Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb 1 x een foo van jou gezien jeanine, maar wat lijkt storm op jou zeg!! (ik weet natuurlijk niet hoe jouw man eruit ziet) Prachtig manneke!!

Ik ga zoveel mogelijk de deur uit. Met Jolien maar ook zonder hoor. Feit blijft dat mijn man 's avonds veel weg is en dat selma dan altijd huilt. Mijn man speelt op dit moment mee in 2 toneelstukken. Gelukkig is het ene bijna afgerond. De andere is ook mijn vereniging en speelt in september. Het is heftig met Jolien erbij ook al is dat natuurlijk een droppie. Na elk psz bezoek heeft ze snot!! Echt vies joh!! Nu alweer vanaf vrijdag. En ja, ook dat krijgt Selma mee, hoe hygiënisch we ook zijn.

Zweten!!!! Selma ligt in de wagenbak. Ook wij hebben een huis met plat dak. Bij ons is het 28 Gr. op de slaapkamer. Buiten waait het tenminste nog een beetje. EN: ze ligt in de puckababy. Zielig hè? Enige manier om haar te laten slapen.

Succes met het warme weer!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*breek in*

Jolieneke, heb je al gedacht aan een bezoek aan een osteopaat? Deze kan op heel veel vlakken wat betekenen. OOK op het vlak van allergie.

Baadt het niet dan schaadt het niet, en wordt voor een heel groot deel vergoed door de verzekering. En je kunt al heel snel verbetering merken.

Maar hier gaat iedereen aan onderdoor zeg...

*breek uit*

Geplaatst

Marjan, Storm wisselt heel erg qua uiterlijk eerst vond ik hem heel erg op manlief lijken maar nu weet ik het niet. Zie mezelf er niet echt in terug alleen z'n haar heeft hij van mij ha ha manlief heeft niet veel haar. Ik zal zo even een foto van ons beiden plaatsen heb je een idee.

Bij ons is het ook 28 graden op de slaapkamer. Storm z'n kamertje ook zoiets. Wij hebben geen plat dak maar enkel glas ! Ik heb z'n bed al verschoond en z'n Puckababy hangt te drogen. Hele bed was nat lekkende luier en zweten. Hij slaapt zo slecht momenteel van die hazeslaapjes. Overdag ben ik best druk met hem hij heeft ook zo'n last van krampjes. Ik wil zelf graag even liggen ben zo moe en nog steeds niet fit. Maar of Storm er een antenne voor heeft zodra ik ga liggen begint hij te huilen. Maar goed manlief heeft bijna vakantie , 6 weken lang en kan dan mooi bijspringen.

Geplaatst

Hoi simba!

Ja, al wel aan een osteopaat gedacht. Nog niet geweest omdat we ook al bij een chiropractor waren. We hebben nu weer contact gezocht met de manueel therapeut waar Jolien ook is geweest. Hij behandelt oa baby's met het kiss syndroom. Selma is er als het ware uit geschoten en ook dat kan ervoor zorgen dat er iets niet goed zit in het nekje oid. Zij zitten vol maar we worden meteen gebeld als er een plekje vrij is!!

Idd, hier ga je aan onderdoor. Op goede momenten probeer ik te genieten. Het meisje kan er niks aan doen. Moeilijk is het om je zo machteloos te voelen wanneer ze uren krijst. Haast niks werkt dan!! Buikdrager gaat soms even goed.

Bedankt voor je tip. We zullen alles proberen om een gelukkig kindje te krijgen!!

Geplaatst

Werkt je man in het onderwijs???

Ja, ze hebben antennes hoor haha!! Balen zeg, jij kunt zeker lichamelijk wel wat rust gebruiken.

Jolien ligt ook in bed. Ik vroeg mijn man, niet onder de dekens toch?? Ja hoor zei hij: ze Ligt er lekker onder!! De pop! Bij haar 29 graden zegt de babyfoon!! WHAAAA!!!

Ik vind regen niks maar snak nu wel naar wat frisse lucht!!

Geplaatst

Leuke foto's!! De foto van storm in de maxi cosi lijkt hij erg op jou. Oogopslag is hetzelfde en ik zie nu weer wat ik ook nog wist van een eerdere foto van jou.

Hihi het haar van jou!! Je man heeft idd nait veul!! ;-)

Zal voorbereidingen treffen voor de kleine meid. Zit al 5 uur tussen de voeding!! Ik wil haar rust niet verstoren, maar een flesje moet nu wel weer ongeveer!!

Marjan

Geplaatst

Ja manlief is concierge op een school ( 2 scholen eigenlijk christelijke en openbare en die zitten in 1 gebouw) met kinderen met een verstandelijke beperking. Dus geen leraar maar wel fijn lang vakantie ! Alleen moet hij altijd paraat staan als het alarm afgaat is hij de eerste die gebeld wordt.

29 graden en onder de dekens ? T' is maar wat je lekker vind hi hi !!!!!

Storm heeft net een flesje gehad en een schone luier en krijst alles weer bij elkaar het is ook geen doen deze warmte en dan nog buikkrampen het mag van mij ook wel wat minder hoor. Krijg zo om 15.00u kraamvisite.

Donderdag naar de reumatoloog en vrijdag naar het consultatieburo.

Geplaatst

Mijn man bedenkt net dat hij met Selma en de hondjes wel even kan wandelen.... ze was erg onrustig en huilde flink. Selma lag op een koelere plek in huis (we hebben split level woning) en buiten is het vele malen warmer. Maar ja, mannen: eigenwijs!!!

Hoop dat ze niet helemaal doorweekt terugkomt. Goed troosten met dit warme weer is er ook niet bij (plak plak).

Zal de paprika gaan snijden!!

Geplaatst

Osteopaten behandelen ook het KISS syndroom. Was mij namelijk ook al door het hoofd geschoten.

Zeker als je schrijft dat ik een buikdrage er het beter gaatm dan ligt het ruggetje en nekje toch anders dan in een box of bedje.

Ik zou het erop wagen, zeker als je nog niet weet wanneer je bij een manueel therapeut aan de beurt bent.

Geplaatst

Heerlijk deze temperatuur ! Gisteravond de 30 graden grens gehaald op de slaapkamer wat een hitte zeg ! Nu inmiddels gezakt naar 26 graden. Storm heeft net weer 2 uurtjes geslapen. Die 2 warme dagen heeft hij overdag alleen maar lopen huilen en amper geslapen.

Geplaatst

Ja erg rustig hier. Iedereen moet bijkomen van het weer!!

Ja gek genoeg was gisteren een aardige dag van Selma. zo'n 3-4 uur onrustig. Da's voor ons weinig!!

Selma geeft duidelijk aan wanneer ze moe is. Als we haar dan wegleggen valt ze soms meteen in slaap. Maar..... ze wordt snel weer wakker en is dan niet te troosten / weer in slaap te krijgen. Erg lastig is dat. Herkent ieman van jullie dat? Soms zijn we anderhalf uur bezig met speen erin, rustig krijgen naast haar bedje. Pffff, da's lastig en alleen niet te doen als je er nog een kleintje bij hebt!!

Selma vindt de babygym al wel fantastisch. Flink ertegenaan slaan!!

De wakkere momentjes worden langer en ze kan langer vrolijk zijn. Dat is al wel fijn!!

Marjan

Geplaatst

Het is zeker rustig hier!

Het warme weer was lastig voor Evi. Ze heeft in haar gezicht allemaal warmte bultjes. Heel zielig. En ze huilde niet maar wel soort klagen. Kreunen, steunen die arme kleintjes ook zeg! En Wel 5x geprikt door muggen. Dus eerst eens iets regelen voor over haar wiegje.

Maar... ze heeft al 4 nachten doorgeslapen!! Eerst tot half 6 en nu zelfs tot kwart over 7. Helemaal happy. Kan natuurlijk zo weer over zijn maar dit hebben we maar vast.

Ze kwam vanaf het begin maar 1x per nacht dus ik mocht al niet klagen maar dit is toch wel heel erg fijn.

Straks naar het bureau voor de eerste prikjes en weer wegen.

Ik blijf het spannend vinden. Ik kom straks nog een keer langs om de stand door te geven ;-) en op anderen te reageren want dit was even een ego stukje :laugh:

Geplaatst

Boogie, gezellig dat jij je ook meldt. Wat heerlijk dat kleine Evi het zo ontzettend goed doet en af en toe al wat doorslaapt.... heerlijk zeg. Volgens mij lijkt dat wel een beetje op onze ritme. Sinds 4 dagen slapen onze mannen van ongeveer 10 uur tot ongeveer 3/4 uur in de nacht dat is dus 6 uur, soms zelfs 7. Merken jullie dat Evi na zo'n lange ruk in de nacht de volgende ruk iets korter slaapt? Dat gebeurt bij ons wel, de volgende ruk is dan ongeveer 3 a 4 uur en dan hebben ze mega trek, alsof ze even moeten bij eten. Succes bij het cb.. brrrr prikjes, ik hoop dat ze er niet teveel last van hheeft.

Ik ben inderdaad aan het genieten van de koelte, ik en Dex en Lev vonden het veel te warm. Ik merk dat ik het moeilijk vind om ze dan te kleden. Hoeveel trek je ze aan?

Waar slapen jullie beebs in? Bij ons slapen ze in de gewone kleren.. broekje, romper en shirt onder een dekentje. Behalve toen het zo heet was, toen lagen ze in een romper in bed onder een lakentje. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor controle en ik ben volledig goedgekeurd... dus ik mag alles weer doen. Ik ben rustig begonnen met wat buikspieren, mijn hemel, dat viel niet mee zeg.

Gaan jullie nog wat speciaals doen om weer een beetje in model te komen?

Oh oh oh nog wat leuks, ik ben aan het kijken voor een vakantie in novemder, misschien wel vliegen naar ned. antillen ofzo, lekker surfen...oma's mee... wie weet, die kleintjes vliegen toch gratis?

Boogie hoe is het in je nieuwe huis? zijn jullie druk bezig?

Geplaatst

Nou daar ben ik weer en wat ben ik jaloers!! Lekker op vakantie wat zou ik daar zin in hebben maar het huis kost ons zoveel meer dat het er waarschijnlijk niet in zit.

Het schiet nu wel aardig op. Het toilet is zo goed als klaar. De badkamer wordt nu druk getegeld. Er is gestuucd en volgende week de nieuwe kozijnen erin, witten en behangen en stofferen. De 2e week van juli beginnen met schoonmaken en dan kunnen we de 3e week van juli gaan verhuizen.

Evi was al 60cm en woog 5460 gram. Ze is nu 7weken en 3 dagen dus ze doet het super. De prikken waren zielig maar de pijn was snel over. Wel is ze nu erg huilerig maar ik heb haar maar lekker in bed gelegd en ze slaapt. Ze begint ook verhoging te krijgen 37.6 dus ik denk dat ons bofkontje er wel last van heeft.

Moeilijk he kleren? Vind ik ook hoor. Met die extreme warmte had Evi alleen een romper aan en nu vandaag toch weer lange mouwen maar net waren we aan het wandelen en toen heb ik het lakentje wel van haar gehaald. Het werd zo warm in die wagen.

Gaat het verder goed met de mannen? Is het zwaar 2 babies?? Je zult weinig aan jezelf toekomen of niet? Doen ze het verder goed met eten en groeien enz?

Fijn dat je weer goedgekeurd bent. Ik ga maandag pas voor controle. Ben benieuwd....

Over het doorslapen. Die mw van het bureau zei dat als babies zoals Evi nu 4 nachten doorgeslapen hebben dat de kans zeer klein is dat ze ineens weer gaat komen 's nachts. Af en toe een nacht spoken kan natuurlijk maar de toon is gezet ;-) Heerlijk hoor zoals vannacht. Van 11 tot kwart over 7. Daar was ik toch wel aan toe. Je doet het wel vrij makkelijk maar zodra je een keer door kunt slapen merk je hoe je dat gemist hebt of heb jij dat niet?

Geplaatst

breek even in**

Surf je zou even bij de luchtvaartmaatschappij moeten vragen. Er gelden hier verschillende regels voor.

Je betaald altijd iets aan administratie en bagageruimte en soms luchthavenbelasting.

Collega van mij is met haar dochter van 7 maanden naar mexico geweest en hadden op de terugweg toch besloten een stoel te reserveren waar de maxi cosi op kan.

Dit, omdat je anders een aantal uren continue met je kindje op schoot zit. Nu is dat afhankelijk van hoelang je vliegt uiteraard, maar haar was het zwaar gevallen.

Succes in ieder geval. :-)

Geplaatst

Boogie, wow van 11 tot kwart over 7 dat is wel heel erg luxe. En inderdaad, pas als je weer door mag slapen besef je hoe er je daar aan toe bent. Wat een top nieuws dat we dan nu echt de goede kant op gaan... Als die mevrouw van CB dat zegt dan reken ik daar maar op... Het enige jammere is dat Dex en Lev al vanaf 9 uur zo lang slapen, dus worden ze nog midden in de nacht wakker. Eigenlijk moeten we dat oprekken tot 11 uur ofzo.. dan zou het substantieel schelen, want dan gaan wij ook naar bed en kunnen we die volle tijd slapen.

Met Dex en Lev gaat het ook super, ze groeien als kool, ik geef volledig borstvoeding en dat bevalt prima. TOt nu toe vind ik het nog niet heel erg zwaar en ben ik eigenlijk volop aan het genieten. Dit komt ook omdat mijn vriend nog tot 18 juli thuis is dus we doen veel samen en doen ook veel leuke dingen. Bovendien weten wij niet hoe het is om 1 kind te hebben, dus dit is voor ons de norm. Ik denk dat ons leven net zo op zijn kop staat als bij jullie. En ja het is even meer werk met voeden en verschonen, maar dat gaat eigenlijk prima. Ik hoop dat ik me ook nog zo relaxed voel als andre weer gaat werken. Ik ben benieuwd. Wat heerlijk dat jullie huisje bijna af is, wat zal dat genieten worden, dan heb je toch ook helemaal geen vakantie nodig!

Nou meid, welterusten.

Geplaatst

@ overal , maar vooral veel thuis. ;)

Heb niet elke x puf om te typen. Ik lees wel alles hoor.

We genieten vd momentjes na de voeding. Dan is ze vrolijk en lacht ze. Wanneer we haar in bed leggen gaat h ook vaak nog wel goed. Ze slaapt vaak snel, maar wordt ook snel wakker. Dan krijsen, en echt niet meer rustg te krijgen. Iemand goede tips daarvoor? Laten huilen proberen we, maar ze gilt er dan over, loopt donkerrood aan en zweet de pan uit. We aaien haar over de bol, geven haar weer het speentje, maar het werkt allemaal niet. Soms 2 uur bezig, en dan, als ze slaapt, moet ze weer een voeding.

-- dus slaaptips zijn welkom!!!!!

(stiekem ook erg jaloers op jullie allemaal als ik lees dat het bij jullie allemaal lekker loopt!! Ik gun het jullie hoor, absoluut!)

Geplaatst

O ja. Kinderarts belde gisteren. We meldden dat het nog steeds niet echt lekker loopt. Ze heeft meteen een fax naar de apotheek gestuurd voor weer andere voeding!!!!!!! Nog meer verknipte koemelkeiwitten in die voeding. Zucht....

Morgen kunnen we er pas mee beginnen, ze hebben het morgen pas...

Ik heb het zo te doen met ons meisje. Weer wennen aan voeding.

Geplaatst

Jolieneke, heb zo met jullie te doen...en met kleine Selma, zo naar dat ze zo slecht in haar velletje zit.

Ik lees ook mee, maar vooral tijdens het kolven, dus reageert dan wat lastig ;)

Hier twee meiden die het super doen en enorm hard groeien - Noor is in vijf weken tijd anderhalve kilo gegroeid! van 3090 naar 4505 en Anna van 3190 naar 4165. Anna heeft dagen dat ze veel huilt/krijst en alleen bij mij wil liggen - maar ze slaapt dan wel goed (wordt altijd huilend wakker) en het is niet elke dag, dus niks vergeleken bij Selma...

Ons zorgekindje is Rutger. Hij groeit ik (van 3440 naar 4150; de lichtste dus nu), maar heeft een groeiende aversie van de fles/ alles wat in de buurt van zijn mondje komt omdat ie door begint te krijgen dat dat samenhangt met spugen en zuur. Hij gaat al kokhalzen nu als ie de fles aan ziet komen :(. We hebben al van alles geprobeerd, maar nu met de ka de knoop doorgehakt dat hij maandag weer wordt opgenomen en een sonde krijgt. We mogen m dan na een paar dagen met sonde weer mee naar huis nemen. Door een groot deel van zijn voedingen via de sonde te doen hopen we dat hij door even geen prikkels rond zijn mondje 'vergeet' dat hij er een hekel aan heeft.... Naar, maar nu echt nodig. Ben nu ook halverwege een voeding - pauze ingebouwd- en hij is al een uur bezig met 60cc waarvan de helft er ook alweer uit ligt. Hopelijk gaat de tweede helft soepeler zo....

Geplaatst

Och miepie, wat een zorgen voor Rutger. Dat is heel wat anders dan het gedoe met Selma. Selma is, voor zover we weten, niet ziek. Ze groeit goed. Maar o o o wat is het zorgelijk als je kindje weinig drinkt en zelfs de fles gaat weigeren. Knap hoe jullie hiermee omgaan. Jullie blijven in een rollercoaster zitten. Hoop dat Rutger met de sonde goed groeit en weer vrolijk wordt zodat hij straks weer de fles wil accepteren. Sterkte hoor met je manneke ( en dames natuurlijk!!)

Selma kwam om 5.45 vanmorgen, netjes. Mijn man heeft de fles gegeven en haar niet verschoond. Hopen dat de dan niet te wakker zou worden. Om 6.10 er weer in. Het ging goed!! Ze wordt dan na een uur wel wakker maar sliep verder. Manlief slaapt dus nog lekker ernaast maar ja, we hebben nog een kindje... :-). Die was om 6.30 wakker. Ik hoopte dat ze nog weer zou slapen, maar nee. Dus eruit om 7.15 en even met haar in haar grote bed geknuffeld en gelegen. Maar ja, van slapen komt dan niks. Zit nu in pyjama beneden, als een zombie ;-). Heb geen lenzen in en moet douchen.... ach, slapende baby en man is ook wat waard!!

Geplaatst

Jolieneke,

Ik heb wel een tip voor je. Ik heb zelf het boek van Ria Blom Regelmaat en inbakeren vandaag binnen gekregen. Het gaat over voorkomen en verhelpen van huilen en onrust. Of ken je dat al ? Ik hoorde er zoveel positieve verhalen over dat ik het 2e hands via marktplaats heb gekocht. Je kan het natuurlijk ook nieuw kopen. Storm is geen echte huilbaby maar huilen kan hij als de beste op sommige momenten. Ik kan wel wat tips en adviezen gebruiken en dit boek spreekt mij wel aan.

Geplaatst

Miepie, wat vervelend dat Rutger niet zo goed drinkt en weer naar het ziekenhuis moet. Wel fijn dat ze alle 3 boven de 4000 gram zijn inmiddels. Heel veel sterkte met alles !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden