Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, mooie foto!!! Prachtig junior!!

Moeilijk hè, slapen IVFmoeke??? Zelfs na twee weken is dat nog zo. Nu is Selma dan ook wel veel wakker/aan het krijsen dus kunnen we ook niet slapen ;)

Meestal wordt het spugen na 2 dagen beter hoor!! Dan is het slijm/vruchtwater vaak wel weg.

Kun je een beetje genieten? Ben je een beetje ongeschonden uit de bevalling gekomen?? Hihi... Klinkt een beetje raar, maar mijn ervaring van een snelle bevalling is wel 1 met veel hechtingen!!

Ja, surf.... ze zal het wel mega druk hebben!!

Aafke: zet hem op!!!!

Marjan

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Aafke heeft het wel zwaar, hoop dat ze nu snel mag bevallen.

Net controle gehad, bloeddruk 115 over 70 en urine goed. Gyn zei dat ze hoopt dat ik snel beval, maar dat ze daar niets zinnigs over kanzeggen. Afwachten dus...

Geplaatst

De eerste baby van zwangerschapsgym is al geboren ! Baby Rick, 12 dagen te vroeg, ik kreeg net een mailtje met foto's. Ik hoop ook snel aan de beurt te zijn, zucht......ben zo ongeduldig als de pest......

Geplaatst

hier dan onze zoon.

het gaat allemaal niet lekker, hij drinkt niks, is hartstikke geel en spuugt voortdurend. Morgen wordt hij gewogen en dan wordt er beleid bepaald, mogelijk een ziekenhuisopname.

ik moet zeggen het raakt je enorm maar wat nodig is, is nodig.

ik kolf nu want anders komt er niets op gang.

[ATTACH=CONFIG]1395[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1396[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1397[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een beauty IVFmoeke. Echt een scheetje. Meid, wat naar dat hij het drinken niet binnen houdt. Ik hoop echt dat hij het morgen beter gaat doen. Sterkte hoor!!

Marjan

Geplaatst

Hij heeft net gedronken! Ging veel beter aan beide borsten! Hij is zo schattig. Eerste badje heeft papa gedaan was fantastisch

Boogie het gaat super bij jullie hè! Je bent een kanjer.

Marjan hoe gaat het bij jullie, al wat beter?

Aafke wat moet jij afzien! Ik denk veel aan je

Junior prachtig mannetje en wat een haar

Pien en zet het door?

Geplaatst

Fijn IVFmoeke!! Super!! Hoop dat je met dat fijne gevoel een goede nacht tegemoet gaat!

Hier gaat het. Ik schommel heen en weer tussen emoties. Naar de ha geweest met Selma omdat ze wat verkouden is. Alles gecheckt, alles goed. Fijn, maar dat krijsen, waarom doet ze dat toch??

Morgen 3e keer chiropractor. Hoop toch dat er verandering gaat komen. Ze slaapt nu effe. Ik ga aan de slaappil en mijn man gaat het weer een nacht alleen doen. De kanjer, niet zeuren en met alle liefde het doen. Morgen is ie ook nog eens jarig.

Bed op kamer van Jolien voor mezelf klaargemaakt als ik alsnog niet kan slapen. Ja, je moet wat!!

Hoe ist met de rest???

Marjan

Geplaatst

ivfmoeke, wat een mooi mannetje ! Ik hoop dat het morgen allemaal wat beter gaat.

Marjan, ja lijkt mij erg frustrerend dat krijsen. Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt. En vast gefeliciteerd met je man !

Geplaatst

Het krijsen is zeer vernoeiend. Ik heb een superlieve man die zijn nachtrust voor mij opoffert. Ik kom steeds slaap tekort. Elk zuchtje, piepje 's nachts houdt me wakker. Ik ben vannacht bij mijn dochter op de kamer gaan slapen. Gelukkig sliep Selma ook netjes na de voeding van 1.00 uur. Mijn man heeft dus ook kunnen slapen, weliswaar weinig. Om 6 uur was ik alweer klaarwakker, en hoorde man en Selma. Heb het voeden overgenomen en manlief ligt nog even te slapen. Weg relatie, zo voelt het af en toe. We lossen elkaar steeds af haha.

Zou Selma wat minder krijsen, werd alles makkelijker. Nu na de voeding is ze wel weer in slaap gevallen. Even huilen (toen was ik Jolien van bed aan het halen). Toen we beneden kwamen sliep ze.

Marjan

Geplaatst

Gisteravond de eerste aflevering van Babyboom gekeken. Daar was iemand bij die bij mij op zwangerschapsgym zat. Joyce en haar man Oscar hebben met 22 weken hun dochtertje Phileine verloren, ik kende het verhaal al maar heb met tranen in mń ogen zitten kijken. Ze verwachten via IVF in juni hun 2e kindje het is ze zo gegund !

Geplaatst

jee Jeanine,

We hebben ook gekeken, wat een verschrikkelijk verhaal zeg! Ze zijn dus wel weer zwanger? Gaaf hoor!! Ja, die opnames zijn natuurlijk van vorig jaar zomer. De bomen waren mooi in bloei, maar da's van vorig jaar! Ze draagt het kindje in elk geval al veel langer, dus het moet goed komen toch? Bijzonder Jeanine dat ze bij jouw opgym zat.

Hoe ist hier verder?[ATTACH=CONFIG]1401[/ATTACH]

Geplaatst

@ Junior,

Wat een prachtig mannetje zeg! Zo'n mooi koppie met haar. Heerlijk ventje.

@ IVF moeke,

Wij hebben Evi ook een paar dagen bij moeten voeden omdat ze geel zag en de borstvoeding niet op gang kwam. Ook plaste ze niet. Alleen spuugt Caz daar ook nog eens bij natuurlijk. Ik hoop dat hij thuis mag blijven met bijvoeding want zo'n klein hummeltje wil je natuurlijk niet in het ziekenhuis hebben. Hij ziet er in ieder geval goed uit. Het is een lekker mannetje.

@ Marjan,

Wat fijn dat je man het van je over neemt. Nu is Selma van jullie beiden dus eigenlijk hoort het ook zo toch? Samen delen ;-) Het zou mij ook wel fijn lijken als mijn man 's nachts wat over kon nemen maar het is ook zo gezellig die borstvoeding. Wel tijdrovend en dat plannen valt ook niet altijd mee met de visite. En mijn man moet ook 's morgens rond 5 uur op dus wat dat betreft is dit prima zo.

@ Jeanine,

Ik had die compilatie van babyboom op internet gekeken. Tranen met tuiten echt waar. Ik vind het nog zo confronterend. Ook als mensen een reactie geven op ons geboortekaartje (hier hebben we een gedichtje over de moeilijke tijd naar deze zwangerschap) kan ik wel janken. Daar zijn ze dan toch weer: de hormonen :laughing4: Wat een sterke mensen zijn Joyce en Oscar toch.

Ja, en hoe het hier gaat. Eigenlijk gewoon super goed. Evi komt 's nachts om 4 uur/ half 5 en dan om 7 uur/ half 8 weer. We kunnen dus echt niet klagen. Ik denk dat we nu in de regeldagen beland zijn want ze is nu niet tevreden na een voeding maar ze mag ook wel eens huilen hoor. Dat doet ze namelijk niet veel.

Gisteren is ze geslaagd voor de gehoortest.:happydance: Gelukkig maar.

Ze groeit ontzettend hard. Zit echt al in maat 62. Nog wel wat ruim maar rompers 50/56 worden al te krap. Ik geniet volop. Vind het wel moeilijk dat ik niet zoveel 'kan'. Als ik een stukje gelopen heb doet het namelijk nog behoorlijk zeer van onderen maar ook dat geneest voorspoedig. Ik val niet meer af :mad: Dus blijf hangen bij 13 kg eraf. Nog 10 te gaan. Komt vanzelf wel weer. Mijn moeder/schoonmoeder/schoonzus hebben geholpen de afgelopen dagen en als ze weg zijn ben ik toch wel heel blij dat ze er waren.... Want een schoon huis word ik erg gelukkig van.

Kraamvisite heb ik een strakke planning voor. De middagen hou ik vrij voor Joy en Evi en 2 avonden in de week in ieder geval niets. Dit gaat goed en we worden zo ontzettend verwend. Ik heb vandaag geprobeerd alles op te ruimen maar wat hebben we veel gekregen zeg. We hebben een verhuiswagen nodig over 2 maanden voor Evi haar spullen en kleren.

Heel veel maat 62 gekregen, ze kan het misschien allemaal niet eens aan. Dus ik ga nu toch vragen of het geruild mag worden....

Nog een foto om af te sluiten ;-)

Geplaatst

Ik heb ook babyboom gekeken. Heel herkenbaar voor mij van Phileine( als ik het goed heb zit ze hier ook op de site)

Veel waterlanders hier!

Wat een mooie kindjes hebben jullie allemaal.

Hier weer even een update Aafke. Ze gaat kijken of ze een ipad kan lenen van iemand want voorlopig ligt ze nog in het zh!

Ze heeft vanochtend weer een balloncatheter vol hormoon ingebracht gekregen. Mag nog even verder rijpen. Ze hopen dat ze vanmiddag inleidbaar is.

En dat er ruimte vrij is (erg druk in zh) De dokters vinden wel dat de kleine man gauw moeten komen nu anders misschien ks als rijpen niet opschiet.

Aafke is blij dat ze dus niet langer heeft gewacht.

Ze moet daarna zeker nog 48uur blijven en kindje in couveuse doordat Aafke zoveel medicatie heeft gehad.

Dus het blijft nog erg spannend......

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Hè getsie, niet fijn dat het bij Aafke zo moet gaan. Hoop dat ze wel snel na dit alles naar huis mag om te genieten van de kleine.

Marlijn wat fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt!! Hoe is het met jou???

Marjan

Geplaatst

Ja Marlijnne,

Het zal voor jullie inderdaad wel heel erg moeilijk geweest zijn na jullie grote verlies dit jaar. Jullie hebben zoveel meegemaakt en het gaat maar door he? Jullie laatste poging was niet gelukt toch? Dus ook dat verdriet heb je dan weer. Je lijkt me een hele sterke vrouw.

Fijn dat jij ons zo op de hoogte houdt over Aafke.

Het zit allemaal niet mee he? Onbegrijpelijk dat een baarmoedermond nog niet rijp is na ruim 41 weken en volgens mij 4 dagen? Hoe kan dat eigenlijk?

Een keizersnede is geen pretje maar dit lijkt ook niet echt te werken tot nu toe. Oh oh Aafke, je loopt en flink overtijd én je hebt een vreselijk moeilijke start naar de bevalling toe.

Ik hoop dat het verder allemaal voorspoedig mag lopen. We wachten af.....

Ik ben ook zo benieuwd naar Marjo en de tweeling. Ik hoop dat het allemaal goed gaat....

Geplaatst

Marjan, wat een leuke foto weer van Selma ! Ze groeit goed haar gezichtje is alweer wat veranderd. Ja van babyboom had ik ook gereageerd op de site zelf maar de NCRV heeft het aangepast want die wil niet dat de kijker al weet dat ze weer zwanger is. Dat mogen ze logisch zelf vertellen. IK denk er nooit zo bij na en ben gewoon blij voor ze maar goed de kijker moet dan nog even wachten. Ik werd net ook getipt dat ze hier op de site ook aanwezeig is onder een andere naam dat wist ik ook niet dus ik zal verder m'n mond houden. Ik heb alleen maar goed bedoelingen. Ik ben soms iets te enthousiast ha ha !!!!! Hoe het verder met mij gaat ? Ik ben het goed zat en heb amper lucht en m'n maag zit steeds meer in het gedrang. Ik zou ook graag bevallen al is het alleen maar om nou eindelijk eens van dat overgeven af te zijn ! Maar ja onze kleine man laat zich niet dwingen! Vrijdag weer voor controle en maar weer afwachten hoe de bloeddruk en de urine is. Verder slaap ik veel en loop te waggelen ha ha ! De hond is zo lief die komt geregeld bij mij op de bank liggen.

Marlijnne, ik werd vandaag al door iemand getipt via een prive berichtje dat ze hier op de site zit onder een andere naam. Ik ben gewoon blij voor haar en enthousiast maar wil natuurlijk niet dat ze in de problemen komt door mij. Ik heb alleen maar goede bedoelingen. Zal m'n toon en tekst wat matigen hier. Wat spannend van Aafke ze zal het nu wel helemaal zat zijn het duurt ook allemaal zo lang. Zet hem op meid !

Boogie, dat je kleine meid zo hard groeit en al bijna uit de kleinste maat is. Je hebt gelijk hoor wat maat 62 betreft als je zoveel krijgt zou ik het ook ruilen voor iets anders. Is toch zonde als je het straks weer ongedragen weg moet doen. En wat een schattige foto weer, ik smelt...........

Geplaatst

Ze nemen je het vast niet kwalijk hoor;-)

Het is idd gewoon enthousiasme!! jeanine!! Succes met de laatste loodjes!!!

Met mij gaat het op&af! Laatste cryo ook niet goed ontdooit en nu helemaal overnieuw. Kwam hard aan. We gaan eerst even op vakantie en dan met een frisse start weer beginnen. Het verdriet is er nog iedere dag... lief dat jullie ernaar vragen.

Groetjes!!

Geplaatst

De volgende update van Aafke....

Ze ligt op de verloskamer en de vliezen zijn net gebroken. Het gaat dus nu echt beginnen. Kindje had al wel in vruchtwater gepoept.

Kijken hoelang het duurt.

Ik ben zo onwijs blij voor haar...na al die jaren, maar werd net ook wat emotioneel, omdat ik dan gewoon even denk aan mijn eigen bevalling en 2 meisjes.

Hopelijk mag ik de kleine man gauw keer knuffelen...

Geplaatst

You go girl!! Zet 'm op Aafke. Er zal inderdaad wel haast achter gezet worden nu hij in het vruchtwater gepoept heeft.

Marlijnne het is natuurlijk ook niet mis, zelfs vreselijk wat je mee hebt gemaakt. Helaas heb jij je 2 meisjes nooit bij je kunnen houden en dat is op momenten als deze wel heel confronterend. Huilen is goed meid. Laat je emoties maar gewoon gaan. Sterkte hoor!

Geplaatst

Marlijnne, ze nemen mij het ook niet persoonlijk kwalijk ik heb al even prive met ze gemaild. Ik snap ook dat het voor het programma leuker is als men nog niet alles weet. En dat iemand hier onder een amdere naam staat is natuurlijk ook niet voor niks dus heb ik merendeels van mń postjes even aangepast qua tekst.

Geplaatst

Aafke, eindelijk bijna je mannetje in je armen!! Succes! Hoop dat jullie beiden niet te lang in het zh moeten blijven en alles vanaf nu verder soepel verloopt.

Marlijnne, heb er zo'n bewondering voor hoe jij na alles wat jullie van de winter hebben moeten meemaken - zo'n onvoorstelbaar verlies - toch zo anderen blijft supporten en zo positief blijft. Petje af... Ik hoop enorm hard dat de komende poging jullie een gezond derde kindje gaat geven.

Jolieneke, zwaar hoor, dat ze zo huilt. Fijn dat je man dan nog wat van je kan overnemen. Onze meiden kunnen ook echt enorm krijsen en we zijn nou eenmaal maar met z'n tweeen - dus af en toe ligt er één echt wel 20 min. te krijsen voor we tijd voor haar hebben. Gaat door merg en been, maar we kunnen simpelweg niet anders. Ben constant bang dat ze er hechtingsproblemen door krijgen ofzo, haha, terwijl ik best weet dat dat wel mee zal vallen - ze krijgen ook echt wel genoeg aandacht en liefde en reageren ook direct als ik ze dan eindelijk wél oppak en knuffel. Wij laten ze huilen dus - als het moet. En regelmatig huilen ze zichzelf dan na 10 min ofzo ook in slaap, al worden ze dan wel meestal ook weer huilend wakker na een tijd. Heb dus liever dat ze tevreden in slaap vallen. Speentjes helpen heir op zich goed, maar probleem is dat die vaak ook uit de mond valt na een tijdje en dan begint het gekrijs weer opnieuw tot de speen er weer ingestopt is. Heb dus helaas geen oplossing voor je, haha.

Zag wat prachtige foto's langskomen - zo leuk dat jullie kleintjes er eindelijk ook allemaal (bijna) zijn! Ben ook erg benieuwd naar de kleintjes die nog geboren moeten worden.

Hier nog een fotootje van ons stelletje van van de week:

Geplaatst

Wauw Miepie, wat een mooie kindjes en wat lief zo bij elkaar!

Wat dat krijsen betreft, dat is voor jullie (jou) idd nog veel lastiger. Jij hebt er 3!! Ook ik weet dat even krijsen/huilen niet erg is, maar heb precies hetzelfde gevoel hoor. Je leest er ook zoveel over. Het klopt idd dat ze zichzelf ook wel in slaap huilen en dan weer snel wakker zijn. Maar ja, altijd tevreden in slaap vallen is er hier helaas niet bij…. maar dat zal bij iedereen wel een beetje zo werken toch?

Hoe hou je het vol Miepie? Ik heb veel bewondering voor je!!

Marlijn: echt, poeh, zwaar voor je, zeker erg confronterend!! Idd superknap dat je mensen zo goed weet te steunen en erover praat. Nou, en laat die tranen dan maar gaan. Ik hou het ook niet droog bij zulke onderwerpen hoor. Jij hebt het zelf meegemaakt en het is nog zo vers. Wat een dikke pech dat jullie cryo niet goed ontdooid is. Bah!! Neem je rust en geniet van elkaar (klinkt allemaal zo gemakkelijk….).

Aafke Aafke… whoehoeeee, nu gaat ie gauw komen hoor!!!!

moe moe moe, maar de 3e chiropractie behandeling zit erop en ze was positief. Zij vond het nekje al veel minder gespannen. Selma slaapt nu ook even (whaahaaaaa!!). We moeten maandag of woensdag even bellen hoe het is. Ze zegt, geef het even tijd…. dat doen we dan maar braaf!! (wel goed dat ze ons laat bellen, ze had ons ook gewoon standaard kunnen laten komen > en weer 45,- in het laatje kunnen stoppen, maar nee, even bellen, vind ik een goede instelling!! Overigens krijg ik bijna alles vergoed door de verzekering, dus erg is het ook weer niet).

Ik ga op de bank, manlief is jarig (hebben we niks aan gedaan) en we hebben morgen een bruiloft. Vroeg op bedje denk ik, of althans ik…. ohhh, gemeen he? Ja, voordeel van de fles, mijn man kan me idd aflossen. Natuurlijk doe jet het met z'n 2en, maar bij bv heb je niet veel keus. Ik vind het fantastisch dat hij 's nachts alles doet (loopt met dikke wallen en zegt dan nog steeds: nee ik voel me prima… hihi, de schat!)

Marjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden