Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet precies wat het korte en lange protocol is.

Laika is meteen vanuit de lucrin gestart en ik moet eerst op een menstruatie wachten. Zelfde ziekenhuis.

Daar is dus geen pijl op te trekken/

Ieder ziekenhuis heeft weer zijn eigen protocollen. Niets is standaard...

Fran succes met je telefonisch consult.

Wij hebben nog 6 rietjes zaad in de vriezer liggen. DAt is voldoende voor de aankomende icsi. Deze wordt erook gewoon tussen gepropt. Mag ookniet worden afgescheept met het antwoord dat het niet kan.

Fijne avond nog allemaal en succes

Rubster

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ben ik weer hoor. Ik ben blij dat mijn dienst er weer opzit. Nu lekker 4 daagjes vrij!!!!!! Weer 4 dagen dat ik lamlendig op de bank hang hihi.

Ondertrouw was gezellig. Paul heeft nog gewerkt 's morgens. 's middags naar gemeentehuis, na de ondertrouw bij zijn zus op de thee geweest die werkt daar. Daarna met gebak richting schoonouders en 's avonds bij de Italiaan gegeten. Geslaagde dag dus.

Ben alles kwijt wat ik wilde typen dus ga jullie maar gewoon een fijne rustige nacht wensen......

Geplaatst

Fran ik heb nog nooit aan de pil gehoeven. Dat had ik ook domweg geweigerd, dat ding komt hier echt het huis niet meer in! Heb alle keren ook een kort protocol gehad omdat ik aangaf zo slecht tegen hormonen te kunnen en zo kort mogelijk te willen prikken. In jouw geval lijkt me dat ook het beste toch? Alleen weet ik dus niet ze dat in Nijmegen doen. Sommige ziekenhuizen willen alles echt heel strak plannen.

In R'dam moest ik wel vooraf ongeveer inschatten wanneer ik dacht ongesteld te worden, maar daar hielden ze een marge van vijf dagen aan. Als ik zelf het idee had dat ik daaroverheen ging, dan belde ik vast om de datum op te schuiven. Heb nog nooit gehad dat ik niet mocht starten.

In Voorburg bel ik op cd1 om me aan te melden en hoor dan smiddags of ik door mag. Hangt van de drukte af. Mag je niet door, dan krijg je een wachtmaand en dan mag je zeker de volgende maand starten. Als ik ivm vakantie ofzo aan een bepaalde maand vast wil houden, dan meld ik me een maand eerder aan voor een 'wachtmaand' zodat ik zeker weet dat het uitkomt allemaal. Appeltje-eitje ;-)

Esther overstappen is in de praktijk heel simpel. Je vraagt je dossier op (zal het UMCU ook wel een speciaal formuliertje voor hebben), je maakt een afspraak in het andere ziekenhuis. That's all. Het enige is dat je dan soms wel min of meer opnieuw de molen in moet. Maar laten we wel wezen, de meeste onderzoeken zijn bij ons allemaal toch al best lang geleden. Dus een keertje opnieuw hormoonwaardes e.d. bepalen kan nooit kwaad. Het kost alleen wel weer wat tijd en voor je gevoel heb je dat soms niet. Wij gingen ook liever 'snel' nog een keer door met poging drie, ipv drie maanden vertraging vanwege onderzoeken. Spijt als haren op m'n hoofd, en dat zijn er best heel wat!

Meiden, slaap lekker allemaal. Zal proberen morgen snel wat te laten weten, maar heb op werk eigenlijk nooit tijd om te mailen oid dus zal wel eind vd middag worden.

Henne

Geplaatst

He jammer weer een hele dag met berichtjes verdwenen.

Nou ja we kunnen niet alles hebben nietwaar?

Hier schijnbaar een onrustige nacht gehad volgens mijn bedpartner. Ben in mijn hoofd ook met van alles bezig en hij zit niet zo lekker in zijn vel. Hopelijk gaat snel de zon weer schijnen en lijkt alles van een lijen dakje te gaan!!!!!

Geplaatst

Rommelt wel met die server hier, maar idd er zijn ergere dingen toch?

Hier ook een onrustige nacht, hond ook maar die was natuurlijk klaarwakker na de hele dag slapen.

Sandra al bijna 12 wk zeg, en je had natuurlijk al een + voor de 4 wk. Hoe gaat het met bloeddruk?

Hier niets bijzonder, weer een dag op de zaak.

Ben wel benieuwd met Nico hoor.

Carloine hopelijk ben je over de eerste schok heen.

Geplaatst

ja, Nico: heel veel succes vandaag! Hopelijk ben je helemaal zen na je massage van gisteravond!

Mik, succes vandaag op je eerste dag vd nieuwe baan!

Babeth, las ik nou ergens dat je vandaag eer een echo hebt?

Succes meiden, ik ga snel aan het werk!

Geplaatst

Pauze

Fren: 31-1 belafspraak over start icsi / op wachtlijst voor infogesprek

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: orienteren op nieuwe poging

Behandeling

Caroline: bezig met cryo poging (ovulatietesten)

Nico: 1 februari punctie

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Sylvie: 26 jan IUI, 9 februari

Zwanger

Babeth: 1-2 combinatietest, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 17w6d)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Heb de lijst weer even naar boven gehaald en maar wederom aangepast.

Babeth veel plezier met de echo.

Geplaatst

Pauze

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Fren: eind feb infogesprek/ maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: orienteren op nieuwe poging

Behandeling

Nico: 1 februari punctie

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Sylvie: 26 jan IUI, 9 februari

Zwanger

Babeth: 1-2 combinatietest, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 17w6d)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Caro, ik heb je weer bij de pauze gezet, hoop dat je je vriendin tot steun kunt zijn de komende weken

Geplaatst

Babeth, veel succes vandaag! Hoop dat je kan genieten van mooie beelden van broertje/zusje! Hoe gaat het nu met je zwangere schoonzus en jouw gevoelens hierbij?

Henne, er zijn veel berichtjes verdwenen maar ik kan er ook overheen hebben gelezen, hoe is je telefoongesprek gegaan? Zit de stiekem februari-optie erin?

Caroline, hoe gaat het met je vandaag? Onwezenlijk? Onwerkelijk? Sterkte in ieder geval! Hopelijk lukt het je jouw vriendin te steunen.

Nico, succes vandaag met de prikactie! Hoop op een mooie opbrengst en dat jullie droom erbij zit!

Hier gaat alles prima. Ik ga zo naar mijn werk, hoop dat de cheffin tijd heeft voor een gesprekje, ga vertellen over mijn zwangerschap. Zie daar tegenop omdat ik me schuldig voel omdat ik net voor de zomervakantie ertussenuit ga en vrees voor verlenging van contract. Maja, waarschijnlijk maak ik van een mug een olifant want ze is keilief.

Geplaatst

Hier alles klote (sorry voor het taalgebruik) Veel bloedverlies helder met wat kleine stolsteltjes gehad. Wordt zo teruggebeld hoelaat en waar ik vandaag nog even terecht kan. Positief is dat ik geen buikkrampen heb.... die 12 wekengrens zal voor mij niet als een mijlpaal voelen denk ik. Het is tot nu toe elke keer wel wat. We wachten het gewoon weer even rustig af.... nou ja rustig.

Bloeddruk geen idee, zal nu wel torenhoog zijn.....

Geplaatst

How Sandra, wat balen zeg. Hoop dat je snel terecht kan en men je gerust kan stellen in het ziekenhuis.

We duimen voor je.

Dikke kus

Ruby

Geplaatst

Oh nee, san! Kan me voorstellen dat kd helemaal in de stress zit. Hoop dag je heel snel mag komen, want zulke onzekerheid is killing!!

Ursula, succes met je baas. Maar zal wel loslopen, toch?

Ben benieuwd hoe het met Nico gegaan is. De punctie zal nu wel achter de rug zijn.

Geplaatst

Sandra, wat rot! Ik hoop dat je snel terecht kan want dit lijkt me heel stressvol.

Ik ben vandaag weer voor het eerst naar mijn werk geweest (tp was vrijdag) maar alweer afgetaaid....De emoties zaten zo hoog, dat ik zo ongeveer in huilen uitbarstte toen de eerste collega me alleen maar aankeek. Mijn baas kwam me gelijk halen en zei dat ik vandaag en morgen maar lekker 'thuis' moest gaan werken. Hij wilde perse dat ik naar huis ging want hij werd ook verdrietig van mij (de schat). Ik vind het deze keer zo zwaar allemaal, echt vreselijk.

Heb besloten om vandaag in ieder geval wel thuis in te loggen op mijn werkmail om dat even bij te werken. Morgen word ik door een vriendin meegenomen naar de film en donderdag ga ik het dan weer proberen op mijn werk. Voel me enorm schuldig over mijn werk maar volgens mijn leidinggevende heb ik een te hoge arbeidsethos en maak ik het mezelf onnodig lastig. Het scheelt wel dat hij er zo over denkt.

Liefs, Laika

Geplaatst

he dames,

punctie is wel meegevallen...ze moest alleen flink duwen, want de eierstok zat achter mijn baarmoeder...dus dat viel wel tegen, was pijnlijk en ook het prikken ws gevoeliger dan normaal...maar wel uit te houden...ze hebben er 5 aangeprikt en 3 eicellen gevonden...beetje domper, maar ja...nu hopen dat we 3 uit 3 hebben...zaad was in elk geval goed genoeg voor ivf...

morgen krijgen we te horen of er bevruchting is geweest en dan donderdag de tp...dat horen we ook morgen hoelaat...

jammer dat er weer berichtjes verdwenen zijn..

San...had jou namelijk een vraag gesteld: jij hebt vanuit het zh toch aspirine voorgeschreven gekregen toch? Wanneer ben je hiermee begonnen?

ga nu weer op de bank liggen..

liefs,

nico

Geplaatst

Ooh Sandra waarom nu weer bloedverlies.

Hopelijk kunnen ze snel kijken, succes.

Nico toch een domper dat er niet meer eicellen zijn gevonden. Hopelijk 3 mooie bevruchtingen. Rust lekker uit.

Laika fijn dat je wg begrip heeft, zorg goed voor jezelf zonder schuld gevoel.

Ursela veel succes met je gesprek.

Geplaatst

He bah, sandra, wat een GR#¤****! Wat ontzettend eng. Ik hoop dat er net als de vorige keren niets aan de hand is. Ben je al teruggebeld? Ik hoop dat het niet meer wordt en dat het bloeden snel stopt (liefs al gestopt is). Rustig wachten, zou ik ook niet kunnen. Ik hoop dat je nog vandaag voor een echo en onderzoek terecht kan! Sterkte.

Nico, drie eitjes, tja, ik hoop mee dat het er drie perfecte emmies worden. Maar ik snap dat het je tegenvalt. Als je nou wist dat die ene hierbij zat......ik doe het hopen! De rest van de dag lekker ontspannen en bijkomen van de pijnlijke punctie. Je hebt het weer kei-goed gedaan meid.

Laika, wat fijn dat je zo'n meedenkende leidinggevende hebt. Het klinkt erg verstandig wat hij zegt, naar huis toe en even aan alle gevoelens overgeven. Pin je niet vast op donderdag. Het is allemaal niet niks waar je doorheen gaat en als het iets meer tijd nodig heeft dan is het verstandig om jezelf dat te gunnen.

Mijn gesprek ging goed. Ik had er niet langer mee moeten wachten want ze had het al gisteren via de dorpstamtam opgepikt. Over contractverlenging hebben we het niet gehad, dat vond ik een beetje voorbarig aangezien ik nog niet eens door mijn proeftijd heen ben. Ze was eigenlijk vooral blij voor ons. Het scheelt denk ik ook dat de werkdruk de laatste maand lager ligt aangezien een aantal 'zware' patienten naar het verzorgingstehuis (of begraafplaats) zijn verhuisd en er nog geen nieuwe 'zware' bijgekomen zijn.

Sandra, ik denk aan jullie!

Geplaatst

Dames ik ben weer terug. Mocht gelukkig gelijk komen en om kwart voor 12 lag ik vol van de zenuwen in de echostoel. Gelukkig is alles ok. Er zit een bloeding(kje) tussen een klein stukje van de placenta en de baarmoeder, daar komt het bloedverlies vandaan. Gelukkig niks ernstigs en er is niks aan te doen. 95% van de placenta zit goed ingenesteld en de kleine heeft er geen last van. Heb het hartje horen kloppen, zo bijzonder en de kleine was goed gegroeid en bewoog veel.

Ben blij dat het goed zit, maar het ongeruste gevoel is nog niet weg. Hopelijk zakt het wel weer later vandaag.

Geplaatst

Nico kan me voorstellen dat je op een hogere opbrengst had gehoopt. Ik ga duimen dat ze alledrie mooi bevrucht worden.

Ik had gister al gereageerd maar berichten zijn verdwenen van 31-1 helaas.

Ik ben begonnen met de aspirine 100 op de dag van de tp en slik deze door tot 12 weken zwangerschap. Ik ben er gelukkig bijna vanaf.

Geplaatst

Sandra,

Toch goed nieuws. Snap dat je bezorgdheid niet weg is.

Blijft wonderbaarlijk om het hartje te horen kloppen en het te zien bewegen denk ik.

Hou je taai.

Nico,

3 eicellen en nu duimen dat ze allemaal top embryo's worden. De oogst is niet zo veel, maar ik had er maar 2 de 1e keer.

blijft spannend.

Sylvie, hoe is het nu met jou?

Groetjes

ruby

Geplaatst

Sandra meid je houdt het wel spannend zeg.

Weten ze hoelang het bloeden kan duren of is daar niets over te zeggen.

Rubster hier alles prima, wel ongi eierstokken. Normaal nooit maar zal wel van de hormonen komen.

Ben jij nu bezig met lijnen? Blijft toch moeilijk om anders te eten, in mijn geval dus ook meer. Hopelijk gast het bij jou beter.

Geplaatst

HOi Meiden,

Dacht ook even bij te lezen, me een cup a souppie er bij...lees ik dat er een aantal berichtje kwiit zijn..mja zijn idd ergere dingen.

Sandra, fijn dat je gerust bent en vooral dat je nu weet hoe het komt.

Nico, 3 lijkt misschien maar weining maar dat beteknd miss ook wel een betere kwaliteit, ik heb dat eens gevraagd aan de arts, die zei dat ze mijn redenering snapte en niet zeker wist of dat ook zo was maar missschien dat het je toch weer iets positiever maakt.

Caroline, wat vreselijk van de man van je vriendin, goed en fijn dat je de poging uit kan stellen, ik wens je veel sterkte toe en heel veel kracht

Laika, fijn dat je werkgever zo meeleeft, is echt heel belangrijk hoor, het geeft nét iets meer rust.

Syl-vie, zelfde vraag hoe is het met jou?

Kaartje, bij jou mislukt, heb ik eerder al gelezen, maar kreeg bezoek en dus nog niet gereageerd, knap dat je direct of eigenlijk op voorhand al had besloten dat je verder wilt gaan.

Ursula, goed gesprek gehad op het werk, grappig hoe je dat schrijft over die verhuizing van clienten..:-)

Volg met bovenmatige interesse de gesprekken over wel of niet doorgaan en overstappen. op één op ander manier weegt dat tocht mee in mijn beslissing. Dossier is opgevraagd, moet idd eerst een briefje tekenen, en dan tegen kopieerkosten krijg ik mijn dossier, dan (denk ik) voor een gesprek naar MC kinderwens waar ik heel veel vragen heb, dus hebben jullie tips graag! Ik ga ze aan een kriusverhoor onderwerpen. Hoop niet dat ze dan meteen zeggen dat ze die eerste 10 jaar vol zitten. Wil eigenlijk alles waar ik tegenaangelopen ben de afgelopen jaren, en wat ik niet zo prettig vond, vragen hoe ze dat aanpakken, bijv, mediatie bij de punctie, kort/lang protocol, maar ook over iui, in het Zh waar ik was, ging het van hup zaakje er in, en weg...ik wil graag even blijven liggen zodat het kan "zakken" misschien zinloos voor de behandeling maar zinvol voor mijn mentale rust.

Geplaatst

Fren vergeet ik het weer te vragen...las dat die 6 rietjes voldoende zijn voor een poging, houd dat in ook echt maar 1, hoop voor je man dat het meerdere malen is, toch best een pijnlijke ingreep.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden