Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mart ik hoop echt dat er ook geen cryo's nodig zijn en dat het deze poging lukt. Lijkt me echt moeilijk om te beseffen dat dit de laatste keer is.

Esther kan het alleen maar eens zijn met meningen van de andere dames hier, cijfer jezelf en je gevoel niet weg.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart ik weet nog helemaal niet of ik cryo's heb hoor! Ik krijg pas over een paar weken een brief en reken er helemaal niet op. De eerste keer had ik ook 11 embryo's maar de 10 overgebleven zijn niet ingevroren. Het is me nog nooit gelukt dus ik heb zoiets van: waarom nu wel? Ik hoop het stiekem wel, maar dat is wat anders.

Ik schreef al aan een vriendin: gister was ik heel blij, maar de komende weken zullen nog wel wat dipjes volgen. Ik heb nooit gezegd dat het onze laatste keer is gewoon omdat ik dat niet durf maar als ik naar onze financiën kijk... ik wil er gewoon nog niet aan denken! Dus voorlopig zitten we in precies hetzelfde schuitje!

Geplaatst

We zitten inderdaad in hetzelfde schuitje Caroline, maar mijn dipje is nu al aanwezig.

Net m'n schoonmoeder aan de lijn gehad, heel lief mens en altijd meelevend en ze vroeg hoe ik me eronder voelde nu het de laatste keer is.

Kon me natuurlijk niet goed houden en ze vond het dan ook een stomme vraag van haarzelf.

Nou eigenlijk helemaal geen domme vraag, want dat speelt nu toch heel erg mee.

Vreselijk dat ik nu al zo moet janken, terwijl er net twee emmies inzitten. Bah!

Het kan immers nog alle kanten op gaan....

Hebben we ook nog wat positieve vibes meiden...

Geplaatst

Lieverd, als je tranen hoog zitten dan moet je ze wel kwijt!

Zaterdag op zondag voelde ik me al niet lekker, zat ook in een enorme dip en vroeg aan mijn man ineens hoe lang houden we dit nog vol? ik schrok er zelf van!

Ik heb zondag, toen ik de koorts ontdekte tranen met tuiten gehuild, en maandagmiddag aan mijn moeder nog al mijn frustraties, angsten en verdriet geuit, arm mens, ze kreeg heel wat over haar heen....hoe dan ook het lucht wat op en ze begreep me goed.

Misschien ben je nu wat rustiger en kun je je op die 2 wondertjes gaan richten, visualiseren, en als je "in paniek" bent aan de kleur blauw denken.

Gevisualiseerd heb ik wel maar moet zeggen dat ik het moeilijk vond! mij gedachten schoten nog steeds alle kanten op.

Martha en Caroline, onwijs veel succes!!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik heb m'n tranen ook even flink laten gaan. Jan probeerde me te troosten, maar ik zei al tegen 'm dat ie me maar beter even kon laten gaan. Dan is het er maar uit.

Dank je wel Babeth, ik ga proberen aan de kleur blauw te denken.

Ga nu lekker op de bank zitten met de tv aan. Even wat afleiding zoeken.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Mart (en ook caroline) ik weet zo goed hoe jullie je voelen. Vorig jaar september zijn wij de derde poging ingegaan waarbij we er vanuit gingen dat dit de aller, aller, allerlaatste keer zou zijn. Meiden wat is dat zwaar. Hoe je het ook went of keert, het voelt zwaarder dan andere keren. De gedachte dat het hierna over en uit is en dat je je dan in moet gaan stellen op een andere toekomst als die je graag gezien had. Maar Mart...ik hoop echt dat deze zware gedachte niet deze wachtweken continu in je hoofd zit. Het kost zo enorm veel energie en verdriet. Ik wilde dat ik je kon vertellen hoe het anders zou kunnen maar dat kan ik niet. Ik wens jullie echt de komende dagen heel veel sterkte, liefde, kracht, veel lieve mensen om jullie heen, fijne momenten en wijsheid toe. En, heb het al eerder gezegd vandaag, ik hoop zo dat jullie straks positieve testen in handen gaan hebben.

Bedankt voor al jullie lieve berichten en wijze raad. Ik ben een muts, ik weet het. Maar echt wat is het in dit soort situaties moeilijk om je eigen grenzen aan te geven. Opzich hebben we vanaf juni alle kraamvisites van vrienden (vier) gelaten voor wat het was en we hebben daar hele positieve reacties op gehad. Dat konden we wel. Maar bij haar kan ik het niet. Vraag je me wat ik hier het liefst mee zou doen...dan zou ik het liefst deze vriendschap beindigen maar hoe in de lieve vrede doe je dat? Ik wil haar niet kwetsen.

Mart wat heftig dat jij zoveel mensen om je heen hebt die problemen hebben met het kinderen krijgen. Dat lijkt me zwaar maar tegelijkertijd heb je dus ook mensen om je heen die weten waar je door heen gaat. Opzich zijn al onze vrienden heel lief en meelevend. Ik begrijp dan ook niet waarom ik door haar zo van de kaart ben. Ik weet dat het ook anders kan.

Misschien de afgelopen twee weken toch te weinig ruimte aan mezelf gegeven voor verdriet en emoties.

Vanmiddag de kerstboom alsnog opgetuigd. Weet je wat ik voor stoms gedaan heb! Ik ben niet opgegroeid met kerstbomen dus heb er echt weinig verstand van, je kunt me van alles wijsmaken zeg maar. Ik heb per ongeluk een kerstboom zonder kluit gekocht en gewoon in een mand gezet! Dus....die is binnen de korste keren foetsie! stom hé! Nooit bij nagedacht.

Verder paar mooie zilveren kerstballen gekocht, mooie grote. Ik ga nog een mooi kerststuk op de tafel maken. Heb op de kapstokken groen neergelegd met lichtjes en kaarsjes. Helemaal gezellig hier...

Geplaatst

Ja dat vond ik ook. En als we dan toch bezig zijn....dit is onze meeting in april:

:preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers::preggers:

Geplaatst

Erg leuk Klaartje, zit hier te grijnzen achter de computer... Je moet het maar weer verzinnen.

Martha ik weet het ook niet zo goed. Ik had de dag na de punctie een dip, terwijl het juist zo'n goeie oogst was. Net als ik al schreef bij de cryo's: waarom zou het nu wel lukken? We zijn tenslotte al 2 jaar bezig. Maar aan de andere kant: als ik er echt niet in geloofde, was ik er niet eens aan begonnen. Dus iets in mij zegt: natuurlijk kan het, je word gewoon zwanger!!! En de kunst is om dat laatste vaker naar voren te halen dan het sombere. Ik heb nu voor het eerst een foto van de terugplaatsing en heb vanmiddag even snel naar het witte vlekje in mijn baarmoeder gekeken en hardop ertegen gepraat... maf, maar ja, het helpt wel.

De komende 2 weken zijn niet makkelijk, alles om je heen gaat door (mijn zus is hier nu en vroeg enigszins verwijtend "waarom heb je nog geen kerstboom, ik dacht dat het hier wel mooi versierd zou zijn!", ja hallo, ik heb een beetje een rare week gehad. Oh ja...) maar wij zijn eigenlijk maar met 1 ding bezig... Het lot zal nu beslissen, we hebben ons best gedaan en kunnen, behalve goed voor onszelf zorgen, niks meer doen.

Dikke knuffel en van je af schrijven hier als je er behoefte aan hebt!

Geplaatst

Meiden wat is er weer een hoop geschreven, moet toch tegen mijn baas zeggen dat ik eigenlijk geen tijd heb om te werken hihi.

Esther je zit in een diep dal, wat moeilijk zeg. We kennen helaas allemaal dat gevoel. Schrijf het hier maar lekker van je af en ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen geschreven hebben. Denk eerst aan jezelf. Je kan niet optimaal voor een ander zorgen als je zelf niet goed in je vel zit. Heel onrechtvaardig dat juist je beste vriendin zo gevoeloos kan zijn. Zo komt het op me over. En niks gezegt nadat je je zo open en kwetsbaar hebt opgesteld toen je die brief schreef. Ze had er op zijn minst toch met je over kunnen praten.

Geef de verdriet, pijn en boosheid de ruimte de komende tijd. Als je jezelf blijft wegcijferen kaatst de bal toch uiteinelijk een keer terug.

Heel veel sterkte en een hele dikke digi knuffel.

Mart moeilijk he, zeker als je weet dat het de laatste keer is. Jammer dat je geen cryootjes hebt, maar we gaan er van uit dat die niet nodig zijn. Verwen ze maar goed!!

Hier zware dienst gehad, boel is geëscaleerd op de afdeling, iemand onder dwang op de kamer gezet. Voelt niet goed, had die persoon wel nodig. Wat een onveilig gevoel gaf het zeg. Zeker met mijn buikje vol.

Ga zo lekker mijn mandje in.

Lekker visualiseren dat we met zijn allen met een bolle buik een meeting hebben!!!!!!

Geplaatst

Goeiemiddag! Ben ik echt de eerste die schrijft vandaag? Jeetje, nog nooit meegemaakt, ik hoop dat jullie allemaal leuke dingen aan het doen zijn.

Ik zit hier nog steeds met een ziekenboeg: dochter had gisteravond 39.3, dat was wel even schrikken! Gelukkig nu 37.8 dus alleen nog maar verhoging, maar er zit niet veel pit in. Man is gisteren toch maar weer eens naar de huisarts geweest want bleef hoesten: zit weer een week aan de antibiotica, waarschijnlijk weer een beginnende longontsteking... In ieder geval is zijn timing nu beter.

Nou, verder heb ik niet veel te vertellen, ik ging net boodschappen doen en even richting Praxis voor een boom maar daar kon ik niet eens parkeren dus weer terug. Dan maar maandag. Eenmaal thuis voelde ik mijn buik weer alsof ik werd terug gefloten... Verder heb ik nauwelijks last meer maar hij blijft gevoelig...

Wat raar zo stil hier...

Geplaatst

Inderdaad erg stil hier...stilte voor de storm?

Of een beetje teveel negatieve emoties op een rij misschien?

Vervelend Caroline dat het bij jullie zo'n ziekenboeg is. Pas maar op dat je het zelf niet krijgt.

Ik voel me vandaag weer wat beter, ook emotioneel gezien.

Vanochtend een programma voor Jan proberen te downloaden, maar hij blijft op een item hangen, dus balen en alles maar weer gecancelled.

Heeft een paar uurtjes geduurd, maar ach dan heb je wat de doen hè.

De kerstboom staat ook inmiddels (Jan gedaan...voor wat hoort wat :-)), dus daar hoef ik me niet meer druk over te maken.

Boodschappen gedaan, maar ook ik voel m'n buik na een paar minuten al hoor. Een raar gevoel. Rondom m'n navel zit het.

Volgens mij ben ik ook flink geknoeid (friesisme?) tijdens de punctie.

Na ja, al het voor de rest niet erger is of wordt dan is het te doen.

Fijne zaterdag nog!

Geplaatst

Lieve Esther, waarom wil je een vriendschap aanhouden die je zoveel kost en zo weinig geeft? Je wilt haar niet kwetsen, maar waarom vind je het wel oké dat jij er zo gekwetst vanaf komt? Wat heeft/doet/zegt deze vriendin (of wat verwacht je tegen beter weten in, lijkt wel, nog van deze vriendschap) dat maakt dat je zo over je grenzen (laat) gaat (gaan)?

Alsjeblieft, je bent een schat; geen muts, geen dommerd en je bent veel meer waard dan je zo'n pijn te laten doen.

Dikke knuffel vanaf hier!!!

Doe niet teveel alleen/samen met Gerard, als het de vorige keren voor je heeft gewerkt om ook met een zus te praten: zoek die mensen op. Zorg goed voor jezelf en hou veel van jezelf!

Geplaatst

hoi dames

Ik hang eigenlijk de hele dag al op de bank, slaap veel, daarom weinig online.

vandaag liep de temp. weer op naar 37,8 terwijl ik eigenlijk alleen maar een soort van lunch in elkaar gezet had (niets bijzonders). Ik geef me er maar aan over.

Caroline, bij jullie dus een echt ziekenboeg, maar wat je zegt, de timing is nu wat beter, pas goed op jezelf he?

Martha, bij jullie is het ook al kerstsfeer, goed geregeld zo. Vervelend dat je je buik zo voelt, wie weet hebben ze heel wat moeten rommelen om de mooie eicellen te bereieken, gelukkig weekend, lekker het er van nemen hoor! als ik nu nies voel ik trouwens mijn eierstokken nog steeds.

fijne avond meiden!

liefs

Babeth

Geplaatst

Fijn dat je je beter voelt Mart. We hebben deze keer allebei echt een klap gehad van de punctie, dus rustig aan blijven doen.

Ik ben al een paar weken af en toe aan de Vicks First defense, om inderdaad niet ziek te worden, maar nou ging ik de gebruiksaanwijzing lezen en zag dat je tijdens de zwangerschap moet overleggen met de arts voor gebruik. Dus nu durf ik niet meer zo goed en zat me vanmorgen af te vragen of het schadelijk zou zijn... maar ik heb ook geen zin om ziek te worden. Ik houd me tot nu toe goed staande, hopen dat het zo blijft!

Geplaatst

he meiden, wat een hoop ontwikkelingen weer en inderdaad veel emoties op een rij.

Babeth en Witje, gefeliciteerd meiden.. het is jullie echt zo verschrikkelijk gegund!

Mart en Caroline, emmies zijn aan boord en da.s toch wel even een reden voor een feestje toch? hou ze maar lekker warm bij jullie en sterkte voor de komende 2 oh zo spannende wachtweken. Ik duim voor jullie!

Esther, meid je bent veel te goed voor deze wereld wist je dat. Je wilt die vriendin niet kwetsen maar ze kwetst jou aan één stuk door?! en je hebt al geprobeerd het aan haar uit te leggen, je hebt een brief geschreven.. wat kan je nog meer doen? blijkbaar heeft ze een bord voor dr kop van hier tot tokio. Ik zou geen energie meer besteden aan deze "vriendschap". Kies voor jezelf en focus je op je èchte vrienden.

Met met gaat het momenteel ook helemaal niet goed. Ik zit zwaar in een dip en probeer de teleurstelling en de lichamelijke en geestelijke klap van de laatste behandeling weer te boven te komen. Ik ben wel weer aan het werk maar heb verder weinig zin in dingen. Vandaag wilde ik weer mn bed niet uit, zag het nu er niet van in, voelde me te ellendig. Maar ben er op aandringen van mn vriend toch maar uitgekomen na een flinke huilbui. Er staat hier ook nog geen kerstboom e.d. Heb op dit moment gewoon even helemaal geen zin in die kl*te kerst. Ben zo verdrietig en zo boos, het is zo oneerlijk... ik zou mezelf wel willen inbunkeren en een winterslaap willen houden tot 1 januari. Sorry meiden voor dit gejammer, maar ik voel het gewoon even zo en moet het even ergens kwijt.

rest van de meiden die ik vergeten ben.. sorry kan het even niet allemaal meer bijhouden maar ook voor jullie een dikke knuffel en sterkte met alles

liefs

Sen

Geplaatst

lieve meiden, de emoties lopen hoog op hier. Fijn dat we in deze plek allemaal een uitlaatklep gevonden hebben. Esther, het is al vaker gezegd, maar je doet het fantastisch en een vriendin die zo egoistisch is (sorry, maar zo zie ik het) is je vriendschap niet waard!

Wat een ziekenboegen overal, hier thuis ligt Vin ook dood te gaan op de bank (tis en blijft een man, en die gaan nou eenmaal dood bij een lichte verkoudheid, hihi). Babeth, zou het wel goed inde gaten houden hoor, die koorts van jou houdt nu al bijnan een week aan...

Sen... hoop dat je snel uit dat dalletje weet op te krabbelen. Het is echt een klotetraject, dat weten we allemaal, en soms mag je ook in je schulp wegkruipen, probeer alleen wel ook de positieve jkantjes te blijven zien, hoe moeilijk dat soms is. Sterkte!

Ik heb vandaag ook de kerstboom gezet en ben me te buiten gegaan aan een complete nieuwe look voor in de kerstboom. Loop ik door het tuincentrum, en zie ik alle stralende gezichtjes van al die kleintjes, barst ik gewoon in tranen uit!! Ik voelde me zo alleen en vond het leven zo oneerlijk...

Vanmiddag op zoek geweest naar een nieuwe auto, mooie gevonden, maar een stationwagon... Kon de gedachte niet wegdrukken dat dat handig is met kinderen enzo. Hier dus ook een dag in het teken van het uitblijven van een kindje...

Nu zit ik opgedirkt en chic op de bank te wachten op mn schoonmoeder en -zusje; we gaan met zn viertjes uit eten bij een sterrenrestaurant met de bon die mijn schoonvader voor zn overlijden kreeg. Wordt dus hopelijk een mooie, maar emo avond!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Lieve fren en sen,

Ik zou jullie graag een hart onder de riem willen steken maar ik kan de juiste woorden niet vinden. Een heel dikke omhelzing! Jullie zijn kanjers!

Geplaatst

idd een rustig dagje hier, volgens mij is het in dit topic door de weeks het drukst en in het weekend wat minder. Dan zijn we leuke andere dingen aan het doen.

Er is idd een dipje hier te bespeuren, hopelijk rusten we in het weekend weer lekker uit en zijn we allemaal volgende week weer helemaal toppie.

Ik zelf heb een drukke dag achter de rug, we hebben van alles gedaan en als kers op de taart net een flinke migraine aanval overleeft. Zo mijn mandje maar in en morgen fit weer op.

DIGIKNUF voor allen!!

Geplaatst

Thanks ursula, had iddeven een dipje, maar de dag is top geëindigd. Diner bij sterrentent was super, gesprekken aan tafel idem dito. Nu slapen, ben kapot...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden