Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Ursula, ik moet het wel opschrijven hoor...en dan tijdens een gesprek borrelen er nog meer vragen op...maar ik wil best met je mee hoor ;-) kom ik meteen even wraps mee kliederen...jammer dat je niet naast de deur woont.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fran dat klinkt erg lekker.

Spaatje sluit me aan, wij zijn heel sterk.

Samen met man wat Chinees besteld, helaas verkeerde bezordg en 20 min later krijg ik de juiste zak die dus ook verkeerd was bezorgd, nou mooi niet. Ze zijn vers aan het maken :-)

Geplaatst

hey meiden,

nou om maar even met het eten te beginnen, wij hebben zuurkool met worst op. Heerlijk

Carolien, wat verschrikkelijk van de man van je vriendin. Heel veel sterkte.

Sandra, jeetje dat was weer schrikken maar gelukkig was alles okay. Maar nu is het genoeg geweest hoor.

Babeth, je bent uitgerekend op Ferragosto (Maria hemelvaart), een hele grote en belangrijke feestdag in Italie. Bijna iedereen is dan vrij en viert feest met uitstapjes, veel eten/drinken en vuurwerk alles erop en eraan.

Nico, 3 eitjes gescoord.. nu op naar 3 mooie emmies

Laika, wat kl*te dat je het zo zwaar hebt momenteel. Klinkt zo bekend. Hou je taai meis.

Henne: ik hoop dat jullie geluk hebben en misschien toch kunnen meedoen deze ronde

Spaatje: ik ben ook zo'n zeurderige doorvraagdoos hoor. Ik wil ook alles weten. Gewoon blijven doen

Syl-vie, geen honger dat kannie hè.. jij bent het lekkerbekkie hiero :)

hier nog steeds op het wachtbankje alhoewel het zo niet echt voor 100% voelt omdat er veel minder kans is dan met ivf/icsi, er is immers geen emmie teruggeplaatst. En ik heb bij elk krampje, steekje, dingetjes het idee dat het aankomende menstruatie is. Toch is er hoop en dan denk ik 2 tellen later weer who am i kidding? arghhh

gisteren knallende bonje gehad met vriend(niet)lief :) over het feit dat hij bijna alleen maar cola en energiedrank drinkt en om de paar dagen wat biertjes. Volgens hem kan het geen kwaad. Nou dat kan het wel ik heb het toch zelf gelezen. Ik ga maar eens een goed artikel googlen over de invloed van dit soort rotzooi op de zaadkwaliteit en hem dat dan laten lezen. Iemand tips?

Geplaatst

hmm vriend(niet)lief..net zoiets al (v)echtgenoot.....tips...hopen dat hij het zelf inziet en er uit zichzelf mee stopt...mja mannen!!

Geplaatst

Ik heb er ook eentje thuiszitten die zegt dat het niet zoveel uit maakt. Dus wel het scheelt voor ons dat we iui kunnen doen met goed zaad. Mannen.....

Geplaatst

spaatje, dan kan ik denk ik wachten tot ik een ons weeg...

Syl, is die van jou ook zo. Ik kan er zo boos om worden. Ik doe zelf onwijs voorzichtig met cola, koffie en dat soort dingen en ik slik voedingssupplementen. Die staan er voor hem ook alleen neemt hij ze af en toe als hij eraan denkt maar hij zegt dat'tie ze altijd neemt wat niet zo is anders zouden de potjes veel eerder leeg zijn ik ben niet achterlijk. Allemaal zo laks ik kan daar zo boos om worden. Hij mag blij zijn dat'tie niet hoeft te spuiten en geen punctie hoeft te ondergaan dus dan mag hij er wel IETS voor over hebben

Geplaatst

Tja, die van mij is ook zo hoor. Hij begint zo twee weken voor de punctie eens een keertje met vitaminepillen en zegt ook dat het allemaal niet uitmaakt. Nou heeft hij ook wel een redelijke goede score altijd maar ik denk dan: het kan altijd beter! Gelukkig rookt en drinkt hij niet en houdt ie niet van koffie. Maar dat lakse (terwijl hij dat verder helemaal niet is ,ook niet wat betreft de rest van de behandeling), vind ik soms ook heel vervelend.

Geplaatst

Meiden ik wil de mannen niet vrijpleiten hoor maarrr...mijn man, braaf aan de vitamientjes, is en keer twee dagen weggeweest naar buitenland voor de zaak, dag nadat hij terugkwam zaad getest, arts was verbaasd dat het zo goed was te opzicht van de vorige keren...hij heeft toen weinig geslapen en zich tegoed gedaan aan lokale alcoholhoudende drankjes....half jaar later. heeft een half jaar geen alcolhol gedronken...geen verschil in kwaliteit...en niet zo goed als toen na die trip.....hij zegt dat het komt door wat hij daar gegeten heeft...jaja

Geplaatst

Hey meiden.

Even kort vanuit hier...ben gesloopt. Gisteren onwijs drukke dag gehad op het werk, daarna als een speer naar huis want ze kwamen filmen, gisteravond een workshop met mijn zussen, laat thuis (kwart over 12) en vanmorgen om kwart voor zes er weer uit. Hele dag gewerkt. Ik ga zo lekker naar bed.

Ongikrampen zakten zondagavond wat af. Verder loop ik leeg :(. Bah bah bah.

Morgen Gent en Utrecht bellen...nieuwe afspraken maken...nieuwe datums waar we weer naar toe kunnen leven.

Sandra...meid wat spannend voor jullie, wat heftig om elke keer zo in onzekerheid te zitten. Fijn dat alles goed lijkt.

Caroline...gecondoleerd. Wat verschrikkelijk. Woorden schieten tekort dan. Hoe is het nu met je? Sterkte!

Laika, Sen, Sylvie...toi toi toi meiden! Er moet toch echt iemand het stokje over gaan nemen hoor!

Henne...toch ergens balen dat je niet definitief verder kunt deze maand. Het is gewoon fijn om duidelijkheid te hebben. Hoe voelt het nu?

Voor iedereen dikke knuffel en tot snel!

Geplaatst

Lastig... Bij ons is het eindelijk doorgedrongen toen ze in het ziekenhuis aangaven dat slecht zaad de meest waarschijnlijke oorzaak is voor die paar keer net niet zwanger (lichte streep en toch ongesteld). Met veel tegenzin is mijn man toen naar osteopathie gegaan, heeft braaf pillen geslikt, fruit gegeten en gezorgd voor de doorstroom ;-) Cola minderen lukte niet echt, maar werd wel geprobeerd. En nu het resultaat zoveel beter was, kan hij er moeilijk mee omheen dat het ook echt wel wat uitmaakt, al zegt hij nog steeds vaak dat het toeval is. Maar toen hij laatst koorst had begon hij er notabene zelf over dat we 'z'n zwemmertjes voorlopig gelukkig niet nodig hadden'.

Tja meiden....mannen en zaad.... het is altijd goed genoeg (net als lang genoeg hihi). Ik weet ook niet of iets erover lezen veel helpt, ze blijven toch vasthouden aan alles wat zegt dat het niet uitmaakt. Wie of wat ze kan overtuigen? Ik heb destijds een stukje uit het boek van Zita West voorgelezen, over wat allemaal van invloed is. Briljant genoeg begint zij een paragraaf met de woorden "Man hate taking pils" :-D Daarop kwam er een hardgrondig 'JA', maar ik was wel waar ik wezen wilde ;-) Haar advies aan de man is om het als een project te zien: drie maanden een aantal acties voor resultaat. Niet denken aan zaad, mannelijkheid, vruchtbaarheid, maar gewoon aan het doel. Zie het ook als een uitdaging. Kan jullie wel vertellen dat meneer hier maar wat trots is op het laatste resultaat (al houdt hij graag vol dat het vooral door het goede blaadje/plaatje komt dat er lag en niet door de vitamines, osteopathie etc ;-))))

Enne....ik heb ook een keer gezegd dat als hij er niets voor ging doen, ik niet meer ging prikken en we wel konden stoppen. Maar dat moet je natuurlijk niet doen als je het risico loopt dat hij dan zegt: oke, dan houden we er mee op.

Geplaatst

hmmm ik ben denk ik iets te zwart wit..we doen dit samen en dan ook alles...ben er voor gestopt met roken...dikwordt angst overwonnen, drink niet..blablabla...en anders doen we het niet...

Geplaatst

Dat heb ik ook op zich wel hoor Spaatje, maar ik kan 'm moeilijk dwingen. Maar vandaar wel mijn uitspraak van 'als jij dit niet doet, hoeft het niet meer'. Ik word van elke poging weer beroerd, dus het is niet meer dan normaal dat hij voor zo optimaal mogelijk zaad zorgt. Probleem blijft daarbij dat veel mannen gewoon niet willen gelóven dat cola, roken, drinken etc. daadwerkelijk verschil maken. De meeste gyns. zijn daar ook niet echt duidelijk in. En soms lijkt het ook idd geen verschil te maken. Maar euh....niets veranderlijker dan zaad in mijn opinie. En er speelt altijd zoveel meer mee. Eén dag ongemerkt een beetje koorts. Wel of geen sex in de dagen voor een test/poging (euh...Spaatje, dat tripje...;-)) Vermoeidheid, stres... En zo makkelijk om dan te zeggen: zie je wel, ik kan net zo goed roken/drinken...whatever.

En als er bevruchting optreedt heeft het zaad toch ook zijn werk gedaan? Dat niet innestelen of een vroege miskraam óók door de zaadkwaliteit kan komen en niet per definitie aan de baarmoeder of de eitjes of pech ligt.... 't Is dat wij het letterlijk hebben zien staan op het formulier: >99% abn. forms. Ja, daar schrok hij wel van, maar we hadden toch een cryo dus zo slecht kon het niet zijn. Dat we nu met: "semen goed" negen embryo's, waarvan zes cryo's hebben én zwanger waren, dat heeft hem eindelijk pas echt overtuigd denk ik. Maar dan nog maar met tegenzin :-)

Es, kan me voorstellen dat je stuk zit. En dan ook nog zo druk. Stoer om gelijk Utrecht en Gent te gaan bellen. Hoop dat het je een oppepper geeft. Neem je wel de tijd om het allemaal weer even te laten bezinken?

Slaap lekker allemaal!

Henne

Geplaatst

Even gauw ook weer een berichtje van mij. Helaas collega hier weer eens ziek, dus ben ik weer de sjaak voor een extra nachtdienst en morgen een extra dag werken. Zucht. Het is elke keer wat. Rot voor haar, maar ik kan elke keer de gaten in de agenda opvullen. Is natuurlijk het risicio van de baas zijn, maar toch. Zo genoeg gezeurd ;-).

Wij hadden bij starten met IVF altijd de instelling dat we ook maar 3 rondes zouden doen en dat we ergens een grens moesten leggen. Na ronde 2 zat ik er behoorlijk doorheen. Met in ons hoofd dat je ongeveer 25% kans hebt per keer hebben we toen besloten dat het gevoelsmatig beter leek om onze grens op te schuiven naar 4x. Dat gaf dus nu in ieder geval wat rust, dat je al weet dat het niet de laatste poging gaat zijn. Toch willen we niet eindeloos maar door blijven gaan. Ergens moet het stoppen. Het bepaalt toch zo je schema en hoe je alles verder doet.

Heb hier op het forum veel gelezen over Duitsland, dus vandaar dat daar nu onze voorkeur ligt. Uiteraard hebben jullie weer goede ervaringen met andere ziekenhuizen. Als jullie advies hebben dan hoor ik het dus graag. Op zich ben ik over Amersfoort in combi met Utrecht erg tevreden. Artsen zijn erg vriendelijk, Amersfoort is voor ons lekker dichtbij. Ik heb alleen het gevoel dat ze zich al gauw berusten in wat ze wel weten en zich niet meer zo focussen op wat ze niet weten. Ik heb bijvoorbeeld een verhoogd FSH, maar de laatste keer bijna weer normaal. Verder onderzoek zoals in andere ziekenhuizen wordt gedaan (AMH) doen ze in Amersfoort volgens mij niet. Verder had ik de eerste keer 4 eicellen en 1 emmy, 2e keer 2 eicellen en 1 emmy en nu 6 eicellen en 2 emmy's. Misschien wordt het tijd om ICSI te overwegen om het aantal bevruchtingen te verhogen? Lastig hoor. Zaad van mijn man is steeds prima.

Dus, hebben jullie advies mbt een ziekenhuis dan hoor ik het graag.

Lukt me nu even niet om op iedereen apart te reageren. Heb ook het idee dat ik van alles heb gemist door die verdwenen dag (moest namelijk eigenlijk van 2 dagen bijlezen). Heb dus ook gemist waar iedereen het over heeft mbt Caroline. Ik ga lekker slapen. Hopelijk word ik niet uit mijn bed gebeld. Laat alle diertjes vannacht maar gewoon gezond blijven...

Welterusten.

Geplaatst

Kaartje heb je lekker door kunnen slapen vanacht????

Hier gister een gezellig avondje uit gehad. Theatervoorstelling van Bert Visser gehad. Was erg lachen en was ook helemaal kapot toen ik thuiskwam. Bonkende hoofdpijn van alle spanningen. Gelukkig is het bloeden tot nu toe weer afgezakt. Straks weer aan de paracetamol en dan de rest van de dag rustig aan doen. Morgen weer een jaartje ouder dus nog wat boodschapjes doen voor als er morgen toch nog iemand op de koffie komt. Ik zou zeggen wie morgen zin heeft hihi.

Geplaatst

Hoi Sandra, klinkt als een gezellig avondje gisteren. Heb vanaf mijn laatste berichtje tot een drie kwartier geleden kunnen slapen. Zit nu op een patient te wachten.

Geplaatst

Nou ben ik dus mijn hele bericht kwijt wat ik geschreven heb.

Weet het ook niet meer.

Slecht geslapen dus ben vandaag ziek, ga niet werken, hele weekend ook al gewerkt. Straks boodschappen doen en knopen aan jas naaien.

Slodderdag......

Geplaatst

Syl het zit je niet mee de laatste tijd zeg.

Beterschap en ik hoop dat je snel opknapt. Ik heb net mijn boodschapjes binnen gelukkig, ben nu al weer moe hihi.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden