Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Aafke: o ja, jij hebt die playmobil fetish! Misschien moet je nog even wachten met kopen, maar helemaal zeker weet je het nooit. Ik heb vroeger als kind echt heel veel pret gehad met playmobil. Misschien geef je het wel door aan je dochter. Wat super dat die vent van jou de kamer alweer heeft over geschilderd. Wij staan nu even stil met klussen. Om mij heen worden allemaal mensen enorm zenuwachtig, maar ik probeer me niet te laten opjensen.

Geniet ze.

Pauline: ben je alweer beter?

X Marjo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha ladies,

Alweer bijna weekend en inmiddels alweer 27 weken. Nog 6 weken werken en dan ga ik met verlof. Wat heerlijk zeg!

Hoe gaat het met jullie? IK werk al vanaf 17 weken halve dagen maar het is lastig om invulling te geven aan mijn 'nieuwe' functie. Ik mis mijn eigen werk maar dat is lichamelijk gewoon echt niet haalbaar. Dan slaap ik 's nachts niet van de pijn in mijn bekken.

Op dit moment zijn mijn klachten stabiel. Erg fijn en ik hoef dus ook niet meer naar de fysio.

De kans is zeer groot dat ik na mijn zwangerschap van mijn klachten af ben.

Volgende week vrijdag ga ik naar de negen maanden beurs. Gaan er nog meer van jullie?

@ Aafke dat playmobile poppehuis komt misschien nog wel een keer ;-) Wel fijn dat je man meteen weer geverfd heeft. Lekker hoor om weer wat van je lijstje te kunnen schrappen.

@ Marjo,

Fijn dat je zwangerschap goed verloopt. Het is ook bij jouw toch wel een ander verhaal met een tweeling. Fijn dat je vanaf maart stopt met werken. Lijkt me beter voor je lichaam en zou houd je het het langste vol. Is het de bedoeling dat je de zwangerschap gewoon helemaal uitloopt of wordt er een datum afgesproken om in te leiden ofzo?

Ik hoor jullie wel weer :laugh:

Geplaatst

he meiden.

het is best rustig hier

aafke: wat fijn dat je man het kamertje heeft geverfd, een echte lieverd lijkt me zo. En idd net zoals Boogie zegt; wie weet komt het poppenhuis er toch nog een keer

Pauliene: ben je weer opgeknapt?

boogie: wat een spanning rondom jullie huis, fijn dat het is opgelost. Alweer 27 wkn wat vliegt de tijd, kan me voorstellen dat je moet wennen aan je 'nieuwe job', hahaha

ik heb te horen gekregen dat ik per 1/8 op straat sta. Werk in het speciaal onderwijs en heb helaas een tijdelijk contract. Woensdag gebeld met werkgever en UWV.

omdat verlof in vakantie viel kreeg ik drie weken compensatie maar dat vervalt dus als ik niet mag blijven of een andere job heb buiten het onderwijs.

daarom besloten om eerder met verlof te gaan.

blijf ik in onderwijs dan heb ik van 11-04 t/m 11-09 verlof en zo niet dan van 11-04 tot 1-8 en daarna ww. Ben nu druk aan solliciteren en heb twee sollicitaties lopen bij de PABO en de hogeschool Utrecht.

eind mei horen ik en 19 anderen of we op 1/8 toch weer mogen beginnen, maar met al die bezuinigingen zie ik het somber in. Tja, eindelijk zwanger en dan koos werkeloos. Maar we gaan niet bij de pakken neerzitten.

Duimen dat ik er weer ergens tussen kom.

Verder ben ik 'ontslagen' bij de fysio voor mijn stuitje, doet het prima en bijna geen klachten en de schildklier werkt ook nog naar behoren dus alles verloopt naar wens.

Iedereen een heel fijn weekend

Geplaatst

Hallo allemaal.

Ik heb ook wel een roerig weekje achter de rug. Dinsdag me niet zo fit gevoeld. Lichtflitsen/ flikkeringen in mijn ogen, hoofdpijn, 's avonds een dove hand. Woensdag was het weer goed. Heb toch maar even gebeld met het verloskundig spreekuur. Ik had meteen dinsdag moeten bellen met deze klachten!!!! Tja.... Ze ging overleggen over wat er moest gebeuren. Ze belde terug dat ik lans moest komen. Snel de kleine meid bij opa en oma gebracht ( het was etenstijd 's avonds. Wij naar ziekenhuis. Daar allemaal onderzoekjes gehad: bloed, urine, bloeddruk en naar het kindje geluisterd. Alles goed!! Maar ik heb dus migraine. Nou ja, niet zo erg dus. Gelukkig maar!!

Nu erge rugpijn!! Na drie dagen werken dus wel op!!

Hee hellen. Wat een gedoe zeg dat je straks op straat staat zeg!! Nou, met die bezuinigingen op passend onderwijs ziet het er niet rooskleurig uit. Ik werk in het reguliere onderwijs. Vervelend hoor!!

Effe bijkomen van de week met mijn meisje!!

Jolieneke

Geplaatst

Jolieneke, "gelukkig" is het migraine dat is natuurlijk vervelend genoeg maar niets ernstigs zoals bv zwangerschapsvergiftiging ofzo. Ik heb ook een migraine achtergrond maar sinds ik jaren geleden met de pil gestopt ben heb ik veel minder last. Ik heb nog wel eens een aanval maar heb daar medicijnen voor. Maar die heb ik tijdens de zwangerschap nog niet gebruikt omdat ik al zoveel pillen slik. Als ik nu erge koppijn heb blijf ik in bed met een paracetamol al helpen die geen drol. Ik heb ook een migraineroller voor mń voorhoofd dat geeft wat verlichting.

Helen, wat vervelend dat je per 1/8 op straat staat zeg, echt balen. Ben je nog naar die manefestatie geweest in Nieuwegein deze week ? M'n vriend werkt ook in het speciale onderwijs in Amersfoort ook daar gaan koppen rollen.

Boogie, ik kan niet echt over verlof meepraten ik werk al jaren niet meer, ben afgekeurd. Soms mis ik het wel hoor maar ja het is niet anders.

Ik zou ook wel naar de negen maanden beurs willen maar dat trek ik gewoon niet. Ik ben zo moe ik slaap nog heel veel en daarnaast ben ik gewoon helemaal niet fit en dan moet ik zo huilen. Moet weer meer overgeven en nu zelfs 's nachts. Ik ben nu 2.5 kilo aangekomen in 24 weken.

Vandaag ben ik weer voor controle bij de gynaecoloog geweest en heb een echo gehad. Onze kleine man is goed gegroeid en ligt precies op schema. Bloeddruk 120 over 82 dus ook prima en geen eiwitten in de urine.

Aafke, ik heb nog even gevraagd of ze bij de echo goed naar het geslacht wilde kijken n.a.v. jou verhaal ha ha !!!! Er zit nog steeds een piemeltje aan hoor !

Afgelopen week ook een verloskundige praktijk gezocht. Ook al beval ik t.z.t. in het ziekenhuis ik moet wel bij een verloskundigen praktijk zijn voor de nazorg. Eentje gevonden hier in de wijk lekker dichtbij dus.

Iedereen een fijn weekend !

Geplaatst

Lieve meiden,

jaaaaa Weekend en hoe ik daar steeds aan toe ben. Ik lig tegenwoordig voor 9 uur in bed, normaal was ik van het lang opblijven met een wijntje en een chipje, dat zit er niet meer in en dat vind ik helemaal niet erg.:happydance:

Wij hebben het geslacht ook weer bevestigd gekregen, nog steeds 2 x een klokkenspel, we zijn er blij mee. Na Aafkes verhaal toch effe gechecked. hihi. Wij hebben wel gekozen voor een neutrale kleur in kinderkamer... mochten ze er toch als meisjes uitkomen, dan kan dat ook!! goudgeschilderd kastje, witte bekleding in de wiegjes. verder gaat mijn vader een muurschildering maken, ik hoop maar dat hij zich een beetje voorbereid.

X

@boogie: Wat voor werk doe jij ook alweer? Lekker dat je over 6 weken met verlof kan. Lastig hoor dat je niet gewoon kan doorwerken, maar heel verstandig dat je al bent gaan minderen. Deed je baas niet moeilijk? Ik ben deze week voor het eerst minder gaan werken, 4 uur per dag, 4 dagen in de week. Ik heb fysiek ook best zwaar werk, gelukkig is mijn werkgever super meedenkend. Ik stop met 28 weken, dit is volgens een richtlijn voor tweelingzwangerschappen van arbodienst. Heel prettig, zo voel ik mij tenminste niet schuldig!! In principe zolang het goed gaat wachten we gewoon het natuurlijk verloop van mijn zwngerschap af. het is afankelijk van de ligging hoe ik ga bevallen (natuurlijk of met een keizersnee) Ik hou een open mind en probeer me niet teveel intestellen op 1 bepaalde situatie, alles kan. Het maakt mij niet zoveel uit als die kanjers maar gezond ter wereld komen. Met die bekken instabiliteit komt het echt wel goed na je zwangerschap. Het kan wel eventjes duren en goed rustig aan opbouwen na je bevalling, maar dan hoef je nergens meer last van te hebben. Ik ga zaterdag 19 feb naar de 9 maanden beurs met een vriendin. Daar heb ik veel zin in, lekker shoppen en ideen opdoen. Die kan ik wel gebruiken.

@Hellen: Allemensen wat ontzetten vervelend dat je je baan kwijt raakt. Het is toch ook wel een schande hoe dit allemaal weg bezuinigd wordt. Ik werk als fysio met o.a. middelbare scholieren van een mytyl/tytyl school, en de leraren zijn allemaal naar nieuwegein geweest om te protesteren. We moeten straks duidelijk gaan stemmen....

Goed dat je niet bij de pakken gaat neerzitten, dit soort dingen komt altijd goed.

@Jolieneke: jasses, migraine.. hoofdpijn is zo vervelend, maar gelukkig niks met beeb of andere nare aandoeningen. rustig aan dus.

@jeanine: Gelukkig waren je controles goed! gefeliciteerd, het blijft toch altijd spannend.

fijne dag

XX Marjo

Geplaatst

Hihi, wel handig een neutrale kamer. Hebben wij ook hoor!! Maar er zijn al wel roze details voor onze dochter ingekomen natuurlijk. Het kan blijven hangen en staan als de pretecho straks nog steeds een meisje aangeeft. Hoop het wel hoor!! Verrassingen zijn leuk, maar zo'n verrassing liever nu niet meer!!

Heerlijk, met 28 weken verlof!!( ik ben vandaag 28 weken). Ik moet zeggen, ik moet nog 6 weken, maar ik vind het wel zwaar worden hoor! Mijn baan als juf is lichamelijk niet zo zwaar als jouw werk, marjo, maar ik ben al een 10 tonner!

Genieten van die mannekes in je buik!!

Heb heerlijk geslapen maar de rugpijn is er helemaal weer!! Pijn in de wervels en bij lopen (traplopen) vooral linkerbeen optrekken doet zeer!! Als het maandag niet beter is, ga ik mijn fysio maar weer eens bellen.

Fijn weekend allemaal!!

Jolieneke

Geplaatst

He Jolieneke,

Volgens mij is juf zijn onwijs zwaar. Het punt is dat je de hele dag kinderen om je heen hebt. Ik kan mij af en toe even terugtrekken als ik een halfuurtje tussen 2 behandelingen heb. Gelukkig is het zo voorjaarsvakantie.. dat is dan wel weer lekker toch! hoeveel ben je nu aangekomen? Het is rustig he, op ons forum...

Fijne dag nog..:happy:

Geplaatst

Hee!!

Zeer rustig hier!!! Klopt dat ik natuurlijk geen pauzes heb zoals jij tussen behandelingen maar ik kan wel veel gaan zitten. Dat doe ik nu dus ook veel meer. De kinderen helpen ontzettend goed!!

Ben nu ruim 13 kg aangekomen. Poeh.. en we moeten nog wel even!! Ben jij ook al wat kilo's 'rijker'??

Rugpijn is beter. Gelukkig!! Nu is onze dochter erg verkouden!! Die snottert echt heftig!! Ze begint nu ook te hoesten. Zo zielig zo'n ukkepukje zo te zien worstelen om

adem te halen!!

Allemaal zin in de lente??

Jolieneke

Geplaatst

Tijdje niet meegeschreven. Eerst flink ziek, toen diner en absurd drukke werkweek. Nou daar word ik nu goed voor gestraft :-(

Dacht eerst dat ik een aamei had, maar dat bleek gister bij huisartsenpost een abces te zijn, op de rand van mijn bil nog wel... Doet echt vreselijk veel pijn, heb antibioticumzalf, maar vrees dat ik het moet uitzingen tot ze het open kunnen snijden. Vind ik ook vreselijk vooruitzicht!

Wat fijn dat het met bijna iedereen zo goed gaat. Hellen wat rot van je baan, geeft hele hoop stress die je nietkunt gebruiken!

Wat goed dat de meeste van jullie al de kamertjes hebben gedaan, bij ons is nog niets gebeurd...

Groetjes Pauline

Geplaatst

hoi hoi,

Jolieneke, ik ben bijna 15 kilo aangekomen en heb ook waanzinnig veel zin in de lente. Ik ben net even met een bezem en snoeischaar door onze tuin gegaan (die is klein hoor) ik kreeg echt even de kriebels. fijn dat die kinderen helpen, welke groep heb je? beterschap voor je dochtertje.

Pauline, mijn hemel dat klinkt akelig...een abces op je bil???? Moet je het dan uitzingen tot je bevalling? nee toch? Ik hoop voor je dat die zalf een beetje helpt.

Enne rustig aan nu he!!

Groetjes,

Geplaatst

@ Hellen,

Wat een rot nieuws zeg en wat een vervelende periode om je ontslag/ geen contractverlenging te krijgen. Hopelijk vindt je snel wat nieuws. Maar als ik het goed begrijp is dat niet makkelijk in jouw branche. Net die extra zorgen die je niet wilt hebben.

@ Jolieneke,

Jullie kleintje is dus zo verkouden? Ik ben zelf ook verkouden en voel me al erg ellendig laat staan als zo'n klein moppie niet fit is. Vindt het altijd zo zielig. Ik ben denk ik ook 13 kilo aangekomen, dus in 4 weken 2 kilo. Dit keer zit het echt op mijn buik :laugh: De verloskundige heeft de laatste keer op mijn kaart geschreven dat ik een mooie buik heb die voorloopt op de termijn dat ik zwanger ben. Ik gelijk gevraagd of dat ook betekent dat het een dikzakje is maar dat zegt helemaal niets zegt ze? Hopen maar.

@ Marjo,

Ik heb vandaag nog gevraagd of mijn man ook geen nesteldrang of schoonmaakwoede had maar hij had die drang nog niet gevonden. Hij wilde eigenlijk nog zo min mogelijk doen aan het huis omdat we toch gaan verhuizen. Nu heb ik dat gelukkig uit z'n hoofdd kunnen praten...

@ Pauline,

Meid wat een pech en vooral wat een pijn zul je hebben.

Zitten zal ook erg moeilijk zijn of niet? Ip kunnen ze die abces wel ontlasten toch? Of zijn ze bang dat het naar binnen slaat? Die AB zalf hoor je op zich wel goede dingen over maar heel verschillend. Bij de een gaat het weg en bij de ander wordt het iets kleiner.

Ons kamertje is ook nog niet klaar hoor. We gaan begin maart de kast neerzetten en een andere kast voor mijn nichtje kopen. We krijgen de hele babykamer en kinderwagen van hen, weliswaar 2dehands maar wij hoopten op deze manier iets terug te kunnen doen.

Ik was me aan het verdiepen in de maxi-cosi en nu zag ik ook iets staan over het Iso-fix bevestigingssyteem voor in de auto. Hebben jullie dat of hebben jullie hier ervaringen mee of gehoord? Het lijkt me op zich wel makkelijk maar het kost 119,- dus ik wil wel zeker weten dat ik er ook gemak van heb.

Verder heb ik deze week gehoord dat ik de maandag, woensdag en donderdag ga werken. Dus meteen mijn moeder en schoonmoeder gebeld om door te geven. Mijn moeder gaf aan het liefst de maandag op te willen passen en ik bel mijn schoonmoeder (die altijd heeft gezegd graag op te willen passen) en die wil ook de maandag :mad:. Ik nog eens gevraagd voor de zekerheid en ze wilde wel 2 dagen oppassen maar andere dagen dan op mijn nichtje. Waar ze al 2 dagen oppast. Dus ik zie dat dat me niet zo'n goed idee leek omdat ze dan 4! dagen oppast en daarnaast nog werkt. Volgens mij is de week dan te kort? O ja daar had ik nog niet over nagedacht doe dan maar 1 dag. AAAAAAAAAHHHHHH waar haal ik nu zo snel dan iemand vandaan voor die 3e dag? Dit kan ze toch niet maken? Ik besef me heel goed dat ik geluk heb dat de oma's allebei op willen passen en dat ik geen enkele 'rechten' heb maar het voelt toch wel rot dat ze op ons kindje maar 1 dag wil passen en op mijn nichtje 2 dagen. Mijn man zegt dat ik me niet druk moet maken omdat ze hier nog op terug gaat komen. Wat betekent dat mijn schoonzusje haar dochter maar 1 dag mag brengen en wij 1 dag of wij allebei 2 dagen maar dan met overlapping.

Intussen heb ik al 3 vrijwilligers voor de woensdag om op te passen. Mijn zus, tante en schoonzusje (ja dat schoonzusje waar mijn schooonmoeder 2 dagen oppast en zij dus straks ook wel bij mij wil oppassen) Raar verhaal he? Vooral erg lang ;-)

Volgende week hopen we het voorlopig koopcontract te tekenen. Dan 6 weken spannend of ze er niet onderuit willen komen. Dan is het 'definitief'. Nog niet echt natuurlijk maar als ze er dan nog onderuit willen vangen we een hoop geld.

Geplaatst

Hee boogie,

Vervelend zeg, hoe het nu loopt met het oppassen. Ik begrijp je heel erg goed hoor!! Ik snap niet zo goed dat zij niet snappen dat dit erg vervelend voor je moet zijn. Fijn dat er toch nog anderen zijn die willen en kunnen helpen.

Over het isofix systeem: wij hebben het niet gedaan. Je kunt de maxi cosi zo in de auto plaatsen met de riemen. Net zo gemakkelijk en dan kost het dus niks. Ik zou het dus niet doen. Weet niet wat anderen vinden... Onze dochter is een grote meid en zat binnen een jaar in een vast stoeltje zeg maar ( veel leuker wat dan kijken ze vooruit!! ).

Hee Pauline wat naar!! Ik hoop dat het snel beter wordt en dat er niks weggesneden hoeft te worden.

Jolieneke

Geplaatst

Hey dames,

Net een weekendje bij mijn tante in Duitsland geweest dus even bijlezen!

@Hellen: wat klote van je baan zeg! Uitgerekend nu is wel heel vervelend. Ik ben ook echt zo giftig over die geplande bezuinigingen, ik vraag me echt af van achter welke bureay dit bedacht is??? In ieder geval door iemand die heeeeeel ver weg van de werkvloer afstaat. Ik ben niet thuis in speciaal onderwijs, maar op onze vmbo-TL afdeling hebben we nu al te maken met een klas van 31 leerlingen, met daarin 6 lln met Pd-nos, 4 ADHD-ers en 1 puber uit de crisiopvang. Zij worden slachteoffer, rest van 'gewone' leerlingen krijgt onvoldoende aandacht en docenten worden gek omdat ze aan lesgeven nauwelijks toekomen! En dat is in de situatie waarin er zelfs nog WEL sprake is van rugzakjes....GRRR....Het wordt tijd dat ouders masaal in actie komen!!!

Ik duim in ieder geval voor je dat je sollicitaties wat opleveren!

@Jolieneke: vervelend van die migraine zeg! Nooit eerder last van gehad? Inderdaad bij elk raar ding dat je voelt maar gewoon contact opnemen met vk, beter 1x te vaak bellen dan 1 x te laat voor als het echt iets ernstigers blijkt te zijn!

Ik 'mag' ook nog 6 weken, volgende week nog en dan weekje vakantie en daarna nog 4enhalve week. Vanaf 30 maart verlof, yes! Ik merk ook wel dat ik het steeds zwaarder begin te vinden, ik kan me voorstellen dat ik tussendoor nog wel een keer extra rust moet nemen om bij te tanken en een dagje ziek ben, dat moet ik zien. In ieder geval probeer ik heel goed naar mijn lijf te luisteren en zodra dat een teken geeft van vermoeidheid of pijn, geef ik er onmiddelijk aan toe!

Vooor wat betreft extra kilo's: ik vrees dat ik koploper ben! Ik heb het eerlijk gezegd niet echt bijgehouden, maar volgens mij ben ik nu al zo'n 16 tot 18 kilo aangekomen! Deel is ook vocht, dat hou ik echt heel veel vast dus hopelijk is dat er straks snel weer af... de rest zie ik ook na de bevalling wel. Eerst maar een gezond kind op de wereld zette, de rest kan ik me eerlijk gezegd niet zo druk om maken. Lijnen mag toch niet en ik probeer vooral zo ontspannen mogelijk met mijn zwangerschap om te gaan, daarom hoef ik ook niet teveel info over hoeveel ik precies ben aangekomen en zo :D

@Pauline: wat naar zo'n abces! Ik weet er alles van, ik heb een hele hardnekkige in mijn lis gehad die maar bleef terugkomen ondanks antibiotica en opensnijden. Uiteindelijk heeft huisarts wat dieper weggesneden (au!) maar nu ben ik er gelukkig wel van af. Is niet leuk nee, maar de opluchting na afloop is wel echt heel groot, geloof me!

@Boogie: wij hbben wel voor isofix gekozen omdat dat gehannes met riemen ons juist heel lastig leek. Het is wel wat duurder inderdaad, wij hebben de family fix waar je eerst de baby-maxicosi en daarna het vervolgstoeltje tot 3enhalf jaar op kunt klikken. In de praktijk maar zien hoe het bevalt want wij hebben er natuurlijk nog geen ervaring mee!

Oppas-problemen lijken me lastig Je wil niemand voor het hoofd stoten want het is fijn dat ze helpen, maar ondertussen moet je wel een oplossing zien te vinden en werken ze niet mee!

Wij zijn helemaal afhankelijk van formele kinderopvang omdat mijn moeder er niet meer is en mijn schoonmoeder heel druk is met haar eigen bedrijf (werkt 90 uur per week). In geval van nood wil die altijd oppassen maar structureel is niet mogelijk. Ik vind het ook lastig want ik krijg 4 of 5 maanden voor het ingaat een voorstel van het kinderdagverblijf, maar ik weet pas hooguit anderhalve maand vantevoren wat mijn rooster wordt. Ik kan wel voorkeursdagen aangeven, maar school garandeert niets! Bovendien kan het tot een week voor de lessen beginnen nog verschuiven... Tsja, moet ik ook maar zien!

Geplaatst

Hey meiden,

Ook al een tijdje niet geschreven, maar wel meegelezen. 't is hier idd rustig. Vorig weekend echt mega druk weekend gehad. Verjaardag van m'n dochter gevierd. Huis vol visite, 't was echt een gekkenhuis met al die ouders en kids. Dag erna uit eten geweest met m'n fam, ook erg gezellig. Toen had ik de dag erna nergens puf voor, ik was zoooooo moe. Heb zelfs ff klein tukkie gedaan toen m'n dochter ook op bed lag. Dat is niet echt mijn ding, maar 't moest ff.

Verder merk ik ook dat het zwaarder gaat worden ook al zit er pas zo'n 7 a 8 kilo aan. Herinner het me ook wel weer van vorige zwangerschap maar moet er wel weer aan wennen. Ik moet echt alles heel gedoseerd doen anders heb ik echt veel last van bekken en rug. De zwaartekracht doet ook z'n werk laat maar zeggen: als ik naar 't winkelcentrum loop voel ik al snel die buik "zwaar worden". Heb nu als ik naar buiten ga al vaker die buikband om, scheelt wel geeft wat steun.

Ik had bij vorige zwangerschap ook zo'n vet pijnlijk abces. Bij mij zat ie op naast m'n doos waar 't randje van je onderbroek zit. Zooooo pijnlijk, ze hebben hem bij mij opengesneden, toen was 't over. Bij mij kwam het door iets te enthousiast scheren zo net voor de bevalling. Doe ik noooooit meer.

Geplaatst

Hoi dames,

Fijn weer wat te lezen, op wat ongemakken gaat het volgens mij met iedereen redelijk goed. Hier gaat ook alles goed, ik werk nu max 4 uur op een dag en dat is waanzinnig. Straks een weekje vakantie en dan nog 1 week werken en dan ben ik klaar. heerlijk. Laat het mooie weer maar komen! Mei is wel een leuke maand om te bevallen, dan wordt het zomer, kan je lekker bijkomen buiten.. Alsof ik het zo gepland heb (wat natuurlijk niet zo is, gezien de hele voorgeschiedenis :laugh:) Gisteren hebben we weer cursus gehad, samen bevallen, zijn jullie ook een cursus aan het volgen? Ik vind het wel leuk het is heel informatief. Het duurt 2 uur per keer en gisteren was het laatste uur een massage cursus voor de partners... Heerlijk. En gisteren is de kraamconsulente op bezoek geweest om wat dingen door te spreken, niet zoveel nieuws gehoord, maar het was wel een prettige mevrouw. Ik kreeg er helemaal zin in.

Vraagje: maxicosi: Wij hebben een onwijs leuk vw busje, dit is onze enige auto. meot je voor een isofix systeem een bepaalde aanpassing in je auto hebben of kan dat altijd op een 3-puntsgordel? Wij rijden de komende jaren heel ongezellig. we hebben namelijk maar 1 driepuntsgordel op de achterbank dus bij ons gaat 1 autostoel op de bijrijdersstoel en 1 op de achterbank. Andre of ik zullen dus ook op de achterbank zitten als we met zijn vieren weg gaan. Als dit echt niet bevalt dan moeten we een andere auto kopen.

Heeft iemand nog wat van Miep gehoord?

Boogie: Wat vervelend dat oppas gedoe, maar wel lief dat ze in iedergeval willen oppassen. Het komt uiteindelijk vast goed. Wij zijn aangewezen op officiele kinderopvang, gelukkig hebben we al plek, we hoeven maar 1 dag. In Haarlem is het echt een kriem. Je hebt hier wchttijden van 1.5 tot 2 jaar... grrrrrrrgrrrrr. Nu zitten we op een kdv een beetje uit de richting, maar in het begin is dat prima. Verder laten we ons ingeschreven staan bij alle centra dichtbij. Ik zal nog 6 wk duimen draaien om jullie huizenstress te verminderen. Hopelijk ben je dan helemaal van die onzekerheid af.

Liselot; jammer he, dat je al die gezelligheid een paar dagen later moet bezuren... het duurt maar ee paar maanden en het is voor een goed doel.

8 kg is heel netjes toch?

Aafke: Heb je het lekker gehad in duitsland. Het lijkt me heerlijk om een weekje weg te zijn. Wat balen voor je dat je nu buikgriep hebt, je voelt je vast heel naar. Zet hem op. rust lekker uit.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

hallo dames.

boogie in maarkplaats kan je de iso-fixbevestigingssyteem vinden voor een mooie prijs.

ik ga zelf ook een kopen lekker makelijk vind ik .

groetjes.

Geplaatst

hai hai.

goed gedaan dame ik heb mijn maxi cosi ook in marktplaats gekocht voor 50 euro bijna nieuw met ze spullen erbij. mooi.

succes

groetjes

Geplaatst

Go marktplaats, go marktplaats!!!

Hier ook een grote fan van de site. Sommige dingen willen we per se nieuw kopen, maar andere dingen kopen we net zo lief via marktplaats!!

Zo ik heb de gespreksavonden op school afgerond: heerlijk!! Weer iets afgesloten. Nu nog een paar dagen werken en dan een weekje vakantie. Lekker hoor!!

Jolieneke

Geplaatst

Ik ben ook echt op de tweedehandse tour :laugh:

Ik heb iemand overboden (of hoe je dat ook zegt) omdat die maxicosi al een week gereserveerd stond. Dus de kans is klein. Maar ik moest wel lachen want ik werd enthousiast, bod gedaan en toen pas gekeken waar ik de maxicosi moet halen. Aan de andere kant van Nederland :bravo:

Haha wat een voorbeeld van zwangerschapsdementie.

Geplaatst

Misschien bij mij in de buurt??? Hihi!!

Geeft niks hoor, dit soort van dingen overkomen mij nu ook veel meer. Hihi!!

Marktplaats is echt een sport!! Wij hebben voor onze dochter een kast gekocht, een Hemnes Ikea ladenkast. Allemaal veel goedkoper dan nieuw en nog net zo goed!!

Jolieneke

Geplaatst

Het is in Oldenzaal....

Dan kunnen we gelijk daten :clap2:

Nee hoor. Mijn bod is nog niet eens geaccepteerd maar vond het wel weer typisch.

Heerlijk toch dat hamsteren?

Kleertjes heb ik wel allemaal nieuw maar een aanbod gehad voor als we een dochter krijgen voor nog heel veel kleertjes. Ook leuk meegenomen.

Gaat het goed met iedereen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden