Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik probeer weer een afspraak te maken met de huisarts vandaag maar ik geloof dat er meer mensen willen ? De lijn is continue bezet erg irri want zolang Storm slaapt kan ik ook nog even slapen maar ja eerst die afspraak maken !

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O wat vervelend Jeanine! Zeer herkenbaar overigens! Wij moesten vorige week voor onze dochters ook een afspraak maken. De ene kon dezelfde dag nog terecht, de andere moest weer een dag later!! Veel zieke mensjes denk ik!!

Morgen is de dag dat mijn man met Selma naar de kinderarts gaat. Ik ben nu alles op papier aan het zetten voor wat betreft mijn bijdrage. Heftig om te lezen, al schrijf ik het zelf ;)

Effe een vraagje aan jullie allemaal. Als jullie kindjes overdag slapen, maken jullie de kamer dan een beetje donker, helemaal donker of laten jullie alles open? Selma slaapt 's nachts goed. Net alsof het donkere haar ook wel bevalt. Je leest alleen altijd dat het overdag licht moet zijn voor ze, om het dag/nachtritme niet te verstoren. Ben benieuwd!

Marjan

Geplaatst

Marjan, ik heb de gordijnen gewoon dicht 's ochtends en zelfs het rolgordijn de zon is zo fel op Storm z'n kamer en staat daar de hele ochtend te branden. 's Middags heb ik het gordijn wel een stukje open. Ik hoop dat de kinderarts wat voor jullie kan betekenen succes morgen !

Net ons bed verschoond en een was opgehangen het lijkt of ik de marathon heb gelopen. Deze week maar even HB prikken want ik heb het idee dat hij nog erg laag is. Vanmiddag kan ik om half 4 bij de huisarts terecht, gelukkig want zo gaat het geestelijk en lichamelijk niet.

En dan sta je weer met je beide benen op de grond, komt de buurman gisteravond vertellen dat z'n vrouw is overleden. Ik werd er helemaal naar van, ze was al langer ziek maar toch komt het dan nog onverwacht. En dan staan leven en dood weer even dicht naast elkaar.

Geplaatst

Hè getsie jeanine!! Ook dat nog!!

Fijn dat je vanmiddag heen kunt.

Wij hebben weer een 'gescheiden' ochtend gehad. Manlief beneden met Jolien en ik met Selma boven. Ze hangt nu bij me in de buikdrager...... Ontroostbaar. Alleen maar huilen. Nu moet mijn man naar een begrafenis en ben ik alleen met de meiden. Jolien zo op bed en dan hopen dat Selma ook nog wil slapen voor de volgende voeding.

Zware tijden voor mij. Haat het dat ik niet bij Jolien kan zijn en dat wij als ouders ons moeten verdelen. Hoe had dit gemoeten als mijn man hele dagen werkte?? Diep respect voor jullie dames met werkende mannen!!

Marjan

Geplaatst

he meiden,

ik heb even zitten bijlezen.

marjan: wat fijn dat het beter gaat met Selma. maar nu lees ik toch vandaag een mindere dag. Ik vraag me dat ook geregeld af hoe je het moet handelen met twee kids. Wanneer gaan jullie naar de kinderarts?

Jeanine: het zit jou ook echt niet meer, verdikkeme. Heel veel sterkte en ik hoop dat je de huisarts te pakken hebt gekregen

pauline: wat super dat ze het zo goed doet, genieten lijkt me vanaf het eerste moment! heerlijk

surf: heerlijk zo een dagje vroeg met zijn alleen naar bed, herkenbaar van Lev. caz heeft ook zo weleens zijn momenten. Krijg je het allemaalk geregeld? heb je nog hulp overdag?

miep: wat schrikken zeg van Rutger, hoe is het er nu mee? red je het nog allemaal?

aafke: hoe is het met het vocht, werken de medicijnen al? en met morris?

boogie: klinkt alsof je al helemaal in een ritme zit, heerlijk! goed van je dat jullie al zijn wezen stappen. Merk je al iets van infacol? heb het vandaag ook voor Caz gehaald ook sinds deze week last van krampen, erg zielig.

hier gaat alles best wel goed. Vandaag naar CB geweest, Caz weegt 4660 gram en is 56 cm lang. Een heerlijk knul dus, verder was alles goed. De bv loopt eindelijk goed en hij drinkt goed en is daarna ook tevreden. Wel heeft hij nu vaker last van krampjes. dat is echt zielig en hij is dan ontroostbaar. Gisteren hadden we voor het eerst een dag met ons drieen en niks moest! heerlijk lekker voeden op verzoek, tutten, filmpje kijken. Wat hebben we genoten.

we hebben het veel te druk maar doen we ons zelf ook weer aan hé

Geplaatst

Marjan, heeft Selma nog een beetje geslapen vanmiddag ? Dat ze ontroostbaar is gaat aan je hart he, Storm heeft af en toe krampen ondanks aparte voeding en infacol. En dan gaat het mij al aan mijn hart als hij zo moet huilen. Hij heeft trouwens gisteren en vandaag nog niet gepoept wat moet je daar nou weer mee ?

Ivfmoeke, fijn dat het zo goed gaat met Caz ! Zielig he die krampjes je zou het zo over willen nemen.

Vanmiddag naar de huisarts geweest en die was erg begripvol. Ik heb ook allemaal pijnlijke en rare plekken op mń been. Ik ben 20 min binnen geweest en hij heeft de tijd genomen en het luchtte al op mń verhaal kwijt te kunnen. Ik heb wel de helft zitten janken maar goed. Ik kreeg een verwijzing om bloed te laten prikken op allerlei dingen. Hij denkt dat ik misschien wel een ontsteking ergens heb zitten omdat ik gesprongen vaatjes heb. In ieder geval vond hij het heel rot dat ik na een moeilijke zwangerschap en bevalling nu zoń nasleep heb. Ik zei ook ik geloof dat mń hele systeem in de war is mede door de hormonen. Hij zei het komt echt weer goed hoor. Ik lees dan hier hoe sommige al weer weg zijn geweest en het zo goed gaat en dan denk ik dat wil ik ook maar mijn lichaam is anders en heeft meer tijd nodig. Maar ja gevoel en verstand he ! Ik ben wel heel blij met Storm en ik moet gewoon nog in een ritme zien te komen en vooral veel geduld met mezelf hebben.

Geplaatst

Jeanine wat fijn dat de ha uitgebreid de aandacht voor je nam en verder onderzoek wil doen! Is tenminste iets!

Even korte vraag (lig met Dodi ad borst): hebben jullie ook wel dat je kindje soms iedere 2 uur wil drinken, soms wel beide borsten leegdrinkt en daar 40 minuten overdoet en dan half uur later nog een 'toetje wil'? Vannacht en vandaag 1 keer overdag duurde voeden hier daardoor anderhalf uur en voelde ik me letterlijk leeggedronken.....

Groetjes Pauline

Geplaatst

Jeanine: fijn dat je ha goed naar je geluisterd heeft en dat er nog verder gekeken wordt. Laten we hopen dat je je gauw weer beter voelt.

Selma heeft vanmorgen/ middag niet meer geslapen. Na de fles van 14.15 wel! Samen met Jolien met haar gewandeld. Daarna in de tuin gezet. Na de fles van 19 uur, 1 groot drama! Ze huilt vanaf 19.30 nonstop. Mijn man is eerder v toneel terug gekomen om me af te lossen. Zwaar hoor. Ze heeft nog verschillende keren geboerd, maar ja.... Wat is het nu hè??

Gemiddeld, als we niet ingrijpen, huilt ze per dag: 5 à 6 uur. Dit is gissen, maar als we haar niet oppakken en speen erin doen, wordt ze niet rustig. Zelfs met speen (zoals nu) blijft ze huilen en vechten. De pop, het doet mij als moeder, erg veel pijn!

Marjan

Geplaatst

Jeetje Marjan,

Wat heftig dat Selma zoveel huilt. Zal voor Jolien ook moeilijk zijn, of niet? Denk dat Finn gek zou worden. Die is nu superlief voor Dodi, maar je merkt wel echt dat ie vreselijk moet wennen na bijna 6 jaar enig kind te zin geweest.

Marjan, misschien had ik het al gevraagd maar ben je met Selma naar een Osteopaat geweest? Mijn beste vriendinnetje heeft dat met beide dochters gedaan en was uitermate enthousiast!

Geplaatst

Hoi Pauline!

Lief dat je zo goed meedenkt! Een osteopaat hebben we nog niet bezocht, maar een chiropractor, fysio, ha, het cb, wel. Er zit, volgens velen, een goede osteopaat vlakbij. Ook de manueel therapeut die Jolien behandelt heeft, is er ook nog.

Eerst uitsluiten dat er niks anders aan de hand is.... Morgen kinderarts in ziekenhuis.

Pffffff.....

Mijn man brengt haar nu net bij me op de slaapkamer, na haar fles. Brullen!! Het gaat nog even door. Laten we hopen dat ze nu snel in slaap valt.

Marjan

Geplaatst

Pauline, op het vlak van borstvoeding kan ik je geen advies geven ik geef flesvoeding nl. Wel vermoeiend voor je zo vaak borstvoeding en dat je dan zo lang zit. Storm heeft meestal snel zń flesje leeg.

Marjan, ow Marjan ik heb zo met je te doen ! Elke keer hoop ik te lezen dat je kleine meid nu eindelijk lekker slaapt maar helaas. Voor jou als moeder om moedeloos van te worden. Ik hoop zo dat de kinderarts vandaag iets voor jullie kan betekenen. Zou ze toch last hebben van iets dat scheef zit in haar lichaam als gevolg van de bevalling ? Storm overstrekt zich soms vreselijk en woelt alles los in bed hij duwt zich zelfs helemaal omhoog en ik denk dat het komt door de snelle en hevige vacuumverlossing. Misschien ook maar eens op zoek naar een osteopaat.Moet volgende week eerst voor de eerste keer naar het Consultatie Buro.

Storm gisteravond in bad gedaan en hij heeft voor die tijd gepoept en daarna ook ! Gelukkig want ik dacht al wat doe je als hij een paar dagen niet poept ? Dat badderen doe ik om de dag en ś avonds is een succes ! Hij heeft bijna 5 uur achter elkaar geslapen ! en kwam vannacht om half 3. Straks komt een vriendin koffiedrinken even wat afleiding. Manlief gaat zo weer naar het werk en ik duik er nog even in ik hoop zo dat Storm ook nog even doorslaapt ! Kan ik ook nog even bijslapen ! ś Nachts eruit vind ik nog steeds zwaar temeer ik niet fit ben. Maar ik wil niet dat manlief dat doet hij moet werken. Nog 2eneenhalve week en dan is hij 6 weken vrij kunnen we elkaar aflossen.

Geplaatst

@ Miepie: aiai!!! Wat een geluk dat je op dat moment geen kleintje vasthield zeg, maar van de trap vallen is echt geen optie nu! Ik kan me voorstellen dat je wond ineens weer opspeelt. Ik merk zelf ook dat ik me wel al; een hele pief kan voelen maar dat het lijf toch direct protesteert als ik teveel te snel wil. Ik heb dus ook nog niet gefietst of zelf auto gereden, doe het vooral rustig aan. Dat lijkt me in jouw geval alleen wel lastig met 3 kindjes te verzorgen. Petje af hoor, hoe je dat klaar speelt!

@Marjan: het leek er even op dat het met Selma wat beter ging qua slapen overdag? Ik hoop het begin van meer rust voor jullie allemaal. En het dagje uit vandaag doet je misschien ook wel even heel goed om de batterij op te laden. Het lijkt me echt heel lastig hoor zo'n huilbaby, je wil haar zo graag een blije baby maken maar hoe? Je doet er in ieder geval alles aan om de oorzaak te achterhalen dus uiteindelijk komt er vast een goede oplossing waardoor Selma beter in haar lijfke komt te zitten en de rest van jullie gezin meer rust krijgt. Hang in there!

Voor wat betreft je vraag over gordijnen: ik hou inderdaad overdag de gordijnen helemaal open zodat de kamer zo licht mogelijk is. Het bedje staat ook in een hoek dus er valt geen direct zonlicht op. Ik hoop Morris zo snel mogelijk in ons dag-nachtritme te helpen, dus als het helpt doe ik het maar!

@Pauline: het zal voor Finn ook wel even wennen zijn zo'n klein babyzusje! Gelukkig heeft hij de leeftijd dat je hem al wat meer uit kan leggen.

Qua borstvoeding vind ik het af en toe ook heel lastig, heb wel wat gehad aan advies CB en zoek het internet af op zoek naar info en adviezen. Vervolgens kijkenk wat bij me past. Morris heeft in ieder geval geen heel vast schema, ik probeer een beetje te voeden op verzoek maar tgt in de gaten te houden dat hij voldoende voedingen krijgt. Vooral overdag leg ik hem wel om de 3 a 4 uur aan. maar er zijn dagen dat ik of de hele ochtend of eind van de middag bezig ben met clustervoeden! Waar ik me aan vast probeer te houden:

- overdag om de 3 a 4 uur voeden (uitzonderingen daargelaten, evt max 6 uur slapen)

- 's nachts mag hij 6 uur doorslapen (zei men in ziekenhuis), dus zet ik na laatste avondvoeding de wekker op 6 uur later, maar meestal komt hij dan iets eerder uit zichzelf.

- ongeveer uitkomen op 7 voedingen per dag

- poep- en plasluiers in de gaten houden, als die voldoende zijn is er weinig aan de hand

- per voeding maximaal 20 of uiterlijk 30 minuten aanleggen (advies wijkverpleegkundige. Dat vond ik wel handig omdat ik soms wel heel lang bezig was en dit geeft me een houvast. Je mag daarin een grens stellen naar je kind toe)

Het komt erop neer dat ik dus geen hele vaste tijden heb, het kan per dag wel een paar uur schelen. Ongeveer om 7/8/9 uur, 10/11/12 uur, 15/16 uur, enzv. Beetje afhankelijk ook van hoe laat hij 's nachts komt. En zoals ik al zei heeft Morris nogal es behoefte aan clustervoeden, dan wil hij ineens elke uur aangelegd worden. En dan drinkt hij vaak maar kort. Dan ben je soms voor je gevoel uren achter elkaar bezig met voeden! Het schijnt normaal te zijn, dus probeer ik me er maar niet al te druk om te maken. Als het goed is gaat er vanzelf meer ritme in komen, tegen de tijd dat ik weer moet werken ga ik er evt. werk van maken als er meer structuur in moet komen!

Op zichzelf verloopt alles hier wel prima, alleen vind ik die pukeltjees zo sneu! Morris had zo'n prachtig gaaf baby-huidje maar zit echt volledig onder de acne nu. Op zijn gezichtje begint het nu iets op te drogen maar ook bovenaan zijn borstkas is het een en al onstoken talgkliertjes... Volgens de boekjes en wat ik op internet lees kan het geen kwaad en trekt het vanzelf weg, dus lijkt het me ook niet nodig om daarvoor speciaal naar CB of HA te gaan. Zelf lijkt hij er gelukkig geen last van te hebben maar het ziet er echt heel zielig uit. Het is ook niet een klein beetje maar echt zijn hele gezicht zit onder, honderden pukkeltjes wel! Maar zoals manlief dan weer opmerkt als ik voor de zoveelste keer zeg hoe zielig ik het vind: "Beter nu dan over 16 jaar als ie achter de meiden aan wil!" Tsja...

Geplaatst

hoi meiden,

Wij zijn weer terug van onze dagelijks uitje... We gaan altijd na de voeding van 12 of 13 uur weg en dan tukken ze lekker door in de wagen.

Marjan: Jeetje meid, ik heb echt met je te doen. Je zal allerhande adviezen overal vandaan krijgen, en ik heb er nog 1 voor je... een goedkope maar zeer goed werkend advies.

Is inbakeren niks voor jullie, ik hoor daar echt ontzettend goede verhalen over, ook in het netwerk van kinderfysio's. Je kunt Selma op die manier leren zelf in teslapen. Zelf hebben wij het boekje van Ria Blom: "regelmaat en inbakeren" Wij hebben ontzettend veel gehad aan de tips uit het tweede gedeelte van het boek. Veel tips over slapen, voeden etc.. Het consultatiebureau kan je het inbakeren laten zien, je hebt alleen maar 2 doeken nodig en wat doorzettingsvermogen, maar schijnbaar zijn de resultaten enorm.

Ivf moeke: Herkenbaar he.. Wij hebben verder geen hulp, maar andre begint pas 19 juli weer met werken, hij had 2 maanden oudersschapsverlof opgenomen... en dat is echt heel erg fijn. We zijn dus samen echt aan het genieten. Als andre straks weer naar het werk gaat (3 dagen p/w, de rest werkt hij thuis) dan ben ik benieuwd hoe het gaat. Wellicht moet ik dan wel wat hulp hebben, maar het liefst ben ik daar niet afhankelijk van. Hoe gaat het met Caz?

Pauline, wat fijn dat het zo goed gaat met Dodi, dat je je wond voelt lijkt me niet meer dan normaal. Ben je lekker aan het genieten.. en Finn, begint hij al een beetje te wennen? Bij ons hadden ze die krampjes vrij snel.. in week 2 geloof ik. Die darmen moeten gewoon op gang komen.

Jeanine: heb je al een oplossing voor die diclofenac.. dat heb jij weer, de pech van een allergie......grrrrom.....

Aafke: haha, die pukkels, ik ben het eens met je man. onze jongens krijgen ze nu ook. bij ons is het erger geworden nu we zijn begonnen met een beetje babyolie... helaas, maar het ruikt ook zo lekker. we doen het alleen na het badderen......

Miep: Hoe is het meid, hoe is het met rutger, is er al meer duidelijk?

Hier gaat alles goed, de nachten verlopen redelijk rustig.. ik heb me eens verdiept in de wereld van Ria Blom Regelmaat en inbakeren en ik moet zeggen dat wij wel wat hebben aan haar tips over wakker te bed leggen, inslaap huiltje en voedingstips voor efficiënt drinken...

Nou meiden, Lev wordt wakker en dan haal ik natuurlijk onmiddelijk mijn borst tevoorschijn. Ik heb inmiddels alle decorum verloren.

Goede avond en een rustige nacht....

Marjo

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag is ons prinsesje precies 2 maanden oud. Ze lacht nu iedere dag en haar lach wordt steeds breder. Verder begint ze nu ook met geluidjes maken. Hierbij een paar foto's van een paar dagen geleden. Die met het roze jurkje zijn van vandaag.

[ATTACH=CONFIG]1561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1562[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1563[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1565[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1564[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Jeannet, wat een heerlijk meisje is Megan toch leuk dat je weer fotoś hebt geplaatst ! Wat gaat het hard, alweer 2 maanden oud !

Surf, ik moet het nu doen met paracetamol en de bekkenband. Ik heb allerlei pijnstillers geprobeerd en er blijft eigenlijk niets over wat ook helpt in combi met de andere medicijnen die ik slik. Vandaag maar eens bellen of de uitslag van het bloed binnen is. Lijkt mij ook wel wat dat boekje van Ria Blom zal eens kijken op MP. En de Puckababy is dat ook wat ? Ik zit er aan te denken om dat voor Storm aan te schaffen, hij maait zo met zń armen.

Geplaatst

Marjan, hoe is het gisteren gegaan bij de kinderarts ? Wat wijzer geworden betreffende het vele huilen van Selma ? Ik hoop zo dat het minder gaat worden brengt wat meer rust in huis. Heb je trouwens de kinderen van je man ook nog om de week het weekend ? Lekker druk he ! De kids van manlief komen vrijdagavond weer best druk nu met de baby en ik ben zelf niet fit. Gelukkig zijn ze 9 en 11 jaar en kunnen ze zich zelf redelijk vermaken. En ze gaan vaak naar opa en oma die wonen bij ons in de straat. Vandaag ff geen visite morgen ochtend komt er weer iemand hier uit de buurt op kraamvisite.

Geplaatst

Hee allemaal!

Selma heeft medicijnen gekregen eb weer over op andere

Voeding. Nu nutrilon a.r. (anti reflux). De arts wil kijken wat dit gaat doen.

We zullen zien!!

Jeanine: de kinderen van mijn man zijn er om de week ( dus niet alleen 's weekend, maar een hele week!!). Ze komen vrijdag weer!! De zoon van 15 doet wel lastig vind ik. Die blijft maar vragen: wanneer gaat ze stoppen met huilen?? Hoe oud is ze dan??? Dat werkt mij echt op de zenuwen.

Selma slaapt nog, dus zal effe snel opruimen en flesjes schoonmaken!!

O ja, inbakeren en boekje van Ria blom kennen we van Jolien. Inbakeren zelf vonden we heftig en bij jolien hielp het niet. Als het niet verandert gaan we weer proberen.

Marjan

Geplaatst

Jeetje Marjan een volle week om de week best zwaar zeg 4 kids ik vind de weekenden al zwaar als de kids van manlief hier zijn. Hoe gaat het vandaag met Selma ?

Ik heb net een Puckababy via MP gekocht ik ben benieuwd ! Storm zal in ieder geval minder met zń armen zwaaien en daardoor zichzelf minderwakker maken.

Ik heb net de doktersassistente gebeld voor de bloeduitslag. HB is nog veels te laag 5.2 die staaltabletten slaan na ruim 2 weken nog helemaal niet aan zucht. Vit D is te laag en mń bloedbezinking te hoog dat duid weer op een ontsteking. De huisarts belt morgen terug om een en ander te overleggen want hij was er nu niet. Hopenlijk krijg ik een zak bloed want ik ben zo vreselijk slap.

i

Gisteren kreeg ik een pakje helemaal uit Neiuw Zeeland van mń penvriendin VICKI. Een mooie pluche beest een Kiwi dat is een vogelsoort die daar voorkomt. Echt leuk en uniek.

Geplaatst

Ey jeanine,

Wat vervelend dat de uitslagen niet echt fijn waren. Aan de andere kant: het is duidelijk dat er iets moet gebeuren. Hoop dat de arts met een goede oplossing komt!

Ja, het is retezwaar, een hele week het huis vol. Ik heb echt genoeg (teveel?!?!!) aan mezelf.

Met Selma gaat het nog net als eerder. Niks veranderd tot nu toe dus. Ik zit er helemaal doorheen. Niks helpt. Ze blijft huilen / krijsen. We hebben geen idee wanneer we verandering zouden moeten zien. Ben net alweer bij de apotheek geweest om spuitjes om de medicijnen toe te dienen. Tabletten voor baby's. Wie bedenkt daar nu niet iets voor??

Selma sliep even (15 minuten??) maar is weer wakker....

Geplaatst

dag dames,

Het gaat hier niet goed. Selma heeft gisteren weer een dag gedraaid van 10.00 - 22.00 uur. Af en toe een hazenslaapje van 15 minuten, maar dat was het dan wel. De rest van de tijd: onrustig, erg beweeglijk (wild), huilen huilen huilen….. beter gezegd: krijsen krijsen krijsen.

Gisteren draaide ik bijna door; een situatie die niet leefbaar is.

Sinds woensdag krijgt ze de medicatie en andere voeding. Vanmorgen heeft mijn man gebeld naar het zh. Hij heeft gevraagd hoe lang het duurt voordat we verbetering zouden moeten merken mbt medicatie en andere voeding. Er is overleg geweest met de dienstdoende kinderarts en die gaf aan, dat als het om 16 uur vanmiddag nog steeds zo slecht gaat, we langs moeten komen en dat Selma waarschijnlijk opgenomen gaat worden. Toen brak mijn man…… zo sterk, zo hoopvol, en proberend mij te steunen… het is op.

Het gesprek afgerond en huilen….

(ondertussen was Jolien op de peuterspeelzaal en die zouden we binnen een uur weer halen. Met kleine stapjes haar proberen te laten wennen. Mijn man daarheen om 10 uur: ging het best goed!! Fijn hoor! Dinsdag gaat ze weer, en dan gaan we het weer uitbouwen).

We leven echt in ons eigen wereldje, niks van buitenaf is nog leuk / te doen.

sorry als ik vaak alleen maar over mezelf en Selma praat, maar dit forum is voor mij wel een uitlaatklep.

Ik denk ook veel aan jullie kindjes, en de zorg die Miepie heeft…. man man man. Wat is dat voor jullie ook zwaar zeg!!

En Jeanine, jij hebt het ook zo zwaar. Ieder op zijn eigen manier, met zijn eigen dingen…..

Ik hou jullie op de hoogte…

Marjan

Geplaatst

Jolieneke ff inbreken, was het gelukt met de Losec?

En ik kan me voortstellen dat die voor allebei heel heel zwaar is. Wij hebben dit met Levi ook gehad, de situatie thuis was niet meer te doen.

Niet helemaal dezelfde klachten maar ook voor erge Reflux opgenomen. Dit deed ons erg zeer, en voelde verschrikkelijk. Maar na een week

daar mocht hij mee en als een ander kind eruit gekomen. We hebben toen ook besloten niet daar te slapen ( dit heeft veel moeite en vooral veel tranen veroorzaakt)

maar wel kunnen bijtanken. Want je wordt er zelf ook zo moe van!

Succes ermee!

Geplaatst

Hoi Kimmie,

We hebben de Losec nu opgelost is 10 cc water (zoals de apotheker het voorstelde). Ik heb een speciaal potje/flesje gekregen met een spuit die daarop past. Dan trek je de vloeistof op en kan je het spul geven. Volgens mij vond ze het smerig, maar het grootste gedeelte ging erin. Natuurlijk ook wat ernaast, en ze spuugde ook wat uit. Ze deed daarna extra lang over de fles…. vreemd.

Ze ligt nu wel weer te slapen (???!!???!!!) we snappen er weinig van! Dit zou toch zo mooi zijn als het doorzet!! Moet haar om 15.00 alweer wakker maken voor een voeding.

Ik moet er wel bij zeggen: om 11 uur begonnen met voeden, om 11.45 ongeveer klaar met voeden (incl losec). Bij me zitten, ze was erg aan het poepen. DROOG!!! Zo zielig. Hierna moest ik mijn andere dochter verschonen, dus Selma in de box gelegd. Daarna gingen we eten. Heb Selma in de buikdrager gehad, ze was jengelig. Toen rond 12.45 op bed. Ben zo rond 13.45 naar beneden gegaan. Tussentijds de speen er nog weer ingedrukt, want als ze die na een tijd uitspuugt, is er weer onrust.

Nu rust in huis. Bijzonder!!

Marjan

Geplaatst

Ow Marjan ik heb zo met jullie te doen ! Dit is niet gewoon zwaar het is mega zwaar en genieten ho maar. Alles wordt bepaald door het vele gehuil van kleine Selma. Ik denk dat we er wel een voorstelling van kunnen maken maar pas als je er elke dag mee te maken hebt weet je dat je dit niet lang meer gaat trekken. Idd je kan nergens meer van genieten zo alles wordt bepaald door gehuil. Kleine Selma heeft misschien wel iets niet goed zitten in haar lijfje dus ik hoop dat ze haar eens goed onderzoeken of ze wat over het hoofd hebben gezien. het kan toch niet alleen de reflux zijn denk je dan ?????? Het is niet de bedoeling dat een gezin naar de afgrond verdwijnt door dit. Ik leef zo met je mee. Voor je man vind ik het ook rot ik wens hem ook veel sterkte. En Marjan ga je nooit excuseren over het feit dat je veel over jezelf en Selma praat dit is jou uitlaatklep en wie er niet tegen kan reageert maar niet , daar is dit forum ook voor voor de minder leuke dingen het is niet overal een roze wolk ! En dat heeft niets te maken met het feit dat we tuurlijk wel blij zijn met onze baby maar je mag nooit over een ander oordelen als je niet in zijn of haar schoenen hebt gelopen.

Ik heb vandaag de huisarts aan de lijn gehad die was wederom erg begripvol en vroeg hoe het ging. Ik zei nog steeds zo slap als een vaatodek en zoń pijn in mń benen en plekken op mń benen. Hij zei zal ik maar eens met de internist gaan overleggen ? Ja graag ! Dus even later belde hij weer terug. De internist vind alle waardesook niet normaal en wil mij graag zien. Hij had gezegd dat soms door een bevalling een auto imuunziekte enorm op kan laaien. Nooit aangedacht dat ik dat zou hebben. Ik heb nl. al jaren UCTD een weefsel ziekte in het kort ik maak antistofffen tegen mezelf en wordt daar erg moe van. En dan die lage HB waarde van 5.2 dat vond hij ok veels te laag. Maandag ben ik er tussen gepropt en om 12u kan ik in het ziekenhuis terecht. Gelukkig weer een stapje verder. De huisarts zei nog je moet echt kalm aan doen met mijn lichaam soms moeilijk voor mij als ik zie wat er hier allemaal moet gebeuren en manlief een volle werkweek heeft. Maar ik kan het echt niet qua energie en dan moeten er maar dingen blijven liggen het is niet anders. Voor Storm vandaag de Puckababy binnen gekregen en vanavond gewassen morgen maar eens uitproberen of het wat is voor hem.

Geplaatst

He meiden,

Tijdje niet online geweest, dus had heel wat bij te lezen. Goh meiden, ik heb echt erg met jullie te doen. Realiseer me ook dat wij echt geluk hebben dat we zo'n makkelijk mannetje hebben. Wel hebben we een paar moeilijke avonden/nachten gehad met onze dochter vorige week. Normaal lief gaan slapen en nu gillen/krijsen. Als we naar haar toe gingen was alles weer goed en gezellig, maar zodra we de deur achter ons dicht trokken ging het luchtalarm weer aan...... 't heeft ongetwijfeld met de komst van Stan te maken. Maar m'n hart brak als m'n kleine grote meisje zo lag te gillen. Nu gaat het weer beter en huilt ze stuk minder of niet.

M'n man was vrij afgelopen week en vorige week hadden we ineens besloten lekker een midweek weg te gaan. Met z'n 4-en naar center parcs geweest, ging supergoed met de kleintjes. We waren naar huttenheugte wat naast plopsaland ligt. Echt een aanrader voor kids va 2 jaar. Kleine man deed het super in plopsaland. Lag lekker te tukken en meldde zich weer voor z'n voeding. We zijn ook met hem in 't zwemparadijs geweest. Nou ja ik langs de kant met hem en manlief met dochter in 't zwembad.

Voor meiden die dit lezen en denken dat ze de deur niet meer uitkomen en dat een midweek weg nog ver van je bed is. Bedenk maar dat het uiteindelijk goed gaat komen met de kleintjes en dat jullie tijd vanzelf komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden