Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Laika, heb dinsdag gesprek gehad en ze zetten er eigenlijk nooit 2 terug, tenzij we het echt zelf willen.

Dit ligt ook nog aan de vorm van mijn baarmoeder. Heeft hij wel 2 kamers dan mag er maar 1 teruggeplaatst worden.

Ik zou als ik cryo's heb wel vragen of er 1 per rietje ingevroren kan worden. het is toch belachelijk dat je dus goede cryo's weggooid om het protocol van een ziekenhuis?

Hoe is het met mij. we zijn nu 2,5 dagen bezig met het overzicht van de gewichtsconsulent. In de ochtend gaat het goed en heb ik geen last, maar in de middag en de avond heb ik toch ontzettende trek aan zoet. Daar kan ik nog niet zo goed mee overweg. Verder is het afwegen van alles ook wennen. Maar gisteravond toch best een bord vol. Aardappels afgemeten, maar groente onbeperkt.

We gaan gewoon door.

Hoe zou het met Esther zijn??

Voor degene die ik vergeet succes allemaal en een dikke knuffel van ons.

Groetjes

Ruby

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San...heel veel plezier morgen!!! geniet ervan...

wat zijn jullie druk bezig met poetsen...ik ben ook druk bezig met opruimen...maar dan van medewerkers in ons tijdschrijfsysteem...hihihi...deze zijn uit dienst en moeten dus verwijderd worden. altijd een leuk werkje, zeker als het systeem niet goed meewerkt en continue blijft hangen...

heb vandaag echt zo'n baaldag..en daar baal ik dan weer van...bah...het zonnetje is ook nog niet tevoorschijn gekomen...

Ruby...goed van je!!! en die trek in zoetigheid, heb ik ook nog!!! hang in there girl! je kunt het!!!

Laika...dat is mooi nieuws...morgen om half 2 de tp...zal wel een last van je schouders zijn gevallen...

Babeth...succes vandaag met de echo of heb je hem al gehad??

Hoe zou het met Kaartje zijn? zou wel een leuke afsluiter van haar vakantie zijn als ze ook nog eens positief test...

Esther...hoop dat het niet erger is geworden...kaarsje branden hier (illegaal, want officieel mogen we hier geen kaarsjes branden ivm brandveiligheid...)

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd naar Esther eigenlijk. Denk dat ze niet heeft getest en anders negatief anders was ze het hier wel van de daken komen schreeuwen...

Miki ik ben gister begonnen met ovulatietesten, dus hoop volgende week een TP te hebben!

Gelukkig, de zon is gaan schijnen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Laika, morgen TP..super en spannend.

Nico, Wat rot voor je zeg dat je niet lekker in je velletje zit...ligt niet aan jou heey..maar aan je velletje ;-)

Sylvie gelukkig weer wat vrolijker...ennuh ik gebruik libresse...omdat ik die always reclame zooooo grr vind.

Zometeen even een lijntje uitgooien naar de verzekering en naar MC kinderwens. kom net van de HA vandaan, en die heeft direct de verwijzing getikt, eea uitgeprint om mee te nemen (hij kan het doss van het ZH wel inkijken maar niet uitprinten) maarrrr nu dus wel ;-). Ook meteen één voor een Psych, ik ben er klaar voor ;-)

Geplaatst

Goed zo Spaatje, lekker pro-actief bezig!

Ruby, ik zal bij de terugplaatsing, wanneer blijkt dat er nog embyootjes aan het groeien zijn, nog een keer vragen of ze 1 cryo per rietje willen doen. Maar helaas heb ik dat vorige keer ook gevraagd en toen kreeg ik te horen dat ze dit nooit doen omdat cryo's meestal 50% kans hebben om te ontdooien en op deze manier kunnen ze er ook meer opslaan (het is gewoon een ordinair ruimte probleem :-(). Maar goed bij mij zijn 7 van de 8 cryo's goed ontdooid dus wie weet kan ik ze nu ervan overtuigen het bij mij anders te doen. Haha, vast niet. Maar het valt te proberen....

Net lekker even naar buiten geweest, in het zonnetje gelopen, want gezonde dingetjes gehaald bij de natuurwinkel, en ik zit nu weer op de bank met een kruikje.

Fran, ik vond het zo'n goed idee dat weekendje weg, dat ik net ook dit weekend een hotelletje heb geboekt voor ons tweeen. Even onze zinnen verzetten in de eerste wachtweek....

Geplaatst

pffff ik ben er toch niet klaar voor.....nu al weer gedoos met de verzekering grrr, volgens misterX is IUI een onderzoeksmethode..en als dat onderzoek is voor ivf wordt dat niet vergoed...en een second opinion ook niet om dat ik naar MC kinderwens wil, maar ze willen graag zorgbemiddelen, en dan zoeken ze voor mij het meest geschikte ziekenhuis waar een zorgcontract mee is, waarop ik heb gezegd.....je gaat je gang maar, als je maar wel het besef hebt dat IK bepaal hoe we het gaan doen en niet JULLIE. dan betaal ik gewoon (uchuch) alles zelf......:mad:

MC kinderwens gebeld, die zeggen dat het nog nooit is geweest dat er een SO door hen gedeclareerd niet is vergoed...heb maar gevraagd wat de kosten zijn...615.- dus in het ergste geval ben ik dat dan kwijt.

En dan moet het nog beginnen owowow waar ben ik aan begonnen:crybaby2:

Geplaatst

Ruby, dat van dat zoete herken ik hoor. Toen ik begon met lijnen ben ik accuut gestopt met zoetigheid. Geen zoetjes meer in mijn koffie, geen zoetstof meer in gerechten etc. Nu drink ik mijn koffie dus ook zwart ipv met melk en suiker/zoetjes. Echt heerlijk ;-) Maaaaaar het is wel zo dat het een verslaving is en daar moet je even doorheen. Misschien voor jou ook een idee om alle suikers te laten staan. Ik weet niet hoeveel kilo je kwijt moet/wilt?

Als ik nu weleens iets zoets neem kan ik er van blijven eten en dat doe ik dan ook die hele dag. De volgende dag stop ik er dan weer mee, want ander is de boot los natuurlijk. Twee weken absoluut geen suikers (dus ook geen fruit en fruitsappen!!!) en je zult zien dat je daar geen hoe noem je dat...'craving' meer voor hebt, kan even niet op het nederlandse woord komen ;-)

Succes met die moeilijke eerste dagen.

Geplaatst

Dr. Schatz (en eerder al de embryoloog) van het VU zei tegen mij dat ze onze cryo's per 2 zitten omdat ze niet allebei toppers zijn. Als dit wel het geval was, dan zouden ze in losse rietjes zitten (ik ben net 35). Dus misschien dat dit de reden is van per 2? Balen dat ze wel alsnog goed ontdooit waren dan allebei al die keren. Inderdaad zonde zeg!

Zet hem op nu met deze ene... blijven zitten ja (op de juiste plek ook ajb)!

Pauze

Hi Testr/Miki, er wordt een 1 teruggeplaatst. Vorige keer was ik van de verse tp met 1 embryo zwanger en omdat ik ook nog een myoom heb die groter wordt door hcg is het niet zo verstandig om voor twee te gaan. Dat wordt misschien wel anders als we nog cryo's blijken te hebben. Mijn cryo's waren vorige keer per twee ingevroren maar er werd telkens 1 embryo teruggeplaatst. Geen enkele tp van die cryo's heeft ingenesteld. Maar omdat 7 van de 8 cryo's wel goed waren ontdooid zijn er dus wel 3 mooie cryootjes 'weggegooid' . De policy in het VU blijft dat ze per twee invriezen. Ik kan me dus zo voorstellen dat, mochten we het geluk hebben dat we meerdere cryo's hebben, dat we bij de cryo's wel kiezen voor 2 per tp. Dat is ook toegestaan in het VU, hoewel ik nog geen 36 ben (ik word volgende maand 35).

Geplaatst

spaatje, Thanks! Tis m bijna, ik bedoel wat anders maar kan er niet op komen haha, jaaaaaaaaa heb m : hunkeren hahahahah, ineens is ie er :-)

Geplaatst

Laika, heerlijk ook een weekendje weg!! Waar gaan jullie heen? Jullie hebben toch niet de andere kamer in het piepkleine hotelletje waar wij heen gaan geboekt hè, haha!

Spaatje, wat een gezeik al direct weer. Kan me voorstellen dag de moed je een beetje in je schoenen zakt op deze manier!

Cryo's, wij hebben ze ook nog nooit gehad, maar mijn eicellen zitten in 4 rietjes: 2x2 en 2x3, maar das natuurlijk een ander verhaal.

Wbt die suiker; dat ix inderdaad een verslaving. Probeer ook niet te veel witte pasta en dergelijke te eten, want dat zijn ook loze koolhydraten die omgezet worden in suikers en zorgen dat je weer snel trek hebt. Vezels zijn het beste!!

Geplaatst

Spaatje, wat en gedoe!

Fren, wij ook voor het eerst cryo's nu... nog nooit gehad. Spannend jouw eitjes in een rietje. En nu ook het zaad toch? Ik heb even gemist in mijn vakantie of er nu wat meer toelichting op het resultaat geweest is en wat nu het plan van aanpak is?

Geplaatst

Hoi dames,

heb net even gebeld. Heb een heel schema meegekregen en kan dingen vervangen.

Wat ik mis is bv de appelmoes bij de spruitjes. Of een klein beetje mayonaise bij je gehaktbal.

Verder heb ik net 2 lekkere snack-a-jacks barbeque op. Zijn lekker pittig.

Straks nog even een wortel erdoor heen jagen.

En dan gaan we eten. Voor de pasta moet ik het gekookte gewicht nemen. Maar wel volkoren en sla. rode saus altijd goed.

Ik drink 1 glas jus d'orange op een dag 1 mandarijn en 1 appel/banaan. Verantwoord volgens de gewichtsconsulent.

Suiker in de thee heb ik al jaren niet meer.

Spaatje, het is toch wat, dat de verzekering gaat bepalen waar jij een behandeling mag doen.

Succes iedereen.

Groetjes

Ruby

Geplaatst
Spaatje, wat en gedoe!

Fren, wij ook voor het eerst cryo's nu... nog nooit gehad. Spannend jouw eitjes in een rietje. En nu ook het zaad toch? Ik heb even gemist in mijn vakantie of er nu wat meer toelichting op het resultaat geweest is en wat nu het plan van aanpak is?

Miki, had afspraak met verkeerde arts vorige week, Grr!! Dus heb voor as maandag nieuwe belafspraak staan. Overigens starten we een heel nieuwe poging op hoor, want dit eicellen mogen we niks mee. Denk dat we eind maart begin april verder gaan. Hopelijk komende maand wel de verplichte info afspraak, dan kunnen we door zodra ik in maart ongesteld word.

Hoe was jullie vakantie? Lekker gehad?

Geplaatst

Hoi hoi, even een snelle groet en een reactie ivm de suiker / zoetbehoefte:

Rusbter ik eet al vanaf mijn 18e geen suiker meer, van de ene op de ander dag. Inmiddels vind ik heel veel dingen vreselijk zoet, maar de behoefte aan zoet gaat natuurlijk nooit helemaal weg. Is er een natuurwinkel (Gimsel ofzo) bij jou in de buurt? Daar kun je suikervrije waterijsje kopen, van die zakjes die je zelf in moet vriezen. Er zitten natuurlijk wel wat calorieen in, maar het is voornamelijk water met een smaakje, maar wel zoet. Zeker zo na het eten is dat soms erg lekker. Wat bij mij ook helpt is tanden poetsen of kauwgom kauwen.

Dit zijn de ijsjes

Geplaatst

Grappig, ik probeer ook wel minder suiker te eten maar ik ben vooral helemaal gestopt met suikervervangers, wat een bende is dat.

Fran, ja, we dachten, gezellig, we gaan ook naar Texel! Nee hoor, geintje, we blijven op het vaste land. We hebben een leuk hotelletje op het platteland van Noord-Holland gevonden, vlakbij Alkmaar. Kunnen we lekker winkelen in Alkmaar en 's avonds lekker naar de koeien kijken.

Testr, nou dat is toch ook wat?! Onze cryo's waren van topkwaliteit! Ik ga er nu zeker wat van zeggen! Potver, ik ben er eigenlijk een beetje boos om. Vooral op mezelf hoor, omdat ik me blijkbaar met een smoesje heb laten afschepen. Ik ga het morgen aankaarten, laat je nog wel even weten wat ze zeggen!

Geplaatst

Fren, vakantie was precies zo als het hoort: RETERELAXED! Maar wel arelaced van jouw gedoe allemaal were. Mag nu wel eens mee gaan zitten hoor!

Laika, wat stom zeg. Ik twijfel nu over wat de embryoploog zei... maar dacht toch echt dat Schatz het zei... mijn man dacht het ook. Morgen maar ff kwaad maken dan!

Hopen jullie ook stiekem dat geen nieuws goed nieuws is van esther? Ze is druk, dus het kan daar ook van zijn.. maar het kan ook heel goed positief zijn. Duim!!!!

Geplaatst
waar????:laughing9:

Het is een linkje! Maar dat zie je dus niet goed :-D Dan ook nog maar even een plaatje...

Geplaatst
Het is een linkje! Maar dat zie je dus niet goed :-D Dan ook nog maar even een plaatje...

Huh nu moet ik opeens foto's via een URl uploaden??? Dan dus geen plaatje, maar eerst eten :)))

Geplaatst

eetse, ik ben net klaar, ben alleen en heb snel een maaltijdsoepie gemaakt, errug lekkerrrrrr weer. En nu een lekker suikervrij waterijsje van Klaar ;-)

Geplaatst

Hey meiden.

Ben ik weer. Ook vandaag weer de hele dag gewerkt. Ik lees af en toe wel even ons topic op m'n mobiel tijdens het werk maar tijd om te reageren heb ik echt niet. Ik leef wel mee met iedereen hoor!

Ik heb niet meer getest. Ik durf niet meer. Ik weet dat het gewoon mijn kop in het zand steken is want ik voel dat het niet goed zit. Het doet zeer en ik duw het gewoon continu weg, durf er ook weinig aan te denken en al helemaal niet meer na te denken over een positieve test. Niet weer zo hard naar beneden denderen als begin deze week.

De vorige keer gaf het me heel veel rust toen ik op wachtdag 9 negatief teste. Ik wist toen ook echt dat het over was. Nu doet het alleen maar heel veel pijn.

Morgen moet ik ongesteld worden en ik zal er denk ik morgen wel een test tegenaan gooien.

Het is fijn om te moeten werken, tijdens het werk heb ik geen tijd om te piekeren en te luisteren naar mijn lijf. Gisteren na mijn pauze nog een flinke jankbui gehad. Erg genant, alle leerlingen zaten me aan te gapen van wat heeft die nou. Vanaf die jankbui was het of de spanning eraf was, ik liep me de hele dag goed te houden en het huilen stond me de hele dag nader dan het lachen zeg maar. Ik heb er vandaag ook echt geen last meer van gehad. Veel collegae vragen hoe het is en ik kan dan echt wel nuchter zeggen dat het w.s. niet goed zit zonder tranen. Gerard is nu heel verdrietig. Moeilijk om te zien. het jongste zoontje van mijn zusje werd vandaag 2. Gerard was vrij, heeft vanavond tentamens en is vanmiddag even geweest een cadeautje brengen. Het is zo'n schattig, wijs, mooi mannetje. Gerard is dol op hem. Heeft hem ook opgedragen met dopen. Daarna kwam hij me ophalen uit het werk en toen was hij zo verdrietig. Het verlangen bij hem naar zo'n knulletje is zo groot. En ik kan hem dan niet helpen. Ik had het gisteren en eergisteren. Rottijd.

Laika fijn dat je embryo's hebt!

Nico...dikke knuffel vanuit hier meis!

en de rest weet ik zo even niet meer...sorry

Geplaatst

Oh Esther, ik weet niet zo goed meer wat ik tegen je kan zeggen...Ik vind het zo erg voor jullie als het daadwerkelijk niet is gelukt...Misschien, heel misschien heb je morgen toch een andere dag dan je nu denkt, je weet het maar nooit..Ik hoop het voor jullie.Verder weet ik het even niet, tis zo'n desillusie weer..

Liefs Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden