Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Elke, succes met spuiten!

@T.K. wat fijn dat het prikken gelukt is, je zult zien dat het steeds makkelijker zal gaan.

@Guusje wat fijn dat je al weer snel door mag gaan met de volgende TP

@miekske, wat ben je druk zeg iedere dag met die spray! 1 prikje per dag is dan wel handig, maarja effe volhouden ;-)

@Diane, mooie score! Volgens mij loop je precies 1 week voor mij, het gaat opschieten hé!

Vandaag is het dan eindelijk weer zover, ik mag gaan starten met de hormonen!

Volgende week vrijdag mijn eerste fm!

Liefs Roosie

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk)

Gaby: start Glonal-f 15 okt.

Diane: start pil 17 sept. okt. t/m 14 okt. start Deca 11 okt.

Roossie: start deca 15 okt., t/m 22 okt. pil

Sanne: start deca 14 okt., start Puregon 27 okt.

Hermien: start pil 3 okt. t/m 24 okt. start Deca 21 okt

Elke: Start pil 5 okt. t/m 24 okt. start Deca op 28 okt,

Danielle..: start Pil 1 okt. t/m 25 okt., start Deca 22 okt.

Lottepot: start pil 30 sept/ 11 nov. start Deca 8 nov.

Raba: 16-11 start deca, 3 dec start gonal F

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

T.K: Start Deca 27 okt

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 24 nov.

Rosaly: Start Deca 14 nov, start Gonal 2 dec

Uitgangsecho

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Gaby: 5 okt.

Diane: 19 okt

Roossie: 26 okt.

Hermien: 1 nov.

Danielle..: 2 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Diane: 29 okt. (1e)Sanne: 4 nov. (1e)

Roossie: 5 november

Elke:
5 november (1ste)

Guusje: 8 november

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)

Diane: 8 november

Testen:

Geplaatst

He Guusje,

Nee gelukkig nog niet zoveel bijwerkingen van mijn snuifspulletje. Ik ben alleen best moe en lig heel de week al voor 22.00 uur in bed, terwijl ik normaal echt een nachtbraker ben en het liefst niet voor 03.00 uur ga slapen!

Maar verder geen klagen hoor! De fertiliteitsarts had mijn vriend gewaarschuwd voor een chagerijnig en labiel persoon, en dat hij maar vaak 'ja schat' tegen me moest zeggen hahaha wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond hihi. Maar tot nu toe geen last van.

Komt misschien nog... moet nog tot en met de stimulatiefase blijven snuiven! :devil2:

Geplaatst

@Roossie Jij ook heeel veel succes met het stimuleren. Ik heb ook vrijdag mijn eerste FM. Ben heel benieuwd.

@Meiske: Dat advies had ik ook wel willen hebben van mijn arts, hahaha.

Ik ben vandaag ook begonnen met de puregon. Was alleen vergeten de Deca uit de koelkast te halen.... Auw...

Weet niet wat het is, maar ik vind het nu veel spannender dan in 2008. Heel raar, net alsof ik het nu veel bewuster meemaak.

Alle andere dames ook succes natuurlijk!!

Liefs Elke

Geplaatst

Hey meiden!

Ik mag na helaas een mislukte cryo poging 19 nov weer beginnen met de deca!

Wij gaan direct door met onze 2e ivf/icsi poging!

Wie starten er nog meer in deze maand?

Liefs Priscilla

Geplaatst

Diane,

Mooie score en maandag dus terugkomen, altijd weer

spannend toch?

En dan donderdag of vrijdag al de punctie, ohh wat gaat het

toch weer snel.

Ik hoop dat alles mooi gegroeid is morgen en veel succes!

Roossie, Elke,

Jullie beiden ook veel succes vrijdag!

Morgen mag ik ook weer voor de starteco en als alles goed is, wat

ik wel verwacht dan kan ik beginnen met de gonal F.

En dan maar weer afwachten wanneer we de 1e fm hebben!

Voor iedereen een fijne zondag

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hoi,

Ik mag me ook toevoegen bij november!

Gisterenavond begonnen met de pil en 16 november mijn eerste spuit lucrin zetten! Dan doorspuiten tot menstruatie (rond 26 november) En dan komt er de Gonal-F bij. Op dag 9 de eerste fm! Dus weer spannend.

Vooral omdat het de laatste keer niet zo lekker is verlopen. Ik begon met 30 eitjes eerste fm en eindigde met 2 overgebleven op de laatste fm. Dus geen punctie gehad. Ze hebben te snel de dosering lager gezet en daardoor zijn ze niet doorgegroeid. De arts zei dat ze dit maar 1 of 2 keer per jaar zag. Helaas voor ons, dat wij het waren....

Maar nu met goede moet verder! Hopelijk ga ik me deze keer een stuk beter voelen, want was de vorige echt niet leuk..enorm depressief en was mezelf niet meer. Gelukkig was dat gauw over toen ik geen hormonen meer binnenkreeg.

Voor iedereen die al bijna zover is, of nog even moeten wachten, heeel veeel sterkte!

X sanne

Geplaatst

Hoi Hermien,

Ja het schiet mooi op, donderdag of vrijdag de punctie.

Hoe gaat het met spuiten ?

lierfs, Diane

Geplaatst

Sanne,

Welkom hier en wat fijn dat je ook weer mag starten en

het is zeker te hopen dat het deze keer veel beter mag gaan.

Ik wens je dan ook veel succes en op naar een positieve behandeling!

Diane,

Spuiten gaat prima hoor, als ik ze maar niet vergeet, hahaha!

Morgen de startecho en dan gaat het allemaal weer gebeuren....

Maar voor jou is het nog dichterbij, en ik hoop het dan ook zo voor jullie!

Succes morgen he'!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier een hele nieuwe op dit forum en ik hoop met jullie mee te kunnen kletsen.

Even in het kort iets over mezelf:

Doordat mijn man onvruchtbaar is zijn wij op donorzaad aangewezen.

Inmiddels al 13 IUI achter de rug, allen helaas zonder resultaat.

De oorzaak dat het niet lukt is onbekend (ik heb al wel een geweldige kleine uit een vorige relatie en ben dus bewezen vruchtbaar zoals ze dat noemen)

Nu dus de overstap naar IVF.

Deze week volgt de informatie en dan hopen we 12 november te mogen starten met decapeptyl.

Het spuiten en de wachtbank ben ik inmiddels van de IUI al gewend.

Het enige waar ik echt tegenop zie is de PU :eekout:.

En het feit dat voor mijn gevoel het eindstation in zicht aan het komen is.

Voor de meiden die al ervaring hebben: hoe hebben jullie alles tot nu toe ervaren?

Iedereen in ieder geval heel veel succes!

Groetjes, NKM

Geplaatst

Hermien,

Succes met de startecho.

Ik heb zo weer een fm.

Liefs, Diane

Geplaatst

Hoi allemaal,

Goed nieuws, de punctie is woensdag al !

De follikels zijn goed gegroeid, 2 van 20 mm. In totaal 6 grotere en nog wat kleintjes.

Vandaag dus mijn laatste spuiten gezet. Vanavond pregnyl spuiten en morgen lekker niks spuiten.

Woensdag om 8.00 uur al in het ziekenhuis zijn en om 8.45 uur is de punctie.

liefs. Diane

Geplaatst

Hoi, hoi

Nou het wordt toch donderdag, ze hebben me net gebeld.

Ze hadden net overleg gehad en wilden de kleintjes toch mee laten doen en nog een dagje laten groeien.

groetjes Diane

Geplaatst

Diane, donderdag dus punktie, hopelijk gaan de kleintjes nog meegroeien. Alvast heel veel succes.

Geplaatst

Meiden ik kom ook aanschuiven als het oké is. Ik ga deze week starten met onze vierde icsi. Helemaal spannend weer.

Ik ga eens even rustig lezen hoe iedereen hier t.n.t. vergaan is.

Groetjes esther

Geplaatst

Welkom esther...

Dames, Ik heb al 5 deca in mijn buik gesproten. Ik voel wat raar in mijn buik kan dat of is dat psychisch haha

Geplaatst

Hey meiden!

Ik kom mij hier ook melden! Ik mag 19 nov beginnen met deca!

Dit is onze 2e poging, zie alleen erg tegen de punctie op.. mijn rechtereileider ligt namelijk

onder mijn baarmoeder en daar komen ze erg moeilijk bij en dit is zeer pijnlijk..

maar goed hebben we er graag voor over!

Ik had ook een beginnen in nov gestart in ivf.. weet niet hoe die weer weg kan eigenlijk..

Wist niet hoe het hier psies zat aangezien oktober ook in beide stond.. maar blijkt samen te zijn?

Weet iemand hoe je de topic in ivf weg krijgt?

Nou heb er zin in dames.. hoop dat het voor ons allemaal goed gaat!

Lfs Priscilla

Geplaatst

Diane...dank je wel :hello2:

RPM jij ook welkom hier. Ik kom net als jou net binnenvallen. Doe jij het lange protocol?

Ik voel me zo ongesteld als, ja weet ik veel als wie, maar in elk geval ik ben het nog niet...grrrrr irritant is dat toch. Iedereen kent het wel denk ik maar het irriteert me. Wil gewoon dat het even doorzet zeg maar en dan hoppakee...eerste spuit erin.

Geplaatst

@ EDR en RPB, welkom!! EDR hoop dat je ongi snel doorbreekt!!

@ Diane > donderdag al de punctie!!! Veel succes!! Morgen dus je laatste spuit!!

Geplaatst

Diane,

Dat is dus als snel, spannend!

Ik ga heel hard voor je duimen!!

EDR en RPB,

Van harte welkom hier, ik wens jullie

veel succes toe!!

Ik ben vandaag voor de startecho naar het zh geweest.

Alles was goed, dus ben vandaag begonnen met gonal F.

Volgende week maandag de 1e fm........

Groetjes Hermien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden