Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel succes met winkelen, vindt dat ook vreselijk, laatst ook een rondje Rotterdam gedaan maar hou al helemaal niet winkelen laat staan die verplichte dingen. Gelukkig is het vroeg altijd rustig in de stad.

Ook toevallig van die baby smurf, maar goed we niet altijd alles weten.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook nog geen ongi. Maar alles voelt zo dat het eraan zit te komen. Vanmorgen weer vroeg wakker. Lig veel te piekeren over hoe nu verder. Gerard gaat zo mountainbiken in het bos. Vaste prik op zaterdag mer z'n vader en wat vrienden. Vanmiddag gaan we samen ergens lunchen en shoppen in elburg. Vanavond eten hij vrienden met drie zoontjes. Zie tegen morgenochtend op. Doopdienst bij ons in de kerk.

Heb trouwens al wel besloten dat ik echt goed op zoek ga hier op de site naar welke pillen ik gerard kan gaan geven.

Geplaatst

Esther je moet even kijken naar het topic van Testr, zij heeft daar een aantal pillen op gezet over verbeteren eicellen en sperma.

Onbegrepen icsi, weet niet precies de naam van het topic maar het spreekt mij ontzettend aan.

Kan me voorstellen dat je opziet tegen morgen, heb je gisteravond wel een beetje een ontspannen avond gehad, smaakte de wijn.

Geplaatst

Gisteren 2 filmpjes gekeken. Goeie fles wijn gedronken en nu hoofdpijn :)

Maar we hebben wel een ontspannen avond gehad hoor. Ga idd dat topic van miki even opzoeken. Jij lekker rustig dagje hebben he!

Geplaatst

Bedankt miki! Ziet er interessant uit. Ik denk dat wij eerst dit eens gaan proberen drie maand, dan de volgende poging en daarna evt. verder kijken in dd.

Geplaatst

Hoi meiden

Esther wat het zaad betreft, dit is de tip die we kregen van de arts in DD:

Voor de kwaliteit van het sperma is het zinvol om van te voren zink, vit C,E, B6, B12 en vit D3 te nehmen, ook omega 3 vetzuur draagt aan optimalere zaadcellen bij.

Mijn man heeft trouw de omega 3 geslikt en daarbij "Multi max" van het merk Orthica , veder nog apart D3. helaas waren deze poging zijn zaadcellen op het randje. 1x hebben we zaadcellen van a-kwaliteit gehad, dtoen raakte ik zwanger van de jongens. Het is niet bewezen maar wij denken echt dat het door de acupunctuur kwam, dat heeft hij toen een week of 10 gehad.

Deze poging was zonder de acupunctuur, de arts die dat deed was met vakantie en voor een keer of 2 zou het niet helpen.

Misschien heb je iets aan deze info. De naalden hadden nog een positieve uitwerking, hij was erg ontspannen en sliep beter.

Silly Syl, (maak er maar wat van) wat goed dat je je schoonzusje nog hebt gezien en dat het geod ging, gelukkig!!! de geboorte zal wel weer een nieuwe (enge?) fase zijn, maar dat gaat je ook vast wel lukken!

Veel plezier vanmiddag.

Sen, dat gevoel van onzekerheid en tobben, ik denk dat dat nooit overgaat, zelfs niet als er al een kleine geboren is. Ergens denk ik ook weleens, we weten egenlijk te veel, maar van de andere kant, het zit denk ik ook wel een beetje in onze aard nietwaar?

Ik hoop van harte dat de symptomen die je voelt een geweldige oorzaak hebben, je temp is in ieder geval nog mooi hoog.

Caroline, wat die afshceiding betreft, mijn bms. is ook altijd mooi en snel op dikte maar de ene keer had ik meer "slijm-verlies" als de andere keer, er zat niet echt een lijn in zeg maar. Wat je oveulatietesten betreft,jij test in de ochtend, ik heb 2 merken gehad en daarbij sotnd juist niet in de ochtend testen. Ik wil je niet onzeker maken maar het valt me juist op.

Henne, een gezellige dag, wie weet toch nog wel gezellig.

Sab, hoe gaat het met je knie eigenlijk, nu wel wat verbetering?

Wij gaan straks ook even winkelen, cadeautje voor mijn moeder kopen, wil wat nieuwe kleding,gaan lunchen en doen dan ook maar gelijk boodschappen, haha heb al allerlei winkels op mijn lijstje staan maar ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

Geplaatst

Hoi Babeth, op de Clear Blue digitaal staat dat je op hetzelfde moment moet testen elke dag en 'veel vrouwen vinden het handig om het meteen in de ochtend te doen'. Heb het eerder ook altijd zo gedaan (jaren geleden) en altijd wel gelukt moet ik zeggen. Vanmorgen nog een leeg rondje, ik hoop en verwacht morgen...

Henne wel sterk van die babysmurfen want ik was ze uiteraard voor mijn dochter aan het sparen en kreeg er met moeite 1!! Geloof dat we er 30 hadden ofzo...

Mijn schouder gaat wat beter, blijkbaar heeft die hittepit geholpen, hoop dat het doorzet. Maar... ik heb nog steeds ontstoken tandvlees. En nou zij mijn vriend vanmorgen: is dat wel goed? Hij heeft geleerd dat als je ergens een ontsteking hebt in je lichaam, dat de rest minder goed functioneert. Zucht... dus ik heb net het ziekenhuis gebeld maar die hadden allebei (ze ging overleggen) zoiets van nee hoor, kan geen kwaad, maar ik zou wel naar de tandarts gaan. Dat ga ik ook nog wel doen maandag. Maar ik ben maar gedeeltelijk gerustgesteld want omdat ze het niet eerder bij de hand hebben gehad, hoeven ze het nog niet te weten natuurlijk. Het zijn tenslotte geen tandartsen.

Zag net Salvia van dr. Vogel op een site, dat ga ik straks maar eens kopen, nog iemand andere tips?

Oh oh het kan ook nooit eens ontspannen en normaal gaan... maar iedereen heeft wel wat steeds, niet te geloven.

Geplaatst

NOg net goedemorgen,

Het merendeel van jullie moet shoppen vandaag zie ik, hier aan de kook, eind van de middag komt schoonzus met man en kind, eten. Straks maar eens kijken of ik het eea aan pillen kan bestellen, heb wel al flink wat van het lijstje staan.

@ Sylly,..syl..Je zou bijna denken dat ik stalk, maar ik las dat jij een soort combi/poging hebt gedaan ivf/icsi, wel grappig ik heb hier vanaf poging twee ook aan gedacht, maar tegelijk had ik zoiets dat gaan ze noooit doen. Mijn logica hier achter is dat zaadje toch sterk genoeg moet zijn om "binnen" te komen, dus in theorie geeft dat dan een betere kwaliteit....denk dat ik maar een flinke lijst met vragen ga tikken. Was deze poging van jou ook bij MC kinderwens?

Geplaatst

Even voor Esther, die het had over dat haar lichaam faalt omdat de embryo's niet willen innestelen (en ik heb dat zelf ook wel gedacht), ik kwam dit onderzoek tegen tijdens het googlen naar bmsv. Het bevestigt volgens mij wat Henne ook heeft gezegd: het ligt meer aan het embryo zelf dan aan ons lichaam:

6 december 2010

Baarmoeder verzorgt natuurlijke embryoselectie

Het baarmoederslijmvlies geeft alleen gezonde embryo’s de gelegenheid om uit te groeien tot een baby. Dat blijkt uit het promotieonderzoek van Gijs Teklenburg van het UMC Utrecht.

Bij innesteling van goede embryo's zijn er weinig veranderingen zichtbaar in het baarmoederslijmvlies. Maar bij slechte embryo's, die later vaak worden afgestoten, zijn veel veranderingen te zien

Innestelen embryo

Teklenburg analyseerde de biologische activiteit in het baarmoederslijmvlies tijdens het

innestelen van menselijke embryo's. Hij stelde de concentraties van veertien immunologische signaalstoffen vast. Met gekweekte cellen uit het baarmoederslijmvlies bootste hij de natuurlijke situatie na.

Miskraam

Teklenburg bevestigde deze vinding in een onderzoek naar vrouwen die drie of meer miskramen hebben gekregen. Hij analyseerde cellen uit het baarmoederslijmvlies van deze vrouwen. Het baarmoederslijmvlies blijkt inderdaad anders te reageren.

Proefschrift

Gijs Teklenburg is gynaecoloog in opleiding en promoveert 7 december aan het UMC Utrecht. Zijn proefschrift is getiteld ‘

Preimplantation embryo-endometrial signalling’.

Bron: UMC Utrecht

Geplaatst

Ja ik begin me steeds meer te realiseren dat dit w.s. meer het probleem is dan dat ik het niet zou kunnen. Wat is het toch een ellendig proces!

Wat vinden jullie van het idee dat we eerst eens flink aan de vitamines en pillen gaan, nog een zesde poging in utrecht proberen en mocht dat niet lukken te gaan praten in dd? Of zouden jullie voor een zesde poging gaan praten in dd?

Ik zie er zo tegenop om richting duitsland te moeten!

Geplaatst

goeiemorgen dames....

gisteren heel leuk verjaardagsfeestje van mijn vriends zus gehad (ze was 50 geworden)...allebei op de frisjes...geen alcohol....en toch heel veel fun gehad...was natuurlijk kapot en volgens mij keek ik wel als een zatlap uit mijn ogen zijn mijn vriend...hahahaha...

nu weet ik ook dat ik de Damenzietsung aankan zonder alcohol...hahhaha...

Syllie...syl...silliyvil...hihihi...ben benieuwd wat je naam gaat worden..en echt fijn dat het bezoekje met je zw. schoonzus goed gegaan is!!!

Henne...no problemo...ik schreef al altijd Henne en dan veegde ik dat weer uit en typte je echte naam...hihihi...ik kan slecht tegen veranderingen, weet je wel...hihihi..

Babeth...de 2e fm was goed gegaan...dinsdag hebben we de punctie: 5 follikels nu al: 2 van 19/20 mmm en 3 van 13/14 mm. en nog twee kleintjes...misschien dat zij nog doorgroeien tot de minimaal vereiste grootte van 14 mm...let's hope soo...

Wij gaan vandaag ook shoppen...ik ga twee boeken kopen...en nog een kledingratelding en nieuw overtrekpapier om het patroon mee uit te tekenen...verder hebben we niks op het programma staan...

Caroline...hoop dat je snel een tweede streep op je ovu-test hebt staan..heb eigenlijk geen ervaring daarmee...kreeg wel gisteren te horen dat als het bms dikker wordt, dat er dan vanalles aan het gebeuren is (neem aan dat de follikels dan groeien). Misschien heb je daar iets aan...alhoewel...je kunt het natuurlijk niet meten/zien...of dit ook iets met de afscheiding te maken heeft...geen idee...weet wel dat als de eisprong eraan zit te komen, dat je afscheiding dan langdradiger en doorzichtiger wordt...

es...hoe is het nu met jou???de wijn heeft zo te lezen wel gesmaakt...hihihi...you strong woman en ook voor jullie komt de tijd!!

benieuwd of Kaartje met goed nieuws komt...

Laika...denk niet dat het veel uitmaakt...je moet ze gewoon 3 x per dag opsteken, ik probeer het ook nu 's ochtends bij het opstaan, als ik thuis kom van het werk en voordat ik naar bed ga...is een beetje gelijkmatig verdeeld over de dag zeg maar...

effe het lijstje weer bijwerken...werkt wel handig hoor

liefs,

Nico

Geplaatst

He meiden, nog niet bijgelezen, sollie. Maar even voor jou Caroline, ik moest vanmorgen heeeeeeel vroeg naar het toilet en moest ineens aan jouw ovulatietesten denken, hoe bizar..

Maar komt omdat ik gisteren tussen de regels door iets las van de wekker zetten om te testen????

Ik moest juist altijd met de tweede ochtendurine testen, dus ik zat altijd zo rond 9-en op mijn werk te testen, zottigheid. Dus misschien ligt het aan de soort testen, maar wilde je het niet onthouden.

Fijne dag, ik ga naar de kinderboerderij met Caro :-)

xx

Geplaatst

Es....onze berichtjes hebben zich net gekruist...ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om al aan de vitamines te beginnen. dan is je lichaam toch al beig om dit op te nemen en zeg maar 'deel ervan te laten uitmaken', als je begrijpt wat ik bedoel....

Waarom zie je er zo tegenop om naar DD te gaan??? is het misschien omdat dit iets nieuws is, een nieuwe omgeving, nieuwe arts, nieuwe methode/aanpak misschien? Nu weet je wat je kan verwachten in Utrecht...zou een oriënterend gesprek aanvragen. Succes en sterkte met het maken van een keuze...

liefs,

Nico

Geplaatst

Babeth jij ook lekker shoppen, volgens mij gaat iedereen wel shoppen, wij dadelijk ook en een klein hapje lunchen.

Nico jij hebt dus geen alcohol nodig om zat uit je ogen te kijken, hihi.

Spaatje daar moet je denk ik nog wel wat meer berichten voor sturen voordat je een stalker bent, wel grappig dat wij hetzelfde eten vandaag.....

De eerste ivf was in het zkh en de tweede dus bij MCK, er wordt dus vooraf niet besloten ivf of icsi maar gekeken aan de hand van eicellen en sperma wat volgens hun het beste is en dat wordt dan overlegd met jullie.

Nogmaals ik ben blij met hun werkwijze.

Ben trouwens ook wel benieuwd wat mijn naam wordt weet niet het eerlijk gezegd niet meer, verrasing!

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Esther: 28 jan. testen

Nico: 1 februari punctie

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Kaartje: 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon, helaas te weinig zaadcellen, geen testdatum :-(

Zwanger

Babeth: 1-2 combinatietest, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 17w6d)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Esther heel persoonlijk nog een poging hier wagen of naar DD, een andere kijk op dingen is nooit weg, ook misschien andere hormonen.

Ik ben igg blij dat wij een overstap gemaakt hebben ook al was het binnen nl.

Geplaatst

Ja Sab, ik heb het er ook al met Henne over gehad laatst. Maar nogmaals: volgens de Clear Blue mag het dus waarom niet? Anders moet er 4 uur tussen zitten dus moet je om 12 uur 's middags testen ofzo, erg omhandig.

Maar goed nieuws (haha waar een mens al niet blij om kan zijn) het slijm is gearriveerd!! Sorry hoor, dat ik al 2 dagen over afscheiding zat te praten, maar nu ben ik gerustgesteld, een late eisprong denk ik... hoop wel een smiley te hebben morgen, maar dat is dan weer meer van praktische aard: dan is de TP (als ie er is maar natuurlijk, ik heb er vertrouwen in) vrijdag en anders in het weekend...

Esther, ik vroeg me ook af waarom je zo opziet tegen richting Duitsland? Gaat het meer om alles weer opnieuw of de reis? Ik denk dat eerste want julie zitten er juist niet zover vandaan toch?

Geplaatst

Hi meiden, zit in de trein naar Utrecht, helaas ook vandaag werken. An Sich wel leuk hoor, signeersessie van auteur bij boekhandel.

Henne, heb hetzelfde als nico, je bent gewoon henne, kan er niks aan doen. Wordt nog wat in april, want denk dat ik het dan ook stug ga volhouden :-)

Heb je het zh al gesproken of je in feb doof mag met de cryo's?

Nico, dinsdag punctie! Goed hoor. Fijn ook om te lezenaar je weer jezelf bent, lekker positief en optimistisch.

Es, hoe is het nu met je? Ik had zo met je te doen gisteren. Hebben Gerard en jij gisteren goed kunnen praten? Heel goed dat jullie vrijgenomen hadden. Tijd voor jezelf is het allerbelangrijkst.

Syl

Geplaatst

Stomme telefoon. Weer door.

Syl, heel goed dat jullie de schouders er onder zetten. Wanneer weet je meer over de zaak?

Caroline, hoe gast het verder als je een positieve test hebt? Moet je dan bellen? En wanneer heb je dan een tp?

Kaartje? Al weer terug? Fijne vakantie gehad? Ben heel benieuwd of je al iets weet.

Wij worden maandag gebeld door het zh. Ga maar even een lijstje met vragen maken zodat ik niks vergeet. Nog tips? Wordt waarsch wel tijdens onze maandag vergadering gebeld, maar goed dat is dan maar zo.

Meisjes, lekker weekend, het zonnetje schijnt dus allemaal lekker naar buiten!

Geplaatst

Altijd leuk toch signeersessies? Vond ik wel... Als ie positief is bel ik en dan 5 dagen later TP, want de volgende dag eisprong en de embryo's zijn 4 dagen oud dus ze willen het zo natuurlijk mogelijk doen.

Veel plezier straks en inderdaad: lekker weer, wel koud, maar heerlijk zonnetje!

Geplaatst

poehee net even flink ruzie lopen maken met gerard. Ik ben eigenlijk altijd degene die de dingen aan het uitzoeken is...hij hobbelt er altijd maar achteraan. Ik weet wel dat de meesten van jullie dat zullen herkennen maar ben er even flink nijdig om.

We zouden gaan lunchen maar meneer is net terug van fietsen...

Ik zie gewoon tegen de nieuwe omgeving op, nieuwe mensen, helemaal opnieuw moeten beginnen. De reis valt denk ik wel mee, het is voor ons een dikke 2 uur rijden.

Nou wij gaan zo de hort op...even de dingen uitpraten en proberen er een fijne dag van te maken.

Voel me een beetje een krengetje, Gerard was net emotioneel, hij gaf aan gewoon nog te verdrietig te zijn om nu al verder te kijken. Ik kon dat even niet handelen. Bah wat ben ik een naar mens vandaag. Een klein dipje hierzo. Nou ja, dat gebeurd niet vaak bij ons dus moet een keer kunnen misschien.

Geplaatst

Hei, ik heb niet alles bijgelezen en hoop dat ik daar later tijd voor heb en ook tijd om wat uitgebreider te reageren.

Esther, NEE, waarom nou niet? Ik had je zo dolgraag toegevoegd aan het lijstje zwangeren. Ik zou je wel zwanger willen schrijven maar net als dat ik op warme dagen geen ijsjes kan toveren uit mijn hand kan ik dit ook niet. Het enige wat ik wel kan is jullie een dikke digitale omhelzing geven. Ik moest wel even een traantje laten toen ik las over de witter dan witste test.

En ja, natuurlijk ben je vandaag een naar mens en een kreng en natuurlijk richt je dat op degene in je buurt, gerard. Hallo, ik ben al boos en gefrustreerd dat deze poging niet gelukt is, laat staan wat een emoties er door jou heen gaan. Dan is het niet makkelijk, onmogelijk waarschijnlijk, om lief te zijn en begripvol en en en. Maar misschien lukt het je om gewoon strakjes even niets te zeggen en je armen om hem heen te slaan? Sommigen storten zich op de toekomst als ze veel verdriet voelen anderen staan even stil. Dat betekend niet dat de ander minder verdriet heeft, hoe kan je dat meten uberhaupt? Als ik het zo lees dan is het verdriet nu even te groot bij jullie beiden om elkaar te kunnen troosten. Wat een gemeen en onrechtvaardig is het leven af en toe. Ach lieve esther en gerard ik hoop dat al die kleine lichtpuntjes hoop een keer kunnen overgaan in de realisatie van jullie grote wens. Hou elkaar vast.

Geplaatst

Esther rot, zo'n ruzie op dit moment. Je gaat nu eenmaal anders om met teleurtellingen, maar het maakt het niet makkelijker. Veel sterkte, vooral ook morgen met de doopdienst.

Wat betreft wel of niet nu al overstappen.... Ik kan alleen voor onszelf praten en wij hebben echt spijt dat we de 3e poging nog in R'dam hebben gedaan terwijl we al in Voorburg aan het praten waren. Ik zag ook op tegen nieuwe mensen, nieuwe protocollen, allerlei onderzoeken weer etc. Maar uiteindelijk blijkt poging drie gewoon weggegooid, want in Voorburg gaat het voor ons veel beter. Het is een hoop geld om te betalen voor alleen een vertrouwde omgeving....als je snapt wat ik bedoel. Als je nu toch eerst drie maanden aan de vitamines wil, ga dan in die tijd eens praten in DD en beslis dan waar je de volgende poging wilt doen. Gebruik de pauze om je te orienteren en een beslissing te nemen die goed voelt. En uit ervaring kan ik zeggen dat het zo weer went in een ander ziekenhuis.

Hou je taai lieverd,

Henne

Geplaatst

hoi, nog steeds niet erg goed bijgelezen, sorry, maar toch een paar dingen die me opvielen.

Esther, mannen en vrouwen zijn nu eenmaal anders en dat merk je met dit soort dingen des te beter..Waarschijnlijk viond Gerard het fietsen even lekker en was ie de tijd vergeten.Typisch een man..Je mag nu kwaad zijn en een trut en weet ik het wat nog meer...Voor de rest sluit ik me aan bij Henne, over het overstappen ja/nee.

Fran, ik was toch echt in de veronderstelling dat jullie naar Texel gingen, ben ik nu zo vreselijk in de war of gaat het niet door? Ben lost ;-)

Caroline, spannenddddddddddd

De rest is shoppen, heerlijk zeg haha.

Nico, ik heb je ontmoet! In mijn droom, nouuuuuuu het moet niet gekker worden zeg, ben echt teveel hier de laatste tijd. Maar goed dat ik weer ga werken komende week haha. Ff afkicken.

Morgen ben ik er ook bijna niet omdat we lekker gaan lunchen met mijn ouders en nog iemand, jammie! Lekker wijntje erbij, 1 maar hoor ;-)

Maandag komt er een vriendje spelen van Carolijn dus moet ik natuurlijk wel een beetje verantwoord bezig zijn en kan ik niet de hele tijd voor de laptop hangen haha.

Oh ja Syl-vie, je naam is veranderd, hoop dat je nog kunt inloggen, oeps hahaha, ik mail je wel even voor de zekerheid ;-)

tot later meisjes,

liefs Sab

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden