Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico, dat zijn echt de hormonen dat je zo depri wordt. Veel vitamientjes eten en probeer wat (nep)zon te pakken, helpt ook altijd.

Hier ongi in alle hevigheid uitgebroken, pfff heb er zo'n hekel aan zit met buikkramp achter mn pc.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nico bah dat je depri bent, normaal enthousiast en vrolijk, komt ook door de hormonen meid. Dat is zwaar.

Kun je het wel een beetje rustig aan doen, je bent 3 wk sportvrij. Als je vrijdag een mooie fm krijgt zal ook al schelen, denk dat de teleurstelling ook meespeelt.

Probeer alleen de dingen te doen wat je leuk vindt, laat de boel even de boel.

Hopelijk werkt je cd!

Hier gaat het gelukkig een stuk beter. Ben blij dat de iui achter de rug is, klinkt raar maar ik hoef gelukkig niet 2 wk in de stress te zien wel of niet gelukt!

Ik ga me even bezig houden met een ding en dat is ons bedrijf redden samen met man.

Gisteravond een heerlijke avond gehad, lekker gegeten Vietnamees, gezellige zaak, hebben echt lol gehad en dat is lang geleden.

Daarna nog even seks gehad, wel altijd pijnlijk na iui maar dat mag de pret niet drukken en redelijk geslapen.

Vandaag een rommeldag thuis, wassen, opruimen. De werkster komt nog 3x en dan mag ik zelf aan de slag. Goed voor lijn, misschien krijg ik dan meer puf en dan ga ik ook weer sporten.

Het is nu eenmaal niet anders.

Nico vanuit hier wat positieve energie naar jou, gisteren lukt het niet maar vandaag wel.

:hugs2:

Geplaatst
Nico, dat zijn echt de hormonen dat je zo depri wordt. Veel vitamientjes eten en probeer wat (nep)zon te pakken, helpt ook altijd.

Hier ongi in alle hevigheid uitgebroken, pfff heb er zo'n hekel aan zit met buikkramp achter mn pc.

Krampen zo erg maar je weet wat Always zegt: je lichaam geeft een signaal af dat alles nog werkt......

:bootyshake:

Geplaatst

Tis weer donderdag, vandaag maakt Sylvie reclame voor Always ;-)

Is het geen soort van gourmetstel is het wel maandverband hahaha

Geplaatst

Fran, balen van je menstruatie dat t zo'n pijn doet. Hopelijk houdt t niet al te lang aan.

sylvie,fijn dat je weer wat beter in je vel zit, goed om te horen!

Wij geen sex hoor hier, al een week niet hahaha, veel te lastig en pijnlijk met een dikke knie, dus de doe het zelf knop is weer ingedrukt bij man vorige week ;-)

Geplaatst
Tis weer donderdag, vandaag maakt Sylvie reclame voor Always ;-)

Is het geen soort van gourmetstel is het wel maandverband hahaha

Ooh ja dat was vorige week de Pizzarette, gegarandeerd eet plezier!

Verkeerde beroep gekozen lijkt wel.

Toch vindt ik de luchtige noot in het topic erg belangrijk.

Geplaatst

pff! Zo'n always reclame is volgens mij door een man bedacht, kan niet anders :-)

Sex staat hier ook op een laag pitje; vin had eerst nog te veel last van de tese, en nu die ongi... hij kleedt me inmiddels bijna met zn ogen uit, hahaha

Geplaatst

je bent nooit te oud om om te scholen ;-)

is ook belangrijk, net als humor. Maar volgens mijn hebben we van beide genoeg hier in dit topic, toch?

Geplaatst

He ladies, gezellig weer hier. Ben ff zo druk, dat aanhaken amper lukt.

Ik doe nog ff verslag van Gent in een eigen topic.

Iemand iets van Esther gehord? Ik herken zo de klap na een achtbaan. Toch hoop ik nog steeds heel erg dat haar test 'gewoon' toch donkerder is geworden.

Dikke knuf iedereen!

Geplaatst

Esther heeft gister niet getest omdat ze ook nog moest werken en ze al zo emo was. Ze moest vandaag ook werken geloof ik. Ik hoop zo dat de ongi buikpijn goed blijkt te zijn en dat haar streep idd donkerder wordt.

Es we denken aan je hoor!!!!!

Nico zie je misschien ook een beetje op tegen je 3 weken vrij???? Je bent altijd zo actief en valt nu letterlijk in een gat..... Tja die hormonen doen wat met je. Sterkte meis en ik hoop dat de zon doorbreekt vandaag, is altijd goed voor het humeur.

Syl is weer aan de reclame geslagen hihi. Ja die reclame is door een man verzonnen, hoe verzinnen ze het. Dan weet je dat alles werkt grrrr......

Geplaatst

wat zijn jullie toch schatten...ben ik effe blij dat ik hier altijd terecht kan...

Fran...balen van je bongi en dan ook nog meteen zo heftig...Misschien moet je Vin helpen met zich zelf uitkleden en hem dan een handje helpen...hihihi...Hoe gaat het dan nu bij jou verder?? Hoe werkt dat eigenlijk bij tese? de rietjes zijn klaar toch? moet jij nu dan ook meerdere follikels laten groeien?

Spaatje...wat goed dat jullie toch nog een keer ervoor gaan...geen idee echter hoe het zit met de kosten van een intake, of dit gratis is of niet...succes in elk geval!!!

Syl...de reclamewoman...zo blijft het inderdaad lekker luchtig in het topic...altijd die zware kost is ook niet goed en leuk...af en toe moet wel kunnen...dat is inderdaad het fijne hier...je kunt echt werkelijk over van alles en nog wat praten/kletsen/etc...we giechelen samen, we huilen samen, we winden ons samen op (ik zelf zou zeggen, we regen ons op, opregen is echt dialect...hahahaha)...

Hoop toch dan echt wel dat het van de hormonen komt...denk niet dat het komt omdat ik na vanavond 3 weken vrij ben...kijk er zelfs naar uit om in de avonduren effe lekker niets te doen behalve bankdrukken (lees: lui onderuit liggen op de bank). Het zonnetje is hier echter nog niet te zien...hier hangt een grijs wolkendek..ook niet echt bevorderend...het sneeuwt zelfs hier lichtjes...zie de sneeuwvlokjes voor mijn raam naar beneden dwarrelen...

De cd is van Dagelijkse Gedachte en heet Essential Meditation. dit is een link ernaar toe http://www.dagelijksegedachte.net/popupWens.asp?artikel_id=NWCD070 denk dat ik hem ook wel bij de club yoga kan gebruiken als we naar de meditation/relaxation gaan...

liefs

nico

Geplaatst

Nico sneeuwt het bij jullie, hier is het wel bewolkt maar gelukkig geen sneeuw.

Ik denk ook dat als je morgen goed follikel nieuws krijgt het een stukje beter zal gaan.

Even de badkamer een korte make-over gegeven. Alles aan het wassen van moltons tot alle kussenslopen, kussen kapot alles onder de veren, nou ja morgen komt de werkster gelukkig nog.

Ben een beetje aan het voorwerken omdat ik het dadelijk weer zelf ga doen zijn alle wasdingen alvast gedaan.

Geplaatst

Syl je ben lekker bezig. Heb me zelf net maar eens onder de douche gezet. Weet niet wat het is maar heb sinds ik zwanger ben echt nergens geen zin in. grrr....... Nou laat de zon maar komen, knap ik ook weer een beetje op.

Heb na het douchen de doos met zw. kleding uitgezocht die ik van een vriendin gekregen heb. Alles is te klein....... Heb er 2 broeken en 2 t-shirts uitgehaald voor zolang ik die kan dragen en de rest gaat netjes terug. Wel jammer, scheelt toch weer wat geld. Kan ik straks gaan shoppen met schoonmoeder!!!!

Zo ook de was er maar weer indoen, morgen ben ik van plan om helemaal niks te doen, gaan tenslotte in ondertrouw dus weet nog niet hoe we het daarna gaan invullen. Ergens wat drinken met wat lekkers erbij is ook leuk, hoeven we niet te wachten tot het avondeten hihi.

Geplaatst

Sandra maar je hebt een reden om het lekker rustig aan te doen. En morgen een hele leuke dag voor de boeg, gezellig op stap met zijn drietjes....

Geplaatst

Zo, vanochtend weer lekker gezwommen, mezelf getrakteerd op een latte macchiato en nu maar wachten tot het zonnetje gaat schijnen, voor het humeur! (Net kleine sneeuwvlokjes, maar zijn alweer opgehouden).

Voordat ik het vergeet Sandra: veel plezier morgen! En ik vroeg me af: geen bloed meer gezien de laatste dagen?

Geplaatst

Thanks Caroline.

Jawel dat komt en gaat dat bloed. Wel in mindere mate en meer gekleurd slijm, beetje bruin en niet meer helder rood. Ben er al zo aan gewent dat ik er niet meer van opkijk.

Geplaatst

Sylvie, goed bezig! Je krijgt ook echt het gevoel om iets aan het huis te doen met dit weer! Echt van dat grote voorjaarsschoonmaakgevoel (3 x woordwaarde). Helaas protesteren mijn eierstokken nog iets teveel als ik veel beweeg. Maar ik heb wel de afwasmachine uit en weer ingeladen en een wasje gedraaid. Vond ik al heel goed van mezelf ;-).

Fran, heerlijk een weekendje uitwaaien op Texel, is ook goed te doen natuurlijk vanuit Amsterdam, anderhalf uur rijden en 20 minuten op de boot en je waant je op vakantie.

Sandra, leuke dag morgen, geniet ervan!

Nico, ik hoop dat het je lukt om toch een beetje te ontspannen!

Zo maar even naar buiten voor wat vitamine D, kan ik wel gebruiken want we hebben morgen een terugplaatsing! Ik was weer erg zenuwachtig vanochtend toen ik moest bellen maar gelukkig was het goed nieuws. De tp is om half twee morgen. En dan horen we ook wat de kwaliteit is en of er nog meer bevruchtingen zijn ontstaan....

Liefs, Laika

Geplaatst

Goed nieuws Laika, ben benieuwd wat verder de score is. Bij MC kinderwens krijg je dat meteen per telefoon te horen, scheelt weer wat spanning.

Geplaatst

Laika wat goed dat er een tp is morgen!!!!!!

doe het maar lekker rustig aan hoor, die voorjaarsschoonmaak komt later wel.....

Geplaatst

Laika, goed nieuws! Hoeveel worden er morgen terug geplaatst, weet je dat wel al?

Sandra veel plezier, Fren, jij ook! Dat het mooie weer maar blijft!

Nico, jij alweer ver met spuiten. Zet um op meid. En Sylvie, al een iui gehad dus. Balen van slechte zaad. Hopelijk hebben ze alsnog hun weg gevonden en nu de emmie(s) nog!

Henne, jullie mogelijk al snel met de cryo's aan de gang, las ik dat nou?

Elionarac, wanneer ga jij jouw cryo ronde proberen? Ik zal lijstje ff omhoog halen...

xxx

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Esther: 28 jan. testen

Nico: 28-1 fm 2

Sen: 7 feb. testen

Laika: 28? januari tp (ivf-poging 2)

Kaartje: 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon, helaas te weinig zaadcellen, geen testdatum :-(

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Hoeraaaaaaaaaa, de zon schijnt!! Ik ben ook meteen aan de schoonmaak gegaan, echt heel erg, de hele badkamer gedaan, wc's en al 3 wassen gedraaid, wel lastig alles op anderhalf been :-) Mijn knie is nu ook wel weer dik en pijnlijk, misschien iets teveel gedaan... maar als ik bezig ben kan ik niet meer stoppen :-) Dan ben ik net een tornado!

Had ook de neiging om mijn kledingkast uit te zoeken en alles weg te gooien, maar dat wordt een beetje teveel van het goede haha.

Straks komt mijn moeder even oppassen want ik kan vanavond niet trainen omdat Sander een presentatie geeft en er dus niet is. Dus zometeen ook heeeel rustig aan fietsen en roeien.

Laika, wat geweldig zeg een tp!! Heerlijk gevoel moet je dat geven niet?

Caroline, groot gelijk, af en toe moet je jezelf kietelen hoor, niemand die t voor je doet :-)

Sandra, ik heb nog aardig wat zwangerschapskleding, in grotere maten maar is natuurlijk niet allemaal meer up to date hahaha, dus ik kan je er ook niet mee helpen..Plus het zal ook allemaal wel veel te lang zijn denk ik ;-) Heeeeeeeeeel veel plezier morgen en maak er een leuk dagje van hoor! Ook al is onze ondertrouw bijna 11 jaar geleden ik kan de hele dag nog voor me halen, dus geniet er lekker van samen.

Sylvie, nu ook lekker aan het uitrusten van het schoonmaken en wassen? hahahaha

Nou, ik ga even lunchen anders wordt het niks zo met trainen.

tot later meiden

xx

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Esther: 28 jan. testen

Nico: 28-1 fm 2

Sen: 7 feb. testen

Laika: 28 januari tp (ivf-poging 2)

Kaartje: 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon, helaas te weinig zaadcellen, geen testdatum :-(

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Hi Testr/Miki, er wordt een 1 teruggeplaatst. Vorige keer was ik van de verse tp met 1 embryo zwanger en omdat ik ook nog een myoom heb die groter wordt door hcg is het niet zo verstandig om voor twee te gaan. Dat wordt misschien wel anders als we nog cryo's blijken te hebben. Mijn cryo's waren vorige keer per twee ingevroren maar er werd telkens 1 embryo teruggeplaatst. Geen enkele tp van die cryo's heeft ingenesteld. Maar omdat 7 van de 8 cryo's wel goed waren ontdooid zijn er dus wel 3 mooie cryootjes 'weggegooid' . De policy in het VU blijft dat ze per twee invriezen. Ik kan me dus zo voorstellen dat, mochten we het geluk hebben dat we meerdere cryo's hebben, dat we bij de cryo's wel kiezen voor 2 per tp. Dat is ook toegestaan in het VU, hoewel ik nog geen 36 ben (ik word volgende maand 35).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden