Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aafke, boogie, dat jullie al zo op stap zijn met de kids...kom hier nog niet verder dan de bakker of apotheek of een enkele keer het zh ( wat een onderneming!). Aafke, goed luisteren naar je lijf hoor... lichaam is er nu op ingesteld te herstellen, als je nu teveel doet gaat het herstel veel langzamer.

Ivfmoeke, wat naar, borstontsteking. Is het inmiddels weg? Ik heb het met voor ze thuis kwamen ook gehad, vooral belabberd van de koorts.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt miepie voor je tips!

Selma ligt al met het hoofd omhoog. Gelijk gedaan. De chiropractor had het nl. over verborgen reflux (zij ziet veel baby's bij haar komen die ook verborgen reflux hebben). Ze spuugt dus weinig, maar nu we toch verder gingen kijken, haar observeren, zien we wel typische dingen. Ze boert veel, slikt veel, steekt haar tong steeds uit, is alleen happy rechtop (maar ook maar een minuut of 2 hoor), gooit haar koppie achterover.

Ze krijgt nu omneo en dat is al een stuk dikker, maar ik lees idd goede dingen over jbp. Krijgen jouw kindjes ook nog zantac of gaviscon oid??

Ja, dat er iets moet gebeuren klopt. Ik merk dat het qua sfeer in huis ook niet beter wordt. We zijn 24/7 met een huilende baby bezig. Jolien wordt opstandig, vind je het gek??? We lossen elkaar hele dagen af bij de baby.

De verloskundige heeft ook praatgroepen. Voel ik op dit moment meer voor dan naar mijn (niet meewerkende) ha te gaan.

Maar miepie: wat zullen jullie (jij) het zwaar hebben en Marjo ook. Ik denk veel aan jullie.

Genieten.... een prachtig woord en wat hoor ik het vaak om me heen. Ik geniet vd weinige (5 min.) periodes dat ze stil is en naar me kijkt. Af en toe een geluidje: heerlijk.

Het echte genieten zal nog wel even duren....

Marjan

Geplaatst

Ha miep,

bedankt voor al je tips... vandaag is een goede dag, we zijn naar een verjaardag geweest van een neefje.. half uur rijden, 45 minuten binnen, half uur terug... neefje was helemaal gelukkig. De jongens lagen heerlijk te tukken in de auto, ter plaatse en daarna. Lev heeft 4 uur geslapen, hij was een beetje moe denk ik. Nu gevoed en ze liggen beiden in de wieg.. soms geeft er 1 een kik, maar we kunnen redelijk blijven zitten... beneden....Wat een genot....Ik hoop dat ze over een half uur echt vertrokken zijn naar dromenland.

Hier dient een ander probleem zich aan, ik heb een koortslip..... ggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrom, ik doe zo voorzichtig mogelijk, maar ik ben best een beetje bang dat ik ze besmet. dus andre doet nu nog meer en ik beperk me tot het voeden... en handen wassen.... 300 x op een dag en daarna met desinfecterende gel.... jasses. morgen maar even de huisarts bellen....

Miep: hahahah die berichten van jou!! vanuit bad nogwel, dat lijkt me heerlijk, lekker in bad, maar ik mag nog niet, ik vloei nog een beetje...

Jolieneke, wat vervelend meid, dat je je zo voelt. Ik denk dat het goed is dat je hulp zoekt, eventueel een praatgroep.. Ik kan me voorstellen dat Jolieneke een beetje opstandig wordt, het is ook niet niks, ook haar wereldje staat op zijn kop... Ik hoop dat het snel wat beter gaat en je wat kunt genieten. Het is namelijk echt o zo leuk, stressvol, druk, maar o zo leuk.

Hoe is het met de anderen?

Marjo

Geplaatst

Dat zijn goeie slaapjes die ze daar doen, Marjo! Klinkt goed! Wat balen dat je een koortslip hebt!

Marjan, ik ben toen ik ppd had maandenlang naar psych geweest, hielp enorm. Wilde perse geen antidepressiva en heb het dus door veel praten opgelost. Heeft daardoor alles bij elkaar wel 9 maanden geduurd voordat ik kon zeggen dat ik weer beetje mezelf was. Bij mij begon ppd eigenlijk al voor de bevalling, was erg onrustig en verdrietig en was overdreven bezorgd. Toen ik de eerste 3 weken vanaf de geboorte iedere dag non stop huilde en niet alleen met Finn durfde te zijn trok mijn man aan de bel en zijn we bij maatschappelijk werkster via zkh gekomen. Vanaf dat moment ging balletje rollen en ben ik bij psych gekomen. Ik moet zeggen dat de artsen ook wel vonden dat ik een hele zware depressie had. Zit bij ons ook in de Fam. (vader, broertje).

Hou je taai en ik zou je echt aanraden met iemand te praten!

Verder hier nog steeds niets aan de hand, gisteravond gedurende 3 uurtjes iets dat op voorweeeen leek, maar nadien weer alles rustig. Dinsdag naar gyn om knopen door te hakken..

Groetjes

Pauline

Geplaatst

Hoi meiden,

Ti's hier wel echt stil nu... Vandaag 41 wekenen nog geen beweging te bekennen. Ja het moppie beweegt nog voor 10, die vermaakt zich wel.

Morgen naar gyn voor inwendig onderzoek en dan plan van aanpak bepalen. Hoop dat het eerder komt is nu wel vervlogen, dus nu maar hopen dat ze morgen iets kunnen doen. Ben die dikke buik echt zat en vooral dat vocht dat zich inmijn lijf heeftopgehoopt...

Wil ook mijn kindje leren kennen!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Update, vanochtend weer de huisarts gebeld die gelukkig begreep dat deze medicijnen ( bepaald soort morfine tegen de pijn die ik heb) niet voor mij geschikt zijn. Ik zei het leek wel of ik in een bad trip zat vrijdag ! Zo angstig hallucineren en nachtmerries echt niet normaal. Daarnaast ben ik allergisch ik heb rode bultjes in mń gezicht op mń kin en in mń nek ik lijk wel een aardbei ! Nu weer wat anders voorgeschreven gekregen.Manlief gaat het halen uit zń werk net als de bekkenband bij de thuiszorg. Ik ben flink uit fatsoen gerukt bij de geboorte van Storm en heb gewoon nog veel pijn. Sorry voor het geklaag hier elke keer maar ik heb het effe niet breed. Ik was vrijdag zo aan het eind van mń latijn dat ik tegen manlief zei laat ze mij maar opnemen en iets van pijnstilling via het infuus geven ik trek het niet meer. En dan zoveel bloedverlies ik voel mij zo slap Hopenlijk gaan depillen die ik vanmiddag krijg wel werken ik wil zo graag genieten maar kan eigenlijk niets.

Storm is verder heel erg makkelijk nu ik die druppels tegen krampjes heb. Elke 3 a 4u meld hij zich om na het flesje weer als een blok in slaap te vallen. Manlief is vandaag weer aan het werk gegaan na een week vrij. Gelukkig heeft hij een hele lieve baas en mag elke dag wel een tijdje naar huis om bij mij te kijken.

Zit ik net te typen hoe makkelijk Storm is hoor ik hem nu al huilen anderhalf uur na zń flesje ! Gewoon ff laten gaan ik ga niet bij elke kik kijken hoor. Alhoewel mń moederhart wat anders zegt ! Wilde ff een uurtje tukken nu maar ja dat zal wel niet lukken.

Geplaatst

Hoi Pauline,

Heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat alles hoed verloopt en dat je gauw je kindje in je armen mag sluiten.

Jeanine: lastig hoor. En een zware zwangerschap en nu dit. Je mag klagen hoor!! Ik doe dat hier ook!!

Onze dame heeft weer 7 uur achter elkaar gehuild en dus niet geslapen gistermiddag en avond. Zucht..... Nu johannesbroodpitmeel erbij gedaan in overleg met cb. Kijken of ze hier rustiger van wordt.

Marjan

Geplaatst

Lijkt mij ook voor jou zwaar dat Selma zoveel huilt wordt je er af en toe niet moedeloos van ? Na een flesje, badje en schone luier is ze nog aan het huilen dus. Was het dan ook 7u lang echt krijsend huilen gisteren ? En hoe gaat het nu ś nachts dan doe je nog wel een oog dicht ? Wel fijn dat je mannetje het over kan nemen als het nodig is. Ik wil manlief zoveel mogelijk ontlasten omdat hij overdag moet werken dus doe ik de nachtvoedingen maar hij zegt zelf maak mij maar wakker hoor doe ik ze maar dan denk ik als er maar 1 goed slaapt. Ik kan overdag nog bijtanken als Storm slaapt. De nieuwe pijnstillers helpen goed gelukkig ik kan weer beter slapen.

Geplaatst

Pauline: zet hem op vandaag, ik ben benieuwd. Ik hoop dat er nu wat duidelijkheid komt. of is het stiekem al begonnen?

Jeanine: zwaar hoor, ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je kan gaan genieten.

Jolieneke: helpt het jpm in de voeding. 7 uur achter elkaar huilen, verschrikkelijk. Knap dat je nog zo rustig bent, ik vind 1.5 uur al veel.

Meiden, Hier hebben we een mannetje met een opgezet kliertje in zijn nekje... brrrr ik maak me natuurlijk een beetje zorgen. Ook omdat ik een koortslip heb, ik ben zo bang dat ik hem heb besmet... Misschien morgen even naar inloopspreekuur CB

Groetjes

Marjo

Geplaatst

Fijn dat je weer beter kunt slapen!! Het is heavy een baby maar slapen is idd erg belangrijk voor een moeder.

Selma zou, als je niet steeds de speen erin drukt, non stop krijsen. Laten liggen is dus echt geen optie. We proberen het wel steeds overdag, vaste ritmes voor haar. Luier verschonen, flesje, op de arm (1/2 uur rechtop ivm eventuele verborgen reflux), box als ze dan nog niet krijst, vermoeidheidssignalen: op bed!! MAAARRRR: dan is ze onrustig en blijft ze wakker / huilen / krijsen. Vaak ontroostbaar.

Dus ja, het is zwaar. Overdag geen ruimte voor dutjes. We hebben ook nog een 2 jarige hè?

'S nachts doet ze het goed, is ze rustig. Dat zijn dus bijtankmomenten!!

Marjan

Geplaatst

Spannende dag voor jullie Pauline. Ik ben benieuwd en natuurlijk super nieuwsgierig :laugh:

@ Jolieneke,

Wat moeilijk allemaal zeg. Je blijft zo zoeken naar DE oplossing en frustrerend als je die maar niet lijkt te kunnen vinden.

@ Jeanine,

Fijn dat je beter hebt kunnen slapen vannacht. En net wat Jolieneke zegt het lijkt me wel erg moeilijk om en een zware zwangerschap gehad te hebben en dan nu een pijnlijk kraambed.

Ik heb gisteren de verloskundige gebeld. Ik krijg zo'n last van die hechtingen en ik heb ook het gevoel dat er iets mis is met mijn kringspier. Ben niet incontinent maar doet zo'n pijn. Ik (lekker praatje ;-) ) voel geen aambeien maar een soort scheurtje. Voor mijn gevoel tenminste. Ik heb nog steeds het gevoel dat Evi via mijn achterkant is geboren.

Evi ligt lekker op ons bed te slapen. Op haar buik. Durf geen centimeter van haar zijde te wijken maar inmiddels weten we dat als ze zit te jengelen om in te slapen en je legt haar op haar buik ze meteen slaapt. Alleen 's nacht doe ik dat niet en ook niet als ik er niet de hele tijd bij kan zijn.

Donderdag naar het bureau. Ik ben zo benieuwd wat ze weegt en hoe lang ze is. Volgens mij is ze super gegroeid. In de lengte en ze krijgt ook dikkere wangen.

Verder doet ze het erg goed. Ik probeer steeds meer een 'ritme' in te bouwen. Dus na de voeding van 7 uur gaat ze lekker naar bed. Als ze dan wakker wordt, wassen en drinken en weer naar bed. 's nachts baker ik haar in maar overdag niet. Dat gaat ook prima. Alleen wilde ze vanmorgen om 8 uur niet weer slapen. Jammer de bammer. Als ik op bed lig voel ik me erg moe maar nu valt het erg mee. Ik ga haar zo voeden en dan de binnendeuren van het nieuwe huis verven.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hey meiden,

Goh na de zwangerschap en heftige bevallingen hebben veel het nog steeds heel zwaar. Succes en sterkte!

Ik ga straks naar gyn, benieuwd wat ze zegt en of er al iets gaande is. Ben gistermiddag wel slijmprop verloren en hoopte dat de weeën zouden beginnen, maar helaas. Maar dAt houdt hopelijk wel in dat ze vanmiddag iets kan doen om de weeën in gang te zetten.

Alsmik vanmiddag weer thuis ben (als ik nog naar huis ga, hoop eigenlijk niet) laat ik wel weten hoe de vlag erbij hangt.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Nou ons meisje heeft er echt geen zin in. Inwendig onderzoek: geen ontsluiting dus ze kunnen vliezen niet breken. Donderdag terugkomen om 13 uur, als dan situatie nog hetzelfde is krijg ik vrijdag keizersnee. Is er wel opening dan vrijdagochtend inleiden. Sowieso moet ze dus vrijdag komen.

Moet wel zeggen dat ik zo'n inwendig onderzoek best vervelend vind, bmm zat ook nog heel ver weg dus ze moest zo ongeveer met haar hele hand naar binnen ;-)

Geplaatst

Jeetje Pauline , weer wachten ! Maar vrijdag heb je definitief je dochter ! 2 weken na mij ! Was leuk geweest als we tegelijk in Utrecht hadden gelegen. Maar ja Storm had ineens haast. Ik hoop natuurlijk dat een en ander vandaag of morgen nog vanzelf op gang komt natuurlijk. Ik had die donderdag een inwendig onderzoek ook net zo vervelend ik herken het. Ze heeft de boel toen gewoon opgerekt volgens mij want ś nachts had ik buikpijn en de rest van het verhaal ken je. Ik heb inmiddels iedereen gezien in Utrecht. Tijdens de weeen kwam de een na de ander bij mij kijken zelfs Manger die zag dat ik er lag kwam onder de weeen even langs. Schuitemaker had dienst die heb ik helemaal niet gezien. Alleen een heleboel jonge meiden artsen. Ik duim voor je !

Geplaatst

pauline het lange wachten wordt dan eindelijk deze week beloond. Heel veel succes de komende dagen en ik hoop dat het vanzelf doorzet

marjan ik heb enorm met je te doen, ik voel me soms al onmachtig als Caz eventjes huilt, dat is niets in vergelijking met Selma. Heb je al met vk gepraat? sterkte meid

Surf jeetje een koortslip, heel erg eng lijkt me idd, ik heb het virsus ook en was ook steeds bang, ik hoop dat deze snel over is

aafke gaat alles goed?

Boogie jij volop aan het genieten?wij doen ook inbakeren voor 's nachts en dat werkt idd super. Wat vervelend van de hechtingen, heb je die nog steeds zitten? bij mij waren ze al na twee weken weg, idd even bellen en na laten kijken. Van de kringspier herken ik, ik moest gisteren heel erg naar de wc (diarree) en tijdens de wandeling een paar huizen van ons huis af poepte ik in mijn broek, hoe genant :(

vandaag hebben we een fotoshoot laten doen, oh het is zo leuk met ons kereltje. Toen de fotografe even een pakje aan moest nemen en Caz nog in een emmertje zat heb ik er snel eentje geschoten, probeer hem te plaatsen als het lukt :)

Geplaatst

WAt een schattige foto IVFmoeke! Te cute!

Marjan, ik leef met je mee! Ben jealous bii ha geweest?

Vraagje: heb sinds dat uberfijne inwendige onderzoek behoorlijk veel kramp. Hadden jullie dat ook?

Geplaatst

Stikjaloers IVFmoeke: prachtig!!!

Lief hoe jullie meedenken. Ik kan niet geloven dat mijn meisje niks heeft. Ik ga dus alles doen om mijn meisje gelukkig te krijgen.

Als ik lees dat jullie kindjes soms na een voeding niet in slaap vallen of eens eventjes huilen, heb ik het zwaar. Selma slaapt na de nacht niet meer, en huilt dan. Van 9.00-21.00 of 22.00 uur dus. Af en toe hazenslaapjes.

Weg rust, weg gezinsleven, weg relatie.... Kan de hele dag wel janken. Nu is grote zus Jolien sinds 2 weken naar de peuterspeelzaal, 2 dagdelen is dat. Nu belden ze de laatste keer dat h niet ging. Vanmiddag weer!! Ze huilde alleen maar.

Vanavond bij het verschonen ontdekte ik dat ze last heeft bij het plassen; rode schaamlipjes, stinkende urine. Ze dronk meer de laatste dagen. Hè bah.. Ook dat nog. Hopen dat ze morgen weer op het potje wil plassen, kunnen we het laten controleren.

Donderdagavond heb ik met de vk een gesprek. Zij coacht mensen. Hoop dat ze me verder kan helpen.

Nou, tijdens dit bericht ligt Selma dus bij mij op de arm en druk ik 10 x de speen er opnieuw in. Ze is wakker (vanaf 9.30!!!!) en verkrampt steeds. Zucht....

Marjan

Geplaatst

Marjan ik heb echt met je te doen dit is heel erg heftig en zo stel je het je niet voor! Ik wilde dat we wat voorc je konden doen. Sterkte

Geplaatst

Super leuke foto van Caz.

Wat een schatje zeg.

Ik ben ook zo benieuwd naar de foto's van onze shoot....

Ik heb het gevoel dat ze in mijn kringspier ook een hechting hebben gedaan. Maar nu ik erover nadenk... voor hetzelfde geld heb ik gewoon een aambei. Kan natuurlijk ook door de bevalling. Vreselijk zeg. Uitgezakt, overal striae, 10 kilo te zwaar en een aambei. Voel me wat dat betreft echt diep ongelukkig. Gelukkig maakt Evi alles goed. Het blijft wel rot trouwens :laugh: om er zo uit te zien. Ik ben wel bijna 15 kg afgevallen maar wil nog zeker 10 kg kwijt en het liefst 15.

@ Jolieneke,

Goed dat je donderdag een gesprek hebt. Misschien heeft zij nog tips en adviezen, ideeen. Iets waar je wat mee kunt. En je kunt ook vertellen hoe je je voelt.

Als ik jouw verhaal lees begrijp ik zo goed hoe moeilijk het moet zijn.

Ik vind het al moeilijk als ze even kreeuwt bij het inslapen. Ik merk wel dat ik iets 'harder' wordt want wil geen verwend meisje.

Je komt waarschijnlijk ook helemaal nergens aan toe. Ik kan overdag lekker rommelen. Met de hond lopen. Ik heb 3 deuren geverfd. Elke 3 uur een voeding en nog gekolfd. De was gestreken. Als ik er aan denk dat ik dit allemaal niet kan doen omdat mijn meisje zo verdrietig is. Lijkt me echt vreselijk.

Ik hoop dat Jolien snel opknapt. Het is ook niet mis allemaal voor zo'n klein meisje en dan ook nog eens niet lekker. Sterkte hoor meid!

@ Pauline,

Ik had geen kramp maar heb wel de hele dag die vingers voelen zitten.

En dan ga ik zo Evi eens wakker maken en wassen. Ik heb vandaag voor het eerst een flesje geprobeerd en ze hapte meteen en had hem zo leeg.

Ik kolf alleen nog niet genoeg voor 1 voeding. 50cc per x. Hoeveel cc flesvoeding krijgen jullie kleintjes?

Ik moest 100-120cc geven. Vandaag 100 gedaan maar ik geloof dat ze wel wat meer lustte.

Zaterdag hebben we een feestje. Dan gaat Evi een avondje naar mijn zus. Ik wil haar nog geen nacht kwijt en mijn man gelukkig ook niet. We gaan gewoon burgerlijk om 11 uur naar huis.

Geplaatst

Marjan, ik vind het zo rot voor je dat Selma gewoon alleen maar ligt te huilen en niet wil slapen. Je kan letterlijk nog geen stap zetten. Alles gaat dan idd slecht wat je zegt, je gezinsleven, relatie etc. En dan je andere dochter waar het niet mee gaat op de peuterspeelzaal. Ik hoop dat het qua urine meevalt en geen suiker is ofzo dat kun je er echt niet bij hebben. O meid ik heb zo met je te doen als ik je berichtjes lees en wilde dat ik een oplossing had voor je. Hier ga je aan onderdoor. Er moet echt wat gebeuren . Heeft de huisarts misschien ideeen voor bepaalde therapieen voor huilbabyś ? Ik hoop dat de vk je verder kan helpen donderdag want je had je leven na de bevalling heel anders voorgesteld. Niks roze wolk nu. Heel veel sterkte en hopenlijk komt er gauw een oplossing.

Geplaatst

IVFmoeke, wat een ontzettend leuke foto ! Ik denk dat ik ook maar eens even ga kijken op internet naar een goede fotograaf hier in Amersfoort en/of omgeving. Lijkt mij leuk om voor Storm ook zoń sessie te doen. Hij verandert zo snel en voor je het weet zijn ze groot ! en zelf kun je niet zulke mooie fotoś maken.

Pauline, ik heb de nacht na dat inwendige onderzoek de hele tijd krampen en buikpijn gehad . Dus ja heel herkenbaar ! Door dat inwendig onderzoek was toch een en ander in gang gezet want ik bleek vrijdagochtend 2 cm ontsluiting te hebben en ś avonds is Storm geboren.

Boogie, Storm krijgt al vanaf de geboorte de fles ik geef dus geen borstvoeding. Hij krijgt nu 90 cc per keer.en is anderhalve week oud. Hij mag nog wel wat meer geloof ik maar hij krijgt de fles nu al niet altijd leeg. Vaak maar een bodempje dat over is hoor maar als ik nu nog meer geef blijft er ook meer staan. Hij groeit goed krijgt al een onderkinnentje en hamstrwangetjes hi hi !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden