Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sanne,

Nee ik ben nog niet begonnen met spuiten. Ik heb mij aangemeld bij dit topic omdat ik start in november.

Nl. ik start pas op 14 november met Lucrin (stil leggen cyclus) en 26 november met Puregon (stimulatie eicellen)

Precies een week daarna krijg ik dan m'n 1e follikelmeting en dat is op 3 december.

Jij loopt dus een maand op mij voor, in een precies dezelfde schema (lange protocol).

@ Allen:

Ik heb gezien dat er hier op het forum veel meer meiden zijn die al in oktober starten i.p.v. in november.

Maakt natuurlijk niet uit, maar als jullie al bijna klaar zijn met de behandeling, start ik nog 's een keer.

Hadden jullie dan eigenlijk niet in het oktober topic thuisgehoort?

De vorige keren dat ik mee schreef in topics startte ook echte iedereen met spuiten in die maand...

Om het overzichtelijk te houden en ervoor te zorgen dat je een beetje tegelijkerheid op gaat (zodat je elkaar goed kunt volgen),

ging het als volgt:

- aanmelding bij het topic "Wie start er in de maand (maand + jaartal)" -> de maand waarin je start met spuiten.

- na de tp (terugplaatsing) overstappen naar het topic "wachtbankje (maand)" -> maand waarin je in de wachtweken zit

- als je zwanger bent ga je naar het topic 'uitgerekend in (maand) -> maand waarin je bent uitgerekend

- als je even niet in behandeling bent, maar wel graag een beetje mee wilt kletsen, kan dat waar je maar wilt, maar er is ook een topic "de Pauzemeisjes"

- ben je zwanger, maar krijg je helaas een miskraam, dan is er een topic "verloop miskraam, bbz....etc"

Niet dat jullie nu allemaal ineens moet gaan overstappen hoor, absoluut niet, maar een volgende keer (laten we hopen van niet) is het wel handig om dit aan te houden.

Groetjes,

Moeder overste:icon_geek:

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Mart,

Fijn dat je even duidelijk hebt opgeschreven wanneer je in welk topic 'thuishoort'!

Vond het namelijk best lastig waar ik mee moest schrijven, en wanneer start je echt? (onderdrukking of stimulatie fase?)

Ik start eind november met tellen tot dag 21 en ga dus in december beginnen met suprefact en januari met stimuleren.

Dus niet helemaal goed dat ik voor mezelf een starten in december topic heb geopend! Ga dit maar ff veranderen in een

starten in januari topic! (Klinkt nog zo ver weg..) Natuurlijk is iedereen overal welkom, maar ik vind het wel duidelijker voor mezelf zo!

Liefs Miekske

Geplaatst

Miekske,

In jouw geval lijkt het me inderdaad handiger om je te voegen bij de januari dames.

Daar kom je straks met de meiden in contact die een beetje gelijk op lopen.

Anders loop je straks het "risico" dat je als enige overblijft in het december topic.

Zij zijn dan allemaal klaar, terwijl jij nog moet beginnen.

Maar intussen kun je natuurlijk met alles en iedereen meekletsen waar je maar behoefte aan hebt hè!

Heel veel succes meis!

Geplaatst

Danielle,

Dus ook jij hebt de koelkast weer gevuld, hahaha.

Kan het weer beginnen.

Als ik het goed heb dan begin jij dus vrijdag met de deca, dan lopen we

zeker samen op.

Ik begin donderdag met de deca.

Succes he'!

Hermien

Geplaatst

@ Elke, geen idee?? Ik heb 28 spuiten deca, en 2 pennen gonal-f. Daarbij zitten ook de pilletjes die je in moet brengen ne de tp hoor.. Bij elkaar was het € 3081,94 verschrikkelijk veel geld!!

@ Mart, duidelijk overzicht, ik ben deze topic destijds begonnen met de veronderstelling dat je bij de topic hoord wanneer je dus je punctie hebt. Ik start dus wel de 22ste met deca maar de daadwerkelijke punctie gaat plaats vinden in november vandaar..

Blijf wel gewoon lekker hier en blijf jou ook bijhouden hoor ;)

@ Hermien, ja moet bijna een koelkast bijschaffen hahaha nee hoor geintje.. Het is wel veel!! Inderdaad a.s. vrijdag starten met Deca!! SPANNEND!!! Ben zelf verpleegkundige dus prik veel mensen maar, dit is toch wel even anders :P We gaan het meemaken!!!

Geplaatst

@ Hermien, succes met het deca spuiten.

@ Daniella, je gaat vrijdag beginnen met deca, succes met spuiten !

Liefs, Diane

Geplaatst

@Hermien nog 4 dagen en dan mag je eindelijk aan de deca!

@Danielle, ja erg hé hoe duur die medicatie is.

@Mart, ik had op beide topics gekeken oktober en november en heb me bij beiden aangemeld omdat ik zag dat meerderen in oktober beginnen met prikken en in nov. punctie hebben. Maar zoals je het omschrijft is dat wel overzichtelijker inderdaad.

Hier gaat het prikken goed, ik ben blij dat de naald van de deca niet zo dik is als die van de Olgalutran die ik met mijn vorige poging moest prikken. De deca moet ik ook veel langer prikken, dus ben daar wel blij om. Ik heb mijn wekker aan staan op mijn mobiel, dan vergeet ik het niet om te prikken.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wil wat vragen...

Ik mag gelukkig volgende week beginnen met deca.

Je moet in de lijn van je navel een plooi pakken en prikken. Moet dat altijd aan dezelfde kant of moet je omstebeurd een keer links een keer rechts prikken.

Ben het vergeten te vragen aand e verpelegers:)

Geplaatst

@T.K. je moet gewoon onder je navel prikken en het is heel goed om dat af te wisselen ene keer links, andere keer rechts. Anders ben je aan de ene kant beurs en aan de andere kant niet hahaha....

Succes!

Geplaatst

Dank je wel Roosie,

Ik kan al zeggen volgende week woensdag ga ik mijn eerste prik zzetten.

Klink dichtbij... Eerst was het nog paar weken..

Spannend

Geplaatst

T.K.

Ja, gewoon afwisselen en het komt niet zo precies hoor waar je

hem ongeveer zet.

Als je maar een beetje in de buurt van je navel blijjft.

Ik wist heel vaak niet meer waar ik de vorige had gezet, maarja als

het maar naar binnen wordt gespoten, hahaha.

En veel succes he', volgende week.

Roossie,

Fijn dat het goed gaat met het prikken, enja een mobiel is

dan heel handig.

En meiden bedankt voor jullie berichtjes.

Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet helemaal niet mee

bezig, ik vind het fijn om jullie vragen en verhalen te lezen.

Misschien komt het omdat dit mijn 4e behandeling al wordt, en

dan is het al een beetje routine, hahaha.

Maargoed, het zal wel komen als ik de startecho heb gehad......

voor iedereen veel succes en op naar een mooie groene lijst!

Hermien

Geplaatst

Hermien,

Dank je wel voor je antwoord...

Hoe dichter de data komt hoe nerveus ik wordt. Niet normaal.. haha.

Ok dicht bij mijn navel blijven en afwisselen begrepen dus...

Weet jij wanneer jou startecho is???

Geplaatst

Hallo allemaal.

Vandaag hebben we de startecho gehad. alles was goed, we kunnen door.

Vrijdag puregon erbij spuiten en de 29e weer een fm. De 1e week van nov. de punctie. Als ik het zo terug kijk, waarschijnlijk de 4e,

we lopen nl. precies gelijk met vorig jaar, heel toevallig.

We moesten allebei nog wel even bloed prikken, voor evt. ziektes. Dat was intussen een jaar geleden en het is maar geldig voor 1 jaar.

Zit ik daar bij de bloedafname, komt er na het prikken een sputtertje bloed en houd het meteen op ???

Dus toen maar de andere kant prikken, daar kwam het er gelukkig wel gewoon uitspuiten haha, dacht al dat ik aan één kant niet meer werkte haha

liefs, Diane

Geplaatst

Diane,

Super meid, het kan weer beginnen.

En hopelijk dit keer met een andere uitslag, dus vet GROEN!!

T.K.

Donderdag begin ik met decapeptyl te spuiten en 1 nov heb ik

de startecho.

Dus het kan dan ook weer voor mij beginnen.......

Ik kan me wel voorstellen dat je wat nerveus bent, maar wees gerust

het valt reuze mee...

Hermien

Geplaatst

@ Diane, wat goed dat je door mag. Het gaat nu al weer snel allemaal bij je.

In ieder geval heel veel succes en hopelijk doet de Puregon goed z'n werk en maakt ie heel veel mooie eitjes:-)

@ Hermien, jij mag ook bijna beginnen, wat goed zeg. Ook heel veel succes.

@ T.K., niet te nerveus worden. Wij zeggen altijd "het komt zo het komt" en voor wat betreft de injecties. Voor je het weet is het routine!

@ Roossie, het gaat goed met het prikken lees ik. Mooi zo.

Op naar veel GROEN dames!

Vandaag breekt m'n ongie ook weer een beetje door, dus ik kan bijna met de pil beginnen. Het eerste onderdeel is dus haast weer een feit.

Morgen maar even naar de apotheek om m'n koelkast te vullen...

Geplaatst

@ Hermien, we gaan voor GROEN

@ Mart, we gaan ons best doen voor veel mooie eitjes. Weer beginnen met de pil en de koelkast morgen weer vol, je bent weer begonnen en ook op naar GROEN !!!!:alien:

en voor iedereen hier gooi ik em er nog maar even in :

:wav::wav::wav:

op naar veel GROEN :blob1::blob1::blob1:

liefs, Diane

Geplaatst

@ hermien; 1 november startecho superspannend zeg dat komt ook weer dichterbij..

@ Mart; ik vind dat injecteren niet zo eng. Ik mocht oefenen bij mijn instructie dag hah. Ik heb dan ook echt geprikt.. Ook leuk dat je ongesteld bent geworden. Vandaag staat ook kou koelkast weer volletjes.

Ik ben ook al startklaar volgende week woensdag mag ik gaan prikken.. Ik ben nog aan het tobben over de tijd die ik ga prikken.. Hoelaat prikken jullie dames???

Groetjes T

Geplaatst
precies, ik wil alleen maar bevruchtingen en dus zwangerschappen zien hier!!!!!!

Ik ook zonnestraal. Wij willen groen, wij willen groen!!

Haha

Geplaatst

@Hermien nog even en je mag beginnen!

@Mart wat fijn dat je ongi doorbreekt, je 1e stap kun je alweer gaan zetten de pil en de koelkast weer vullen.

@T.K. ik moest savonds prikken tussen 16.00 en 20.00 uur, zodat ze de dosering nog zouden kunnen aanpassen de volgende dag als ik dan echo zou hebben. Ik prik iedere dag om 19.30 uur. Heb op mijn mobiel de wekker ingesteld anders zou ik het zo vergeten als ik met iets bezig ben.

Geplaatst

Mart,

Wat fijn dat de menstruatie is doorgebroken.

En ja als je weer met de pil kunt beginnen, dan heb je

toch het gevoel dat je er weer mee bezig bent.

Vullen met die koelkast, hahahah!

T.k.

Ik prik altijd om 7.00 uur 's morgens en als ik een echo heb dan

neem ik de gonal F meestal mee, want die moet voor 12.00 uur gezet worden.

Dit bevalt me altijd uitstekend en dit heb ik vanaf de 1e behandeling

in 2007 al gedaan.

Je moet een tijd uitzoeken die voor jou het prettigste is en waar jij je

goed bij voelt.

En ik denk dat elk zh misschien wel weer anders werkt, in ieder geval veel succes!

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Gabrie > handig!! Ik was al aan het zoeken naar een kalender, zag alleen die van Libresse en die vond k minder fijn

@ TK > eindelijk beginnen met prikken :):) inderdaad wel even goed over de tijd nadenken.. Als je elke keer je spuiten mee moet slepen overal naar toe is ook niet echt lekker

@ Mart > ook je koelkast weer gevuld :) Las ergens (hier??) dat er wel voor € 2000,- in je koelkast komt te liggen :S

@ Hermien > succes morgen als je je eerste spuit weer zet

@ Diane > fijn dat alles goed was bij de startecho!!

@ all > wij wachten tot ik ongesteld wordt. Ben natuurlijk laat deze keer :S hoop toch wel dat het morgen of vrijdag doorkomt... en dan hopen dat we terecht kunnen!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik had 8 oktober een terugplaatsing van twee cryo's gehad,

maar op wd 9 mislukt,

ik mag gelijk verder voor volgende cryo's

nu heb ik op 28 oktober 1e fm

ik wens iedereen heel veel succes.

liefst Marie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden