Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miepie, Storm was onlangs rond de 7200 gram ons bulletje hi hi ! Hij is deze week 5 maanden oud ! Hij zit bij het BC 1 lijntje boven de middenlijn maar ze zeggen daar dat hij het goed doet dus dat geloof ik dan maar. Maar hij is absoluut niet klein en dun ! Ik vind het wel jammer dat dat hele kleine er al snel af was bij hem en dan zijn er mensen die zeggen dan NEEM je er toch nog 1 !!! Jaha, as if !!!! Tsss...... ik ben aan niemand verantwoording schuldig maar ik ben al bijna 42 , ziek en vind het goed zo. Als ik jonger was geweest, makkelijk zwanger werd en niet ziek was ja dan had ik er nog wel eentje gewild. Maar uiteindelijk is het nog wel zo dat je ze krijgt en niet neemt ! Vandaag trouwens weer een spiraaltje laten plaatsen viel gelukkig heel erg mee want jaren geleden vond ik het een byzonder nare ervaring !

Wat rot dat je kleintjes ziekjes zijn is idd wel heel zwaar nu als je zo weinig slaap krijgt. Ik hoop ook dat ze gauw opknappen ! Storm is ook niet zo fit, gisteren met golven overgegeven tot op de muur en in mń haar ! Hij had het zelf in zń oogjes en oortjes zo zielig, hij moest er erg van huilen. Toen maar gelijk weer in bad gedaan. Ga zo naar bed als ER op TLC afgelopen is. Dan nog Storm zń laatste fles geven.

Liefs,

Jeanine

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een tijdje niet geweest. Afgelopen week naar het consultatiebuteau geweest. Ons meisje is al zes maanden en ze weegt 6600 gram en is 66 cm lang. Ze zit nu aan de meergranenpap(bio). Ze lijkt het in ieder geval een stuk lekkerder te vinden dan de rijstepap. Ze is zich steeds verder aan het ontwikkelen. Met schreeuwende geluidjes, dat ik er soms zelf van schrik. Maar dat is allemaal normaal. Een andere favoriete bezigheid is op dit moment draaien van de ene op de andere zij. Het liefsts wanneer ik probeer de luier te veranderen. Ik heb nog zes cryo's en die ga ik zeker laten plaatsen ook al ben ik nu 43 (al zegt iederen dat ik er 10 jaar jonger uit zie), maar ben dan verder ook wel gezond. Verwacht overigens niet te veel van de cryo's. Hierbij een paar foto's van de afgelopen dagen.

[ATTACH=CONFIG]2646[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2647[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2648[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2649[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2650[/ATTACH]

groetjes voor iedereen,

Jeannet

Geplaatst

hey meiden

sorry ben er nog

heb wel gelezen maar door alle hectiek niet geschreven......

jeanet: wat een geweldig mooi meisje. wat goed van je met de cryo's. Al plannen?

miepie: hoop dat het wat beter gaat, hectische boel lijkt me maar ook gezellig. De dagen vliegen zeker om bij jullie. Watsuper van Rutger

Jeanine: storm is een lekker menneke zoals we dat hier zeggen :)

Surf: hoe gaat ie? hoe was weekendje?

hier gaat het niet lekker.

we lopen met zijn armpje, de koemelkallergie en als klap op de vuurpijl is zijn b12 ook erg laag. Goddank volg ik altijd mijn gevoel en heb ik hem laten prikken.

er volgt nu overleg huisarts en kinderarts maar ik eis vervolgonderzoek of injectes. Schrikbarend wat er allemaal kan gebeuren met een kind met b12 tekort moet je maar eens googlen.

Daar kan de motorische achterstand ook door komen. Heb net een brief klaar voor huisarts.....ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

wordt zo moe van al dat gedoe: osteopaat, kinderdietiste, kinderfysio, kinderorthopeed nu weer dit zucht!!!

verder zijn we vandaag begonnen met groentehapje, mmm hij vond het maar even wennen. Ben benieuwd morgen dag 2.

we moesten nu met groente beginnen omdat hij rond de 6mnd vlees moet eten dus vandaar nu even geen fruit.

hoe gaat het met de rest?

en met jullie met hapjes?

Geplaatst

Hoi,

IVFmoeke bedankt voor je compliment, ben zelf ook hartstikke trots op mijn meisje. Ze kan ook zo ondeugend doen en kijken, echt zo leuk!

Waar het de hapjes betreft is het bij Megan altijd even wennen. De eerste dag een vies gezicht, de tweede dag al beter en de derde dag weer wat beter. Tot nu toe zijn haar favorieten: banaan, peer, wortel en sperziebonen. Ik ben begonnen met potjes, maar maak ze nu zelf met fruit en groenten uit de biowinkel. Ben op marktplaats nog op zoek naar een Beaba babycook voor een leuke prijs. Op dit moment maak ik zelf kiwi en banaan in de mixer en kruimel daar een Liga door heen. Zelf maken is het beste en met biologische fruit en groente nog beter en gezonder.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Ivfmoeke, wat heftig zeg, wat jullie aan zorgen hebben om Caz! Hoop dat er nu wel actie wordt ondernomen... Wb groente: ik ben ook met groente begonnen. Erg zachte groenten zijn courgette, worteltjes, broccoli, bietjes, hoewel worteltjes wel meer last Vd maag kunnen geven. Ook bruine bonen met appel en sperzieboontjes/snijboontjes gaan er bij de meiden goed in. Rutger wil alleen maar courgette, haha (maar eet ook pas 1,5 week).

Fruit ben ik bij de meiden pas na een week of 2 groente mee begonnen. En gewoon een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven. Vlees wil er hier niet goed in, vis wel.

Jeannet

Geplaatst

Ivfmoeke, wat heftig zeg, wat jullie aan zorgen hebben om Caz! Hoop dat er nu wel actie wordt ondernomen... Wb groente: ik ben ook met groente begonnen. Erg zachte groenten zijn courgette, worteltjes, broccoli, bietjes, hoewel worteltjes wel meer last Vd maag kunnen geven. Ook bruine bonen met appel en sperzieboontjes/snijboontjes gaan er bij de meiden goed in. Rutger wil alleen maar courgette, haha (maar eet ook pas 1,5 week).

Fruit ben ik bij de meiden pas na een week of 2 groente mee begonnen. En gewoon een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven. Vlees wil er hier niet goed in, vis wel.

Jeannet, mij werd geadviseerd het eerste jaar geen kiwi te geven. Erg scherp/zuur en bovendien erg allergiegevoelig....

Ga weer een poging tot slapen doen, tot late!

Geplaatst

Miepie thanks voor de tips... Wortelen zijn nu favo voor caz. Staat weer een pan op en zaterdag courgette. Verder is duidelijk geworden dat caz zijn sleutelbeen en bovenarm gebroken geeft gehad na bevalling. Dat verklaart waarom de li armfunctie later op gang komt. Hij heeft röntgenfoto 's gekregen en hij vond het fantastisch! Zo trots op hem

b12 gehalte horen we morgen meer over. Verder is de 5e sprong begonnen dus weer brakke nachten maar och ja gaan ook weer over

Hoe is het met de rest!?

Geplaatst

Ach IVF-moeke wat ontzettend sneu van Caz z'n bovenarm en sleutelbeen. Wat zal dat mannetje een pijn hebben gehad na de bevalling ik vind het zo zielig ! Dat ze dat toen niet gezien hebben. Ik ben het even kwijt maar hebben ze Caz er echt uit moeten trekken net als Storm ? Storm loopt nu bij een manueel therapeut vanwege de zware bevalling met vacuumverlossing. Hij had z'n nek vastzitten en is "gekraakt".

Geplaatst

IVFmoeke, ik heb even op internet gekeken vandaag wat dat vitamine B12 tekort betreft en las ook dat het bij volwassenen vaak onderschat wordt laat staan bij kinderen denk ik dan ! Kan mij zo goed voorstellen dat je moe wordt van alles al dat "geklep" naar oa fysio, osteopaat en orthopeed. En wat ik altijd heb en iedere moeder je ondergaat het 10 keer liever zelf dat dat je kleintje het allemaal moet ondergaan. Ik geef Storm momenteel weinig fruit en geen groente. Hij is een paar dagen niet lekker geweest en spuugde veel en had de nodige diarree. Vandaag had hij alles onder de dunne poep het zat echt overal tot boven een z'n rug zelfs. Ik gaf hem alleen banaan en peer de wat "zachtere" fruitsoorten. Kiwi en sinaasappel begin ik echt niet aan. Maar ja ieder kind en iedere maag is anders.

Jeannet, wat een schattige foto's van Megan ! Ik wens je heel veel succes met de overgebleven cryo's wanneer wil je weer beginnen ?

Geplaatst

Ja klopt ook jeanine im ga vanaf volgende week maandelijks de injecties krijgen. Wat goed van je dat je met fruit gestopt bent. Wij doen dit obv kinderdietiste ivm KMA zij geeft aan dat je ook beter met groenten kunt beginnen ivm reageren.

Caz is heel snel geboren maar met hand naast hoofd dus dat verklaart. Ook dus waarom hij misselijk was en niet dronk: hevige pijn maar we kunnen het toch niet veranderen goddank is het nu Okay en die arm komt wel

Geplaatst

Druk druk !! En ik lees vaak wel maar post weinig .... op Facebook wel, dus als er nog meer ladies (er zijn er al een paar) dat leuk vinden?!?! ... welkom!!

Laterrrr!!

Geplaatst

He Meiden,

Idd rustig hier. Niet dat ik zoveel schrijf..... ik lees wel vaak alles mee. Ook bij ons gaat alles z'n gangetje. Stan doet het goed, echt hollands welvaren. Ben ook met 5 maanden begonnen bij Stan met groente en fruit, terwijl ik eigenlijk wilde wachten tot 6 maanden. Maar ja de kleine man keek ongeveer het eten uit onze mond, dus had het idee dat hij ook wel zin had in wat anders. Vooral het fruit gaat erin als koek, groente ook wel maar wat minder enthousiast. Ben ook gestopt met de borstvoeding. Ook dat wilde ik eigenlijk 6 maanden volhouden, maar dat bleek op een gegeven moment op te zijn. Hij dronk al steeds korter en werd op een ochtend om 6 uur wakker terwijl hij normaal pas rond 8 half 9 wakker wordt. Was zo vroeg omdat hij scheurde vd honger. Toen maar besloten om er helemaal mee te stoppen, deed nog maar 2 x bv vd 5 voedingen. Geeft wel vrij gevoel moet ik zeggen en..... heb errruggg genoten van m'n eerste wijntje :-)

Latersssssss

Geplaatst

IVF moeke wat fijn dag caz goed gaat, armpje functioneert ook goed nu.

Jeanine gefeliciteerd met het draaien van Storm, goed hoor!

Met groot aantal van jullie zit ik ook op Facebook, leuk is dat.

Dodi gaatbboed, brandwonden zijn goed geheeld en hoop dat de littekens helemaal verdwiijnen. Dodi rolde voordat dat gebeurde al om (alleen over links) maar deed het twee wekene niet omdat die blaarop haarwang zat. Nu draait ze weer lustig en is heel vrolijk, na twee weken heel crumpy te zijn geweest. En wat schetst mijn verbazing: de jonge dame heeft twee tanden door onderin.erg vroeg en onverwacht, dat had Finn niet op die leeftijd. Verder zelf snipverkouden en erg aan het hoesten, maar dat heerst geloof ik ook echt. Ben begonnen met deweightwatchers om de 10 kilo die er teveel aanzit af te trainen. Ga ook weer naar de sportschool (met crèche, aanrader) en ben begonnen met hardlopen. Genoeg te doen dus. Ook promotie gemaakt op het werk dus al met al mag ik echt niet klagen!

Surf, ik zie jou niet op FB: hoe is het met jou knappe ventjes?

Miepie,dutchess, jeanine, IVFmoeke, Boogie en Jolieneke: leuk jullie en jullie kids op FB te zien!

Geplaatst

Pauline, wat fijn dat het weer goed gaat met Dodi en haar brandwonden !

Was van de week welgeschokt door die baby die overleden is, zij was met haar moeder in het zwembad en toen viel er een geluidsbox naar beneden.Mń maag draaide een keer om zoń klein kindje van 5 maanden en de moeder ook zwaargewond. En die moeder die met auto en al het kanaal inreed met 2 kindjes van 2 en 3 jaar in de autostoeltjes . Wat een ongelooflijk verdriet zij kon haar zelf wel in veiligheid brengen maar dekindjes niet, Dat is niet voor te stellen hoe dat moet zijn de onmacht, brrr wederom koude rillingen.

Ik vind het ook super gezeliig op Facebook !

Storm wasgisteren niet fit. Ooknog eens krijsen bij de oppas ze kreeg hem niet stil dus ik heb hem maar weer opgehaald en meegenomen om boodschappen te doen. De eenkeniighiedsfase is al begonnen ! Dat beloofd wat !

Vandaag is het 3 jaar geleden dat mń vader overleed. Beetje dubbele dag we vieren ook de verjaardag van Bart. Manlief zń zoon. Zoals altijd gaan geluk en verdriet weer samen.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Lieve meiden,

Sorry sorry, t is echt al heel lang geleden!!!! Ik merk dat ik het razend druk heb, maar we genieten enorm. Dex en Lev doen het super goed. Ze groeien als kool, Lev draait er al een maandje lustig op los, van buik naar rug en omgekeerd. Dex doet het rustiger aan! Als gezin zijn we enorm aan het genieten. We hebben nog veel vakantie en nemen het ervan. We hebben een weekje in een bungalow aan het Veluwemeer gezeten.. dat was heerlijk alleen had ik een flinke griep.. spugen diaree etc...

Volgende week zondag vliegen we naar Fuerteventura... Ik vind het heel spannend en kijk eeen beetje tegen die vlucht op. André en ik moeten achter elkaar zitten om dat we op speciale plekken moeten waar 2 zuurstofkapjes in het plafond zitten.. 5 uur met een kind opschoot en wij kunnen niet even afwisselen... hmmmm ik vind het super spannend.. verder gaan we lekker rustig aan doen daar.

Ivf moeke, hoe gaat het nu met Caz? De tranen sprongen in mijn ogen bij het lezen over die breuken.. bah bah bah.

Storm... woehoe go storm, leuk he dat rollen!

Dodi, gelukkig is die blaar weg, nu inderdaad hopen dat de littekens verdwijnen, gelukkig is zo'n jong huidje nog heel weerbaar. Jeetje nu al tandjes.. ik scherm al weken met tandjes als ze even wat huilerig zijn haha

Pauline, promotie, sporten... toe maar. Wat geweldig allemaal... Misschien moet ik ook eens een sportschool met creche proberen. Ik fiets nu af en toe naar mijn werk.. 18km enkele reis, maar verder doe ik nog niet veel.

Liselot, herkenbaar hoor van die bv. Ik had dat ook dat het terug liep en ben inmiddels ook gestopt. Wat een heerlijk vrij gevoel geeft dat ..

Ik heb ook faceboek...

marjo jansen lijkt me leuk om jullie daar te ontmoeten.

Oh dex wil aandacht hij vreet bijna mijn laptop snoer op... even regelen.

Zie ik jullie op fb? Marjo jansen.

Geplaatst

Hoi meiden

Hoe is het met iedereen? Hier is het tobben... :-(

Dodi eet sinds zondagochtend niet tot heel slecht, is inmiddels behoorlijk afgevallen. 3 keer bij huisarts en huisartsenpost geweest.

Hoor zo of ze dadelijk naar ziekenhuis moet. Vandaag is manlief gelukkig thuis en die gaat met haar alles doen. Inmiddels is ze bijna een kilo kwijt, ze is gelukkig wel vrolijk, maar maak me vreselijk zorgen. Arts dacht aan hele erge reflux die haar slokdarm heeft doen ontsteken of iets in die geest. Het houdt me vreselijk bezig....

Hoop dat het met jullie goed gaat! Hoe is het met Caz zijn armpje?

Geplaatst

Hee Pauline,

Ow wat vreselijk , niets zo erg als dat je kindje ziek is. Een kilo op zo' baby is best veel toch ? Houd ze wel iets binnen dan ? Het zit ook niet mee he eerst die brandwonden en nu dit ik hoop dat ze haar gauw aan het infuus of de sonde voeding leggen op die manier krijgt ze dan wel genoeg vocht binnen. Sterkte meid !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Ik heb Marjo al wel gevonden. Kijk anders even bij mijn vrienden :-)

Dodi moet om 14.15 uur in WKZ zijn. Ze heeft gelukkig wel vandaag twee halve flesjes gedronken dus hopelijk is ergste geweest...

Geplaatst

Gelukkig, Dodi is gelukkig lekker thuis. Lijkt ook echt iets betere te gaan. Arts wil haar wel terugzien en we moeten vaak kleinere hoeveelheden aanbieden en dat slaat wel aan, ze heeft al 520 cc gedronken! En we hebben nog de avondfles. Ik hoop dat dit een opwaartse lijn betekent!

Oorzaak is nog discutabel, waarschijnlijk erge reflux, voeding is dus erg verdikt. Hopen dat ze vlg week weer beetje is aangekomen.

Pff wat kun je je veel zorgen maken om je babietje. Miepie heb veel aan je gedacht afgelopen dagen, wat zul ji vaak en veel erger nog in de rats hebben gezeten. Ik geniet ook echt van jouw foto's op FB, overigens van alle kids van ons allen. Hoop elkaar vlg zomer in levende lijven te kunnen ontmoeten. Ik bied mijn omheinde tuin aan voor een lekkere graskruipmiddag voor de kids!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden