Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De starter van dit topic gaat jullie helaas voor deze ronde vaarwel zeggen..

We moeten stoppen van het ziekenhuis door overstimulatie..

Voor iedereen ontzettend veel succes toegewenst!! Hopen op een prachtig wonder!!

Veel liefs Danielle..

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Danielle, ahnee wat naar!! Sterkte met je buikkie meis!!!

@norwegian, nog even geduld hebben dus, maar voor je het weet is het zover!

@EDR, hopelijk jij ook maandag de punctie!!!

@Raba, succes met spuiten zaterdag!

@Babii, wat goed zeg dat je je zo doorheen geslagen hebt!!! En wat een mooi resultaat 11 eitjes!

Hopelijk zijn ze allemaal goed om tot een emmy uit te groeien! En wat een zaadproductie wow!!

We zijn elkaar bijna tegengekomen ;-)

@Hermien, nog even doorspuiten en dan zul je wel snel je punctie hebben!

@Guusje, het is bijna zover je cryo tp!!

@Livali, wat een geluk dat je een zoontje hebt via de natuurlijke weg. Hopelijk krijgt hij een brusje!!

Heftig hoor die bloedziekte en wat goed dat ze daar al van te voren op kunnen selecteren!

Over het aantal echo's bij mij ging het deze keer heel snel, ik heb 1 startecho gehad, daar mocht ik zelf voor kiezen, maar ik vind het fijn om iedere keer daarmee te starten zodat we weten dat het er allemaal goed uit ziet.

Daarna 2 echo's gehad en hop punctie.

De vorige keer duurde het langer ik denk dat ik stuk of 4 keer terug ben gekomen.

@Miekske heel veel succes, de punctie gaat je vast lukken hoor! En wat goed dat ze bij jullie ook die embryoselectie kunnen doen!

Iedereen een dikke knuffel!!!! En bedankt voor al jullie lieve woorden!

Gisteren heb ik om 11.30 uur mijn tp gehad en het is allemaal goed gegaan.

Dezelfde gyn als van de punctie heeft ook de tp gedaan.

Ze vroeg gelijk hoe het met me gaat vanwege de slagader.

Heb haar verteld dat ik nog niet heb kunnen werken, maar dat het wel iedere dag beter met me gaat.

Ze vond dat erg fijn om te horen, want als dat niet zo was moest er naar gekeken worden.

Ze gaf me ook groot gelijk dat ik thuis was gebleven deze week.

De tp is bijzonder, maar ook zo gebeurd.

Ik hoefde gelukkig geen volle blaas te hebben, ik kreeg dan ook geen echo apparaat op mijn buik.

Het was eendenbek erin en hop spuitje met slangetje erin, hij ging gelijk op de goede plaats.

Daarna werd er gekeken onder de microscoop of ie echt uit het spuitje was en ja hoor, ik had echt eindelijk mijn emmy in de buik.

Mijn emmy is 7 cellig en de cryo ook, een embryo moet ook minstens 7 cellig zijn eer ze hem invriezen, daar zijn ze wel streng in.

De gyn zei nog, dat dit harstikke goed is, zo fijn om te horen!!

Nu mag ik gewoon alles doen, zelfs bungyjumpen hahaha.......wat ik sowieso al niet doe.

De assistente zei het liefst zou je 14 dagen met je benen omhoog willen gaan liggen, de gyn zei ja en dan ook nog slapen hahaha......

25 nov. mag ik gaan testen, dan zijn we op vakantie.

Was ook wel fijn om weer een aantal stellen te zien die op dezelfde dag als ik de punctie gehad hebben, zo van die hebben dus ook goed nieuws gehad!

Na de TP zijn we even naar een nieuw winkelcentrum geweest bij ons in de buurt, hebben we bij een brasserie geluncht en bij de hema tompouzen en Jip en Janneke champagne gehaald. We waren en zijn nog in een echte feest stemming. Nog nooit zijn we zo dichtbij een zwangerschap geweest en na al die jaren eindelijk een emmy in mijn buik, dat voelt al zo bijzonder. En ook te weten dat ICSI echt werkt bij ons, dat dit de behandeling voor ons is, dat geeft al veel rust.

Daarna nog door naar acupunctuur, manlief ging voor het eerst mee.

Ze heeft nog wat gedaan voor de goede doorbloeding van de baarmoeder, dat mag nu nog daarna niet meer.

En ik heb een paar prikkers in mijn oren gehad.

Ze gaf als tip om niet pittig en niet te zout te eten en iedere ochtend iets zuurs drinken.

Iedere morgen pers ik een verse jus d'orange uit, sinds ik beetje grieperig was doe ik dit en het voelt als een powerdrankje.

Daarna nog met onze poes naar de dierenarts voor haar jaarlijkse inenting en apk keuring en toen was de pijp wel leeg.

Gelukkig ging manlief koken en ik had er een kaarsje bij aangedaan, we voelen ons zo blij!!

We hebben ook van fam. en paar vrienden lieve smsjes gehad en paar telefoontjes. Voelt erg goed dat er een aantal mensen zo met je meeleven, de vorige keer waren het een paar mensen die ervan afwisten, maar dit voelt toch wel fijner zo.

We noemen elkaar nu pappa en mamma van Emmy hihihihi

En we hopen dat we de cryo kunnen gebruiken voor een broertje of zusje!

Liefs Roosie

Geplaatst

Beste lotgenoten,

Bij deze besluit ik ook weer een berichtje te schrijven op dit forum, na een tijdje te zijn weggeweest. Af en toe heb ik jullie berichten wel gevolgd, maar heb ik in de afgelopen periode niet veel geplaatst.

Ik zal met even voorstellen, ik ben Huanne en sinds ruim 2 jaar in de medische molen. Momenteel zijn wij bezig met onze 4e icsi-behandeling in combinatie met PGD.

Wij hebben in de 2 jaar heel wat voor de kiezen gehad. Vorig jaar mei kortdurend zwanger geweest van onze 1e ici-behandeling zonder PGD. Na de miskraam kregen wij van het ziekenhuis te horen dat mijn vriend drager bleek te zijn van een chromosoomafwijking (hierdoor hebben wij een zeer verhoogde kans op miskramen ivm varianten in opbouw chromosomen van onze embryo's). Het ziekenhuis wist deze uitslag (chromosoomonderzoek) al voor het moment dat ik de punctie onderging voor de 1e icsi-poging. Ze hebben ons hier alleen veel later van op de hoogte gesteld. Na het horen van deze uitslag ben ik diezelfde avond nog achter mijn PC gaan kruipen op zoek naar ervaringsverhalen. Op die manier kwam ik erachter dat PGD een optie voor ons zou kunnen zijn. Ik ben toen direct in de oplossing gedoken. Toch zijn er ook periodes geweest (en soms nog) waarin ik dit verlies een plekje heb ik gegeven en ook te accepteren dat het voor ons nog lastiger is om een biologisch kindje van ons beide op de wereld te zetten. Na het mislukken van een PGD-behandeling dien je een wachttijd te overbruggen (in ons geval ontstond er alle keren pas weer plek een half jaar later (dat maakt het ook niet altijd even makkelijk).

Overigens loopt er momenteel nog een zaak over onze 1e poging via onze rechtsbijstandverzekering.

Na het mislukken van onze 2e icsi behandeling in combinatie met PGD (dus 3e icsi) hebben wij samen (mijn vriend en ik) besloten om een traject met een maatschappelijk werkster aan te gaan (vanuit het ziekenhuis). Wij zijn ontzettend blij dat wij destijds deze stap hebben gezet. Het maakt ons rijker. Wij zijn aan het groeien op allerlei gebieden. Het is geen makkelijke weg, maar wel een die nodig is geweest (althans zo voelt het voor ons).

Ik ben nu blij dat wij weer in behandeling zijn voor onze 3e icsi-behandeling met PGD (=4e icsi) poging. Het is een kans op wel een kindje van ons beide. Overigens zal dit wel de laatste kans zijn om een biologisch kindje van ons beide. Hier wil ik nog niet teveel aan denken. Ik wil de behandeling door, door deze stap voor stap te gaan doormaken (en niet al te ver weg denken). Neemt niet weg, dat deze momenten er wel zijn. Het is onze laatste kans, niet door ons zelf bepaald vooralsnog, maar doordat in Nederland bepaald is (door AZM) dat er budget is voor PGD-paren voor drie behandelingen (3x het embryo-onderzoek (PGD)).

Wij zijn onder behandeling in het UMC. De daadwerkelijke PGD-test wordt uitgevoerd in Maastricht (een cel van elke onstane embryo wordt op transport gezet naar Maastricht), waarna wij als paar een dag later de uitslag vernemen en dat bepaald of wij dezelfde dag nog een terugplaatsing krijgen. Een zeer slopend en spannend traject.

Hoe ver staan wij in deze behandeling? Sinds afgelopen maandag ben ik begonnen met de stimulatiemedicijnen (in mijn geval: Gonal-F) en daarnaast de Deca. Komende woensdag hebben wij onze 1e follikelmeting (niet op dag 8 na stimuleren, maar begin dag 10 ivm onze ervaringen). Ik houd er sterk rekening mee dat wij volgende zaterdag de punctie zullen hebben.

Miekske en Lavali; dus nog iemand met een PGD-traject en al enige ervaringen hierin. Indien jullie meer willen weten, dan hoor ik dit wel.

Babii; Je vroeg je af of de 11 eicellen alle rijp zijn. Ik zie dat je ook in Utrecht loopt. In dat geval kan ik jou melden dat er nog geen sprake is van 11 bruikbare eicellen. Ze gaan pas later op de dag bepalen hoeveel er rijp zijn en hoeveel er bruikbaar zijn. Ze dienen naast rijp, ook goed van vorm te zijn. Overigens is 11 eicellen geen verkeerde score. (ter info nog het volgende; in follikels (eiblaasjes) groeien eicellen, niet in elke follikel hoeft een eicel te groeien, daarnaast kan je ook mazzel hebben dat er binnen 1 follikel 2 eicellen groeien.).

Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe en hopelijk straks veel groene namen op het bankje.

Liefs Huanne

Geplaatst

@huanne, wat een heftig verhaal zeg! En wat idioot dat ze jullie zo laat op de hoogte hebben gebracht over die chromosoomafwijking!

Goed dat jullie de rechtsbijstand erbij gehaald hebben, hopelijk kunnen jullie hier nog een poging uit halen!

Het lijkt me ook heel moeilijk om zoiets te verwerken.

Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het nu echt eens mag gaan lukken!!!

Ik loop trouwens ook in Utrecht bij het UMC.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Huanne, wat een verhaal zeg. Heel knap hoe jullie ermee omgaan want kan me voorstellen dat je relatie soms ook onder druk komt te staan.

Tenminste dat is bij ons wel. We gaan er allebei op onze eigen manier mee om en je moet je heel bewust zijn van de impact anders gaat het niet goed.

Gelukkig gaat het bij ons wel goed.

@Roossie, sterkte met de wachtweken! Ik duim voor jullie op een positief resultaat.

@Danielle, dat is echt enorm balen! Heel veel sterkte.

Liefs

Geplaatst
Lieve dames,

Ik weet serieus even niet wanneer ik moet testen.... Heb 9 november de Pregnyl gezet en als er een bevruchting is op 14 nov de TP. Ga Utrogestan opsteken en heb de testdatum nu op 1 december gezet, maar dat is te ver weg toch?

Babii,

Na de tp krijg je een datum mee waarop je mag testen. In de meeste gevallen 14/15 dagen na de tp. De dag van de tp = dag 0.

Geplaatst

Huanne,

Ten eerste van harte welkom hier, en wat een verhaal zeg!

Ik hoop dat deze poging jullie een positieve uitslag mag brengen!

Veel succes woensdag!

Miekske,livali,

Wat een verhalen zeg!

Ik vind het echt heel knap hoe jullie hiermee omgaan.

Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte en succes toe

en hopelijk komt jullie wens dan ook in vervulling!

Roossie,

Geweldig een tp!

En nu maar lekker warm houden en veel sterkte

in deze 2 verschrikkelijke weken!

Groetjes Hermien

Geplaatst

@ Danielle, meis wat vreselijk dat je moet stoppen wegens overstimulatie. Bah, het zit je niet mee op deze manier! Hoop dat jullie snel verder kunnen!

@ Roosie, hahahaha nou ik zag je al gaan bungyjumpen hahahaha. Nee, zonder gekheid! Wat super fijn dat je embryo on board is! En wat geweldig dat je een prachtige cryo in de vriezer hebt!

Las net je reactie in het UMCU topic. Wat grappig dat je mijn man hebt gezien, ik was toen inderdaad net klaar (heb er een uur gelegen). Heb geen dokter C. gehad volgens mij. Had een vrouw met donkerblond lang haar (jonge vrouw).

@ Huanne, wat een vreselijk heftig verhaal zeg! Ik hoop dat je via de rechtsbijstand nog het e.e.a. kan verhalen en dat je deze ronde met PGD zwanger zult zijn.

Ik was overigens de laatste die een punctie onderging en heb daar een uur gelegen. Daarna nog ruim een uur in de uitslaapkamer, want ze gingen inderdaad de eitjes tellen. Er is meer als 11 keer geprikt, ik had er ook z’n 7 kleine zitten, dus er zijn er in totaal 18 weggehaald.

Ik kreeg direct van het lab te horen (na ruim een uur te hebben gewacht) dat er 11 bruikbare eicellen zijn gevonden, ze waren namelijk net klaar met tellen. Dit waren overigens ook eicellen van goede kwaliteit. De overige 7 (te kleine) konden niet meegeteld worden en zouden ook niet bevrucht kunnen worden. In dit geval zijn er dus wel degelijk 11 bruikbare eicellen gevonden (wellicht hebben ze dit geteld omdat ik toch de laatste was). Nu hopen op een paar bevruchtingen.

En hoe het hier gaat…. Ik dacht vanmorgen wel weer het e.ea.. te kunnen en ben giga aan de schoonmaak geslagen. Vervolgens een afscheidsdiner met mijn werk, aangezien ik ander werk moest zoeken en dat was toch teveel van het goede! Bloedde vanochtend nog, maar nu al de hele avond niet. Heb wel weer enorme last van mijn buik, dus ben echt te druk geweest. Moet dus maar even wat rust nemen.

Liefs

Geplaatst

@Babii, morgen hoor je de uitslag yeahhhhhhhhh doe je het wel rustig aan, morgen krijg je een emmy in je buikkie die energie van je wil hebben.

Emmy vraagt ook al veel aandacht!

Gisterenavond kreeg ik het ineens erg koud en was niet helemaal lekker.

Heb wel goed geslapen, maar vanochtend om 6 uur moest ik al naar de wc.

Daarna trok de pijn die ik bij mijn schaambot had naar mijn stuitje toe, oehh dat deed pijn net of er een mes in mijn stuitje stak.

Na een tijdje verminderde de pijn en schoof de pijn naar de linkerkant van mijn baarmoeder.

Ik voelde flinke steken, op gegeven moment kon ik gewoon niet meer liggen, ik ging zitten maar dat was ook niets.

Gelukkig hebben we een luxe bed waarbij je het hoofdeinde en voeteneinde omhoog kunt zetten, dat heb ik dus gedaan en toen ging het een beetje beter. Die stekende pijn aan de linkerkant voel ik nog een beetje, pijn bij mijn schaambot is ineens weg dat is wel erg fijn, al is het nog wel gevoelig. Plassen gaat ook nog steeds pijnlijk.

En dan ga je je dingen afvragen zou dit de innesteling zijn? Heb zoiets nog nooit gevoeld.......

Straks sinterklaas kijken op tv, manlief is klussen bij een vriend van hem die een fitness club begint hier in de buurt.

Liefs Roosie

Geplaatst

Roossie,

Wat vervelend dat je je zo voelde vannacht.

Je zit volgens mij op dag 2 nu. De dag van de tp= dag 0.

Het kan voorkomen dat dan de innesteling al plaatsvindt, maar dan moet de celdeling van je embryootje wel snel gaan.

Als je op dag 3 je tp hebt gehad, vindt de innesteling meestal plaats tussen dag 3 - 6 na tp.

Overigens kan het ook iets later zijn. Dan spreekt men over een late innesteling.

De steken die je hebt gehad kunnen nog van de punctie/tp komen, maar als het om een vroege innesteling gaat kunnen de symptomen ook daarvandaan komen.

Conclusie...er valt weer helemaal niks over te zeggen (haha).

Succes nog met wachten!

Geplaatst

Ik heb de kleurtjes er weer even ingezet:-)

Op een of andere manier verdwijnen deze steeds...

Willen jullie even kijken of het nog allemaal klopt?

Volgens mij missen er ook een aantal dames in het lijstje.

Morgen gaat bij mij de eerste spuit er weer in.

Het is m'n allerlaatste poging en daarna is het afgelopen.

Zelf heb ik er niet veel vertrouwen in, maar ik ga er wel weer voor!

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
Start Suprefact 22 okt
, start Menopur 15 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov
., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly:
start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot:
16 nov

Sonnie
: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky:
8 november (1e)

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Danielle..:
10 Novemer (2de)

Guusje:
11 november (2e)

Hermien:
13 november (3e)

T.K..:
18 november (1e)

Miekske:
22 november (1e)

Mart:
3 december (1ste)

Rosaly:
10 december (1ste)

Esther:
12 december (1ste)

Punctie
:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Babii:
14 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane:
22 november

Roossie:
25 november

Elke:
26 november

Babii:
1 december

Geplaatst

Hoi Mart,

Succes met de 1e spuit.

En nu hopen dat deze laatste keer maar eens raak is.

Liefs, Diane

Geplaatst

Dank je wel Diane...het is zowel voor jou als voor mij erop of eronder nu!!!

Hoe voel je je?

Geplaatst

@Mart, succes met je 1e spuit! Ik hoop dat het deze laatste keer echt raak is.

Hopelijk kun je toch een beetje positief blijven?

Ik snap dat het moeilijk is na wat je hebt meegemaakt.

Ik ga heelllllll hard voor je duimen!!!

En ja het is maar gissen of het een innestelingspijn is, ik heb nu weer alleen pijn aan mijn stuitje.

De pijn zweeft door mijn lijf lijkt wel, misschien is mijn lichaam emmy aan het verwelkomen op een heftige manier ;-)

Geplaatst
@Mart, succes met je 1e spuit! Ik hoop dat het deze laatste keer echt raak is.

Hopelijk kun je toch een beetje positief blijven?

Ik snap dat het moeilijk is na wat je hebt meegemaakt.

Ik ga heelllllll hard voor je duimen!!!

En ja het is maar gissen of het een innestelingspijn is, ik heb nu weer alleen pijn aan mijn stuitje.

De pijn zweeft door mijn lijf lijkt wel, misschien is mijn lichaam emmy aan het verwelkomen op een heftige manier ;-)

Laten we daar dan maar vanuit gaan Roossie!

Geplaatst

Hé meiden...

even kort tussen de bedrijven door hier. Ik heb het razend druk op het moment en lees tussendoor wel mee hoor! Alleen uitgebreid reageren komt er gewoon niet van.

Roossie de tp achter de rug....spannend meid...en je lijf doet raar! Zen.....rustig blijven zitten.

Babii...punctie gehad en nu op naar de tp. Ook van die spannende uurtjes. Sterkte met wachten en ik duim voor je morgen.

Mart...1e spuit...je bent weer in de race. Ik kan me je mixed feelings wel voorstellen. Moeilijk...maar ook jij hebt weer een reele kans dit keer hoor!

Vanmorgen 2e fm gehad...7 follikkels met een gemiddelde van 15 mm. Maandag weer voor echo en dan w.s. woensdag/donderdag de punctie. Ik had een beetje gehoopt op maandag de punctie...maar goed...geeft niks!

Nu zo weer werken, late diensten dit weekend.

Ga morgen even goed teruglezen en proberen te reageren!

liefs esther

Geplaatst

hej meiden,

vandaag onze 3de fm.

ik had 4 follies tussen 19 & 22 mm

en 2 van 10 & 11 mm

En 20 onder de 10mm

Ik ben bang dat deze punctie flink pijnlijk gaat worden.

en we hebben hopelijk 4 goede eitjes. word straks gebeld door

het vu hoelaat ik de pregnyl moet zetten en hoelaat maandag de

punctie is. spannende dagen dus!

Geplaatst

@EDR, oh er zijn er toch 2 bijgekomen! Mooi aantal hoor 7 follikels.

Succes maandag en op naar de punctie!

@Sky, wow 20 onder de 10mm die kunnen nog groeien!

Dan heb je dus 26 follikels?

De vorige keer had ik er 22, heb er toen wel goed van afgebracht kreeg zelfs complimenten maar heb mijn eierstokken nog wel 1,5 erna gevoeld.

Succes met foontje straks en succes maandag met de punctie!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Sky, het lijken er inderdaad wel heel erg veel te worden, maar misschien doen al die kleintjes maandag toch niet mee. Ze zijn nog wel erg klein.

Je hebt in ieder geval 4 follikels die nu groot genoeg zijn en wie weet doen de 2 boven de 10/11 mm nog mee. Succes maandag!

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Mieske: start Menopur 14 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Meiske74: 13 nov.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky: 8 november (1e)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Danielle..: 10 Novemer (2de)

Guusje: 11 november (2e)

Hermien: 13 november (3e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Babii: 14 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 1 december

Geplaatst

hallo dames

ik heb me aan jullie lijstje toegevoegd. Vanwege een cyste op cd2 mocht ik nog niet starten, daarom 10 dagen de pil gesikt (2x daags), weer op mijn menstruatie moeten wachten en bij de echo vandaag op cd2 bleek de cyste verdwenen te zijn!Helemaal goed.

Vanaf morgen 2x daags menopur en op naar de eerste fm.

allemaal heeeeel veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

hej meiden,

onze ferti-arts zegt dat ze alle follies weggehaald worden.

dus dat word best pijnlijk.

die van 11 & 10 doen niet mee want die zijn veel te klein.

dus hopelijk 4 mooie eitjes.

Geplaatst

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Meiske74: start Menopur 14 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

Meiske74: 13 nov.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky: 8 november (1e)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Danielle..: 10 Novemer (2de)

Guusje: 11 november (2e)

Hermien: 13 november (3e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Babii: 14 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 1 december

Babeth jij ook weer hier! En nu dus in DD bezig!

Fijn dat je cyste helemaal weg is en je weer kunt starten!

Heb ff het schema aangepast, er stond nl mieske start menopur 14 nov...

Ik begin maandag de 15e met de menopur ben benieuwd!

Liefs Miekske

Geplaatst

@babeth wat goed dat je weer kunt beginnen! Fijn dat je cyste weg is! Succes!!!

@Miekske, succes maandag met je eerste prik!

@Sky, ik had bij mijn laatste echo ook een follikel van 10mm en nog 3 kleintjes, ze heeft ook al die kleintjes aangeprikt. De gyn zei ook dat die van 10mm bijgegroeid was.

Vraag maar een dubbelle dosis morfine, dat had ik ook. Ze willen alles zoveel mogelijk weghalen, zo van je weet maar nooit kan nog een goed eitje in zitten.

Hier is de pijn gezakt, voel me wel erg moe en heb nog wel een gevoelige onderbuik.

Manlief wil vanavond uiteten, erg lief maar denk dat ik liever thuis blijf.

Geplaatst

Hallo allemaal. Afgelopen week hier voor het eerst wat geschreven en kon in de dagen daarna niet op het net. Nu gelukkig weer wel en men wat is er veel geschreven. Heb een poging gedaan hier bij te lezen, valt nog niet mee ;-)

Roossie wat fijn dat je ondertussen een tp hebt gehad, sterkte met wachten!

Daniëlle wat vervelend die overstimulatie, hoe is het nu met je? Wens je veel sterkte.

Mart succes maar weer met de eerste spuit, Miekske ook trouwens.

En Meiske, fijn dat je ook weer kunt beginnen.

Nou ja, eigenlijk wens ik jullie allemaal gewoon heel veel succes deze ronde!!

Zelf heb ik deze week de vragenlijsten rondom de wachtweken binnen gekregen. Had me voor dit onderzoek aangemeld (Utrecht). Ben benieuwd. Vindt het ook weer spannend hoe alles gaat verlopen, hopelijk gaat het net zo snel als de vorige keer. Toen had ik maar 1 echo nodig (voor cryo tp) en kon ik 's avonds al pregnyl spuiten. We wachten maar rustig (?) af...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden