Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren wat fijn dat je een geweldige afsluiting hebt gehad van je dipdag. Hopelijk heb je lekker geslapen en wordt je uitgerust wakker!!!!!!!!

Gister echt een druk dagje gehad. Om half 9 waren we de deur uit en om 18 uur kwamen we terug. Ik was 's middags helemaal kapot van moeheid, niet aan toegegeven en als dank een miraine aanval joepie!!!! En geen medicatie mogen gebruiken behalve paracetamol wat deze keer wonder boven worden geholpen heeft!!!!!!!

Gisteravond verder een schommelstoel avond gehad, jeetje wat missen we nu een bank zeg. Nog een week of 8................... wat zal die lekker zitten hihi

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Fren waar heb je gegeten, ben zelf ook een fanatiek uiteter vooral bij sterren restaurants.

Ik ben bij mams op bezoek is dinsdag jarig, gisteravond ook uit eten geweest met zijn allen.

Jeroen gaat vandaag naar huis, het wordt een spannende drukke week met veel deadlines, voel me dan best schuldig dat hij er alleen voor staat.

Sandra met jou alles ok behaslve je migraine aanval geen "troep" verlies?

Geplaatst

goeiemorgen dames,

pffff....kon niet meer slapen...ben al vanaf 7 uur wakker...

wat veel emoties hier...

Esther...ik sluit me aan bij de anderen...hoe moeilijk het ook is, je moet even aan jezelf denken...jij gaat nu even voorop...ook al zeg je nee...de mensen blijven je toch aardig vinden. Dat zij niet kunnen inleven hoe jij voelt, is hun gemis...ik loop hier ook continue tegenaan...

Mart en Caroline...beide 2 emmies aan boord...nu goed warm houden en flink praten tegen ze, zodat ze over een maandje of 8 pas naar buiten komen!!!

Babeth...nog steeds verhoging...brrr.. blijf het toch maar in de gaten houden!

Sen...begrijp je gevoelens en geef je dan ook een dikke knuffel....hoop dat je je toch weer gauw een beetje beter gaat voelen!!!

Fren...fijn dat je aan het einde van je dipdag zo'n mooie afsluiter hebt gehad!

San...dat kan ik me voorstellen dat je nu op dit moment een lekkere hangbank mist...dan is zo'n schommelstoel ook niet alles...nog een paar weekjes wachten..maar het zal het wachten zeker waard zijn...

Sylvie...nog bongi??? ga jij dan ook weer met spuiten beginnen??? weet het effe niet meer...sorry...

Ik ben gisteren met mijn moeder en oudste zus naar de kerstmarkt in de fluwelengrot/gemeentegrot in Valkenburg geweest..was weer gezellig..en uiteraard blijft dan ook weer vanalles aan mijn vingers plakken...hahahaha...40 kerstkaarten voor 4 euro en twee dikke kerstmannen waarin je een theelichtje kunt zetten...echt leuk...gisterochtend de kerstboom versierd...zal maandag een foto plaatsen...en daarna lekker gaan eten bij de griek...mijn moeder had nog niet eerder grieks gegeten en vond het gelukkig wel lekker...alleen een beetje veel...maar goed....vader was een beetje jaloers, want die heeft ook nog niet eerder grieks gegeten en zat al te 'mopperen' waarom we geen doggiebag hadden meegenomen..hahahahaha...

vandaag een strijkdagje en wat opruimen hier..morgen weer een reikibehandeling...

donderdag kraamvisite bij het fitnesscentrum...heb er op dit moment een beetje mixed feelings bij...moet toch op donderdag daar zijn, want ik moet zumbales geven...dus ik kan wel eerder weggaan....mss heb ik wel zo veel rust en kalmte na de reikibehandeling dat ik het wel aan kan...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ha Nico ongi is weg en bij de volgende ga ik weer spuiten voor een iui, zal begin januari zijn.

We hebben er zin in!!!

Sandra morgen jou bloedtest, spannend, hoe laat mag je?

Geplaatst

he Sylvie, gelukkig dat de ongi weg is...dan starten we rond dezelfde tijd waarschijnlijk...begin 5 januari met de deca....hoop dat het voor jullie gaat lukken!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Morgen tussen 8 en 12 prikken en dan bellen ze 's middags voor de uitslag.

Ben het testen eigenlijk wel beu, maakt me onzeker. Zo donker als die gister was is ie vandaag weer lichter. Gelukkig zijn de testen morgen op (kan eht niet laten) en heb ik dan een hcg hoogte......

Spannend zolang ik niks meer verlies is het goed toch?? Sinds vrijdag schoon van beneden en hoop het nog een maandje of 8 vol te houden. Ben me aan het voorbereiden op een relatie met de wc pot. Wordt met de dag misselijkker hihi, dat een mens daar blij mee kan zijn.

Lekker dames uit eten hmmm, wij doen dat ook graag. Niet bij luxe restaurants. Als het maar lekker en gezellig is.

Nico leuk een kerstmarkt!! Leuke dingen gekocht zo te lezen. Succes met de kraamvisite, altijd zo moeilijk en mooi tegelijk. Hoop dat je idd na je reiki behandeling helemaal ZEN bent en het helemaal aankan.

Sylvie leuk dat je bij je moeder bent. Niet schuldig voelen, denk maar even aan jezelf, straks ben je er weer voor de volle 200% op de zaak!!

Geplaatst

Sylvie, we waren naar Aan de poel in Amstelveen. Erg goed gegeten, maar ook erg gelachen... We namen allemaal een 5 gangenmenu waarbij je allemaal kleinere hapjes krijgt. Ik vroeg aan de sommellier of hij een bijpassende wijn kon aanraden. Ben door mn baas die helemaal wijngek is een beetje bijgespijkerd als het gaat om wijnen en als we met het werk gaan eten dan drinken we daar fantastische wijnen bij. Voor hem zijn die bijna belangrijker dan het eten.

Maar goed, de sommellier komt met een enorm boekwerk aan tafel, en vraagt in welke prijsklasse we iets willen drinken. Waarop mn schoonmoeder vraagt of ie geen 'lekker huiswijntje' heeft... Dusss :-) Sommelier klapt zn boek dicht en beent weg om daarna met een huiswijn aan te komen. Die overigens erg lekker was hoor. Maar moest wel lachen.

Sylvie, waarom gaan jullie eigenlijk een iui doen? Je hebt al eerder ivf gedaan toch?

Nico, je moet donderdag gewoon doen wat goed voelt. En als je voelt dat je niet opgewassen bent tegen de emoties, moet je gewoon niet gaan. Weet je collega van jullie traject? Dan zou je ook kunnen vragen ofg je een keer alleen langs mag komen, zodat er minder mensen op je letten.

Caroline en Mart, zijn de gevolgen van de punctie al aan het weg-ebben? Alles goed met de emmies aan boort? Zijn jullie net zo ongeduldig als Sandra was met testen, of wachten jullie braaf tot de officiele dag?

Sandra, kan me voorstellen dat je met smart op die bank wacht!! Kun je niet tijdelijk een matras met veel kussens op de grond gooien? Heb je een soort van bank en zit waarsch lekkerder dan de tuinstel. Leuk kleedje erover heen en klaar! Beetje studentikoos misschien, maar kan een oplossing zijn. Ik wil je morgen vast veel succes wensen, zodat ik het later vandaag niet vergeet. Ben heel benieuwd naar je hcg!!

Vanmiddag komt er een tante van Vin uit Zwitserland over, dus daar gaan we vanavond ff heen. Verder ga ik mn kerstmenu maar eens in elkaar zetten (op papier dan natuurlijk), misschien straks al wel vast wat inkopen doen, want realiseerde me gisteren dat ik daar zeer weinig tijd voor heb vlak voor kerst... Misschien dat ik de 24e ook maar vrij neem, zoals waarschijnlijk velen met mij!

meiden, fijne zondag.

Geplaatst

Nico wij gaan dan idd samen gelijk op ben blij dat ik dus geen Deca hoef hoe minder hormonen hoe beter. Zou mooi zijn als wij dan ook samen zw zijn, positief denken.

Sandra waarschijnlijk is het dan toch oud bloed geweest wat dus heel normaal kan zijn rond je ongi maar het maakt ons zo onzeker. Ben echt benieuwd wat de hcg waarde is, dadelijk zijn er twee ingenesteld.

Fren omdat ik nu al 2 keer zw ben geweest van een iui gaan we het gewoon nog een keer proberen. Altijd topembryo's met IVF en geen innesteling. De arts vond iui een stap terug maar na de escape iui toch weer zw dus ze KPN er niet onderuit om mij toch een beetje gelijk te geven en nogmaals voor iui te gaan. Het geeft geen garantie maar het is wel fijn om 2 opties te hebben, iui en IVF. Eigenlijk een beetje luxe.

Fren

Geplaatst

Witje, als je elke dag test is het verschil in HCG minimaal en wordt dan ook sterk beinvloed door een andere concentratie In de urine. Rest klinkt super positief, op naar mooie resultaten, een fijne bank en lekker veel overgeven!

KlInkt zalig Fren, wij houden ook van topkoks. Gister zelf een serieus 3 gangenmenu bereid voor gasten. Biologische pompoensoep, met room en koriander gegarneerd. Mooie tagliatelle met bio tros tomastjes, uitje en knoflook. Zelf afgarneren met italiaanse (zelf gekocht daar bij een boer) olijfolie, verse oregano en rucola. En mijn man maakte sinaasappelcrepes met cointreaux, slagroom, mascarpone en mango sorbetijs!

Lekker weer met positieve dingen bezig dus. Esther, excuus als mijn -wellicht wat strenge- reactie iets negatiefs heeft getriggerd. Uiteraard ben jij wie je bent, doe je wat je kan en -ik kan uit ervaring als je icsi vriendinnetje zeggen- dat is meeeer dan prima zo! Basta.

Grouphug ladies? Nog iemand stijve tepels? Haha.

Geplaatst

oh, miki, dat klinkt ook heerlijk!! Hou zelf ook erg van koken, ga met kerst ook weer alle registers open trekken. Misschien niet slim, maar ga een paar dingen maken die ik nog nooit gemaakt heb... (oa kreeft en beef wellington).

:circle2: (Het kan ook zonder stijve tepels hihi)

Geplaatst

@Sylvie, ja als iui ook al bewezen succesvol is bij jullie zou ik dat ook eerst proberen, alles om zo'n idiote punctie te voorkomen! Moet je voor iui eigenlijk ook spuiten? Of is dat gewoon in je cyclus?

Geplaatst

Iui is de succesformule voor Silvie en co. Super bijzonder en jullie zeer gegund!

Mart, hoe is ie vandaag? En Caroline? We duimen hoor.

Babeth, koorst weg nu eindelijk?

Klaartje, al wat berusting gevonden tov je werk?

Esther, de boom al helemaal opgetuigd? Mooie is, we mogen um straks ook weer aftuigen. En dan krijgt ie er toch van langs joh hier! Traditie: zagen, knakken en buigen... tot ie in een vuilniszak past. :-)

Geplaatst

Miki, dat kan nog makkelijker: hier gaat ie letterlijk uit het raam! Omdat onze woonkamer op 1 hoog is hebben we zogenaamde verhuisramen (extra breed) kan ie precies door, en beperken we het naalden drama tot 2 m2 in de huiskamer!

Geplaatst

En waar gaat ie dan naar toe? Mijn vader moest hem daarna vaak per auto verslepen. Met de nodige troep van dien!

Hier ook het raam uit, het eerste jaar. Maar hier op de gracht worden ze niet opgehaald!

Geplaatst

Fijn zo'n groupshug op de "vroege" morgen!

Vandaag dag 2 en m'n pregnyl begint langzaam m'n lichaam te verlaten zo te voelen aan m'n stijve tepels (het wordt al ietsje minder).

Helaas hier niet zo'n topkok als jullie allemaal geloof ik.

Als het moet, kan ik het wel, maar het is niet echt mijn ding.

Uit eten vind ik af en toe hele speciaal en lekker, maar is iets wat ik niet persé hoef.

Ook al eet ik momenteel wel alles lekker op, het heeft waarschijnlijk nog iets met m'n eetstoornis uit het verleden te maken...

Maar goed zo heeft iedereen z'n kwaliteiten en eigenaardigheden niet waar:-)

Even off topic:

Gisteravond zijn Jan z'n ouders bij ons langsgeweest en we hebben het heel lang gehad over een geschil dat er dreigt te onstaan met erfgenamen die plotseling zijn op komen dagen van een zeer klein verrot huisje wat tussen het huis van Jan z'n ouders in staat.

Een zeer ingewikkeld verhaal, waarbij de erfgenamen nu na ongeveer 30 jaar hun rechen proberen op te eisen v.w.b.

- recht van overpad naar een stuk grond wat van hun is (moeten ze dwars door de tuin van m'n schoonouders om bij een loos stukje grond te kunnen komen)

- naar hun zeggen geen recht van overpad van m'n schoonouders om naar de voordeur te komen

- de bouw van een hok van m'n schoonouders die deels op het loze stuk grond van de erfgenamen schijnt te staan.

Doordat het huisje jarenlang leeg heeft gestaan, heeft de gemeente destijds het loze stuk grond aan m'n schoonouders verhuurd en het verrotte huisje aan een ambtenaar met z'n vrouw. Deze mensen zijn nu al jarenlang (15 jaar) dood en het huisje is in de tussentijd helemaal weggekwijnd, totdat m'n schoonvader het huisje wel wilde kopen van de wat zij dachten gemeente, zodat ze hun eigen huis konden uitbreiden.

Toen bleek ineens dat dit helemaal niet kon en is de gemeente op zoek gegaan naar de erfgenamen.

Nadat de gemeente deze gevonden heeft, hebben ze hun handen ervan afgetrokken, maar oh wat hebben ze destijds een grote fout begaan!

Het blijken er wel 50 te zijn die allemaal minstens achter, achter, achter, achterneven schijnen te zijn.

Vervolgens vragen deze erfgenamen minstens € 105.000 voor een krot van 5 bij 5 (wat letterlijk uit elkaar valt) en hebben ze het bod van € 50.000 van m'n schoonouders afgewezen.

M'n schoonouders hebben inmiddels het bod ingetrokken en nu komen zij op de proppen met een advocaat en proberen ze van alles te claimen omdat het huisje anders niet verkoopbaar is.

Die arme mensen zijn er helemaal met aan en daarom kwamen ze bij ons. Ze wonen daar jarenlang met plezier. Een prachtig plekje aan het open vaarwater en nu ineens komen er erfgenamen op de proppen die nog nooit naar het huisje hebben omgekeken laat staan dat ze over overgrootouders hebben gekend.

Ik heb er slecht van geslapen, maar ik geloof dat ik er nu wel een beetje een goed beeld bij heb.

De bestaande akten die ze hebben, verjaring + een grove fout van de gemeente, een krot wat het stadsgezicht bederft en schade veroorzaakt aan hun huis en waardoor de verkoopwaarde van hun woning met minstens € 50.000 naar beneden gaat.

Nou zo zo wat. Ik zal zo even een briefje tikken naar de advocaat dat het niet haalbaar is om binnen de door hun gesommeerde twee weken te reageren en de verbouwing van het hok te verwijderen.

Daarna toch ook maar even een advocaat in de arm nemen....

Vreselijk dit en we zijn ook ontzetten boos!!! Volgens mij is het pure pesterij van mensen die 150 kilometer verderop wonen. Triest!

Wellicht was dit niet zo interessant voor jullie, maar ik moest het even kwijt...:-)

Fijne zondag!

Geplaatst

Klinkt niet makkelijk Mart, maar jij hebt vast goeie connecties door je werk? Het is ons ook niet gegund om een rustige twee weken te hebben he, er is altijd wel wat...

Ik voel me op zich goed, pijnlijke tepels (niet stijf ;-)) zijn er nog maar dat heb ik altijd van de bollen dus dat blijft gewoon. Verder slaap ik slecht, merk dat ik toch wel gespannen ben, wat zich bij mij altijd uit in een opgejaagd gevoel met soms hartkloppingen enzo. En dan ga ik me weer zorgen maken dat dat niet goed is voor de innesteling...Pfff, gelukkig kon ik vanmorgen uitslapen, maar vriendlief hoest nog steeds heel veel (ligt nu bij te slapen want die was er vannacht steeds uit) en dochterlief eet belabberd weinig en het stelt toch al niet veel voor... Ik zou met haar naar de film gaan vanmiddag, ze zit al sinds vrijdag binnen, eerst maar weer even temperaturen...

En vanmorgen werd ik wakker met keelpijn dus ik denk dat het bij mij nu ook gaat toeslaan. Sorry dat ik geen opwekkender verhaal heb deze zondag maar het zij zo. Ik moet mezelf steeds toespreken dat het ook gewoon goed kan gaan deze keer...

En dan zit ik pas op dag 3...

Geplaatst

Elionor, het is inderdaad zo dat het best wel eens kan zijn dat het gewoon goed gaat deze keer. Maar ik snap dat de wachtweken slopend zijn. iemand op het forum stelde eens voor dat er een speciaal resort moest worden opgericht waar je rustig de wachtweken kon doorbrengen. Helaas is dat er nog niet en zal je de rust in jezelf moeten zien te vinden, helpt het om misschien ontspanningoefeningen te doen? Ik geloof dat miki een link naar fijne yoga-ontspanoefeningen had geplaatst op dit forum (waar?) Misschien iets voor jou?

Mart, ik denk niet dat die mensen het doen om te pesten. Als er geld in het spel is kunnen mensen blind worden voor de levens en gevoelens van anderen. Kwade opzet is er niet maar het is kwalijk dat ze niet verder denken dan hun neus (portemonnee) lang is. Goed dat je jouw schoonouders probeert te helpen maar als ik jullie verhaal zo lees staan jullie sterk. Slim om een advocaat in te schakelen. Ik hoop dat het je lukt je niet al te druk te maken met die twee in je buik. Aan de andere kant gaan de wachtweken misschien wel snel voorbij zo.

Sylvie, misschien was het niet de bedoeling maar ik kreeg zo'n wrange smaak in mijn mond toen je schreef, januari weer beginen, ik heb er zin in!. Dit omdat ik zou willen dat het eigenlijk helemaal niet nodig zou zijn. Maar ik snap dat je blij bent uit de wacht te zijn. Ik hop zo dat jij en nico samen kunnen verder kletsen in een uitgerkend in topic.

Fren, grappig die huiswijn.

Esther, hoe gaat het nu met je?

Gistereavond sinterklaasfeest gehad. Erg gezellig en erg laat. Wat ik nooit had gedacht was dat stroop (op pannenkoeken) zo'n tegenstrijdige reacties zou uitlokken, sommige spuugden het zelfs uit na een hap genomen te hebben (!) en anderen konden geen genoeg krijgen van de strooppannekoeken. Erg geschokte reacties ook toen de noren de zwarte pieten zagen bij de intocht. Vragen over het koloniale verleden van nld. Haha, ik kan er zelf weinig kwaad in zien, ook omdat ik zwarte pieten cool vind met hun acrobatische vaardigheden. Maja het zet je wel aan het denken als je even met een andere bril naar je eigen cultuur kijkt. Nu ga ik sneeuw ruimen, er is zo'n 40 cm gevallen (en die blijft tot in ieder geval april)

Geplaatst

Jeetje Mart dit kun je er niet bij hebben eigenlijk. Wat zijn mensen toch argg...... Ik herken dit soort dingen ook uit mijn werk. Soms slaande ruzie aan het sterfbed van een bewoner. Dan kan ik ze wel wat aandoen. Net war Ursula zegt, zodra er geld in het spel is dan worden mensen blind. Rare wezens zijn sommige mensen. Ik hoop dat jullie idd sterk staan en ik hoop dat ze zelf minder krijgen dan de 50.000 die je schoonouders geboden hebben. Wat een mensen zeg. sorry was ff boos is nu weer weg hihi. Sterkte met deze strijd!!

Caroline wanneer houdt het eens op met de ziekenboeg bij jullie?????? Beterschap voor jullie alledrie en de 2 frummels blijven gewoon bij je hoor!!!

Ben ik blij dat ik een kunstboompje heb. Die gaat straks weer in de doos tot volgend jaar. En nog belangrijker, geen naalden. Jammer wel dat we de geur moeten missen......

Geplaatst

Hoi hoi, alleen ff een snel hallo. Heb weinig te melden. Beetje dipperig en daar wil ik jullie zeker niet mee aansteken ;-) Later weer meer, nu alleen even een digiknuf voor allemaal.

Klaartje

Geplaatst

Hey meiden.

Ben ik weer even. Bedankt voor jullie wijze, lieve en vermanende woorden. Mijn dip is weer zo'n beetje met de noorderzon vertrokken. Wat ik met deze vriendin aan moet...daar ben ik, ondanks jullie tips, nog niet uit. Op de een of andere manier kan ik niet gewoon uitspreken dat haar vriendschap me de afgelopen twee jaar teveel pijn heeft gedaan en ik er een punt achter wil zetten. Wat de reden is dat ik niet kan, daar ga ik nog maar eens even rustig over nadenken.

Mijn kerstboom staat maar is niet helemaal geweldig. Sowieso heb ik geen grote kerstboom, daar heb ik geen huis voor. Hij is wel helemaal zoals ik ben opgetuigd hoor, geen kerstballen maar andere dingen, en mijn schoonouders waren hier net een bakje koffie drinken en vonden hem leuk. Verder is mijn huis ook helemaal voorbereid; op de kapstok mooie dennetakken met lichtjes en twee oudzilveren ballen, her en der subtiele zilveren dingetjes.

Caroline...sterkte met de aanhoudende ziekenboeg! Ik hoop dat jullie voor de kerst helemaal kiplekker zijn. Met een positieve test!

Mart...naar verhaal. Wat een impact heeft dit op je ouders! Heftig om zo de strijd aan te moeten gaan, en heerlijk dat je je ouders hier een beetje in kunt helpen. Geld doet idd ellendige dingen met mensen (herken veel in wat sandra zegt over familie aan het bed bij een stervende en ruziemakend over de verdeling van de erfenist, zijn geen uitzonderingen!). Hoe voel jij je verder?

Moon...wat een lieve reactie van je! Dank je voor je fijne woorden!

Sandra...wat zal morgen toch nog een spannende dag voor jullie zijn! Ergens zal er toch nog een duiveltje zijn dat van binnen zegt...wat als? Maar meid...het zal nu toch echt ook voor jullie gaan goedkomen hoor! Sterkte de uurtjes voor de uitslag, zenuwslopend! En fijn en positief teken dat het oude bloed foetsie is!

Fren...heerlijk om eens echt lekker luxe uit eten te gaan! Wat kun je daar dan van genieten hé! Wij gaan ook regelmatig uit eten en ben opzich wel kritisch maar we gaan niet vaker dan twee keer per jaar duur zeg maar. Dat zijn twee dagen dat we met een bevriend stel een dag weggaan, in voor- en najaar. Afgelopen herst zijn we naar een wijnproeverij geweest en gewandeld. Op die dagen zoeken we echt een goed, en vaak wat duurder, restaurant uit. Voor de rest heb ik een paar favorieten in zwolle.

Een echte kok ben ik zelf niet, evenals martha een verleden met eetproblemen, en ik vind het gewoon ook niet echt leuk eigenlijk! Af en toe als we vrienden te eten hebben dan ga ik los.

Ursela...lachen om vrienden op deze manier kennis te laten maken met oerhollandse gebruiken en feesten. reken maar dat wij ook wel dingen hebben in het buitenland die we ronduit smerig vinden! Meid wat zou ik genieten als ik zo de hele winter in de sneeuw zat! Heerlijk zeg! Zijn we hier gewoon niet gewend. Wel zou ik dan een landrover kopen (vind ik zulke leuke auto's!!!) om fatsoenlijk met de auto de deur uit te kunnen!

nico en sylvie...ik ga met jullie meedoen in januari hoor! We gaan er helemaal voor dan, per slot van rekening hebben we een deal over die bbmeeting in april!

Nico...leuk die kerstmarkt, gerard en ik zeggen af en toe weleens tegen elkaar dat we daar ook nog eens naar toe willen in deze periode!

Wat die kraamvisite...moeilijk hoor. Gerard en ik gaan vanavond naar vrienden, verlate kraamvisite, kind is een half jaar. In de periode dat dit kind geboren werd hebben we heel bewust tegen drie stel vrienden gezegd dat we het op dat moment niet zagen zitten. En vanavond gaan we dus wel, op de een of andere manier vind ik dat minder lastig als het kind ouder is. De ouders zijn dan ook de intensieve kraamtijd uit en de focus is dan ook minder alleen op de baby gericht dus de gespreksonderwerpen zijn dan ook wat breder.

Sylvie...ik kan me voorstellen dat je je rot voelt dat je er nu niet kan zijn op de zaak. Voor je gevoel leg je meer werk bij je partner neer? Heb je het idee dat het voor hem ook echt heel erg belastend is of is het meer je eigen schuldgevoel? En zijn er evt. geen andere oplossingen (tijdelijk) om de druk bij hem wat te ontlasten totdat jij weer volledig in de running bent? Fijne dag bij je moeder!

Babeth...hoe is het met jou? Hoe voel je je?

Hier een gezellig dagje, vanmorgen na kerktijd schoonouders gehad, nu lekker soepje met ciabatta gegeten, straks naar de kerk en daarna komt mijn schoonzusje met haar man uit gouda. Die zien we niet zo vaak. En vanavond dus bij vrienden langs.

Morgen naar utrecht, ben benieuwd wanneer we weer mogen starten! Morgen mijn laatste vrije dagje in een reeks van vier. Vanaf dinsdag zes dagen achter elkaar werken. Ik had ook wel een luxe tropenrooster de laatste weken, dat is nu weer gebeurd. We gaan er weer hard tegenaan de komende weken.

Wel balen dat ik voor de kerst zoveel moet werken. Mijn schoonfamilie komt eerste kerstdag bij ons, vijftien man. Ik moet vijf dagen van te voren werken. Dat wordt dus wel een beetje stressen om alles klaar te krijgen. Ik denk dat we het zo gaan regelen dat we alles verdelen maar dat vind ik lastig. Ik heb zelf graag in de hand wat we gaan eten. We zien het wel!

Meiden een hele fijne dag vandaag!

Geplaatst

Ursela het was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld want ik heb er dus geen zin in.

Het zou dus ook helemaal niet nodig moeten zijn dat we zoveel moeite moeten doen, maar ja het is niet anders.

Fren ik begin op dag 3 met 50E Purgeon in de hoop dat er zeker 2 eicellen gaan groeien dan de Pregnyl en ik wil Utrogestan gebruiken, baadt het niet dan scvhaadt het niet is mijn motto.

Esther ben benieuwd wat je dan in je kerstboom hebt hangen, toch niet allemaal snoep....:-)

Het is meer schuldgevoel van het werken en dat ik niet thuis ben maar daar is niets aan te veranderen.

gezellig jij doet ook mee in januari, hoop echt dat het nu bij ons gaat lukken en dat alles goed blijft gaan.

Martha wat een toestanden, dat mensen zo lelijk kunnen zijn als het om geld gaat, verschrikkelijk zeg.

Succes met deze slechte soap.

Dadelijk naar mijn broer om uitgebreid te eten, gezellig, mamma is de bob :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden