Ga naar inhoud

Wie Start er ook in November 2010??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé hermien.

Wat rot dat je het gevoel hebt dat het niet goed zit. Maar nu al ongesteld worden zou wel echt te vroeg zijn toch? Dat kan toch nog niet?

Hoe ik me voel...onzeker en bang. Ik heb echt ongikrampen en heb dus eigenlijk ook niet echt een goed gevoel erbij. Verder nog wat signaaltjes waardoor ik denk dat het niet goed zit. Vandaag me veelste veel gefocust op mijn lijf. vanavond lekker een avondje samen bank hangen en filmpje kijken. Even proberen niet elke keer te letten op alles wat ik voel.

Ik ga maandag testen denk ik. woensdag is me veelste ver weg!

Zet hem op hé!!!

liefs esther

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

EDR,

Het zou al wel kunnen bij mij.

Ik zit morgen op wd 9 en ik heb ook al wel eens

licht bloedverlies gehad op wd 7 dus het is nu echt spannend!

We zijn zo met ons lichaam bezig, dat we niet meer weten wat we

moeten voelen...

Ik heb precies hetzelfde plan als jou voor vanavond, hahah

Heerlijk op de bank met een heerlijke film, hahahha

Sterkte, en op naar groen we moeten maar gewoon proberen

positief te blijven!!

Liefs

Geplaatst

He hallo!

Alles goed bij jullie op dit moment?

Ik ga zo weer werken en ik wilde nog even kijken wat er gisteren allemaal gechreven is. Ik ben blij dat het broekloeren en zenuwslopende tweede week voor iedereen zo herkenbaar is. Gisteren vertelde een collega op mijn werk dat ze zwanger is, ze wist t nog maar 3 dagen en ik was de enige die het weet op mt werk omdat ze natuurlijk weet dat wij met de icsi bezig zijn. Ze zei,: ik hoop zo dat we samen kunnen oplopen met zwangeren..."Ja,dat hoop ik dus ook, maarha k zal nog ff moeten wachten. Mijn borsten (vrnl tepels) zijn heel gevoelig vd bolletjes en soms zit er een ballon in mijn buik, bvol met lucht die niet naar boven of naar beneden wil! Heel irritant! wachten,wachten wachten duurt zo lang! Nou kga maar weer patientjes wassen, als ze maar niet tre veel steunkousen aanhebben want dat bukken voel ik nog behoorlijk in mijn eistok,baarmoedergebied....zondag is een rustdag, voor hun maar ook voor mij! Lekker Puh!

Liefs...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou vanmorgen getest hoor, wel te vroeg maar de test en mijn gevoel

kloppen, en helaas NEGATIEF!

Ik zit vandaag op wd 9 en ik heb de knop maar alvast omgezet.

Ik hoop dat de menstruatie vandaag of morgen komt zodat ik het zh

kan gaan bellen.

En dan nog 1 laatste kans met 1 cryo in de vriezer, als deze goed ondooit

natuurlijk.

Anders stopt het voor ons!!

Ik wens alle anderen veel succes met wachten en zorg ervoor dat die bank

goed groen wordt meiden!!

Veel liefs

Hermien

Geplaatst

@Hermien> Wat een rotnieuws voor je! Sterkte met het verwerken, en hopelijk is de cryo in de vriezer een topper.

@ alle meiden> Heel veel succes en sterkte. Het bankje is veel te rood, maar het is nog geen december, het kan nog. Groen Groen Groen!

Zelf ben ik en erg met mijn eigen lijf bezig op dit moment.

Vrijdag was de eerste fm, ik heb 8 eiblaasjes in mn buik.

2 links, en 6 rechts. (mijn gevoelige eierstok) allemaal 14 mm.

Aan de ene kant zijn we blij, en aan de andere kant...die angst, pff.

We hopen zo dat het nu wel goed gaat, al is er maar 1 bevruchting, 1 eicel die teruggeplaatst kan worden. *please*

Morgenochtend heb ik fm 2, en waarschijnlijk woensdag de punctie.

Geplaatst

Hey dames.

Er is teveel om te lezen.

maar ik wens iedereen heel veel succes die net begonnen zijn.

Die nega getest hebben heel veel sterkte.

Die posie getest hebben gefeliciteerd geniet er van.

Joehoe we mogen ook eindelijk weer beginnen vrijdag voor het eerst toen was er nog niet veel te zien en vandaag moest ik weer en ben begonnen met spuiten spannend weer voel me er goed bij.

En we zijn zo blij kunnen het andere hoofdstuk afsluiten en weer voor uit kijken.

Iedereen heel veel succes.

En nog een hele fijne zondag.

Liefs Jessica

Geplaatst

icon1.png

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

Lottepot: 16 nov

Sonnie: 16 nov.

Dees: 6 dec.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e), 19 november (2e)

Livali: 17 november (2e)

T.K..: 17 november (1e), 20 november (2e)

Jett: 18 november (1e)

Meiske74: 22 november (2de)

Miekske: 24 november (2e)

Sonnie: 26 november (1e)

Sonnie: 29 november (2e)

Mart: 3 december (1ste)

Rosaly: 10 december (1ste)

Esther: 12 december (1ste)

Raba : 12 december (1ste)

Punctie
:

Huanne: 21 november

Meiske74: 24 november

Miekske: 27 november

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Kaykay 17 november tp 1 cryo

Norwegian-sky
:
18 november

Hermien: 19 november

Loes: 19 november

Meiske74:
26 november

T.K: 26 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Diane: 22 november

Roossie: 25 november

Elke: 26 november

Guusje: 26 november bloedtest zkh

Babii: 28 november

Kaykay: 29 november

Norwegian-sky: 30 november bloedtest in ZH

Hermien: 3 december

Loes: 3 december

Geplaatst
Kan iemand mij even rood maken?

Hermien jou testsag is toch 3 december ?? Kan het niet meer dan??? Positief bedoel ik dan hè.. Is hetnog niet te vroeg??

Geplaatst
Hermien jou testsag is toch 3 december ?? Kan het niet meer dan??? Positief bedoel ik dan hè.. Is hetnog niet te vroeg??

Ik denk het niet, mijn gevoel zegt dat en ik heb zelfs al heel licht

bloedverlies bij het toiletbezoek.

Dan mag er wel een wonder gebeuren!

Liefs

Geplaatst

@Hermien: Wat een teleurstelling weer voor je dat het mislukt is.

Ik hoop dat jullie gauw verder kunnen met jullie laatste cryootje en dat die het dan zal gaan worden.

Heel veel sterkte gewenst.

@Sonnie:Heel veel succes alvast woensdag met je punctie en ik hoop op mooie bevruchtingen voor je.

Waarom hadden jullie de 1ste keer geen emmies? Kan me voorstellen dat je ontzettend in spanning zit nu.

Ik zal hard voor je duimen.

@Jessica: Wat fijn voor je meid dat je weer van start bent gegaan.

Ik wens je heel veel succes met je behandeling.

Hoe is het trouwens met je neefje afgelopen? Is hij nog veel verder gekomen met zingen?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

@ hermien

Meid ik les net je berichtje toen ik thuiskwam, wat klote meid! Ik had zo gehoopt voor je dat je groen zou gaan kleuren!

Hopen idd op een goede innesteling van de cryo! Zet m op!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week te horen gekregen dat mijn man een Tese krijgt, eind januari en dan vervolgens icsi. Nu heb ik er al wel het een en ander over gelezen, maar vraag me nog steeds deels af wat mij te wachten staat. Hoe zit het met het gebruik van medicatie, hormonen e.d. Hoe gaat dat in zijn werk? En wat kan ik verwachten aan ziekenhuis bezoeken in een icsi traject. Ik heb al gelezen over follikelmetingen, echo's in het traject?, bloedtesten. Volgens mij zijn hier veel icsi experts aanwezig. Vind het erg spannend allemaal, maar het is wel bijzonder wat er allemaal mogelijk is. En soms uiteindelijk ook niet mogelijk is. Gisteren heel veel vitamines in huis gehaald voor mijn vriend hopelijk geeft dat super zaad ;) En hopen dat ik echt gezond en vruchtbaar ben ook dat blijft een verassing.

Geplaatst

Lisa1978;

wat betreft de vitaminen voor je man,Visolie Omega3 is ook erg belangrijk! weet wel dat de aanmaak van zaad 3 maanden duurt, ik weet niet wannere de tese gepland staat? Maar goed, extra vitaminen ed. kan nooit kwaad.

Je vraagt wat je kan verwachen, ivf of icsi dat maakt in het traject niet uit hoor. Bloedafnames worden niet in ieder ziekenhuis gedaan.

Je zal vanaf een bepaald moment een bepaald hormoon moeten gaan gebruiken om je eigen cyclus stil te leggen. Bij sommige is dat op cd21 van de cyclus maar niet bij iedereen. Dan moet je vanaf een bepaald moment de hormonen gaan gebruiken om te gaan stimuleren en vervolgens krijg je na bijvoorbeeld 5 dagen stimuleren een eerste follikelmeting (en soms een bloedafname) adhv. de voortgang van de groei wordt indien nodig de medicatie aangepast. Uiteindelijk na nog een of 2 echo´s (waarbij men ook de dikte van je bms meet) zal de punctie ingepland worden.

Maak je niet te druk,laat het allemaal over je heen komen, het is spannend voor het erst maar echt, het lukt wel en bij vragen kun je altijd je ziekenhuis bellen.

heel veel succes!

Geplaatst

Ik wist eigenlijk wel zeker dat het niet goed zat, vanmiddag heel

licht roze na het plassen.

Maar nu helemaal niets te zien, ik snap er helemaal niets van.

Elke keer was wd 9 altijd te vertrouwen maar nu heb ik een

lichte twijfeling, erg he'!

Heeft iemand van jullie wel eens negatief getest en een dag/en later

toch positief bleek te zijn?

Hermien

Geplaatst

Hey hermien

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar wel veel gehoord dus!!! het kan wel als het niet door zet moet je weer testen ik zal heel hart voor je duimen.

Liefs Jessica

Geplaatst

@hermien, Hier ook een negatieve test, bloedverlies gehad, maar is toch onze zoon uit voortgekomen! Ik hoop voor je dat je over een paar dagen positief test!

Hier gisteren eerste fm gehad. rechts 9 follikels tussen 10-15mm en links 6 tussen 10-15mm en dan nog een stuk of 20 kleintjes! Pff mn buik voelt nu al aan op de ontplofstand. Donderdag hebben we onze 2de fm. Even afwachten.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Voortraject (start pil, lucrin/decapeptyl, puregon/gonal F/menopur of iets anders natuurlijk):

Miekske:
start Menopur 16 nov.

NKM:
start Deca 12 nov

Mart:
start Puregon 26 nov.

Huanne:
start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly:
start Gonal F 2 dec

Raba:
start Deca 16 nov.,
start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov
,
start Gonal F 3 dec

Priscilla:
start Deca 19 nov,
start Gonal F 24 nov

Dees:
start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

(in een aantal ziekenhuizen doen ze dit wel en een aantal doen ziekenhuizen niet)

Miekske:
15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR:
10 november (1ste)

Huanne:
17 november (1e), 19 november (2e)

Punctie
:

Sonnie: 1 december

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing)
:

Norwegian-sky
:
18 november

Meiske74:
26 november

Testen
:

Chantal:
15 november bloedtest in ZH

Geplaatst

Vanmorgen had ik de 2e FM. Het zag er allemaal prima uit, zelfs een paar follikels boven de 25mm.

Woensdag is de punctie, ik ben er klaar voor! Hoewel ik het ook best weer eng vind.

Vanavond om 21.00 gaat de Pregnyl-spuit erin en dan is het wachten tot woensdag 08.00. (lekker vroeg)

@Daniella> Dankje! Zowel de embryoloog als de gynaecoloog hebben er geen verklaring voor. Mijn lichaam

reageert juist prima op alle hormonen, en deed/doet precies wat er verwacht wordt. Daarom was de klap

dubbel hard omdat we niet hadden verwacht dat ik toch zwakke eicellen had. Hopelijk is het deze keer anders!

En jij uiteraard succes gewenst met je nieuwe icsi poging! Ben je al begonnen met spuiten?

Geplaatst

@EDR Ik heb op de nod dag getest: negatief. Heb ook toen bloed verloren, een paar dagen later toch nog positief en positieve bloedtest in zh.

Dus het kan zeker, maar het zal vaker gebeuren dat het niet zo is helaas.....

gr Sanne

Geplaatst

nee he...het zijn vaak uitzonderingen als je ervan leest. Maar het kan dus idd.

We 'wachten' nog maar even af maar ik vrees het ergst :(

Hermien hoe is het ondertussen met jou?

Geplaatst

Miekske: start Menopur 16 nov.

NKM: start Deca 12 nov

Mart: start Puregon 26 nov.

Huanne: start Deca 25 okt, start Gonal-F 8 nov

Rosaly: start Gonal F 2 dec

Raba: start Deca 16 nov., start Gonal F 3 dec

Esther: start Deca 18 nov, start Gonal F 3 dec

Priscilla: start Deca 19 nov, start Gonal F 24 nov

Dees: start dec 24 nov, stop pil 27 nov, start puregon 6 dec

Uitgangsecho:

Miekske: 15 nov.

FM (Follikelmeting):

Esther/EDR: 10 november (1ste)

Huanne: 17 november (1e), 19 november (2e)

Punctie:

Sonnie: 1 december

Cryo cyclus:

TP (Terugplaatsing):

Norwegian-sky: 18 november

Meiske74: 26 november

Testen:

Chantal: 15 november bloedtest in ZH

Meiske74: 8 december

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden