Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

T.K:Start Deca 27 okt, 11 november puregon

Lottepot: start pil 30 sept/11 nov. start Deca 8 nov.

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Esther/EDR: start puregon 3 nov, start orgalutran 8 nov

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

FM (Follikelmeting):

Guusje: 11 november (2e)

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Hermien: 8 november (1e)

Norwegian-sky: 8 november (1e)

T.K..: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Punctie:

Diane: 4 november (6 eitjes)

Roossie: 8 november

Elke: 9 november

Babii: 11 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november

Roossie: 11 november

Elke: 12 november

Babii: 14 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Zkh belde net, ik moet donderdag de 11 weer voor een echo, bloed prikken, en urine inleveren. Ovulatie zat er nog niet echt aan te komen. Dus weer afwachten wat er donderdag uit komt.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo,

Wij zijn in trotse bezit van 2 emmy's !!

De ene was in het stadium compact (cellen niet meer te tellen) 16-delig en meer.

De andere 7-cellig. De 3e is gaan defragmenteren en dus niet geschikt om in te vriezen, ook niet om terug te plaatsen.

Nu maar wachten wachten wachten,. Ik plant me op het wachtbankje en hoop dat ik heel lang mag blijven zitten.

liefs, Diane

Geplaatst
Hallo,

De ene was in het stadium compact (cellen niet meer te tellen) 16-delig en meer.

De andere 7-cellig. De 3e is gaan defragmenteren en dus niet geschikt om in te vriezen, ook niet om terug te plaatsen.

Nu maar wachten wachten wachten,. Ik plant me op het wachtbankje en hoop dat ik heel lang mag blijven zitten.

liefs, Diane

Toppie, succes met wachten, ik hoop dat ik je snel kom vergezellen op de bank.

Geplaatst

Diane,

Succes met wachten.....

Super emmy's!!

Guusje,

We gaan mooi gelijk op, hahahaha!

Op naar donderdag!!

Roossie,

Mooie score en dan nu maar weer wachten tot donderdag!

Ik heb het ook al een keer gehad dat ze een ader hadden geraakt,

lekker rustig aan doen en even goed aan jezelf denken!!

Babij,

Dat is toch een mooi aantal en je bms is toch ook best goed?

Maar ik kan me voorstellen dat je graag had gehad dat het wat

meer was geweest.

Misschien stijgt hij nog wel iets tot aan donderdag!

In ieder geval wens ik je dan veel succes!!

Groetjes Hermien

Geplaatst
Hallo,

liefs, Diane

Prachtig Diane,

Heel veel succes!!!

Geplaatst

Super diane...en nu je koest houden hé! Geen gekke dingen doen en zennnnnnn

Roossie...vervelend dat ze een ader hebben geraakt, geeft meer stress en gedoe tijdens de punctie. Hoe is het nu? Pijn een beetje weggezakt?

Babii...mooie score toch? Succes meis...nog een paar dagen broeden op de bms!

De rest van de meiden die bijna aan de punctie toe zijn...veel succes! Voor mijn gevoel gaat het echte werk dan pas beginnen!

Geplaatst

Hey meiden,

Daar ben ik weer!!! :icon_flower:

Na een pauze om bij te komen van alle emoties door onze eerste, helaas mislukte, ICSI.

Ben ik vandaag weer begonnen met spuiten met de bekende deca.

We gaan nu voor een terugplaatsing hoor!!! :toppie:

Ik zal eerst wat bijlezen hier, en natuurlijk weer gezellig meeposten. Ik zie al wat bekenden hier. (Diane en Hermien)

Iedereen onwijs veel succes, en we gaan met zn allen voor een groene bank!! :clap2::clap2:

Geplaatst

Sonnie welkom hier! Wat heftig zeg dat je de 1e icsi geen tp hebt gehad! Ik hoop voor je dat deze behandeling beter zal verlopen! Succes!

Geplaatst

Hallo iedereen,

Babii, mooi zeg, ziet er goed uit!! Begrijp dat het erg dubbel is, wellicht zou het ook zo moeten zijn..

Roossie, goeie score, lijkt mij ook verschrikkelijk pijn doen gatsiedarrie! Veel sterkte

Guusje, voor jou ook weer spannend, good luck

Diane, jou heb ik al veel succes gewenst bij het andere topic, nu nogmaals wie weet helpt het :) Good luck!!

Sonnie, Welkom!!!

Ik had vanmorgen mijn eerste fm na de startecho. Aan beide kanten 10 follikels van bijna allemaal 10 mm. In totaal 20 dus, erg mooie score maar de gyn is bang dat het er te veel worden, moet woensdag weer terug komen om te kijken hoeveel het er dan zijn. Ik ben erg benieuwd, voel het wel hoor de ''eitjes'' met bukken opstaan etc. Niet erg fijn.. Hoop echt zo dat het er rond de 20 blijven en niet dat alle kleintjes nog door gaan groeien.. Woensdag afwachten.. BMS is toch het slijmvlies in de baarmoeder? Dat was van mij 10 begrijp dus van jou bibii dat dat erg goed is?? Alles was 10 vandaag, 10 follikels aan beide kanten van 10mm en een bms van 10 :)

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

.

FM (Follikelmeting):

Danielle..: 8 Novemer (2de)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november (2 emmy's)

Testen:

Hoi Sonnie, daar ben je weer !

Veel succes met het deca spuiten.

We gaan voor groen!!

liefs, Diane

Geplaatst

Uitgangsecho:

.

FM (Follikelmeting):

Danielle..: 10 Novemer (2de)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Diane: 8 november (2 emmy's)

Testen:

Geplaatst

Goedemorgen, zou ik hier ook nog mee mogen schrijven? In juni hebben wij onze tweede ivf poging gehad, in deze periode heb ik hier ook meegeschreven op het forum. Helaas is deze mislukt en ook de eerste cryo terugplaatsing.

Nu gaan we voor een tweede cryo terugplaatsing, vanmorgen gebeld en heb 18 november de eerste fm, spannend!

Groetjes Pien.

Geplaatst

Hoi Pien,

Tuurlijk mag je hier meeschrijven.

Heel veel succes met de behandeling.

groetjes, Diane

Geplaatst

@Guusje, succes donderdag, jammer dat je ovulatie er nog niet aan zit te komen!

@Diane, gefeliciteerd met je 2 wondertjes!!! Mijn duimen draaien!

@Babii, wat goed dat je bms is doorgegroeid! En een mooie score hoor 10 follikels, dat is ook het streven van de gyn, 5 tot 10 follikels.

Het gaat om de kwaliteit he en niet om de kwantiteit. Mijn acupuncturiste legde het zo uit dat als je veel follikels heb de energie veel verdeeld moet worden, als je er wat minder hebt dan kunnen ze daarom beter zijn. Succes donderdag! Wel dubbel van je TP dag, maar misschien moet het idd zo zijn.

@Sonnie, welkom hier! Wat erg dat je geen bevruchtingen had de vorige keer met ICSI, weten ze hoe dat komt? Ik had dat de vorige keer met IVF, ze weten niet hoe het komt maar dat ik waarschijnlijk wel geholpen ben met ICSI. Ik wens je heel veel succes met deze ronde!!!

@pien, welkom hier! Succes met je cryo tp!

@Danielle, wow wat een score, hopelijk wordt het geen overstimulatie! Succes morgen met je 2e fm.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Het gaat wel weer met me, lig nu op bed met de laptop.

We zijn erg blij met de 9 eitjes en de goede zaadjes!

Maar wat heb ik een pijn gehad om die slagader te stelpen pfffff.....heb flink liggen kreunen en draaien met mijn hoofd.

Gelukkig was manlief erbij de streelde in mijn gezicht. Eerst kon ze de plek niet vinden waar het vandaan kwam, de assistente is 2 keer de deur uit geweest voor meer gaasjes en een grotere tang, ze had die nodig zodat ze het beter kon zien. Ik dacht ohneeeeeeee een grotere tang pffffff....

Het heeft een kwartier geduurd eer het gestopt was. Daarna was ik rillerig en beetje misselijk. Manlief heeft me aangekleed en er werd een stoel naar me gereden en zo ben ik de rustkamer ingereden. Daar moest ik weer op een andere stoel en toen kreeg ik eindelijk mijn kruikje.

Ik heb er een uur en kwartier gelegen, toen ging het wel weer. De extra pijnstiller was ook gaan werken. Wat bijzonder was dat er een zakje met zaadjes voor een appelboom van het wereldnatuurfonds naast onze stoel lag, die hebben we meegenomen. En toen ik er net lag kwam er een zwerm vogels voorbij vliegen. Ik moest toen aan mijn broertje denken, toen zijn zoon geboren werd zag hij ook een vogel vliegen van het is zover. Daar heeft hij het nog over. Thuis gekomen gelijk naar bed gegaan, manlief werkte smiddags thuis en heeft me goed verzorgd. Hij heeft ook op tompouzen getrakteerd, want we hebben wat te vieren! Morgen ga ik weer proberen te werken, mooie afleiding. We zijn nu gespannen voor het telefoontje van donderdag. Na de TP gaan we nog even naar de acupuncturiste.

Pijn valt nu wel mee, heb meer midden op mijn buik pijn, ik denk dat het spierpijn is, dat ik mijn buik zo samengetrokken heb van de pijn. Maarja gaat wel weer over. Dat het een slagader was die geraakt was zei ze achteraf pas, manlief bleef er gelukkig rustig onder zodat hij me kon steunen. De gyn dacht dat het een slagader was omdat het bloed eruit kwam met stoten.

Manlief vroeg ook nog waarom de kleding die ze droeg groen is, ze zei daar zie je het bloed minder op en het is een rustgevende kleur. Toen zei ze dat ik er zelf ook goed op gekleed was, had een groene trui aan hahaha....

Liefs Roosie

Geplaatst

Hoi Pien, welkom!

Ik mag deze maand als t goed is ook voor onze (enige) cryo-tp.

Afgelopen maand helaas niet door gegaan. Voel m,n ongi al aankomen, maar zet nog niet door.

Succes!

Liefs Naomi

Geplaatst

Heej dames!

Nou vanmorgen de punctie gehad en hij viel me mee! De pijn was niet zo erg als de vorige keer.

We hebben ook super aantal van 16 eitjes!! De vorige keer hadden we er maar 3 :-D

Ook het zaad van manlief was goed voor ICSI.

Als ik donderdag vóór 12 uur niet wordt gebeld dan heb ik vrijdag om 15 uur de terugplaatsing van een emmy! Ben zo blij!!

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, super zeg!!! 16 stuks ....whoooow, nu donderdag afwachten, uiteraard hoop ik voor jullie dat er veel bevrucht zullen worden.

Roossie, gelukkig gaat het weer wat beter met je. En laat je maar lekker vertroetelen hoor door je mannetje....

Liefs Guusje

Geplaatst

@ Danielle, het BMS is het slijmvlies in de baarmoeder inderdaad en 10 mm is echt heel goed! Dat zal ik nooit gaan halen ;-).

@ Pien, natuurlijk mag je hier meeschrijven, welkom (helaas), maar het is hier wel heel gezellig :-). Wat heftig om te lezen dat je eerste ICSI is mislukt :-(.

@ Roosie, he bah, het klinkt onwijs heftig meid! Het klinkt erg mooi wat je verteld over de vogels, ik geloof daar wel in. Mijn vriendinnetje had een keer haar jas opgehangen tijdens het uitgaan en had nummer 365, dus zij dacht: over een jaar ben ik zwanger. En na een jaar klussen was ze zwanger, ze dacht: zie je wel.

Ik hou wel van die gedachtes, want ook ik zeg wel eens: alles heeft een reden en niets gebeurd voor niets. Ik duim voor je Roosie!

@ Elke, wat fijn dat de pijn meeviel en wat een super oogst! Duim, duim, duim voor donderdag!!!

@ All,

Ben net gebeld door het UMCU. Ik moet vanavond om 19.00 uur nogmaals de Cetrodide zetten en om 22.30 uur de Pregnyl 10.000 IE geen Gonal F meer.

Donderdag om 10.00 uur moet mijn man zijn zwemmertjes inleveren en om 10.30 uur wordt ik geholpen met de punctie.

Er is toch maar besloten dat ik een infuus met dormicum krijg en ze zijn nog aan het kijken voor extra pijnstilling. Maar als het echt niet gaat zouden ze me een roesje geven... Laten we hopen dat het gewoon allemaal meevalt, want ben doodsbang.

Geplaatst

@babii, bedankt voor je lieve woorden!

En wat spannend voor je de punctie zit eraan te komen! Apart dat je nog wel de cetrotide moet prikken, maar ik had ook andere medicijnen.

Wat fijn dat ze als het echt niet gaat je een roesje gaan geven, ze zijn echt aan het overleggen wat voor jou het beste is om de behandeling te doorstaan.

Komt goed meis voor je het weet lig je met je kruik op je buik uit te rusten. En vanaf zondag kom je gezellig op het wachtbankje zitten.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roosie, ik moet die denk ik prikken omdat ik ook een paar grootte follikels heb zitten en ze bang zijn dat die eerder springen. Althans, dat vernam ik gisteren van de arts.... Ze zei het is niet de bedoeling dat die van 17 mm al gaat springen (die kan nu zomaar al 20 mm zijn)....

Geen idee waarom ze het zo doen, de arts had het er gisteren over en vandaag de verpleegkundige. Heb het tweemaal nagevraagd en zij ook tweemaal bij de arts, maar het moet echt vanavond nog een keer... Ik moet ook zeggen dat ik onwijs blij ben met het UMCU hoor! Ze denken inderdaad erg met de patiënt mee en dat is erg fijn.

Geplaatst

@babii ja dan zul je nog eenmaal cetrotide moeten prikken. Ik had zaterdag ook 1 follikel van 21mm maar hoefde savonds geen deca meer te prikken.

Achja bij iedereen is het weer anders en zeker fijn als ze zo met je meedenken en je zo goed mogelijk door de behandeling heen willen helpen.

We zullen elkaar niet zien donderdag, als ik een TP heb is die tussen 12.00 en 14.00 uur, dan ben je al lekker thuis op bed. Wordt een belangrijke en spannende dag voor ons allebei!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden