Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie,

Fijn dat het wat beter met je gaat en we gaan er

gewoon vanuit dat je emmie zich heerlijk warm nestelt, haha

Hoe lang ga je eigenlijk naar Amerika? Misschien wel goed voor je...

een beetje afleiding en ik wens je dan ook heel veel plezier en

op een positieve test!

Kun je het ons nog even laten weten vanuit amerika?

Ik ben zo benieuwd!!

Loes,

Wat een geweldig bericht en nu maar lekker warm houden, hahaha

En we slepen elkaar door de wachtweken heen hoor en we gaan

gewoon voor die groene regel!

Trouwens weten ze niet gelijk of je cryo's hebt?

Wij krijgen dit namelijk altijd direct te horen bij de tp, maar elk

zh werkt weer anders.

Succes met wachten, maar we spreken elkaar vast wel weer!

Ik heb dus vandaag ook de tp gehad en ik ben ook zeer tevreden.

We hebben een zeer goede emmie terug geplaatst gekregen van 16 cellen.

En we hebben zelfs een cryo in de vriezer, dus ben helemaal blij!

Op naar de testdatum !!

Liefs Hermien

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hermien, wauw een 16-cellige! Dat is toch wel een toppertje of niet dan. Ook fijn dat er nog een cryo is.

Heel veel succes!

Geplaatst

Bedankt meiden!!

Mart,

De pil heb je dus ook weer gehad, fijn he'!

En het spuiten? Gaat het een beetje?

Nog even en dan heb jij je 1e fm ook al weer....

Roossie,

In ieder geval lekker genieten en hopelijk kom je thuis met

een mooi sinterklaas cadeau!

Liefs Hermien

Geplaatst

Hey Meiden!

Ik kom weer binnenvallen!

Ik ben een tijdje weg geweest omdat ik psychisch in een diep zwart gat was gevallen.

Ik ben een paar maanden terug bij psygoloog terecht gekomen met depressie en nu had ik een terugval.

Heb ik soms ff een paar weken en dan gaat het wel weer goed. Dit komt ook omdat ik geen medicatie wil

tegen depressie ivm de ivf/icsi! Dus vandaar dat ik ff weg was!

Nou gisteren begonnen met de deca en mijn buikgevoel zegt dat ik van het weekend al ga menstrueren ipv aankomende dinsdag/woensdag

heb al hele erge menstruatuepijn dus!

Wel zie ik heel erg op tegen de punctie.. de 1e was geen pretje aangezien mijn rechter eierstok onder de baarmoeder zit en dus moeilijk bereikbaar is.

dit gaat gepaard met heel hard drukken en woelen met het echoapparaat wat echt geen pretje is.

Dit ook aangegeven bij de gyn.. (had een vervangende) zij heeft aangegeven dat de baarmoeder(mond) sowieso al gevoelig is en door de hormonen

nog extra gevoelig word en dan bij hard drukken dat idd veel pijn kan opleveren! maar ze wil het met andere pijnstilling proberen.

vorige keer had ik Dormicum en nu krijg ik dan Rapifen als het goed is.. dus ben benieuwd! Iemand daar ervaring mee?

Voor iedereen alvast Succes! met spuiten, punctie, wachtweken en hopelijk een mooie groene maand!

Lfs

X Priscilla

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Huanne:
19 november (2e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 22 november (1e)

Sonnie: 26 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie
:

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Guusje:
17 november, TP 2 eskimo's

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky
:
18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Kaykay: 26 november

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst

Veel succes Priscilla! Hopelijk valt de punctie deze keer erg mee! Sommige meiden doen het ook onder narcose. Is dat bij jou geen optie?

Geplaatst

Hallo!

@ Priscilla, ik heb ook rapifen een kwartiertje voor elke punctie gekregen, in de spier bij je bil. Dit had wel het gevolg dat ik wat dronken naar de punctiekamer ging, het haalt de scherpe randjes eraf, dus op zich wel te doen. Voordeel ervan is dat het vrij snel weer uit je lichaam is, dus ben je de rest vd dag er wel bij. Wat je ook kan doen is tevoren (ong uur) 1000mg paracetamol innemen, dit icm de rapifen heeft een goede pijndemping.

Succes ermee!!

K voel me verder goed, die rotwachtweken en ik ben nog maar op de tweede dag!

@ Hermien, bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat ze de overige embryo's nog twee dagen extra de tijd geven om zich door te delen. Doen ze dat goed dan gaan ze een eskimo worden, stoppen ze na de tpdag bv, dan zijn ze niet geschikt om een eskimo te worden. Wel streng maarja, zo is hun beleid nu eenmaal.

Ik ga zometeen maar werken, dan ben ik weer wat afgeleid...

Meiden, succes!!

Groetjes Loes

Geplaatst

Hallo dames, vanochtend naar de ziekenhuis geweest voor mijn 2 de echo. Baarmoederslijmvlies zag er perfect uit zei hij. Rechterkant heb ik ongeveer 20 eiblaasjes de grootste is ong nu tussen de 13 en 18 mm, linkerkant 10 eiblaasjes waarvan 6 van 20 mm en de andere in de 18 mm..

Ik wordt zo gebeld hoe verder. Ik maak te veel eiblaasjes.

Hij zei bij sommigen moeten we eiblaasjes stimuleren bij jou moeten we met proberen ze niet te veel te late groeien...

Ik heb veel pijn in mijn rug, buik, tijdens het plassen, moe...

Ik vind het eng... Nu op een telefoontje wachten..

Groetjes T

Geplaatst

Jeetje TK wat veel inderdaad! Ik heb in totaal ong. 22 follikels en dat vind ik al veel....

Hoelang ben jij nu aan het stimuleren? Misschien dat ze de groei wel af kunnen remmen?

Hopenlijk krijg je positief nieuws dalijk ben benieuwd!

Liefs Miekske

Geplaatst

Jeetje T.K, wat een situatie zeg. Zit je tegen overstimulatie aan?

Hoop dat je snel telefoon krijgt over hoe of wat!!

Liefs Elke

Geplaatst

TK; wat veel eiblaasjes zeg. Ik hoop dat je straks goed nieuws zal krijgen.

Wij zijn gisteren in het ziekenhuis geweest voor de 2e follikelmeting. In totaal heb ik nu 10 follikels (waarvan 6 boven de 13 mm, grootste 19,5 mm, 2 boven de 10, 1 van 9,5 en 1 van 7mm). Er zijn er nog een paar bijgekomen tov woensdag. De twee kleinste zullen wellicht geen kans maken, maar je weet maar nooit.

Wij zouden 'smiddags gebeld worden hoe nu verder. Er zou op ons verzoek eerst nog overleg plaatsvinden met onze eigen pgd-arts over nog een dag door stimuleren of toch die avond de pregnyl zetten, zodat wij zondag de punctie hebben. In de middag werden wij gebeld. De punctie zal zondag (morgen dus) gaan plaatsvinden. Ik heb gisteravond om 10 uur de pregnyl gezet (was wel weer even wennen om het goedje klaar te maken). Vandaag even niets spuiten en dan op naar morgen.

Wij doen het vandaag rustig aan. Wij hebben uitgeslapen (was erg nodig) en verder staks even de wekelijkse boodschappen halen.

Ik ben benieuwd naar de oogst van morgen. Wij zullen woensdag horen hoeveel bevruchtingen er zijn en hoeveel er zijn aangeprikt ivm PGD-onderzoek. De dag erna zullen wij de uitslag vernemen van de PGD-test en of wij die dag een terugplaatsing zullen hebben. Het is allemaal erg spannend. Ik wil nog niet teveel bij van de week zijn. Op een goede afloop.

Ik wens iedereen veel sterkte toe.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e), 19 november (2e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 22 november (1e)

Sonnie: 26 november (1e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie
:

Huanne: 21 november

Cryo cyclus:

Guusje:
16 nov ontdooien 2 eskimo's

TP (Terugplaatsing)
:

Guusje:
17 november, TP 2 eskimo's

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky
:
18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Kaykay: 26 november

Babii: 28 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst

Eerste prik ging goed de tweede en vierde minder heb nu 2 blauwe plekken aan de rechterkant. En bij de 4de spuit heb ik een adertje geraakt. Dat was me nog nooit gebeurd. Maar gelukkig weet ik door dit forum dat dit wel eens gebeurd. Rechts is een rot plek om te prikken je voelt het dan meer. En het lijkt net of het naaldje er niet door heen komt. stomme botte naalden hier moeten ze toch echt iets aan doen. De vorige keer was rechts ook het lastigst

Tk jeetje meid wat spannend. Hopelijk weet je snel meer.

Priscilla@ wat heftig. Ik duim voor je dat dit jou positieve poging word.

Roosie@veel plezier in Amerika.

Geplaatst

Tk.

Oh slopend dat wachten zeg, ik hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt

en dat het positief is!

Huanne,

Heel veel succes morgen bij de punctie!

Priscilla,

Veel sterkte met de behandeling en ik hoop dat het goed met

je gaat zonder de medicijnen!

Loes,

Ik zie je niet op het topic van de wachtbank, klopt dat?

Raba,

Verschrikkelijk he', die botte naalden vooral die van de deca.

Nog even volhouden voor het goede doel, hahaha!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Trouwens nog een vraagje?

De nacht na de punctie had ik ontzettend veel last van 1 eierstok,

ik heb toe een paracetamolletje genomen en na een tijdje ging de

pijn wel weg.

Afgelopen nacht had ik precies hetzelfde, nu net na de tp.

Ik heb dit nog nooit bij de andere behandelingen gehad.....heeft iemand

hier ook ervaring mee.

Het is trouwens wel de eierstok waar veel eiblaasjes zaten!

Groetjes Hermien

Geplaatst

Hallo dames,

ik wil jullie bedanken voor jullie belangstelling. Je hebt echt veel aan deze forum. Ik in ieder geval wel...

Ik heb mijn telefoontje gehad. Mijn hormoonwaarde was een beetje hoog maar hij zei....

dat ik veel eiblaases heb dat had ik al getypt..

Ik mag vandaag puregon, 50m spuiten.. (100 was blijkbaar te veel).

Morgen mag ik weer naar de ziekenhuis en gaan ze kijken hoe het gegroeit heeft vandaag denk ik... En morgen hoor ik dus meer. Wanneer ong de punctie is enz denk ik...

Ik vind het eng...

En het vroeg opstaan blehhh.... Vandaag was ik ook heel vroeg in de ziekenhuis en moren dus ook.Ze hebben nog niets over overstimulatie gezegt...Dus op naar morgen spannend joh..

Ik vind decapeptyl heel erg grof gaat er moeilijk in.. Ik moet gewoon heel hard duwen in mijn buik bah.. de Puregon is heel scherp die vind ik dat het erg makkelijk in mijn buik gaat..heb maar 1 blauwe pelk tot nu toe.....

roetjes en veel succes dames

Geplaatst

Huanne wat spannend morgen al de punctie! Hoe zit het eigenlijk met die grootte van de follikels? Hoe groot moeten ze zijn wil er een rijpe eicel inzitten? Of kunnen ze dat niet voorspellen?

En het lastige is het lange wachten hè, voordat je weet of er een bevruchting is! En dan de 4e dag TP?

Jij zat in Maastricht toch? In Brussel is er 5 dagen absolute radiostilte voordat je iets hoort. En ze bellen dus na 5 dagen of je mag komen die dag voor een TP! Vreselijk lijkt me dat nu al.....

Ik ga heel erg voor je duimen dat alles goed gaat en heel veel succes morgen bij de punctie!!!

Liefs Miekske

Geplaatst

TK,

Spannend meid, maar er is nog steeds een goede kans dat er

een punctie aankomt!

Ik zal morgen aan je denken en voor je duimen en hopelijk zijn ze

mooi gegroeid.

Ja, de spuiten van de puregon/gonal F zijn altijd dun en goed scherp, dus

daar heb je vaak niet zoveel last van.

Maar de deca, ik weet het....

Deze spoot ik vaak alleen aan de rechterkant omdat voor mij beter te doen was.

Maar het spuiten heb ik gehad, hahaha dus voor jou nog even sterkte en volhouden!

Succes morgen!!

Hermien

Geplaatst

Hoi Miekske,

Bedankt voor je reactie op mijn berichtje.

Je vraagt hoe groot een follikel moet zijn, wilt er een rijpe eicel inzitten. Op zich is dit een kwestie van afwachten. Over het algemeen kan je zeggen dat bij een follikelgrootte vanaf +/- 14 mm en groter je grote kans hebt op een rijpe eicel. Follikels mogen ook niet te groot groeien (groter dan 23 mm), want dan is de kans groot dat je te maken krijgt met overrijpe eicellen. In follikels van kleiner dan 13 mm kunnen overigens ook gewoon rijpe eicellen zitten, dat is een kwestie van geluk hebben.

Je vraagt waar wij onder behandeling zijn. Wij lopen in het UMC te Utrecht. De daadwerkelijke PGD-test wordt bij ons uitgevoerd in Maastricht (op een cel van de embryo). Wij hoeven hier overigens niet zelf heen. Een deel (een cel) van elke ontstane embryo wordt op transport gezet naar Maastricht. De embryo's blijven gewoon achter in het lab te Utrecht (wel zo veilig).

Het wachten op de uitslag is zeker lang wachten, vooral op de dag dat wij de pgd-uitslag vernemen. Uit ervaring zeg ik, dit is een zenuwslopende ochtend (pas in de middaguren is de uitslag in Utrecht bekend). De 1e keer hebben wij de uitslag telefonisch gehoord (resultaat; wel komen voor een TP), hierna zijn wij naar het ziekenhuis gereden. De 2e keer hebben wij pas de uitslag kunnen vernemen in het ziekenhuis, gelukkig ook resulterend in een terugplaatsing direct hierna. Wat een gevoelens gaan er dan door je heen, van het ene uiterste naar het andere.

Wij hebben voor deze poging er wel werk van gemaakt dat wij tijd willen hebben tussen het moment van het horen van de uitslag van de pgd-test en de (eventuele) terugplaatsing zelf. Gelukkig zijn ze ons te willen en is de inzet vanuit Utrecht dat ze dit gaan proberen.

Je geeft aan dat jullie pas op dag 5 na de punctie horen of jullie die dag mogen komen voor een terugplaatsing. Bestaat er bij jullie geen mogelijkheid om tussentijds te informeren over hoe ver het staat? Wie weet is hiervoor wel een mogelijkheid (bijv via de mail). Je weet maar nooit, toch?

Ik wens jou maandag veel succes bij jullie 1e follikelmeting.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Hallo dames,

weer een update vanuit mijn kant haha..

Vanochtend dus weer naar de ziekenhuis geweest voor mijn 3 de echo..goed gegroeit, baarmoeder slijmvlies ong 10 mm of zo....

zag er goed uit veel eiblaasjes.. Dat wisten we natuurlijk. We moesten weer bloedprikken voor mijn hormoonwaarde...

tegen de middag werden we gebeld.

Vandaag om 21.30 pregnyl en dinsdag de 23 ste om 9.30 uur punctie....

groetjes T

Geplaatst

Hoi T.K,

Wat fijn dat jullie door mogen. Ik merkte dat ik van de week dacht, is er met zoveel eiblaasjes wel de mogelijkheid tot een punctie (ivm gevaar van overstimulatie). Gelukkig wel. Veel sterkte dinsdag bij de punctie.

Ik heb vandaag de punctie achter de rug. Het is op zich wel aardig gegaan. Het aanprikken van de follikels was dit keer wat gevoeliger, dan de vorige keren.

Voordat de punctie plaatsvond, heeft mijn vriend zijn zaadproductie ingeleverd bij het lab. Na afloop van de punctie moest hij navraag doen, of dit in orde was, was oké. Kort hierna hebben wij vernomen dat de punctie 9 eicellen heeft opgeleverd. Op zich niet echt een slechte score. Ik was wel al bezig, ja maar het zegt nog niets over het aantal rijpe. Sinds vanmiddag weten wij dat op 6 eicellen icsi is toegepast en dat er 3 eicellen niet rijp zijn. (wij weten dit omdat wij vandaag de vraag hebben gesteld of zij ons hiervan op de hoogte wilde brengen (niet geschoten is altijd mis) en wij kregen een bevestigend antwoord hierop (mooi, dat is dan meegenomen). Het was te straks na het nieuws 3 niet rijp wel een teleurstelling. Ik had blijkbaar de hoop gevestigd op 1 of 2 afvallers en 3 van 9 is dan ineens zoveel. Ik ben wel blij dit nu al te weten. Het is nu dit een plekje geven en gaan duimen dat de 6 het gaan doen. Ik weet uit eigen ervaring dat ik niet mijn hoop ga vestigen op 6 embryo's, zo reëel ben ik wel. Het is allemaal een kwestie van afwachten en een dosis geluk hierin hebben.

Wij worden woensdag in de loop van de ochtend opgebeld hoeveel embryo’s er zijn ontstaan en een dag later horen wij in de loop van de middag de uitslag van de PGD-test en of wij die dag een terugplaatsing zullen hebben. De spanning begint wel toe te nemen hierin. Niets is zeker, het is afwachten.

Voor zover voor nu.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Hallo allemaal. Ik heb hier heel even meegeschreven maar helaas gaat de maand november het niet voor ons worden... Afgelopen week op dag 10 een ech gehad voor cryo tp. Het leek er allemaal heel mooi uit te zien maar helaas m'n lichaam was zelf al bezig eisprong aan te maken bleek uit bloedonderzoek. Wij gaan dus door naar december (hopelijk).

Ik wil jullie nog allemaal even heel veel succes toewensen,

groetjes Pien.

Geplaatst

Hey meiden,

@ Hermien> wat een mooie zeg, 16-cellig! ik hoop dat deze zich goed aan het innestelen is nu.

dat met die gevoelige eierstok heb ik ook gehad, toevallig ook rechts. zelf heb ik daar nog 2 maand last van gehad.

ben er nog een keertje voor terugkomen bij de gyn, maar het was niets verontrustends.

@ Pien> wat een teleurstelling voor je. *sterkte* en hopelijk volgende maand beter nieuws.

@ Huanne> fijn dat je de punctie achter de rug hebt, en nu is het wachten en duimen dat je woensdag een goede uitslag krijgt.

@ T.K. > wat spannend, overmorgen de punctie al voor jou.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden