Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

so jolienke jullie Selma is ook een lekkere dame 8 kilo! je hebt gelijk hoor met de groeicurves, wij moeten dinsdag weer ben benieuwd

spannend voor jullie de aanmeting van het helmpje.

jeanine shit van je gezondheid zeg..............sterkte ermee

ik heb net een flink potje zitten janken. Eerst de problemen met zijn arm nu weer koemelkallergie dus ik streng op dieet at al geen zuivel maar mag nu helemaal niks meer waar melk in verwerkt zit en dat is veeeeeeeeel enkele voorbeelden; soepen, bouillonblokken, kauwgom, broodjes, droogworst etc..

nu de eerste week helemaal geen producten meer eten en dan de tweede week soja yoghurt proberen; hopen dat hij niet meer spuugt en stinkende scheten laat.

zijn nu onder begeleiding van kinderdietiste en zij helpt ons ook met opbouwen naar vast voedsel t.z.t.

zucht.................telkens wat nieuws hé

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Daar ben ik weer... het heeft even geduurd, maar we hebben het dan ook retedruk. werken, voeden etc... poepoeh,

Maar het gaat hier nog erg goed, de jongens incluis André doen het prima....... We hebben nu 2 x een nacht van 9 uur tot 7 uur in de ochtend gehad.. wat een heerlijkheid. Dan merk je pas hoezeer dat gemist is. Ik geef nog steeds bv en merk dat ik steeds vaker denk dat ik er mee ga stoppen, ik vind het voeden nu best zwaar worden. we zitten nog steeds op 5 voedingen. Hier wel begonnen met fruithapjes, wat is dat geestig zeg!! Laats mango gemaakt... dus 2 twee toetjes zaten helemaal onder het fluoriserend geel... echt lachwekkend. Hoe doen jullie dat eigenlijk? WIj zijn de dag dat ze 4 maanden werden begonnen met fruit, je moet eigenlijk eerst oefenhapjes geven, maar dex is er dol op dus die at al snel een heel bakje +/- 150ml leeg. Mag dat gewoon??

Het werken is inderdaad ook wel weer zwaar.. ik kolf 2 keer en dat is heerlijk, kan ik me even terugtrekken. We hebben lekker een speciale kolfkamer, met tv, badkamertje en bed... ik ben binnen 10 minuten klaar, maar blijf altijd even relaxen, ik mag er 30 minuten per keer over doen. Lang Leve de zorg. verder ben ik afgelopen zondag door mijn rug gegaan, ik tilde dex met een draaibeweging even snel uit zijn wipper.. oepssssss. Wat kan dat zeer doen zeg.

O ja, we hebben ook nog de bus verkocht.. met pijn in ons hart, maar het bleek toch niet praktisch te zijn. Wel om alle spullen mee te nemen, maar de kinderen konden niet samen op de achterbank, omdat daar maar 1 3 puntsgordel inzat..

Wat een prachtige foto's van jullie trots.. evi, Stoere storm.. ik kan daar ook echt van genieten.

Wat een mooie meid is die Evi, in d'r stippel kleding.. zoooo schattig.

Boogie, hoe is het nu op je werk, laat je niet kisten 't is toch te belachelijk voor woorden.

Miep..... oepsidesi... wat klinkt dat hecktisch... tanden, voeden.. brrrr knap hoe je het allemaal doet. En ik vraag me ook af of je je werk niet mist... het is nu niet anders, maar soms moet dat toch ook wel lastig zijn.

Hoe is het met je borstontsteking.. gaat dat beter?

Lieve Ivfmoeke: jasses, ik kan me voorstellen dat je tranen even flink vloeien.. het zit ook even niet mee. Is het armpje van Caz het enige dat de therapeut nu opmerkt? Dan is er een goede kans dat dat gewoon goed komt. Maar toch meid.. je wil natuurlijk dat het allemaal helemaal goed gaat. Ik zal voor je duimen als je naar de orthopeed gaat. Dan nog die koemelkallergie... het zit je ook niet mee. Heel veel sterkte hoor.....

Jolieneke, Wat herkenbaar.. hier hetzelfde... alles loopt goed, alleen zo druk dat we echt even tijd aan elkaar moeten besteden. Die selma van jullie verbreekt inderdaad ieder record... wat heerlijk. Gaat alles goed met haar? Hoe is het met het huilen? Lukt het nog allemaal met de spreidboek enzo??

Ik werk 1 x p/w samen met een orthopedisch spalkenmaker... hij maakt ook helmpjes voor kinderen. Het is misschien een schrale troost, maar de meeste kinderen hebben er weinig last van en het geeft zulke mooie resultaten. Wij zijn ook nog steeds aan het overwegen. Lev heeft met name een afgeplat hoofdje... In november komt de kinderft weer thuis om te meten en dan zullen we de knoop doorhakken.

Boogie hoe is het nu op je werk? Ben je blij dat je hoofd weer terug is, maakt dat het een stukje makkelijker voor je?

X Marjo

Geplaatst

Joehoeeee, ook Marjo weer van de partij!!!

Leuk om te lezen, vooral van die hapjes!! We geven Selma een half potje per keer. 's Ochtends fruit half potje en 's avonds half potje groente! Werkt super!! Ze eet niet elke dag haar halve portie op, maar dat geeft ook niks. Verder krijgt ze gemiddeld 4 x een fles van 200 cc. Helemaal prima. Wel jammer dat ze tussen 5.00-6.00 onze dag laat beginnen….. GAAP!

Spreidbroekje gaat super, en het helmpje krijgt ze 25 oktober. Komt goed, maar mijn man kon maandag zijn tranen amper bedwingen toen we in het zh met de 'helmpjesmeneer' om de tafel zaten. Weer iets, en nu echt definitief….

Al met al gaat het hier goed, maar we merken dat de afgelopen 5 maanden zeer zwaar zijn geweest - kortaf naar elkaar, korte lontjes. Het hakt er wel in. Maar dat zal bij jullie allemaal wel herkenbaar zijn!

Marjan

Geplaatst

Marjan, het is ook allemaal niet niks wat jullie in Selma's korte leventje sl met haar hebben meegemaakt....en dan ook nog een helmpje. Ze zal er idd weinig can merken, maar kan me voorstellen dat je man t even te kwaad had.

Marjo, fijn te horen dat t zo goed gaat met je kanjers! Volgens mij is het mbt eten vooral belangrijk dat hè goed naar de jongens kijkt; zolang ze willen en er geen last van hun darmpjes van krijgen als ze zo snel zoveel eten, is het volgens mij prima. Fruit/groente ging hier wel langzaam, maar wij zijn inmiddels een stapje verder met brood en daar aten ze hier ook de 2e keer gelijk een hele van (de meiden samen dan). Wat super dat je zo'n fijne kolfkamer hebt waar je even tot rust kan komen. Borstontsteking was ik trouwens niet, ivfmoeke geloof ik (??), 1x gehad en daarna gelukkig niet meer.

Ik heb vandaag mijn kolf ingeleverd, ik vond het mooi geweest na ruim 7 maanden.

Marjan, hoeveel zit er in een potje? Hier eten de meiden nu ''s ochtends

Je

Geplaatst

Marjan, het is ook allemaal niet niks wat jullie in Selma's korte leventje sl met haar hebben meegemaakt....en dan ook nog een helmpje. Ze zal er idd weinig can merken, maar kan me voorstellen dat je man t even te kwaad had.

Marjo, fijn te horen dat t zo goed gaat met je kanjers! Volgens mij is het mbt eten vooral belangrijk dat hè goed naar de jongens kijkt; zolang ze willen en er geen last van hun darmpjes van krijgen als ze zo snel zoveel eten, is het volgens mij prima. Fruit/groente ging hier wel langzaam, maar wij zijn inmiddels een stapje verder met brood en daar aten ze hier ook de 2e keer gelijk een hele van (de meiden samen dan). Wat super dat je zo'n fijne kolfkamer hebt waar je even tot rust kan komen. Borstontsteking was ik trouwens niet, ivfmoeke geloof ik (??), 1x gehad en daarna gelukkig niet meer.

Ik heb vandaag mijn kolf ingeleverd, ik vond het mooi geweest na ruim 7 maanden.

Marjan, hoeveel zit er in een potje? Hier eten de meiden nu ''s ochtends 210+7 rond 7 uur (7.30 maak ik ze wakker als ze nog slapen). Dan rond 10 fruit - meestal 2 stuks met z'n tweeën, soms meer ik minder) met roosvicee of appelsap of thee, slaapje, 12.30/1.00 boterham+210cc, slapen.15.30 groente, aardappel, soms vis. Ze eten meestal iets van drie opscheplepels samen - vandaag potje bruine bonen + appel, dus iets van 350gr samen. En een yoghurtje erna, 50cc ofzo. En dan om 19/19.30 een fles (210+7+pap) en slapen.

Moet wel zeggen dat de flessen niet altijd leeg gaan en dat Anna vannacht weer doorsliep, maar al een week rond 5 uur wakker was ;).

Werk: geen tijd om het te missen, haha! Zou niet weten wanneer ik zou moeten voorbereiden + nakijken! Mis alleen af en toe het gezellig ouwehoeren mrt collega's. De kids zeggen zo weinig verstaanbaars terug.

Ga proberen nog even verder terug te lezen en reageren, maar Rutger ligt ook te eten, dus als hij rustig blijft tot zo; anders tot later ;)!

Je

Geplaatst

Ivfmoeke, wat heftig, borstontsteking, Caz' armpje en nu nog KMA ook :(. Ik heb het bij R ook twee weken gedaan om uit te sluiten dat het spugen van KMA kwam....en het zit echt bijna overal in inderdaad! Succes ermee.

Wat een gewichten en lengtes hebben jullie kids al! Hier al sinds eind aug niet meer gewogen, maar schat dat Rutger nu zo'n 6500 is en de meiden 7500 - en Rutger iets van 62 cm, noor rond de 65 en Anna gaat richting de 70cm - die schiet echt enorm de hoogte in, lange slungel ;). Vd week door de kinderzorg maar eens laten wegen, ben wel benieuwd. Ze zijn wel Vd week bij de neonatoloog geweest voor controle. Over R niks nieuws (doorgaan mrt fysio, logo), meiden deden het volgens haar enorm goed. Ze was wat verbaasd dat ze al zo goed rolden, babbelden en dingen overpakken van de ene naar de andere hand. Knappe meiden ;).

Ga nu echt slapen, hopelijk weer 'gewoon' tot 6.30....

Geplaatst

Ook hier even snel een reactie.

Miepie, jeetje wat hebben jouw kids al echt een ritme en leuk met echt warm eten.

Jolieneke, spannend het helmpje, maar moet zeggen dat ik Selma mooi hoofdje vind hebben op de foto.

Marjo, wat fijn dat jouwboys zo goed doen, geen idee of het erg is als ze meteen volop eten, lijkt me niet, toch?

Jeanine, leuk hè die hapjes! Wat is storm lekker ventje.

Boogie wat is evi een plaatje! Alles op het werk weer ok?

IVFmoeke, wat rot weer een orstontsteking, knap dat je nog steeds volhoudt met bv, zeker nu KMA ook nog dreigt! Respect!

Dutchess hoe is het met jou?

Hier gaat Dodi heel goed, vorige week een weekje te vroeg met vruchten begonnen, gaat erin als koek, half banaan hophop op! Sinds vrijdag ook groente, gister wortel, vanavond verse pompoen. Weet ook niet of dat teveel is. Ze drinkt daardoor minder melk, maar ach!

Ze heeftf wel een rode warme wang, hebben jullie kindjes dat ook wel eens?

Finn heeft nu koorts, die was enne vd middag lamlendig.zielig.

Hoop dat hij vannacht goed slaapt!

Ik ga Dodi zo fles geven (probeer dat beetje te vervroegen naar half 11 en straks 10 uur)

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden even snel een vraag hoeveel slapen jullie kinderen nog!? Caz kan max 1.5 à 2 uur wakker blijven en dan is de koek op. Soms slaapt hij 3 uur de andere keren 1 uur. Hij slaapt ook van 19.00-7.00 uur door. Ik maak me echt snel zorgen denk meteen altijd dat er wat is en ga dan van het ergste uit, weet dat ik dat niet moet doen maar het gebeurd helaas toch

Geplaatst

Ivfmoeke, niks mis mee hoor met dat slapen ! Storm heeft hetzelfde ś ochtends slaapt hij vaak maar een uurtje en s middags soms 2 soms 3 uur. Hij kan ook niet langer dan anderhalf a 2 uur op zijn dan heeft hij het echt gehad. Het lastigste vind ik het stuk rond etenstijd dan is hij bv om half 4 wakker en een fles en krijgt dan pas weer een fles rond half 7 ( eigenlijk een uur te vroeg) en dan naar bed rond 19.00u. Maar 3uur opblijven is gewoon te lang dus rond 5u doe ik hem vaak nog even naar bed en dan slaapt hij 45 min. Of ik ga een rondje lopen met de wagen. Altijd rond etenstijd begint meneer te jengelen. ( Het is ook niet elke dag dat hij klokslag bepaalde tijden naar bed gaat dat ligt er allemaal maar net aan) Ik maak hem rond 22.30u nog wakker voor een laatste fles. Hij was vanochtend pas om 8.30u wakker wat een luxe ! Maar alles wisselt natuurlijk per kind laat je niet gek maken door verhalen en het ConsternatieBuro e.d. Ieder kind is weer anders en als Caz het verder goed doet prima toch.

Pauline, dat van die rode wang herken ik niet. Storm kwijlt wel veel momenteel. Wat sneu dat Finn ziek is ik hoop dat de koorts gauw weg is. Wat dat eten betreft ik weet alleen dat de groente en fruit als bijvoeding gezien moet worden maar hoeveel ze mogen ??? Tja ik doe maar waar ik mij zelf goed bij voel, Het CB zei een paar hapjes per keer. Maar ik doe wat meer. Heeft Storm net de smaak te pakken dan moet ik alweer stoppen. Vind ik weer zielig. Ach het loopt wel los denk ik dan alle kids doen het toch goed !

Miepie, wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ze doen het toch heel goed qua gewicht en lengte zeker als je bedenkt hoeveel weken te vroeg ze zijn geboren ! Wat gaat het hard, dat ze al brood eten ! Poeh wel een week korte nachten gehad met Anna om 5u wakker ! Hoop het nu weer stukken beter gaat. Storm had het vorig weekend dat hij rond half 6 en de dag erna 5.45u al wakker was. Maar het was weer net na de prikjes. Denk dat het dat geweest is.

Marjan, Zo hee Selma ook al zo'n vroege vogel ! Best zwaar he nu je ook weer werkt. Slaapt ze daarna wel weer door zodat jij ook nog even kan liggen ? Heel herkenbaar die korte lontjes en kortaf naar elkaar. Hier ook ik had een zware zwangerschap, een zware bevalling en nu nog steeds die zware nasleep met veel pijn in mń rug. Merk ook dat ik nog meer last heb van hormonen als ik bijna ongesteld moet worden naar de vreetbuien ( chocola !) ! Voor wat het waard is, dat helmpje is niet leuk nee maar ze krijgt er wel een mooi koppie door straks. Dat heeft ze al van voren, maar nu dus nog de achterkant. Ja ik heb makkelijk lullen natuurlijk maar snap best dat het niet zo leuk is eerst een spreidbroekje en nu een helmpje. En dan in het begin zoveel huilen. Gaat allemaal niet in je kouwe kleren zitten. Maar je fotoś zijn super en je ziet dat ze blij en tevrede is aan dat gezichtje. Selma is precies in het goede nest terecht gekomen hoor ! Betere ouders had ze zich toch niet kunnen wensen !

Surf, wat heerlijk zeg die goede lange nachten dan kom je zelf ook weer aan je slaap toe. Wel balen van je rug, doet zeer he ! Kan erover meepraten ! Naast wat ik nu heb ook wel eens spit gehad. Storm heeft net als Lev een ook wat afgeplat hoofd. Vorige week een meting laten doen bij de fysio en hij valt nog net binnen de "norm"qua waardes. Met 6 maanden weer meten. Kinderen liggen niet meer op hun buik te slapen vanwege de kans op wiegedood, Dus dan maar op de rug. Ik leg Storm ś avond en ś nachts vaak op zń zij maar hij draait dan terug. Ik zet hem ook wel in de wipstoel omdat de zwaarte kracht dan anders is als in de box liggen op zń hoofd. Maar ja hij moet ook wel in de box om te leren draaien e.d. Hij draait nu naar 1 zij maar nog niet naar de andere. Ben je al gewend aan de andere auto ? Zal wel heel anders rijden dan een bus.

De kids zijn weer hier dit weekend. Ik had een drukke week met oa fysio voor Storm, therapie voor mezelf, visite. Ik zat er helemaal doorheen gisteravond en kon niet meer. En hoopte op een goede nachtrust van tenminste 8u ! En wat doet lieve Storm die werd vanochtend voor het eerst om half 9 wakker ! Hoera, heerlijk ! Nu lekker met het laptopje op schoot. De kids zijn rustig. De een zit tv te kijken, de ander met manlief een kaartspel te doen en kleine Storm slaapt. Een heerlijk rustige zondagmiddag ! Net een broodje knakworst op en vanochtend koffie gedronken bij mń schoonouders. Wel een verschil qua weer het vorig weekend en nu ! Wij hebben inmiddels de kachel aan.

Fijne zondag allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Gatver, wat kunnen sommige mensen toch vreselijk zijn. Even klagen hoor. Had op Facebook foto van dodi met pompoen eten geplaatst en kreeg van beste vriendin en schoonzus allerlei opmerkingen eronder dat het veel te vroeg was en dat zij níet gek waren dat ze dat vonden. Terwijl zowel mijn consultatiebureau als goede vriendin die jeugdarts is allemaal zeggen dat 4 mnd juist goed is.

Zo onaardig om als medemoeders een moeder openlijk zo te bekritiseren! Wetend hoe onzeker moeders daarvan kunnen worden. Heb de foto incl commentaar verwijderd maar onder druk van man (die vindt dat die krengen hun mond moeten houden) er opnieuw onder gezet. De commentaren zijn nu wel weg. Ben er helemaal verdrietig van, waar bemoeien die meiden zich mee. En dat zij er anders over denken wil nog niet zeggen dat wat ik doe verkeerd is.... Bah!

Geplaatst

Pauline, niets van aan trekken hoor van die betweters ! Je doet het zoals jij het wil en het mag gewoon vanaf 4 maanden ! Laat ze zich met andere dingen gaan bemoeien. Sommige kinderen vinden het misschien niet lekker maar als Dodi het lekker vind heerlijk toch ! Ik heb zoń vriendin die elke keer zegt als ik Storm oppak : "volgens mij ben je een beetje verwend !" Nou als ik met Storm op schoot wil zitten doe ik dat gewoon. Zij heeft zelf niet eens kinderen dat is nog het mooiste ! Ik uit mń liefde bij Storm op vele manieren en ik vind het gewoon gezellig dat hij bij mij zit. Pauline volgende keer gewoon een rake opmerking terug plaatsen hoor. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten toch ?!

Geplaatst

Even gauw een reactie: Pauline schijt aan die wijven ;-))

Moeilijk maar vreselijk vervelend wanneer mensen waar je het dus het minste van verwacht je openlijk afvallen. Kop op hoor.

Gezellig om vriendjes te zijn op facebook. Leuke foto's en prachtige kindjes. Je bent zelf ook een mooie vrouw trouwens. Echt waar hoor, je hebt een open en vriendelijk gezicht.

Ik heb het druk op mijn manier. Ik lees alles wel mee maar reageer niet zo veel.

Sinds een week is Evi vreselijk in de weer 's nachts. Dit ben ik echt niet gewend van haar en mijn lichaam is het dus ook niet gewend. Ik wil doorslapen :laugh::laugh::laugh:

Borstvoeding gaat ook niet meer goed. Productie holt achteruit dus ik moet het gaan combineren. Op zich geen probleem maar ik vind het wel errug jammer. Binnenkort naar het bureau, ben benieuwd of ons meisje gegroeid is. Ze doet het super maar lijkt nog altijd in de breedte weinig te groeien. Wel in de lengte want broeken maat 68 worden echt te kort. Spijkerbroekjes kan ze niet aan omdat ze te dun is. Jammer want ik vind het wel stoer.

Op het werk gaat het beter. Morgen hoop ik het gesprek te hebben met mijn eigen hoofd en a.i. hoofd. In principe is mijn "eigen" hoofd weer de baas maar helaas we zijn niet van die a.i. verlost. Hij blijft nog een aantal projecten lijden:happy: helaas. Als ik dat rothoofd zie krijg ik al kotsneigingen.

Herkennen jullie dat? Aardige mensen vind ik altijd mooier dan mensen die ik niet aardig vind. Mijn beeld word erg bepaald door de mening die ik over iemand gevormd heb.

In ieder geval ben ik er inmiddels van overtuigd dat mijn collega's niets met dit alles te maken hebben en dat dit echt bij het a.i. hoofd zelf vandaan komt. Ik zeg met het gesprek dat ik het een vervelend gesprek vond en klaar ermee. Ik ga geen energie meer in die eikel steken.

Later dames! Slaap lekker.

Geplaatst

Eind van de middag met Storm naar de manueel therapeut geweest. Ik loop al tijden met hem bij de fysio eerst vanwege z'n voorkeursligging en daardoor afplatting van 1 kant van z'n hoofd en nu nog steeds omdat hij best wel een groot zwaar hoofd heeft waardoor hij gestimuleerd moet worden bepaalde dingen te gaan doen door oefeningen te doen. Hij draait makkelijker naar 1 kant dan naar de andere en als je hem op de zij legt gaat optillen ook makkelijker aan de ene kant dan de andere. Mijn fysio stelde voor hem eens naar een manueel therapeut te sturen die bij haar in het pand werkt. Kon hij even kijken of er niets vast of verkeerd zat. Nou het is duidelijk Storm heeft toch iets vast zitten in de nek vanwege de vacuumverlossing met de bevalling. De therapeut heeft allerlei dingen met hem gedaan en op het eind zag het eruit of z'n nek rechtgetrokken werd. Zo naar om te zien en Storm moest enorm huilen en werd zo rood als een tomaat. Ik hield mij groot maar inwendig brak ik. Pfft, effe heel diep adem gehaald. Over 3 weken terugkomen kijken hoe het dan met Storm gaat. Hij zei dat Storm nu de komende uren jengelig of slaperig kon worden of juist heel vrolijk. Nou het laatste was gelukkig het geval ik heb echt nu al het idee dat het geholpen heeft niks gejengel gelukkig. Hij ligt nu heerlijk te slapen ! Wel moest ik hem voorzichtig optillen want je moest z'n nekje zien als een blauwe plek. Op de terugweg in de auto moest ik wel huilen effe ontladen ! Tja .........prikjes bij het CB was niets in vergelijkiing met dit maar het was voor z'n eigen bestwil hoe moeilijk ik het ook vond. Blij dat manlief thuis was gebleven die had het echt niet getrokken. Tot zover effe m'n verhaal van vandaag.

Fijne avond allemaal !

Geplaatst

Jeetje Jeanine dat moet wel moeilijk geweest zijn om te zien! Ik hoop zo dat hij nu lekkerder in zijn velletje zal zitten!

Geen gesprek gehad vandaag. Beide hoofden waren er niet. No problem, ben er helemaal klaar voor ;-)

Morgen weer werken en woensdag ook maar dan heb ik al weekend!!!

Zo moeilijk, heeft mijn man Evi net opgehaald en dan komt ze al zo moe thuis! Kan amper drinken en er is geen land meer mee te bezeilen. Dus dan moet ze meteen naar bed. Ze begon net al te huilen van de honger want ze had niet goed gedronken om 18:00 uur dus nog een flesje erinom 20:00uur en nu is ze al weer aan het slapen.

Ik baal ervan! Waarom kan mijn schoonmama geen rekening houden met ons. Evi slaapt altijd bij mij en mijn moeder aan het einde van de middag een poosje tot een uur of 5 half 6. Dan lekker eten, spelen, kroelen, wassen, voorlezen, zingen en slapen. Nu heel mijn procede in de war en je kan ook niet echt genieten van je meisje zo.

Gisterenavond maar een fles gegeven voor het slapen gaan. Ze was natuurlijk zo aan het spoken. En wat denk je: Doorgeslapen! Van 20:00-6:00 zonder problemen... Ze had dus gewoon honger.

Ik ga zo naar bed. Morgen zal ik ook op de rest reageren!!

Geplaatst

Hee Boogie, wanneer gaat het gesprek nu plaats vinden dan ? Lijkt me wel weer ff balen je stelt je erop in en dan gaat het weer niet door.

Wat Evi betreft laat je schoonmoeder haar te lang op in de middag ? Waardoor Evi zo moe thuis komt ? Kun je niet vragen of ze haar dan aan het eind van de middag nog een poosje naar bed wil doen ? Of ligt dat gevoelig ? Storm heeft het ook altijd nog even nodig hoor zoń slaapje eind van de middag. Hij trekt het gewoon niet langer dan 2u achter elkaar op te zijn.

Slaap lekker zo !

Geplaatst

Hee Jeanine,

Nou altijd als we Evi op gaan halen zegt mijn schoonmoeder dat ze of bijna niet heeft geslapen of niet veel heeft geslapen. Dus dat is al een grapje van mij en mijn man maar het wordt nu gewoon erg vervelend.....

Ze heeft echt van 18:30-19:45 geslapen en dan een flesje, boekje gelezen, gezongen ;-) en ze was weer onder zeil tot 5:30 vanmorgen. Nu slaapt ze alweer. Ik vind het gewoon moeilijk want schoonmama past 2 dagen op maar is inderdaad erg gevoelig.

Ik had bijv gisteren 1 bakje met 2 flesvoedingen erin gedaan. Niet ideaal maar ik geef pas flesvoeding extra:laughing4: sinds zaterdag dus ik heb nog geen verdeelbakje gekocht.

En wat denk je? Heeft ze mijn schoonzusje al gebeld voor zo'n bakje want ze vond dit geen doen. Verdorie mens heb nou even geduld. Het komt allemaal best goed maar op mijn tijd en niet die van jouw. Ze is heel drammerig in haar zin. Ze heeft Evi ook in de buggy gestopt vorige week terwijl ik de kinderwagen altijd meegeef. Ik wil dat gewoon niet. Ze kan nog niet zitten en dan zeggen dat het errug goed gign.Dat geloof ik gewoon niet.

Nou ja ik ga gauw werken!

xx

Geplaatst

Hmmmmm.....ligt idd wat gevoelig dus om haar er op aan te spreken maar ik zou het toch voorzichtig proberen aan te kaarten. Weet je straks hoopt het zich allemaal op en daan komt alles er ineens 3 keer zo hard uit. Wat kinderachtig zeg van die bakjes ! Ze kan toch even wachten idd tot je zoń bakje hebt gehaaald en het tot die tijd gewoon even zo doen. En wat die buggy betreft gelijk aankaarten ! Storm heeft fysio en in een buggy mag absoluut nog niet op deze leeftijd ! Ze moeten eerst goed kunnen zitten. Mijn fysio zegt ook altijd dat het beter is voor de rug en alles als kindjes eerst uit zich zelf gaan zitten. Iedereen zet ze altijd neer want dan lijken ze zo groot en het is leuk maar dus nog helemaal niet goed. Het gaat allemaal al zo hard ze kunnen hun leven lang nog zitten. Je schoonmoeder mag dan wel 2 keer in de week oppassen maar ik vind wel dat ze moet respecteren hoe jullie het willen voor Evi , jullie zijn de ouders en zij niet ! Maar idd ik weet dat dat heel gevoelig kan liggen. Mijn schoonmoeder doet ook dingen......als manlief dat ziet corrigeerd die haar gelijk. Ze houdt bv Storm heel vaak raar vast en hij heeft al last van zń nek. Dan zegt manlief : Ma je hebt hem niet goed vast ! Zo ook onlangs toen de telefoon ging zit ze met Storm op schoot te bellen en let dus heel niet op. Manlief zń zus zag het en pakte Storm gelijk over.

Geplaatst

jeetje boogie het zit je ook echt niet mee hé? Werk en nu weer schoonmoeder. Lastig. Ik denk dat je het beste duidelijke taal kunt spreken zonder boos te worden.

Het is natuurlijk zo dat je afhankelijk van haar bent, je hebt haar immers als oppas nodig.

mijn moeder had ons dit boek kado gedaan met kerst vorig jaar

http://www.google.nl/imgres?q=boek+over+grootouders+worden&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1396&bih=637&tbm=isch&tbnid=vnKUab2HwqNUPM:&imgrefurl=http://www.lannoo.com/content/lannoo/wbnl/listview/1/index.jsp%3Ftitelcode%3D13763%26fondsid%3D11&docid=524H1808H9EzVM&w=150&h=232&ei=KTaVTpfdEdDqOdO4nMsH&zoom=1&iact=rc&dur=104&page=1&tbnh=141&tbnw=91&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=75&ty=109

ik heb dit nadien ook aan mijn schoonmoeder gegeven, heeft het niet gelezen overigens. Staan echt super goede dingen in en ook hoe je bepaalde zaken kunt aanpakken.

En wat de rol is van ouders versus grootouders.

succes ermee

hier verder weinig bijzonders, do of vrij komt Friso pepti voeding binnen voor Caz. Hoop dat hij ze drinkt. Verder zit ik dus op KMA vrij dieet. Niet zo leuk moet ik zeggen, zeker met uiteten en eten bij vrienden. Maar goed alles voor ons kind. Dan roept weer iedereen daar ga jij van afvallen.................nou ben al bijna 1 week bezig en 0 kilo kwijt.

Dat zal ook zo blijven de rest van mijn leven :( och ja verder ben ik gezond, sport, rook en drink niet. Alleen wat te zwaar.

Hoe is het verder met iedereen

Geplaatst

Hier ook een nog veel te zware mama!! Ik heb ook geen bv gegeven maar bij Jolien ging het er ook niet snel vanaf... pfff ik blijf hangen op 82 kg. Normaal weeg ik rond de 70. Moer echt op een streng dieet en lekker sporten!!

Pfff boogie, heftig allemaal. Hoop dat je gauw rust vindt..... deze stress moet je zeker niet te lang hebben.

IVFmoeke. Had een tijdje niet hier gewschreveb maar wel gelezen. Wat een pech zeg!! Koemelkeiwitvrij dieet valt niet mee als je bv geeft. Ik vind het vervelend voor je! Ik hoop dat de pepti goed voor caz werkt. Ze vinden het over het algemeen niet zo lekker geloof ik (zeiden ze bij ons in het zh). Even wennen!!

Heel veel sterkte....

Hier geen doorslaper meer... GAAP. hoop een fase...

Xx

Geplaatst

Heb jij het ook Moeten gebruiken bij Selma!? Hoop

Dat hij het drinkt want ik wil niet nog maanden bv blijven geven.

Wat rot dat Selma niet doorslaapt nu, net nu je weer aan het werk bent! Succes ermee

Geplaatst

Wat een verdriet: kom thuis uit mijn werk in volledigechaos: Dodi had het rek dat voor de openhaard tegen haar gezicht gekregen met tweedegraads brandwonden op lip en wang tot gevolg. Krijsen uiteraard, finn enorm geschrokken en folef die zich megaschuldig voelt.

Naar huisartsenpost en nu brandwondenzalf. Ikzelf helemaal in tranen vd schrik en toch wel boos op man.

Nu ligt het mopje gelukkig te slapen van hetvele huilen, maar ze wordt vast veel wakker vannacht vd pijn. Veel pijnstillen en hopen dat de blaren snel van haar gezicht verdwijnen. Maar oh wat zielig zo'n klein mesije met zoveel pijn. Mijn moederharthuilt heel hard!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden