Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, ook even over het overstappen, heb het eigenlijk ook voor poging twee overwogen daarna weer , en ook "bang" voor de verandering, en ook zeker het reizen en toch weer voor hetzelfde ZH gekozen, ook doordat de verzekering niet duidelijk was over het wel of niet "zomaar" over mogen gaan naar een ander ZH...en nu spijt als haar op mijn hoofd. Heb net de mail naar MC kinderwens verstuurd, dan maar eng en iets verder rijden.

We zitten weer aan de vitamientjes suplementen en de hele rattaplan.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es, zie mijn reactie in andere topic. Aanvullend: direct na een mislukte poging is vaak niet het beste moment voor beslissen samen. Eerst frustratie en verdriet de ruimte geven, dan volgt er meestal vanzelf weer een moment van vooruit kijken.

Fren, ik zou altijd vragen over beste timing en wanneer je kan starten, hoe zeker het is dat er dan ook plek is. Wellicht kun je een voorrangspositie krijgen (lang genoeg gewacht jullie!). Ik vraag ook vaak een kopie van verslagen, kun je ff meelezen/denken.

Xxx

Geplaatst

Nog even over ovulatietesten.....ik denk dat er wel wat in zit, dat je met de 2e urine moet testen. Ik doe dat voor mezelf nooit, veel te onhandig. Maar ik zit nu dus 15 dagen na een posi test en ben nog niet ongesteld. Het rommelt wel hoor, wat bruine prut enzo, maar geen helder rood bloed. Terwijl ze voor een tp wél de dag na de posi test als ovulatiedag rekenen. Kan me voorstellen dat mijn test met de 2e ochtendurine pas een dag later positief was geweest en dan zou ik idd morgen pas ongesteld worden. Is voor een tp natuurlijk wel belangrijk om écht het juiste moment te hebben.....

En áls ik morgen dus idd ongesteld word, dan ga ik maandag bellen Fran. Wordt erg spannend. Ik verwacht aan de ene kant dat ze gelijk nee zeggen, aan de andere kant denken ze altijd erg mee. Afwachten maar. Weer dan in ieder geval weer waar ik aan toe ben, heb ik altijd graag.

Geplaatst

Sab....hihihi...wow...waar ging de droom dan over??? nu ben ik ook reuze benieuwd....ik heb vannacht nog eens dunnetjes het feestje over gedaan...hihihi...heb ik altijd, als ik iets heel intens beleefd heb (ook bij een film of zelfs bij een sportles) dan doe ik die in mijn droom nog eens dunnetjes over...wel lachen, maar soms ook heel vermoeiend...

ik heb me 3 boeken gekocht...had nog 2 boekenbonnen liggen en heb gelijk maar de resterende 3 delen van de serie gekocht...en ook nog een nieuw geurtje voor mijn liefje (die nu op de bank ligt te slapen)...een kat ligt naast me op de computafel en de ander is in een grote lege doos gesprongen en zit nu lekker in het donker of is ie weggegaan??? de deur staat in elk geval open naar de gang...we gaan straks lekker steengrillen met zijn tweetjes...boodschapjes gedaan...lekker druk was het weer overal...zucht...wij hebben veel grensverkeer van Duitsland, dus meer dan de helft van de boodschappers is Duits...en sorry dat ik het zeg, maar ze kunnen niet rijden...tenminste, niet in Nederland...hahahahaha...altijd ruim onder de toegestane snelheid (30 ipv 50)...

Heb net ook al flink wat opgeruimd...voelt lekker aan...ga misschien al het patroon overtekenen en uitknippen...heb ik dat al gedaan...hihihi..

Es...rot dat jij en Gerard een flinke ruzie hebben gehad...iedereen gaat op een andere manier met zijn/haar verdriet om...ik denk dat Gerard het fietsen even nodig had...meissie...ik hoop dat jullie deze zware teleurstelling samen kunnen verwerken en dan samen weer verder kunnen gaan en beslissingen nemen...Ursula heeft het heel mooi omschreven...sterkte meissie!!

de discussie met de ovu-testen sla ik even over...heb ze zelf te weinig gebruikt, maar ik hoop van ganser harte dames dat de zo lang vewachte bongi/eisprong eraan komt en dat jullie verder kunnen...je lichaam doet het toch telkens weer iets anders dan jezelf verwacht...

uhm...tja...dat was m weer voor even..

morgen denk ik dat ik me weer meld...

fijne avond allemaal!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne ik kan nu toch niet meer terug... ben al 4 dagen aan het testen om kwart voor 8 's morgens dus zal dat aan moeten houden. Als het niet zou mogen, had het wel in de gebruiksaanwijzing gestaan, daar ga ik van uit! Bovendien heeft het zh er niks van gezegd. Ik moet om half 11 bellen en als ik het met tweede urine zou doen zou ik dat toch niet halen (als er 4 uur tussen moet zitten)?

Ik snap geloof ik iets niet: je zou 15 dagen na een positieve test ongesteld moeten worden? Dat is toch alleen als je een superregelmatige cyclus van 28 dagen hebt neem ik aan? Ik zit altijd tussen 24 en 28 dagen en heb eigenlijk nooit opgelet of het dan 14 dagen na je eisprong zou zijn. Is dat altijd zo?

Geplaatst

Ja caroline, je bent altijd 2 weken na ovulatie ongesteld. Ik voel m'n eisprong en maak dan een notitie. Er zit altijd 14 dagen tussen. Als je een lange cyclus hebt, is je ovatie dus erg laat.

Geplaatst

Ik dacht dat ik toch al veel wist, dat is suf, nog nooit op gelet! Wat voel je dan? Vriendin van mij voelt het ook, ik niet hoor, alleen het slijmerige (sorry, eet smakelijk, laatste keer :-)) verraadt dat ie er aan komt...

Geplaatst

hey meiden, ik deed die ovulatietesten 2x per dag want met 1x per dag testen heb je een kans dat je de piek net mist. Ik heb niet met ochtendurine getest want dan kan hij vals positief zijn en je mag 4 uren niet geplast hebben (dus niet teveel drinken anders trek je dat niet).

Dokter vroeg mij of ik mn ovulatie altijd voel. Nou nee niet dat ik weet. Voor degenen die het wel voelen: wat voelen jullie dan precies?

Geplaatst

Ik voel een steek links of rechts, een soort menstruatie kramp eigenlijk. Voel het zo goed dat ik er zelf een keer voor op de EHBO ben beland, zo veel pijn. Gelukkig is dat niet altijd zo.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Weer terug van vakantie, maar helaas geen leuk nieuws te melden. Poging 3 is helaas ook niet gelukt. Kon als ik echt wilde wel internetten bij de receptie in Frankrijk, maar heb bewust niet geinternet daar om Esther niet te ontmoedigen. We hadden tenslotte een deal... Ik moet nog alles van afgelopen week bijlezen. Esther, heb al gauw even gekeken of jij wel goed nieuws hebt, maar zo te zien ook niet. Balen zeg.

Was wel even een heftig weekje. Met hele schoonfamilie op vakantie. Schoonmoeder sliep al dagen voordat we wat zouden weten niet van de stress. Had steeds zo'n positief gevoel over deze hele ronde, maar helaas. Heb dus ook een flinke baaldag gehad. Had eigenlijk zin om me de hele dag op te sluiten in de slaapkamer en flink te janken. Maar ja, dat is ook zo zonde van je wintersport. Gelukkig is het de volgende dag altijd weer beter. Toch wel confronterend als je in een huis zit met een zwanger schoonzusje. Bovendien blijkt een van mijn vriendinnen ook zwanger van de tweede. Daarnaast waren er nog 3 kleine kinderen mee. Erg confronterend. Wel typisch dat ik uiteindelijk juist weer uit mijn dipje kwam door die blije koppies van de kindjes van onze vrienden.

We hadden al steeds afgesproken om in ieder geval nog voor ronde 4 te gaan. Denk alleen wel dat we gaan overstappen naar Duitsland. Wel een hoop gedoe, maar je moet toch wat. We zijn nog niet bereid om het op te geven...

Ik ga even bijlezen wat ik allemaal gemist heb deze week.

Geplaatst

Och lieve kaartje. Meid wat had ik gehoopt voor jullie dat jij wel positief getest zou hebben. Hoe is het nu met je? Jij dus ook aan het overwegen om over te stappen? Sterkte

Geplaatst

OOoh Caroline sorry, was niet mijn bedoeling om jou nu onzeker te maken :-( Zat er gewoon zelf mee in m'n maag. En het stomme is dat ik idd wel de dag na de posi test flink last van steken heb gehad, dat realiseer ik me nu pas. Laten we er dus maar van uit gaan dat mijn cyclus gewoon een beetje raar doet, oke? En dat het dus niet aan het testen ligt! En ja, je wordt idd (in principe) 14 dagen na de eisprong ongesteld. Heb je een langere cyclus, dan is je eisprong later. Heb je een kortere cyclus dan 28 dagen dan kan je eisprong eerder zijn (dus de eerste fase van je cyclus korter) maar het komt ook voor dat de tweede fase dan geen 14 dagen duurt. Daar heeft Zita West iets over geschreven, even opzoeken....

(even soort van vertaald en samengevat, niet mn beste nederlands ;-))

De luteale fase van de cyclus (is tweede fase) moet minimaal 10 dagen duren om tot een volledige innestelling te kunnen komen. Is het korter dan 10 dagen, dan kan dat een reden zijn dat je niet zwanger wordt. Het probleem ligt vaak in het progesteronniveau, maar simpelweg progesteron geven in de tweede fase helpt vaak niet. Dit komt doordat het probleem ligt in de eerste fase. Ze vergelijkt het met eieren kopen: een goede kwaliteit ei een groot ei, liefst een scharrelei etc. Een kleiner minder goed ei is echter nog steeds een ei en je kunt er nog steeds een omelet van maken ;-) Alleen heb je dan minder smaak en niet zo'n mooie oranje dooier etc. Als een vrouw een goede kwaliteit 'juicy' ei produceert, is ook het gele lichaam dat na de eisprong achterblijft beter van kwaliteit en dit zal dan een hoger progesteron niveau produceren, waardoor het baarmoederslijmvlies langer intact blijft. Als het progesteron een bepaald niveau niet bereikt of tegen het eind van de cyclus afneemt krijg je van die 'druppeldagen' een paar dagen voor je menstruatie start. Of je wordt dus helemaal eerder ongesteld.

Zo, dat was de les biologie en fertiliteit voor vandaag :-D Toch dat boek nog eens een keer helemaal lezen, het is eigenlijk wel erg interessant. Ook dat topic weer eens naar boven halen. Kan best weer een positive mind plan gebruiken geloof ik.

Geplaatst

Kaartje wat ontzettend balen (understatement). Knap dat je gewoon door bent gegaan. Ik heb de laatste paar keren juist m'n neefjes en nichtje een tijdje op afstand gehouden, kon het gewoon niet.

Goed om te horen dat jullie nog een kans pakken, wie weet dus ook overstapen? Het gedoe is ons heel erg meegevallen. De verzekering maalt er niet om (je kunt toch ook verhuizen?!), je moet alleen wel zelf in je huidige ziekenhuis je dossier opvragen. In het EMC moest dat schriftelijk, maar het ging wel makkelijk. Is een speciale afdeling voor zelfs haha. Moest er ook voor betalen, kopieer- en verzendkosten. En dan natuurlijk een afspraak maken in een nieuw ziekenhuis, maar dat valt ook reuze mee. Het is meer dat je zelf even om moet schakelen, maar dat went snel genoeg.

He meiden, zullen we het dan nog maar weer even over eten hebben? Net boerenkool op. Met worst, uitgebakken spekjes, gebakken aardappeltjes en picalilly (of hoe schrijf je dat). Lekker hoor! Was er ook beslist weer voor vandaag, brrrr.....

Geplaatst

Oeh, eten :-)

Net heerlijk zelf tomatensoep gemaakt, erg goed gelukt en daarna Thaise roerbakgroente met gerookte kip, oestersaus en rijst. Was allemaal erg lekker.

Vanmorgen ook een eureka moment: de volgende mijlpaal qua gewicht is bijna gehaald; ben nu bijna 15 kilo kwijt!! (zelfs de slager zei er gisteren iets van, haha!)

Geplaatst

Oh Kaartje wat jammer... understatement, gewoon klote! Doet me denken aan Mart en mij... wij gingen ook zo samen op en hoopten allebei goed nieuws te hebben in december maar nee... jij en Esther ook allebei niet, bah! Ik heb het mijn ouders en schoonouders nooit verteld, bamg voor dat soort toestanden als jij beschrijft... en ik hou het zo tot het gelukt is! Jouw verhaal versterkt dat gevoel weer. Hoop dat je toch lekker hebt kunnen skiën...

Geeft niet hoor Henne, ik snapte wel dat het (ook) over jou zelf ging maar ik had zoiets van: nu kan ik niet meer switchen. Bovendien ben ik niet zo bang voor vals positief want ik zat vandaag al op dag 12, dus als ie morgen of overmorgen positief is is dat heel logisch volgens mij en niet vals... (rare zin)

Ik heb pasta gegeten met twee kazen saus maar mijn les weer geleerd dat ik op de verpakking moet kijken wat er in zit... was niet erg lekker. Was een aanbieding, dan laat ik me wel eens verleiden maar volgende keer gewoon weer zelf maken met o.a. gorgonzola mmm... niet erg goed voor de lijn maar in het weekend, ach...

Dat van jou was lekker en mager Fran, wauw, 15 kilo! Ik weeg ook nog steeds iets van 13 kilo minder dan een paar jaar geleden, foto's van toen zijn wel schokkend moet ik zeggen...

Geplaatst

He GVDorrie Kaartje, wat een $#$@-zooi zeg. Ik had er gewoon een beetje op gerekend dat het dan bij jou wel gelukt zou zijn...Sterkte met verwerken en fijn dat jullie de mogelijkheid hebben om door te gaan!

Geplaatst

Zo, even twee uur moeten lezen, maar nu ben ik weer bij. Wat lief dat jullie allemaal zo aan me gedacht hebben deze week. Wilde eigenlijk indien mogelijk elke dag bijlezen. Je kon alleen maar internetten bij de receptie tijdens de openingstijden. Dat was niet echt handig en toen ik dinsdag wist dat het niet gelukt was heb ik besloten om het maar even te laten (en Esther niet te ontmoedigen dat ik mijn deel van deal niet kon nakomen). Had zo gehoopt dat Esther wel goed nieuws zou hebben...

Vakantie was vooral heftig. We hebben zoveel mensen om ons heen die meeleven (familie, vrienden, collega's). Het is voor ons niet te doen om niet te melden wanneer we weer wat weten. Van te voren leek het me heel fijn om op vakantie te zijn tijdens de tweede wachtweek. Daar ben ik wel van teruggekomen. Ik had veel te veel tijd om na te denken. Bij voorkeur volgende keer dus geen vrij meer in de tweede wachtweek.

We hadden van te voren al besproken dat we in ieder geval een vierde ronde willen doen en dan waarschijnlijk in Duitsland. Hoor zoveel positieve verhalen over andere onderzoeken, meer mogelijkheden. Ben erg benieuwd wat ze ons daar adviseren. Aangezien we het nu zelf moeten betalen hoef ik toch niks meer met de verzekering te overleggen?

Ga zo wel naar mijn bedje. Hele dag in de auto gezeten. Mijn man is de afgelopen dagen ook nog ziek geweest op vakantie. Dinsdag op woensdag nacht hele nacht lopen overgeven en daarna nog 2 dagen slap geweest en dus niet kunnen skien. Sinds gisteren heb ik ook last van mijn maag. Als ik iets eet of drink krijg ik daarna echt steken in mijn maag. Erg vervelend. Hopelijk zo lekker lang slapen. Op vakantie niet echt gelukt door ander bed, benauwd/stoffig en de spanning van de uitslag.

Geplaatst

He bah Kaartje ook niet gelukt meid. Ben een teleurstelling.

De tweede ww is killing dan moet je echt veel afleiding hebben en ook nog je man ziek.

Sterkte meid.

Esther hopelijk hebben jullie de ruzie bijgelgd en toch nog iets leuks gedaan ook al was het later dan gepland.

Veel succes met de doop.

Fran wat goed zeg, 15 kilo, hoe lang heb je daar over gedaan?

Caroline veel succes met verder testen, wij hebben de cryo met Pregnyl gedaan, vindt ovu testen vreselijk. Vooral je plas ophouden.

Wat een kunstzinnige mensen gisteren allemaal, niet echt mijn ding. Ben wel geinspireerd om ook als kunstenaar aan de slag te gaan, als je ziet wat ze vragen voor dingen.

Naakte vrouw met een zak over haar hoofd bijna € 15.000,- euro. Een uitvergroote foto was dat dan, niets eens geschilderd.

Snap nu wel waarom kunstzinnige mensen zoveel alcohol drinken.....

Hier weer werken vandaag en redden wat er te redden valt, we hebben er zin in!

Geplaatst

He bah Kaartje we hadden het allemaal zo graag anders gezien. Sterkte zeg........

Esther vervelend zeg dat jullie fikse ruzie hebben gehad. De lucht weer geklaard????

Syl-vie werken vandaag, ben ik dus niet de enige. Mag niet klagen want heb straks weer 4 dagen vrij...... Ik begrijp ook niets van die moderne kunst. Zo'n foto kan je zelf ook maken en uitvergroten, kost iets minder dan 15.000 nietwaar?

Ergens staat me iets bij dat iemand las dat het embryo op dag 4 werd ingevroren. Dan is de tp op dag 6 na de posi ovu test.

Trouwens voor verschillende ovu testen heb je verschillende gebruiksaanwijzingen. Ik gebruikte altijd de digitale van clear bleu en heb nog nooit mijn eisprong gemist. Die mag je ook gewoon met ochtend urine gebruiken, wel elke dag op dezelde tijd. Je piek mis je met die niet. volgens mij wel met van die streepjes testen. maar ja je betaald er wel voor.

Hier dus nog 1 avond dienstje en dan weer 4 vrij, wat moet ik met al die vrije tijd hihi.

Geplaatst

Juist Sandra, die heb ik ook, die digitale en vanmorgen: :icon_smile:, positief dus! Op dag 13 wat ik eigenlijk al had verwacht. Dus zometeen het zh bellen.

Dat was ik trouwens, van die embryo's op dag 4 en ze hebben mij verteld dat ze dan 5 dagen later gaan terugplaatsen, omdat morgen mijn eisprong is en dan dus 4 dagen daarna die embryo's. Nou ja, ik hoor het wel.

Geplaatst

bij ons zeggen ze dat de eisprong op dag 2 na de posi test is. Het natuurlijk zo dat het 24 tot 48 uur na de piek is dus het kan allebij nietwaar.

Spannend weer zeg dat je weer echt in de race zit!!!!!!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden