Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

jeetje wat ellendig dat het forum gisteren niet werkte....ik was zo benieuwd hoe het met Esther ging, helaas klinkt het niet best, verdorie zeg.

Lieve meid, ik heb echt met je te doen, en inderdaad het is zo ongelofelijk oneerlijk!!!!! ergens hoop ik toch nog dat deze poging en ander staartje krijgt!!!!!

Fran, wat een verschrikkelijk bericht zeg!!! daar ben je wel flink van ondersteboven, heel erg veel sterkte, wat is het toch een gemene K-ziekte!!

Even een ander onderwerp maar ik vind het fijn te lezen dat je contact hebt met Martha en dat het naar omstandigheden goe met haar gaat.

Sylvie, wat een domper dat het zo tegenviel, ik kan me voorstellen dat je direct door wil voor de IVF, wachtweken zijn erg maar wachten tussen de behandelingen door voelt zo verkeerd en zinloos.... hoop dat je jullie een fijne avond hebben ,-)))

Nico, wat de fm betreft, houd goede hoop hoor, is pas een eerste meting en ik ben tot nu toe nog iedere keer bij de 2de fm enorm verrast!!!

Laika, wat ene ged bericht, en ook wat dat onderzoek beterft, ik ben heel erg benieuwd! Ik had er laatst op Freya wel wat over gelezen maar vind het supre dat het hier ook in (enkele?) ziekenhuizen onderzocht wordt.

Hier gaat het wel goed, vandaag werd ik gebeld door het UWV vanwege mijn gedeeltelijke ziekmelding. Ik moet zeggen, vond het netjes dat de dame die voor mij nieuw was wel mijn dossier kende. Voordat ze mij belde had ze blijkbaar eerst een collega van pz gebeld om te vragen of ze mij kon benaderen en of dat wel zou lukken....vond ik wel netjes moet ik zeggen.

Morgen naar de gyn, ik kijk er naar uit, maar heb zoveel vragen.......eens zien hoe de opvolging zal gaan verlopen.

dames, ik heb nog niet naar iedereen gereageerd maar ga echt eventjes plat

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ga lekker plat Babeth.

Fran 50 is ook nog jong en zo oneerlijk.

En wat een dag als dan ook nog iemand het blijde nieuws verteld van haar zw, bah sommige zijn net konijnen.

Geplaatst

Sylvie....ik hoop op een wonder voor je hoor..snap je ook helemaal, het zou zo fijn zijn als het met IUI wilt lukken...minder belastend idd, ennuh veel plezier vanavond ;-)

Babeth rustig aan hoor...lekker plat als je daar behoefte aan hebt.

Geplaatst

Sylvie balen zeg, maar toch goed dat ze het hebben gedaan want bij ons ging het niet door. Voordat we aan ICSI begonnen is er 1 poging gedaan om het zaad op te werken voor IUI, ik had ook pregnyl gehad, maar kwam bij de gyn. en die zei helaas... niet voldoende om door te laten gaan. Er zat wel iets, dus ik baalde wel. Bij jullie ziekenhuis hadden ze het dus wel gedaan...

Je weet maar nooit!

De rest: sterkte met alles, het is geen beste dag hier...

Hoe zou het met Esther zijn? Weet iemand of ze nog getest heeft of ben ik nou zo suf dat ik het gemist heb?

Geplaatst

Caroline ook toen wij een telling van 0,0 hadden werd het toch ingebracht, waarom niet toch!

Ga mezelf verwennen met Vietnamees eten, nooit gehad, mjam mjam zegt de vreetzak.

Geplaatst
Fran, wij vinden Maastricht altijd erg leuk. Maar t ligt er helemaal aan wat je wilt natuurlijk, lekker relaxen of de gezelligheid van een stad. Dat bepaalt uiteindelijk de keuze natuurlijk..

Zeeland is ook leuk,Domburg, lekker eten, massage, hmmmm strandwandelingen en lekker shoppen haha. Alles in 1.

Wij zijn ook bezig met de vakantie voor de zomer, als iemand tips heeft voor Aruba of Curacao, dan hoor ik die graag, zoek me suf, wil teveel natuurlijk :-)

[breek even in want lees op meerdere topics mee omdat ik zo voor iedereen duim dat ze zwanger mogen worden] Ben meerdere keren op Curacao geweest. Tips qua hotel: Floris Suite (Piscadera Baai), Kontiki Beach Resort (aan Mambo Beach, wij hadden wel geluidsoverlast 's avonds door Mambo maar het schijnt van het huisje af te hangen) en Chogogo Resort (Jan Thielbaai). Algemene tip is om een auto te huren om naar alle leuke (minder commerciele) stranden te rijden. Als je verder nog tips wilt voor restaurantjes of iets, stuur maar een berichtje hoor! :)

[breek weer uit]

Geplaatst

meiden ik leef nog hoor :)

Lief jullie meeleven.

Ik reageer later wel uitgebreider, ga eerst eten samen met gerard.

Ik heb niet meer getest...durf niet meer. Ben zo bang voor de pijn. En ik moest vandaag ook de hele dag werken, het was al een jankdag en dat was w.s. erger geweest als ik negatief getest had.

Ik heb weer dezelfde buikpijn als dat ik normaal heb op wachtdag 9 en mijn afscheiding begint weer te verkleuren (sorry voor de onsmakelijke details). Ik heb echt geen hoop meer hoor.

Lief dat jullie dat misschien wel hebben maar ik niet.

Sylvie...meid wat balen! Wat een domper zeg, wat zul je hierdoor een rotdag hebben. Je begint direct met zo'n negatieve flow aan de wachtweken denk ik op deze manier of niet?

Geplaatst

Sylvie....ik denk dat ik ook maar naar de zelfde kliniek ga als jij...iets zegt me dat ik daar meer kans maak die IUI te mogen doen..MC kinderwens toch?

Geplaatst

Sylvie bij ons was dat ik het streekziekenhuis, daar doen ze het gewoon niet onder een bepaald aantal cellen... wist ik veel, was toen nog zo groen als gras!

Geplaatst

Esther :hmz: Speciaal voor jou een :smilybird:ik wordt er altijd vrolijk van. ik hoop jij ook een beetje.....

Voor de rest :positive energie::blowkisses::aaaflowersmiley:hier ook wat posi energie

Geplaatst

Oh lieve meiden, het voelt gewoon een beetje ongepast, die 11 eitjes van mij, tegenover zulke k-berichten....

Sylvie, wat ben je een schat zeg, zelf zo'n rotdag en toch blij worden van mijn bericht. Ga maar lekker eten, drinken en vrijen vandaag, even de zorgen van je af, ik hoop dat je je zinnen een beetje kunt verzetten vanavond!

Nico, balen dat je follikels nog een beetje achterblijven maar wie weet krijgen een paar nog een groeispurt. Ik heb altijd wel een verschil in mijn eierstokken qua groei, rechts groeien er altijd meer. Maar ik had rechts wel 15 follikels groeien (waarvan uiteindelijk een hoop kleintjes waardoor daar geen eitje in zat) dus ja, in een eierstok kan best wat gaande zijn. Ik hoop dat er bij jou echt nog een aantal bij komen!

Fran, wat een dag ook weer voor jou....Wat erg van je collega, het leven is soms zo oneerlijk en dit soort dingen bewijst het maar weer.

Esther, potver, wat een stresstoestand. Uiteraard duim ik me nog steeds rot voor je maar ik herken het zo goed dat je zegt dat je zelf al geen hoop meer hebt. Toch hoop ik stiekem dat je het mis hebt (hoop dat je dat niet erg vindt), ik wil het zo graag!

Mm, nou meiden, geen berichten waar ik op gehoopt had vandaag, wat jammer....

Liefs, Laika

Geplaatst

jongens jongens, wat een dramatiek hier vandaag! Ik sta er heel kort ook nog even bij stil hoor: Esther, wie weet is het geen aankomende menstruatie, je weet het maar nooit. Tis natuurlijk makkelijk praten voor mij, maar hou hoop he? Ik leef met je mee. Knuf Sab.

Sylvie, wat een $#$$#-zooi zeg, maaaar wie weet gebeurt er naast jullie rottige dingen met de zaak wel een wondertje binnen 2 weken!

Nico, kan me helemaal voorstellen dat het een domper is, echt balen! op naar 28-1 voor een beter resultaat, kan zomaar ineens hard gaan toch?

Jeetje wat nog meer...

Oh ja Fran, sneu voor je collega (understatement natuurlijk maar weet eff niet wat te zeggen...) en zo jong nog.. Sterkte voor jou ook natuurlijk met alle sorres op je werk qua collegaatjes..

Laika, beetje bijgekomen zo te lezen ;-) lekker hoor, nu op naar het telefoontje.

Voor de rest, ben t natuuurlijk allemaal kwijt..

Meertje bedankt voor tips, ik ga even naar Floris suite kijken, die heb ik overgeslagen ;-)

xxx Sab

Geplaatst

Spaatje idd MC kinderwens het bevalt ons prima. Je hebt zeggenschap over je eigen behandelingen. Ze wisten dat het zaad onregelmatig was maar toch konden ze zich er in vinden dat ik weer iui ging proberen. Ook met IVF/icsi er wordt overlegd en aan de hand van aantal eicellen en zaadtelling overleggen ze wat het beste is. Niet vooraf bepalen en dan stug volhouden.

Caroline zodoende leert men, je gaat er aks leek in maar uiteindelijk weten we er helaas teveel van.

Geplaatst

Sandra bedankt voor de positieve vibe!

Laika ik word er voortaan vrolijk van als het goed gaat bij andere, wel eens anders geweest, jaloers. Uiteindelijk hebben we het zo verdiend en ja ik word er vrolijk van. Dat maakt alles een stuk makkelijker. Kijk ook uit naar april, Sandra, Babeth met een trotse buik en hopelijk meer van ons.

Esther vindt het verstandig dat geen test hebt gedaan. Wat moet het moeilijk zijn. Vind het erg dat je je zo voelt. Ik kan alleen maar hopen voor jullie. Dikke knuffel.

Voor ons allemaal een hele dikke knuffel.

Geplaatst
Spaatje idd MC kinderwens het bevalt ons prima. Je hebt zeggenschap over je eigen behandelingen. Ze wisten dat het zaad onregelmatig was maar toch konden ze zich er in vinden dat ik weer iui ging proberen. Ook met IVF/icsi er wordt overlegd en aan de hand van aantal eicellen en zaadtelling overleggen ze wat het beste is. Niet vooraf bepalen en dan stug volhouden.

.

Sjongejonge zit mezelf drie slagen in de rondte te tikken klik ik op annuleren grrr dus nu nogmaals.

Wat heerlijk dat ze naar je luisteren, ik wil niet zeggen dat ik weet hoe "het" moet maar ik heb wel veel vragen en ideeën en ik vind het gewoon prettig als de Ja of de Nee gemotiveerd worden, ik hoop echt zo op die drie maal IUI, in het ZH van de drie maal icsi zijn ze heel star, verandering lijkt daar niet mogelijk, heb de laatse keer wel menopur gebruikt ipv gonal maar thats it, vaak ook een reactie op een vraag, je kijkt te veel op internet...

Na de eerst keer wilde ik al overstappen naar MC kinderwens, maar nu ga ik ook echt, morgen naar de HA en vanmiddag even bellen voor info ed. Thanks Sylvie

Geplaatst

spaatje, wat goed! Jullie gaan dus door, fijn hoor en ook heel dapper!

Heb een weekendje naar texel geboekt in een luxe hotel. Heb het vin maar wel al vast verteld, anders gaat hij andere plannen maken. We gaan heerlijk een weekend uitwaaien!

Geplaatst

@ fran, ja het zit er weer langzaam aan te komen....heb mijn zinnen gezet op IUI (zaadkwalteit van slecht naar best goed en weer terug ) en anders heel misschien toch nog een ivf maar geen icsi, ik heb toch liever dat zaadje zelf ook wat moet doen....raar misschien maar dat heb ik steeds gehad en dan toch icsi doen omdat de arts dat meer kans geeft..nu ga ik naar mezelf luisteren...maar eerste op zoek naar een arts die mee luisterd :-)

Geniet lekker op Texel !!

Geplaatst

Fran lekker uitwaaien op Texel, geniet ervan!!!!!!

Spaatje toch nog een keer?? Toppie hoor, hoop dat ze daar jullie langverwachte droom kunnen helpen waarmaken!!!!!

Geplaatst

@ Witje...ja mag ik gelukkig weer legaal meetikken in dit topic ;-) maar we zijn er nog niet eerst even de intake afwachten ....ik kan het nog niet afsluiten dus dan maar door

Geplaatst

Goede keuze Fran, uitwaaien is heerlijk.

Spaatje je kan een oriëntatie gesprek aanvragen bij MCK, hebben wij ook gedaan. Rare reactie je kijkt teveel op internet. Ik kom ook vaak net een briefje aan met vragen en nemen we rustig punt voor punt door.

Geplaatst

Fran...goed idee effe lekker uitwaaien op Texel...ben er nog nooit geweest...misschien iets voor de nabije toekomst...hihi...

Esther...hoop dat het zich niet doorzet en dat je morgen een mooie positieve test hebt!!! duim voor je!!!

hier niet veel te melden...lijkt wel alsof ik meer en meer depri word...snap het gewoon niet...heb net maar een cd bij Dagelijkse Gedachte besteld...weer eentje om kalm van te worden...

Vanavond mijn voorlopig laatste les en dan drie weken niets...

liefs,

nico

Geplaatst

Goed idee Fran, Texel, zit er voor ons nooit in, ik ben zooo bang voor die boten haha. Geniet er lekker van!

Esther, ga je nog testen vandaag of durf je het niet meer aan? Snap ik hoor...

Spaatje, welkom terug :-) Spannend weer.

Hopelijk vandaag een wat positievere dag.

Nico, ik hoop dat die cd je wat helpt, wat is het voor cd?? Komt vast door de hormonsters dat je zo down bent. Gelukkig wordt het mooi weer vandaag!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden