Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden

Even een momentje gevonden om weer hier te komen.

Miepie, hoe is het met Rutger??? Lijkt me zo vreselijk zwaar wat jullie allemaal mee maken. Sterk hoor hoe jullie ermee omgaan!

Marjan, meis ik heb zo met je te doen, ik wilde dat ik een oplossing voor je wist, kan me zo voorstellen dat jullie er helemaal doorheen zitten! Hou vol, er komen betere tijden! Jeanine dat geldt natuurlijk ook voor jou, hoop zo dat je snel van je pijn verlost bent!

Hier gaat het wel goed. Dodi is vreselijk lief, heeft af en toe hele wakkere periodes en huilt eigenlijk niet. 's Nachts laat soms wel te wensen over. Vannacht was ze wakker van 12 tot 4.30 uur, niet huilen of zo maar af en aan willen eten en dan weer vieze luier en dan weer moeten boeren en dan weer willen eten. Zat er op een gegeven moment helemaal doorheen. Ben zooo moe. Manlief heeft deel meegemaakt dus die was ook helemaal gesloopt. Ligt nu even met haar te tukken zodat hij niet weer ziek wordt. Ik heb vanochtend ook even uurtje geslapen. Ga Dodi zo weer wakker maken voor vlg voeding. Probeer echt 3 uur tussen de voedingen te houden in de hoop dat ze dn 's nachts langer er tussen krijgt, maar tot nu toe geen succes. Hoe gaat dat bij jullie? Hebben jullie ook dat de kids bijv om 9 uur eten tot 9.15, dat je dan luier verschoont en laat boeren dat ze dan om 9.30 uur tweede ronde doen? En soms dan zelfs om 10 uur nog een toetje willen?

Ik voed Dodi nog max 8.5 weken zelf. Met 10 weken bouw ik het af omdat ik met 12 weken weer aan de slag ga. Hoop dat ze tegen die tijd wel van bijv 23 tot. 6 à 7 uur slaapt, anders wordt mijn baan wel heel zwaar.

Ga straks met manlief mijn bakfiets in elkaar zetten (poppal cangoo), en dan maar hopen dat het onstuimige weer snel over is zodat ik komende week een keer Finn uit school kan halen, op de fiets of lopend. Aafke hoe herstelt jouw ks litteken? Heb absoluut geen last van de wond, maar manlief zegt dat ik echt 6 weken moet rustighouden, is toch tweede keer dat die buik op die plek open is gemaakt.

Groetjes Pauline

P.S. Was het nou het plan om een keer 'live' af te spreken?

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal!

Hoe gaat het met iedereen? Erg druk geweest de laatste dagen met m'n verjaardag (want die wilde ik natuurlijk gewoon vieren :laugh: 2x ), het huis en spullen inpakken. En natuurlijk ons lekkere moppie.

@ Paulien,

Het lijkt erop dat Dodi het dag/nacht ritme ook een beetje omgedraaid heeft. Wat lastig zeg en je bent zeker gesloopt dan. Dat geloof ik graag. Je rust pakken is ook lastig omdat je Finn ook hebt rondlopen. Dan moet je behalve met de voedingen ook rekening houden met schooltijden. Leuk zeg een bakfiets. Ook mijn droom maar nu hebben we financiele crisis ;-)

@ Marjan,

Hoe gaat het nu met Selma? En natuurlijk Jolien want het is allemaal wel lastig voor dat kleine meisje. In ieder geval fijn dat het op de peuterspeelzaal wat beter is gegaan. Dan kan ze een beetje spelen en even 'los' zijn van thuis.

@ Liselot,

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie. Heerlijk hoor even lekker van huis weg. Het zit er bij ons niet in dit jaar. Ons nieuwe huis kost nu al veel meer dan begroot dus vakantie gaat niet gebeuren.

@ Jeanine,

Toch wel spannend morgen of niet? Ben benieuwd wat er uitkomt en of je opknapt van een zakje bloed.

Het wordt voor jouw ook wel tijd om eens ECHT te gaan genieten.

@ Aafke,

Wat vervelend van al die pukkeltjes. Het schijnt er wel bij te horen bij borstvoeding hoewel Evi er (nog) geen last van lijkt te hebben.

Verder alles naar wens? Al samen met de playmobil gespeeld :toppie:

Hier gaat het allemaal prima. Evi lijkt wel een paar huiluurtjes te hebben ontwikkeld aan het einde van de middag/begin van de avond. Maar ze heeft dan zo'n enorme zuigbehoefte dat ik toch maar een speentje heb gegeven. Dit ging met de Difrax speen voor geen meter maar de Bibi speen eet ze zowat op. Er zit zo'n hele rand om d'r mond als ze hem niet meer nodig heeft. Ze kan de hele dag zonder tot die paar uurtjes en dan is ze 'klaar'. Ze lijkt net Pipo de clown dan. Vandaag vaderdag. Wat leuk zeg. Manlief een heerlijk ontbijt op bed gegeven en hij krijgt nog een uitvergroting van een foto naar keuze van de fotoreportage.

De borstvoeding gaat als een tiet. Evi drinkt super en doet het erg goed. Ze had al 2 dagen niet gepoept nou gisteren kwam het tot haar oren :laughing4:. Dus we zijn maar even met haar onder de douche gestapt. Ik probeer nu 4 uur tussen de voedingen te houden en ook dat gaat goed. Gisterenavond met mijn verjaardag heeft ze de hele avond liggen huilen. Behalve als je haar vast hield. Na de laatste voeding om 23:00 is ze gaan slapen tot 5 uur en toen tot kwart voor 10. Ik hoop met die 4 uur tussen elke voeding dat we zo langzaam aan naar doorslapen toe gaan werken.

Ik heb totaal geen last gehad van het uitscheuren maar nu begint de ellende. Het is keihard tussen de voor en achterkant in en het zou me niks verbazen als de boel verzakt is. Het voelt allemaal zo raar. 4 juli heb ik de controle. Beetje laat maar er was eerder geen plaats.

Ons huis blijkt toch allemaal meer werk dan gedacht. De kozijnen moeten TOCH vervangen worden, de riolering bleek helemaal af te zijn dus is opnieuw aangelegd. Lekkage, de CV doet het niet. Morgen ga ik contact op nemen met de verkopend makelaar in hoeverre dit gebreken zijn die we kunnen verhalen bij de verkoper. De kozijnen niet natuurlijk maar de rest gaan we toch proberen.

Nog een paar fototjes van de reportage.

Nog een fijne avond!!

Geplaatst

Hallo lieve mei mama's!

Hoop dat jullie allemaal een fijne vaderdag hadden. Voor veel mannen hun 1e vaderdag!!

Jeanine bedankt voor je lieve woorden. Het forum is idd een uitlaatklep. Voor leuke, maar ook minder leuke dingen. Ik vind het fijn om te lezen dat het bij de meeste mama's zo goed verloopt allemaal. Ik denk veel aan miepie en jou jeanine!! Ook een beetje jaloers op de mama's die echt volop genieten.

Morgen bellen we weer met het zh. We zien weinig verbetering. Ze poept wel erg vaak!! Was het eerst 1 keer in de 2 of 3 dagen, nu bij elke voeding een beetje. Zeer harde ontlasting ipv 'water'. Zal vd andere voeding en medicijnen komen. 'S nachts gaat het goed. Ze slaapt van +/- 23.00-5.00 goed. Daarna vaak al moeite haar weer in slaap te krijgen. Soms lukt het niet. Maar rond 9.00-10.09 vlg voeding. Daarna tm 23.00 onrust / huilen / hazenslaapjes. Pfff....lange dagen hoor.

Selma heeft de puckababy (gaat ze na elke voeding in!!!) al helemaal uitgerekt met haar handjes. Ze mept met gemakt de speen uit haar mond!!! Wat een kracht zit erin!

Wel leuk: na een voeding lacht ze en maakt ze geluidjes. Smelten..... mijn man wordt er steeds er emotioneel van. Het is zo jammer dat het maar zo kort duurt.

Ps: elkaar een keer in levende lijve zien lijkt me erg leuk!! Dan wel na de zomervakantie hahaha. Wij zijn er nog niet aan toe!! Volgens mij woon ik het noordelijkst; prov Groningen. Wie het zuidelijkst?

Marjan

Geplaatst

@Marjan en Jeanine: wat vervelend om te lezen dat er bij jullie allebei nog geen echte verbetering te bespeuren is! Je wil zo graag genieten maar het lukt onder deze omstandigheden natuurlijk niet. Gelukkig zijn er een paar momentjes zoals na het voeden dat je kunt smelten, dus hopelijk kun je daar de energie uit halen om nog even vol te houden. OOIT gaat het beter worden!!!

@Miep: ik ben nu toch ook wel heel benieuwd hoe het met Rutger gaat! Ik hoop dat ze in het ziekenhuis een oorzaak hebben kunnen vinden en hij nu weer gewoon thuis is.

@Pauline: mijn keizersnede herstelt naar mijn gevoel ook heel goed, heb er nauwelijks last van. Dat wil zeggen, van het litteken op zichzelf (het is ook mooi klein moet ik zeggen en valt precies in een bikinibroekje). Maar je man heeeft wel gelijk, je moet inderdaad voorzichtig blijven. Ik merk dat ik, juist omdat ik er weinig van voel, soms toch dingen forceer. Alleen merk je dat dan pas achteraf omdat je de wond dan ineens wel weer voelt! Ik had dat dus vooral na een te lange autorit, en merk bijv. dat mijn wandeltempo toch echt een stukje lager ligt dan dat van manlief. Sneller lopen gaat niet, dan merk ik ook direct dat het toch nog behoorlijk gevoelig is. Ik ben sowieso wel voorzichtig, heb 4 juli afspraak/ controle bij de gynaecoloog. Tot die tijd doe ik een aantal dingen nog maar niet. Zo wil ik echt heeeeel graag weer eens in een lekker ligbad en zou ik weer willen beginnen met zwemmen. Ik vloei ook al lang niet meer, maar neem toh maar geen risico. Ik wil echt het groene licht van de gyn zelf krijgen. Hetzelfde geldt voor fietsen.

Hoe lang duurde het bij jou voordat je de vorige keer echt helemaal geen last meer had?

@Liselot: fijn te lezen dat alles goed gaat. Zo'n midweek lijkt me heerlijk! Wij willen ook heel graag de 1e week van september kijken of we er even tussenuit kunnen maar ik weet nog niet zo goed wat. Misschien wadden-eilanden of zo. Vraag me ook af wat handiger is, een huisje of hotel. In ieder geval iets waar ze een kinderbedje hebben want ik zie een eigen campingbedje nog niet zitten omdat Morris nog zo klein is. Lijkt me meer iets voor peuters?

@Boogie: ik moet elke keeer weer lachen als ik zie hoe actief jij wel niet bent! Ga er maar aan staan, poeh he!

Wel naar dat je nu zo'n last hebt, ik hoop niet dat het een verzakking is! Goed dat je een afspraak hebt, toch maar even afwachten wat ze vinden.

Leuke foto's van Evi hoor, zo'n reportage is wel de moeite waard! Al stel ik die nog maar even uit tot Morris zijn gave gezichtje weer terug heeft ;) De pukkeltjes zijn nu wel heel langzaam weer iets minder aan het worden, dat wil zeggen: de witte talgkopjes zijn al weg en de boel is aan het uitdroggen geloof ik. Nu zijn er nog heel veel rode bultjes over die langzaam wegtrekken. Verder heeft Morris nu wat gele korstjes tussen zijn wenkbrauwen maar ook dat schijnt wel normaal te zijn, een soort berg die vanzelf overgaat.

Vier uur tussen borstvoeding vindt ik ook wel fijn en houd ik vaak aan, maar aangezien Morris ook wel van het clustervoeden is (vooral tegen de avond) is van een echt duidelijk schema dus geen sprake!

Wat betreft de playmobil: toevallig is gisteren heeeeel fanatiek met mijn schooltje gespeeld door de drie kinderen van mijn vriendin die op kraamvisite kwam, die gingen helemaal uit hun dak haha, dus de aanschaf was zeker de moeite waard!

Morris doet het verder erg goed, donderdag naar het CB dus ik ben erg benieuwd hoe hij gegroeid is. In ieder geval past hij niet meeer in maaatje 50! Ik probeerde hem gister in een pakje te krijgen maar zijn beentje paste er gewoon echt niet meer in!

Ik voel me op zich wel goed en heb dus niet veel last van de wond, maar ik merk fysiek wel dat ik last heb van algehele 'stijfheid' in spieren en gewrichten (knieën, knak knak...). Als ik in mijn bed gelegen heb zijn de eerste passen lopen heel moeizaam en als ik 's ochtends voor de 1e keer de trap afloop, voel ik me echt een bejaarde. Ik moet me echt stevig vasthouden aan de leuning! Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik in de laatste weken van mijn zwangerschap zo immobiel was. Ik krijg nu dus echt wel behoefte aan meer bewegen maar wil dus ook nog even advies van de gyn meenemen.

Oh ja, mijn rechterpols blijft wel een probleeem, daarvoor loop ik nu bij de fysio. Het bleek niets met oedeem te maken te hebben maar de pees in mijn onderarm is dus al weken ontstoken. Schijnt met mijn Indo-achtergrond verband te kunnen houden omdat die vaker last hebben van 'hypermobiele gewrichten', het is een wonder dat ik geen bekkeninstabiliteit heb gehad! Nu wordt mijn arm steeds gemasseerd, krijg ik er stroom doorheen en doen ze aan meridiaan-taping. Ik loop dus met enorme banen vrolijke blauwe tape om mijn arm! Ik ben in ieder geval blij dat er iets mee gebeurt, dinsdag weer...

Geplaatst

Hoi meiden,

Boogie: ai ai ai huissores.. brrrr Ik zou zeker die makelaar aan de tand voelen. Wat betreft vakantie.... Als jullie straks lekker in jullie nieuwe huisje zitten met jullie meisje dan zijn jullie zo gelukkig dat een vakantie helemaal niet gemist wordt. Let maar op! En dat verdienen jullie ook. Nu even doorbijten, wij zijn paar jaar geleden verhuisd en hebben flink laten verbouwen, de kosten werden ook meer dan we hadden berekend, maar we wonen heerlijk.

Gefeliciteerd met je verjaardag, wanneer was je jarig?

Heel herkenbaar dat huiluurtje aan begin van de avond.. Lev doet dat ook. Ik leg hem nu maar veel aan... clustervoeden. Dat oprekken na 4 uur tussen de voedingen, hoe doe je dat, dat klinkt mij ook wel lekker in de oren. Bij ons slapen ze soms meestal 3 uur, soms 4 uur en savonds vaak 2 uur achterelkaar.

Jolieneke: he Marjan, trek je het nog een beetje, ik voel met jullie mee. Dat huilen gaat door merg en been. heeft Selma dan niet onwijs last van kramp als haar poep zo hard is? Dat hadden jullie natuurlijk ook al bedacht. hmm Misschien toch inbakeren als ze zich al uit die puckababy wurmt.... Ik kan me voorstellen dat ze zo moe is dat ze niet meer in slaap komt.. Lastig hoor. Gelukkig lacht ze wel naar de voedingen, flink veel foto's maken van haar lach zodat als je er doorheen zit, daarnaar kan kijken..

Sterkte meid en ik duim voor betere tijden.

Liselot: Is je dochter weer gekalmeerd? Het is ook wel wennen voor die zusjes en broertjes hoor. Wat lekker een midweekje weg. Wij willen in juli een midweek weg ook naar centre parcs waarschijnlijk. Gewoon even een andere omgeving en lekker wandelen in de bossen ofzo. Vraagje (beetje gek misschien, maar wij weten dit echt niet zo goed) Waar hebben jullie je kleintje laten slapen in zo'n huisje. Gewoon in een ledikantje dat er in zo'n bungalow staat?

Jeanine: oef, je hb was wel laag. voel je je nu beter nu je bloed hebt gehad. Ik heb na de bevalling 3 zakken gehad ik had hb van 4.4... daar wordt je zo sloom van. Ik hoop dat je je echt snel beter voelt.

Pauline: haha dat steeds willen eten herken ik heel erg. Ik zit soms wel 1.5 uur te voeden, wel 2 natuurlijk. Maar dan rolt er 1 van de borst, denk ik hij is klaar.. 3 minuten later huilt hij, dan leg ik aan en drinkt hij weer... ggrrrrrrr

Leuk hoor een bakfiets.. kun je gezellig met beide kinderen op pad. Past er een maxicosi in of heb je zo'n speciale babyschaal?

Miep: Waar zit je toch? Gaat het goed met jou en de kids? Is Rutger alweer uit het ziekenhuis. Gisteren kwam ik in Haarlem een vrouw met een drieling wagen tegen.. ik moest meteen aan je denken.

Nou nou, het is weer ochtend, ik heb net afgekolfd, daar ben ik mee begonnen om een reserve op te bouwen zodat André en ik ook een keer samen weg kunnen. Dat kolven gaat best goed, ik kolf een uur na de ochtend voeding en dan heb ik bijna 100ml. Verder doe ik nog volledig bv. Ik vind het vooral in de avond pittig, gisteren zat ik er eenbeetje doorheen. Volgens mij hadden we een gevalletje van 2 clustervoedingen.... ze blijven huilen en dan blijf ik aanleggen.... Ik werd er helemaal onzeker van en begon te denken dat ik neit genoeg melk meer produceer... hmmm

Verder gaat het goed. de jongens eten, poepen, plassen etc.. s avonds neem ik lekker een oudbruin met nootjes voor de gezelligheid.

Volgende week zaterdag heb ik een feestje zonder kids.. ik vind het o zo spannend, hopelijk hebben we dan voldoende voeding gekolfd zodat andre ze kan voeden met de fles...

Verder proberen we een midweekje te boeken in juli... kijken hoe dat gaat, we durven nog niet te kamperen in onze bus, dat moet wachten tot vlg jaar.

liefs

Marjo

oh even een paar foto's, zijn ze niet prachtig.... ja toch.....

ik hoop dat het goed gegaan is.[ATTACH=CONFIG]1587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1588[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1589[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1590[/ATTACH]

dex lev dex lev lev dex

Geplaatst

Jeetje surf, respect hoor hoe je dat doet met 2 keer voll borstvoeding. Zeker in combimet die clustervoedingen.

Vanchtend hier in tranen besloten met de borstvoeding te stoppen. Was al 3 dagen in tranen van het vele aanleggen en het enorme slaapgebrek. Begon weer het gevoel te krijgen zoals ik had toen ik mijn postpartumdepressie had bij Finn. Bij man en mijzelf gingen wel de alarmbellen rinkelen, dat wil ik nl echt niet meer. Man was stellig: als het meer verdriet en spanning oplevert dan geluk dan stoppen. Voelt enorm als falen, maar weet wel dat hij gelijk heeft. Eerste flesje zit erin en merk bij mezelf meteen een soort rust. Krijg nu natuurlijk wel weer stuwing, dus af en toe de ergste spanning eraf kolven en dan moet het over paar dagen wel weer gaan.

Zucht..... Weet dat het beter is maar voelt echt als een mislukking. Hopelijk over paar dagen niet meer!

Geplaatst

Pauline: Meid dat is toch geen falen! Ik vind dat heel verstandig.... Er worden zoveel kinderen groot en sterk op kunstvoeding... echt hoor ik zou me er niet te sappel om maken. Het moet wel leuk blijven en vooral ook te doen! Als bij jullie beiden alle alarmbellen afgaan, moet je gewoon stoppen. Genieten en je goed voelen is het belangrijkste dat er is. En die stuwing komt wel goed hoor.....

Marjan: Sterkte de komende dagen.. dit moet heel moeilijk zijn. Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er loos is. Is ze al getest op allergieën en intolerantie voor bepaalde voedingstoffen?

Miep: dat begrijp ik hoor dat je het druk hebt. ik ben blij om te lezen dat het goed gaat...

Geplaatst

Selma is opgenomen. Wij zijn thuis, erbij blijven heeft geen zin. Ze willen haar observeren en zien of ze zo iets kunnen ontdekken. Natuurlijk mogen we alle dagen naar haar toen, op elk gewenst moment van de dag.

Ik heb me in mijn hele leven nog niet zo kut gevoeld. Wat een hel om je kindje achter te laten in het zh. Het voelt alsof je je kind in de steek laat.

Ze wordt in elk geval voor 3 dagen opgenomen……… wat ontzettend lang!

Jolien is nu bij mijn ouders. Ben nu helemaal kindloos, voel me erg leeg en ook alsof ik gefaald heb. Rationeel weet ik dat ik niks verkeerd heb gedaan, maar emotioneel is het zeer zwaar.

Marjan

Geplaatst

Lieve Marjan,

Meid, even een hart onder je riem.... Dit is volgens mij echt het beste voor jullie allemaal. Jullie waren op en kleine Selma waarschijnlijk ook. Er wordt goed voor haar gezorgd en hopelijk komen ze er heel snel achter waarom jullie meisje zo huilt. Wellicht kunnen jullie nu even goed bijslapen, zodat je straks er weer vol voor kunt gaan. Hopelijk kun jij nu even wat bijtanken en overdag lekker naar je meisje en Jolien. Marjan, het komt uiteindelijk goed, kop ervoor en zorgen voor jezelf, zodat je kunt zorgen voor je gezin.

X Marjo

Geplaatst

Ach Marjan wat verdrietig allemaal.

Ik hoop dat jullie na die 3 dagen in ieder geval wat meer weten dan want wat is het moeilijk om je meisje maar liefst 3 dagen niet bij je te hebben.

Veel sterkte hoor!

Geplaatst

Marjan, wat heftig...maar fijn dat jullie serieus worden genomen. Hopelijk kunnen jullie even wat bijkomen en komen ze er in het zh achter war jullie meidje zo ontroostbaar maakt. Maar idd zo moeilijk je kindje achter te moeten laten..maar falen van jullie is het zeker niet, juist goed dat jullie om hulp vragen als dat nodig is en niet als het te laat is!

Vandaag dus niet meer gelukt even uitgebreid te reageren (in plaats daarvan hele middag met een ontroostbare Anna rondgelopen), hopelijk morgen...

Geplaatst

Dank jullie wel!!

Miepie: heb het ook zo met jullie te doen. Wat is het zwaar geweest voor jullie, en nog steeds!! En de zorg voor 3.... Poeh, petje af.

Marjan

Geplaatst

Marjan heb je een beetje kunnen slapen? Wat verdrietig dat Selma in het ziekenhuis ligt, maar ik hoop ontzettend voor je dat ze daar snel achterhalen wat er met haar aan de hand is. Sterkte!

miepie hoe is het Rutger?

Surf, dankjewel! Ze eet nu kleine beetjes uit de fles en komt heel verzadigd over. Hoop wel dat ze over paar dagen wat meer eet, ze mag 650 cc per 24 uur en zit nu op zo'n 450. Consultatiearts kwam vanochtend langs, die raakte daar niet van in paniek, komt vanzelf zei ze.

Ga dinsdag wel wegen om te kijken of ze dan nog goed groeit. Nu 4420 gram. Flinke dame dus.

Geplaatst

Ze had trouwens bij de laatste 3 voedingen dat ze tijdens het drinken moest spugen, leek of zevalles er weer uitgooide. Herkent iemand dit? Laatstevoeding om half 2 dronk ze wel 90 en dat zit er gelukkig nog helemaal in....

Geplaatst

Pauline, het is echt geen falen hoor dat je met de borstvoeding gestopt bent je hebt je best gedaan. Ik geef Storm ook flesvoeding en het is veel relaxter en manlief kan het nog eens overnemen. Storm geeft wel eens iets over als er een boertje dwars zit en tot nu toe 2 keer met een enorme vloedgolf overgegeven het zat zelfs op de kast ! Ik zit er mee dat ondanks aangepaste voeding en druppels Storm nog best veel last heeft van darmkrampen en winden zo zielig. Iemand andere tips ?

Geplaatst

Marjan, dubbel gevoel he, je mist je meisje maar weet ook dat het beter is dat ze haar nu eens goed onderzoeken/observeren. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt. Dikke knuffel voor jou ! :knuf:

Geplaatst

Marjan, sterkte! Heel rot dat je kleine Selma nu in het ziekenhuis ligt maar ik hoop dat dit uiteindelijk wel het keerpunt vormt. Ze is in goede handen en ik denk dat het voor jullie allemaal ged is om even een time-out te hebben en te kunnen bijslapen. Nogmaals, hang in there!

Pauline: wat vervelend dat je het stoppen met borstvoeding als falen ervaart, onzin! Het moet ook maar net lukken (ik heb mazzel dat het met Morris toevallig goed loopt) en het is heel belangrijk om je eigen grens te bewaken, zeker als je het gevoel van je ppd herkent! Of een flesje 'makkelijker' is weet ik niet, dat ligt er maar net aan. Ik kolf en geef af en toe een flesje zodat Morris ook aan een speen went voor als ik er eens niet ben of straks weer ga werken. Ik vind dat juist een heel gedoe met opwarmen en zo, ik ben er in ieder geval net zoveel tijd mee kwijt. Jij hebt het geprobeerd en al een prima start gemaakt. Nu kies je voor de juiste weg: die van zelfbescherming! Volkomen terecht, daardoor kun je er tenminste ook helemaal voor Dodi zijn!

Geplaatst

Dag lieve mei mama's.

Ik schrik van een bericht van 'zomer'. Haar 2 jongetjes overleden. Ik ken haar niet, maar het zet mij wel weer met beide benen op de grond. Sprakeloos, geen woorden voor....

Bedankt voor jullie lieve woorden. Vandaag vanmorgen Selma een fles gegeven. We zouden haar badderen maar na het bezoek vd fysio was ze al zo lang aan het huilen dat we toen hebben gevoed. Vanavond zouden we haar badderen. Mensen: weggaan en je kleintje achterlaten is kut.

Vanavond met mijn man, zoon van 15 (v mijn man) Jolien naar Selma gegaan. We zouden badderen en voeden maar ze sliep. De verpleegkundige wilde haar niet wakker maken (logisch). We zijn gaan wachten in de familiekamer. Jolien kon lekker spelen. Af en toe kijken ("Selma kijken??!!!?"). Na 1 1/2 uur zijn we naar huis gegaan zonder haar te hebben gebadderd/gevoed/geknuffeld.

GRRRRRRR!!!!! AAAAAAAAHHHHH!!! van binnen ging ik kapot maar ja, mijn lieve Jolien was mee dus heb me groot gehouden.

Veel geschreven, voor mezelf, voor Selma voor later. Man man wat een tranen heb ik.

Pauline: je faalt absoluut niet. Ik herken je gevoel maar al te goed. Bij Jolien had ik precies hetzelfde. Ik vloek nog wel eens op de buitenwereld. Sorry om het zo te zeggen, maar alle tijdschriften ed zijn zo pro borstvoeding dat het voor mij ook voelde als falen omdat flesvoeding niet zo goed als bv is. Wat er dan even niet bij geschreven wordt, is hoe de moeder zich voelt. 1000x beter om kv te geven met rust dan bv met onrust. Je doet het goed, echt waar.

( ik voel me soms nog een 'slechte' mama omdat ik nu bewust voor kv heb gekozen, maar in mijn hart weet ik waarom dit doe. Bv is het beste, maar niet ten koste van de mama!!!)

Marjan

Geplaatst

Marjan, heel veel sterkte met kleine Selma, snap heel goed dat je moederhart gebroken is. 't is niet niks om je kleine meisje achter te laten in 't ziekenhuis.

Surf, wij hebben onze kleine Stan laten slapen in de kinderwagenbak tijdens onze midweek weg. Slaapt ie prima in en is toch ook " eigen ". Maud sliep in 't campingbedje van 't huisjes. Voor haar prima, maar voor zo'n kleintje zou ik 't ook niet zo snel doen tenzij 't niet anders kan.

Ik was gister op 't CB. Onze Stan weegt nu 4 kg schoon aan de haak, is in 2 weken 500 gr gegroeid, best veel. Ja er zit pokon in die borstvoeding haha.

Arts daar vertelde me trouwens dat ons mannetje een navelbreuk heeft. Hij heeft een beetje hogere, brede navel. Schijnt vanzelf over te gaan. Iemand bekend mee ?

Ik las pas bij een van jullie een stukje over borstvoeding. Ik maak Stan in principe niet wakker voor een voeding behalve 's avonds rond 23.00 als ik naar bed ga. Dan maak ik hem wakker en tank hem ff vol zodat hij zo lang mogelijk slaapt. Dat gaat best goed, hij meld zich meestal 1x rond een uur of 3 a 4. De beste nacht tot nu toe was van 23.00 tot 06.00 jajaja daar worden we blij van. Per 24 uur zit hij meestal op 7 voedingen. Ik merk wel dat ik m'n drinken en eten in de gaten moet houden, moet er echt tegenop eten/drinken. Als ik niet genoeg drink heb ik het idee dat Stan eerder komt. Herkent iemand dit ?

Geplaatst

@ Marjan,

Het klinkt inderdaad vreselijk dat je haar uiteindelijk niet even lekker hebt kunnn kroelen. Je mist haar al zo en dan kun je haar ook niet even lekker vasthouden.

Zijn ze tussentijds al iets wijzer geworden??

@ Liselot,

Evi heeft ook een flinke navelbreuk. Ik begreep dat dit in 99% van de gevallen vanzelf wegtrekt dus ik maar me maar geen zorgen.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat ze nog steeds geel ziet. Ook haar oogwit is nog geel. Ik begreep op het bureau pas wel dat het met borstgevoede kinderen wat langer duurt maar ze is nu ruim 6 weken. Dat is toch wel erg lang?

Ook haar ontlasting is erg onregelmatig. Zaterdagavond voor het laatst. Maar dat schijnt ook te kunne bij borstvoeding??

Vanmorgen een meeting gehad met de olifantengym. Was erg leuk en gezellig. Allemaal kindjes uit dezelfde periode. Zo schattig.

Sinds gisteren begint Evi echt te lachen. Dat is zo'n lief gezicht. Lekker moppie van ons :happy:

Geplaatst

He Boogie,

Hoorde idd ook dat navelbreuk meestal vanzelf overgaat. Daar vertrouwen we dan maar op.

Met het geel zien heb ik geen ervaring, maar met de onregelmatige ontlasting wel.

Maud had toen ze klein was ook heel onregelmatige poepbroeken.

Die presteerde het soms om 1x per week de heeeeeleeee boel onder te poepen.

Als het dan kwam, waren we blij als we thuis waren want daar was geen luier tegen bestand.....

Maak je dus maar niet druk, is hartstikke normaal bij BV.

Wat weegt Evi nu ? Puur interesse hoor :icon_smile:

Geplaatst

@ Liselot,

Zo was het zaterdag ook ja. We hebben Evi maar onder de douche gezet :laugh: Haar rug, buik echt alles zat eronder.

Evi woog 9 juni 4980 en was 57cm. Toen was ze precies 1 maand. 30 juni gaan we weer. Ik vind het wel leuk om te zien hoe ze groeien.

Nu begint ze ook te lachen. Zo lief!! Hoe gaat het met Maud? Vindt ze het leuk een broertje? Lekker meehelpen zeker?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden