Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Alleen jammer dat ik vanavond dan nog een keer deca en menopur moet prikken. Vind de naalden van de deca zo gemeen. Ach, wie weet wat dat extra zetje nog oplevert.

Nu kan ik zondag toch nog naar de nieuwjaarsborrel en de verjaardag van mijn moeder. Ook wel weer gezellig.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook al een man in de lappenmand Klaartje, die van mij ligt ook al bijna de hele dag te slapen... We wisselen elkaar lekker af... pfff wanneer wordt het lente???

Geplaatst

Ja meiden het is niet allemaal zo lekker wat er op mijn bordje ligt. Eet ook gewoon maar dat is niet zo leuk om te schrijven. Waarheid ik ben een moeilijk eter, altijd geweest, helaas blijft het er nu aan zitten dus daar moet wat aan gebeuren. Een tournedos is trouwens niet slecht, de bernaisesaus laat ik dan ook liggen. Ga nu bijhouden wat ik eet in een dagboek.

Lief dagboek vandaag..........

Geplaatst

@ Sylvie, Vraagje aan jou (ws niet ver genoeg terug gelezen) je gaat na ifv/icsi toch weer iui doen..mag ik vragen waarom en moet je zelf betalen of de verzekering?

Geplaatst

Spaatje iui wordt " onbeperkt" vergoed zoals ik heb begrepen, zit geen limiet aan zoals IVF dus hief niets te betalen.

Uiteindelijk ben ik nu 2x zw geworden van iui en niet met IVF/icsi ondanks dat we goede kwaliteit embryo's hebben. Na de laatste escape iui gaan we op mijn verzoek nu weer 3 iui pogingen proberen mits de kwaliteit van het zaad het toelaat, daar zit nogal eens verschil in.

Bij de eerste poging zw met 1 milj. goede zaadcellen en bij de laatste poging met 4 milj. goede zaadcellen.

Geplaatst

Sylvie..dat dacht ik ook...verzekering, zegt (ik heb er 3 gehad) en 3 X icsi. Wat mijn huidige verzekering doet weet ik niet maar is het navragen zeker waard. Wij willen verder gaan maar zijn aan het rondkijken wat en hoe we het willen. De arts noemt het 3 keer pech gezien technisch alles in orde is.Vandaar dat ik zoiets heb van dan kunnen we nog 3x iui proberen. Wij zaten ook de denken aan MC kinderwens..miss zie ik je nog ;-)

Geplaatst

Meiden ik snap iets nooit... ICSI doe je toch als het zaad extreem slecht is, zodat IVF niet kan? Hoe kun je dan IUI doen? Ik lees het nu al een paar keer en misschien kan iemand het uitleggen??

Geplaatst

goedenavond meiden,

ik ga ook weer over op IUI en dat wordt gewoon vergoedt zei de arts. A.s. maandagmiddag heb ik de FM en als er een eitje of eitjes zitten dan wordt de inseminatie ingepland. Bij mijn vriend was het zaad bij de laatste ICSI in november aanzienlijk verbeterd.

Ben verkouden geworden argh en ik voel me de laatste maanden al zo gammel.. zouden het de behandelingen en kuren en stress bij elkaar zijn wat erin is gehakt? voel me al maanden futloos, snel moe, snel hoofdpijn voel me net een bejaarde. En ik kan wel blijven slapen, met gemak klokje rond en dan nog ben ik moe. Ik zou willen dat ik weer wat fitter was want kan mezelf nergens toe zetten zo en zie overal als een berg tegenop. Hebben jullie daar ook last van en hoe gaan jullie daarmee om?

Es, wat raar een teek in deze tijd van het jaar. Dacht dat het daar nu veel te koud voor was. Mijn katten hebben ze ook weleens maar dan met name in het voorjaar/zomer. Ik trek ze er ook zo uit. De teek zelf is niet meer dan een klein zwart spinnetje van nog geen halve cm. en als hij zich heeft vastgeklemd dan gaat hij bloedzuigen en dan komt er zegmaar zo'n zakje op. Ik vind het altijd net een bruine boon hahaha.. sommige teken kunnen gevaarlijk zijn nl. als ze besmet zijn met lyme (volgens mij heet het zo).

Geplaatst

Caroline bij ons is het zaad ook wel eens 0,0 geweest daarom zijn wij overgestapt op IVF. Toen wij bij MC Kinderwens terecht kwamen is er bij de 2de IVF een combi gedaan met icsi dat wordt ter plekke bepaald en overlegd met ons toen ik aan het bijkomen was van de punctie. Uiteindelijk had IVF toch het beste resultaat. Jeroen zijn zaadtelling schommelt heel erg daarom is iui nu weer een gok naar kan best zijn dat we de volgende poging weer IVF of icsi doen, nogmaals hangt echt van het zaad af. Gelukkig hebben wij meerdere opties.

Geplaatst

Carolien, icsi wordt ook gedaan als er weinig eitjes zijn want dan is de kans op bevruchting groter

Geplaatst

ja daar heb je gelijk in Sen! Alleen waarom dan iui tussendoor? Dat zou dan alleen kunnen als het 'aan de vrouw ligt' zeg maar. Want iui met slecht zaad zet geen eitjes aan de, wat was het ook al weer Klaartje? hihi

Geplaatst

Ok, bedankt voor de uitleg Sylvie. Ik denk dat het zaad van mijn vriend deze keer ook beter was, maar of een arts dan ook echt groen licht voor IUI geeft? Volgens mij moet je dan echt een paar miljoen zaadcellen hebben, of niet? Wij hebben helemaal in het begin een IUI poging gedaan, dwz ik heb een spuit gehad en de volgende dag (of 2 dagen later) kreeg ik te horen: sorry, was voor niets, het was niks, stap maar over op ICSI...

Dat wist ik niet Sen, ik dacht dat bij IUI maar 1 eitje (of 2) nodig was? Een normale eisprong zeg maar?

Geplaatst

Sab, het hoeft niet een de vrouw te liggen want voor IUI zijn minimaal 1 mln. zaadcellen (na opwerking) nodig. Dat is toch wel een sterke vermindering als je bedenkt dat een goed vruchtbare man er gemiddeld 20-50 mln. per ml. heeft.

Geplaatst

1 mln??? hahaha, nou dat zou geweldig zijn voor ons! De goeie waren op 10 handen te tellen!!!! Wel fijn als je dit tussendoor kan doen zeg, pff ben best een beetje jaloers :-) Is toch weer een extra kansje.

Geplaatst

Teken kunnen het hele jaar door voorkomen. Afhankelijk van de soort komen ze vooral in een bepaald jaargetijde voor. De meeste teken zijn er echter van maart t/m september.

Geplaatst

Ja klopt 1 milj goede zaadcellen na bewerking. De vrouw mag maximaal 2 eitjes hebben anders wordt de kans op een meerling te groot.

Geplaatst

Sen zou je je bloed niet kunnen laten prikken, extreme moeheid kan ook van bloedarmoede komen en tal van andere dingen. Gewoon ff checken, zou zonde zijn als je helemaal niet fit bent en er kan wat aan gedaan worden toch?

Geplaatst

Wow, wat een stilte nu... na het 'serieuze' chatgesprek van gisteravond. ;-)

Hier even kort, ben super ongi geworden!!! Een week te laat, maar volgens mij begint dit standaard voor mij te zijn, na een mislukte poging. Waarom weet je dit altijd pas weer achteraf he?

Alsnog onhandig qua timing voor een cryo, want dan zit ik in de wachten weken net op mijn nieuwe werk. Dat op zich wordt al stressen genoeg. Dus eerst maar op vakantie, daarna inwerken en dan wellicht de 2e proefmaand maart proberen het erbij te doen!

Iedereen een fijne zaterdag, wij straks eters met kids. Maar wat ouder al en echt hele leuke mensen. Heel relaxed. Dus ondanks ongi, zin in!

Geplaatst

Zaden aan de eitjes zetten Sab ;-) ipv zoden aan de dijk.

Hier is iui ook geen optie hoor. Het is in eerste instantie wel voorgesteld door het streekziekenhuis omdat we bij één meting een keer 14 miljoen hadden (voor opzwemmen). Zit ik een maand later zwaar ovulerend en hoopvol in het ziekenhuis: al het zaad na opzwemmen dood. Ja dat was lachen. Maar niet heus. Denk dat het niet alleen met de hoeveelheid te maken heeft, maar ook met de kwaliteit. Bij ons is het én heel weinig (minder miljoen per ml én ook minder ml. dan gemiddeld) en slecht van kwaliteit. We hebben nooit meer dan 12% gehad in de A/B categorie, wat dus inhoud (goed) bewegend en normaal van vorm. De eerste icsi moesten ze ook echt zoeken. En dat terwijl ik maar twee eitjes had, dus erg veel hadden ze niet nodig. Bij de 4e icsi was meer dan 99% abnormaal van vorm. De laatste icsi hadden we 'goed' zaad, daar heb ik toen een topic over geopend. Maar goed is dan nog altijd 'icsi-goed' wat hoeveelheid betreft komen we zeker nog niet in aanmerking voor iui. Wel fijn als dat wel kan, ik voelde me in het begin ook wel alsof me zes kansen door de neus geboord werden. Vandaar dat we nu ook vrolijk verder gaan met onverzekerde pogingen :-)

Gelukkig goed geslapen trouwens. Manlief slaapt nog, maar voelt minder warm en zweterig aan. Ga zo aan het werk, rapportage schrijven. Opende mijn werkmail om de stukken eruit te halen, zag ik fijn nog even een extra opdracht voor volgende week van mn baas. Ga 'm maandag wel even vragen wanneer hij denkt dat ik dat kan doen. Over twee weken staat mijn teller in de planning op 25,5 uur, exclusief 3 uur overleg die week, terwijl ik 24 uur werk. Dan heb ik dus letterlijk niet eens tijd om naar de wc te gaan. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. En als dat wel zo is, moeten we nog even een goed gesprek hebben want dit was zo niet afgesproken.

Lieverds ik heb nog niet bijgelezen. Heb wel de indruk dat er weer veel gaande is. Misschien het lijstje nog even naar boven toveren? Ben ik weer bij ;)

Kom straks nog wel ff gluren anders weet ik het straks helemaal niet meer!!

Geplaatst

Tstr flink bongi, nou ja het moet ook schoon van binnen nietwaar. Maandje opschuiven vanwege je nieuwe werk? Moet je zeker doen als jullie je daar beter bij voelen toch. Teveel stress is ook niet goed.

Klaartje het lijkt er op dat je baas je aan het uittesten is met die extra opdracht. Vandaag ook al werken in het weekend, was dat afgesproken??? Hopelijk komt ie na een gesprekje een beetje tot inkeer.

Hier heelijk geslapen en pas om half 9!!!! wakker heerlijk. Vandaag vertrekken we naar mijn ouders, echo foto brengen en nog nieuwjaar wensen. Beetje laat maar ja was er niet eerder van gekomen........

Geplaatst

Sterkte Henne!

Ik lees nu de hele iui discussie. Ik mocht niet maar aan de iui van dokter Schatz, ook al is het bij ons ook onbegrepen en het zaad zelfs top (ook wij nu ICSI niet vanwege zaad maar door relatief weinig eitjes en nog minder bevruchtingen). Hij zag voor iui bij ons geen heil in. Begrijp ik op zich ook wel, is ook nog nooit raak geweest en met de kennis van de ivf/icsi's erbij lijkt het niet gunstig voor de kansen. Misschien dat we in het streekziekenhuis hier nog eens aankloppen als we met ICSI stoppen. Aangezien wij spontaan wel af en toe geluk hebben (ook al is dit wel weer lang gelee)... wellicht dat iui ons ook eens een keer iets gunt....

Sen jij ook weer dus! Super dat het kan hoor. Niet geschoten is altijd mis, zullen we maar zeggen. ;-) Sylvie, jij met stimulatie erbij dus he? Ik denk dat als ik het ooit weer doe dat ik dan alleen pregnyl wil.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden