Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sta nu in de wacht, ga rekenen vanaf gisteren, maakt toch niet zoveel uit.

stom dat onzekere gevoel.

dadelijk jeroen zijn agenda verzoek versturen met de eerste echo afspraak, hihi

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvie, inderdaad de 1e dag is als er helder bloed tevoorschijn komt.

Ben benieuwd hoe Jeroen reageerd.

Alwin gaat wel mee met de punctie e.d. maar niet met de FM.

Ik ga straks het VU bellen om te vragen wat de afspraak inhoud.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Sylvie....kan me voorstellen dat je hier nu onzeker over wordt...maar ik zou inderdaad gisteren aanhouden...succes met het uitnodigen van Jeroen...hihihi...en ook met de afspraak maken...

Hoe is het met jullie hondje? Oja...je schrijft dat het redelijk gaat...en vanmiddag naar de diëtiste...succes meid!!! gaat je helemaal lukken deze keer!!!

Fran...fijn dat jullie een hotel geboekt hebben. een hele zorg minder en absoluut minder stress! Veel plezier met het ophalen van de nieuwe auto!!!

Babeth...maakt toch niets uit...denk maar even lekker aan jezelf en als je tijd hebt en de puf ervoor, kom je gezellig hier weer meekletsen...de eerste 3 maanden schijnen inderdaad zwaar en vermoeiend te zijn...je lichaam ondergaat toch wel veel veranderingen...

San...heerlijk geslapen...logisch als er zo'n last van je schouders is gevallen..;-)...

liefs,

Nico

Geplaatst

[inbreek]

Tegen mij werd aan het begin van het ivf traject gezegt.. De eerste dag helder rood bloed. Tenzij dat na 18:00 of 20:00 is (exacte tijd weet ik niet meer), want dan telt het als de volgende dag.

[/inbreek]

Geplaatst

He Rubster,

moet het sowieso niet altijd dat de partner mee moet naar de punctie?..hihihi...lijkt me toch dat hij een belangrijke bijdrage dan moet leveren...

Of is zijn zaad al ingevroren??? weet het effe niet meer...

heb net aangegeven dat ik volgende week woensdag over wil slaan met de release van de power...denk niet dat het een probleem zal zijn...we zijn met 4 meiden die m geven, dus eentje minder is niet zo erg en we kennen allemaal de nummers die gegeven worden...hihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Nou gisteren aangehouden en volgende week vrijdag de eerste echo.

Jeroen heeft de uitnodiging geaccepteerd met een fronsend voorhoofd, heb gezegd dat hij alleen mee moet voor het potje en de rest doe ik zelf wel, maakt me niets uit.

Morgen dus de eerste spuit erin en dan zie ik eindelijk mijn zw schoonzusje, gezellig.....

Geplaatst

He Nico, we hebben ingevroren zaad. Maar hij moet wel mee, want mag niet rijden na de punctie.

Maar nog beter nieuws wat betreft mijn brief van het VU. We hebben 25 januari gewoon de intake voor de ICSI. Wordt een half uur de tijd voor genomen. Iemand bekend met Dr. Melchers in het VU. We gaan dus ws het traject weer in.

Joepie, de tranen staan in mijn ogen van geluk( klinkt wel raar wat ik zeg denk ik).

Sylvie, hoe is het met de hond.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Sylvie het gaat dus nu weer echt beginnen voor je vanaf morgen...spannend...hoe voel je je eronder? en volgende week de eerste echo!! wow...

Ruby...wat een mooi nieuws voor de intake van de ICSI...ben helaas niet bekend met deze arts...loop zelf in het AZM...jij bent er heel blij mee, vandaar de traantjes van geluk!!! een teken dat jullie weer verder kunnen!!! succes meid!!!

en idd...je mag niet zelf rijden na de punctie...was ik alweer bijna vergeten...hahahaha...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ruby, geweldig nieuws! Ik ken dr Melchers, zij heeft bij mij destijds ontdekt dat mijn eileider gebarsten was (nadat een andere arts niets kon vinden), heel betrokken maar ook deskundig en nuchtere vrouw. Ik vind haar een van de betere artsen in het VU. Succes!

Liefs, Laika

Geplaatst

Nico ben er momenteel erg rustig onder, toch minder belastend dan ivf, alleen weer spannend of het zaad meewerkt.

We lopen iig redelijk gelijk op, misschien dat ik net iets eerder ben met een tp.

Gezellig samen op het wb, Fren er ook bij en er waren er nog meer weet alleen niet even wie.

Geplaatst

ik zit voorlopig - helaas - nog niet op het bankje hoor. Ik moet altijd aan het lange traject en we starten waarschijnlijk pas in maart ofzo... Als ik op een bankje kom, is dat in mei denk ik.

Geplaatst

sylvie...ben je mooi klaar mee hoor! kranewaken midden in de nacht met je hond! Fijn! Je moet er wat voor over hebben hé!

Ik had ook een mooie bak met mijn kat...hij had een raar aanhangsel aan zijn hoofd hangen, leek een soort vliesje met wat erin. Ik mijn schoonvader gebeld of hij mee kon naar de dierenarts, heb geen auto vandaag. Vanmorgen liet ik het zien aan mijn schoonmaakster...was het een teek, helemaal opgezwollen. Ze plukt hem er zo af! Jakkes! Ik had nog nooit zo'n teek gezien. Heel ranzig hoor. Nou ja, bespaarde me weer een ritje naar de dierenarts...

Nico...lastig dat je zo moe bent. Gewoon maar op z'n tijd aan toe geven hoor! Vechten ertegen heeft niet zoveel zin toch? Lekker dat je volgende week geen les hoeft te geven, wel goed om wat rust in te bouwen voor jezelf!

Fren...lekker een nachtje in een hotelletje...ontspannen. Leuk die nieuwe auto, wat voor auto is het geworden?

Ruby...ik kan me helemaal voorstellen dat je even volschiet als je dat bericht krijgt hoor! Wat fijn voor jullie zeg!

Sylvie ik kom erook bij straks hoor! We gaan er een gezellig wachtbankje van maken hé!

Ik zit te wachten totdat ze komen voor de opnames. Ze zijn laat, zouden hier om half twaalf zijn. Vind het wel spannend hoor!

Ik voel me ondertussen wel beter, net nog neusspray gehaald. Ik zit nog wel helemaal verstopt en klink nog een beetje nasaal en ik heb nog hoofdpijn maar daar hebben we paracetamol voor hé!

Gerard heeft vanmiddag met pijn en moeite vrij gekregen, hij moet nu alleen vanavond wel weer werken. Ik zet hem straks af en rijd dan door naar mijn ouders. Ga daar lekker boerenkool met worst eten en dan door naar verjaardag van mijn oudste zus.

Verder een heerlijk rustig weekend voor de boeg! Gerard moet wel veel leren, heeft binnenkort weer tentamens. Maar de gedachte van niks hoeft, alles mag vind ik alleen al heerlijk! Morgenavond lekker samen op de bank een filmpje kijken ofzo. Heeft iemand nog goeie suggesties?

Geplaatst

Esther suces zo!

Rubster, goed nieuws joepie! Melchers kan ik mij niet voor de geest halen. Maar de meeste zijn gewoon super profi hoor! Ik heb soms wat moeite met Frederique Sleeswijk, ze is zo afstandelijk. En bij haar uitgangsecho tijdens de ongi werd het bij mij echt een bloedbad. Verder vind ik Roel Schatz juist lekker duidelijk. Hij doet geen moeite informatie in te pakken, waardoor ik de communicatie juist heel helder vind. Daarom ook soms pijnlijk, maar liever dat dan zo'n rookgordijn aan voorzichtigheid.

En Sen, Laika... bij mij deed hij tijdens onze intake ook een echo (tegen mijn eisprong aan zonder medicatie, dus dat scheelt wel). Wat ons toen opviel is dat hij echt een vakidioot is. Hij bleef maar rond kijken en uitleggen wat we zagen en hoe mooi het is dat dit er allemaal is. Verder heeft hij internationaal veel contacten en was hij echt op de hoogte van alles en doet hij zelf ook heel veel onderzoek. Gaf me gewoon veel vertouwen. Hij hoeft ook met niemand anders te overleggen, dat doen anderen meestel wel (met hem ;-)).

Fren, wij beide nog ff geduld... maar kan me voorstellen dat jij nu extra graag weer eens mee wilt doen. Ik duim voor jullie!

Sylvie, het feest gaat beginnen. Oeh!

Nico, rustig aan dan maar hoor.

babeth jij ook! En Sandra, heerlijk opgelucht klink je.

Hier ff rennen weer... Nog wel iets opvallends. Mijn man had gedroomd dat er "een chineesje" (ons symbool voor adoptie) aanbelde! Had hij met de afstandsbediening veroorzaakt zei ie. De schat, knap is ie toch. ;-) Maar zonder gekkigheid, is dit wel het 1e signaal van hem dat hij openstaat voor andere opties. We willen echt zo graag joh! We maken ook foute grappen als: "als we nou een leuke kleine op de piste zien straks, nemen we die toch gewoon mee!" ;-) Doen we niet hoor, dames, echt niet. Maar als ik sommige mensen lullig zie doen tegen hun kids, krijg ik wel zin erin om die ukkies te redden!

Kaartje ik zie dat je online bent, hoe gaat ie???

Geplaatst

Esther jou was ik even vergeten op het wb te zetten, moet er weer even inkomen.

Nu waarschijnlijk met de opnames bezig, leuk als we het dadelijk op tv zien en je klinkt nasaal denken we aan deze vrijdagmiddag terug in januari 2011.

Suggestie voor een leuke film, waar hou je van?

Een paar favorieten zijn: Fargo - A simpel plan - Burn after reading, zitten wel briljant in elkaar, vind ik dan.

Las trouwens dat de 20 wk echo van je zus prima was, zal wel een stukje rust in jullie familie geven.

Fijn trouwens zo'n werkster/dierenarts, altijd makkelijk.

Fran ik ben te enthousiast, jullie moeten idd nog even wachten. Wel relaxed van dat hotel.

Oooh Miki we zullen de nieuwsberichten in de gaten houden of er geen kindjes worden meegenomen, snap wel wat je bedoelt.

Wij zagen laatst een baby staan bij de Gamma of zo, niemand in beurt, had echt de neiging om met die kinderwagen weg te lopen en dan fluitend naar buiten......

Geplaatst

Hoi Miki, ik ben er inderdaad (alleen tussendoor even de hond uitgelaten).

Vanmorgen eerst naar acupunctuur geweest, altijd lekker relaxend. Daarna in de auto naar ZH voor de fm. Kriebel ik halverwege even op mijn hoofd.... zat er nog een acupunctuurnaald in. Hihi.

Bij fm 7 follikels en al flink groot. Zondag dus de punctie al. Ben komende week lekker de hele week vrij, dus hoef me verder nergens druk om te maken. Erg fijn. Precies a.s. zondag alleen een verjaardag en nieuwjaarsborrel. Jammer, maar daar gaan we dus niet heen.

Merk dat ik eigenlijk gewoon zin heb in de punctie. Raar, maar waar. Als het lekker snel gaat allemaal weet ik ook sneller het resultaat ;-). Ach, tijd gaat denk ik toch wel snel. Komende week vrij om rustig bij te komen. Dan weekje werken en de week erna (2e ww) week wintersporten in Frankrijk. Heb ik ook al zin in. Alleen een gek idee dat we dan weten of het gelukt is met mijn gehele schoonfamilie en allemaal vrienden erbij. Ach, die weten er allemaal van. Het wordt dus hopelijk een extra leuke week :-).

Geplaatst

Esther...he gatsie een teek...hou het maar in de gaten, weet niet of katten er ook ziek van kunnen worden...Gelukkig dat je je weer wat beter voelt...al klink je dan een beetje nasaal...zijn ze nog gekomen voor de opname? we zullen inderdaad terugdenken aan die vrijdagmiddag in januari als we je terugzien op tv...hihihi...

Gezellig met zijn allen op het wachtbankje, sylvie, Esther...en....ik ben het ook even kwijt...Laika???

Miki...wat een mooie droom van je man/vriend...

filmtips: Splice...gaat over genetische manipulatie. Op zich wel een goeie film...we hebben er een aantal gezien de afgelopen weken, maar ben even helemaal kwijt welke...zal straks eens aan mijn vriend vragen en ook welke we goed vonden...hahahaha...want soms hebben we er een paar tussen zitten dat je denkt van jeeeetje...hebben we hieraan geld uitgegeven???

Event Horizon is ook wel een goeie film, maar dat is ook al een oudere film.

Big fish, The lovely bones, Millenium reeks, Let the right one in (maar dan wel de originele versie, Deens geloof ik).

zo ...nu heb ik weer lang genoeg gespijbeld...hihihi

liefs,

Nico

Geplaatst

Kaartje spannend zeg, zondag al de punctie!!!!!! Ik hoop dat je wachtweken lekker snel gaan en je op ski vakantie nuchter op de apreski moet blijven!!!!!!! feesten met een sapje zeg maar.....

Nico foei foei spijbelen!!. Jij durft...

Net even naar de stad geweest, zocht een leuk fotolijstje om de echofoto voor mijn ouders in te doen. Kon er geen vinden. Nou die hebben ze nog tegoed van ons dan. Ben helemaal kapot dus ga eventjes plat. Dit ben ik niet gewent van mezelf.... moet daar nog even aan wennen dat mijn lichaam het allemaal wel vanzelf aangeeft;)

Geplaatst

Ben aan het bijlezen dus kan nog niet overal op reageren :-)

Mare... Sylvie, jij loopt bij de dietiste lees ik. Wat voor dieet doe jij dan?? Ik lees alleen maar over surinaams eten en tournedos..:-s Wil ik ook wel zo'n dieet met wijntjes enzo...:-)

Geplaatst

Kleine wijziging in het plan. Amersfoort had zondag bedacht voor de punctie, maar UMC Utrecht heeft besloten dat het toch maandag wordt. Ook prima, ben toch de hele week vrij.

Geplaatst

Even snel, man ziek (vanochtend 38.4), druk op werk dus zal er de komende dagen denk ik niet zoveel zijn. Esther ben wel erg benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is! Lees ik vast nog wel.

Fijne avond, fijn weekend!

Klaar

Geplaatst

Klaartje veel beterschap aan Jay!!!!!

Doe het lekker rustig aan samen van het weekend. Of had je werk mee naar huis genomen????

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden