Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Rustig dagje vandaag gehad. Mensjes waren lief voor me, hopelijk morgen weer. Ben weer lekker opgehaald vandaag, dus morgen weer gebracht worden. Morgen middag zal ik dan wel terug moeten fietsen of lopen. anders heb ik maandag geen vervoer. Ligt echt een pak sneeuw en er komt nog veel meer bij als ik de berichten mag geloven.

Ben blij dat de vrolijke noot hier weer terug is, op wat onzekerheden na bij sommige. Caroline en Mart ik blijf voor jullie duimen hoor.

Nou groeten uit een wit terneuzen, ga lekker op de bank doorbrengen vanavond en op tijd naar bed. Morgen weer vroege dienst. Nog 9 nachtjes slapen en dan de echo!!! Heb er zin in. Wil het zien.

Nou fijne avond allemaal!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, jij bent ook weer heelhuids thuisgekomen, petje af dat het werken je lukt, ik heb echt 0 energie, ik hoop dat het vanaf 3 januari wat beter gesteld is, dan moet ik weer aan de bak.

Mijn man is naar de verjaardag toe, op de fiets.. alhoewel, hij heeft me al 2x gebeld, eerst gleed hij bij ons in de straat al uit en toen hetweer bijna misging is hij maar gaan lopen, ik ben nu helemaal blij dat ik niet gegaan ben....Het is ecth spiegelglad hier met de platgereden sneeuw, soms gewoon een ijsbaan.

Ik heb vanavond ook een relaxte avond, beetje tv kijken en waarschijnlijk wegdoezelen

fijne avond nog allemaal!

Geplaatst

Babeth ik heb heel weinig tot geen kwaaltjes. Zit steds in mijn (.)(.) te prikken of ze nog gevoelig zijn en dan nog krampjes in de buik. Wordt er zo onzeker van. Zou graag kotsmisselijk zijn dan heb ik het gevoel dat het goed zit......zucht nog ff tot de echo en dan denk ik dat het wel beter wordt in mijn kopje

Verstandig dat je mannetje is gaan lopen, het is hier ook spiegelglad, ach heeft ook wel weer wat. zolang er maar geen ongelukken gebeuren.....

Geplaatst

Sandra, ik snap wel dat je dat graag voelt, ik wordt nl. ook wat ongerust als ik een dag minder misselijk ben maar dat was de eerste keer ook zo, net of mijn lichaam wat went aan het hcg (weet niet of dat kan).Maar wat de misselijkheid betreft , ik geloof dat maar een op de drie vrouwen er last van heeft. Mijn borsten voel ik overdag af en toe maar vooral ´s nachts, waarschijnlijk omdat ik dan geen bh draag.

We houden elkaar stevig vast en gaan op naar de echo, het vertrouwen komt vast wel met de tijd!

Geplaatst

Ik bleef maar aan mijn borsten zitten om te voelen of ze nog pijnlijk waren. Overal, op het werk, in de auto, de winkel.... Mensen zullen wel niet gedacht hebben.

Geplaatst

hahaha Sylvie, vorige keer pakte ik ze soms even vas als ik echt even een flinke druk voelde, gelukkig was dat niet in het openbaar...........

Geplaatst

Babeth ik heb net je advies opgevolgd en met gekookt water en zeezout gegorgeld... Maar hoe vaak moet ik dat doen?

Ik heb nu echt heel erge keelpijn namelijk, een zuigtabletje helpt niet meer. Als het morgen nog zo is ga ik maandag maar naar de huisarts. Ik heb mijn amandelen nog, dus mijn keel is altijd een gevoelig punt, het is echter al jaren niet meer zo erg geweest als nu... goeie timing...

Geplaatst

Getverderie Caroline wat is dat nu echte bad timing van die bacteriën........ Ik zal ze ff wegstralen!!!!!!!!!!!!

Beterschap meis.

Dames ik ga nu lekker mijn mandje in. Om 6 uur gaat het wekkertje weer. Fijne dag morgen en tot later op de dag...

Geplaatst

ahhhhh Caroline, wat ellendig! ik deed het een keer of 4 per dag, na een dag merkte ik al verbetering, ik hoop voor je dat het bij jou ook werkt, inderdaad, wat een timing, maar laat je niet ontmoedigen hoor!!!! heel veel beterschap!!!

sandra, huppetee je bed in hihi

Geplaatst

Ga nu nog een keer gorgelen (bah wat vies) en dan mijn bedje in. Gek dat het na 3 dagen ineens veel erger wordt, misschien toch omdat ik weer in de kou heb gestaan met sleeen vanmiddag? Het sneeuwt hier trouwens al uren, ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet... Ik denk dat het goed is dat het morgen zondag is.

Welterusten!

Geplaatst

Beterschap Caroline.

Hier sneeuwt ook al weer een paar uur, erg benieuwd morgen. Hier al de hele avond maagpijn en niets helpt.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Hio Caroline

volgens mijn huisarts is het juist niet vreemd om net nu ziek te worden, ze zij dat er vanwege de hormoonbehandeling al zóveel van je lichaam gevergd wordt waardoor je weerstand minder is, dan nog icm.de zwangerschap....... ik hoop dat het bij jou hetzelfde verhaal is!!!!!

hier heeft het minimaal gesneeuwd, ben benieuwd hoe het er morgenvroeg uitziet.

Sylvie, wat ellendig, heel veel beterschap!

trusten allemaal!

Geplaatst

De sneeuw gisteravond was verschrikkelijk veel. Er ligt hier wel 20 cm als het niet meer is. Uiteindelijk lang wakker gelegen en telkens naar buiten kijken, de lucht was zo licht buiten dat het wel vroeg in de ochtend leek. Kayla valt echt helemaal weg in de sneeuw, maar goed dat ze wat zwarte vlekken heeft, onze mini koe. Het is hier ook koud iets van -3.5. Buurvrouw stond vanmorgen om 8.15 al sneeuw te ruimen, denk wat hoor ik nu, moet dat zo vroeg op zondag, stom mens.

Caroline hopelijk voel je jezelf iets beter. Wat Babeth zegt je weerstand is toch minder.

Geplaatst

Goeiemorgen dames!!!!

Caroline...super nieuws zeg...cryo's erbij....maar die heb je voorlopig nog helemaal niet nodig!!! en dat geeft idd een beetje meer rust in de tent....ben benieuwd of je maandag nog meer kunt doorgeven dan alleen maar te vragen of ze met zijn tweetjes in een rietje zitten...hihihi...balen dat je keel steeds pijnlijker begint te worden...maar je hebt idd kans dat dit een combinatie is van een verlaagde weerstand door de hormonen en door het weer...hoop dat de zoutoplossing werkt en dat je je snel beter voelt...wd 10 alweer!!!!

Sylvie...om 8.15 uur al??? gek mens, je buurvrouw. Het is dat mijn buren graag uitslapen, maar anders had ik hun ook wel daarvoor aangezien...en gelukkig dat jullie hond zwarte vlekken heeft...hihihi...anders was het een echte sneeuwhond...hihihi...

San en Babeth...jullie gaan gewoon saampjes op naar een hele mooie echo...heel begrijpelijk trouwens Sandra dat je telkens aan je (.)(.) voelt...hihihi...deed ik ook toen ik zwanger was...hahahaha...Babeth...balen dat je energielevel zo laag is...goed van je dat je gisteren besloten hebt om niet te gaan...

ben trouwens helemaal vergeten nog iets spannends te melden!!!!!

Wij hebben vrijdag het BKA-nummer van de adoptiestichting binnengekregen...spannend, eng, rustgevend, eigenlijk alles tegelijkertijd qua gevoelens...er is nu een wachttijd van minstens een jaar voordat je pas met de cursussen kunt beginnen...en over een half jaar ofzo kunnen we de acceptgiro hiervoor ontvangen...hopelijk is het niet nodig dat we deze moeten betalen...

gisteren de verjaardag van mijn oom gehad, waar ook mijn zwangere nichtje was..viel allemaal reuze mee...ik zag er zelf meer tegenop vooraf...die RET-gedachte weer...ze had een awart tuniekje aan, dus je zag het niet echt...maar ze is al 27 weken...hahahah...heb met haar afgeproken dat we samen zwanger op de Damenzietsuung met carnaval staan...hahahaha...

hoorde ik van de vriendin van mijn neefje dat zij ook heel moeilijk kinderen kan krijgen...als zij al ervoor willen gaan, dan moeten zij meteen de MMM in...zij heeft namelijk PCOS...en heeft dat vorig jaar laten onderzoeken...ze geeft wel aan dat ze op dit moment nog helemaal niet de kinderwens heeft (is juffrouw op een basisschool, misschien dat het daardoor komt), maar voor haar is dus helaas de keuze al gemaakt...vriend is helaas niet mee kunnen gaan...die ging een half uur voordat we zouden gaan door zijn rug...kon zich helemaal niet meer bewegen en heeft een kwartier erover gedaan om de trap af te lopen...was uiteindelijk rond 2 uur vannacht thuis..was erg gezellig op mijn sinasje, en toen ik naar huis ging...was het echt helemaal wit...denk ook dat er zo'n 10-15 cm gevallen is...zag er wel mooi uit...heel rustig gereden, gelukkig geen gekken op de weg, want het is ja bijna volle maan...heb alleen nu hoofdpijn, kon wel alcohol gedronken hebben, maar helaas komt het van al het gerook....snik snik...

katten hadden zich gisteren nog flink verschrokken...een lolligerd bij ons in de buurt kwam op het leuke idee om vuurwerk af te steken en het galmt bij ons gigantisch omdat we in een dalletje wonen...dus het weerkaatste echt tussen de woningen...niet normaal...wel mooi om te zien (want het was natuurlijk siervuurwerk)...

nou meiden...ik ga eens de dvd van de nieuwe club yoga les opzetten...over 2 weken (week van 3 januari) hebben we namelijk de release en de komende twee vrijdagen heb ik geen les....dus ik kan me ongestoord hierop gaan focussen...

ik kom later nog wel eens spieken!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Goedemorgen!

Wat leuk, die sneeuw. Ik snap die buurvrouw wel sylvie, zodra er verse sneeuw ligt moet ik ook naar buiten. Lekker sneeuwruimen, ik vind dat heerlijk! En paadjes graven, soms voel ik me net een molletje dat gangetjes graaft. En verse sneeuw is zo zacht, als er genoeg ligt klimmen we op het dak van de schuur en dan springen we daar af.

[ATTACH=CONFIG]456[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]457[/ATTACH]

Mart en caroline, als ik het goed onthouden heb gaan jullie morgen beiden testen. Ik hoop op twee vette strepen!!

Ik had trouwens verkeerd gelezen, ik heb de eerste echo pas in januari...nog eventjes geduld uitoefenen.

Geplaatst

Mooie foto's Ursela, zoveel ligt er hier niet dus we gaan nog maar niet van het dak afspringen. Is dat jullie huis.

Ziet er idd erg mooi uit allemaal.

Nico goed om te horen dat het is meegevallen met je zw nicht, kan ik meenemen in mijn beslissing ;-).

Meestal valt het ook wel mee als je ergens tegenop ziet.

Veel succes met je yoga oefeningen.

Mart en Caroline als jullie eerder testen heel veel succes maar ik denk dat jullie braaf wachten.

We gaan voor 4 strepen.

Geplaatst

Positief denken is eenvoudig als alles goed gaat...

Echt positief denken leer je op de moeilijke momenten.

kreeg ik vanochtend binnen in mijn mail...

hang in there girls!!!

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden!!

Gelukkig is mijn keel vanochtend beter, misschien wel dankzij jouw vieze gorgeldrankje Babeth, bedankt voor de tip! Als het weer erger wordt ga ik weer gorgelen...

Ik ga zeker morgen testen maar Mart volgens mij pas woensdag hoor. Ze had nog niks in huis en loopt ook een dag achter, voor haar is het pas dag 10 morgen. Ik vind het voor mezelf al vrij vroeg, dag 11, het is dat die arts in het EMC het zei, anders had ik misschien nog wel gewacht...

Ik ben door de cryo's in ieder geval een stuk rustiger, sowieso heeft de sneeuw een goeie invloed op mijn humeur geloof ik, helaas schijnt vandaag de zon (nog) niet, maar er ligt wel een flink vers pak!

Geplaatst

Goedemorgen!

Vannacht knallende koppijn, nu na wat paracetamols iets minder. Ook weer geen goed teken.

Meestal duurt het dan een halve tot een hele dag voor de ongi zich aandiend...

Nico, jouw spreuk is nu dan ook erg moeilijk waar te maken...maar ik doe m'n best.

Geplaatst

that's the spirit Caroline!!! Vind het zo fijn voor je, de cryo's, hoop natuurlijk net als de rest dat je ze voorlopig niet nodig hebt, maar snap heel goed dat ze je rust geven op dit moment!

Nico; mooie uitspraak!

Geplaatst

Goeiemorgen Martha,

Oh balen die hoofdpijn he... ik word daar ook onrustig van. Heb het vandaag overigens weer een beetje en gister ook, maar wil graag geloven dat het ook van het ziek zijn of de spanning kan zijn... We moeten nog even volhouden!!!

:positive energie:

Geplaatst

Caroline, fijn wat beter! Testen nu wel erg dichtbij...

Mart, had je dit niet ook de keren dat het wel raak was? Snappen dat je je indekt hoor, zelfbescherming. Er komt ook zo'n grote climax aan. Daar krijg je ook een punthoofd en hoofdpijn van. We hopen en duimen mee dat het de spanning is, of juist het stijgen van de juiste hormonen!!!

Goedemorgen!

Vannacht knallende koppijn, nu na wat paracetamols iets minder. Ook weer geen goed teken.

Meestal duurt het dan een halve tot een hele dag voor de ongi zich aandiend...

Nico, jouw spreuk is nu dan ook erg moeilijk waar te maken...maar ik doe m'n best.

Geplaatst

Miki, Ik wacht het maar weer af. De hoofdpijn had ik de vorige keer inderdaad ook, maar werd dan ook een dag later 'ongi' dwars door een langzaam stijgend hormoon heen.

Caroline, Morgen testen! Goed van je dat je kan wachten vandaag.

Geplaatst

Oh ja, de bolletjes komen trouwens ook in een rap tempo weer naar buiten. Herkenbaar?

Geplaatst

Ik heb de laatste keren geen bollen gebruikt, dus weet het niet meer. Maar aan andere verhalen te lezen, vind ik dat juist positief klinken hoor. Je lichaam maakt vast al genoeg Progesteron aan zelf... Hopen we zo!

Knap dat je niet gaat vroegtesten. Ik vind dat altijd zo moeilijk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden