Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico en Sylvie...helemaal niet raar hoor dat jullie dit vragen. Maar wij hebben toch echt heel veel moeite met het leenmoederschap (Bij leenmoederschap is het embryo afkomstig van de sociale ouders, waarbij de moeder om welke reden dan ook het kind niet zelf kan of wil baren.)

Dit is iets wat wij eigenlijk helemaal niet in overweging nemen. Zonder hiermee andere mensen voor het hoofd te willen stoten die hier anders in staan maar wij hebben zelf wel erg veel moeite met feit dat hierbij de biologische relatie tussen zwangerschap en ouderschap doorbroken wordt. Maar dat is een overweging die iedereen op zijn eigen manier maakt natuurlijk.

Maar lief dat jullie zo meedenken hoor!

Ik ga even met gerard de AH leegkopen...lekkere hapjes voor vanavond, een lekker wijntje en een lekker pizza ofzo! Tot later

Ik meen dat klaartje eind deze week terug zou komen, ze zuo volgens mij een week op vakantie gaan.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Snap het wel als het geen optie is, een zw blijft zoiets bijzonder om dat mee te maken.

Gaan jullie jezelf maar eens lekker verwennen, ik neem er vanaovnd ook eentje op jullie.

Vergeet niet iets zoets te kopen!

Geplaatst

Nico wat ben ik blij voor je! Ik las vanmorgen je weblog en de ellende droop er van af... Wat heerlijk dat je het weer ziet zitten, zo belangrijk in dit traject!

Kaartje (Klaartje is Henne, haha, het lijkt ook zoveel op elkaar) ging inderdaad een week weg maar ze zou tussendoor wel kijken. Misschien niet gelukt of te druk met vakantie vieren... we horen het vast binnenkort.

Sylvie goed dat jullie door mogen. Zou inderdaad even rustig nadenken of je niet een maandje zal wachten tot jullie in rustiger vaarwater zitten maar aan de andere kant: je hebt nog een paar weken om na te denken toch?

Ik word niet goed van mezelf maar nu heb ik weer pijn aan mijn schouder! Mijn vriend begon al over een slijmbeursontsteking ik hoop het toch niet zeg! Ik weet niet wat ik heb, ik leef toch best gezond, denk dat ik gewoon oud word, zucht...

Eet smakelijk voor straks.

Geplaatst

Caroline jij blijft een beetje in de lappenmand zitten zeg. Aan het aftakelen, garantie weg en geen geld terug.

Kijk wel wat ik doe kan idd nog even nadenken, voor nu heerlijk weekend zeg!

Geplaatst

Joehoeeeeeeeeeeeeeee nico, gelukkig! Goed zeg, jeetje ik heb t idee dat je heel kort bezig bent..gek hoor, weer eentje in de ww straks..t worden er steeds minder die in de echte pauze zijn...:-(

Esther, lekkere hapjes halen, heerlijk, doe je goed! Geniet er lekker van

Sylvie, jij mag niet meer!! ;-) Ik zeg t nog een keertje, maar ik vind dat jij echt veel dingen mag eten van je dietiste...ik mocht dat echt allemaal niet hoor...Of doe je het niet meer? Lijnen enzo....

Ik moet zo koken maar ik heb er gewoon de fut niet voor, blehhhhhhhhhhh hihi.

Caroline, ouwe muts!!! ;-) Tsja, ik ben bang dat t wel met leeftijd te maken heeft..Ben jij ook nog aan het lijnen?

Weet verder even niks..:-) toedels

Geplaatst

Ja dank je, ik ben inderdaad een ouwe muts aan het worden...

Ik ben nog aan het lijnen, ben weer 2x gaan zwemmen deze week maar heb het 's avonds moeilijk dus toch maar een paar koekjes bij de koffie en later op de avond een stukje kaas... Wat wel positief is, ik kreeg een foto van iemand waar ik op sta op een feestje een paar maanden geleden en vriendlief keek ernaar en zei: je kan toch wel goed zien dat je nu afgevallen bent. Ha! Hij ziet het bijna nooit, het scheelt ook wel een kilo of 5 en die wil ik er in ieder geval af houden en dan zwanger worden en weer aankomen! Dat is het plan, maar ja... weet nog niet of het gaat werken natuurlijk, dat heb je met plannen...

Geplaatst

Sab zoetigheid is voor Esther bedoelt en ik mag ook niet alles eten van de dietist maar ik geloof gewoon heilig in jezelf af en toe verwennen.

Let ook wel goed op hoor! Snoep bijna nooit en probeer netjes alles bij te houden. Helaas is ons leven momenteel heel rommelig en eet ik eerder te weinig als teveel.

Hoe gaat het met de knie?

Geplaatst

Hey meiden, jullie zijn echt lief!

Ben wel net in alle consteratie gewoon vergeten de bolletjes utrogestan in te brengen! Ik doe het altijd om 7 uur, 15 uur en 23 uur maar nu heb ik het pas om 17.25 uur gedaan, zou dat kwaad kunnen? Ik moet al op 9 februari de bloedtest doen. Nou ja, 'al'....die helwachtweken ook....!Zal het laatste lijstje even opzoeken om bij te werken.

Nico, je hebt een paar mooie, grote follikels zitten zo te horen, goed zo!

Sylvie, jij hebt ook een duidelijk telefoontje gekregen, mooi zo. Kan me voorstellen dat je misschien eerst nog een maandje wil voorbereiden, hoe dubbel dat misschien ook klinkt. Ik zou zeggen, doe wat goed voelt, dat is het belangrijkst.

Esther, hang in there.....Ik vind het enorm knap van je dat je je, zelfs nu, ervan bewust bent dat het leven geen zwart gat is, echt heel knap. Ik kan mezelf soms verliezen daarin en denken dat ik nooit meer gelukkig word.

Testr, thanks voor de link!

Caroline, Spaatje en Sab, ook jullie bedankt voor de lieve woorden!

Geplaatst

Sylvie, snapte ik dat t voor Esther was ;-) Maar jij doet lekker mee haha, lekker wijntje, vietnamees eten, frietjes, hmm lekker hoor, maar denk dat je beter meer van gezond kan eten op dit moment ;-) Begrijp me niet verkeerd hoor,ik wil je niet veroordelen hoor, weet zelf maar al te goed hoe moeilijk t is :-)), maar geloof er wel in dat t kan helpen als je regelmaat hebt en gezond doet/eet bij een poging. Misschien helemaal geen slecht idee inderdaad om even pas op de plaats te maken en een maandje rust te nemen. Misschien kunnen jullie ook even 2 dagen ertussen uit? Hoeft niet eens ver weg te zijn, maar gewoon dichtbij kan ook heerlijk zijn. Even lekker kletsen, tijd nemen voor elkaar, lekker eten en drinken, wandelen...Sorry misschien zit je hier helemaal niet op te wachten ;-)

Goed zo Caroline!! Je snapt wel dat wij nu natuurlijk heeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig worden hahaha, ik weet t geen foto's voor ons :-(

ik moet nu echt wat doen, zit hier op de bank, kind voor de tv, zooooo slecht....:-(

Geplaatst

Geen probleem hoor Sab, vind het aardig dat je meedenkt maar ik schrijf hier natuurlijk alleen de lekkere dingen op die ik eet. Voor vanavond gegrilde kip met rijst en sperziebonen maar dat klinkt niet zo lekker als kreeft, sushi, frietjes. Ik let echt wel op, het enige wat me niet lukt is fruit eten, af en toe een appel maar daar heb ik echt moeite mee, raar eigenlijk. Verder probeer ik goed te bewegen, veel wandelen met de hond met tempo. En een paar dagen weg staat idd op het verlanglijstje.

Geplaatst

ieuwwwww dat klinkt inderdaad terrible hahaha. Sorry ;-) Ik heb al maanden geen fruit gegeten...krijg er niks van ;-)

Geplaatst

@ Sylvie...gegrillde kip nou....dat is toch best lekker...doe ik vaak met rijst en bonen (het liefst de filets ) en dan een beetje kippebuillion erdoor...mja ik ben een beetje een rare eter hoor. Vandaag boerenkool...morgen Indisch..smoor. ajam ketchap huppeldelup boontjes en kippenpootje een mini ind.rijstafeltje zeg maar

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Esther: 28 jan. testen

Nico: 28-1 fm 2

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Kaartje: 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon, helaas te weinig zaadcellen, geen testdatum :-(

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Zo ,moest ongeveer 125 berichtjes terugscrollen voor het lijstje, maar hier is ie weer.

Oeh, gegrilde kip klinkt heerlijk! Wij eten vanavond soep met broodjes. Klinkt saai maar ik heb lekkere biologische groenten-knoflooksoep van de soepfabriek gehaald ga biologische granenbollen met hutekase en tomaat maken. Jum!

Geplaatst

Gegrilde kip is ook heel lekker maar als je typt dat je kreeft eet maar meer impact toch?

Sab jij ook geen fruit eter, gelukkig niet alleen dus.

Ik eet morgen ook een mini rijsttafel, kip in ketjap, smoor boontjes, sate, heerlijk kokkerellen.

Geplaatst

Heb zitten dubben in de ah wat ik wilde eten...ik eet in de wachtweken geen yoghurt omdat dit slecht schijnt te zijn voor de innesteling en daar kreeg ik in ene zo'n trek in...

Ik eet dus yoghurt met chocolade crusli! Slecht hé!

Eet smakelijk allemaal!

Geplaatst

Zooo wat een hoop berichtjes weer. Pik er even uit wat me bij is gebleven na een dag werken...pff....gaar!!!

Nico, mooi meis, ziet er goed uit! Op naar de pregnyl. Laika mooie score zeg, nu hopen dat ie blijft plakken!

Esther, ik krijg kippenvel bij je berichtjes. Ik zie zo onszelf weer sochtends vroeg in bed liggen en gewoon niet meer weten hoe je weer uit dit dal moet klimmen...we weten hier allemaal zo goed hoe het voelt en ik gun jullie zoiets anders.

Wat betreft dat gevoel van het vasthouden.... ik heb dat lang ook gedacht. Mijn zus wordt makkelijk zwanger, mijn moeder werd makkelijk zwanger, dus het lag aan mij dat ik het niet vasthield. In Voorburg is dat idee wel omgeslagen. Ik ben er nu van overtuigd dat het aan het zaad ligt: een embryo dat genetisch uiteindelijk niet sterk genoeg is, zal niet innestelen. Dat ligt niet aan mij, maar helaas aan het zaad. En misschien werken de eitjes ook niet altijd mee, die zijn ook niet altijd mooi rijp. Nu heb ik natuurlijk een paar keer een vage test gehad die deze theorie ondersteunt, maar ook de uitkomsten van het lab. De 4e icsi was meer dan 99% abnormaal van vorm, de 5e icsi was het zaad 'goed'. Ook de eitjes waren deze keer bijna allemaal mooi rijp. En prompt hebben we 100% bevuchtingen, 6 cryo's en een zwangerschap..... Hoezo ik word niet makkelijk zwanger?

Mijn schoonzusje heeft me laatst verteld dat zij er wel eens over gedacht heeft of ze geen draagmoeder voor ons kan zijn, maar los van of ik dat wel of niet zou willen: het lost het probleem niet op. Van sperma weten ze over het algemeen nog minder dan van de innesteling. Maar gelukkig zijn er steeds meer ziekenhuizen die hier wel beter naar kijken. En ook naar de kwaliteit van eitjes. Zie ook het topic van Miki, over Gent en DD. Als ik jullie was (kan ik makkelijk zeggen) zou ik idd daar ook eens voor uitgebreidere zaadonderzoeken gaan, misschien eens kijken of je een ander hormoon kunt prikken of de follikels wat langer door laten groeien zodat de eitjes wat meer rijpen. Want echt, ik denk dat het eerder daar ergens aan ligt dan aan de mogelijkheid van jouw lijf om het te laten innestelen!

Hier verder geen echt nieuws. Nico mijn menstruatie is alweer vier weken geleden, toe aan een nieuwe ronde dus ;-)

Eet smakelijk allemaal! Jay moest oppassen vanavond, dus uit werk snel boodschappen gedaan en friet meegenomen. Doen we bijna nooit, maar soms wel lekker. En makkerlijk, 't is kwart voor zeven en ik hoef lekker niets meer vanavond.

Geplaatst

Meiden even iets heel anders. Ik heb altijd gezegd dat ik open ben met naam en foto's omdat toch iedereen weet waar we mee bezig zijn, maar ik heb gemerkt dat het op deze manier wel heel erg makkelijk is om mij te volgen. En uiteindelijk wil ik me vooral graag vrij blijven voelen om hier écht open te kunnen zijn. Dus ook dingen zeggen waarvan ik dan net weer níet wil dat iedereen ze weet. Of dingen met betrekking tot mensen waarvan ik dan ook niet sta te juichen als ze het mee zouden kunnen lezen. Hierbij dus het verzoek om niet meer mijn echte naam te gebruiken, maar alleen nog mijn nickname. Sorry, was iedereen er net aan gewend...

Lieve groet en fijne avond,

HENNE

Geplaatst

Lekker hoor Laika, soepie met brood. Sylvie, mag ik morgen bij jou eten? Dat klinkt wel erg lekker..net gegeten maar ik lust al weer wat hahaha

Geplaatst

Is goed Henne, dat doen we!

Ik begrijp je heel goed hoor, Laika is ook niet mijn echte naam (haha, was denk ik wel duidelijk, wie noemt z'n kind nou naar het eerste hondje dat de ruimte is ingeschoten ;-)). Het is juist heel fijn om met jullie alles en open te kunnen bespreken zonder dat je ' opgespoord' kan worden door mensen uit je omgeving.

Liefs, Laika

Geplaatst

Lieve Esther,

verdorie zeg, ik had echt zo gehoopt op een wondertje bij jullie, misschien tegen beer weten in maar toch. Het doet erg pijn!!! Groot gelijk dat jullie vandaag samen vrij genomen hebben.

Wellicht staat je hoofd er helemaal niet naar maar ik zou je echt een tip willen geven om anders eens voor een orienterend gesprek bv. naar DD te gaan of naar een ander ziekenhuis waar ze ook op het gebied van zaad verder kijken.Al is het maar om het gevoel te proeven.

Bij ons is in NL alles bij elkaar 7x een zaadanalyse gedaan, zowel voor als na het stilleggen van een spatader en nooit was het goed, ze wilde bij ons niet eens een icsi beginnen, was zinloos.

Toch vonden ze in Brussel als in DD wel zaad, toeval? kan me niet voorstellen: in NL nooit en in Brussel en DD iedere keer.

uiteindelijk is een goede zaadcel net zo belangrijk als een goede eicel

Ik hoop echt dat jullie kinderwens alsnog vervuld gaat worden!!! sterkte voor jullie saampjes

liefs

Babeth

Geplaatst

Spaatje toevallig zeg en ja hoor Sab, zes uur?

Henne zat er laatst ook aan te denken om mijn naam aan te passen. Volgens mij kan dat. Je hoeft naar te googlen en komt hier uit in combinatie net IVF.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden