Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inderdaad Caroline, we moeten het eerst maar 's zien te halen. Bij ons doen ze bloedtest standaard 17 dagen na de punctie, maar dit komt precies op 1e Kerstdag uit, vandaar een dag eerder.

Ik vind het prima.

M'n buik gaat wel aardig. Ik kan alleen nog niet rechtop staan, maar ik heb goede hoop dat het morgen een stuk beter is.

Gelukkig hoefden we trouwens vandaag niet, want voor L'warden en Groningen is er een flinke opstopping geweest. Hadden we een mooi probleem gehad, zowel gister als morgen...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline super! Was het een man met wat rossig haar die op Andre van Duin lijkt? ;-0 Die is heel erg aardig en erg goed. Beleid in het EMC is idd 15 dagen na de punctie testen, ken geen ander ziekenhuis waar ze zo vroeg aanhouden maar ik vond het altijd wel lekker. Ga voor je duimen dat deze superscore ook cryootjes op gaat leveren.

Mart gelukkig gaat het ietsje beter. Duim voor je morgen.

Wat betreft mijn werk. Jullie hebben allemaal heel erg gelijk. Ik laat me ook iets te veel opjutten doordat het net een nieuwe baan is. Ook niet slim. Heb vanmiddag de woonkamer afgestoft en gezogen (daarna gaaaar) en ben er net even uit geweest om bloemen te halen. Ga nu dus in een gezellige, opgeruimde kamer lekker op de bank liggen en morgen zien we wel weer verder.

Dikke kus voor allemaal!!!!

Geplaatst

Pff, blaf net echt de zuster van ivf cebtrum af. :-(

Waarom ik niet was komen bloedprikken? Nou omdat ik al had aangegevrn dat ik morgen kom. En bovendien weet ik de uitslag al. Misschien kunt u mij niet bellen als het onder een bepaalde waarde is? Ik heb vaak genoeg "niet zwanger" gehoord. Ja maar wat als u moet terugkomen? Ja mevrouw, dat zeg ik, dan wel...

Top nieuws Caroline!!!

Geplaatst

Haha, Miki, gaat lekker bij je. Even uitblazen en morgen met een strak gezicht bloed laten prikken. Laat maar over je heen komen.

Toen ik de afgelopen miskraam 8 weken lang m'n bloed moest laten prikken om te zien of m'n hcg wel daalde, kreeg ik bij het lab ook continue de opmerking "spannend zeker hè". Nou nee, het is helemaal niet spannend alleen vreselijk vervelend.

Vervolgens bel je dan 's middags naar de fertiliteitspoli waar een onbekende muts je gegevens erbij haalt en dan doodleuk zeggen. Je hcg is wel wat aan de lage kant. Ja, dat weet ik ook wel...duh!

Op een gegeven moment gaf ik al bij voorbaat aan waar ik voor belde of waarom ik bloed kwam prikken voor ze me weer zo'n domme opmerking gaven.

Maar goed...hoort er ook weer bij...

Geplaatst

Ja, morgen maar weer met een glimlach mijn arm uitsteken inderdaad. En wel duidelijk zeggen waarvoor het is, zeker.

Hoop niet dat er nu in mijn dossier staat "mevrouw kan het allemaal niet meer aan". Vorige week ook al in tranen hun gesproken.

Blegh...

Geplaatst

En wát als het wel in je dossier zou staan? Het is heftig genoeg en dat zouden ze daar toch echt moeten weten...

Mag je af en toe even boos zijn en je tranen laten gaan.

Is mij ook heus een aantal keer overkomen en ik ben niet de enige als ik zo af en toe iemand de behandelkamer uit zie komen.

Geen schaamte dus hoor!!!!

Geplaatst

Je bent lief, dank je >>> kus

Op naar mooie bevruchtingen voor jou he!!!

Tik tak, is het al zover? ;-) Pfff, succes met afwachten. Hoop dat je je morgen weer wat beter voelt ook.

Geplaatst

Caroline wat ontzettend fijn zeg 100% score. Wat balen zeg dat ze nog niet kunnen zeggen of er nog 8 cryootjes zijn. Verwen die 2 die in je buik zitten maar lekker.

Mart succes morgen!!!!!! Blij dat de pijn gezakt is zeg.

Henne lekker hoor een opgeruimde kamer met bloemetje, lekker van genieten en morgen laat je het gewoon op je af komen, meer dan eerlijk zijn kan je niet.

Testr wat ontzetten zuur zeg, hopelijk hoef je na morgen niet meer te prikken en kan je weer een beetje vooruit gaan kijken.

Rubster sterkte zeg, nog langer wachten en testen. Pff houdt het dan nooit op??

Hier toch hele dag met afvegen wat bruin verlies gehad wat vanmiddag naar roze kleurden. Zucht wat een onzekerheid....

Geplaatst

Rubster, sorry dat ik niet reageerde, maar ik was natuurlijk vol van mijn nieuws over de TP. Ik heb het net nog even gelezen en wil je veel sterkte wensen de komende tijd!

Sandra ik zie nu roze staan... had liever gehad dat het bij bruin was gebleven...

Klaartje inderdaad, dat moet 'm zijn. Geinige vent, ik zag 'm van tevoren een paar keer heen en weer lopen (er was trouwens nauwelijks file dus ruim 3 kwartier wachten met volle blaas - ai!) en dacht dat het een verpleger was op zijn klompen, haha, ook omdat de mevrouw die het de vorige keer had gedaan er ook was. Maar ik was aangenaam verrast (zo zie je maar weer) dat hij de arts was en superkundig, rustig en inderdaad heel aardig was. Hij was ook de eerste die zei: dit moet 'm dan maar eens worden he! Alle andere keren was het een gedoe om op de goede plek te komen en bij hem was het zo gepiept! Hij vergrootte het beeld ook zodat we perfect zicht op alles hadden. Goeie vent!

Geplaatst

hoi dames

Klaartje, top dat je je tot poetsen hebt kunnen zetten en jezelf verwend hebt met een bloemetje! veel succes morgen, laat het maar op je afkomen hoor.

Miki, geeft toch niet dat je uitgevallen bent, ze zijn vast wel wat gewend hoor daarzo, zou fijn zijn als de waarde nu erg duidelijk is.

Sandra, getverderrie, die onzekerheid is killing, sterkte!!!!

Caroline, wat een goede score zeg top toch?, heel veel succes!!

Martha, met jou gaat het ook al wat beter? sjonge jonge met dat weer, moet je toch niet aan denken dat je onderweg naar een punctie vast komt te zitten??? gelukkig heb je morgen de tp, alvast heel veel succes.

Caroline en Martha jullie mogen beiden voor de kerst dus gaan testen gelukkig, ik duim echt voor een mooie uitslag voor onder de boom!!!!

Rubster, sorry, ik ben je helemaal vergeten te feliciteren met je verjaardag gisteren! bij deze alsnog hoor, van harte! Wat ellendig dat je alleen vandaag niet te horen kreeg wat je wilde horen, nog langer aan de Lucrin. Als ik stijf sta van de hormonen heb ik ook weinig behoefte aan sex, en als het een kwestie van moeten is dan werkt het al helemaal niet toch?!

Dat hopen dat die bloedafnames ergens toe leiden, heel veel succes!!!

liefs

Babet

Geplaatst

Joehoe Caroline, twee emmies binnen boord, fantastisch. En nu volhouden!!! (En duimen voor die andere 8, zei toch al dat ik een goed gevoel had!)

Klaar, een van mijn vroegere vriendinnetjes kreeg ook me toen we beiden 15-16 waren, zij heeft toen ook constant zichzelf moeten verdedigen, niemand snapte dat ze ziek was, ze zag er immers prima uit. Erg frustrerend, kan me voorstellen dat jij dat gevoel ook hebt af en toe. De dwang om jezelf toch te bewijzen is altijd groot.

Nico, wat een stap, de adoptiepapieren. Wij hebben al snel besloten dat we die weg niet in zullen slaan, het voelt voor ons allebei niet goed. Maar heb diep respect voor mensen die deze grote stap zetten!

Babeth, lijkt de goede kant op te gaan met je griep. Durf je je zelf al zwanger te noemen?

Sandra, op welke dag zit je nu? Vooralsnog zijn de testen positief, dus dat is goed nieuws, maar de onzekerheid is natuurlijk killing, dat snapt iedereen!

Rubster, ik heb even gemist waarvoor je naar de internist moet, maar wil je wel sterkte wensen. Het is altijd balen als je weer achterop gezet wordt in deze mallemolen. Hoop dat je ondanks dit wel een goede verjaardag hebt gehad!

Mart, heel veel succes morgen, hoop dat het voor jou net zo goed gaat als voor caroline. Gelukkig voel je je weer wat beter. Die opgezwollen buik kan helaas nog wel even blijven, zorg dat je voldoende blijft drinken!

Ben vast iemand vergeten, maar heb geen spiekbriefje bij de hand. Mn hoofd loopt sowieso over, he is zo idioot druk op mn werk!! Maar gelukkig is mijn assistent vorige week begonnen (long time overdue!!) en ze is echt een geschenk uit de hemel! Nu al is ze volledig zelf aan de gang en pakt ze de dingen op waar ik geen tijd voor heb. En ze is ook nog eens ontzettend fijn in de omgang! Vandaag ook besloten om tussen kerst en oud& nieuw vrij te nemen, ze gaat zo goed, ze kan zich wel 3 dagen redden :-)

Geplaatst

Wel ja, mevrouw de uitgever heeft een assistent :-)... Moet ook wel denk ik, zoals het gaat bij jullie? Mooi toch als je bedenkt hoe ze ooit begonnen zijn en nu een lange neus kunnen maken...

Geplaatst

haha, ja, nou ja, assistent, eigenlijk is het een eigen redacteur, wat ik nog veel fijner vind! Maar het werd inderdaad veel te veel. Niet alleen bedacht ik de boken, of kocht ik ze aan, ik moest de productie ook zelf doen, en dat was echt niet meer te doen. Heel fijn dus!

Geplaatst

Hey meiden, even een hart onder de riem steken hoor! Lees toch wel heftige-/spannend leuke- en spannend niet leuke dingen hier... Wat maken jullie veel mee in deze periode!

@Babeth, voorzichtig zwanger: heel erg van harte, meid! Wauw, dat alles maar goed mag gaan!

@Caroline en Mart punctie/tp achter de rug: succes dadelijk met wachten. Op naar mooie resultaten!

@Klaartje (Henne), even een moeilijk stukje te pakken na alle heftige dingen van de afgelopen tijd. Denk goed om jezelf, meis. Niet niks allemaal. Heb zelf een periode gehad waarin ik het gevoel had in de bedding van een sterk stromende rivier te staan. Telkens als ik eindelijk weer opgekrabbeld en op de been was werd ik door de stroming van het water weer omver gespoeld. Mijn eigen kracht voelde ik even helemaal niet... Heftig. Toen ik arbo arts bezocht had ik zelf hele schema's in m'n hoofd, maar bleek dat ik de enige was die mezelf in dat tempo en in korte tijd per se weer full time terug op het werk wilde zien. Hoop voor jou dat het ook meevalt morgen. Neem je tijd! (hoeveel is een paar weken/maanden nou op een mensenleven?!)

@Rubster, Miki en Esther ook succes en natuurlijk ook al die dames die ik niet genoemd heb: succes met dat deel van de MMM waarin jullie je bevinden!!!

Geplaatst

Klaartje veel succes morgen bij de Arbo.

Sandra hoop dat alles goed is en dat de roze afscheiding weg is.

Verder is er wel weer heel veel geschreven zeg echt bijna niet bij te houden. Ik lig al in mijn bed nog een Frasier kijken en dan hopelijk goed slapen, gaat de laatste tijd goed.

Geplaatst

Ik zie dat je er nog bent Martha, wil je even veel succes wensen morgen!! Je laat het wel weten he! Nu mag je me wel weer nadoen... :-)

Geplaatst

Zo hier ben ik weer en weer zo vroeg grrr :mad: Kan weer niet meer slapen. Lig dan alleen maar naar het gesnurk van de man de luisteren en wordt daar alleen maar sjacho van :happy3:

Gisteravond naar de verjaardag van mijn vriendin geweest, die heeft 5 daagjes eerder dan ik een tp van een cryootje gehad. Ze had de 8e een test gedaan en tot hun grote verbazing was die dus posi :zwanger:.

Ik moetst heel hard op mijn tanden bijten om niet uit te schreeuwen dat ik ook zo'n prachtig verjaardagskado had voor haar, maar wist me net te beheersen. Zij heeft altijd gedroomd dat we samen zwanger zijn. We willen er nog heel even samen van genieten en de bloedtest afwachten. Het oude bloed en roze afscheiding is weer gestopt en ik vind dat het maar zo moet blijven. Zo ver als vandaag ben ik in de wachtweken niet meer geweest dus de tweede mijlpaal is echt bereikt. De eerste was überhaubt een posi test!!!!

Ben met vlagen wat misselijk en de buikpijn houdt aan helaas, maar anders als normaal. Ook veel rugpijn, ook anders dan normaal. Heb ook een ticker gemaakt. Gewoon omdat ik wil dat het goed blijft gaan en positief te blijven.

Babeth idd een dag na jou uitgerekend, heb gerekend vanaf de 1e dag laatste menstruatie. Ik had immers tp in eigen cyclus.

Het begint steeds meer tot me door te dringen dat het nu echt wel eens goed kan blijven gaan. Ondanks het bruin/roze verlies. Het is ook zo weinig gelukkig.

Paul wilde morgen ochtend (vrijdag) bij de test zijn om het streepje ook eens te zien voor het ingedroogd is hihi. Hij vind het ook allemaal heel spannend natuurlijk en ik ben de laatste dagen zo wisselvallig wat humeur betreft. Voor hem is het ook allemaal heel spannend natuurlijk, zou ik wel eens vergeten op deze manier.

Geplaatst

Mart...succes vandaag met de tp...

Caroline...wat een mooie score...100%...wow...daar moeten toch zeker wel cryo's bij zijn!! duim voor je en nu de ww in...gaat goedkomen...je volgt gewoon Sandra, Babeth en Ursula op...hihi...en Mart volgt dan ook iets na jou!!!

San....wat goed van je dat je een ticker hebt gemaakt...dat bruine/roze moet nu maar eens afgelopen zijn...het zit gewoon goed!!!en wat leuk dat je nu samen met je vriendin zwanger bent!!!

Rubster...helemaal vergeten, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Klaartje...succes vandaag bij de arbo-arts...

verder weet ik het effe niet meer...geloof dat de ziektebacillen mij langzaam aan het inhalen zijn...snik...en dat wil ik niet...begin een lichte keelpijn te krijgen..pffff...wil niet ziek zijn!!!

Vriend gaat vandaag de kerstboom kopen...jippie...alleen zal ie pas morgen versierd worden, want vandaag heb ik er totaal geen tijd voor: om 18.15 uur kids spinningles, en dan nog een club yogales geven...met een uurtje tussendoor pauze...hihi...of nog een keertje zelf meespinnen...eens kijken...en dan is de avond alweer voorbij...hahaha...

morgenvroeg dus lekker kerstboomversiertijd...jiehaa...

ik kom later nog wel eens terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Sandra groot gelijk van je ticker en wat leuk dat je vriendin ook positief heeft getest ook nog op dezelfde wachtdag.

Hopelijk heb je daarna nog wel geslapen.

Het wordt dadelijk nog echt die BBB in april. Jammer dat Uresela niet kan komen.

Zal toch ook wel slikken zijn als er bij zijn die nog geen BB hebben, maar dat zien we tegen die tijd wel, nog 4 maanden.

BB heb ik trouwens wel zit helaas niets in...

Ben benieuwd naar je streepje San!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Ik profiteer even van de paar minuten die ik nog alleen ben op kantoor. Heerlijk vandaag maar een half dagje en vanmiddag vrij. Moet wel wachten op de verwarmingsmonteur, de warmwaterstraal van onze douche wordt steeds zwakker, dus voordat we met kerst zonder warm water zitten maar even een monteur gebeld. Vanmiddag ga ik ook een kerstboom kopen, hoop dat ik 'm in de auto krijg. Misschien toch slimmer om het morgen te doen zodat Vin hem naar boven kan slepen :-)

Sandra, super tikker; heb je nog samen met Paul getest? Wat spannend om samen een zwangerschap te beleven, en helemaal omdat het bij je vriendin ook niet vanzelf is gegaan. Lijkt me een heel bijzondere ervaring!

Nico: niet ziek worden hoor, er komt een veel te leuke tijd aan (maar als het dan toch moet, dan komende week en niet met kerst...)

Klaartje: succes vandaag bij de arbo - laat je niks aanpraten, jij weet het beste wat je wel en niet aankunt.

Mart, hoe laat mag je bellen?

Ga snel aan de slag meiden!

Fijne dag

Geplaatst

Hier een foto van de test van vandaag. Vanmorgen na het "poepen" toch weer wat bruin verlies. Ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort bij mij.

We hebben vanmorgen voor het eerst elkaar gefeliciteerd, voelt toch ook wel een beetje raar. Mijn vriendin weet nog niks hoor en dat willen we tot de uitslag van de bloedtest zo houden........ spannend en even eerst samen genieten en dat is zo moeilijk kan ik jullie wel vertellen.

[ATTACH=CONFIG]404[/ATTACH]

Geplaatst

Overduidelijk positief en het verschil met de vorige dagen is goed te zien.

Steeds meer hcg, onwerkelijk gevoel moet dit zijn dat het nu echt gebeurt.

Geplaatst

Na al die jaren en zo veel verdriet is het gewoon niet te bevatten. Ben blij, verdrietig en bang te gelijk. O niet te vergeten misselijk, maar ja dat kan ook van de spanning komen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden