Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig gaat het beter met Dodi ! Ik hoor best vaak over reflux, veel babyś hebben er last van. Hopenlijk komt ze nu ook weer wat grammetjes aan. Lijkt mij ook super elkaar te ontmoeten duurt jammer genoeg nog wel ff voordat het zomer is. Leuk een graskruipmiddag ! Wij hebben nl. geen gras in de tuin alleen bestrating dus Storm kan zich uitleven dan ! Wat vliegen de weken trouwens voorbij niet normaal meer ! Zaterdag komt Sinterklaas aan in Amersfoort.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben weinig hier te vinden, maar lees wel af en toe hoor!! Nu ik ook weer werk merk ik dat ik weinig tijd over houd.

Jee Pauline!! Heftig zeg!! Wat schrikken. Fijn dat het nu weer beter lijkt te gaan. Stomme reflux ook!!

Marjan :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

Pauline... jasses... Ik hoop dat die stijgende lijn doorzet.. dat is niet prettig als ze zo weinig drinken.. bah bah bah.

Het idee dat er iets met onze moppies aan de hand zou zijn, doet echt de rillingen over mijn rug lopen.

Ik ben ook helemaal voor een graskruipdag.. lijkt me heerlijk, wij hebben ook geen gras maar alleen een klein plaatsje met stenen.

Hier hebben we ook even een beetje gepruttel met voeden... ze drinken opeens veel minder dan dat ze altijd deden.. Verder zijn ze wel vrolijk en poepen en plassen ze wel goed.. dus ik kijk het nog even aan.

Momenteel is de loodgieter bezig om een raam te vervangen, we hadden lekkage... hopelijk is dat hierna opgelost.

Hoe is het verder met iedereen?

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Hoi allemaal!!

daar ben ik ook weer eens een keer.

Net als velen hier lees ik wel regelmatig mee maar post niet zoveel. Heb ook niet zoveel te vertellen. Mag ook wel in de krant ;-)

Arme Dodi wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad zeg met jullie kleine moppie. Ik hoop dat er snel een stijgende lijn in komt.

En Caz, het mannetje. Hoe gaat het met hem? Ook zijn eerste half jaar is niet makkelijk geweest. Ik hoop dat het 2e half jaar hem alleen maar goeds zal brengen.

Hier gaat alles erg voorspoedig. Evi doet het geweldig en ik besef me terdege dat wij het geweldig getroffen hebben wat dat betreft. Ze is nog altijd super tevreden, slaapt door. Ook overdag het slapen gaat nog altijd goed. Ze eet als een dijker ;-) en alles wat je haar geeft eet ze. Het één wat enthousiaster dan het andere maar het gaat er allemaal in. Als we niet snel genoeg zijn begint ze met haar knuistjes te zwaaien en te kreeuwen. Geweldig om te zien.

Hier nog even een paar foto's om te pronken.

[ATTACH=CONFIG]2828[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2829[/ATTACH] Foto 1: zit nog broccoli in haar mond, zag ik net :laugh: Foto 2: zit Joy te wachten tot wel laten vallen. Dan eet zij dat lekker op.

Geplaatst

Hallo Boogie,

Wat een schattige foto's hoor. Grappig, die wipper hebben wij ook...... ideaal hoor.

Ik vind het ook leuk om te lezen dat alles goed gaat..

Bij ons gaat het ook goed, nog geen grote problemen gehad.

Hoe doen jullie dat met groente.. bij ons eten ze fruit als een dijkwerker, maar groente moeten ze tot nu toe nog niet. Ze houden gewoon stijf hun mond dicht als de lepel langskomt.. haal ik de lepel weg, dan beginnen ze te lachen en gaat mond open.. grrrrrrrrrrrom

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Marjo, ik ben begonnen met groente, daarna pas fruit...maar daar heb je natuurlijk niks aan, haha ;-).

Je zou dingen kunnen mixen (hier zijn ze bijv dol op bruine bonen met appel, maar dat kan ook prima met sperziebonen of snijboontjes) of zoetige groenten: wortel, courgette, pompoen (al houdt Noor daar dan weer niet van). Succes ermee!

Boogie, wat een heerlijke foto's!

Wij zijn net terug van vakantie (anderhalve week Landal een half uur van huis, haha). Voor het eerst met ze gezwommen en heerlijk gewandeld - maat er al heel snel achter dat we verder vooral maar niet teveel afwijkends van het gewone schema moesten doen ;-). Nu net twee gillende meisjes doe even niet wisten waar ze waren - toch weer wennen, je eigen bed ;-).

Geplaatst

Ach jeetje, we waren al op de tweede bladzijde beland... Dat mag natuurlk niet. Ik ga weer proberen hier wat vaker te komen. Dodi groeit zo snel! Vind het heel leuk om de meeste kids ko FB te zien, vooral die van Miepie zijn al echt zo ontwikkeld!

Ik zit nu in een avond vergadering (lekker zo'n werkdag van 14 uur) dus moet opletten, maar beloof snel alles over Dodi hier te komen melden en hoop ook wat over jullie kindjes te lezen. Wel zo leuk om dit topic levend te houden totdat we elkaar in levende lijven ontmoet hebben. Ik stel voor zaterdag 23 juni. Dan zijn alles wereldwonders 1 en kunnen ze allemaal wat mij betreft bij ons thuuis oop het gras komen kruipen/lopen!

Geplaatst

Hallo dames,

Wat is het stil hier. Mijn meisje is alweer 7 maanden geworden. Hierbij nog weer wat foto's. Alles gaat zo snel en de feestdagen staan alweer voor de deur.

groetjes,

Jeannet

[ATTACH=CONFIG]2941[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2942[/ATTACH]

Geplaatst

23 juni 2012 staat in de agenda!!

Hier gaat het ook prima. Evi wordt al een grote meid. 71 cm en 7280 gram. Slanke den. Heeft ze niet van haar moeder. Haar vader is wel lang en slank.

Op het werk is het ook wat rustiger. Nooit meer over gesproken tot een collega haar excuses aanbood over alle ellende. Zij bleek dus 1 van de personen te zijn die "geklaagd" had over mij. Achteraf niet terecht vond zij gelukkig. Helaas heeft mijn leidinggevende ontslag genomen.

Dus pauline als je weg wil bij de provincie en misschien zin hebt in een leidinggevende functie? Solliciteer in het Antonius in Nieuwegein ;-)

De tijden zijn in ieder geval beter dan nu. Je moet wel fulltime werken :laugh:

Meiden we gaan zwemmen met ons kleine beertje!!

Geplaatst

Jippie, dan zijn we al met zijn tweeën op 23 juni :-D

Ik wil nog niet weg bij de provincie hoor, bevalt uitermate goed.

Kids zijn nu nachtje uit logeren geweest, hadden feest gisteravond. Heerlijk om ze straks weer te zien.

Een van beste vriendinnetjes is eergisteren met 32 weken bevallen van een zoon. Klein ventje van 1900 gram. Zo spannend, ik moest ook meteen aan Miepie en kids denken. Zag op fb dat die vandaag worden gedoopt.

Boogie, wat een heerlijke lengte en gewicht heeft Evi al! Ik mag 16 december weer naar consternatiebureau, benieuwd hoe lang en zwaar Dodi is. Door dat niet eten van een paar weken geleden heeft haar curve denk ik wel een knik opgelopen....

Zit Evi al in een kinderstoel? Dodi zit nl al heel stevig als ze bij ons op schoot zit en ik dacht dat ze dan misschien wel in de kinderstoel haar fruithapje mag eten? Hoe doen jullie dat?

Tot snel en leuk de 23ste, ik heb hem echt vastgelegd nu in de agenda, tegen die tijd moeten we het programma maar eens bekijken ;-)

Geplaatst

Hoi,

Jolieneke, een vraag: hoe gaat het met Selma en haar helmpje. Megan heeft sinds afgelopen weekend een helmpje. Wel zielig, maar het is voor het goede doel. Hierbij een foto van Megan met haar helmpje.

groetjes,

Jeannet

[ATTACH=CONFIG]2974[/ATTACH]

Geplaatst (aangepast)

Hallo meiden, Daar ben ik ook weer eens ! Pauline ik ga 23 juni in de agenda zetten hoor, count me in

!

Jeannet, ach gossie kijk Megan nou ! Wat je zegt het is voor een goed doel en ze hebben wel leuke motieven en kleurtjes tegenwoordig.

Boogie, fijn dat het zo goed gaat met Evi en inmiddels ook een beetje de lucht geklaard is op je werk !

Ik ben gisteren met Storm naar het CB geweest en meneer is al 69 cm en weegt ruim 8100 gram. Ze waren zeer tevreden over hem. Ik ben nog wel eens onzeker omdat sommige mensen zeggen wat is hij groot en zwaar en wat een groot hoofd ! Ze liet Storm zń groeicurve zien op de computer en hij doet het prima niks te zwaar of te lang. En ik moest mij niets aantrekken van andere mensen maar ja soms vind ik dat moeilijk.

Verder ben ik maandag weer met hem naar de fysio geweest voor de 2e schedelmeting het is nog steeds niet helemaal gezegd dat hij een helmpje moet hij ligt tijdens het slapen ook vaker met zń hoofd naar links of rechts. De fysio vond dat er zelfs verbetering was en het zeker niet erger was geworden. Zń hoofdje was al iets ronder. Vandaag krijgen we het meetrapport weer via de mail.

De stand van de oortjes verschilt nog wel iets. Verder heeft Storm zń eerst tandje ! Hij kwijlt veel maar zń humeur lijdt er totaal niet onder ! Het is en blijft een makkelijk mannetje. Hij is helemaal gek op fruit groente wat minder. En als je z'n rijstwafel af probeert te pakken schreeuwt hij moord en brand ha ha !!

A.s. zaterdag vieren we Sinterklaas bij mń schoonouders omdat 5 december op maandag valt en manlief z'n kids dan bij hun moeder zijn. Ik ga nu even de vaatwasser uitruimen en straks koffie drinken bij een vriendin. Gisteravond al gesteken , mijn hobby ! NOT ! Maar ja dat moet ook af en toe gebeuren.

Liefs, Jeanine

aangepast door Jeanine1970
typfouten hi hi !
Geplaatst

Hee allen!!

Vergeet gewoon helemaal hier te kijken. De twee kids en Facebook slokken mijn tijd op haha.

23 juni .... midden in onze verhuizing maar ik ga hem gewoon noteren. Een dagje kunnen ze mij vast wel missen ;-)

Verhuizing?? Ja... We gaan verhuizen joehoeeeeee. Ons huis is verkocht! We hebben een nieuw huis gekocht en wachten nu tot de financiering rond is. Vandaar niks op Facebook daarover ;-). Mooi huis hoor!! Heb er vreselijk veel zin in!!

Och, die megan wat een popke met de helm !! Selma doet het uitstekend met de helm! Vandaag controle gehad. Ze heeft hem nu een week of 4-5. Afplatting nu al te verwaarlozen maar bog een klein plat stuk wat de komende tijd nog goed gaat komen. Selma heeft er geen (zover wij dat kunnen beoordelen) last van. Wij hebben een witte helm met een paar bloemetjes.

Selma zit nu in een campspreider -- beugel spreidbroek. Alleen nog maar tijdens de slaapmomentrn. Het gaat goed met onze meid. Slapen s nachts kan nog wat beter maar voor de rest : genieten!!

Zo ... dat was weer eens op het forum. Zal weer vaker komen lezen en schrijven. Moet wel heel eerlijk zijn, het is wat van me af gaan staan ... via Facebook vind ik ook erg geZellig.

Marjan

Geplaatst

Hé meiden!

Jeannet, Megan dus ook een helmpje... kan me voorstellen dat jij het zielig vindt, maar mevrouw zit er vrolijk bij te lachen hoor ;). Heeft ze er last van?

Jolieneke, wat fijn dat het met Selma zo goed gaat! Is het echte krijsen zoals ze dat de eerste weken deed helemaal over? En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Wij zijn gisteren weer bij de KA geweest. Jeanine, ongeveer gelijke gewichten als Storm ;): Noor woog 8075 bij 70cm, Anna 8205 bij 71cm en Rutger is ons lichtgewicht met 7085gr en 66cm. De meiden hebben hun groeiachterstand inmiddels helemaal ingehaald, zitten precies op de 0-lijn qua gewicht en lengte voor kinderen van 9 maanden!!!! Hun hoofden zijn wel erg groot (+2, +2,5), waardoor ze motorisch (wat al gecorrigeerd moet worden; motorisch zijn ze pas 6.5mnd) wat achter lopen, Anna het minst, maar ook wel iets achterstand.

De meiden draaien inmiddels op buik en vaak ook zelf terug, kunnen in de kinderstoel zitten, dingen van tafel pakken, rollen alle kanten op de mega-box (2X2) door en grijpen heel gericht naar dingen. Pakken mijn glas en hun lepeltje uit mijn handen. Oppassen dus ;). Rutger maakt grote stappen nu hij minder spuugt, maar loopt enorm achter. Hij rolt op zijn zij, kan met steun in de onderrug op schoot goed zitten en pakt als hij op zijn zij licht speelgoed enzo. Maar hij heeft maandenlang op zijn rug met zijn armpjes opzij gelegen e heeft dus nog niet zo door dat hij met speelgoed voor zich kan spelen als hij op zijn rug ligt. Zijn handjes grijpen wel als je iets boven hem houdt, maar hij gaat niet metzijn handjes omhoog om het te pakken. Ook zijn hoofdje omhoog houden in buikligging vindt hij nog heel moeilijk (hij kan het wel, maar niet zo lang). Hiervoor heeft hij elke week 2x fysio, en hij gaat gelukkig wel vooruit.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat een goede berichten miepie, vind het ook superleuk de drie op fb te zien!

We waren weer naar de laatste pagina gezakt, dat kan natuurlijk niet! Wie komen er eigenlijk allemaal 23 juni?

Geplaatst

Wij komen! Evi en ik.

Dan zijn ze alweer 1 jaar. We hebben dan hun 1e verjaardag gevierd. Misschien lopen ze al wel ;-)

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de kinders Miepie! Ik hoop dat we allemaal kunnen komen 23 juni!

Lijkt me leuk om alle kids in real life te ontmoeten. En jullie natuurlijk ook :-))

Geplaatst

Lieve meiden,

Ook ik heb verzaakt te posten, ik lees en denk nog steeds veel aan jullie. 23 juni.... count me in.... Lijkt me heel leuk. Het is zo'n ontzettend bijzondere tijd geweest afgelopen jaren en jullie zijn echt mijn uitlaatklep, vraagbaak en nog veel meer geweest. Dus ik heb ontzettend veel zin om jullie in levende lijve te ontmoeten.

Hier gaat alles goed, de jongens Dex 8400 en Lev 7400 gram groeien als kool ongelooflijk. ze rollen allebei en eten erg goed. onze nachten zijn door Dex nog steeds gebroken Hij blijft komen rond uur of 4 ... nou ja... het is weer genieten als ik hem zie.

Wat leuk om die foto's te zien, en die helmpjes, ze zien er zo snoezig uit, ook al wil je het natuurlijk liever niet.

Jolieneke, wat fij dat jullie huis verkocht is en dat jullie inmiddels een nieuw huis hebben gvonden.. Heerlijk hoor. Lekker voor de zomer in een nieuw huis, he je een mooie tuin?

Miep, hoe kom jij aan zo'n grote box, ik kan nu niet eens naar wc want jongens rollen hele kamer door. Wij denken erover om een grote playpen te kopen, is dat wat jullie ook hebben?

Meiden even een paar luiers verschonen..

tot snel.

Marjo

Geplaatst

Even heel kort: Marjo, wij hebben een playpen van http://www.boxenland.nl - is echt superhandig! 2x2 meter speelparadijs voor de kinderen, en verder geen speelgoed wat door de kamer slingert :-). We hebben er van die letter/puzzeltegels inliggen, echt prima op onze tegelvloer. Zou alleen NIET de budgetbox nemen; mijn neefje had dat ding bij hun thuis zo kapot en ging met box en al aan de wandel ;-). Wij hebben de all-weather, iets duurder, maar dan ook buiten te gebruiken.

Ik hoop de 23e juni er ook bij te zijn, maar durft nu nog even op niks vast te leggen zo ver vooruit.

Tijd voor een hapje voor Rutger!

Geplaatst

Hoi!!

Wij hebben een plastic playpen gekocht twee jaar terug voor Jolien. Superhandig- in de tuin - op vakantie. - noem maar op! Weet niet meer bij welk bedrijf, maar een nieuwe gekocht via een bedrijf op marktplaats. Wel prijzig maar o zo handig.

Effe druk. Selma wil de laatste fles niet hebben ... GRRRR

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden