Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nico, hoe is de fm bij je gegaan vandaag? ik hoop goed!

Laika, wat en goed nieuws, heel veel succes met de slopende wachtweken....!

Sandra, ik was helemaal vergeten dat je vandaag in ondertrouw ging, zo te lezen in ieder geval een mooi ondertrouwcadeau nietwaar? heb je een gezellige dag gehad?

Henne, strak plan, komen we ook niet in de war met Kaartje en K-aartje :icon_flower:

Sylvie, ik ben benieuwd wanneer je gaat starten, knap als je het een cyclus uit kunt stellen om in een "gezonder" ritme te komen, wanneer je ook gaat beginnen, heel veel succes! Met fruit eten heb ik met name in de winter wat moeite, vanaf het moment dat ik weer aan het spuiten ging nam ik standaard 2 stuks mee naar het werk, leg ze demonstratief op mijn bureau in het zicht. Tot nu toe gaat het gelukkig goed! Maar in het weekend heb ik de neiging om het te vergeten, wellicht door het andere ritme .

Caroline, wat ellendig dat je nu last van je schouder krijgt, kan het niet iets onschuldigs zijn omdat je nu 2x per week zwemt?

dames, ondanks de kou en de rot-berichten wnes ik jullie een fijn weekend toe!!

liefs

Babeth

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

-Laika lekker broeden hoor en ik duim voor vele cryootjes!!!!!

Nico dinsdag de punctie, jeetje lijkt mij ook dat het zo snel ben met stumuleren, dat is voor jou vast anders.....

Henne we gaan gewoon weer over op je nick name!! Groot gelijk en het is prettig om je anoniem te kunnen uiten nietwaar!!

Esther fijn dat jullie samen hebben kunnen huilen vandaag, ik hoop dat je lekker veel slechte dingen hebt gekocht en lekker aan het smikkelen en drinken ben. Troostvoer noemen wij dat altijd. Sterkte hoor verder samen met deze enorme domper......

Wij hebben er toch een gezellige middag van gemaakt. Mijn schoonzus werkt op het gemeentehuis dus na de ondertrouw hebben we even gezellig op de thee geweest bij haar desk, daarna gebak gegeten bij schoonouders en vanavond bij de italiaan gegeten samen. Nu op de bank, ik met de laptop en Paul kijkt zijn top gear. En lekker wat chocolade hmmmmmm.

Dinsdag 29-03-2011 om 9.45 uur geven we elkaar het ja-woord!!!!!

Geplaatst

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Esther: 28 jan. testen

Nico: 28-1 fm 2

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Kaartje: 28 jan. testen

Sylvie: 26 jan, TP IUI met Puregon, helaas te weinig zaadcellen, geen testdatum :-(

Zwanger

Babeth: 1-2 combinatietest, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 17w6d)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Laika

wat de utrogestan betreft komt het niet heel nauw hoor.

ik deed gewoon direct na het opstaan, als ik thuis kwam van het werk en voor het naar bed gaan. Ik hield geen vast tijden aan.

Momenteel gebruik ik nog 1x200 mg per dag, voor het slapen gaan. Met 12 weken ga ik stoppen.

succes!

Geplaatst

hey dames, allemachtig wat is er veeeeel geschreven!!! ik reageer even op wat me het meest heeft geraakt.

Es, potverdorie meid wat vreselijk dat het weer niet is gelukt. Waarom nou hè, dat gevoel van onmacht vind ik nog het allerergste. Petje af voor de manier waarop je ermee omgaat. Ik vind je zo'n sterke positieve meid. Geniet vanavond maar lekker van je wijntje en verwen jezelf maar met lekker eten. Sterkte en een dikke knuffel

Sylvie, ik las dat de iui helemaal niet is gegaan zoals het hoort. Tjonge jonge het zit wel erg tegen he en dan nog al die problemen met de zaak. Die negatieve tendens mag nou wel eens afgelopen zijn hoor. Hopelijk komt er snel verbetering in de situatie. Dikke knuffel

ik hoop dat de andere meiden zich niet gepasseerd voelen want zo bedoel ik het zeker niet maar er is nu echt even teveel geschreven om overal op te reageren.

Hier gaat alles nog zn gangetje, ik had vandeweek lage rugpijn dus begon al te stressen. En gisteren kreeg ik opeens hoofdpijn en dat kan een voorteken zijn van menstruatie dus weer stressen. Maar ik probeer mezelf maar steeds te kalmeren door tegen mezelf te zeggen "sen kappen nou met dat getob, je kan de uitkomst toch niet veranderen". Verder weet ik niet of ik al had gezegd dat we er een poesje van 8 maanden bijhebben. Mensen uit de buurt wilden "er vanaf" i.v.m. allergie ofzo (denk eerder dat ze het zat waren). Dus tja ik met mn grote dierenmoederhart heb het beestje genomen. Ze zit nog veel boven want ze is nog aan het acclimatiseren, ook i.v.m. de andere 4 katten die erg nieuwsgierig zijn en aan haar willen ruiken maar dat is nog even too much. Ze is trouwens nog helemaal niet ingeënt, geholpen of gechipped dus binnenkort ook even langs de dierenarts maar alles op zn tijd, beestje is al best gestrest.

oja ik zag dat Es schreef dat yogurt niet goed zou zijn in de wachtweken? waarom niet dan?

Geplaatst

Sandra wat leuk en lekker snel. Dus in april met onze meeting zit je in je wittebroodsweken.

Sab kun jij dat aanpassen?

Heeft er iemand suggesties, Sylfie klinkt als syfilis, niet dus.

Syllie dan maar. Wat vinden jullie?

Geplaatst

Waarom niet gewoon Syl?

Meiden, ik heb een afscheidingsvraagje voor de vrijdagavond... :-) Komt ie: Normaalsproken heb ik voor mijn eisprong altijd een paar dagen meer slijmerige afscheiding. Nu komt het er op aan dat mijn bms goed is en heb ik het nog niet gehad! En ik zit al op dag 11, meestal is het al rond dag 9 of 10.

Ik heb altijd snel dik bms gehad bij de pogingen, bij de eerste FM meestal al 11 ofzo en nu de vraag: weet iemand of de afscheiding te maken heeft met het bms, wat binnenin zit? Het lijkt mij namelijk wel en nu ga ik daar natuurlijk over zitten stressen. Ik heb er nu eenmaal voor gekozen om zelf ovulatietesten te gaan doen dus krijg geen echo's.

Iemand een idee?

Geplaatst

Ja, dan kunnen we je nog steeds hetzelfde noemen! Hoewel, dan moeten wij ons wel ook allemaal goed aan dat streepje houden natuurlijk.

Hey Sen, leuk een poesje erbij! Ik hoop dat ze je wat afleiding kan geven.

Babeth, dank voor de geruststellende woorden over de utrogestan. Ben jij uit eigen beweging doorgegaan met de utrogestan? Of op dokteradvies?

Meiden, ik meld mij bij deze voor het weekend even af. Mijn vriend en ik vertrekken morgenochtend naar het platteland voor twee dagen quality-time. Ik meld me zondagavond of maandag weer!

Fijn weekend,

Liefs, Laika

Geplaatst

Even snel nog aan Caroline: geen idee, maar ik heb eigenlijk altijd wel wat afscheiding en toch varieert mijn bms nogal. Kun je niet toch eenmaal een echo laten doen, voor je eigen gemoedsrust?

Geplaatst

Carolien, mijn arts zei vorige week nog dat het hebben van weinig afscheiding niet hoeft te betekenen dat de dikte van je bmsv niet goed is.

Geplaatst

Ja Syl kan ook maar volgens mij maakt dat streepje niet uit.

Nou weet het even niet meer.

Laika heel veel plezier.

Caroline denk wel dat het met elkaar te maken heeft maar als normaal je bms goed is waarom zou er nu dan een reden zijn van niet. Valt me wel op dat ondanks we best veel ervaring hebben met behandelingen er toch altijd onzekerheid baar boven komt.

Geplaatst

syl je kan ook $ylvi€ doen ofzo :)

over dat twijfelen en die onzekerheid, soms (althans als ik voor mezelf mag spreken) lijkt het ook wel dat je iets zoekt om over te kunnen tobben. Beetje sadomasochistisch ofzo (heb ik dat nou goed geschreven?) ;)

Geplaatst

Sylvie, zeg maar, of moet ik kijken wat er nog vrij is hahaha Ik probeer wel eerst: Syl-vie en dan noemen we je syl haha

Geplaatst

Silly....want dat ben je wel een beetje ;-)

Caroline, zou het niet zeker weten, maar volgens mij heeft dat slijm niet direct te maken met dikte bms. Bij mij is de heldere afscheiding de ene maand ook duidelijker en meer dan de andere maand.

Geplaatst

Verras me Sab.

Sen wat een moeilijk woorden voor de vrijdagavond. Ik heb dat zelf ook. Van een afstand kun je soms raad geven maar als je zelf bezig bent kun je onzeker worden.

Geplaatst

Ik ben zeker weer onzeker maar dat komt met name omdat het mijn eerste cryo poging is, zonder controles in het ziekenhuis. Bedankt dat jullie allemaal antwoord willen geven trouwens, toch ongelofelijk dat je hier echt alles kunt vragen, heerlijk!

Ik ben niet zozeer op zoek naar iets maar dat slijmerige is voor mij altijd een teken oja, mijn eisprong zit er aan te komen! En na iedere mislukte poging was ik er heel blij mee omdat alles nog werkt (haha Always! nu doe ik het ook)en nu heb ik het op dag 11 nog niet gehad, dus... zal blij zijn als ik een smiley zie morgen of overmorgen...

Leuke babysmurf trouwens Henne...

Geplaatst

Caroline, ik zit op dag uhm 27 en mijn temp is net boven de 37...weinig verschil met anders..vraag me nu ook af hoe het met mijn cyclus gesteld is...dus ik snap je wel hoor, je let er nu natuurlijk nog meer op...Komt vast goed, je bent toch aan het testen? Dus je bent iig niet ineens te laat of zo :-) Mare....anders bel je ze toch even? Tis jouw poging hoor, gewoon zeggen dat je onzeker bent.

Geplaatst

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om te bellen... en al helemaal niet om in het weekend voor een echo te gaan. Moet trouwens morgen de wekker zetten om te testen, omdat ik steeds om kwart voor 8 getest heb! Hoop dat ik daarna nog kan uitslapen, heb ik altijd wel nodig in het weekend.

Werd trouwens toevallig vandaag gebeld door het Maasstad dat ze bezig waren om alles in kaart te brengen van het afgelopen jaar en dat de artsen zich afvroegen hoe mijn ICSI poging was afgelopen! Terwijl ik 2 x contact met ze heb gehad over mijn cryo's. Ik ging er van uit dat er dan wel in het systeem werd gezet dat het dus niet gelukt was, maar nee... kennelijk had ik dat apart nog door moeten geven, sorry hoor...

Zit nu met een warme hittepit om mijn schouder, is erg lekker...

Geplaatst

hittepetit? Onze hittepetit slaapt allang.....! hahaha

lekker dom van het ziekenhuis zeg...Sufferds

Laatst zeiden ze ook tegen mij, ja mevrouw...u moet op intake vanwege uw medicijngebruik. Ik zeg: medicijngebruik? Welke dan? Zegt ze: voor uw te hoge bloeddruk natuurlijk! Ik: ik slik helemaal niks, dat was alleen in mijn zwangerschap...

ik was helemaal verbaasd, sufferds...

Geplaatst

Ja ons hittepetitje ook... hittepit, je kent het wel toch, met kersepitjes?

Ik had het al gelezen van die medicijnen bij jou... Sandra zit ook aan de medicatie, raar eigenlijk dat ik nooit iets gekregen heb, had vanaf de zevende maand hoge bloeddruk en moest elke week op controle maar geen medicijnen, alleen dat ik me rustig moest houden. Was ook wel bijna 8 jaar geleden natuurlijk.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Nou zie ik de blauwe babysmurf, idd leuk. Op de telefoon krijg je verder geen plaatjes.

Heerlijk om af en toe Silly te zijn....

Heb trouwens gistermiddag mijn zw schoonzusje gezien was erg gezellig, raar helemaal geen moeite mee momenteel maar dat komt misschien omdat ik zoveel aan mijn hoofd heb dat het een welkome afleiding is.

Ze is donderdag uitgeteld dus staat op knappen. Ze vindt het allemaal best eng. Baby wordt geschat op bijna 4 kilo dus is een flinke, volgens mij!

Zit nog heerlijk in mijn pyjama, rustige dag vandaag, hoop ik, je weet nooit.

Ga vanmiddag op sjeik er is een opening van een kunstenaar waar we zijn uitgenodigd dus ben benieuwd.

Geplaatst

Mogge dames,

Ja die smruf....kunnen jullie je de AH smurfen nog herinneren? Ik zat toen nog niet in de medische molen en de eerste drie smurfen die ik kreeg waren alledrie babysmurfen. Ik riep toen voor de grap: dit riekt naar ivf!.....wist ik veel :-S Aan het einde van de actie had ik zeven baby's, echt bizar. Heb er nu nog steeds eentje op m'n bureau staan als mascotte. Dus vandaar.

Hier vroeg op voor de zaterdag. Gaan zo naar de stad, kijken hoe dat gaat. Ik heb namelijk altijd erg veel last van het verschil koud buiten-warme winkel én ik moet ongesteld worden (gek genoeg nog geen krampje waargenomen, ik vertrouw mijn lijf dus op het moment ook al niet). Maar ik móet ook een nieuwe winterjas hebben, als die ergens nog te vinden is, want de hele voering begint te scheuren. En mijn horloge ligt ook al vier maanden bij de BIJ om opgehaald te worden. Kortom: ik mot wel.... Ooit een vrouw met zoveel tegenzin naar de stad zien gaan? ;-)

Meiden, fijne zaterdag. Zou Kaartje vandaag terugkomen? Ben zo benieuwd...

San nog gefeliciteerd met de ondertrouw!

Verder tot later allemaal,

Henne

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden