Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja...vind het zelf ook heel erg (understatement)...maar we gaan door hoor! Gisteren hebben we samen al gezegd dat we twee maand pauze nemen en dan in april weer starten. En of we daarna nog verder gaan...dat durf ik niet te zeggen. Ik vrees dat het ziekenhuis ook een keer de handdoek in de ring gaat gooien.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther wat klote dat je je zo voelt... kan het me helaas nog zo goed herinneren: allemaal goedbedoelde stukjes hier maar zelf weet je eigenlijk al hoe het zit... Maar toch, een sprankje hoop houden hoor! Deed ik ook altijd tot het definitief over was.

Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat ze in principe tot 6x door willen gaan, daarna zouden de kansen echt afnemen. Maar ja, wat zijn nou kansen? Ik denk altijd: iedere poging is anders, het enige is dat de eitjes steeds ouder worden maar verder?

Sterkte, hoop dat je een beetje slaapt vannacht, goed dat je het druk hebt dan ben je vanzelf wel moe vanavond.

Geplaatst

Lieve Esther

Ik ben echt even helemaal stil van je bericht, het doet me pijn, en ook te horen hoe Gerard ermee omgaat, jeetje zeg!!!

wellicht egen beter weten in maar ik blijf echt hopen op een wonder bij jullie!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik heb echt even bij moeten lezen hier,

Laika, jij hebt morgen de tp, super!!! heel veel succes

Caroline,jij komende week de tp van een of twee cryo´s wat spannend, nog even geduld en de langste wachtweken zijn weer een feit, houd goede hoop hoor!!

Spaatje, wat is dat nu ineens voor geneuzel met de IUI? de kosten vallen enigszins mee maar ik dacht toch nu met ivf en icsi al zoveel helderheid is dan toch zeker wel met IUI?!!! succes!!!

Sylvie, met jou gaat het gelukkig weer een beetje?

Henne, nog eventjes en het is februari, jij kan de dagen wel vooruit kijken denk ik,nog even meid.

dames, ik vergeet er vast een paar maarkan het echt neit bijhouden.....

Wij zijn vanochtend bij de gyn geweest,ze was echt blij ons te zien en zei direct dat ze alles op alles ging zetten om ons met een kindje in blakende gezondheid naar huis te laten gaaan, poeh, was even slikken maar ik vond het zo lief!

Het was een goed gesprek, ook wel pittig, het ene moment was ik rustig en dan een gevoel van helluppppp

Maar alles was goed, er is eerst een uitwendige echo gemaakt , ukkie is nu 5,3 cm, wat groot alweer, die grootte komt overeen met 11w en 6dagen maar we houden de datum op 16-8.

Verder zal er een teambespreking komen of ze wel of niet adviseren om een baarmoedercerclage toe te passen, iedere controle zal ook de baarmoederhals gemeten worden. aankomende maandag voor de zekerheid alvast een glucosetest (mjammie (not)).

De kans is groot van niet omdat men de vroeggeboorte echt wijdt aan de complexe tweelingzwangerschap maar men wil het goed overwogen besluiten. Onze gyn wilde ook zelf de 20-weken echo doen en al vroeg, zodat áls ik terug zou moeten komen dat ook snel kan. Mijn onderdruk was wat hoog maar aan het eind van het gesprek weer prima dus ze maakt zich niet druk, vorige keer bleef die ook mooi op orde dus ik maak me niet druk.

Het duizelde me van de afspraken op dat moment maar alles stap voor stap.

Liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth wat fijn dat ze jullie zo op deze manier begeleiden, serieus nemen en jullie het gevoel geven dat alles er zo toe doet! Klinkt gek misschien dat laatste maar ik denk dat het je kan maken of breken...een arts die je in deze fase zo serieus neemt.

Het raakte me laatst toen je ergens schreef dat jullie emotioneel gezien eigenlijk nog niet ze goed weten waar je nu staat. Van enorme blijdschap is eigenlijk nog geen sprake...wel een diepe emotie misschien van dankbaarheid maar de roze wolk zal er nooit meer zijn. Ik proef een beladenheid in je schrijven.

Ik hoop dat er deze zwangerschap een moment komt waarop er, naast het verdriet dat er altijd zal zijn, ook hele grote vreugde mag zijn...! Misschien als je voorbij de 22 weken bent.

Ik ben zo benieuwd hoe het met kaartje is. Ze is op vakantie maar zou geloof ik wel wat laten weten. Ik hoop zo dat zij een positieve test in handen zal hebben.

Meiden...wil nog even zeggen dat jullie onbetaalbaar zijn. Bedankt

Geplaatst

Heftig Babeth, maar ook goed!

Esther, ik blijf duimen op een wonder. Maar weet ook hoe heftig onzeker dit is nu.

Henne, verslag van die voedingssupplementen al gelezen in mijn icsi/ivf topic?

Xxx

Geplaatst

Lieve Esher, kan eigenlijk niets meer zeggen dat niet al gezegd is...behalve dat ik stiekem voor je blijf hopen.

Babeth, fijn dat de begeleiding zo goed is, ik hoop zo dat die wolk van jou starks knalroze mag worden, het is je zo gegund

Geplaatst

Babeth fijn dat jullie zo goed begeleid worden. Kan me voorstellen dat het allemaal erg beladen blijft. Een vriendin is met 38 weken haar dochtertje verloren en heeft de hele volgende zwangerschap geen echte rust gehad, pas toen ze een gezonde zoon in haar armen was kon ze gaan genieten. Na wat jullie hebben meegemaakt is het denk ik haast onmogelijk om 'onbezorgd' te zijn. Ik hoop dat jullie langzamerhand vooral meer vertrouwen gaan hebben en dat je daardoor ook steeds meer stil kunt genieten. Een roze wolk is niet perse nodig, als er maar geen donkere wolken zijn....

Ik kan idd de dagen wel vooruit dénken. Verwacht zaterdag ongesteld te worden en wil maandag dus het ziekenhuis bellen. Hoop zo op een tp nog in februari, zal best even een domper zijn als dat niet kan. Maar: het blijkt het chinese jaar van het konijn te zijn, mijn teken (1975) en ook dit jaar, 2011, is een konijnenjaar. Dus dat lijkt mij gewoon een teken dat ik dit jaar een klein konijntje ga krijgen :-)

Geplaatst

Weet je wat ik wel echt heb, ik merk dat mijn lijf protesteert momenteel na deze twee behandelingen zo kort op elkaar. Ik heb zo'n kramperig, trekkend gevoel in mijn liezen wat doortrek naar mijn bovenbenen. Net alsof mijn eierstokken ofzo dat doen en dan scheuten geven. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ik merk wel echt dat het even mooi is geweest. Kan best misschien van al het geprik in je eierstokken? Ik denk dat die er ook niet mooier op worden!

Geplaatst

Babeth, wat een positief bericht! Fijn om te lezen dat ze zo lief zijn voor jullie. W.b die roze wolk...tsja...als er in augustus maar een wolk van een baby in de wieg ligt. Liever zo'n wolk.....

(wat is nu 9 maanden geen wolk en de rest van jullie leven wel...)

Geplaatst

Strak plan Klaartje...kom maar op met die konijnen!

Nee, serieus zou echt fijn zijn voor jullie als je in februari weer in de race zou kunnen zijn!

Geplaatst

Klaartje, tis mij even ontgaan waarom er geen poging zou mogen in feb? Omdat de uitslagen er nog niet zijn??

Esther, is je afscheiding erger geworden? Even een vraagje tussendoor, omdat je het over je liezen hebt...

Geplaatst

Euh tja Esther....dat had ik dus toen ik zwanger was. Maar ja, dat zijn dingen waar jij weinig aan hebt. Ik had daar zelf altijd zo'n hekel aan voor ik zwanger was geweest. Dat al mijn symptomen wel voor iemand herkenbaar waren die zwanger was, alsof het dan bij mij ook zeker wel goed zou zitten. Dus zonder dat te willen zeggen....is het wel herkenbaar. Ik denk ook zeker wel dat het hele gebied daar gevoeliger is. Mijn laatste eisprong: auw!! Dat heb ik echt niet eerder gehad. Menstruaties zijn na een icsi ook altijd veel heftiger. En idd, je eierstokken krijgen ook allemaal kleine littekentjes, dat zul je best gaan voelen.

Miki ik heb het idd gelezen, was vooral benieuwd wat er precies in die potten zit ;-) Of het iets anders is dan wat ik m'n vent nu voorzet. Anders binnenkort toch eens naar Gent bellen.....we hebben afgesproken dat als de 1e cryo tp niet succesvol is, J. weer gaat beginnen met 'zaadonderhoud' :-D

Geplaatst

Esther je trekkerige gevoel naar je liezen en bovenbenen ken ik wel hoor!!!

Je kent mijn uitslag. Wie weet...........

Geplaatst

Collegaatje van me heeft 2 icsí's gehad vorig jaar en die waren dramatisch (de puncties dan). Zij voelt nu echt nog dat de boel een klein beetje verkoeieneerd is. Nou is dat bij mij niet het geval hoor maar ik kan me er wat bij voorstellen dat je er steeds meer last van gaat krijgen op den duur. Lichamelijk gezien zul je ook niet onbeperkt door kunnen gaan denk ik.

Wil ook wel meer weten van die potten!

Geplaatst

durf ik het te typpen...?

Jaaaa ik durf, ik denk dat je misschien toch zanger bent, ik had dat ook!!!!!!!!!!!!! En de rest hier ook joh! Jeetje mens, ik word nerveus van je!

Geplaatst

oh en ook die gore, pardonnez-moi, afscheiding....verder zeg ik niks meer, wil je niet dol maken ;-)

Geplaatst
Klaartje, tis mij even ontgaan waarom er geen poging zou mogen in feb? Omdat de uitslagen er nog niet zijn??

Yep. We hebben de 23e een belafspraak voor de uitslagen, een evt. tp verwacht ik rond de 17e. Het scheelt niks. Maar zelf wil ik ook eerst de uitslagen weten hoor! Wil dus vragen of ik onder voorbehoud aan mag melden. En dan op de dag van een posi ovutest eerst bellen of de uitslagen er zijn en dan lab pas bellen. Mits alles oke is natuurlijk. Het hangt net van de soepelheid af van degene die ik maandag aan de telefoon heb. En natuurlijk ook van het moment van ovulatie en de uitslagen....nogal wat mogelijke hindernissen dus.

Geplaatst

Nou kan ik ook nog gaan vragen of het anders ruikt... want dat heb je als je zwanger bent maar ben het wel met Henne eens: al die symptomen die anderen hadden toen ze zwanger waren hoeven niks te betekenen... zucht, het blijft simpelweg afwachten.

We kunnen wel verhuizen naar de chatroom, lekker druk hier!

Geplaatst
durf ik het te typpen...?

Jaaaa ik durf, ik denk dat je misschien toch zanger bent, ik had dat ook!!!!!!!!!!!!! En de rest hier ook joh! Jeetje mens, ik word nerveus van je!

Haha Sab, ik durfde het dus niet....maar ik dacht het wel.... alleen zo lullig als het toch niet zo is, zitten we Es valse hoop te geven met onze gore praatjes :-(

Geplaatst

Nee hoor...ik heb al gezegd...ik durf niet meer te hopen. En ik weet ook niet of ik durf te testen. Want echt waar...ik geloof toch echt dat, als er wat was geweest, dat ik dinsdag wel een lichte positieve test zou hebben gehad hoor.

Maar serieus...ben zo bang voor het testen morgen!

En nou zal ik erover op houden...anders gaat iedereen de hele avond lopen zenuwen om mij!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden