Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Livali, waarschijnlijk ben ik degene geweest die het verkeerde lijstje heeft gekopieerd, sorry meis!

@ Miekske, hahahahaha nou ben je al bijgekomen van de “mooiere” kleuren van Mart haar lijstje ;-)? Hoe gaat het verder met je meis?

@ Rosaly, ik heb Cetrodide geprikt, is eigenlijk ook deca, maar dan een ander merk. Heb helaas ook zoveel last gehad van het prikken, vrij botte naalden en erg groot. Een tip: verkoel eerst het plekje waar je moet prikken, bijv. even een ijsklontje erop doen en dan pas prikken. Waarschijnlijk heb je die tip al gehoord, maar just for sure!

@ Mik, wauw dus je had veel follikels meid? Weet je ongeveer hoeveel? Ben benieuwd of ze allemaal doorgroeien, ik zeg altijd maar: liever teveel follikels dan te weinig. Vond de 11 die ik had al weinig, maar de arts had het over een mooie stimulatie. Gaat het prikken verder goed? Geen klachten?

Ja, ik ben ook super blij met deze score, echt prachtig!

@ Meiske, jahaaaa vandaag de terugplaatsing! Bij mijn zijn de embryo’s direct ingevroren, maar die van mij waren allemaal al meer als 8 cellig, volgens de arts al ontelbaar omdat het een klompje cellen was. Ik drink zelf ook 2 bakjes koffie per dag, ze raden het wel af maar dan mag je niks meer. Weet het echte antwoord niet echt dus als iemand dat heeft dan hoor ik dat ook graag.

Succes met je terugplaatsing meis en goed broeden op jullie wondertjes!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Op de link die ik hierboven heb neergezet staat alles precies op.

En walnotenolie en walnoten zouden goed zijn voor de innesteling, dus ik heb al een paar zakken walnoten op ;-)

Geplaatst

Dag alle afwachtende dames!

Nou, we hebben de punctie weer achter de rug. Ik zit nu op bed een beetje bij te komen van de rapifenspuit die je in je bil krijg voordat de punctie begint. Het is eigenlijk achteraf wel meegevallen. Ik was er erg nerveus voor, ook omdat de tweede punctie zo vervelend was. Mijn linker eirstok zit verborgen achter mijn baarmoeder en darmen. Vorige keer hebben ze rechts vaginaal gedaan en links abdominaal ( via de buik). Gelukkig is met wat duw en trekwerk de linkerkant ook in zicht gekomen en is alles vaginaal gedaan. Even op de tanden buiten maar ik denk dan maar...het is zo voorbij, het komt goed! In totaal zijn er 11 eicellen gevonden uit 13 follikels die aangeprikt zijn. Ik ben erg tevreden met de score. De meeste die ik tot nu toe had! Het zaad was ook goed, dus nu maar afwachten of er bevruchting optreedt...Wij krijgen dat tevoren niet te horen. We krijgen alleen een telefoontje als er geen bevruchting heeft plaatsgevonden en dus niet voor een tp hoeven te komen. Daar op dat moment zelf horen we hoeveel en wat voor kwaliteit het is. Vrijdag om 11:30 moet ik weer terug voor de tp. Wel wat beurs gevoel nu maar dat is normaal, toch!

Laten we voor iedereen hopen dat het aankomende nieuwe jaar met een zeer positief gevoel begint.

Zover is het voorlopig nog niet maartoch! Eerst mag sinterklaas voor papa en mama ook een supergeweldig kadootje voor de open haard leggen...een positieve test ofzo???

Groetjes Loes

Geplaatst (aangepast)

hoii!

even over dat walnotenolie.. dat doe ik s ochtends in mijn magere yoghurt met musli.. dat is idd goed voor de innesteling. De vrouw van de acupuntuur heeft me dat aangeraden bij poging 3 .. en.. mijn zoon is geboren en bijna alweer 1 jaar!

(misschien puur geluk maar ik ga het weer bij deze poging doen hoor.. wie niet waagt wie niet wint)

Is er nog iemand die ook acupuntuur doet?

Ik ben wel even aan het twijfelen, heb me er wel heel goed bij gevoeld.

Liefs

Desiree

aangepast door Dees
verkeerde zin..
Geplaatst

Desiree...ik begreep juist dat yoghurt niet zo goed is tijdens de wachtweken? Ik was net van plan om morgenochtend mijn laatste ontbijtje yoghurt met cruesli te doen...:)

Geplaatst

Interesting! Walnotenolie, waar haal je dat? Nog nooit van gehoord :D Maar ik wil alles proberen uiteraard! Waarom zou yoghurt niet goed zijn voor de innesteling trouwens? :)

Geplaatst

livali ik begreep dat dat te maken heeft met de zuren die erin zitten en die je milt moet afbreken ofzo. En dat kost dan teveel energie die naar de baarmoeder toe zou moeten...(van horen zeggen van iemand hier)

Geplaatst

Sky en hermien en Loes gelukkig hebben jullie de punctie's gehad. Nu op naar de tp en een positieve test.

Edr@veel succes morgen met de punctie

Rosaly@ ja die naalden zijn soms bot zo irrrrrrri

Babi@super dat het zo'n toppertje is. Op naar de testdag en ga voor groen.

Chantal@nee niet rood wel sterkte.

Sky@ mijn :duimen draaien:

Tk@ zo spannend over 2 dagen je fm. Zo spannend suc7

Jellybean@ welkom en succes met de ww(=wachtweken)

Diane@ je td komt ook dichtbij. Veel sterkte nog met de ww. Hou je het allemaal nog vol?

Meiske@je embryotje zit nu lekker warm in je baarmoeder. Veel sterkte met de ww.

Dees@ ik doe ook acupuctuur er is een aparte topic voor acupunctuur. Ze heeft niks gezegd over walnootolie. Maar ik ga het zeker ook proberen want tarwekiemolie schijnt ook goed te zijn maar ik heb een tarwe intollerantie dus dan kan ik mooi walnootolie proberen.

Gelukkig is de eerste spuit deca weer gezet. En deed die geen zeer en branden die niet.Ik zag er zo tegen op. Ondanks dat we de spuit pas een kwartier van te voren eruit hadden gehaald. Hebben het wel warm gemaakt met mijn man zijn handen. Want we waren nog naar stijldansen ik kan hierdoor pas om 23 uur prikken wel laat. Maar anders komen we vaak niet uit.

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske: 15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 18 november (1e)

Meiske74: 18 november (1e)

Miekske: 22 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie:

Cryo cyclus:

Guusje: 16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing):

Guusje: 17 november, TP 2 eskimo's

Norwegian-sky: 18 november

Hermien: 19 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Ik was verdwenen dus maar aangepast.

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

FM (Follikelmeting):

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Hallo meiden,

Ontdooien is gelukkig weer goed gegaan, morgen om 9.30 TP van 2 embryo's. Ondanks dat ik me nog steeds niet geweldig voel, gaan we er weer helemaal voor.

Liefs Guusje

Geplaatst

Dank je wel Esther,

Maar ik ben niet ziek hoor, zit al eventjes niet zo goed in mijn vel. Gister heb ik hierover een weblog gemaakt, altijd wel fijn om het eens van je af te kunnen schrijven.

Groetjes Guusje

Geplaatst

yes Guusje die zitten in ieder geval waar ze horen moeten. Hoe moeilijk het ook is door je geschiedenis. Probeer positief te zijn. Hoe vreselijk moeilijk het ook is.

Geplaatst

Hai Guusje

wat fiujn dat ze beide goed ontdooit zijn, super! ik hoop dat je je snel lekkerder gaat voelen nu je ze bij je draagt, heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Geplaatst
Wow denk je echt dat ik 26-11 al de punctie heb? Dan is het dus maar 9 dagen stimuleren?

(Ik dacht minimaal 12 dagen stimuleren en kwam dus uit op 29-11 punctie)

En 26-11 heb ik opnames voor babyboom in Hilversum dus komt het eigenlijk niet uit! haha maar

wat moet dat moet hoor.

Ik ga morgen gelijk proberen een afspraak te maken voor 18 december of zo dan zit ik altijd goed!

Oja, de bloedtest 17 dagen na TP moet je daarvoor dan ook naar Brussel of doe je die in het MMC?

Hai Miekske

9 dagen stimueren is niet vreemd hoor, ik weet niet hoeveel je spuit?

Ik zou gewoon vast de afspraak maken, ik hoop dat je hem af kan gaan zeggen haha.

26-11 opnamen? hihi als je de punctie hebt dan op een andere locatie..?

Voor de bloedafname of je zwanger bent ja of nee hoef je niet naar Brussel hoor, gewoon naar het Maxima, bloed prikken en dan wordt je door hen (Brussel) in de namiddag gebeld

jeetje, ik krijg al weer helemaal de kriebels!!!

succes vanavond met je eerste spuit!

Thanx! liefs Miekske

Thanx! liefs Miekske

Geplaatst

ja juist wel, goed voor de botten he.:D maar ik heb wel magere yoghurt dus misschien is dat anders. Ik mag ook niet teveel melk producten hebben want dan kan ik de hele dag naar de wc rennen..

en walnoten olie haal je bij de albert heijn.. tenminste ik heb ah merk gekocht..

suc6 dames..

liefs

Desiree

Geplaatst

icon1.gif

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

Miekske:
15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e)

Sonnie: 26 november (1e)

Punctie
:

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Guusje:
17 november, TP 2 eskimo's

Norwegian-sky
:
18 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Geplaatst

Guusje,

Wat fijn dat ze goed ontdooit zijn en dan vanaf morgen maar

lekker warm bij je dragen, misschien voel jij je dan wel weer

een stukje beter!

Huanne en livalli,

Succes morgen met jullie fm!

EDR,

Voor een 2e keer, hahaha heel veel succes morgen met

de punctie!

Hopelijk een mooie oogst!

Voor de meiden in ww heel veel sterkte!!

En we gaan voor een groene :sofa:

Liefs Hermien

Geplaatst

Uitgangsecho:

FM (Follikelmeting):

Jett: 18 november (1e)

Punctie:

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Testen:

Ha meiden, hoewel ik waarschijnlijk langer in december 'wacht' heb ik mezelf ook maar even in dit lijstje gezet. Iedereen veel succes, ik ga weer een beetje bijlezen en jullie volgen. Toi toi toi

x Jett

Geplaatst

Vanmorgen heb ik de startecho (uitgangsecho) gehad, en alles zag er prima uit.

Ik mag vrijdag beginnen met stimuleren met de Puregon, en de 26 terugkomen

voor een eerste FM. :happy11:

Ik ben onwijs moe, dus reageer later op de andere meiden hier.

Liefs, Sonnie

Geplaatst

Sonnie,

Dat is altijd goed om te horen!

Rust lekker uit, dat is nu wel belangrijk als je

gaat starten met de hormonen.

Succes!

Jet,

Succes met de fm aankomende donderdag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden