Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb alle begrip voor een ieders situatie vandaar ook dat ik zei dat het niet rot bedoeld was. Alleen is er zo niet zoveel aan.

Lijkt mij niet meer dan logisch toch? Iedereen krojgt straks de handen weer wat meer vrij en dan zal het weer wat "drukker" zijn met geklets.

Ik wacht geduldig op die tijd maar vond het wel goed om te laten weten.

Goede en hopelijk rustige nacht voor iedereen!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee boogie, ook al niet rot bedoeld, je zit er wel mee. Je mag het ook zeggen hoor!! Misschien reageer ik dan weer op een vervelende manier, maar ook dat bedoel ik niet naar.

Ik denk dat je heel blij mag zijn met hoe het bij jou gaat. Iedereen vindt dat fijn om te lezen, ook ik. Ik denk dan elke keer: wow!! Ik probeer elk moment vd dag te kijken maar reageren lukt niet altijd (zoals je ziet, post ik alleen nog maar vanaf iPhone, de pc heb ik al weken niet gezien). Logischerwijs reageren anderen vaak op de minder positieve stukjes (bv v mij). Ik herken dat v mezelf. Ik heb mezelf al meerdere keren voorgenomen niet meer hier te schrijven omdat ik weinig leuks te melden heb. Weet dat ik meerdere keren per dag alles lees.

Ik hoop met jou mee dat we straks allemaal over leuke dingen kunnen kletsen. :-)

Marjan

Geplaatst

Boogie, no hard feelings hoor ! Komen zoals je zegt vast betere tijden dat iedereen wat meer postjes plaatst en meer reageren zal. Ik zit nu met Storm op schoot en 1 hand te typen op de laptop. Manlief slaapt nog. Het is nog veels te vroeg voor Storm zń flesje. Ik heb hetzelfde met Storm eind van de middag en begin van de avond is hij maar aan het jengelen en hazeslaapjes na 20.30u is het meestal wel over. Dus ik herken het wel wat jullie ook hebben. s Nachts is makkelijk Storm wordt maar 1 keer wakker voor de voeding maar ik kan niet wachten tot ik een nacht door kan slapen ! Ben ook gauw geirriteerd merk ik. Morgen gaan de kids weer naar huis ook wel weer lekker wat rust in de tent. Marjan,heb jij de kinderen van je man deze zomer ook nog extra weken ? Ik moet nodig wat nieuwe broeken alles zakt van mń kont ! Ben 14 kilo lichter dan vorig jaar toen ik net zwanger was. Tijdens zwangerschap alleen afgevallen. En mń tieten hangen ! ha ha !

Geplaatst

O ja soms helpt het bij Storm ś avonds na de fles hem in bad te doen dan is hij totall loss en slaapt. Maar ja hij heeft best een droge huid en ik doe hem maar om de dag in bad.

Geplaatst

Weet je Jolieneke ik vind het absoluut niet erg dat jij hier 'minder positieve' stukjes neerzet zoals je het zelf zegt. Ik kan me zo goed voorstellen dat jij ook je verhaal kwijt moet. Zeker omdat het allemaal nog steeds niet goed gaat en je waarschijnlijk daarom niet veel de deur uitgaat. Je zult weinig aanspraak hebben daardoor en er gaat vast zoveel in je koppie om. Heerlijk dan toch om het van je af te schrijven. Ik val niet "aan" en vat het allemaal ook zeker niet persoonlijk op want zo is het niet bedoeld.

Maar het is ook moeilijk om elke keer weer met mijn positieve geblaat te komen terwijl je weet dat het bij anderen allemaal helemaal niet zo goed gaat. En als je dan vervolgens merkt dat er niet op gereageerd wordt voel je je helemaal bezwaard om nog eens iets positiefs op te schrijven

Ík begreep dat de kinderarts ook niets nieuws voor jullie had. Wat vreselijk zeg. Hij zegt dus feitelijk zoek het maar uit? Dat kunnen ze toch niet maken??

@ Jeanine,

Super lief dat je zo meedenkt. Ik ga haar maar eens vroeger op de avond badderen. Na de fles van 7 uur, misschien is dat wel DÉ oplossing. Een tevreden kindje wil je natuurlijk graag tevreden houden maar het is wel jammer dat de gebruiksaanwijzing kwijt is geraakt met de geboorte. Die had ik goed kunnen gebruiken.

Wat een weer is het zeg! Het regent hier hele sloten tegelijk. Niet normaal gewoon. En nu (10 minuten later) schijnt de zon. Heel bizar.

Geplaatst

Hoop dat t werkt Boogie. Helaas id het dan weer vaak zo dat als je eindelijk iets hebt gevonden wat werkt ze weer met iets nieuws komen, haha.

Eerste nacht met Rutger aan de sonde thuis overleefd, al blijft hij wel spugen :(. Wel een gedoe hoor, kan de meiden dan af en toe achter het behang plakken als ze gaan gillen als ik net met Rutger zit, want zIt dan echt even een uur 'vast'.

Geplaatst

Ja daar heb jij dan weer gelijk in :laugh::laugh: Moet ook niet alles willen verklaren. Kinderen huilen gewoon wel eens. Misschien dat ik dat gewoon accepteren.

:laughing4:

Wat kan het tij keren he? Jullie zorgenkindje Noor doet het zo ontzettend goed en nu is het tobben met jullie kleine mannetje. Het zal vast even tijd nodig hebben maar het is wel naar om hem zo te moeten zien. Je zult je inderdaad soms erg naar voelen als één van de kindjes huilt terwijl je er met één bezig bent. Zo leren ze al vroeg delen ;-)

Vandaag Evi voor de 3e dag weggebracht om te gaan klussen. Er moet zoveel gebeuren en voor 1 augustus moeten we verhuisd zijn. Evi is erg van slag geweest. Veel huilen en als mijn nicht dan ging kijken big smile. Ze hebben het al vroeg door. Nu lekker drinken en dan hopelijk vanavond rustig. Ik heb gisteren trouwens een draagzak gekregen. Ben benieuwd of ik het wat vind. Ik ga zo de hodn uitlaten met Evi in de buidel. :clap2:

Geplaatst

Wat voor draagzak heb je, boogie? Ik heb er ook een, heb Anna er al heel wat uurtjes in rondgesjouwd in huis als ze krampjes had (en haar dan stiekem in de zak ophangen in de box als ze eenmaal slaapt, hihi). Vind het wel snel zwaar op mijn schouders.

Jeanine, komt bij storm de voeding niet omhoog als hij baddert net na het eten? (of heb ik van die spijers, haha)

Jolieneke, wat klote dat de ka ook niet meer kan doen....heb zo met je te doen, wat zal jij moe zijn...

Geplaatst

Het boogie, wat voor draagzak heb je gekregen? Van babybjorn? Daar heb ik Dodi vandaag twee keer een uur mee rondgesjouwd, ze was erg onrustig en viel daar wel in slaap. Nu ligt ze naast me te slapen en ik was eigenlijk voorbereid op een avond vol gehuil (en man is er niet, dus zag er erg tegenop) maar tot nu toe tukt ze. Heb maar wekke gezet en ga proberen zo ook oogje dicht te doen.

Alhoewel.... Er begint al wat beweging in haar te komen dus misschien tref ik het toch nog ;-)

Miepie, wat heerlijk dat Rutger thuis is, maar wat heb je toch veel schrikmomenten en spannende tijden. Hoe hou je het allemaal vol???

En Marjan, is er al beter nieuws aan de horizon? Ze moeten toch iets kunnen ontdekken bij Selma? Denk veel aan je! Hou vol!

Jeanine hoe is het met de pijn? Is dat weg of in ieder geval minder?

Surf, hoe is het met jouw twee mannen?

Duchess, ben jij al op Controle geweest voor keizersnee?

Nou ik ga proberen ogen te sluiten, meld mij wsch rond half 12 wel weer.

Geplaatst

Ey!!

Nee, hier nog niks nieuws onder de zon.

Ik zeg nu heel dapper: we gaan het gebrul maar accepteren en hopen dat wat iedereen steeds zegt: 'het gaat over, straks ben je alles vergeten' voor ons heel snel begint.

(en als ik typ op een moment dat ze krijst, zal ik het niet kunnen accepteren ... That's me)

Heb om 22.00 laatste fles gegeven (na de hele avond de kinderwagen geschommeld te hebben). Om 22.30 in bed. Nog wat onrustig, dus typ vanuit bed. Moet beneden nog wel de troep opruimen,. Zucht. Haha

Wij hebben baby Björn. Werkt goed bij Selma, maar ik vind het al snel zwaar, jullie ook? We hebben ook zo'n ding zoals jij beschrijft miepie. Da's heavy voor de schouders. Ik wil eigenlijk zo'n tricot slen. Zit al druk op mp te kijken.

Jeanine: kids van mijn man zijn er 3 van de 6 weken vakantie. Best heavy. Alhoewel ze goed jolien opvangen hoor!! Ze steunen ook. Maar het huis is dan wel vol.

Nou, ik ga eens kijken of ik de troep nog aan de kant krijg!!

(hoe is jullie ongesteldheid? Ik loop werkelijk leeg. Zelfs met tampon moet ik soms rennen!!!)

Geplaatst

Ben jij alweer ongesteld, of is dit zelfs al je tweede keer? Hier is bloeden pas sinds gisteren voorbij (hoop ik, is iig sinds gisteren droog).

Geen idee dus hoe dat straks terugkomt. Hoelang zou er tussen zitten voor ik ongesteld word?

Durf het bijna niet te zeggen, maar Dodi slaapt nog. Is niet wakker geworden en dus geen gehuil. Heb naast haar liggen doezelen. Maak me nu alleen wel zorgen om komende nacht. Hoop dat ze wel blijft tukken vannacht....

Geplaatst

Pien, hoop het ook voor je... en voor jolieneke dat Selma nu ook echt slaapt en dat even blijft doen....

Hier liggen de meiden na een papfles op bed, Miepman is nog bezig met Rutger en ik ben aan het kolven. Hier nog geen ongesteldheid, alleen 6 weken na de ks en vorige week een keer een dagje bloed- net een tampon vol. Wil voorlopig ook nog niet weten wat er komen gaat, haha. Ga in de loop van volgende maand wel de bv afbouwen denk ik (kolven gaat prima, maar kost veel energie) dus zal dan wel snel komen :(.

Ik heb ook een baby Björn, maar die heb ik nog niet gebruikt. Wel de drielingwagen binnen!!!

Geplaatst

Heerlijk dat nachtelijke posten. Dodi heeft haar fles keurig leeg en een dikke poepluier afgeleverd. Nu net weer op een oor in haar bedje, benieuwd wat de nacht brengen gaat.

Jeetje Miep dat jij bv geeft aan 3! En de dames al de papfles, die zijn natuurlijk al 4 maanden, wat gaat de tijd snel! Leuk drielingwagen, dat trekt vast veel bekijks :-)

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Pauline, hoo dat jij en Dodi nog op een oor liggen ;). Geef geen bv aan drie meer hoor; kolf zo'n 1500-1600 per dag, dus kan ik er (bijna) twee van voeden. Rutger kreeg volledig mm en de meiden half-half, maar Rutger heeft nu Enfamil gekregen, dus heb ik de meiden weer op mm.

Raar hè, dat ze in dingen als de papfles dan zo voor liggen, terwijl ze ook gewoon net een paar weken lachen en in maatje 56 zitten....

Geplaatst

dag mei moeders ik breek hier even in.

Zelf ben ik een juni moeder maar heb wat tips nodig.

Mijn zoontje wil niet zelf in slaap komen.

Ik had gehoord dat je hem best even mag laten huilen, maar bij hem

duurt dat een half uur en hij gaat echt krijsen.

Dat voelt niet echt goed, maar momenteel sta ik dan een half uur ernaast met mijn vinger in zijn mond,

dat is ook niet echt vol te houden en goed.

Hebben jullie daar ook last van?

Alvast bedankt.

Geplaatst

Netjes Miep!!

Misschien een rare vraag, maar zijn de kids steeds op dezelfde tijden wakker? Pff.. Wat heftig 3 kindjes! Ik blijf het zeggen: petje af.

Selma slaapt 's nachts goed, maat vanmorgen een drama om haar weer in slaap te krijgen. We hebben haar even laten huilen dwz: krijsen. Maar, dat gaat maar door. Manlief haar uiteindelijk in de buikdrager gedaan. Toen in slaap gevallen. Nu in bedje gelegd. Tja, je legt ze het liefst wakker weg, maar dat lukt niet altijd.

Slapen hier nog kindjes in de puckababy? Selma in principe wel. Ze wordt alleen te groot voor de piep. De hebben de vervolgzak al maar die is zo dik. Op onze kamer is het 28 graden. De warmte wil niet weg (plat dak). Selma ligt nu dus zonder zakje. Ze maait met haar armen, ze is het niet gewend. Hoop dat ze het toch leert want als ze straks gaat draaien moet ze toch uit het zakje.

We krijgen zo visite. Lieve, leuke mensen met een baby die 1 dag ouder is dan Selma. + hun andere kindje is even oud als jolien. Dat is erg leuk. Hun baby is zo ziet als maar kan!!

Mijn mantra: ' het gaat over ' ' het gaat over '

Ps: wij staan op het punt de voeding (neocate) stop te zetten en over te gaan op omneo. De ka gaf aan dat ze ons daar vrij in liet. Ik denk dat ook zij erg twijfelt of Selma überhaupt wel een koemelkeiwitallergie heeft. We komen daar het liefst zo gauw mogelijk achter, want ikzie straks een papfles ook wel zitten haha!!

O ja, vloeien: nu 2e x ongesteld, precies 28 dagen ertussen. Netjes hè? De een vloeit normaal, maar je leest ook wel dat het heel veel is. Dat heb ik dus. Echt heftig!! Maar vroeger veel buikpijn bijdr ingesteldheid, da's weg!!

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ik heb natuurlijk ook nog niet zoveel ervaring maar ons meisje deed dat de eerste week ook.

Toen hebben we een heel ritueel opgesteld 's avonds.

Voor de laatste fles gaat er alvast een warme kruik in het bedje om haar plekje op te warmen.

Als ze moet boeren doe ik haar in een inbakerzak. Dan valt ze alvast tegen me aan in slaap.

Als ik haar dan in bed stop gaat ze gewoon lekker door.

Ik stopte haar ook om 10 uur 's avonds in bad maar dat heb ik nu vervroegd maar die dingen bij elkaar hielpen ons echt!

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Nog gefeliciteerd met je mannetje!

Geplaatst

Het is een CHICCO draagzak en inderdaad een hele beur die 5,5 kg. Weet ook niet helemaal zeker of ik het echt goed had gedaan. Later nog maar eens kijken als mijn mannetje er is.

Ik heb een ander soort inbakerzak. Ik weet niet meer hoe die heet maar in ieder geval heeft het weinig nut. Ze is zo lang dat ze heel hard met haar voeten duwt en het

klittenband aan de binnekant lostrekt. Dan kunnen haar handen door de gaatjes onderin. Soms trekt ze hem helemaal los. Maar als ze zonder slaapt ligt ze met haar neus tussen de spijlen. Vanmorgen was Evi vroeg: 6:00 Bah ik had gehoopt dat die kwart over 7 er in zou blijven :laughing4:

Wat bijzonder is dat toch Marjan dat ze het haarfijn doorhebben dat ze overdag begint te huilen en 's nachts slaapt. Heel fijn dat de nachten in ieder geval goed gaan maar waarom lukt dat overdag dan niet? Echt heel moeilijk te begrijpen en frustrerend zeg

Nog niet ongesteld geweest. Maar na de bevalling 5 1/2 week gevloeid. Wel af en toe soort krampjes maar ik denk dat het niet doorzet. Hoop hoop hoop :happy:

Is dat elke avond Pauline dat Dodi om 00:00 weer komt en de rest van de avond slaapt? Want bij Evi is het zo dat ik er denk ik met een hamer nog niet in slaap krijg 's avonds maar na de voeding van 23:00 gaat ze meteen maffen. Heel vreemd maar wel lekker.

Gaat het verder goed met Finn?

Nou ik ga gauw weer klussen. Evi is voor de 4e dag uitbesteed. Vandaag naar opa en oma...

Geplaatst

Oeps wat is er ineens veel geschreven even een paar reakties.

Miepie, nee Storm spuugt wel eens maar eigenlijk weinig met badderen na het eten eigenlijk nooit. Ik moet hem wel goed laten boeren en dat is wel eens moeilijk want hij boert niet makkelijk.

Pauline, ik heb de neiging veels teveel te doen en dan heb ik meer pijn vooral in m'n rug en banden. Ik draag nog elke dag de bekkenband. Ben deze week ook veels te druk geweest omdat de kids van manlief er waren. Volgende week echt kalmer aan doen. Pijn in de benen is zo goed als weg heb ik ook weken erge last van gehad.

Jolieneke, best heavy ja 3 weken. Hier zouden ze 2 weken achter elkaar komen maar dat hebben we gesplitst in 2 keer een week ik trek het gewoon nog niet allemaal. Na de bevalling 4 weken met maandverband gelopen. Ben benieuwd wanneer ik dan ongesteld wordt ?! Ik gebruik ook nog de Puckababy.

Rachel, inbakeren met de Puckababy helpt hier goed. Misschien een andere tip het boek van Ria Blom regelmaat en inbakeren.

Boogie, sterkte met klussen gelukkig is het geen warm weer scheelt een stuk ! Storm valt na de fles van 10u ook als een blok in slaap en slaapt dan gemiddeld 5u achter elkaar om vervolgens weer wakker te worden. Begin van de avond is het hier ook vaak bikkelen hoor. De dagen van het badje gaat het stukken beter.

Geplaatst

Hahanee hoor Boogie, was het maar zo'n luxe dat Dodi elke avond braaf zou slapen. Meestal loop ik hele avond met haar op de arm of in de kinderwagen door de buurt en is ze klaarwakker met veel huilen. Was wel lekke dat ze gisteravond rustig was, maar daardoor kwam ze vannacht om 4 uur weer. Als ze uitgeslapen is krijgt ze blijkbaar eerder honger.....

Net het boekje Regelmaat brengt rust besteld, denk dat ik er verstandig aan doe om iets meer de 3 Ren in gebruik te nemen.... Nu voegen wij ons geheel naar haar, ook niet helemaal de bedoeling denk ik ;-)

Net met Finn en Dodi de stad in geweest, pfff hele onderneming. Maar Finn mocht schoolspullen voor groep 3 uitzoeken. Merk dat hij wel af en toe 'speciale aandacht'. Nodig heeft. Ook logisch als je bijna 6 jaar alleen bent geweest. Hij is verder echt superlief voor haar, dat is wel heel fijn! Ga nu gauw lunchen met hem, nu Dodi slaapt (inde box weliswaar)....

Geplaatst

Lieve meiden,

Jeetje wat is er weer gekletst... Boogie, ik typ ook altijd hele verhalen en probeer ook persoonlijk te reageren.

Wij zijn gisteravond terug gekomen van een midweekje Epe, heerlijk, even een verandering van omgeving.

Het is daar prachtig, we hebben veel gewandeld en lekker gerelaxed. Maar wat dacht je, ik had 8 setjes kleding mee voor de jongens.. normaal gesproken echt genoeg. Maar omdat ze zulke dikkke billen kregen hadden we andere luiers gekocht, van de etos... die luiers zitten kennelijk niet goed, ze waren elke keer nat of doorgepoept, ik heb gewoon een handwasje moeten doen. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrom Verder ging het fantastisch, alleen hebben wij nu te maken met uiteenlopende ritmes... Lev slaapt redelijk de nacht door en Dex niet, zo jammer want anders hadden we ook door kunnen tukken. Sinds gisteren lachen ze alletwee... heerlijk om te zien. Maandag krijgen ze hun eerste inentingen, hebben jullie nog tips?

Waren jullie baby's erg van slag? Ik heb er nu al pijn van in mijn hart.

volgens mij had ik nu iets van ongesteldheid... maar echt heel weinig, maar met borstvoeding kan het ook langer duren... nou van mij mag het weg blijven.

Hoe is het met jullie figuur gesteld, mijn buik is echt niet meer zo mooi. ik heb striae en een enorm litteken dat helemaal donker is verkleurd, verder is hij natuulrijk helemaal slap.. hmm, toch weer eens beginnen met serieus sporten.

Miep: wat onwijs fijn dat rutger thuis is, het lijkt me moeilijk hoor om zoveel zorgen te hebben. Maar wat een plaatje. Zitten bij die drieling wagen de stoeltjes naast elkaar? Je zult heel wat bekijks hebben vermoed ik! Gaat het nu goed met R nu hij weer een sonde heeft?

Boogie: Wat zullen jullie het druk hebben met zo'n verbouwing en a.s. verhuizing. wordt het mooi? Fijn dat je Evi makkelijk weg kan brengen naar familie, vindt je dat lastig om te doen? Dat huilmoment herkennen wij heel erg. De ene keer gaat het beter als de andere keer. Soms beginnen ze al om 6 uur en vallen ze rond 10 uur inslaap. Ik merk dat als Dex en Lev overdag heel veel hebben geslapen dat ze in de avond even wakker willen zijn.. terwijl wij ze dan willen laten slapen hmmmmm

Is jullie huisje 1 augustus helemaal af, of meoet er dan ook nog veel gebeuren? Nou ik hoop dat jullie dan ontzettend kunnen genieten van je huisje en je gezin.

Gek klinkt dat he? ... gezin, tenminste ik moet daar nog erg aan wennen.

Boogie, wij hebben geen bakerzak, maar stoppen de dekentjes heel erg strak toe.... we rollen handoeken in de lengte op en die proppen we boven op de deken tussen matras en wieg en ledikant. dan woelen ze minder makkleijk los. Dit werkt bij ons erg goed.

RAchel, gefeliciteerd met jullie mannetje.. Wij herkennen je verhaal erg. WIj hebben toen fopspeentjes geintroduceerd want anders bleven we pinken. In het begin vielen ze steeds uit (tweeling) maaar inmiddels houden ze hem redelijk vast en als ze geen zuigbehoefte hebben spugen ze hem uit. Ze hebben geen last van tepel-speen verwarring, ze drinken nog steeds super goed aan de borst.

Ik zou zeggen, lang leve de speen.

Jolieneke: Goed hoor dat jullie dat huilen gaan accepteren, waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan... Wij accepteren het ook af en toe, maar hebben natuurlijk minder last van huilen. En ik hoor van iedereen dat het echt echt echt over gaat.. dus hou vol en ik duim nog steeds voor een snelle omslag.

Jeanine: 14 KILO LICHTER, kanonnen!!!!! ik ben nog 6 kilo zwaarder dan normaal in niet zwangere toestand. Maar ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat mijn borsten 4 kilo zwaarder wegen dan normaal..... ik ben benieuwd hoe erg die gaan hangen. Ik vind het toch een aanslag op ons lichaam hoor.... ik heb echt super lelijke buik gekregen.. helaas.... maar ik draag hem met trots.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden