Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik breek even in....

Fran, ik kan jou geen profielboodschap sturen, dus dan maar even zo... Ik wens je alvast heel veel succes en sterkte voor morgen!!! Spannennnddd, dat de bijzondere datum 1-1-11 voor jullie ook een bijzondere dag zal worden!!

Liefs

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fran, heel veel succes morgen, heel spannend allemaal weer!

Sylvie, jij voelt je buik dus al? Ik had dat vorige keer ook vrij snel. Je loopt trouwens 5 dagen op mij voor, dus we lopen aardig gelijk op!

Kaartje, mooie opbrengst, 6 eicellen, nu duimen voor mooie bevruchtingen!

Esther, spannend, vrijdag dus waarschijnlijk de punctie...zie je er tegenop?

Ik heb vandaag de intake gehad. Ging goed, de arts nam er alle tijd voor en heeft ook gelijk een uitgangsecho gemaakt. Links liggen er 15 eitjes klaar en recht in ieder geval 10, dus mijn eierstokken zijn, hoewel ze ruim 8 maanden 'in slaap' zijn gebracht met Lucrin, nog steeds mooi actief. Zelfs zo actief dat besloten is de medicatie iets naar beneden bij te stellen. Ik had vorige keer 19 eicellen en ben uiteindelijk met overstimulatie in het ziekenhuis beland en dat willen ze nu voorkomen...Verder een goed gesprek gehad over pijnmedicatie bij de punctie. Mijn punctie was zo hels vorige keer dat ik meer pijnmedicatie wil. In het VU doen ze alleen niet aan roesjes enzo, dus nu krijg ik meer dormicum. Daar zou ik ook wel misselijker van kunnen worden maar dat heb ik er wel voor over. De arts zei wel dat de arts die mijn punctie vorige keer gedaan heeft een 'jonge arts' was en ze hebben over haar meer klachten gehad van pijnlijke puncties....Nou ja, ik ben in ieder geval blij om dat te weten, dan valt het volgende keer misschien wel iets mee.

In ieder geval, woensdag begin ik met de decapeptyl, en vanaf donderdag komt daar dan de puregon 125 bij. Op 20 januari de eerste follikel meting.

Pfft, verstand op en gaan met die banaan maar weer!

Liefs, Laika

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Rubster: intake ICSI op 25 januari

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Laika: 13 jan. start Puregon, 20 jan. FM

Kaartje: 10 jan. punctie

Sylvie: 8 jan. start Puregon, 14 jan. FM

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de, bij gyn)

Sandra: eerste afspraak Gyn in Ned 19-01

sela: echo 18-01-2011 (1ste echo)

Geplaatst

Hoi Laika,

Welke arts had je in het VU. Wij gaan naar dr Melchers. En idd ze werken met dormicum en nog een injectie. Ben benieuwd. Wij hebben 25 januari ICSI intake. Het wordt weer een spannende tijd voor ons allemaal.

Meiden, succes allemaal en tot gauw.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Ik word zelfs een beetje verlegen van al die succeswensen! Dank jullie wel allemaal!

Estehr en kaartje, wat grappig! Ik heb dat vorig jaar ook gehad met Sterremaud (of met Femke) volgens mij! Je durft het dan toch niet te vragen...

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Kaartje: 13 jan. terugplaatsing (word tussen 10 en 11 gebeld)

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de, bij gyn)

sela: echo 18-01-2011 (1ste echo)

Geplaatst

Laika ik doe deze keer gelukkig geen ivf maar iui. Het is zo wie zo een grote club die een beetje gelijk oploopt. De estafette kan beginnen.......

Geplaatst

fran helemaal geweldig lekker vroeg geholpen worden. Is hij er ook snel van af. Succes voor je hubbie!!!!!! En daarna een aantal weekjes niet lachen als ie wijdbeens loopt hihi, zie Paul nog voor me.... Moet je hem maar even niet vertellen nog hoor.

Esther ik ging vanmorgen met mijn vriendin mee naar haar gyn en dacht ik vraag het aan de assistend wanneer ik aan de bel moest trekken wat betreft bloedverlies. Ze was niet echt vriendelijk en kreeg uiteindelijk te horen dat ik daarvoor bij mijn huisarts moest zijn. Ik dacht ik vraag toch niet om een consult??? ik vraag info wanneer aan de bel te trekken. Nou ja zeg. Maar goed, verkleuring is weer gestopt en mocht er iets zijn bel ik wel mijn huisarts en dan stuurd hij me vanzelf wel door. Ben benieuwd naar de gyn volgende week woensdag, als die ook zo sjacho is........... zolang ik niet in de stress schiet bij het afvegen dan weet ik in mijn onderbewuste dat het wel goed zit denk ik maar.

Gelukkig de ziekenboegjes weer wat opgeknapt, mooi zo.

Nou ben de rest al weer vergeten, vergeef me. Heb net een werkoverleg moeten notuleren dus beetje moe en "lekker misselijk" hihi.

Wat staat er bij jullie op het menu??????? Bij ons rauwe andijvie stampot met spekjes hmmmmmmmm.....

Geplaatst

Sandra wat een vervelend mens zeg hopelijk is de gynaecoloog aardiger.

Bij ons op het menu staat gamba's met pikante saus en licht gebakken gele mie.

Geplaatst

Nou ja, Sandra, wat onaardig van die assistente. En dat je bij je huisarts moet zijn, dat weet je ook wel!

Ruby, ik had vanochtend dr Melprat of zoiets. Aardige dame, helaas heb je bij het VU wel elke keer iemand anders. Ik zou eigenlijk dr Melchers hebben maar mijn afspraak was een week vervroegd omdat ik anders niet goed uitkwam met de Lucrin die ik nu nog gebruik (ivm endometriose).

Oh ja, Sylvie, jij doet IUI, excuses! We zijn inderdaad met een aantal van ons wel weer flink in de race, ik hoop op een supergoeie finish voor ons allemaal!

Sandra, vanmiddag na de intake zijn mijn vriend en ik nog even lekker gaan lunchen, mijn vriend bestelde een hamburger maar dat bleek echt een enorm gevaarte te zijn en ik had ook een mega club sandwich. We zouden eigenlijk capucijners gaan eten vanavond maar hebben nu besloten er een gezond soepje van te maken...als we dat al opkrijgen, haha!

Fijne avond allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Tja Paul zei net dat dat mens er gisteravond vast niet aan had mogen ruiken hihi

En ik dacht ik ben toch op de afdeling gyn en vlos dus dan kan ze toch wel even het fatsoen hebben om een normaal antwoord te geven???

Geplaatst

Heb nog helemaal geen soofvlees gemaakt met bruin bier en zelfgesneden friet, mjam mjam.

Denk dat we dat donderdag maar eens doen.

Geplaatst

wij hebben net een roerbakpotje op met kip, thaise mix (oef, veel pepertjes!) en rijst.

Ga zo de spullen pakken en dan de auto in.

Sandra, wat stom zeg, zo'n gyn. Ze kan toch gewoon antwoord geven?? Moest wel lachen om het wijdbeens lopen, maar dat houd ik idd maar even voor me, haha

Geplaatst

Hoi hoi, lekker gewerkt vandaag. Planning is beetje aangepast en de komende weken is het nu goed te doen (tenzij er dingen tegen zitten zoals vorige week). Heb aangegeven dat ik zaterdag thuis heb zitten werken en geloof wel dat m'n baas er een beetje van schrok. We gaan zien hoe het verder gaat, maar heb tenminste weer meer zin.

Kaartje, mooi resultaat. Nog wel even rustig aan doen hoor, ook al heb je weinig last. Fijn dat je een weekje vrij hebt.

Esther, klinkt druk allemaal. Beetje balen. Al is werken na de tp wel fijne afleiding, maar jij moet natuurlijk veel fysieker werken dan de meesten van ons.

Sylvie 'lekker' aan het prikken en Nico ook weer in de molen. Laika, fijn dat er voldoende follikels klaar liggen, dat stelt toch gerust. Sen, ik ben jouw berichtje even kwijt, hoe was de fm?

Veel liefs voor allemaal verder en onwijs veel succes voor Fran en Vin morgen!!!!!!!!!!

Dikke knuf,

Klaar

Geplaatst

Oeh Sylvie lekker. Ik maak vaak drie porties in één keer (lekker op zondagmiddag) en dan hup in de vriezer. Laatst had ik gemaakt met rode wijn, ui en mosterd. En dan idd friet erbij.....yummie!!!

Vandaag hadden we pasta bolognese, zelfgemaakte saus ook uit de diepvries, ideaal.

Geplaatst

Hoi dames

Kaartje, wat heb je een goede punctie achter de rug, goed joh! op naar een mooie tp met een nog mooier resultaat!

Fren, ik weet niet of je dit nog leest maar heel erg veel succes jullie morgen!!!

Ursela, bedankt voor je erg lieve woorden...ben er stil van....

wat zielig van die kat Hans, mooi dat ie bij jullie goed verzorgd wordt maar zielig hoe dat ie getraumatiseerd is....mijn moeder heeft er ook ene kostganger bij, een inmiddels gecastreerd katje van een amand of 7. Jongen is opgenomen en komt nooit meer terug, katten waren achtergelaten, 2 jongen waren geen mensen gewend. Door het dierenasiel opgenomen maar bleken niet plaatsbaar te zijn, ze zijn allen "geholpen" en op de oude plek weer losgelaten, maar zijn dus dakloos. Het kleintje kwam mijn moeder weer tegen (ze heeft ze totdat de dierenbescherming ze opnam te eten gegeven) en is haar acherna gelopen....ze gedoogd hem binnen, leuk beetje maar angstig voor vreemden.

Klaartje, fijn dat het eea. op het werk opgehelderd is en dat je er weer zin in hebt, heleemaal top!!!

Vanochtend was er paniek, bij het afvegen na het plassen had ik wat bruinverlies, sliertjes zeg maar. Jeetje, mij hart stond echt even stil. Direct het zkh. gebeld en ik kon vanmiddag komen, mijn man kon gelukkig ook mee. Jeetje mina wat kneep ik ´m, nu weet ik dat meerdere dames er last van hebben en dat het geen kwaad kan maar het is echt schrikken. Direct was ons hummeltje in beeld, en het hartje klopte krachtig en regelmatig. wat een verademing. ukkepuk was nu 22mm en de uitgerekende datum werd 2 dagen naar voren gehaald.Het is bij een eenmalige verlies gebleven tot nu toe.

liefs

Babeth

Sandra, ik moest maar steeds aan jou denken...en bij jou is ook alles goed maar niet goed voor de rikketik van mams......

Geplaatst

Helaas vielen mijn gamba's niet goed of het recept viel tegen. Heb 2 kookboeken van die Chinese kok Ching wel eens te zien op rtl4 maar wat bij haar altijd zo lekker lijkt valt in praktijk tegen. Nu al het vierde gerecht, jammer naar goed voor de lijn.

Esther bij jou ook geen succes.

Morgen overleg met eten, woensdag zakendiner en dan donderdag stoof. Vrijdag ook al een afspraak dan alweer weekend.

Klaartje fijn dat het werken weer wat leuker is. Niet te hard van stapel lopen opeens.

Geplaatst

Hè bah Babeth we weten allemaal dat het niets hoeft te beteken maar je schrikt je dood natuurlijk, wel fijn dat je meteen kon komen en nog even extra kunnen genieten.

Sandra jij hebt toch niets meer gezien sinds gisteren geloof ik?

Geplaatst

Jawel tot gisteren juist niet meer. Sinds vandaag weer roze/rood verlies. Nogal bot behandeld op de afdeling gyn in het ziekenhuis toen ik vroeg wanneer ik aan de bel moet trekken. Ze stuurt me gewoon door naar de huisarts!! die muts van een assistend daar

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Esther: 12 jan. 3e fm, mogelijk 14 jan. punctie.

Kaartje: 13 jan. terugplaatsing (word tussen 10 en 11 gebeld)

Zwanger

Babeth: echo 27-01-2011 (3de, bij gyn), 01-02-2011 Combinatietest (12w)

Ursela: echo 18-01-2011 (1ste echo)

Geplaatst

Ja klopt Sandra had het even door de war gehaald. Als je het niet vertrouwt ook even bellen maar als je dan die muts aan de telefoon krijgt zit je ook niet op te wachten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden