Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren heb ik de 4D pretecho gehad. Onze kleine man was erg draaikonterig en lag dwars ha ha !!!! Elke keer draaide hij z'n hoofd weg en keken we naar z'n achterhoofd ! Vaak lag hij met z'n hoofdje ook helemaal tegen m'n buikwand aangeplakt ! Normaal duurt zo'n sessie 45 min. maar bij ons trok ze er toch een half uur langer voor uit zodat we toch met mooie plaatjes naar huis konden gaan. Onze kleine man groeit goed hij was ruim 1250 gram en ik was gisteren 28 weken en 2 dagen zwanger. Hier volgt dan een foto ! ( wij hebben geen scanner dus heb een foto van een foto gemaakt in het echt is hij mooier en helderder maar het geeft jullie toch een idee) Hij lijkt qua uiterlijk op manlief vind ik zelf, enne.........dat draaikonterige en dwarse heeft hij van mij.....ahum.....!

[ATTACH=CONFIG]942[/ATTACH]

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi jeanine!!

Prachtig! Lekkere bolle wangen:-) onze dochter lag ook met haar snoetje in mijn placenta 'gedrukt'.

Je kunt er zeker ook uren naar kijken??

Jolieneke

Geplaatst

Hi hi, die vrouw die de echo deed zei ook al hij heeft bolle wangetjes ! Viel ons ook gelijk op ! Hij is gelukkig goed qua gewicht ik ben door veel gekots deze week weer een kilo afgevallen dus nu in totaal maar 3 kilo aangekomen in 28 weken. Ik zelf heb een smaller bekkie gekregen vind iedereen. Nou ja ik vind mijn gewicht niet zo belangrijk als het met onze kleine man maar goed gaat. Zit elke keer weer de foto's bekijken en denk dat zit dat echt in mijn buik ?! Het is en blijft een wonder !

Geplaatst

@ Jeanine,

Wat een mooi mannetje! Leuk he dat je (misschien is het voor je gevoel) kunt zien op wie het kindje gaat lijken. Wij vinden dat de kleine op mijn man lijkt en mijn neus. Heb je lekker lang kunnen genieten van je mannetje. Dus geeft niks!

@ Zeekoe :laugh:,

Frustrerend als je zoveel wilt maar zo weinig kunt. Doe rustig aan en vraag anders hulp.

Ik zit hier toch wel soort in spanning af te wachten op de bloeduitslagen. Tussen 12-14 word ik gebeld. Ik voel me ook helemaal niet lekker. Mijn buik is 24/7 gespannen en ik haalde net het bed af en dan heb ik een harde buik, als ik maar een stukje loop heb ik zo'n harde buik dat het gewoon zeer doet. Ook een zeurend gevoel in mijn onderrug. Ik ga het allemaal maar voorleggen straks. Hopen dat ze tijd heeft voor dat gejammer. Bijna bij de magische 32 weken!! Heerlijk gevoel. Dan valt er een spanning van me af....

Geplaatst

Hey dames,

@Boogie: ik hoop dat je inmiddels een geruststellend bericht hebt gehad van je bloeduitslag. Wel fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt in ieder geval en dat de echo goed was. Maar die kwaaltjes en harde buiken maken het afwachten zeker niet makkelijker, geeft toch exctra spanning. Ik duim voor je!

@Liselot: wat vervelend dat je nog niet van je blaasontsteking af lijkt te zijn, ook voor jou dus nog even uitslagen afwachten.

@Jeanine: wat een mooie foto! Ik vind hem zo ook al heel duidelijk hoor, en inderdaad lekker bolle wangen ;)

Toevallig heb ik gisteravond ook ons filmpje weer eens teruggekeken, ik ben echt helemaal verliefd als ik dat koppie van onze uk zie. Kan me ook nauwelkijks voorstellen dat ik zo'n heel mensje in mijn buik draag!

Het lijkt erop dat de kwaaaltjes van het 3e trimester nu bij bvelen van ons de kop op beginnen te steken! Ik heb zelf voor mijn gevoel niet eens zoveel last van harde buiken maar ik voel mijn onderrug en de onderkant van mijn buik wel steeds meer trekken. Vooral in de middag tijdens mijn laatste lesuren merk ik dat ik het liefst even gestrekt wil gaan liggen. Nog 2enhalve week werken!!! Het is echt aftellen nu, kijk zo uit naar mijn verlof... Wel heel lief dat ze me nu zoveel mogelijk in 1 lokaal inroossteren en mijn leidinggevende is al even bij me geweest gister om te kijken of ze wat lesuren laat op de dag konden vervroegen of evt laten vallen om me te ontlasten. Dat vind ik wel super!

Ik draag nu trouwens regelmatig zo'n babybelt onder mijn kleren, zo een die je met klitteband vastmaakt. Die mag je niet de hele dag om maar draag ik als ik met de hond ga lopen of boodschappen gan doen en zo. Haha, niemand heeft dus meer echt zin om te shoppen? Ik hou het ook niet lang vol, ben het na 2 of 3 winkels ook helemaal zat... dussss lang leve de online-shops (en marktplaats natuurlijk)! Lekker winkelen vanaf de bank!

Ik kreeg gisteren trouwens ook bericht van het kinderdagverblijf met een aanbod voor 3 dagen. Toevallig had ik net vorige week mijn roosterwensen voor volgend schooljaar doorgegeven en maar op de gok 3 dagen uitgepikt waarop ik graag wil werken. Laat het aanbod hier nou net precies op aansluiten, dus dat is wel heeeeel fijn! Voor de overige dagen blijven we op de wachtlijst staan voor het geval mijn rooster er toch anders uit komt te zien en ik toch andere dagen nodig heb. Het is weer iets op het lijstje dat ik nu kan afvinken omdat het geregeld is!

Hebben jullie al contact gehad met kinderopvang of iets dergelijks?

Verder kom ik net bij de bruiloft van mijn broer en schoonzusje vandaan. Het was heel mooi en ontroerend, ik heb dan ook meerdere traantjes gelaten. Na de ceremonie en taart met champagne (appelsap voor mij uiteraard) ben ik weer vertrokken om ruimte te maken voor andere gasten en om zelf rust te pakken. Gelukkig was het mooi weer en konden mensen ook lekker in de tuin in het zonnetje staan zodat het binnen rustig bleef. Gisteravond was mijn schoonzusje nog ontzettend ziek en zat mijn broer er even helemaal doorheen, was heel bang dat het vandaag niet eens meer door zou kunnen gaan. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en hebben we er wat moois van kunnen maken. Het zal de komende tijd nog wel zwaar worden maar vandaag is er in ieder geval vast aan een mooie herinnering gebouwd!

Geplaatst

Aafke, wat fijn voor je broer en schoonzus dat ze dit vandaag nog mee mochten maken. Kan mij goed voorstellen dat er een traantje gelaten is.

Ik vind het ook nog steeds een wonder dat er een kindje in mń buik zit. Ben wel blij met de foto´ s en de dvd kan ik hem vaak bekijken hi hi !

Ik ben niet met kinderdagverblijven bezig, ik zit in de "luxe" positie dat ik niet werk ( ben afgekeurd) Lijkt mij wel lekker af en toe wat tijd voor mezelf te hebben maar dan kan manlief zich over onze kleine man bekommeren. Kan ik even bijslapen !

Boogie, hoe waren de bloeduitslagen ? Ben je wat wijzer geworden ?

Fijn weekend allemaal !

Geplaatst

Hee Aafke,

Pff... wat heftig. Ik hoop dat je broer en schoonzus er beide een goed gevoel aan over hebben gehouden. Zwaar ook voor jou. Heel veel sterkte...

Boogie ook ik ben benieuwd naar je uitslag. Hoop dat het allemaal meevalt.

Moe moe moe..

Jolieneke

Geplaatst

Ha ladies,

De bloeduitslagen waren nog niet compleet. Wat wel binnen is (toxoplasmose, rubella, parvo) is allemaal negatief. Maar de belangrijkste Herpes is nog niet bekend.

Ja en toen kwam bij mij natuurlijk meteen de vraag, maar dan? Wat betekend dit allemaal voor mij en ons kindje. En dat bleek een heel verhaal te zijn want ik schijn dus de zwangerschap waarschijnlijk niet uit te gaan lopen en moet ook een hele zware bevalling verwachten.

Geen dingen om over de telefoon te bespreken en daarom heb ik volgende week vrijdag een afspraak want 2 weken was te lang wachten om deze dingen te bespreken.

De harde buiken horen bij dit 'ziektebeeld'en zijn erg vervelend maar er is niets aan te doen. Ik moest het zien dat mijn buik bij de 40 weken zwangerschap is en dat gaat zijn tol eisen. Dat kun je wel zeggen ja :laugh:

@ Aafke, Wat moet het zwaar voor jullie geweest zijn zeg. Iemand te zien trouwen, de belofte te horen tot de dood ons scheidt wetende dat de dood niet lang op zich zal laten wachten. Ik kan er zelf ook om gaan zitten huilen. Zo oneerlijk kan het leven soms zijn.

FIjn dat het kinderdagverblijf geregeld is. Heerlijk gevoel of niet?

@ Jeanine,

Ik herken het gevoel ook hoor, dat onwerkelijke. Dat heb ik ook nog steeds. Wat ben jij weinig aangekomen zeg! Ik 15 kilo. Misschien wel meer inmiddels. Vreselijk zeg. Ik draag nu wel echt naar voren en mijn buik is flink gezakt.

Geplaatst

Boogie, herpes ? Dat is toch ook het virus dat je hebt als je een koortslip hebt ? Ik heb wel eens gehoord dat dat gevaarlijk kan zijn. Maar misschien valt het mee joh en is die test ook negatief. Dat onzekere is het ergst he, nou moet je weer wachten op die uitslag jammer dat ze niet alles in een keer hadden.

Wat mijn gewicht betreft ik zit nog steeds onder mijn startgewicht. Toen ik net wist dat ik zwanger was. Ik ben door het overgeven zo'n 4 kilo afgevallen en inmiddels was er weer 4 kilo bij maar nu dus weer een kilo afgevallen dus maar 3 kilo aangekomen. Ik geef nog steeds over zo ook weer vanochtend ( meestal ś avonds trouwens) Het is wel minder geweest niet meer elke dag maar nu dus weer wel. Ik werd nog misselijker van die staalpillen dus daar mee gestopt en nu gebruik ik een ijzerdrankje gaat wel wat beter. Ik ben normaal al redelijk fors dus die paar kilo valt niet echt op zit allemaal op m'n buik. Verder geen last van vochtvasthouden oid. 15 kilo valt toch ook wel mee ? Sommige komen 30 kilo aan dat is pas veel en dan maar zien dat je het er weer afkrijgt.

Geplaatst

Wat vervelend zeg dat het overgeven blijvend is. Daar kom je nu ook niet meer vanaf deze zwangerschap lijkt mij.

Herpes is inderdaad het koortslipvirus. Ik maak me daar niet zo'n zorgen over want ik heb nog nooit een koortslip gehad maar het kan erg schadelijk zijn voor het kind.

Ik maak me meer zorgen wat er gaat gebeuren als ook daar niets uitkomt. Feit blijft dat de baby errug groot is en ik errug veel vruchtwater heb. Wat zijn de risico's hiervan en ga zo maar door...

Het wiegje is zo goed als af. Zo schattig. Bekleed met rood met witte stippen. En een wit hemeltje waar mijn zus vroeger onder geslapen heeft (40 jaar geleden) echt super leuk. Nu gaan ze nog een sprei maken met rood, wit, blauwe stofjes, bandjes en lintjes. Echt hollands.

Ik ben al bezig met mijn vluchtkoffer voor het ziekenhuis. Nog tips en/of adviezen??

Ook wil ik een verlanglijstje maken. Hebben jullie nog ideeen? Ik heb er een wippertje, mobile voor box, slaapzak en kleertjes opstaan. Heel veel al dus :happy:

Fijne avond!

Geplaatst

Hihi, sorry wippertje :-) daar word ik vrolijk van. Wat een leuk woord!! Misschien komt het omdat ik het hoge noorden woon, ik ken het woord niet. Ik neem aan dat het om een wipstoel gaat?? Leuk hoor!!

Verder boogie: pffff.... heftig voor je hoor. Niet weten waar je aan toe bent is zwaar. Jullie zullen ook wel veel vragen hebben. - wanneer ga ik bevallen? - hoe ga ik bevallen? Hè bah. Zo wil je je zwangerschap niet eindigen. Ik hoop dat op de een of andere manier toch nog allemaal mee zal vallen.

Ik heb vorige week de weegschaal nog eens bezocht... Ik heb er dus al 16 bij. Ik eet helemaal niet veel maar ik zie nu ook wel vocht 'ophopen'. Ik vraag elke keer in het ziekenhuis: ben ik niet te dik, is het kindje niet te groot? Steeds wordt er gezegd: nee hoor, gewoon normaal. Wel wel vruchtwater maar da's prima. Voor de volgende keer staat er bij: groeiecho?? Ze zullen het dan beoordelen. Maar goed, dan ben ik bijna 35 weken!! Ik moet nu na 3 weken en daarna om de twee weken komen. Hebben jullie dat ook??

O ja.. Nog wel even grappig. Volgens mij had ik dat nog niet hier gemeld. Ik moest woensdag een half uur aan de ctg omdat ik minder leven had gevoeld. De verloskundige zei dat als ik dat weer eens zou voelen/denken: appelsap drinken!! Het is niet bewezen maar de kindjes gaan dan druk bewegen. Ik kwam op het 'doc' om daar aan de ctg gelegd te worden en de verpleegkundige zei het ook. Haha, nooit van gehoord. Proef op de Son gedaan: de verpleegkundige gaf me een glas appelsap ( gewoon om iets te drinken hoor, niet om het te testen) en onze Miep ging na een minuut of twee/drie heerlijk spartelen. Haha!!

Jolieneke

Geplaatst

aafke: wat mooi maar ook verdrietig de bruiloft van je broer en schoonzus, hoe is het nu met haar? hoe zijn jullie eronder?

lekker druk verder met kamertjes, nog eventjes en dan heb je verlof, lekker hé. Fijn dat je baas zo een rekening met je houdt en zeker met het verplaatsen naar alle lokalen :)

geniet nog maar lekker

jeanine: jeetje erg vervelend lijkt me dat overgeven en dat je dat nog steeds hebt. Sommigen vrouwen blijven dat idd houden hé., bah. wat een mooi plaatje van je menneke. Heerlijk.

boogie: wat een onzekerheden meid, bah! Kan me voorstellen dat je er helemaal onrustig van wordt, goed denk ik idd om die tas al klaar te maken. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

surf alias zeekoe :) geef lekker toe aan je lichaam, moet je echt doen. je draagt er immers twee hé! en zeuren!? dat mogen wij nu ook gewoon

hier gaat alles best wel goed. Afgelopen woensdag extra controle gehad. Baarmoeder is 34 wkn maar gelukkig dus niet nog meer gegroeid, mogelijk dat hij zich nu stabieliseert. Suiker, HB en ijzer waren toppie net als plasje en bloeddruk. Vanaf 20wkn loop ik 4 weken voor dus geen reden voor groeiecho. Ga nu om de twee weken naar VK en ze kan hem nog altijd inplannen mocht ze het nodig vinden.

3/3 hadden we 3d echo, zo lief en schattig ons menneke, helemaal verliefd. Ons weekend in op de Veluwe was heerlijk en we hebben inmiddels een nieuwe kamer uitgezocht.

21 maart komen ze alles leveren, eerst zien dan geloven. Dan wordt het echt tijd want ik wil gewoon lekker gaan inrichten, kleren wassen etc.

Ben zo benieuwd wanneer de tweede bevalling zich hier gaat aandienen en hoe het met iedereen verder verloopt.

Spannend

jolieneke: haha die appelsap, gisteren had ik drie glaasjes gedronken en meneer was toen enorm aanwezig dus ik herken het nu wel. Voel af en toe nu ook wel wat minder, zal er wel bij horen. Ik moet vanaf nu elke twee weken naar de verloskundige dus dat is wat eerder dan jou. 16 kg is toch netjes, niet? snap wel dat je je zorgen maakt. Hoop voor je dat het snel duidelijk wordt op de groeiecho

Geplaatst

Dat zal dan wel een woord zijn dat hier vandaan komt ... wippertje. Ik ben me er niet eens van bewust :happy7:

Appelsap drinken, zo'n simpel trucje en het werkt nog ook. Heerlijk toch? Zeker iets om te onthouden.

De controles zijn nu iets aangescherpt maar anders was het hetzelfde als bij jou hoor Jolieneke. Het vruchtwater is echt een probleem aan het worden. Ik heb zo'n harde buik! Ze voelen het kindje niet als ze positie bepalen en mijn buik is gewoon nog weer dikker dan vorige week. Want mijn navel komt nu echt bijna naar buiten 'ploppen'.

Mijn moeder had gisteren 2 boekjes met echt superleuke babykleertjes. Van Puk design by Danielle Ducheine en TheDutchDesignBakery.com Echt de moeite waard om eens te kijken. Heel erg lief en leuk.

Geplaatst

fijn boogie dat je extra onder controle wordt gehouden en zo logisch dat je je zorgen maakt, ik zou ook helemaal gek worden.

we duimen voor je meid

Geplaatst

Hee boogie. Nou, vervelend dat je buik zo hard is! Dat heb ik niet. Ze kunnen het bij mij nog wel voelen.

Hihi, dat woord ga ik zeker onthouden!! Niet vervelend bedoeld hoor!! Soms komt getypte tekst zo bot over. Ik bedoelde het goed hoor!!

Ja, apart hè van de appelsap. Maar het werkt echt!!

Zo, we gaan zometeen bij kennissen een 'schelp' zandbak ophalen. Daar kan onze dochter dan heerlijk in spelen. Het mooie weer komt er weer aan!!

Jolieneke

Geplaatst

Leuk zo'n zandbak. In ons nieuwe huis gaan we ook een speelparadijs maken voor de kleine. Denk ik tenminste :laugh: Heb ik eigenlijk nog niet gevraagd.

Ik voel me zeker niet aangesproken hoor Jolieneke. Ben niet zo fijngevoelig :laughing4:

@ Hellen,

Onze berichten hadden elkaar net gekruist. Fijn dat alles goed is. Het lijkt erop dat IVF babies lekkere dikke bobbers zijn... Was niet bewezen zei de gyn maar toch hoor je het wel regelmatig.

Mijn buik is 40 weken zwanger qua hoogte van baarmoeder en grootte. Zit niet zo lekker kan ik je vertellen :happy8: Jullie babykamertje wordt een heel project zo.... Als het tenminste geleverd wordt :mad: Nu zal het wel goedkomen hoor. 2x mis bij dezelfde personen zal toch niet gebeuren.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ha fijn om weer over iedereen te lezen.

Hier gaat alles nogsteeds goed. woensdag mogen we weer naar het ziekenhuis voor een echo, dat blijft elke keer weer enorm spannend.. Door dat hele traject wat vooraf ging aan deze zwangerschap (elk bericht was altijd negatief..) ben ik steeds bang dat de artsen iets zullen vinden wat niet helemaal goed is. Maar tot nu toe zijn ze zeer tevreden, dus daar houden we ons maar lekker aan vast. Mijn 2e week verlof is ingegaan en dat is heel erg genieten... Ik rust lekker uit en rommel wat aan. Verder heb ik bijna elke dag wel een afspraakje met een vriendin.. heerlijk om daar nu nog even van te genieten, dat zal straks wel even minder worden.

De klusjesman is klaar... heerlijk, nu moeten we alleen nog verven (dit doet mijn mannetje), lampjes ophangen, schoonmaken. De wiegjes zijn klaar en vrijdag ga ik met mijn moeder de wandelwagen ophalen.. heerlijk. Verder wil ik graag nog even de tuin oppimpen omdat we waarschijnlijk deze zomer veel thuis zullen zijn:happy10: Ik zeg laat het mooie weer maar komen.

TIP: Voor de mensen die nog geen geboortekaartjes hebben, Poobies heeft nu een actie samen met plan nederland. Als je bij Poobies een kaartje maakt dan wordt er ook een geboorteaangifte voor een kind in India betaald, hierdoor hebben die kinderen weer recht op onderwijs en andere sociale voorzieningen...

Aafke: Hoe gaat het met je, kun je nu een beetje uitrusten? Gelukkig is de bruiloft doorgegaan, zo zijn jullie een hele waardevolle herinnering rijker. Sterkte meid. Verder hoop ik dat je toch nog kunt genieten van je zwangerschap, hoe dubbel ook.

Wel fijn dat je kinderopvang geregeld is, dat geeft tenminste een beetje rust..

Boogie: fijn dat er niks uit de onderzoeken is gekomen, maar ik kan me voorstellen dat het spannend blijft. Hopen dat het allemaal meevalt straks tijdens de bevalling. Een tip van een vriendinnetje van mij is Dextro energy, druivensuiker in je vluchttas te pakken. Als zij er even helemaal doorheen zat gaf haar dat weer energie..

Boogie, positief blijven hoor, het komt vast allemaal goed.... het is nu even zwaar, maar dit gaat weer voorbij. Lekker he, om je gewoon te concentreren op leuke kleertjes en de babykamer.. haha die moeders, die van mij komt ook steeds met vanalles aanzetten. zo schattig. leuk zo'n familie hemeltje.. Wij hebben ook 2 wiegjes af. 1 wiegje is ook een familiewieg.. Andre en zijn broer en zus hebben daar nog ingeslapen, daarna alle kleinkinderen en nu onze jongens, hij is 47 jaar oud. Ik vind het fantastisch. Andre's moeder ook, die is heel erg trots.

Hellen, leuk dat je ook weer aanwezig bent. Ik begrijp dat dat weekje erg lekker was... Slim hoor om de carnaval te ontvluchten, nu niet gaan vasten he!!

Ik zzal voor je duimen dat die kamer nu zonder problemen geleverd wordt... het is toch lekker als het er allemaal is.

Jolieneke: 16 kilo meid, er zijn vrouwen die komen veel meer aan en eten zegt inderdaad niet alles. Wat een tip van die appelsap. Ik ga dat ook eens proberen als ik weer een beetje ongerust ben.. waarom is dat omdat het een beetje zuur is??

Wij zijn een beetje verwend met echo's. Wij hebben nu al om de 2 weken een echo, ik moet zeggen dat ik dan ook echt weer wil weten of alles goed is.

Jeanine: Wat vervelend dat je blijft spugen meid.. dat moet heel vermoeiend zijn. Kunnen zee daar niet wat aan doen met medicatie?

Gelukkig duurt het niet zo lang meer, onze zwangerschappen schieten al aardig op. En zolang het maar goed gaat met je baby..

nou dames, hou het goed en laten we de tweede bevalling voorlopig nog even uitstellen!!

X marjo

Geplaatst

@Jolieneke: vanuit het junitopic bedankt voor de appelsaptip! Zat al anderhalve dag in de zenuwen wegens minder beweging en had toevallig nog appelsap in huis. Duurde niet lang voordat het getrappel begon! :)

Geplaatst

Geweldig, Meertje!! Fijn dat je er door gerustgesteld bent. Het klopt echt hè?? Bijzonder gewoon! Even de bevestiging weer krijgen kan je een super gevoel geven.

Jolieneke

Geplaatst

Surf,ik heb al van alles geprobeerd en niets helpt eigenlijk qua pillen of maar heel even. Ik slik normaal al veel medicijnen voor het een en ander dus als iets toch niet helpt dan maar niet meer slikken. Ik berust er nu maar in dat het de hele zwangerschap duurt. Net ontbeten en maagkrampen en kotsen. We gaan vrolijk verder met ademhalen maar soms ben ik het echt zat en wil ik genieten ! Lekker he dat aanrommelen in huis nu je verlof hebt, en dan de tuin nog. Ik heb van het weekend weer viooltjes geplant staat zo vrolijk !

Jolieneke, ik ga ook appelsap halen ( heb ik normaal niet in huis) wat een goede tip ! want ik heb ook momenten dat ik de kleine man een tijd niet gevoeld heb. Hij draait wel veel zag ik op de echo maar trapt weinig. En dat draaien voel ik niet.

Hellen, leuk he die 3D/4D echo foto ! Heb je ook nog een iets scherpere versie ?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Zit hier met een jankkop.... grrrr. Ik heb een fantastisch kindje van bijna 2 maar af en toe kan ik haar wel achter het behang plakken!!! Moeilijke leeftijd. Eerst al bij het boodschappen doen: niet in het karretje te krijgen!!! Benen alle kanten op, en met een dikke zwangere buik heb je niet veel 'over' qua energie. Dus haar maar in de wagen gezet, de grote bak. Maar ja, met boodschappen die erin gelegd worden ook niet ideaal want ze zit overal aan.

Ze vindt lopen, buiten spelen heerlijk dus roept ze de hele tijd: lopen lopen. Bij thuiskomst boodschappen eruit gepakt, dochterlief jas aangelaten want we gaan lekker in de tuin spelen. Dat gaat al niet goed, ze begrijpt me niet.... krijsen!! Ik pak haar 'buitenspeelvest' en een broek want het is nat en vies in de tuin. Nou, het krijsen was nog niet gestopt of het begon alweer. Niet te troosten ook nog. Geen broek an willen, geen vest.... Grrrr!

Ik dacht, ik loop erbij weg, dat is goed. Gaat madame nog harder brullen. Ik maak een kopje koffie voor mezelf, neem wat rozijntjes voor haar mee. Hè hè gebrul is over. Mama denkt blijkbaar iets te snel dat de broek nu wel aan kan. Brullen start weer.

Klaar.

We gaan niet naar buiten.

>> tja, en dan merk ik dat ik zwanger ben. Verstandelijk sta ik ver boven deze situatie maar nu....??? Stomme hormonen!!! Ik ook snikken, mijn dochter vindt het maar vreemd. Is ineens poeslief.

Zo, even klagen. Dat lucht op. Bedankt :-)

(nogmaals, ze is het allermooiste wat ik heb en ik geniet met volle teugen van haar maar dit hoort er dus ook bij haha)

Jolieneke

Geplaatst

Oh oh Jolieneke de peuterpubertijd :laugh: Logisch toch dat je ze af en toe achter het behang kunt plakken? Daar hoef je je niet shculdig over te voelen. Volgens mij heeft werkelijk iedere moeder dat en dan zijn ze nog niet eens zo zwanger als jij bent.

Heerlijk om even je frustratie te kunnen uiten toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden