Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Pien,

Ga je nu weer voor een cryo tp? Spannend weer!

Ik zit ook in Utrecht en heb ook die brief gehad over die wachtweken enquete.

Heb hier maar niet op gereageerd, ben bang er dan teveel mee bezig te zijn en volgende week zaterdag gaan we op vakantie!!

Succes!!!

Liefs Roossie

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou dames had vanmorgen rond half 10 punctie gehad en 11 geprikt moet er wel bij zeggen dat het me dit x erggggggggggggggggggggggggggggggggggggg pijn deeeeeed niet normaaal!!!!! met infuus en al toch voelde ik die prik pfffffff had al 5 bakjes zitten over te geven . me 1ste punctie deed niet zo veel pijn had wel beetje over gegeven dat was het maar ze hadden 5 geprikt miss ligt het ook daaraan. nou heb ik pijn in mij onderbuik en over paar dagen moet ik zienhuis bellen voor een tp . voor de andere meiden succes nog

Geplaatst

@meiske, fijn dat je punctie achter de rug is, maar wat naar dat het je zoveel pijn gedaan heeft!

Het is idd wel zo hoe meer follikels hoe pijnlijker het is.

Ik voel ondanks de morfine ook iedere prik, het verzacht een heel klein beetje de pijn meer niet.

Doe het lekker rustig aan, veel drinken en veel succes met je telefoontje over een paar dagen!

Liefs Roossie

Geplaatst
@meiske, fijn dat je punctie achter de rug is, maar wat naar dat het je zoveel pijn gedaan heeft!

Het is idd wel zo hoe meer follikels hoe pijnlijker het is.

Ik voel ondanks de morfine ook iedere prik, het verzacht een heel klein beetje de pijn meer niet.

Doe het lekker rustig aan, veel drinken en veel succes met je telefoontje over een paar dagen!

Liefs Roossie

roossie jaa je hebt gelijk hoe meer het is hoe meer pijnlijk het is pfffff was het maar 6 dan 11 deze pijn zal ik niet zo snel vergeten. ja jammer dat het beetje verzacht echt waar dat spuit was pijnlijk pffffff ik moet er niet aan denken. ja ik doe nou rustig aan ik heb nu bijna een fles water leeg gedronken normaal drink ik geen water maar nu moet het wel haha . ja dank je wel

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: Start Suprefact 22 okt, start Menopur 15 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Meiske74: start Menopur 14 nov.

Rosaly: start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Meiske74: 13 nov.

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky: 8 november (1e)

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Danielle..: 10 Novemer (2de)

Guusje: 11 november (2e)

Hermien: 13 november (3e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Babii: 14 november

Guusje: TP 2 eskimo's

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 1 december

Geplaatst

Meiske,

Jammer dat de punctie zo is tegengevallen, maar je hebt het

gelukkig weer gehad!

Hopelijk krijg je goed bericht en heb je binnenkort de tp!

Rust goed uit en laat je maar goed verwennen!!

Roossie,

Wel erg lief van je man, maar denk aan jezelf!

Rust is wel erg belangrijk en uit eten kan volgende

week toch ook nog!

Laat je maar lekker thuis verwennen door manlief, hahah.

Sky,

Spannend maandag de punctie, en daar kan ik me ook bij

aan sluiten.

Ik hoop dat het een beetje meevalt en dat je een hele

mooie oogst mag binnen halen.

Veel succes!!

EDR,

Maandag dus nog een volgende fm....

Laat ze nog maar even mooi doorgroeien en hopelijk

woensdag de punctie!

Succes!

Mart,

Voor jou gaat het dan ook weer allemaal beginnen.

Ik hoop van harte dat met deze behandeling jullie

droom mag uitkomen!

Heel veel succes!!

Ik ben vandaag voor de 3e fm naar het zh geweest en ik

heb maandag de punctie!

Mijn bms zat zo rond de 14 en aan 1 kant zaten 10 grote eicellen

en aan de andere kant waren ze iets kleiner.

Vanavond de laatste spuit en dan maandag om 9.00 uur de punctie!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Mart: start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Hermien: 15 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Hermien: 19 november

Testen:

Hermien: 3 december

Geplaatst

Hermien, hoe doe je het toch (haha). Geeft niks hoor. Ik heb het weer even aangepast.

Succes maandag meis!

Miekske:
Start Suprefact 22 okt
, start Menopur 15 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Pil ca. 20 okt. t/m 17 nov
., start Lucrin 14 nov., start Puregon 26 nov.

Meiske74:
start Menopur 14 nov.

Rosaly:
start Deca 14 nov, start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther:
start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Uitgangsecho:

Meiske74:
13 nov
.

Miekske:
15 nov.

Lottepot:
16 nov

Sonnie
: 16 nov.

FM (Follikelmeting):

Norwegian-sky:
8 november (1e)

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Danielle..:
10 Novemer (2de)

Guusje:
11 november (2e)

Hermien:
13 november (3e)

T.K..:
18 november (1e)

Meiske74:
18 november (1e)

Miekske:
22 november (1e)

Mart:
3 december (1ste)

Rosaly:
10 december (1ste)

Esther:
12 december (1ste)

Punctie
:

Hermien:
15 november

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Babii:
14 november

Guusje:
TP 2 eskimo's

Hermien:
19 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane:
22 november

Roossie:
25 november

Elke:
26 november

Babii:
1 december

Hermien:
3 december

Geplaatst

@ Hermien> Spuiten gaan goed. Ik voel me eigelijk ook best goed.

Ben alleen erg moe, duizelig en soms misselijk, maar zo erg is dat niet.

Vorige keer was ik door de Deca erg dwars en vervelend. Nu heb ik rust in mijn lijf.

-Wat spannend voor je, vanavond de laatste keer spuiten.

Je hebt een mooi aantal eitjes en wens je heel veel succes met de punctie, maandag!!

@ Sky> Jij ook veel succes met jouw punctie maandag!

@ Meiske> Wat een enorme tegenvaller voor jou zeg.

Vreselijk dat je zoveel pijn had bij de punctie en er zo misselijk van bent geworden.

Goed uitrusten en je lekker laten verzorgen. *beterschap*

@ Mart> Ik hoop oprecht dat jullie doorzettingsvermorgen eindelijk wordt beloond met een kindje.

@ Pien39> Welkom en succes met je behandeling!

@ Babeth> Wat goed dat je weer mag beginnen en succes met je behandeling.

@ Danielle> Ik hoop dat je snel weer opnieuw mag beginnen met een behandeling. *sterkte*

Geplaatst

@ Meiske > wat naar dat je zo'n pij had/hebt!! Hoop dat je in ieder geval goed nieuws krijgt de komende dagen!!

@ Sky en Hermien > heel veel succes maandag!!!!

@ Mart > ook morgen beginnen met spuiten?? Hoop zo ontzettend voor jullie dat deze poging helemaal goed gaat!!!

@ Roossie > lekker op vakantie volgende week!! Dus dan ben je weg als je mag testen?? Is de pijn wel weer afgezakt?

@ Meiske 74 > fijn dat alles goed was en dat je morgen ook mag spuiten!

@ all > morgen mag ik ook de eerste deca zetten. Vanaf januari wachten we hier eigenlijk al op, maar nu wordt ik er toch wel een beetje zenuwachtig van. Weet ook nog niet precies hoe laat ik spuit, denk rond 20.30uur...

Geplaatst

@ Sonnie, dank je wel.

Ik hoop dat jullie deze keer wel een paar prachtige emmies hebben!!!! Veel succes!

@ Rosaly, wat spannend dat jullie ook mogen beginnen. Hopelijk wordt jullie wachten beloond!

Ik moet persé 's ochtends spuiten.

Dit doe ik altijd rond 8.00 uur.

De reden weet ik eigenlijk niet, want de meeste meiden moeten 's avonds spuiten.

Geplaatst

Beste dames,

Ik heb mezelf ook even aan het lijstje toegevoegd.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Uitgangsecho:

FM (Follikelmeting):

Huanne: 17 november (1e)

Punctie:

Hermien: 15 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Hermien: 19 november

Testen:

Hermien: 3 december

Geplaatst

Hey meiden,

wat is er weer een hoop geschreven.

@Mart, succes met de eerste spuit morgen.

Ik spuit de Decapeptyl smorgens en de Puregon savonds, geen idee waarom net hoe het uitkomt. Wel rond dezelfde tijd altijd.

@Babeth, fijn dat je ook weer mag beginnen! Succes duim voor je.

@Roossie, rustig aan doen ja. Uiteten kan nog vaak genoeg. Nu je lichaam lekker de tijd geven.

@Sky succes met je punctie maandag.

@Meiske11, balen dat je 2e punctie zo tegen is gevallen.

De eerste keer viel mij echt mee, nu ben ik wel beetje bang voor de 2e hoor.

Doen kleine follikels meer pijn om aan te prikken?

@EDR, lastig is dat je stelt je in op een dag en dan is het toch later. Het is allemaal al zo afwachten. Ik zit nu ook te tellen en te gokken wanneer ik denk de punctie te hebben volgende week.

@SOnnie, hoop voor je dat het deze keer super gaat. Heb je nu geen last van de Deca?

@Hermien, succes met de punctie maandag.

Nou ik begin op de een of andere manier wel zenuwachtig te worden voor de fm van maandag.

Slaat ook nergens op maar ja, kan het niet helpen.

Liefs

Geplaatst
Oh meiden, doet die punctie echt zoveel pijn...? Ik ben er best bang voor namelijk...

Heej Livali,

Dat is bij iedereen en bij iedere punctie anders. Nee fijn is het niet. Mijn eerste punctie deed behoorlijk veel pijn, maar mijn 2de daarintegen weer niet zoveel. Je kunt er van te voren niets van zeggen.

Succes :-D

Liefs Elke

Geplaatst

Livali,

Het is heel verschillend per persoon, maar als ik voor mezelf mag spreken

dan valt het allemaal wel mee.

Ik heb zelfs de vorige keer bijna geen verdoving gehad en dat was nog

best te doen.

Helemaal zonder pijn is het natuurlijk niet, maar je kunt je het beste

gewoon overgeven en proberen te ontspannen.

Hoe moeilijk dat misschien ook kan zijn.

Maandag heb ik dus ook een punctie en we hebben weer overlegd om dit

nu ook weer te doen.

Ik word namelijk heel erg ziek van de morfine en dan voel ik liever iets meer

tijdens de punctie, dan dat ik 2 uur moet overgeven in het zh.

Veel succes!

Rosaly,

Veel succes morgen!

Sonnie,

Wat fijn dat je nu rustiger bent dan de vorige keer.

En moe, tja dat ken ik ook...

Ik denk dat ik zo heerlijk ga slapen, hahhah

Succes he'!

Mart,

Wij moesten ook altijd 's morgens spuiten en de fm waren dan ook

altijd voor 12.00 uur.

Zelf spuit ik altijd om 7.00 uur, maar dat in nu verleden tijd......

Ik heb net om 22.00 uur mijn allerlaatste spuit gezet, hahahah

Slaap lekker Hermien

Geplaatst

@ EDR, wauw ik lees dat je er 2 follikels hebt bij gekregen, wat super zeg! Doe je wel rustig aan, aangezien je het zo druk hebt? Werkse meid!

@ NS, heb je vanmiddag al gesproken op msn, maar wat spannend allemaal. Heel fijn dat je maandag de punctie hebt en hoop dat je niet zoveel pijn krijgt als waar je nu bang voor bent. Een handige tip is om een morfine infuus te vragen, het haalt de scherpe kantjes van de pijn eraf.

@ Meiske, jeeeee je mag beginnen meid! Heeeel veel succes met al die rot spuiten!! En op naar prachtige follikels!

@ Roosie, wat fijn dat je pijn weer weggezakt is. Ben je uiteindelijk nog uit eten gegaan? Lief zijn die mannen he als wij vrouwen last hebben haha. Die van mij is ook continu bezig het me naar mijn zin te maken.

@ Pien, jij natuurlijk ook heel veel succes met je hele traject!

@ Meiske11, woow! Je punctie klinkt behoorlijk heftig zeg. Wat vreselijk dat je zoveel pijn had meid! Ik hoop dat je de komende dagen goed je rust neemt en lekker bijkomt. Het is niet niks een punctie.

@ Hermien, oe lalalal wat heb jij een onwijs dik BMS zeg, prachtig! Heel veel succes met de punctie aanstaande maandag. Dat zijn er toch weer een aantal die een punctie hebben die dag.

@ Mart, whahaha het is altijd Hermien he met die kleurtjes in het schema hahahah. Hoe gaat het met jou meis?

@ Rosaly, meid heel veel succes met je eerste deca. En die zenuwen zijn logisch hoor! Succes meis.

@ Mik, heel veel succs met je FM aanstaande maandag!

@ Livali, ik heb laatst een heel verhaal erop gezet over mijn punctie. Het deed bij mij heel veel pijn, ondanks de morfine. Maar al met al zou ik het zo nog een keer doen, als het maar een wondertje oplevert. Maar dat geldt voor iedereen hier denk ik. En het verschilt ook per vrouw de pijn.

@ All,

Morgen tussen 10.00 uur en 11.00 uur word ik gebeld door het UMCU of er een TP is. Het rare is, dat ik helemaal niet zenuwachtig ben. Ben eigenlijk heel rustig.

Heb de afgelopen dagen veel last van mijn buik gehad. Gisteren een afscheidsetentje met mijn oude werk, want mijn contract werd niet verlengd wegens bedrijfseconomische redenen. En dacht dat ik gisterochtend alweer aan de poets kon in huis, want de pijn was er nog amper.

Dit had ik beter niet kunnen doen, want mijn man heeft me ’s avonds moeten ophalen nadat ik uit eten was geweest, liep gewoon weer krom van de pijn. Gelukkig is het vandaag stukken minder, maar de rechterkant van mijn buik doet nog steeds pijn, steken e.d.

Heb een poes die continu bij me ligt en dat heeft ze in 4 jaar tijd nog nooit gedaan haha. Waarschijnlijk door de Pregnyl ;-). Wel erg lief, want je ziet dat ze echt voor me wilt zorgen.

Die mutsenbollen zijn ook vreselijk zeg, wat geven die krengen af! Maar goed, dit wist ik wel van maanden geleden, want heb ze al een tijd gebruikt. Daar hebben we de inlegkruisjes voor.

Nu ga ik lekker slapen! Slaapse meiden!

Geplaatst

Rosaly spannend nu het echt gaat beginnen he... Heel veel succes met je eerste spuit meid. Ik moet er ook aan geloven maandag maar het is voor een goed doel!

Mart ook jij mag weer. Hoop echt voor jullie dat het nu eens raak mag gaan zijn!

Hermien heel veel succes maandag met de punctie! Het ziet er allemaal goed uit zo te horen.

Sky ook jij succes met de punctie maandag!

Babii spannend dat ze morgen bellen. Gelukkig ben je er nog rustig onder ik zou denk ik op zijn van de zenuwen! Maar met 11 eicellen moet het toch wel goedkomen denk ik!

Roossie hopenlijk gaat het weer wat beter met je? Laat je maar lekker in de watten leggen door je mannetje!

Meiske wat vervelend dat de punctie zo is tegengevallen! Doe maar lekker rustig aan.

Huanne welkom hier! Zo is er niemand die een PGD behandeling doet, en nu ineens 2 lotgenoten hier!

Wel 'prettig' zo'n ervaringsdeskundige hier, al was het natuurlijk beter geweest als dat niet zo was! Wat kl*te zeg van die eerste poging... Helaas is mijn ervaring met de rechtsbijstand niet al te positief maar hopelijk pakt het voor jullie wel goed uit. Wist trouwens niet dat alleen die ene cel wat van het embryo komt, opgestuurd wordt naar Maastricht... Ik dacht dat de hele emmy's op transport gingen. Weer wat geleerd. In ieder geval heel veel succes!

@all

Komen net af van een etentje bij vrienden. Ineens ging het over dat het kabinet nog maar 1 poging wil gaan vergoeden. En dit vonden zij een goede zaak.....Grrrrr! (ze weten niet dat wij bezig zijn met icsi) Maar het ergste is nog toen ze zeiden; Tja, ze krijgen toch 1 poging?! Das in ieder geval een poging en daar moeten ze blij mee zijn. Toen ik daarop zei dat op deze manier alleen nog maar de beter bedeelde mens dan kinderen kon krijgen, omdat het voor veel mensen niet te betalen is zei hij; Tja, als je het niet kunt betalen moet je ook geen kinderen nemen!

Nou, met mijn knallend koppijnhoofd van de suprefact zat ik zowat m'n vork op te eten en het liefst wilde ik eigenlijk meteen naar huis!!!! Dit vind ik zo onvoorstelbaar want zelf hebben ze met moeite een kindje gekregen mbv hormonen slikken e.d. ik dus had dit totaal niet verwacht! Maar goed, we wilden eigenlijk wel gaan vertellen dat wij ermee bezig zijn maar daar had ik acuut geen zin meer in! :devilcollection:

Ga nu toch maar eens naar bed! Truste

Miekske

Geplaatst

Hallo meiden, daar ben ik weer!

Heb ff geduurd maarja. Ga zometeen werken maar ik wilde toch doorgeven dat de punctie voor vandaag er dus nog nite inzat. Heb afgelopen vrijdag weer een echo gehad, er zaten nu rechts rond 9 follikels en links 5 en nog wat kleintjes. Een paar waren al wel rijp maar ze wilden me toch nog verder laten stimuleren dat ze die van rond de 14mm ook rijp krijgt. Prima, die paar dagen maakt dan ook niet meer uit toch? BMS was 10.6mm. is dat goed? Want de laatste keren zat het telkens rond de zeven...Vanavond om 20:15 de pregnyl spuiten en dinsdag gaan we er dan weer voor om 8:15! Lekker vroeg zeg!!Zou da nu echt ns "drie keer is scheepsrecht"gaan gelden?

Jullie worden op de hoogte gehouden! Als alles goed gaat, op 19 november de tp.... Groetjes!

Iedereen, want alle namen wordt nog lastig voor mij, heel veel succes!!!!

Geplaatst

nou meiden het gaat nu wel goed met mij . van een meid die vroeg of de kleine follikels ook pijn deden ik weet het niet ik had het niet eens gevraagt of ze de kleine ook hadden gepikt ik d8 steeds aan wanneer is het klaar . en de andere meid die bang is voor de 2de je moet niet bang zijn het is bij iedereen anders het is wel zo hoe meer follekels je hebt hoe meer pijn je hebt hoe weinig hoe minder pijn je hebt. en voor de andere meiden die mij succes wensten het geld ook voor jullie. en hermien succes op je punctie dag!

Geplaatst

Mart,

Ik voel me goed, geen gekke dingen, alleen veel eerder moe en af en toe koud, terwijl de verwarming hier toch echt wel aan staat.

Wachtdag 6 is het vandaag, bijna is de 1e wachtweek voorbij, hehe gaat echt langzaaaam.....

@ Meiske, fijn dat de punctie achter de rug is, heb ook een keer zo'n ontzettend pijnlijke punctie gehad, ondanks de verdovingsspuit.. lekker rustig aan doen en op naar de tp !

@ Roossie, hoe gaat het wachten ???

@ Babeth, fijn dat je cyste weg is en je weer kunt beginnen.

@ N-sky, succes met de punctie

liefs, Diane

Geplaatst

Ik meld me ook weer even...

Druk geschreven hier!

Loes, Hermien en sky...succes morgen met de punctie's! Spannende momenten! En loes een bms van 10.6 is helemaal prima hoor!

Diane...zei het elders ook al, de tijd kruipt bij jou hé!

Meiske...een beetje bijgekomen van de punctie? Je lekker laten verwennen hoor!\

Rosalie...succes met deze behandeling.

Livali...er zijn leukere dingen te bedenken dan een punctie maar al met al heb ik ze altijd goed te doen gevonden hoor! Laat het over je heen komen en probeer idd een beetje te ontspannen. Ik realiseer me ook dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan maar echt...het werkt. Ik ga altijd vrij relaxed naar de punctie toe en merk wel dat ik adrenaline opbouw. Het moment van de punctie vind ik te doen maar daarna krijg ik het altijd even te pakken, dan komen bij mij de tranen...soort ontlading denk ik. Sterkte meid!

Huanne welkom hier en heel veel succes.

Miekske...wat zijn dat voor vreemde lui! Wat een snertreacties zeg. Sommige mensen hebben echt het verstand op een andere plek zitten dan in hun hoofd. Ik vind het nog knap dat je het voor je hebt gehouden, ik geloof dat ik ze er juist mee om de oren gesmeten had...Maar dat is niet echt positief, dat weet ik. maar dit zijn echt reacties waar ik niet bij kan!

Ik ga morgen weer voor een fm. Mijn follikels waren ong 16 mm, ik vrees dan ook dat ik pas donderdag de punctie heb. Wel een beetje balen want volgend weekend zijn we bij mijn zusje en dan gaan we van maandag op dinsdag met mijn zusje en haar man een nachtje in een B&B in scheveningen. Dan zouden we dus op zondag de tp hebben, komt niet heel fijn uit maar goed...we wachten wel af morgen.

Ik ga zo weer werken...fijne zondag meiden!

Geplaatst

meiden allemaal superbedankt voor jullie succes wensen! ben gelukkig niet zenuwachtig!!

vandaag lekker even wandelen en vanavond even werken.

geniet van jullie zondag en ik laat het morgen wel even weten hoe het gegaan is!

heel veel succes met jullie puncties en tp's dat er maar veel zwanger mogen worden!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden