even schakelen dus, maar wel ook heel leuk. Haha, manlief lijkt zelfs opgelucht, die vindt een meisje echt fantastisch!

Toen we binnenkwamen begon de arts er wel over dat de echo wel errug vroeg was, ze gaf er eigenlijk wel de voorkeur aan om het later te doen, en ze hoopte dus maar dat ze alles goed kon zien. Toen dacht ik wel even van shit, misschien niet moeten vervroegen dan. Ze moest af en toe ook echt flink drukken om erbij te kunnen, "er zat ook wel een verpakking (lees = vetrol) tussen". Maar uiteindelijk heeft ze alles toch goed kunnen zien en lijken er vooralsnog geen bijzonderheden te zijn. Ik vond haar een beetje op de vlakte, dus heb na afloop thuis de brief die ik meekreeg voor mijn verloskundige ook nog even doorgenomen en daar stond het ook echt heel duidelijk: geen bijzonderheden, dus tot zover gewoon goed!

Ook weer echo-foto's meegekregen maar eerlijk gezegd weet ik nietzo goed wat ik daarop kan zien, veel close-ups. Ja, eentje van de geslachtsorgaantjes, d.w.z. 2 pijltjes wijzen in de richting waar de schaamlipjes zouden zitten? Zonder die uitleg kan ik het er echt niet uithalen. En 1 foto waarop duidelijk de ruggegraat te zien is.

Nu dus maar weer voorzichtig op de roze wolk kruipen!

Geplaatst

Even reageren hoor...Aafke wat fijn meid! Ik hoop echt dat je je positieve gevoel een beetje terug kunt vinden ondanks verdriet wat je van dichtbij meemaakt.

En een meisje...leuk, leuk, leuk!!!

Geplaatst

Aafke, fijn dat alles goed was. En een meisje, wat leuk!

Ik denk vandaag weer hetzelfde gezien te hebben als 2 weken terug qua geslacht... Miepman wil het niet weten, maar ik blijf toch wel erg nieuwsgierig... hopelijk volgende week nog weer een goede close-up ;).

Veel 20-w echo's komende week; Junior eerst nog vrijdag en dan maandag en woensdag een hele rits! Spannend....

Boogie, placenta zal het dus niet zijn dan... ben benieuwd of ze iets anders vinden, zou wel fijn zijn te weten waar de bloedingen vandaan komen.

O, ik krijg trouwens volgende week een pessarium geplaatst om mijn bmmond (ProTwinTrail - ingeloot in de testgroep). Surf, ging jij hier ook aan meedoen? Wij hebben wel getwijfeld (moet natuurlijk geplaatst worden, terwijl ik zo blij was van de inwendige onderzoeken af te zijn), maar het idee dat de baarmoedermond dicht wordt gehouden is toch wel heel fijn, al houdt het geen vroeggeboorte tegen natuurlijk.

Geplaatst

Hee Aafke!

Leuk leuk leuk!!! Wij waren ook overtuigd van een jonge, en kregen een meisje, hihi! Maar, een meisje is errrugggg leuk hoor! Gefeliciteerd dat alles er verder goed uitzag!

Ben benieuwd hoe blauw/roze onze maand mei gaat worden!!!

@ Boogie: nou, maar afwachten dan... zo lang het met het kindje goed gaat (en met jou) zal het niks ernstigs zijn. Kan me voorstellen dat je onzeker bent. Geen zorgeloze zwangerschap...

>> De reclame van de McDonalds deed me smachten naar de milkshake en Mcflurry. Nou, vanavond met manlief, dochter en grote zoon van mijn man gegeten bij de Mac. Viel me vies tegen!! Wel lekker, maar niet bijzonder die milkshake... en die Mcflurry was ook maar mwah.. had me er zoooo op verheugd! Hahaha... ben een echte zoetekauw. Toch valt het snoepen me mee. Is maar goed ook, zonder (overmatig) snoepen ben ik in mijn vorige zwangerschap 20 kg aangekomen!!! Ik woog 70 en toen 90!!! Na de bevalling een dik jaar gedaan om weer op gewicht te komen (lees: laagste is 72 geweest). Zal nu de 90 wel passeren, ben ik bang... groei nu zoooo hard!

Jolieneke

Geplaatst

@ Aafke,

It's a girl!! Super leuk zeg. Allemaal roze dingetjes kopen. Echt heel erg leuk.

Ik blijf er nog maar bij dat wij een jongen krijgen. Wij zullen het over 22 weken zien...

@ Jolieneke,

Mijn gewicht maak ik me ook zorgen over. Ik begin echt dik te worden en vind dat toch wel heel erg. Als het nu mijn buik alleen zou zijn maar het is gewoon alles! Staat voorop dat ik het er natuurlijk allemaal voor over heb maar het gaat errug hard. Ik ben nu denk ik 6kg aangekomen. Is erg veel volgens mij voor de 19 weken. Jammer dat de Mac tegenviel. Als ik er voorbij rijd (heel hard :happy:) heb ik zo'n zin in die garnalen!

@ Miepie,

Waar moet dat pessarium precies voor zorgen dan? Het houdt een vroeggeboorte niet tegen maar wat is dan de bedoeling als ik vragen mag? En je bent ingeloot in het trial. Wat was de andere optie. Want meestal is het of een pessarium of... niets doen misschien. Baat het niet dan schaadt het vast ook niet. Alles om die kleintjes langer bij je te houden.

Geplaatst

Hihi Boogie > ik ben geen viseter, dus die hoefde ik niet... haha!

Tja, wat kan ik zeggen qua aankomen gewicht, volgens mij kun je daar niks van zeggen. Ik ben ook al 5 kilo aangekomen hoor, en echt veel (meer) eten doe ik niet. Eet wel lekkere dingen, en vaker zoetigheid als beleg ed, maar niet overmatig (ja vanavond bij de Mac, maar het mag ook wel eens, toch?).

Veel mensen hebben tegen mij gezegd tijdens mijn 'herstel' van de vorige zwangerschap:'Je moet niet zo zeuren, je hebt een mooi, gezond kindje op de wereld gezet.' Ze hadden allemaal absoluut gelijk hoor, want dat is het allerbelangrijkste, MAAR... ik wilde ook gewoon weer lekker in mijn vel zitten (letterlijk dus) en daar is volgens mij niks mis mee. Kijk dat ik geen modellenfiguur zou krijgen, daar lag ik niet wakker van (heb ik toch al nooit gehad) maar je oude kleren (kledingmaat) weer aan, was wel mijn doel. Ik heb er lang over gedaan, maar ik voelde me echt weer super toen ik mijn kleding afgelopen lente weer aankon.

Bij mij is het ook niet alleen de buik hoor, mijn benen zijn dikker, heb weer een onderkin zie ik op foto's (hmmm...tja), dikkere armen... ach: big momma!! Hihhi...

Heb vanmiddag nog effe geshopt bij Prenatal. LEUK!! Een pyjama voor mijn dochter en een leuke, vrolijke positiejurk (zwart met mooie bloemen/rozen) voor mezelf. De jurk was afgeprijsd en kostte maar 9,99!!!!!! Yeah!! Da's leuk shoppen!

Jolieneke

Geplaatst

Over gewicht gesproken ik ben nog steeds niet aangekomen zit nog enkele kilo's onder het gewicht waar ik mee begon toen ik net zwanger was. Ik had verwacht dat ik wel aan zou komen maar ja heb ik eens een dag dat het wat beter gaat kots is ś avonds toch weer alles eruit. In mijn geval kan het geen kwaad dat ik niet zoveel aankom kom er niet teveel extra gewicht op mń knie waar nog steeds al die pinnen en donrbot in zitten. Ik ben destijds veel aangekomen door medicijnen en wel pogingen gedaan om het eraf te krijgen maar 10 kg eraf 12 erbij. Nou ja wie weet slaat het ineens om na 20 weken. Het kindje groeit wel goed gelukkig.

Geplaatst

dames, wat gaat hiet hier lekker

Miepie, jij weer een hele reeks echo´s leuk! wat het pessarium betreft, maak je niet druk, bij het plaatstenw as het wel even rommelen maar deed geen pijn en naderhand voelde ik ook niets. terwijl ik dacht toen ik ´m zag: gaat dat wel passen? kan ik dan nog zitten haha, komt helemaal goed!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

20 weken-echo:

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Uitslag

Combitest Leeuw: 1: 5200

Uitgerekend:

Object: 21 mei 2011

Ik had nog steeds m'n 20 weken echo er niet tussen geplaatst, bij deze !

Geplaatst
20 weken-echo:

6 januari: Object (20 wkn 6 dagen)

11 januari Jeanine (20 weken, 1 dag)

Uitslag

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Object: 20 mei 2011

Dag dames, ik ben lange tijd niet actief geweest maar heb wel met jullie meegelezen. De laatste weken waren echt stressy voor mij. Ik had enerzijds schrik voor vruchtwaterpunctie zelf, maar vooral grote schrik voor het resultaat.

Zopas telefoontje gekregen van UZ Gent en ons hummeltje is perfect gezond!!! Al onze zorgen waren kennelijk niet nodig, maar voordeel is wel dat we nu toch weten dat er ons geen noemenswaardige grote verrassingen te wachten staan.

Ik zit nu eindelijk op de fameuze roze wolk.

En het geslacht is net hetgene waar onze voorkeur naar uitging, een jongetje! Dat was de kaars op de taart.

Morgen gaan we babykamertje kopen, ik kijk er al naar uit. Nu kan ik eindelijk met een gerust geweten mijn eerste spulletjes kopen.

Geplaatst

Object, wat heerlijk dat alles goed is met jullie baby ! Wat leuk een jongetje ! Ik ben ook zo benieuwd wat het is maar nog even geduld tot 11 januari. Wij hebben geen voorkeur. Iedereen denkt dat wij een meisje krijgen behalve ikzelf. Geniet van je roze wolk en nu leuk allerlei spulletjes voor de kleine kopen ! Geniet ze !

Geplaatst

Hoi Object,

Had je idd al een tijdje gemist. Wat fijn dat alles er goed uitziet! Leuk hoor dat jullie een jongetje krijgen. Wij hebben maandag de 20 weken echo, en zullen het dan wel te horen/zien krijgen! Erg spannend in elk geval!

Het is hier rustig!! Komt dat door het barre winterweer of zijn we allemaal moe en toe aan vakantie? Mijn vakantie is zopas begonnen... heerlijk! Wat mij betreft houden we dit winterse weer nog wel even, ik hoef niet weg, dus kan er lekker van genieten.

Jolieneke

Geplaatst

Hihi, mijn vakantie is niet alleen begonnen.. maar ook mijn verlof! Heel bizar, voorlopig voelt het nog gewoon als kerstvakantie (waar ik hard aan toe was).

Object, wat fijn dat alles goed was. En een jongen! Houdt de boel hier wat in evenwicht ;).

Jolieneke, Aafke, jullie ook vakantie nu... heerlijk he?

Hoe ver zijn jullie eigenlijk met dingen kopen enzo? Al hard bezig of nog niet? Wij hebben een aantal grote dingen (kamertje, wandelwagen) al wel geregeld, maar moet een beetje overzicht gaan proberen te krijgen van wat ik verder komende weken moet gaan regelen want ik merk wel dat het hier lichamelijk steeds moeizamer ga, dus de illusie dat ik mijn hele verlof er nog voor had is een beetje te positief gedacht merk ik ;). Toch maar proberen komende 4 weken ofzo zoveel mogelijk al in huis te gaan halen, ben nou nog enigszins mobiel - al valt dat met de sneeuw van vandaag vies tegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden