Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zeg dat wel, hebben wij weer.

Het kan nooit een keertje normaal. Er is iedere keer wel weer wat anders.

M'n darmen zijn het in ieder geval niet, want dat gevoel ken ik wel (obstipatieklantje:-)...)

Maar goed als hier dan een positief resultaat uit voortkomt, dan heb ik het er graag voorover hoor.

Het wordt morgen trouwens wel glad Caroline. Voorzichtig dus met rijden morgen!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet bij te houden wat er allemaal geschreven is.

Pak er 3 dingen uit.

Caroline succes morgen met de Tp, zou mooi zijn als er wat cryo's bijzitten.

Sandra je zweeft tussen hoop en wanhoop en dat is heel verdrietig dat er geen zekerheid is. Bruin bloed kan alle hangen op

Geplaatst

Temperatuur zit nu op 38.1. Beetje aan de hoge kant dus.

Het is wel avond, dus zal morgenochtend nog 's opmeten.

Sandra, ik lees dat je een beetje bloedverlies hebt. Hopelijk is het vals alarm en heeft het met de innesteling te maken!

Ik ga voor je duimen!

Geplaatst

Kan alle kanten op maar dat is heel erg als je deze onzekerheid hebt. Ik hoop voor je dat het morgen weg is en dat je je morgen beter voelt.

Mart rustig aan en niet vertrouwen het zkh bellen. Raar dat je nu zoveel last hebt.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Trusten Sylvie. Hopelijk heb je weer zo'n mooie droom vannacht!

Lekker Koeze;-)

Geplaatst

Ben ik weer, net de laatste Frost gekeken, werd er niet vrolijk van maar wel een goeie serie... Ik heb gehoord dat het glad is morgenochtend, maar de TP is altijd in de middag dus ik neem aan dat het dan weg of minder is. Ach, ik ben inmiddels wel wat gewend na zaterdag in die sneeuw.

In mijn brief van het ziekenhuis staat als je 38 of hoger hebt, je altijd moet bellen, dus als je dat morgenochtend nog hebt, zeker doen hoor!

Geplaatst

hoi meiden

Martha, ik zou toch maar even bellen morgen, kan geen kwaad!!!!! beterschap!

Caroline, ik had weinig napijn maar herken het wel dat het scheelde als ik naar het toilot geweest was, bij mij drukte mijn darmen tegen de eierstok.Ik heb na de eerste punctie eenmalig een snijdende pijn gehad, ik sloeg krom (op mijn werk) en mijn adem stokte even...volgens het ziekenhuis een "verende eierstok " niets ernstigs zei men.., jeetje wat was dat gemeen! Heel veel succes morgen!!

ik heb trouwens ook naar frost gekeken....ik ging even thee halen, gingen ze ineens trouwen.... ik zat echt even ???? maar goed, dat is een beetje off-topic!

Nel, wat sneu van je dochtertje, ka me voorstellen dat je haar pijn graag over zou willen nemen, gelukkig kon je haar troosten

Sandra, ik hoop dat het bruinverlies minder of liever nog gestopt is!!! gelukkig zijn er positieve berichten binnengerold

dames, slaap lekker allemaal!!

Geplaatst

Besefte net ineens dat ik morgenochtend voor de TP de eerste bollen al moet doen... gauw op zoek naar de proppenschieter, gelukkig gevonden... Moet weer aan veel gaan denken: Vitaal zwangerpil, 3 x per dag tarwekiemoliecapsule en 3 x per dag 2 bollen schieten...

Ga zo maar eens slapen, welterusten allemaal!

p.s. Ja Babeth, het was niet de sterkste aflevering, werd een beetje afgeraffeld met dat trouwen omdat het de laatste ooit is he...

Geplaatst

Ik lig ook eindelijk in mijn bedje. Net de kerstviering met het personeel gedaan. Naar een restaurant geweest. Kreeg halverwege knallende hoofdpijn, moe en gapen, tranen liepen over mijn wangen. Was meteen niet meer sociaal. Was blij toen mensen gingen. Zo moe! Hondje ligt al te slapen naast me, die was het ook zat.

Nogmaals vanuit mijn bed, welterusten.

Geplaatst

Het is nog erg vroeg maar hield het niet meer uit in bed.

Gelukkig is het bruinverlies opgehouden, dacht eerst dat het nog wat rozer aan het kleuren was maar nee. Sinds gisteravond niks meer. Was zo moe dat ik om kwart voor 10 naar mijn bedje ben verhuisd.

Nu zit ik hier dan, met een kopje warme thee en niet helemaal lekker, beetje misselijk. Kan ook van de spanning komen, maar ik hou het er maar op dat ik "gewoon" zwanger ben. Heb nog wel buikpijn maar dat heb ik al sinds de tp. Net weer testje gedaan en kan niet echt zeggen dat hij donkerder is dan gisteren. Wel verscheen het plusje vrij snel dus hou het er maar op dat het nog "goed" zit.

Mart wat vervelend zeg dat je zoveel pijn hebt. Gewoon even bellen met zh als de temp aanwezig blijft. Bij ons in de brief stond dat je bij koorts altijd moet bellen. Beter een keer overbodig dan te laat nietwaar?

Caroline voel je je al weer wat beter?? Nogmaals succes met de tp vanmiddag ;). Dat je maar 2 mooie terug mag ontvangen en nog cryo's hebt ook!!

Nel wat sneu voor je dochtertje. Zo kleine spruit en dan zo veel pijn. Lijkt me moeilijk om te moeten zien. Hopelijk gaat het ook vandaag weer beter met haar.

Ga zo toch nog maar even terug naar mijn bedje, ben er al een uur uit en toch ook wel weer moe. Mijn theetje is op en ik heb straks vroege dienst. Zal weer een lange dag gaan worden dan. Hopelijk blijft het bruinverlies helemaal weg!!!!! Wat eerder al aangeven werd de onzekerheid is het ergste. Aan de ene kant misschien stom dat ik het gedaan heb, maar stel dat het alsnog fout loopt de komende dagen weet ik in ieder geval dat er wel iets heeft gezeten, dat hebben we nog nooit gehad!!!

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Caro...nog een half uurtje...heb je een beetje kunnen slapen??? succes meid en voorzichtig rijden vanmiddag als je voor de tp gaat...wel mega balen dat zowel jij als Mart je zo slecht voelen na de punctie...wat dat betreft blijven jullie wel gelijk op...samen delen we alles...hihihi...als jullie dan ook nog een zwangerschapsperiode delen, dat zou helemaal geweldig zijn!!!!

Ik las dat je tarwekiemolie gebruikt of gaat gebruiken. ik ben dit al aan het gebruiken. Zat me af te vragen hoe lang je dit dan door gaat gebruiken na een tp? stop je als je positief test???

San...gelukkig dat de bruine afscheiding weg is...en dat ie maar weg blijft...anders krijgt ie met mij te maken!!! de test is nog steeds positief, mooi...ga ervan uit dat je ook gewoon zwanger bent en dat alles goed blijft gaan!!! succes met werken vandaag!!!

we gaan vandaag de papieren opsturen voor de aanvraag voor adoptie...gisteren had ik opeens zoiets van...zo...en nu vul ik het aanvraagformulier in...we zijn het al weken aan het uitstellen...en van uitstel komt afstel, maar nu dus eens een keertje niet...vind het wel spannend...maar ja...met de aanvraag zijn we nog niet meteen al bij het punt dat de adoptie doorgaat...zal nog een proces van jaren worden...als het doorgaat...

Nel...wat erg dat je meissie zoveel pijn heeft van de operatie...dan scheurt je hart toch als je je kleine mup pijn ziet lijden...sterkte meissie!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Even snel, heb geen tijd mom op iedereen te reageren,

Henne, fijn dat je d eerste confrontatie met je werk achter de rug hebt en dat het meeviel. Sterkte meis!

Sandra, pfff wat een onzekerheid, maar ik blijf gewoon duimen dat het goed gaat!

Mart en caroline, wat ontzettend vervelend die napijn. Ik hoop voor jullie dat het vannacht meeviel en dat het vandaag verdwenen is.

Nico, een fijne dag vandaag.

Hier gaat alles prima, strakjes peperkoekenhuisje bouwen.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb vrij goed geslapen gelukkig en de buikpijn is ook een stuk minder. Ik ga zo eerst even douchen en dan bellen, begin nu pas zenuwachtig te worden...

Het is inderdaad superglad, manlief ging net bijna onderuit voor de deur toen hij naar school ging. Ik zag al voor me dat ik als een speer me aan moest kleden om dochter naar school te brengen en hij met een zak ijs op zijn enkel op de bank, pffff... Gelukkig liep het goed af maar ik ben blij dat ik nog niet hoef te rijden. Het zou wel gaan dooien vanmiddag toch?

Nico ik ben ook al weken aan de tarwekiem hoor, sinds ik hier een keer gelezen heb dat het zowel BMS als innestelen bevorderd, alleen was ik er wat slordig mee tot nu toe omdat mijn BMS altijd meteen heel dik is. Maar nu gaat het om innestelen dus proberen te onthouden steeds voor het eten. En ik was dus al de bollen vergeten net, dacht er ineens aan om half 9... Niks voor mij al die dingen...

Nou ja, jullie horen het straks wel, ik laat het uiteraard weten!

Geplaatst

Nico toch bijzonder om de papieren op de bus te gooien lijkt me, je komt dan in de adoptie "molen" terecht.

Enig idee hoelang alles gaat duren?

Sandra wat zenuwslopend, wel fijn dat het bruin bloed verlies gestopt is maar wat een onzekerheid. Het hoeft helemaal niets te betekenen maar waarom kan het niet makkelijker.

Ik gebruikte de CB digitaal, die gaat vanaf 50 hcg werken hier op het forum te lezen. Volgens mij het minst gevoelig voor hcg. Als het nu toch niet goed is weet je wel dat je zw bent geweest en dat is ondanks alles wel goed om te weten. Maar daar gaan we nog niet vanuit, de test geeft zw aan dus je bent zw.

Ik hoop dat je de werkdag een beetje dorkomt.

Succes!

Mart gaat het weer wat beter?

Caroline veel succes vandaag.

Hier niet veel bijzonder, vandaag mijn rommeldag thuis, wassen, bed verschonen, hondje borstelen.

Fijne dag!

Geplaatst

En Caro?? weet je al wat?? Ik moet nu helaas weg, dus ik lees t straks pas..Toi toi toi met de tp!

groetjes Sab

Geplaatst

Ja meiden het gaat door! Pfff, altijd weer een last die van je af valt, dat telefoontje... Ik had niet anders verwacht met 11 eitjes maar je weet het nooit zeker natuurlijk. Vanmiddag om half 2, dan horen we ook hoeveel er bevrucht zijn (cryo's nog niet, ze zeggen altijd: we geven ze nog een dag, maar ik zou er niet op rekenen mevrouw), daar ben ik zo benieuwd naar! In ieder geval 2 hoop ik...

Jullie horen het wel weer als ik terug ben... nu een beetje door het huis gaan darren, strijken ofzo, is altijd een rare dag dit...

Geplaatst

goede morgen!

Caroline wat goed dat je je beter voelt en nog beter natuurlij dat de tp doorgaat!!!!! heerlijk. Wie weet wordt je dit maal verrast met cryootjes , maar wat je zegt, in ieder geval nu twee!

Nico, jeetje, ik wist eigenlijk helemaal niet dat jullie adoptie overwogen, het lijkt me inderdaad een erg grote stap die je maakt. Ik hoop echt van harte dat jullie komende poging gaat lukken hoor.

Sandra, gelukkig is het bruinverlies gestopt! je onzekerheid is zo duidelijk maar vergeet niet dat je hcg per 48 a 72 uur stijgt, dus als je iedere dag test is het te verwachten dat je geen grote verschillen ziet.

Sylvie, ondanks de afloop toch wel een fijne avond gehad? in ieder geval is het niet mega laat geworden, dat is wel lekker. Heerlijk een rommeldag thuis!

Klaartje, hoe voel jij je nu na de intensieve dag gisteren?

hier gaat het redelijk, vanochtend opgestaan met 37,2, prima, wat was opgeruimd, gedoucht en mijn haren gefohned...toen was het weer 38,2 pfffff

Gisteren nog wel de huisarts gebled of het kon dat het zo bleef aanhouden, zij gaf aan van wel, omdat het niet de kans krijgt om door te breken, daardoor zal het geheel herstel iets langer duren...op vertrouwen dan maar!

even ene ontbijtje maken en de hond uit de sneeuw vissen

Geplaatst

Joehoe Caro, weer een stap verder! En dan die vreselijke twee weken, brrrr..... Hoe is het nu met de pijn?

En Mart? Heb jij een beetje kunnen slapen? Als je nog koorts op verhoging hebt gelijk het ziekenhuis bellen hoor!

Sandra, elke dag testen schiet eigenlijk niet heel erg op, maar ja je doet het toch dat weet ik zelf maar al te goed. Wel fijn dat het plusje snel verscheen en dat het bruinverlies gestopt is. Eng blijft het toch, tot de eerste echo, daarna tot de volgende enz. Je zou idd het weekend een digitale Clearblue kunnen doen, is ook leuk voor een foto.

Nico wat een bijzondere stap, adoptie. De papieren hebben hier lang in de la gelegen en zijn uiteindelijk toch bij het oud papier beland. Afgezien van Jay's leeftijd, stond hij er niet achter. En je doet het toch met z'n tweetjes nietwaar? Lijkt me een heel apart gevoel om je aanmelding op de post te doen.

Syl wat lastig, al die heen en weer vliegende hormonen. Neem je wel genoeg rust? Ik betrapte me er gisteren op dat ik veel te laat naar bed ga, zodat ik flink moe ben en gelijk in slaap val. Kan ik niet gaan liggen piekeren. Maar da's natuurlijk geen al te beste methode om alles te verwerken. Weer ongesteld zijn is een opluchting (denk ik) maar het zal ook confronterend zijn. Zorg voor jezelf he meisie.

Ondanks het late naar bed gaan, heb ik wel geslapen als een blok. Droom alleen ontzettend veel. Zal er ook wel bij horen.

Geplaatst

Goed nieuws Caroline dat er een tp is, altijd weer spannend.

Net een felle discussie met de tandarts manager. Er is een gebitsreiniging gemiddeld gefactureerd bestaat uit tandsteenverwijdering en polijsten.

Polijsten is gedaan maar tandsteen niet omdat er geen tandsteen zat, ik ben nogal fanatiek met mijn gebit ook maar 1 gaatje.

Hoef ik toch niet betalen??? Dan moeten ze maar een gebitsreiniging basis doorberekenen.

Ik moet nu voor iets betalen wat niet is gedaan, omgekeerde wereld of ben ik nou te fanatiek met mijn principies.

Geplaatst

Ik hoop ook dat Mart zich snel meldt met goed nieuws, bij mij is de buikpijn een stuk minder, nog wel erg gevoelig maar het gaat duidelijk beter!

Geplaatst

Sylvie, ik moet wel een beetje lachen om je berichtje, niet lullig bedoelt hoor! maar je hebt gewoon gelijk!! ik stel me dat gesprek zo voor ...de manager die zich "de manager" voelt in gesprek met een vrouw waarbij de hormonen alle kanten opvliegen en die nog in haar gelijk staat ook.......dat gaat ie verliezen hoor!

Geplaatst

Goedemorgen,

Een onrustige nacht gehad, maar dat kon ook eigenlijk niet anders. Met een kussen onder m'n voeten voelde het een stukje prettiger.

Vanmorgen was m'n temp. al gezakt naar 37.3, dus dat gaat wel goedkomen.

De pijn in m'n buik is nog niet weg, maar ik heb het idee dat het wel iets beter voelt dan gister. Zitten voelt alleen niet echt lekker. En buik is ook nog dik.

Ik verwacht zelf dat het wel wat minder wordt en anders bel ik vanmiddag.

Caroline, vanmiddag de tp! Joepie! Met 11 eitjes kan het haast ook niet anders, alhoewel er gister een lotgenootje naast me lag die de vorige keer 13 had en geen bevruchting. Daar schrik je dan toch wel weer van.

Sylvie, lekker een rommeldag vandaag. Geniet er maar van!

Sandra, ik heb al even gereageerd in het vroegtesters topic en ik vind de test echt duidelijker hoor. Hopelijk stopt het bruinverlies snel.

Babeth, vervelend dat je temp. steeds zo hoog is. De verhoging komt natuurlijk ook van de hcg hè. Alleen boven de 38 is wel wat té.

Nico, adoptiepapieren...een hele stap hoor lijkt mij. Ook wij vinden onszelf te oud om er nu nog mee te beginnen. En Jan is er ook geen voorstander van.

Geplaatst

Gelukkig Mart, die koorts vond ik maar niks. Het gaat vast elke dag wat beter, zoals bij mij nu ook. We waren blijkbaar extra gevoelig deze keer!

Inderdaad schrikken 13 eitjes niet bevrucht, was dat ICSI of IVF? Gelukkig lees ik het nu pas! Weet niet of je het bewust hebt achtergehouden tot na mijn telefoontje maar bedankt, pfff...

Jij mag morgen bellen toch? En dan ook 's middags de TP?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden