Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tranen in mijn ogen Mart. Heel blij dat ik jou en de anderen hier heb leren kennen. Ik sluit me volledig bij je aan!!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mart wat heb je dat mooi verwoord, het is helemaal waar je hebt volkomen gelijk.

Hier ook nog een een virtuele knuffel voor iedereen xxxx

Geplaatst

Ja, haha mijn apparaat kent zulke woorden niet4_12_12.gif

Geplaatst

Martha, mooi hoe je het verwoord hebt en ook precies hoe ik erin sta. Ik begrijp alle negatieve gevoelens van iedereen totaal. Paar maanden geleden na mijn 2e mislukte IVF zat ik er even helemaal doorheen. Ben een paar maanden vooral met mezelf bezig geweest (en heb in die periode bv daarom wel meegelezen, maar nauwelijks op het forum geschreven). Ik zit nu weer goed in mijn vel (en eigenlijk ook veel beter dan de afgelopen jaren) en ben heel positief ingesteld over deze ronde. Vind het dus soms lastig om iets goeds te kunnen schrijven aan de mensen die het even heel hard nodig hebben hier. Vooral dus omdat ik het en heel goed begrijp en ik nu juist zelf niet zo'n last heb van negatieve gevoelens. Fijn dus dat jij de juiste woorden wel weet te vinden.

Het heeft mij heel erg geholpen om inderdaad meer open te zijn tov mijn omgeving. Heel veel mensen weten van ons traject. Ik ben alleen zo iemand die altijd zegt dat het goed met me gaat als mensen er om vragen. Ben de afgelopen maanden dus oa begonnen met eerlijk zijn naar mijn omgeving. Mensen reageren dan meestal verrassend lief en de meesten begrijpen het ook heel goed. Had ik dus veel eerder moeten doen ;-).

Gisteravond heb ik de eerste deca injectie weer gezet. Prikken gaat altijd prima. Helpt dan toch ook dat ik al ervaring had met prikken (ok bij dieren, maar toch ;-).

Babeth, wat laat, maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Geplaatst

hey meiden.

even een update van mijn kant.

ik ben vanmorgen gebelt over hoe laat we mochten komen voor de TP en dat mocht om kwart voor 12.

ik vroeg haar hoeveel eitjes er bevrucht waren en toen kwam het antwoord.

1tje maar.

dus dat was ook best wel even schrikken maar we blijven postitief.

de arts zei dat dat mss verklaarde waarom het zo lang bij ons duurt.

mocht het niet goed gaan dan moet ik de volgende keer zeker meer puregon spuiten dat was nu 150 eenheden per dag.

maar we hopen natuurlijk op een goede afloop.1 januari mag ik testen, dus nu volgt de spannende tijd.

mijn man en ik vroegen ons wat af.

als je op natuurlijke wijze zwanger raakt reken je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie.

stel ik ben zwanger hoe word dat dan berekend?

of ook gewoon 2 weken langer? dus dan 4 weken?

beetje rare vraag mss maar omdat ze nu wel de bevruchtingsdatum weten zeg maar.

gr marjan

Geplaatst

Mart Wat sterk van je om het zo neer te zetten. Past bij mijn levensmotto; elk nadeel heeft zijn voordeel. En; als het leven niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Ik vind het wel lastig om de goede woorden te vinden om dit soort dingen te uiten. Ben meestal ook het type van doorlopen en niet zeuren. Maar je kwetsbare kant laten zien geeft zeker meer positieve reacties dan negatieve.

Marjan, jij terugplaatsing! Zoals wel vaker gezegd word....... je hebt 1 goeie nodig. Hou hem warm en zorg lief voor jezelf. De spannende weken zijn begonnen. Bij mij houden ze de punctiedag min 14 dagen aan als begin van je cyclus.

Hopelijk is iedereen veilig thuis gekomen met complete auto's?

Gisteren met de gyn overlegd. De ok kan verder uitgesteld worden. Staat nu op 18 januari. Als de gyn er vertrouwen in heeft moet ik het ook hebben.

Vandaag mijn teamleidster blij gemaakt dat ik met oud en nieuw kan werken.

Kan ik me helemaal op mijn meidje focussen en daarna alle energie naar mezelf toe. Anders ga ik met een half been toch weer lopen rennen....

Uhhhh, ik ben nogal preuts, dus voor mij geen groepssex. Maar een groephug is wel lekker!

Voor iedereen een warme knuffel en allemaal lekker slapen.

Groetjes

Geplaatst

Ik ben normaalgesproken ook zeker het type niet zeuren maar doorgaan, maar dit traject is zoiets anders dan het normale leven zeg maar... dat ik een andere kant van mezelf ontdek als ik bezig ben. Nou ja, in de wachtweken eigenlijk alleen want het spuiten etc. heb ik totaal geen moeite mee...

Gelukkig dat er af en toe ook grappige dingen geschreven worden hier, dat helpt! Ik heb een goeie dag gehad vandaag, mede door het spelen in de sneeuw, dat werkte echt ontspannend bij mij. We zullen het allemaal zien...

Welterusten wie dit nog leest!

Geplaatst

hihi lekker die groepsex, de harde tepels heb ik al hiihihi.

Mart mooi verwoord!!!

Marjan, de dag van de punctie en daar dan 38 weken bij optellen, heb je ook de uitgerekende datum ;)

Hier een avonddienstje gehad. Was wel rustig, hele dag weinig gevoelt, nu toch het buikje. Zo maar lekker mijn mandje in om 6 uur er weer uit, au au au. Ach voor het goede doel, kan ik geen kattekwaad uithalen en krijg er nog geld voor ook hihi.

Dikke knuffel voor iedereen!!!!!!!

Geplaatst

net weer terug uit haarlem, dus maar de gok gewaagd en nog ff naar de verjaardag van mn broer. Inmiddels weer thuis en zit ik heerlijk in mn nieuwe, warme (!) pyjama op de bank. Geluk zit in kleine dingen!

Enne Sylvie, gebruik je mobiel maar lekker vaak, die vrolijke noot kan ik wel waarderen.

Slaap lekker allemaal!

X Fran

Geplaatst

Fren was het nog een beetje te doen op de weg??? Hadden er nog mensen afgebeld??? Was vast gezellig. Heerlijk he een nieuwe pyama, ik kan ook zo genieten van zulke simpele dingetjes.

Idd Sylvie lekker vaak mobiel gebruiken, kunnen we lekker lachen.

Het was minder lachen zo'n korte nacht, zeker omdat het geestelijk nogal belasten is op mijn werk. We zullen de mensjes vandaag weer in het gareel proberen te houden zonder ruzie te maken. van de week had ik om 5 voor half 8 al woorden met iemand en ik moest toen nog tot 15 uur.

Wordt lekker gebracht zo, gisteravond opgehaald. Vanmiddag op de fiets weer terug naar huis. Wat een luxe nietwaar!!

Het heeft hier vanacht nog behoorlijk gesneeuwd dus de auto zo maar eens sneeuwvrij maken, tot later!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Fren, ik woon in Haarlem.. je was gezellig dichtbij. Lekker joh nieuwe pyama! Ik weet ook niet meer wat aan te doen in bed met dit weer. Trouwens, iedereen gala en ik niet maakte mij ook erg opgelaten hoor. Maarja, ben wel 't trotste pauwtje gebleven. Ook met broek en toppie voel ik me sexy, next time ga ik gewoon als enige overdressed!

Oh Witje, bij jullie een extra pak gevallen? Veel succes vandaag. Voorzichtig met fietsen tetug hoor.

Caroline, Mart, hoe staat de vlag vandaag? Dikke kus

Geplaatst

ok bedankt meiden en goedemorgen.

ja ben zelf ook al even verder gaat kijken en tis ook best logisch:)

ga nu leker douchen en met mijn zoon wat ondernemen.

man moet werken dus samen het huis voor onszelf:D

fijne dag

gr marjan

Geplaatst

Nu even geen spellingscontrole maar veilig een bericht vanaf mijn laptop.

Het heeft hier ook weer gesneeuwd en buiten spekglad, gisterenavond richting Delft maar binnendoor gereden alles stond vast.

Net pas uit bed dat is echt laat voor mij, was ook ontzettend moe van al die groepsseks ;-0 wel goed voor de conditie hoor....

Gisteren mijn hele december kraslot open zitten krabben, ongeduldig, helaas 1 ster te weinig voor de hoofdprijs, frustrerend.

Vandaag een hangdag met Jeroen, die is ook verplicht niet aan het werk.

Mart je kan je apparaat deze woorden leren, heb ik blijkbaar ook gedaan.

Marjan hopelijk wordt er een topper tp.

Caroline als nog een leuke dag geweest gisteren, de ww zijn ook slopend, niet gek als je dan een dip krijgt.

Voor iedereen verder een fijn weekend, jippie, 2 dagen geen gezeur van werk.:eskimo02:

Geplaatst

Fren, lekker zo'n warme nieuwe pyama. En dan een lekker schoon bedje erbij. Heerlijk

Sylvie, vandaag even niet hoeven nadenken over je werk. Heerlijk even hangen met Jeroen. Zelf zou ik ook niet kunnen wachten hoor met zo'n kraslot. Ben ook zo'n ongeduldig typje

Miki, hoe staat de vlag er vandaag voor... De onzekerheid slaat toe. Zelf heb ik er niet een goed gevoel bij.

Sandra, werk ze vandaag en hopelijk zonder te veel gezeur. Lastig hoor om met zulke mensjes te werken. En voorzichtig op de fiets terug!

Marjan, fijne dag en hopelijk is het ene embryootje je toppertje!

Hier hebben we nog steeds geen sneeuw. Een paar inimini vlokjes die zo maar weer vertrokken zijn. Maar goed, wat niet is, kan nog komen. Ik hoop het niet.

Verder niet zoveel te melden, maar zoals ik al bij Miki meldde, ben ik erg onzeker.

Ik heb geen goed gevoel bij. Kan niet precies zeggen waarom niet, maar in ieder geval bij het bolletjes inbrengen vind ik m'n baarmoeder erg laag staan en volgen mij ook open. En dat is niet goed...

Geplaatst

Mart, hier branden mijn kaarsjes nu voor jou (en Caroline!).

Ik begrijp je onzekerheid. Maar het kan echt nog alle kanten opgaan. Lage baarmoeder lees ik juist bij zwangeren, dat dit zelfs lastiger wordt met de bollen inbrengen.

Wanneer hoort de baatmoedermond dan dicht te zijn eigenlijk? Direct na ei al of pas rond/na NOD indien zwanger?

Je hebt ons gister errrrug mooi toegesproken en opgebeurd. Terwijl dit voor jou zo een spannende tijd is! Ik kan met enorme overtuiging zeggen: jij bent het waard te mogen ontvangen! Dus ik zeg: "Emmie en Zwemmie"... come too mommy! Sit, down and stay.... yeah good boy (or girl :-)). Wij willen graag jullie tante worden!

Knuf schat

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden