Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb gelukkig een erg meewerkende baas, want ... dat ben ik zelf ;-). Dat maakt het aan de ene kant makkelijker. Aan de andere kant moet ik altijd vervanging regelen als er iets gepland wordt op een van mijn werkdagen. Dat is meestal helemaal geen probleem, maar ik vind het zelf altijd vervelend om een collega op te schepen met mijn onhandige planning. Heb daarom nu vast voor de vermoedelijke week van punctie en terugplaatsing mezelf lekker een week vrij gepland. Dat geeft in ieder geval een hoop rust.

Nu ik de laatste maanden veel lekkerder in mijn vel zit, zie ik gelukkig vooral het positieve van de statistieken hier. Voor mij een bevestiging dat het uiteindelijk bij een behoorlijk aantal van ons toch gaat lukken (en uiteraard hoop ik dan, zoals iedereen hier, natuurlijk wel dat ik daar dan zelf ook bij zit).

Martha, succes morgen. Babeth en Sandra, gaan jullie weer testen morgen?

Welterusten allemaal!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha, jullie hebben weer niet stilgzeten vanavond! Grappig dat er zoveel meiden ind e zorg zitten of er affibniteit mee hebben. Heb zelf ook altijd geroepen dat ik geneeskunde wilde doen, maar als rasechte alfa was dat niet echt een optie. Maar ben blij met wat ik nu doe hoor!

Vind het wel knap dat jullie allemaal voor jezelf durven te kiezen door minder te werken rindom punctie en tp; ik heb dat de eerste keer niet gedaan, voelde me alleen maar schuldig als ik wéér voor een echo moest. Uiteindelijk noodgedwongen een week thuis geweest na de punctie from hell, maar daarna weer gaan werken. Toch eens bedenken of dat anders kan als het tot een 2e poging gaat komen.

Mart, je zult het wel niet meer lezen, maar veel succes morgen. Ben benieuwd naar het resultaat!

Trusten meisjes!

Geplaatst

Hoewel mijn test vanmorgen een donkerker streepje aangaf had ik toch ook wat bruin verlies op het toiletpapiertje......... Risico van vroegtesten....... Hopelijk oud bloed van de innesteling.....

attachment.php?attachmentid=373&d=1291785562&thumb=1

Ook al gaat het nu fout zo ver als nu zijn we na de mk met verse poging 1 niet meer geweest.

Mart heel veel succes vandaag!!!!!!!!!!!!

Henne toch veel plezier op je werk bij de krokettenbespreking :)

Ik ga zo weer aan het werk helaas, geen zin maar goed om de zinnen te verzetten. Jij ook vroege dienst Esther, voordeeltje ervan is lekker vroeg thuis...

Geplaatst

goeiemorgen dames...

Mart...veel succes vandaag bij de punctie!!! hoop een heel mooi aantal eitjes!!!

Klaartje...veel plezier bij het krokettenoverleg...hihihi...en succes vrijdag bij de arbo-arts! Zou het eigenlijk niet weten hoeveel zaadlozingen er volgens Zita West nodig zijn om 3 maanden oud zaad weggewerkt te krijgen..hihihi...

San...aahh...hoop toch dat het gewoon goed blijft gaan!!! mss iets van een innesteling? zal een kaarsje voor je laten branden...

Babeth...gelukkig dat de arts je iets heeft kunnen doen geruststellen. Hou het maar in de gaten meissie!!!

zit er een beetje doorheen...ben te gefixeerd op alles en dat voelt niet meer goed...heb gisteren meetmoment gehad en had ook wel verwacht dat het iets minder was dan de vorige keer. Eigenlijk ook niet gek als je in een keer (in stukjes eigenlijk maar wel achter elkaar) een grote letter witte Chocola opeet...alleen bij mijn taille en mijn heupen was er weer 1,5 cm vanaf en bij mijn benen en armen ook, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een week niet aan club power (spierverstevingen, de nederlandse Body Pump) heb gedaan...dat werkt blijkbaar bij mij zo door...vetpercentage wil ook maar niet omlaag, dus daar baal ik wel van...heb gelukkig nog 5,5 week om mijn doel te behalen...nu weer even stevig ertegen aan...maar het komt me ook af en toe gewoon de strot uit...waarom zou ik moeten afvallen om überhaupt met een ivf te mogen beginnen terwijl iemand die niet in de MMM zit om zwanger te worden en zelfs een heel hoog bmi heeft of zelfs te laag wel zwanger worden en daar wordt dan (bijna() niets van gezegd...is zo F***ing oneerlijk...en mijn bmi is alleen zo hoog omdat ik een hoge spiermassa heb...echt niet normaal, maar ja...daar kijken ze dan niet naar...bleeeeh...uhmmm...volgens mij begin ik nu dan toch een beetje last te krijgen van de hormonen van de pil...eerste keer geloof ik...maar voor alles moet natuurlijk een eerste keer zijn...

en wat me ook stoort is dat een kennisje van me nu vandaag de 20-weken echo heeft, en het enige waar ze het over heeft is dat ze het niet eens worden over een naam...niet of het gezond is...heb ook gehoord dat ze nog rookt...want de vk heeft tegen haar gezegd dat het slechter zou zijn om in een keer te stoppen met roken dan af en toe eens een sigaretje te roken...ze vond het ook het ergste dat ze geen baco's meer kon drinken...tuurlijk gun ik haar dat ze zwanger is, maar ze schrijft werkelijk ieder scheetje op haar hyves...als ik wat gekalmeerd ben zal ik haar daar toch op aanspreken, over dat roken...

sorry sorry sorry...maar ik heb geloof ik nu een beetje negatieve energie hier verspreid...was niet de bedoeling...had ik geloof ik in een ander topic moeten doen (het klaagmuurtje...)...denk dat ik dat alsnog ga doen...

meiden...wens jullie toch een hele fijne dag en veel schrijfplezier!!

liefs,

Nico

Geplaatst
ik heb overigens ook affiniteit met geneeskunde, maar dan vooral met diergeneeskunde (ben namelijk dierenarts)

Makkelijk Kaartje er is een arts op het forum en nu ook een dierenarts.....

Geplaatst

Streepje is donkerder Sandra en het kan normaal zijn dat je wat (oud) bloed hebt rond je ongi tijd.

Denk niet dat ik iets vertel wat je al niet weet, het zou verboden moeten worden deze spanning.

Geplaatst

Nico lekker even klagen doet een mens goed en dan ben je toch aan het juiste adres hier.

Ja er komen soms verhalen los bij zw mensen waarbij wij denken waar maak je je druk om, wel klagen over geen alcohol drinken/roken maar belangrijke dingen daar staan ze misschien niet bij stil.

"Vriendin" van mij maar klagen dat ze geen zalm mocht eten en dat haar okselharen zo snel groeide, ja duh als dat het enige is waar maak je jezelf druk om.

Maarreh de pil begint dus te werken, zou idd even afkoelen en hormoonvrij zijn als je haar aanspreekt anders wordt het denk ik een heftig gesprek.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Nou, ik mag ervaren wat napijn van de punctie is... Vannacht werd ik om half 2 wakker met enorme kramp/steken, ik ging naar de badkamer om te plassen en paracetamols te nemen en ineens brak het zweet me uit en viel ik bijna flauw! Ik ben snel weer op mijn bed gaan liggen en heb mijn vriend wakker gemaakt of hij me 2 paracetamols wilde aangeven. Prompt kreeg hij een enorme hoestbui (die nog een paar keer terugkwamen, steeds zodra hij gaat liggen) en gelukkig zakte het na een tijdje wel.

Vanochtend vroeg weer kramp, wel minder erg, ik dacht dat paracetamols langer werkten? En nu is het wel minder maar supergevoelig. Heb even de informatie erbij gepakt van het ziekenhuis, dat ik normaal nooit lees want de vorige drie keer nergens last van gehad en inderdaad: er komt weer vocht en bloed in de leeggezogen follikels en er kunnen bloeduitstortingen op de eierstokken zitten dus buikpijn na de punctie is normaal. Veel drinken en rustig aan doen... Ik heb mijn afspraak van vanmiddag dan ook afgezegd en gelukkig heeft mijn vriend late dienst dus die hoeft pas om 3 uur vanmiddag te werken. Ga zo mijn mandje maar weer in.

Wat een toestand! Ik dacht meteen aan wat ik hier wel eens lees over overstimulatie natuurlijk... Als je koorts krijgt moet je bellen staat er, maar dat heb ik niet. Pfff... ik ben wel blij dat ik morgen pas de TP heb, moet er niet aan denken om nu naar Rotterdam te rijden!

Geplaatst

Wat een heftige reactie Caroline dat je ook flauwvalt maar goed dat je nergens tegenaan bent gevallen.

En dan je vriend die een hoestbui krijgt. Hopelijk valt de pijn nu mee en kun je uitrusten voor morgen.

Rij je alleen naar Rotterdam voor de tp?

Veel beterschap, niet het juiste woord maar je snapt het wel.

Geplaatst

Sandra het streepje is zeker donkerder, maar bloedverlies, zelfs bruin is gewoon doodeng. Blijf moed houden lieverd!

Nico, wat ik me afvraag...als jouw bmo te hoog is door spiermassa, dan moet je toch eigenlijk helemaal niet afvallen? Want dan krijg je een te laagvetpercentage en dat is ook helemaal niet goed. Spreek uit ervaring. Klote he, dat 'normaal' zwanger worden onder alle omstandigheden 'mag' en wij overal op moeten letten. Aan de andere kant wil je de kansen ook zo optimaal mogelijk benutten.

Caro dat is heftig zeg. Zelf één keer gehad dat ik na de punctie enorm veel pijn had. Echt alsof ze met een mes in m'n buik bezig waren. Niet leuk. Hou ook je gewicht / buikomvang een beetje bij. Als die snel toenemen ook bellen. En verder met een waterfles en een pot thee in bed of op de bank. Sterkte!!!!!

Babeth heb jij ook nog getest?

Mart jij bent nu in het ziekenhuis, denk aan je!

Ik ga zelf nog even een half uurtje plat, moet om 12 uur op mn werk zijn. Heb er haast de zenuwen voor en er zelfs over gedroomd :-S Zal blij zijn als ik er doorheen ben.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zw was. Meteen na een iui tp was het duidelijk dat het gelukt was en ook dat het een jongetje was.

Net voordat ik wakker werd was ik bijna 14 wk en dat klopt met wat ik had moeten zijn.

Fijne droom! Krijg er ook helemaal zo'n warm gevoel bij als ik er weer aan denk.

Geplaatst

He Klaartje...in het ziekenhuis in Maastricht kijken ze echt puur en alleen naar het bmi...als dat 30 of hoger is, mag je niet beginnen, maakt niet uit hoe jouw lichaamsbouw is...en dan moet je dus eerst afvallen en dan pas terugkomen om te beginnen...aangezien onze weegschaal kapot was en ik maar aan het denken was dat ie het deed en dat ik heel mooi op gewicht zat, was ik dus in werkelijkheid 14 kilo zwaarder en dus met een bmi van bijna 30 aan het rondlopen...en dus geen startmogelijkheid...gelukkig dat ik er op tijd ben achtergekomen...heb er gewoon even de balen van vandaag...geloof dat ik straks maar een paar uurtjes verlof neem als ik mijn vriend heb afgezet op zijn werk...ga ik nog wat meer in de min met mijn verlofuren voor 2011...maar ...als het goed is, heb ik toch genoeg verlof over voor volgend jaar als ik met een dikke zwangere buik rondloop...hihihi...dus dat komt helemaal goed...

liefs,

Nico

Geplaatst

Sylvie gelukkig viel ik niet echt flauw, maar bijna... Ik heb een keer een raar virus gehad en toen werd ik 's nachts wakker op de badkamervloer... was ik dus wel onderuit gegaan. Dus zodra ik iets voelde opkomen snel mijn bed weer in! Mijn vriend gaat mee naar de TP hoor, gelukkig. Hij is blij met mijn timing want dan hoeft hij niet naar school morgen (foei!).

Inderdaad Klaartje, alsof ze met een mes in je buik steken, zo'n gevoel was het!

Ga nu liggen, tot later!

Geplaatst

Henne, succes straks! Stoer dat je het doet, dan is de 1e horde genomen en de 1e stap naar terug gezet.

Caro, schrikken. Ff rustig aan dan nu!

Babeth, hoe is het met de strepen en symptomen meis???

Witje, ook hier: die streep laat echt een mooie stijging zien. Zelfs in 1 dag! Heb goeie hoop voor je.

Mart, we denken aan je!

Esther, wat moeilijk dat je naast een zwangere babydingen bent gaan kijken. Zou ik nu zo vers na een poging niet kunnen hoor!

Qua werk start ik pas in feb. Maar de plannen 2011 worden nu gemaakt. Omdat dit straks mijn verantwoordrlijkheid wordt, ben ik nu graag betrokken. Anders moet ik een ander zijn plannen uitvoeren, niet helemaal mijn ding. Gelukkig hoef ik na de reactie van mijn baas niet te presenteren en ook niet druk te zijn voorbereiden. Erg opgelucht!

Nico, we tekenen graag voor die dikke buik. Gogogo! :-)

Geplaatst

hoi dames

er is hier weer heel wat geschreven zeg!!!!

Sandra, wat schrikken dat bloedverlies, kan goed zijn dat het van de innesteling, als je het hebt dan vaak rond dag 10 na de bevruchting. Schrikken zeg, maar de test is inderdaad donkerder bij je!!! hou je haaks!!

Sylvie, wat een mooie droom, ik hoop van harte dat het een droom met betekenis is.

Nico, wat frusterend, als ik het zo lees heb jij een enorme spiermassa en al ga je over op 1 shake per dag "zwaarder" blijf je dan toch? houd het dan in dat je wellicht minder spiermassa zou moeten krijgen? jeetje, wel heel erg frustererend, en dan die akelige pil, ik ging ook tegen het plafond. Ik heb met je te doen. Wat je vriendin betreft die zwanger is, wat een zeurmuts! knap dat je er nog niets van gezegd hebt maar kan me voorstellen dat je met kromme tenen en buikpijn zit als je het leest.Heel veel sterkte!!!!

Henne, succes vandaag!!! toen ik weer collega´s onder ogen kwam zag ik de medelijden in hun ogen, dat wilde ik ergens niet omdat ik er zelf emotioneler van werd..ik probeerde de gedachte om te vormen, dat ze blikken gaven van bewondering voor kracht, misschien vreemd maar daarmee lukte het mij beter.

Veel succes!!

Caroline, wat een heftige reactie zeg, je zal je rotgeschrokken zijn. Kun je misschien toch niet beter even met het zkh. contact opnemen? ik hoop dat je je snel beter voelt hoor!

Martha, ik hoop dat de punctie voorspoedig is gegaan en dat je niet teveel pijn hebt gehad!

dames ik brand hier standaard dagelijks een extra kaarsje, voor iedereen die het maar kan gebruiken!

Hier gaat het wel goed, de temp. is overdag normaal, alleen ´s nachts nog wat hoger maar met paracetamol goed te doen. Gisteravond 2 genomen voor het slapen gaan, vannacht 3x gecontroleerd en tot vanochtend 08.00 bleef het 37,1! Gelukkig.

Vandaag mijn werk gebeld, of ik wel echt ziekgemeld was omdat ik nog niets vand e verzuimbegeleiding had gehoord....wel ziekgemeld. tevens verteld dat het "gelukt" is en afgesproken dat als het maandag enigszins gaat ik tenminste een halve dag kom voor de overdracht, ik zou eigenlijk deze week halve dagen werken en vanaf maandag vakantie hebben.

Iemand vroeg of ik alweer getest heb, eigenlijk nog niet eens aan gedacht, zal ik strak doen.

Verders nog de bekende klachten.

liefs

Babeth

Geplaatst

Het is ook positief, je bent weer zw ook al is het nog pril. Vele op het forum komen niet eens zover als een positieve test. Ik prijs mijzelf gelukkig dat wij ook een kans hebben met iui, hoe klein ook, bij mij stopt het niet met IVF, kan uitwijken.

Geplaatst

Inderdaad Sylvie, zo is het!!! Het is heerlijk dat jullie ook met IUI verder kunnen al zullen de wachtweken net zo killing zijn, maar als het goed is hormonaal minder belastend voor je!

wat betreft die banner heb ik even getwijfeld, het is nog vroeg, maar van de andere kant, als het misgaat gaat het mis, wel of geen banner.

net nog een test gedaan, zelfde als maandag en hij is duidelijker geworden.

Geplaatst

De test is een heel stuk duidelijker wat een onwerkelijk gevoel moet dit weer zijn.

Ga je nog misschien een bloedtest aanvragen of doe je het een keer zonder.

Ikzelf heb nog nooit bloedtesten gehad maar kan me voorstellen als je het gewend bent dat het een stukje rust kan geven.

Geplaatst

hai Sylvie

ik ga geen bloedtesten aanvragen, in DD en in het ziekenhuis hier waar ik ook af en toe onder val doen het niet.

Helaas zeggen waardes ook niet alles maar deze testen zijn al donkerder dan ik ooit gehad heb. Er is duidelijk een stijging te zien dus dat vertrouwen is er wel.

Ik moet zeggen dat ik er zelf wel wat over verbaasd ben hoor dat ik niet eens moeite neem om achter bloedtesten aan te gaan, wellicht omdat de test mooi donker is.

Verder hebben we het toch niet in de hand. Moet er trouwens ook niet aan denken om nu naar het zkh. te moeten, ik zou er denk ik ook nog zomaar mensen aan kunnen steken....

We gaan ervoor en stap voor stap. Ik heb me ook voorgenomen om met niet teveel bezig te houden dat het er 2 kunnen zijn, dat brengt zoveel extra onrust en wie weet onterecht.

Het is fijn dat het gelukt is en tsja, is het de imsi, de assisted hatching? we zullen het nooit weten maar zijn enorm dankbaar!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden